***LOKAMASSUT -08 elokuussa***

SALSAI, siinäpä se onkin, kun osaan vaan oikealla kyljelläni enää nukkua. Selällään ei saisi olla, eikä se hyvältä tunnukaan. Mahalleen ei todellakaan enää voi mennä. Ja jostain syystä mulla on vasemmalla kyljellä nukkuminen alkanut jo monta vuotta sitten aina pistää kylkeen. OIkea kylki siis ainoa vaihtoehto, mutta eihän siinä voi koko yötä olla, kun joku paikka puutuu: käsi, olkapää tai pakara. Ja voi kääk, vaikeammaksi varmasti käy vaan viikko viikolta. Yritän sit välillä jotenkin vähän vasemman kyljen päälle puoliksi vääntäytyä, että oikea puoli saa vähän huilia välillä.

VAATTEISTA, olen pienimmiksi ostanut vain 56 senttisiä, en 50 ollenkaan. Olkoon sitten vähän isoja aluksi. KOvin paljoa vaatteita ei ole tullut hankittuakaan. Täytyy sitten täydentää varastoa vähitellen synnytyksen jälkeen vielä. Ellen sitten äitiysloman alettua intoudu oikein kunnolla viime hetken shoppailuihin! Kaikenlaista muutakin kuin vaatteita olis vielä tarpeen hankkia. Kai. Tää on vähän hankalaa, kun on ekakertalainen ja ihan pihalla. Onneksi on sellaisia listoja apuna, mitä täältäkin palstoilta löytyy.

Novelle 31+5
 
viikonloppuja lokamasut :wave:

sarjassamme tyhmiä kysymyksiä kysyn nyt seuraavaa: Miksi ne vauvan vaatteet pitää silittää? Vai pitääkö? vastauksia odotellessa lähden kaupungille ostamaan imetysliivit =)
 
No höh... Tekstit katos kuin tuhka tuuleen näköjään...

Yritetääs uudestaan.
Salsai täällä myös nukutaan kuljellään. Ihan viime hetkiin asti selälläni olen nukkunut, mutta se alko käymään tuskaseksi. Itseasiassa myös tuo kyljellään nukkuminen on aika ikävää ja hyvää asentoa saa hakea pitkään. 4 tyynyä olen itelle varannu sänkyyn oloa helpottamaan :D .

Neuvolassa taas pitkästä aikaa nyt käyty. Kaikki ihan ok, joskin sokerit koholla vieläki.
Paino: +420g/vko yhteensä nyt 7,5kg
RR: 107/58
HB: 117
SF: 28.5
tarjonta:rt
sykkeet +130
liikkeet:++
pissa:puhdas

Ihan hyvillä mielin nyt olen, muutenki on ollu olo parempana ja supistuksia vain harvakseltaan. Nyt pitäis koputtaa puuta kun näin sanon, mutta ehkä tuo pieni tuolla saattaa vielä muutaman viikon pysyäkki.

Poppari: Hyvä kysymys :D ! Itse oon kyllä silittäny, mutta enpäs olekkaan hoksannu sitä miettiä, että miksi ne silitin :LOL: .

Hyviä viikonloppuja kaikille!

Nanna + poju 33+2
 
Moi

mä nukun kyljellään ja alkuillasta nuo kyljen käännöt ei onnistu helposti vaan ähkien =) ,mut aamulla jo paljon helpompaa....

Margo kyseli turvotuksista, mulla kun on joka raskaudessa ollut niitä aina lopuksi ainakin niin ohjeita oon saanut tällaisiä:

- älä syö suolasta eli kaikki ylimäär- suola ehdottomasti pois
-juo riittävästi
-jalat kohti kattoa välillä
- ei puristavia vaatteita päälle

no siinä ainakin jotain mitä tuli mieleen...

täällä masussa ei ihmeitä, oli kiva kun eilen terkka soitti kotiin ja kyseli vointia kun niitä supisteluja oli ollut :flower: ..lupasi tehdä lähetteen keskussairaalaan ja ma soitan aikaa et milloin meen sopimaan leikkauspäivän eli vauvan syntymäpäivää :heart:

hyvää viikonnloppua kaikille...ihanaa kaveri tuo kohta mulle uusia kestovaippoja mitä on itse tehnyt, en malta odottaa..on jotain ihanaa norsukuosia jne... :heart:

pw 32+6
 
Poppari mä on aina silittänyt lasten vaatteet ja nyt siis neljäs tulossa ja teen sen vieläkin, isoin lapsista jo huomaa jos joku paita jäänyt silittämättä...eli ovat tottuneet et vaatteet on tosi pehmoisia..aloin silittämään kun poika oli vauvana allerginen lähes kaikille ja yksi tuttu neuvoi myös silittämään vaatteet ja siitä asti olen näin tehnyt...musta vauvan pyykistä tulee ihanaa kun ne silittää :heart:
 
Kiitos tuon pojan ongelmiin vastanneille. Me tosiaan varataan se aika yksityiselle ja puhutaan samalla molemmista asioista. Outoa oli, että neuvolassakin meille sanottiin että yökastelu voi olla vielä ihan normaalia tuon ikäiselle, mutta ei enää päiväkastelu. Sit lääkäri puhu siitä hälytinpatjasta ja lääkkeistä, mutta totesi, että ei ne päiväkasteluun auta. Ja siinäpä se sitten olikin..

pinkwave; onneks on muitakin, joilla tullu himo kestoihin
:xmas: Mitenkä se voi olla edes mahdollista!? Ne vaan on niin ihunia :saint:

Mun mies on nauranu mulle ja tytölle, että kestoa meidän koko elämä, mutta eilen paljastu että se oli itse kertonut työkavereille kestovaipoista :LOL:

Katiapatia; onnea valmistumisesta :flower:

poppari; mä en oo kun 2 kertaa silittäny vauvan vaatteet. Esikoiselta pakkauksen vaatteet ja tältä kolmoselta eilen, kun tuli joku kohtaus. Pesin 4 koneellista pyykkiä ja SILITIN NE!!! Mieskin huuti lapsille että tuokaa kamera, äiti silittää :ashamed:
*uusia kohtauksia odotellessa*

huitshapeli ja lilliputti 29+3
 
poppari: mä en silitä oikeestaan mitään vaatteita, no tietty jotain kauluspaitoja miehelle... En oo koskaan ymmärtäny miks vaatteet pitäis silittää, ihan perusvaatteet siliää mun mielestä tarpeeks ku käyttää huuhteluainetta. Hirvee työkin siinä olis jos 4-5 hengen vaatteet kaikki silittäis, no thanks. :D

Kyljellään täälläkin nukutaan. Vasen kylki taitaa olla lempipuoli, siinä ainakin suurimman osan nukkumisajasta oon. :)

Katiapatialle onnittelut :flower:

Mulla alko hirvee möngerrys masussa äsken. En tiä mitä tuo asukki oikein tekee, mut ilkeeltä tuntuu, toivottavasti ei kääntyä yritä, on tota tilaa kuitenkin jo melko vähän. Taitaa olla kunnon venyttelyt menossa... =)

Neuvolassa kävin eilen. Taas oli sijainen ja niin on kuulemma ens kerrallakin. Vakkari ku oli sairaslomalla, niin kesäloma siirty. Ehkä sit 4 viikon päästä nään oman terkkarini ekan kerran tän muuton jälkeen. :) Joka tapauksessa tässä kuulumiset:
Pissa puhdas
Hb 135 (siis miten on mahdollista, et ruokavaliolla nousee noin korkeeks... )
Verenpaine 128/74
Painoa +2,2kg/2vkoa (ekan kerran paino nousikin sit reippaasti, tilannetta seurataan) yhteensä nyt +5kg
Tarjonta rt
Syke +140
Liikkeet ++
Sf 30cm (tasottunut kasvu kun viimeksi sama)

Meillä myös neuvolat 2 viikon välein ja viikolta 36 viikon välein. Lisäks viikolla 36 on vielä lääkärineuvola jossa mm. arvioidaan synnytystapaa. :)

Tänään kävin pitkästä aikaa kävelylenkillä ystävän kanssa. Mukavasti meni reilu tunnin lenkki eikä onneks ollu vaivoja vaan sujui ihan hyvin.
Eilen olikin pojan kummitäti kylässä lastensa kanssa ja ilta meni siinä kuulumisia kerratessa.
Huomennakin on tulossa vieraita, kun pojan toinen kummi tulee kylään "uuden asunnon kunniaks". Vilskettä siis riittää... =)

Eka kouluviikkokin onnellisesti takana. Ens viikolta alkaen tyttö meneekin jo 8.15 muina päivinä paitsi tiistaisin 9.15. Tietää aikasempia herätyksiä. Mielenkiinnolla ootan miten lähtee sujuun. =)

jasmara ja masuasukki 32+0 (loppu lähenee...)
 
FPI
Pikainen Moi!

En mäkään juuri ikinä silitä vaatteita, että en varmaan vauvankaan...saa nähdä :whistle:

Ja tosiaan tuskasta nukkua kyljellään, mutta minkäs teet...

Mökille pitäs ihan kohta lähteä, kävin vaan täältä lukemassa kuulumiset!

Eli oikein aurinkoista viikonloppua kaikille!! :flower:

FPI+pepe rv33+4 :heart:
 
:wave:

silityksestä ei kai siinä mitään erillistä ohjetta ole että miksi ne pitäis silittää,toiset vaan haluaa ihan muuten vaan.Tai näin mä olen ymmärtänyt :xmas: Ite en edes omista silitysrautaa joten saapi kelvata ihan tuollasenaan.

nukkumisesta MItä se on?? |O En ole ainuttakaan kokonaista yötä nukkunut varmaan kuukauteen ja sen kyllä tuntee.Pissalla käyn väh.kaks kertaa,toissayönä taisin käydä 6 kertaa :eek: Ja unenpäästä on niin helkkarin vaikee saada kiinni uudestaan.Siinähän ne yöt meneekin.Yleensä nukahdettuani nukun putkeen n.4 tuntia jonka jälkeen uni on hyvin katkonaista.Pissalla käymiset ja paikkojen puutumiset.Ompahan hyvää harjotusta tuleviin öihin vauvan kanssa.Selällään makaaminen ei tule kuuloonkaan,yrjä lentää melkein samantien.

(.) Olo on karmea :kieh: Turvotus on aivan omissa sfääreissään ja nyt on reilu viikon särkeny ihan julmetusti päätä,varsinkin iltaisin.Meinaa oksennus tulla kun niin särkee.Raskausmyrkytykseen ei silti ole viitteitä.Muutenkin huono olo joka päivä ja tää ylävatsa on niin kipee että huh.Mä olen jo aivan kypsä synnyttämään.Oikein toivon että lähtis jo syntymään.saas nähä mitä tiistaina sanovat punktion jälkeen.Mä kyllä ilomielin menen sinne käynnistykseen.

Esikoinen lähti eilen äitini kanssa mökille,tulee sunnuntaina takasin.Inhottavaa kun pitää joka toinen päivä saada hoitaja toiselle kun joutuu siellä Naikkarilla ravaa.Huomenna taas ja sitten maanantaina ja tiistaina onkin se punktio.

Nyt supistaa taas,taidan kokeilla päikkäreitä.

-Laura ja SuurenSuuri 33+1-
 
margo85 rasvattu on mutta silti niitä on tullut. Toivon todella hartaasti että häviävät äkkiä. että edes ensi kesänä saisi pitää polvihameita ilman että miettii että ou nou arvet näkyy. Itsekkään en olisi ikinä uskonut että tuonne voi tulla arpia mutta näköjään toisin kävi. Kumma sinälläänkin että en ole ollut jaloista niin turvoksissa että iho olisi voinut venyä niin paljon. Täytyy neuvola tätille ensi kerralla asiasta sanoa, josko se tietää onko muille tullut.

Täällä nukutaan myös kyljellään. Viime yönä huomasin että vasemmalla kyljellä pitää nukkua kun oikealla kyljellä nukkuessa lonkka tulee tosia kipeäksi jostain syystä. Mulla on kanssa neljä tyynyä helpottamassa asennoon ottoa. kaksi pään alla (jotta hengittäminen tässä nuhassa oisi helpompaa), yksi toisen polven alla ja viimeinen selän takana estämässä pyörähtämistä selälleen. mies nauraa mulle joka ilta kun ähisen ja puhisen tyynyt hyvin, melkoinen operaatio se onkin kyllä. :LOL:

Kävimme ostoksilla mutta ostettiinkin vain patja, tutti, tuttipullo ja alennuksesta yöksi yö/leikkipuku vai mikä lienee. Mies toppuutteli että ei kai muuta vielä tartte. pidin sille luennon vaipoista että osaa käydä niitä sitten yksin ostamassa kun minä en pääse kauppaan. :D mies oli ihana kun sanoin että kuule, vauva voi syntyä vaikka ensi viikolla. tokaisi että "eihän me voida sitten lähteä mihinkään kotoa, ei ainakaan pitkäksi aikaa". Suunnitelmissa mennä mökille kahden viikon päästä ja lähteä yli 300km mun kotona käymään syyskuun puolessa välissä. Yritin rauhoitella että vauva tuskin syntyy parissa tunnissa, että on meillä aikaa lähteä kotiinpäin ajamaan jos siltä alkaa tuntua että synnytys alkaa. Ihana mies. :D

silittämisestä jotkut ainakin silittää vaatteet jos eivät käytä huuhteluainetta, kun silitys myös pehmittää vaatteita vähän. Itse en lopulta ole silittänyt yhtään vauvan vaatetta vaikka aluksi meinasin. Turha niitä on silittää kun heti ne on rypyssä kuitenkin. :LOL:

Nyt tarttee mennä herättää tuo mies asentamaan tallentavan digiboksin meille. Rupesi taas nukkumaan heti vaikka sanoi "mä ihan just laitan sen" MIEHET! Heti nyt eikä hetken päästä nii.

rv31+4
 
Taidetaan kaikki tuskailla tuon nukkumisen kanssa :D Mitenkään ei oo hyvä, mut jommalla kummalla kyljellä on vähän parempi. Onneksi meikäläisellä on tosissaan koulu ohi, töihin en enää ole menossa ja esikoinen on jo tosi omatoiminen. Helpottaa hieman että jos yöt menee harakoille niin päivällä voin ihan hyvin lepäillä, eikä tyttö siitä kärsi. Mies nyt tekee näitä hulluja 18 tunnin päiviä, että siitä ei paljoa ole iloa. :D

Kiitokset kaikille onnitteluista =) Ja ihan vaan merkonomiksi luin tässä oppisopimuksella itseni. Ihan jees lähtökohta muihin kouluihin sitten joskus. (kun lehmät lentää)



naurukohtaus :hug: tsemppiä nyt hirveesti. On taatusti rasittavaa koko ajan ravata lekurissa ja tutkimuksissa ja ties missä. Onneksi viikkojenkin ja vauvan suhteen kaikki on periaatteessa ok vaikka alkaiskin tulla jo. Aivan varmasti olet valmis jo synnyttämään, onhan sulla siellä masussa reilun kilon, puoltoista isompi kuin meillä muilla.

Nyt alkaa sitten äitiyslomat paukkumaan pian, mulla kahden viikon päästä, vaikka "lomallahan" tässä ollaan koko kesä jo oltukin. Saikkua, kesälomaa, saikkua ja äippälomaa.. En kyllä kaipaa yhtään töihin. On ollut niin mukavaa olla tytön kanssa päivät pitkät.

silittämistä ei täälläkään harrasteta. Helmalakanoiden kanssa taistelen, siihen se meikäläisen silittäminen jää. Mies silittää itse omat kauluspaitansa.

Tänään neuvolassa tyttö kysyi tädiltä "Otatko sä nyt sen vauvan sieltä pois?" :heart:

Leipomaan tytön kanssa

Katia 33 + 1
 
Nukkuminen ? Mä en muista koska olisin viimeksi nukkunut kunnon yöunet. Kyljelleen on pakko nukkua, kun ei ole vaihtoehtoja. Mulla vaan on tilannetta alkanut pahentaa käsien puutuminen. Sormenpäät on melkeinpä koko ajan puuduksissa. Käsivarret puutuu oli ne sitten alla tai päällä ihan miten sattuu, että yritä nyt sitten löytää joku hyvä asento |O Sohvalla loikoilu on pitänyt unohtaa ihan kokonaan tuon takia, joten yritän vaan jotenkin röhnöttää nojatuolissa telkkaria katsoessa.
Mulla ihan sama juttu kuin naurukohtauksella, että tuon 4 tuntia yleensä nukun putkeen ja sen jälkeen ei enää kunnolla saa nukutuksi. Monesti iltapäivällä tuleekin nukuttua päikkärit, kun on niin väsynyt.

Minäkään en vauvan vaatteita ole silittänyt. Ainoastaan lakanat. Yleensäkin silitän vain ne vaatteet jotka on pakko. Ja miehelle prässään housut.

Kävin äsken Jumbossa shoppailemassa ja löysin Stadiumista aivan ihanat housut. Leveä vyötäröresori, joka tuosta noin vain venyi vatsan päälle, eikä kiristänyt ja puristanut mistään :D Muuten sitten sopivan piukat reisistä.
Mulla jotenki kiristää tuolta alavatsasta noi hennesin äitiyshousut ja samoin yhdet mama lucious- merkkiset farkut. Ja tää mahakin on jo niin valtava, että koko ajan saa olla kiskomassa äitiyshousuja ylös, ettei putoo jalasta.
 
Jos taas kirjottelisin jottain pitkästä aikaa :) Oon täällä taustalla seuraillu tein keskusteluja kyllä, vaik en paljoa oo kirjotellukaa.
Kotona oltu nyt jo pari viikkoa, ihanaa B) On tää vaan niin hienoo ja outoo ku ei tarvi töihi mennä! Nyt on siis menossa kesäloma ja perään alkaa kahden viikon päästä äitiysloma.

Tulin juur shoppailemasta... tai siis olin kaverin mukana, mut mukaan tarttu silti vauvalle kevytpuku ja itelleki jotai pientä. Ihana oli kierrellä kaupois ja kattella kaikkii ihanii syksy vaatteit jota toivottavasti parin kuukauden pääst voi ostella jo :p
Yhet farkut ainaki ihailin valmiiks! Vitsi ku ei millään malttais odottaa et pääsee tästä potkupallosta ja sais pikkusen jo syliin :heart:

Supistelee aika paljon, ei satu mut sillai et tuntuu kunnolla. Odotan kauheesti sitä 36vkon ultraa jossa tehdää se alatutkimus. Olis kiva tietää onks paikat sitte yhtää kaventunu jne... Jännittää se synnytys meinaa ku edellisen kesto oli 41min :eek:
Siitä on kyl 7 vuotta aikaa, et saa nähdä millä vaudilla tämä maailmaan tulee....
Sit alapäätä nipistelee tuolta jostain sisältä hirveesti, aika epämukavan tuntusta... Nipistely ei johdu vauvan liikkeistä, vaan on jotenki erilaista mun mielestä. Onko muilla sellasta? Ajattelin et kun kerran supisteleeki, ettei siellä kai vielä sentää paikat muutu? Vai mitä mahtaa nipistely olla? Täytyy keskiviikkona neuvolassa taas kysellä?
Tämmöstä tänne...

Silittämisestä ootte jutellu... Mä en edes omista silitysrautaa :p

Liina ja tiiti 33+1
 
Moi

huitshapeli joo huomasin ne vaipat vie niinkuin "mennessään " ,ihania kuosia ym..kaveri toi ne vaipat ja hypistelen niitä koko ajan, taidan tänään testata niitä vaikka tolle tytön nukelle =) ..ja huom! mä aina vannotin etten kestoja kokeile ja sit vaan ostin asioista selvää ja innostuin..päätin sit jos huomaan käytännössä ettei oo mun juttu niin sit ei oo,mut oon ihan intoo täys =)

silitys on tosiaan niin et jotkut tykkää ja jotkut ei, mä en pääse enää irti siitä tavasta, ehkä kun lapset kasvaa niin sit...

naurukohtaus sun oireet viittaa ihan rask.myrkytykseen (mulla oli siis ekassa raskaudessa), toivottavsti ei tuukaan sitä :hug:

mut nyt kauppaan , ai niin polilta soitettiin ja sain ajan 1.9 VASTA eli silloin jo 36 .vko ,toivottavasti ehdin sinne ettei ala syntyy ennen sitä...ja sit sovitaan syntymäpäivä vauvalle

pw 32+6
 
Oonkohan mä oikeesti ainoa joka nukkuu hyvin? Ihan oikeesti koko raskauden aikana oon käyny yöllä vessassa noin 3 kertaa...siis kolmena yönä... Nukkumaan meen tossa kympin jälkeen ja tyttö yleensä herättelee seiskan maissa... Mies lähtee vierestä kuudeksi töihin, mutta en mä siihen herää :D . Mulla on semmonen maailman ihanin ikeasta ostettu putkityyny kainalossa masun alla ja jalkojen välissä.. siis semmonen pitkä putki... Aivan mahtava keksintö! Kyljellään nukun sen kanssa ja kylkeä käännän masun kautta,koska selän kautta ei onnistu kun tuntuu,että kyljet repeää....

Silittämisestä en minäkään oikein perusta... Oma äitini aina jaksaa silittää ja sanoo, että vaatteet säilyy parempina pidempään... Tiedä sitten.. Minä silitän vain kun on pakko. Vauvan vaateita en silitä, mutta lakanat kyllä...

Huomenna on esikon 2 vee synttärit... Tai oikeesti ne on kyllä vasta tiistaina... Aika menee niin julmetun äkkiä ja äitin pikkuvauvasta on tullut jo iso tyttö :ashamed:

Turvotuksiiin... Niitä lötyy täältäkin.. ananashan on tunnetusti hyvä nesteenpoistaja samoin mansikka. Jääkylmä jalkakylpy tekee jaloille ihmeitä!!

No mutta pitänee tästä lähteä jääkaapin kautta nukkumaan!

Emppu & Papunen 32+6
 
paljon vastauksia, huippua =) Siksi siis siitä silittelystä kyselin ku aattelin et onko se joku "pitää tehdä"-juttu vaan just vaan mielipidekysymys. Itekkään ku en koskaan silitä mitään paitsi ompeluhommia tehdessä.

Nukkuminen kuulostaa tosiaan olevan kaikilla melkein jo hankalaa. Samoin täällä. Ite oon tosi herkkäuninen, en oo koko raskauden aikana nukkunu yhtään yötä heräämättä putkeen. Pissalla pitää käydä joka yö sen 2-6 kertaa ja ei ois puhettakaan etten heräis mihen liikeisiin. En nykyään mee ees nukkumaan ennenku se tulee kotiin alkuyöstä.
Mut mull aonki se helpottava tilanne et voin olla päivät kotona ja nukkua päikkärit jos väsyttää. Mut ei mua kyllä ees kauheesti väsytä...

Mie vaan ootan et aika kuluis nopeempaa, oon kans jo hypistelly omia "vanhoja" vaatteita joihin ei oo mahtunu moneen moneen kuukauteen, ihanaa ku saa vihdoin luopua näistä mammahousuista. Yhtään äitiyspaitaa en oo onneks ees ostanu, omilla topeilla oon kulkenu vaikka onki ikäänku tiukkoja :LOL:

mut nyt syömään päivällistä (mun rytmi on aika omalaatunen).
Mukavaa viikonloppua meille kaikille :wave:

poppari ja beibe 33+2
 
Silleri
Pakko oli itsekin kommentoida silittämisestä: en ole vauvan vaatteita ikinä silittänyt. Enkä käytä huuhteluaineita. Enkä edes pese vauvan pyykkiä erikseen (kamala äiti), koska en ole koskaan tajunnut, miksi niin pitäisi tehdä. Meillä tosin pestään kaikki pyykit muutenkin nestemäisillä herkkäihoisille sopivilla hajusteettomilla aineilla kun itsellä alkaa muuten nahka kutiamaan. :/

Ja toinen ikuisuuskysymys: onko nyt jo nimiehdotukset valmiina? Meillä näyttää pahasti taas siltä, että lopullinen valinta jää syntymän jälkeen tehtäväksi, aiemmin valittu etunimi on alkanut mietityttämään kuitenkin. Itse olen sitä mieltä, että lapsi jotenkin "näyttää" jonkun nimiseltä tai ei, mies taas ei jaa tätä mielipidettä, meinaa, että nimi vain valitaan ja sitten siihen totutellaan.

Olisi kauhean hauska tietää ihan oikeasti, juuri mitä nimiä olette ajatelleet, vaikka Suomessa niin vahva salailuperinne nimien suhteen onkin ja itselläkin on sellainen karmaiseva tunne, että joku sitten "vie" minun hienon nimeni... Mutta voisihan sillä toisaalta yrittää välttääkin yleisimpiä ehdotuksia. Ja palstalta ei ehkä kukaan tunnista... Nostanpa siis kissan rohkeasti (!) pöydälle paljastamalla, että tytöstä voisi tulla Kaisla, Elsa tai Anne ja pojasta ehkä Niilo tai Leo. Minea ja Stella olisivat ihania, mutta eivät sovi meidän sukunimeen. Pojan nimi voisi kokonaisuudessaan olla esim. Niilo Patrik Mikael, tytön muista nimistä (3 yhteensä tulee) on vain miljoona ehdotusta. (Saa ehdottaa!)

Älkääkä pliis jättäkö minua yksinään horisemaan nimistä ihan niiden oikeilla nimillä... :D

Silleri ja Suvi-Kaisla Anne-Elsa rv 33+jotain
 
Heips kaikille pallomahoille!!!

Silittämisestä on ollu juttua, ite aion silittää,koska se pehmentää vaatteita ja kuluttaa vaatteita vähemmän ku huuhteluaineet... Samalla pöpöt kuolee, koska ei niitä voi pestä 90asteessa...

Nukkumisen suhteen ei täällä ainakaan ole onkelmia; työpäivän jälkeen on niin tsippi et hyvä ku jaksaa olla hereillä...

Nyt olis vkloppu vapaata, ja aattelin laittaa kämppää kuntoon... Pientä pesänrakennus viettiä ilmassa... Ja mies on ihmeissään ku en yleensä ole intoillu siivoamisesta näin paljon...

Jaksamisia kaikille!!!!

Melena +kirppu 29+0 ( kait?)
 
Silleri luetteli nimi ehdotuksiaan. Meilläki on ollu nimet valmiina jo pitkän aikaa B) Tytöstä tulee Vilja ja pojasta Otso(tota pojan nimeä ei kyl lekurin mukaa tarvita... ;) )

Mul on sellanen olo et tää mun masu on rojahtanu alaspäin...??? Ja mies ja yks kaveriki oli kattovinaan samaa... :wave: :wave: Voiks se jo tässä vaiheessa laskea?

Liina ja tiiti 33+2
 
Jei. Eilen saatiin vauvalle sänky. :) Meinasi itku tulla kun se kasaan laitettiin ja makuuhuoneessa omaan paikkaansa pistettiin. Kohta saa käärönkin laittaa sinne. Ihanaa. :heart: Mies oli ihan ihmeissään kun mie vaan tuijotin sitä sänkyä varmaan puoli tuntia ja toistin "meidän vauva, kulta meidän vauva on kohta tuolla..." Mies vain tokaisi että nii sitten hänkin osaa sen asian ajatella paremmin kun se vauva tosiaaan ON siellä sängyssä eikä vain mun mahassa. Varmasti rankkaa olla "ulkopuolinen".

Sängystä tuli mieleen että oletteko ajatelleet nukuttavanne vauvaa ensin äp-laatikossa vai laitatteko pienen suoraan nukkumaan pinnasänkyyn? Itse ajattelin alunperin että laittaisin sen ekaksi kuukaudeksi-kahdeksi kk siihen laatikkoon kun on pienempi ja tuntuu että vauvalla olisi vähän turvallisempi olla siinä kuin isossa sängyssä, mutta sitten kävin eilen miettii että se peitto mikä on äp on tosi iso, eihän sitä voi siellä laatikossa käyttää... lakanan nyt voi tehdä lakanakankaasta, repii vaan pienemmäksi niin sopii laatikkoon mutta toi peitto. Kun ei sitä viitsi moneen kerrokseen laittaa kun sitten tulee kuuma...

Ennätys. Minä en käynyt viime yönä kertaakaan vessassa!!! Ennen kuin rupesin nukkumaan (klo00) kävin ja seuraavan kerran vasta aamulla herättyäni. Jipii! oispa se tällästä loppuun asti niin saisi vähän paremmin nukuttua.

Näin aika karmaisevaa unta siitä että lapsi möyri mahassa kauheesti ja lopulta päältä erotti että se työnsi päätään ihan tuohon pinnalle. Mies kutitteli vaavin nenää vatsanahan läpi ja silitti sen päälakea. vauva oli kauheen pieni ja aloinki sitten unessa itkeä että se on liian pieni näille viikoille. tosi karmaisevaa. :/

tarttis lähteä siivoomaan. kiinnostus nolla. jei.

rv31+5
 
Moi.

Äitiyspakkauksenlaatikosta itteki meinasin aluksi että oisin pistäny siihen vauvan nukkumaan ensimmäisiksi kuukausiksi. Mutta sitte tarvin laatikkoa säilytyslaatikkona isommille vauvan vaatteille mitä oon hommannu joita ei tarvita vielä yli puoleen vuoteen. Ja muilleki roinille. Pistettiin siis tuo loota pinnasängyn alle.

nukkumisesta Minäkään en muista millon oisin nukkunu viimeksi kunnon yöunet! Varmaan mahto olla joskus sillo alku raskaudesta tai ennen raskautta. Periaatteessa ko alkaa miettiin ni oon koko raskauteni ajan ollu hirmu väsyny. Mustat pussit silmien alla päivästä toiseen. Tosi kaunis näky oon varsinki aamuisin. :LOL:

meidän nimi ehdotukset pojalle on : Noel Edward Albin (tuo Albin tulee ukon papan toisesta nimestä, jonka hän siis haluaa välttämättä lapsellemme).
Sitten on mietitty myös: Roope Mikael, Weeti , Jos joskus tulee tyttö, tai jos käviski niin että vauva oiskin tyttö niin nimeksi tulis: Vanessa Melina, Tai Celine Mirette.
:D on kyllä nimet juu.

Mäkin voisin kohtapuolin alkaa jo synnyttään, alkaa niin kypsyttään tämä masun kantaminen. Ei tässä muuten mitään mutta tuo vasemanpuolen vatsan nipistely yötäpäivää 24/7 ei oo mitään kivaa. Ja muutenki painon tunne alapäässä. Ihan hirveää. Ja tuntuu nykyää joka paikassa ja koko ajan että paikat on auennu. Onneksi on se lähtete sinne äippäpolille että saa tietää tuon alapäänki kohtalon onko auennu vai kiinni. Ja muutenki tietää tarviiko mun alkaa käyttään insuliinia. ihan hirveää jos pitää! En pysty en kykene itteäni piikittään. Ei se käy varmastikaan kipeää mutta en vaan pystyisi. :ashamed:
Ihme että uskalsin tehdä nenälävistyksen itte joskus kun olin 7-luokalla :x seki meni sillain että neulalla työntelin reikää mutten saanu neulaa rustosta läpi. Sitte istuskelin sohvalla ja kattelin töllöä ja pyörittelin nastaa siinä reiässä mitä olin väkertäny. Samantien kuulu että "ruts" ja meni läpi rustosta. Voi luoja sitä veren määrää mikä nokasta valu. Tietenki jonku verisuonen kohalle.. olin pöljä, tiedetään. Mutta eipä oo menny umpeen vieläkään tuo reikä nokassa. :LOL:

tää olo on HIRVEÄ! näitä kovettumis supistuksia tulee päivittäin TOOOSI monta. Ja alapää hellänä. Mä en jaksa! Yöt menee nukkuessa puolen tunnin pätkiä, jos en herää pissalle niin sitte herään maha kipuun koska oon nukkunu huonosssa asennossa jne, ja sitte herään vielä raapimaan masua ja siihen pitää nousta suljaamaan tuhat kerrosta rasvaa.
Mulle riittää tämä yksi lapsi ainaki ekaan 5 vuoteen. SE ON VARMA! :kieh:

mutta nyt meen tekeen lohkopottuja ja lihapullia. Morjens.
 
viikot rupee käymään vähiin...vielä olis 7 työpäivää ja sitten sais jäädä kotiin viettämään lomaa kunnes pienokainen sitten päättää tulla maailmaan=)
tuossa juuri pesen vauvan vaatteita valmiiksi odottamaan käyttäjää :heart:
eilen kävin teettämässä verhot vauvan huoneeseen (vaikka eihän sielä alkuun kukaan ole) mutta kiva saada vihdoinkin siihenkin huoneeseen verhot ikkunaan kun se on ollut nyt tähän asti työhuoneena mutta nyt kun sieltä on sanut pois tietokoneet ja muut niin se rupee pikkuhiljaa näyttämään aika söpöltä :)
verhoista ei tullut vaaleanpunaiset mutta kyllä ne aika hempukat on kuitenkin satiininauhoineen että jos sieltä sitten poika tulee niin mitähän sitä sitten keksii...kaksi eri tyyppiä on nyt ultrannut masua ja molemmat on sanonut vahvan veikkauksen että tyttö olisi tulossa...viimenen kerta oli rv31 ja lääkäri sano että kyllä ne pojan vehkeet sielltä jo niillä viikoilla erottuisi jos ne siellä olisi...mutta onhan näitä tapauksia ollut...

neuvolassa olin
painoa on kertynyt alusta 8,5kg kja nyt viimesen 2vkon aikana tullut 500g/vko
vauvan painoarvio on nyt 2300g
sykkeet ja liikkeet oli hyvät :heart:
ja pää alaspäin ollaan =)
Eli kaikki hienosti...

Cristiina ja vaavi 33+2 :heart:
 
Moi!

Joo nyt on alkanut jo hieman nukkumisasennot olemaan hakusessa...
Ootteko kukaan kärsineet suonenvedosta? Mul on kahtena yönä vetänyt niin vimmatusti, että ei kyllä koskaan ole ollut mitään tähän suonenvetoon verrattuna. Monta päivää on sen vedon jälkeen koskenut kävellessäkin pohjetta.
Ja tänään mul on ollut koko päivän etova olo...vähän kuin silloin alussa. Ei oikein pysty syömään mitään. Ehkä tää vatsa alkaa olemaan jo niin iso, että aiheuttaa pahoinvointia.
Meidän vauva oli eilen 1500 g ultran perusteella, joten hyvin normikäyrällä nyt sitten menee!
Ihanaa, voi olla että kuudenkin viikon päästä on vauva jo...vko 37 jälkeenhän se on täysikasvuinen kait! Uskomatonta!!!!IHANAA. Meilläkin pää on alaspäin jo. rv 30+2
 
Sateista lauantaita =)

Mä aion nukuttaa vauvelia äitiyspakkauslaatikossa ekat pari kuukautta. Niin oon tehny kahden aikasemmankin kanssa. :) Peitto-ongelman ratkasin niin, et tein pienemmän peiton ite. :)

Nimistä... Mulla olis tytölle vaikka kuinka monta ehdotusta, mut ne taitaa jäädä käyttämättä, ku poikaa kaiketi ootan. Tytölle käyttäisin tällaisista nimistä jonkinmoista yhdistelmää (3 nimeä kuitenkin) : Emilia, Jessica, Jeanette, Aada, Roosa, Isabella, Charlotta, Sofia, Juuli esim. Emilia Juuli Charlotta tai Jessica Aada Isabella.
Pojalle tulee nimeks joku näiden yhdistelmä: Aleksi, Niko, Oliver, Elias, Jere, Joona, Leevi, Sebastian, Nicholas, Alexander esim. Niko Aleksi Sebastian, Jere Aleksi Nicholas, tai Oliver Joona Sebastian tms. :D
Meillä on lapsilla kolme nimeä ja viimenen nimi on sellanen kansainvälisen kirjotusasun omaava, tytöllä Alexandra ja pojalla Christian. Etunimikin pitää olla semmonen joka istuu myös muiden ku suomalaisten suuhun. Sitä en tiedä mistä tuollainen päähänpinttymä on tullut, mut niin oon aatellu. ;)
Nuo isommat sisarukset alkaa molemmat J-kirjaimella, mut sitä ei olla vielä päätetty alkaako myös kolmannen nimi J:llä. Ehkä nimivaihtoehdot selkiintyy vasta ku vauva on syntyny. =)

Mä nukkuisin suht hyvin, mut meidän kissa herättää mut muutaman kerran yön aikana. Kyllä vessassakin käyn 2-4 kertaa yössä, mut niin käyn kyllä ilman raskauttakin, tosin 1-2 kertaa riittää... :) Kissa miukuu/maukuu jotain pikkuötököitä tms. tai kiipeilee sinne mihin ei sais mennä tai sit 5-6 aikaan haluaa parvekkeelle ja maukuu sitä... Herkässä unessa ku oon, niin herään heti pieniinkin ääniin. Ihmeen virkeenä herään kuitenkin aamusin. =)

jasmara ja masuasukki 31+1
 

Yhteistyössä