***LOKAMASSUT -08 elokuussa***

voi kakka kun ottaa hermoon.
Tekis mieli oikeasti vintata tuo ukko ulos niinku leppäkeihäs! Oli vaihtanu pin koodin liittymäänsä ja unohti sen ja sitte lukkiutui ja vaati puk-koodia. No liittymä o prepaid- ja ne lätyskät hukassa missä ne on ylhäällä. HIENOA! miehet.. :kieh:
onneksi sitte kävi hakemassa uuden liittymän ärrältä..Nyt vain kauhea numeroiden jakelu eteenpäin.. Meillä sen takia nuo prepaid liittymät ettei tuu noita laskuja, koska me muuten puhuttais ittemme vararikkoon. Tämäki oli ihan yhteinen päätös siirtyä prepaid liittymiin. Ja hyvä niin. :whistle:

Mulla valuu koko ajan sitä vetistä valkovuotoa niin että pöksyt kastuu. Kiva kun ei oo yhtään valkovuoto siteitä niin pitää pöksyjä vaihdella tiuhaan. Ja ei viitti mitään menkkarättiä laittaa haaroväliin ku mulla ne on niitä monen pisaran yömalleja niagara-vuodon takia |O

Käytiin äksen kellarikomerossa penkomassa tavaroita. Tuli taas yllätyttyä että "ai mulla onki tämmöset talvikengät, jaa ja tämmösetki on olemassa" :whistle: mutta olivat sen verran nuutuneet kengät että pitää vissiin ostaa uuet sitten joskus lokakuun tienoilla..
Johan minä niillä olenki kolme talvea talsinut..
Ja ukolle kyllä pitäs ostaa uudet talvi kengät.. Se meinas että "blaah, työpaikan turvakengät käy hyvin" minä että "ja potut käy, uudet ostetaan".. :$ kyllä naapurit varmasti kuunteli ku meikä papatti taas suu vaahossa..

Väsyttäski mukavasti, muttei vielä jaksa mennä nukkuun. Vois vaikka taas katsoa jonku elokuvan. Neki o katottu monteen kertaan. Yksinkotona 1-2 on puhkikuluneet varmaan jo, ja heei! Nyt keksin- pretty woman. Äkkiä hedelmäcoctail purrki auki ja sohvan nurkkaan.
Ukko vihaa sitä elokuvaa koska oon kattonu sen varmaan tuhat kertaa.
Se on aina yhtä ihana!!

Mä pidän tätä paikkaa täällä jonne kirjotellaan vähän niinku päiväkirjana :ashamed: koska mulla ei oo sellasta. Ei oo ollu ku joskus 11 vuotiaana viimeksi ja senki pito loppu siihen kun ex- isäpuoli luki sitä aina.. :'(

mutta nyt o pakko mennä.. pärjäilkää.. Niin joo ja supistuksia tulee melko tiuhaan. Ei kipeitä vaan niitä vattan kovetuksia. Mors..
 
Moi pitkästä aikaa :wave: Tullut aika vähän kirjoiteltua nyt kesän aikana, mutta olen sillon tällön käynyt teidän kuulumisia lukemassa.
Nyt innostuin tästä nimi keskustelusta. Kiva, että tulee nimiä paljon niin voi niitä vielä omalle miettiä. Pojan nimi on vielä aika hakusessa ja poika siis on tulossa =) . Päätettiin kyllä tuon miehen kanssa, että nimi ns. lyödään lukkoon vasta syntymän jälkeen kun on jo tutustunut pieneen tulokkaaseen. Mitä jos hän ei näytäkkään vaikka Aapolta... :eek: No tytön etunimestä olisi tullut joku näistä: Peppi, Mona, Moona, Mianna, Ronja, Lilia, Lumia, Evelin...
Koko nimi ehkäpä Moona Aino Eveliina. Pojan ehdotuksia: Aapo, Aatu, Veeti, Miko, Nemo, Tino, Soni, Jona. Ja koko nimi vaikka Jona Onni Olavi. No on tässä vielä aikaa miettiä sitä hyvää yhdistelmää, mikä myössopii sukunimen kanssa.
Nukkumisesta Aijon nukutta pienen alussa äp laatikossa. Värkkäsinkin siihen jo suloisen reunapehmusteen. Lakanat ja peitonkin tein itse mini koossa. Siinä oiva ensisänky.
Ja omasta nukkumisesta... Joka yö pitää nousta vessaan :whistle: 1-3 kertaa vain ei onneksi enempää. Onneksi pystyn nukkumaan vielä selällään niin se helpottaa paljon unia.
Kävin tänään katsomassa turvakaukaloita. Tykästyin siihen Gracon telakalliseen. Se oli mielestäni aika hieno mutta sitten katsoin bron mallia niin kyllä se vaikuttaa ehkä paljon kätevämmältä käytössä. Jotenkin se Graco oli niin iso ja maassiivinen, brio oli jotenkin siromman oloinen. No saa nähdä kumpaan päädytään. Jos jollain on näistä kokemuksia niin luen mielelläni.

Seuraavaan kertaan
:wave:
Kristiina ja Onni rv 29+2
 
elämänperhonen Mä kärsin joka yö suonenvedoista, ne on aivan kauheita! Muuten nukkuisin yöt kun tukki.

Olenko mä ainoa jonka ei tartte yön aikana yleensä käydä vessassa, ja joka muutenkin nukkuu yöt ihan sikeästi( jos ei noita suonenvetoja oteta mukaan)?!

Meillä on tytölle jo nimi valmiina, pojan nimikin sillein jotenkin, mut ei oo sitä mietitty sen jälkeen kun kuultiin että tyttö on tulossa.

Ostin eilen sellaisen puvun jossa voi vauvan tuoda kotiin jos ei oo kylmät ilmat. Nyt mulla on sit ohkanen puku ja sit toppapuku. Eiköhän niillä pitäis selvitä. :)
Mä ajattelin kans nukuttaa vauvaa tuossa äp-laatikossa, pitäis käydä kangas ostamassa, niin anoppi vois ommella siihen sen reunuksen. Tuota peitto juttua, mä en oo edes miettinyt :eek: Pitääkin yrittää etsiä jotain pienempää peittoa siihen, niin ei vauva ihan palellu :whistle:

Mä oon kade niille, joilla on alkanut jo äippäloma tai alkaa kohta, itellä vielä ois viis viikkoa ennen kun loma alkaa, ja mä kun oon niin KYPSÄ jo tuohon työntekoon!!!!

jeps, mut nyt iltapalalle ja nukkumaan.. että jaksaa taas huomenna töihin |O

memmy ja vaavi 29+2
 
Nimistä Oli puhetta niin meillä on 99% varmaa että pojan nimeksi tulee Niilo. Niilona on masuasukkia alusta asti puhutellut ja kupuskin puhuu aina Niilosta kun vauvasta on puhe joten vaikea kai sitä olis miksikään muuttaa. Ja ultran mukaanhan tuo olis poika joten tytön nimeä ei olla edes mietitty. Toisesta nimestä ei ole sitten mitään havaintoa, luultavasti etsitään se suvusta niin kuin muillakin lapsilla toiset nimet on etsitty.
vauvan nukuttamisesta oli kans puhetta ja meillä on kaikki heti suoraan alkaneet nukkua pinnasängyssä ja niin tehdään tälläkertaakin. Mielestäni helppompaa kun ei tarvii totuttaa taas sitten uuteen "sänkyy" laatikon jälkeen. Ja eihän meillä edes laatikkoa olisi.
Omasta nukkumisesta Täällä ei olla kyllä viime öinä nukuttu. Syy lähinnä täsä flunssassa kurkku niin karsean kipeä varsinkin öisin, Nukkumis asennon kanssa ei mitään ongelmia ole kun yleensäkkin nukun kyljellään. Ainoita raskauden tuomia yöllisiä häiriöitä on suonenvedot ja vessassa ramppaaminen :/ Toisaalta taas tuntuu että unentarve on vähentynyt monesti herään ilman mitään syytä jo kuudelta aamulla aivan pirteenä ja normaalisti minua ei saa aamuisin ylös millään.

pumppernikkeli ja niilo 33+3
 
no niin, tuli nyt se eka yö vietettyä sairaalassa... :'( Liikkeitä en torstaina paljon tuntenut ja vatsa oli jatkuvasti kivikova. Soitin sitten neuvolaan ja käskivät tulla käymään. Ei saatu neuvolassakaan vauvaa hereille ja neuvolatäti laittoi lähetteen synnärille. Sinne sitten menin lappu kourassa. Laittoivat käyrille makaamaan tunniksi. Vauvakin alkoi onneksi liikkua ja arvelinkin jo että kaikki on kunnossa. Sitten vielä gynetutkimus ja ultra... siinä sitä sitten oltiin. Paikat täysin pehmenneet ja kohdunkaulan pituus enää 1cm, auki ei vielä ollut. Myös sikiön napavirtaukset olivat yläkäyrällä. Prenalle ottivat sisälle ja siellä sitten kärvistelin supistusten kanssa ja makasin yhden yön. Onneksi eilen jo pääsin kotiin jatkamaan lepäilyä. Taitaa olla sillä lailla ettei Allu pysy masussa laskettuun aikaan saakka :ashamed: Nyt olenkin sitten yrittänyt ottaa rauhallisesti ja makoilla vaan. Tulinkin vain pikaisesti kertomaan kuulumiset, nyt taas vaakatasoon lepäilemään.

Adette & Allu 33+3
 
Adette minulla on parikin kaveria joilla on ollut riskinä ennenaikainen synnytys, ovat käyneet sairaalassa ja saaneet supistuksia estävät lääkkeetkin ja lopulta molemmilla meni lasketun ajan yli :D


Vauvan sängystä
pinnasängyn aion raahata sänkyyn kiinni ihan vain siksi, että on siinä sitten "seinänä" ettei vauva kieri alas. Esikoinen ei pinnikseen asettunut, protestoi omassa boxissa nukkumista jo synnärillä eli synnärin 1hengen sängyllä tuli jo nukuttua vauva kainalossa. Ja kainalossahan se koko vauvavuoden nukkuikin, vielä sen jälkeenkin, itseasiassa usein vielä tänäkin päivänä. Nykyään kyllä nukahtaa jo lastensänkyyn mutta jos yöllä herää, tepastelee viereen - ihan mielellään neitin kainaloon otan, kun vaihtoehtona olisi nukutella toista uneen pitkän kaavan mukaan. Viereen kun ottaa, jatkaa uniaan samantien ja nukkuukin vähän pitempään kun on vieressä.

Emppu meilläkin vietetään huomenna esikoisen 2v synttäreitä jotka ovat virallisesti myös vasta torstaina.. Tai itseasiassa tyttöjen kimppasynttärit pidetään, miehen tyttö täytti äskettäin 1v. Olen koko päivän leiponut, aloitin jo aamulla ja jotenkin sain siinä hommassa ajan kyllä kulumaan iltaan asti. Tuloksena oli pikkuleivät, mokkapalat, muffinit, kakku ja riisipuuro.. josta tulee aamulla cocktail piirakoita. Juu ja tomaattikastikkeen tein kun teen aamulla pitsaakin tarjolle ja sitten vielä kinkkufetahyrriä.. siinä olikin meidän synttärimenuu.

Mies lähti iltapäivällä saunailtaan ja vähän oottelen josko se kohta soittaisi että on tulossa kotiin ja kysyy onko nälkä, mulle maistuisi kyllä pitsa huikopalaksi vaikka pitsaa on tarjolla huomennakin :D Toisaalta voi olla että miehellä menee vielä jokunen tunti joten saatanpa kohta könytä peiton alle nukkumaan..

rv33
 
elämänperhonen oi kyllä! suonenvedot. Herään niihin öisin. Ne tulee vaan pohkeisiin. Ihan kamalaa sekin.. :kieh:

mulle tosiaan taitaa riittää tämä yks raskaus. Ainaki tosiaan viiteen vuoteen..
tämä olotila ei oo mitenkää rattone. Äsken vihlas niin vimmatusti alapäätä että melekein kouristi.
|O mietin että mikä kumma toi oikein oli. mutta kait se oli normaalia?
*huoh* kun mua väsyttää.. ei vaa jaksa mennä yksin pyöriin sänkyyn kun ukko haluaa kattoa
jonku skorppiooni kuningas leffan töllöstä..
pitäs vissii kömpiä tonne sen viereen sohvan nurkille..Mutta öitä mammat. :hug:
 
Kysyn nyt uudestaa ku kukaa ei vastannu, et onko teillä muilla masu jo laskeutunu?
Mun maha laskeutu tossa edellis yönä? Ihanaa ku ei enää purista kylkiluihin ja olo on muutenki helpompi. Istuminenki on ihanan iisiä. Mut enteileeks toi lasku jotai, vai laskeutuuks se normaalistiki jo näin aikasi? Supistuksiaki on ihan kiitettävästi... :x

Liina ja tiiti 33+3
 
Ja tänään paukahti Rv 32 käyntiin. Jesss!! Ei mee enää kauvoon että saa pikkusen omaan kotiin.

mistä sen tietää onko masu laskeutunu?kyllä mun masu näyttää erinlaiselta minusta päin katottuna nyt ku muutamapäivä sitten? :D
Ihmeen pitkään sain nukuttua.. Heräsin 8.30 ja vauvaki alko potkiskeleen vasta likempänä 9.
Nyt on taas masussa toosi rauhallista. Se varmaan nukkuu?
Heräsin selältäni ja masuun koski. Olin ilmeisesti kääntynyt selälleni jossain vaiheessa kyljeltäni. Yleensä en ruukaa nukkua selälleen siis nyt raskaus aikana.
Unelmoin jo päivästä jolloin kärrään pikkuista tuolla ulkona ihanan sykyisessä väriloistossa! :heart: Rakastan syksyä, sitä kun on pieni kirpsakka ilma joka tekee nenänpään punaiseksi ja maa on kuurassa, ja puiden värikirjo vain loistaa ja aurinko on nousemassa.. Ihana hetki.. aah. ja se tuoksu! :LOL: (olenko kenties pöpi? |O )
haa, täällä paistaa vihdoinki aurinko. No paisto se kyllä eileski mutta muuten ollu melko viileää ja sateista.. Jos vaikka kävis pikku kävelylenkillä tänään, ainaki vois kävellä toho 100 metrin päähän äitin luo kahville, tai pikemminkin teelle! :D pötsi ei kestä tippaakaan kahvia.
Heti alkaa suolisto huutaan hoosiannaa..

minne täällä on kaikki kavonnu kun on ollu niin hiljaista?

mulla alkanu jännittään se tiistain ultra tuolla LKS.. mä odotan kauhulla jos ne tunkee sen mokkulan mun alapäähän. Sitä ei oo onneksi sinne tungettu vielä ikinä. Siis se alapää ultra.
Se o ihan hirveän näkönen! :kieh:

jaa..Pitäs vissii napsassa rautapilleri naamaan ja keittää aamupuurot.
Jes.. tänään tulee töllöstä 3 kanavalta uuno turhapuro This is my life- elokuva! Saa nauraa taas pitkästä aikaa.. mutta nyt meen.. mors..
 
Huomenta.

Mä en jaksa enää yhtään |O Oikeesti mun mielenterveys alkaa kärsiä tästä unettomuudesta.Viime yönäkin vissiin 2 tuntia putkeen nukuin ja loput valvoin |O Ylävatsa on niin kipee että.Mikään asento ei ole hyvä.Mä aion todellakin vaatia sitä käynnistystä tiistaina jos eivät muuten anna.Synnytyksen jälkeen mä nukun varmaan viikon :D

Mulla oli koko eilisen päivän tosi ällö olo :x Alkoi jo itseasiassa toissailtana ja jatkui koko eilisen päivän.Tänään ei onneksi enää niinkään.Liekö raskaudella osuutta asiaan?

nimistä mä olen alusta asti ehdotellut kaikkea ja jokaikiseen mies on sanonut ei |O Mutta eipä siltä sitten tule niitä omiakaan ehdotuksia :headwall: Mun lempparit on tytölle Sara Adele ja pojalle Theo Tapio . Mies ei tykkää kummastakaan mutta jos ei kohta ala ite sanomaan mieltymyksiään niin päätän koko nimen ite.Tuo Tapio tulee isältäni.Haluan kunnioittaa isän muistoa joten laitan pojalle saman toisen nimen kuin isillä oli.Kummallakin veljelläni on myös sama.Tytöllehän sitä ei voi oikein liittää :D

masun laskeutumisesta mä kun katon peilistä niin näyttää olevan ihan alhaalla,sellanen Hessu Hopon kuonon näkönen :LOL: Mutta ei siltä kyllä tunnu :x ylävatsa on aivan älyttömän kipee ja henkikään ei kulje joten tuskin on laskeutunut.Eipä tuolla raukalla ole varmaan tilaakaan.Esikoinenkaan ei laskeutunut.

vauvan nukuttamisesta laitan kyllä varmaan suoraan pinnikseen.Esikoinen nukkui ekat 3kk vaunuissa,sitterissä ja millon missäkin jonka jälkeen ´pakotin´pinnikseen.Viereen en aio ottaa niinkuin en ottanut esikoistakaan.

Adetelle :hug: Toivottavasti vauva vielä muutaman viikon pysyy masun suojissa.

Nyt yrittää taas unta |O

-Laura ja SuurenSuuri 33+3-
 
Jaksuja naurukohtaukselle :hug: Toivottavasti saat sen käynnistyksen.
Mulla oli tosta oikeelta puolelta ylävatsa tosi kipeä tähän asti, hengittäminenki sattu :x Ottivat kaikki rask.myrk kokeet, käyrät ja muut mut mulla ei onneks ollu se sitten mitään myrkytykseen viittavaa. Ja mulla helpotti koko kipu nyt ku masu laskeutu.

Liina ja tiiti 33+3
 
Mua alkoi ressaamaan noi nimet nyt kunnolla. Nyt kun kaikki hankinnat on tehty, ei tarvi niistä murehtia joten murehdin nimistä.

Pojalle ollaan täälläkin mietittey Niiloa ja Theoa.. Mies ehdottelee joka väliin Vilhoa, en osaa ite oikein suhtautua siihen mitenkään. Tytön nimistä ei mitään käsitystä. Meille ei oo siis ultrassa veikkailtu kumpaakaan, eikä nyt muutenkaan täysin sata ja varma vois siitä sukupuolesta olla. Mutta kaikki vaan odottaa meikäläisen masusta poikaa..

Sittenhän sen näkee.

Mun ei oo kertaakaan tän raskauden aikana vetäny suonta Esikoista oottaessani veti kerran. Sekin vissiin liittyy jotenkin magnesiumin puutteeseen?? Itse en syö mitään vitamiineja, mutta kahvia juon aika paljon ja siitähän sitä magnesiumia saa. (Korjatkaa toki jos olen väärässä.)

Eilen ostin Stockalta sen Aventin rintapumpun, jee. Nyt on oikeastaan kaikki ostettu. Hoitopöytä odottaa tossa että joku päivä jaksais alkaa sitä hioo ja maalaa ja "tuunaamaan"

Pinnasänky edelleen vintillä.

Tuottaako muilla kävely kovia kipuja? Tai muu fyysinen jatkuva rasitus? Vihloo nivusiin ja alkaa supistelemaan. Eli kaupassakäyntikin on rankka koettelemus.

Mä ostin kans sitä Ceridal Intimeä, ja tossa eräänä "onnekkaana iltana" sille löyty käyttöä. Ja voin kyllä sanoa että tullut tuosta touhusta paikat tällä kertaa yhtään kipeeksi. Ei edes alkanut supistamaan. JEE! Eli, hyvää kamaa. :LOL:

KatjaPatja 33 + 3
 
Moi

Adett e ja Naurukohtaus :hug: ...jaksuja teille...toivottavasti supistelut Adette rauhoittui ja saisit pitää vauvan vähän aikaa vielä masussa...jännittää ihan Naurukohtaus sun puolesta et onkohan sulla vauva jo ensi viikolla kainalossa :heart:

Emilyn meillä vähän samassa käytössä toi pinnis eli vaan suojana ettei vauva putoo mun kainalosta, meillä ei oo kukaan lapsista nukkunu siellä mutten ole viitsinyt myydä poiskaan kun mietin et josko tää nukkuukin siellä eikä halua mun viereen :) ..en tiedä edes että ostanko sitä pehmustetta sinne, varmaan sit jos vauva nukkuu varmasti vasta siellä...

kävin tänään torikirpparilla ja tein upeita löytöjä mm. vauvalle fisher pricer jumppalelu 6 e...missä tulee musiikkia ym eli kyllä oli hyvä löytö...

huomaisin muuten et hitsi et viikot menee nyt jotenkin vauhdilla tavallaan, mut joskus yöllä kun sängyssä pyörii niin tuntuu ettei se yö mee eteenpäin millään =)

pw 33+1 :heart:
 
Joku tuskaili että peitto on liian iso, jos nukuttaa laatikossa. Mä oon laittanut sen pakkauksessa tulevan peiton poikittain ja rullannut peiton toista reunaa selän taakse (vauva siis kylellään ) . Se samalla pönkittää, ettei vauva käänny selälleen nukkuessaan.
Mä haluaisin nukuttaa kans laatikossa. Oon aikasemmilta nostanut molempien yöpöydät mun puolelle ja laittanu laatikon siihen päälle. Siitä on sit helppo ottaa vauva tissille välillä (ja liian helppo laittaa se takasin niin että muistais, että sen on sinne koppaan laittanu. On meinaan muutaman kerran huudettu miehelle että ylös sängystä, sä nukut vauvan päällä ja etitty sitä vauvaa sängyn altakin.. Viimesenä tulee mieleen kattoo se vauvan oma sänky :headwall: )
Mut tällä kertaa en ottanu sitä pakkausta ja edellisiä pakkauksia oon säilyttänyt varastossa, niin mä en uskalla ottaa niitä enää sängyiks, jos tai kun niissä on hiiret käyny. Niitä kun ei saa pestyä millään :(
Tyydyn siis pinnikseen alusta asti..
Meillä on aikalailla tälle vauvalle nimi valmiina, mutta ei haluta sitä vielä paljastaa ja tutuissa on niin paljon lokakuisia, etten täälläkään viitti sitä mainita:)
 
Adettelle ja naurukohtaukselle voimia paljon. Inhottavaa kun toiset joutuu kärsimään tuollaisista vaivoista, eikä saa nauttia kunnolla odotuksesta.

Nimistä meillä molemmille valmiina nimet, mutta olen alkanut miettiä että ne on liian tavalliset. :D mies vaan tuhahti että mitä sitten. En halua mitään ihan älyttömän erikoista, mutten ihan tuiki tavallistakaan. Ei oo kiva et sit ku lapsi menee kouluun, on samassa luokassa 5 saman nimistä.. mutta katsotaan nyt kuinka käy. En paljasta nimiä vaikka kuinka kukaan ei mua täällä tunne. haluan pitää sen kaikille salaisuutena. lälläslää. :p

itselläni ei ainakaan maha ole kummoisesti laskeutunut. Tänään vaan huomasin että nyt on tullut ihan mahaankin kaksi vaalea arpea. Kauhea kriisi meinasi tulla. ja sen jälkeen kun kaikkia raskausarpiani kauhistelin (siis kyljissä, takapuolessa, reidessä ja siellä saakelin polvitaipeessa), avasin tv:n ja sieltä tuli ostos tv:n mainos 60? maksavasta rasvasta joka muka hävittää kaikki arvet. Näytettiin ennen jälkeen kuvia naisista, joilla on arpia jäänyt kunnolla raskauden jäljiltä. Näytin tv:lle keskaria. ärsyttävä aloitus aamulle. kiitos tästä ulkonäkökriisistä. :kieh:

Katsoiko kukaan neloselta tänä aamuna eläinlapset dokumenttia. Siinä oli gorilloja tällä kertaa ja voi taivas miten ihania. Yksi nainen hoiti sellaista ihan vauvaa kuin ihmisvauvaa, paitti tietty elehtiminen sille vauvalle on vähän erilaista, mutta se oli kuin ihmisvauva, karvainen ja hiljainen vain. Mäkin haluan sellaisen. :LOL:

satunen se turhapuro on elokuvasta tehty sarja, siis elokuva pätkitty puolen tunnin osiin. perseestä. itse olen turhapuro fani ollu pienestä pitäen (kiitos rakas isäni :D ). ärsyttävää kun kaikki elokuvat näyttävät aina noin sarjana, tai sitten jotain pätkittyjä elokuva versioita millä ei tee mitään. mur.

vauvan nukuttaminen päädyin nyt siihen että vauva laitetaan suoraan pinnikseen. Piti sänky eilen pedata ja se näytti niin suloiselta että en minä halua vauvaa laatikkoon laittaakkaan. vielä pitää joku kiva reunapehmuste löytää, piru kun nekin on niin kalliita jos uutena ostaa. 40 euroa sellaisesta on musta aika huima hinta. täytyy yrittää etsiä jostain halvemmalla. Niin ja petarikin pitää vielä ostaa.

taas syömään. koko ajan tekee mieli syödä jotain. ja ruuaksi hernekeittoa. oikein mun inhokki keittoa kautta aikojen mutta nyt on pakko saada hernekeittoa. jestas näitä hormoneja. :LOL:
 
zizilisko kyseli vaippahousulangoista ja ohjeista; ainakin Itäkeskuksessa olevasta lankakaupasta saa sekä hahtuvaa että loftia (merinolankaa), jotka käyvät villahousuihin. Tuo loft on vaan siellä ihan kauhean kallista, mutta hahtuva on ihan kohtuuhintaista. Se on virolaista yksisäikeistä hahtuvaa, joten pitää neuloa kahdella langalla; voi vaikka ottaa sieltä kiekon keskeltä sen langan toisen pään tai sitten keriä ensin puolet kiekosta omaksi keräkseen. Ohjeita löytyy mm. osoitteesta http://www.kestovaippainfo.fi/tee-se-itse/index.php?action=listarticles&secid=2 ja http://www.ullaneule.net/0108/ohjeet_villapopat.html , niitä on kohtalaisen helppo muokata kunhan vähän alkuun pääsee. Ainakin monessa mallissa on vähän liian matala vyötärö, ei tahdo vaippa kunnolla peittyä, joten jos näyttää matalalta mallilta niin vyötäröä voi muutaman kerroksen korottaa.

Vauvan nukuttamisesta, pinnasänky varmaan laitetaan ja siellä yritetään nukuttaa, esikoinen viihtyi paremmin vieressä, joten katsotaan miten menee. Ehkä saman suuntaisesti, että yritetään nukuttaa omassa sängyssään, mutta jos ei meinaa siellä nukkua niin nukkukoon sitten vieressä, kunhan jossain nukkuisi... Alkoi esikoinenkin sitten vuoden iässä nukkua yöt (pääasiassa) läpeensä omassa sängyssään, joten aikansa kutakin.

Nimistä, tyttöä on veikattu ja nimiehdotus on aika vahvana valmiina, mutta katsotaan nyt vielä. Pysyy valitettavasti salaisuutena nimijuhliin saakka :)

Mä olen taas oksennellut viikonlopun, en tiedä oliko mahatautia vai iskikö raskauspahoinvointi taas :-/ nyt vaikuttaa kuitenkin paremmalta.

Nyt pitää mennä laittamaan ruokaa, joten heippa!

Kirsikka rv 30+3
 
Toiveikasodottaja, hobbyhallin kuvastossa oli n. 14 eurolla sellainen vaal. vihreä pandakarhun kuvia sisältävä reunapehmuste ja ikeastakin saa edullisesti.
Kirsikka, mäkin ajattelin että kun mulla on kaksi päivää jo ollut etova olo, että tuleeko se sitten tässä vaiheessa takas.
Ootteko te voimattomia? Mä oon ihan puhki. Ei kyllä henkeä ahdista tms. mutta vain pitäis olla pitkällään.....no tänään siivosin kaappini, ja siihen menikin kaikki voimat. täytyy sit äitiysloman alulla viedä ehkä kirpparille jotakin myytäväksi...jos jaksaa.
Viime yö ja eilinen ilta oli kauhea - maha-asukki ei tahtonut millään rauhoittua. Mulla oli jo 4 tyynyä, ja siltikään ei meinannut löytyä sopivaa asentoa.
Ja mä olen viime yöt nähnyt ihan sekoja unia: vauvaa meinattiin leikata väkisin multa mukamas viime yönä. Huusin vaan, että on vasta 31 viikko meneillään - ei saa. Ja sitten mukamas se olisi maksanut 60 000 euroa :) Pelkäsin kauheasti, että jos se tehdään, me jäädään ihan pennittömiksi ja miten me sitten selvitään vauvan kanssa. No se uni päättyi siihen, että juoksin karkuun siitä leikkauspöydältä. Ja sitten joka uneen on viime öinä liittynyt kauheat seksifantasiat. Johtuneeko seksin puutteesta :)
 
Kiitos Kirsikka neuvoista :flower:
Mulla itsellä ei puikot pysy kädessä, joten äidin joudun laittamaan hommiin. Senkin takia on hyvät neuvot tarpeen, kun itsellä ei ole mitään kokemusta kestoista ja sitten pitäis äidille neuvoa mitä tehdä :LOL: Ajattelin nyt kuitenkin kokeilla, kun ahdistaa ajatustus roskikseen kannettavista vaippavuorista :x

Adette - Toivottavasti vauva jaksaisi vielä muutaman viikon masussa pysyä bd. Onneksi ollaan jo näin pitkällä, että ei oo enää kauaa kun vauva on täysiaikainen.

Nukuttamisesta - Ajattelin nukuttaa vauvaa ihan pinniksessä. Vähän tyynyjä laittaa, jos tuntuu hirmu isolta.

Nimistä - Me ei olla oikeestaan mietitty edes kuin pojan nimeä, kun nyt poikaa todennäköisesti odotellaan. Mies vaan ei kelpuuta mitään nimeä, mitä olen ehdottanut, mutta ei sitten itsekään osaa mitään ehdottaa :headwall:
Omat suosikkini on Nooa ja Milo.
Toiseksi nimeksi varmaan laitetaan Dimitri. Mutta tuokin riippuu sitten vähän siitä etunimestä mihin päädytään, ettei tuu liian "mustalaisnimi". Vaikka oikeastihan tuo on kreikkalainen nimi, mutta kun suomessa sitä on lähinnä mustalaisilla.

Mahan laskeutumista en ole huomannut koskaan. Ehkä nuo on sitten laskeutuneet vasta kun synnytys ollut käynnissä.

rv 33+4
 
Adett e:lle ja Naurukohtaukselle voimia :hug:
Täällä kans jänskätään onko Nauriksella ens viikolla jo vaavi sylissä :)

Masu ei ole laskeutunu. Viimeksi torstain neuvolassakin sano th, et kovin ylhäällä tuntuu olevan, alaosa on ihan tyhjää täynnä. Onneks ei vaikeuta hengittämistä tai muutakaan.
Laskeutuminenkin on hyvin yksilöllistä Liina, mulla ei ole maha laskeutunu aikasemmissa raskauksissa ennen lopullista synnytystä, joten en odota sitä tapahtuvan nytkään. Joillain se tapahtuu jo aiemmin, niin ku sulla, mut ei synnytys käynnisty välttämättä sen aiemmin. =)

jasmara ja masuasukki 32+2
 
Saahan vauvaa selällään nukuttaa. nimen omaan niin ku mahallaan. kyljellään moni nukuttaa kun vauva ei vielä osaa itse kääntyä, niin jos puklaa tms niin ei jää sitten suuhun.. ja ehkäisee kätkytkuolemaan jos niin voi sanoa. useissa lähteissä sanotaan että vauvaa pitäisi nimen omaan selällään nukuttaa (ei siis myöskään kyljellään), kun se ehkäisee kätkyä..
 
TOIVEIKAS ODOTTAJA meidän nallepuh reunapehmuste makso vähä yli 20? JYSKISTÄ..
Sellane josa o niitä vauvaikäsiä-nallepuh hahmoja.

Just tollane ku tässä linkissä: mutta ne oli isompia ne nallepuh hahmot.


http://www.pikkupingviini.fi/uploads/image/1_Puhuudet.jpg
 
Satunen: Älä ala tuosta nukuttamisesta stressata. Laita vauva selälleen niin kyllä se hyvin nukkuu.

Ja se suonenveto: Täällä oli siitä joku aika sitten puhetta ja silloin komensin kaikki siitä kärsivät magnesiumin ostoon. Ootteko totelleet? =) Siis Satunen, Pumppernikkeli, Memmy ja muut. Tavallisesta kaupasta saa eikä maksa paljon.

Mahan laskeutumisesta en kyllä osaa sanoa. Luultavasti ei ole sen alempana kuin ennenkään, poikittain vauva edelleen köllii, saisi jo vähitellen ruveta kääntymään...

Kristiina: Me ostettiin juuri Brion Primo. Graco oli meillä toisena vaihtoehtona, mutta ei olisi mahtunut meidän autoon, se on aika paljon isompi ja painavampi myös. Tuttavaperheellä on myös tuo Brion ja tyytyväisiä ovat olleet.

Me ei olla nimiä eikä kummejakaan mietitty vielä yhtään. Tytölle mun on paljon helpompi keksiä, mutta ainakin pojan nimet on ihan hakusessa. Täytyy tässä alkaa niitä tosissaan pohtia kun saa noita muita hommia ensin alta pois. Lähinnä siis nuo vauvatavarahankinnat. Paljon ei enää puutu ja vaatteetkin oon tällä viikolla saanut pestyä ja laitettua kaappiin.

Rv 32+6
 
Kiitos satunen vinkistä. Mutta mä en halua mitään hempeetä reunapehmustetta. :D haluaisin saada jonku neutraalin raitaisen tai palloisen tai vastaavan. hempeilyt (nallet ym söpöt kuvat) ei oo mun juttu. Nalle puhista tykkään muuten mutta ne on liian hempeän väriä/näköisiä tuossa pehmusteessa. on mulla ongelmat.
Ja hobby hallin pehmuste on vain päätyyn, ku haluan sellaisen mikä on kokonaan reunan ympäri tai sitten olin sokea enkä huomannut, jos siä olisi ollut sellainen pitkä malli.

satunen ei todella kannata stressata vauvan nukuttamisesta ja missä asennossa se pitäisi tehdä. löydät itse sitten sopivan tavan jossa vauvasi nukkuu hyvin, se on pääasia. toiset tykkää nukkua kyljellään, toiset selällään ja jotkut viihtyvät parhainten mahallaan. Niin kuin me aikuisetkin. kokeilet vähän eri asentoja. yleisesti kuitenkin selällään/kyljellään taitavat nukkua. :) No panic.

hankkiko kukaan vauvalle vakuutusta? itse aikanaan pohdin sen hankintaa mutta sitten se jäi kun olin niin pyörryksissä eri yhtiöiden ehdoista ja korvauksista ja maksuista...
 

Yhteistyössä