***LOKAMASSUT -08 elokuussa***

FPIjep..varmaanki samanlaiset meillä ne pinnasängyn reunapehmusteet :)
himoitsin vielä sieltä jyskistä samaan sarjaan sitä hoitopöydän pehmuste juttua.

:p täällä ei kummempia..Jännittää tänään se äippäpolin kontrolli..Pitää bussilla mennä tuo 1km matka, mutta eihän sille mitään mahda kun neuvolassa annettii pyöräily kielto. Ja ei kuulemma paljo saa käveleskelläkään.. kiva juttu! :kieh:
ONNEKSI! mejän auto saahaan VIIMEINKIN perjantaina kotiin. Se on ollu siellä huollossa kohta varmaan yli kuukauden niiden osien takia joita piti tilata sieltä jostaki saksasta ja ranskasta. Oli vaa se korjaaja sanonu että jos ois vuosimallia 00- nii löytyis varaosat liikkeestä, muttako on 01- nii ei löydy.. tyhmää! :whistle:
Ja turvakaukalo käydään ostamassa ensviikolla, tai lauantaina!
Ja ne uudet renkaat noihin vaunuihin...
Sitte enää puuttu se hoitopöytä, mutta ajattelin että se vaikka joskus parin viikonpäästä..
Jyskissä olis sellane hieno valkonen aika iso ja sopivan korkea, ja säilytystilaakin siitä löytyy.
Pitää nyt kuiten käydä kyttäämässä täällä rovaniemellä tuo lastentarvikkeen valikoima ja tarjoukset!!
Ellokselta laitoin tänään tilaukseen sellasen nallepuh babysitterin! Tumman-vaalean siniraidallinen ihana :heart: 54,90?.
Tilasin myös itelle talvitakin ku kalleimmasta tuotteesta -50% alea.
Niin ja verhot, helmalakanan sänkyyn ja sellasen seinälokerikon mihin saapi pipot kaulahuivit ja hanskat kätevästi laitettua. Niin ja pussilakanat. Muuta en vissiin tilannutkaan :p
Ja sain kirjotettua kirjeen lapsuuden ystävälleni turkuun :heart: ihanaa olla perinteisesti jonku kanssa kirjeenvaihdossa. Sitä niin sanottua "etana" postia :LOL:
Niin joo ja laitoin myös tilauksen yves-rocherille. Jotaki rasvoja, muutamia meikkejä ja shampoita tilasin ku ovat halvempia ku kaupassa..
*huoh*

tehdäänkö siellä äippäpolin kontrollissa alapää tutkimus? - mulla on sinne lähete ainaki ultraan.

Jänskättää, mutta onneksi se on se sama kätilö joka teki sen viimeksikin siis rakenne ultrassa.. Se oli ihanan pirteä ja hassuttelija. Huumoriakin siltä löyty, ettei oo mikään työhönsä kyllästynyt tiukkapipo naama norsun vit***a! Niinku kaverilla oli ollu viime viikolla. |O
voi räkä ku ramasee! Pitäs vissii mennä nukkumaan.. minä pyörin jo sängyssä 4 aikaan.
Ukko kuorsasi niin että tuntu ku seinät kaatus päälle. Piti tökkiä sitä ja sanoa että käännyhän seinäänpäin kyljelles koska sinne suuntaan se ei kuorsaa ikinä! Se vain tuumas "en mie kuorsaa" ja korina jatku. Hermot meni ja kävin palloilemassa olohuoneessa ja keittiössä. Join yhen pillimehun ja sitte kömmin takaisin sänkyyn. Nukahdin ehkä 15 min ja taas alko kuorsaus. Painoin vain tyynyä korville, koska tuntu että pää räjähtää!

oliko kellään tietoa siitä apteekissa myytävästä aineesta joka lopettaa kuorsauksen?
pitää vissiin sitä käyvä ukolle ostamasa satapurkkia! Vauvakihan varmaan herää siihen sitten.
Koska ollaan pinnasänky laitettu sillain mejän päidentaakse..Muualle ei sopinu ja ois ollu tilaa ikkunan vieressä mutta siinä kävis veto sitten.

Ihanaa, ykspäivä ukko toi kotoaan sen vanhoja söpöjä vauvan vaatteita vuojelta -87 :p
Ne tuoksu vauvalle vieläkin! :D

NYT pakko kömpiä sänkyyn..

OLI TEKSTIÄ TULLU NII PALIO ETTEN ENÄÄ MUISTA KAIKKIEN JUTTUJA MITÄ PITÄS KOMMENTOIDA -sori! :flower:

niin joo ja supistuksia tulee yhä useammin, mutta niitä vattan kovettumisia!
Äsken pisti yllättäen ylävatsaan vasenta puolta. Ihan kipiää kävi. Kesti jonku puoli minuttia..kai se vauva jotenki oli ihme asennosa sielä?! :D
 
Sateista päivää :wave:

Nyt on taas punktiossa käyty.Vauvan painoarvio oli mielettömät 3,9kg :eek: :/ Ja keskivartalo vastaa 42viikkoista :headwall: Voi että,ei oo enää yhtään kivaa.Päästivät kuitenkin kotiin ja soittavat tuloksia iltapäivällä.Jänskättää :| Tietenkään en toivo että vauvalla olisi hapenpuute mutta kumpa ne keuhkot olisi sen verran kypsät että pääsis jo synnyttää.Eihän tässä enää kauaa mene kuitenkaan mutta multa on loppunu jo motivaatio ku olo niin kurja :/ En voi edes kuvitella miltä tuntuu odotella jonnekkin 42+ viikoille :eek: Nyt sitten vaan odotan sitä soittoa.
Esikoinen on taas flunssassa |O Vasta pari viikkoa sitten oli ja nyt taas.Yskä on ihan kauhee :/ Typy meni eilen mun mummille yökylään kun niin kovasti halus ja mummi halus ottaa ku ois sitten taas joutunut tulee aamuseittemältä tänne.Tänään haetaan sit kotiin jos en pääse laitokselle.Lekuri kyllä sano että viikon sisään on odotettavissa vesien meno kun sitä on niin hurjan paljon mutta mä en kyllä jaksais oottaa enää yhtään :headwall: :snotty: Menee hyvä tovi taas ennenkun lapsia alan vääntää.Niinhän ne kaikki sanoo :D

Nyt päikkäreille ja sitä soittoa oottelemaan :wave:

-Laura ja SuurenSuuri 33+5-
 
FPI
Heips :flower:

Naurukohtaus, on tosiaan kokoa vauvalla! Toivottavasti pääsisit jo synnyttämään! Toivotaan parasta ja ilmoittelehan tänne, kun soitto on tullut, että mitä tapahtuu!! Tsemppiä :hug:

satunen, mä ostin JYSKistä myös sen nalle puh hoitoalustan sekä lakanat ja hoitolaukun... ;)

omaan napaan ei ihmeellisempää, tänään siis alkaa perhevalmennus, mutta näyttää siltä, että meen tällä kertaa yksin, kun mies ei taida töistä ehtiä, kun valmennus alkaa jo 16.30...saa nähdä minkäläista siellä sitten on...huomenna aamulla onkin taas neuvola, että sitä odotellessa...

Mukavaa tiistaita :wave:

FPI+pepe rv 34+1 :heart:
 
satunen
Ne ultraa mahan päältä. Ei ronkita alapäätä. =)

Olin sitte tänää juomassa litkua, ja piikiteltävänä. :whistle:
Se on mukavaa ku on sellaset suonet, jotka livistää ja jemmaantuu syvälle piiloon. Täti metsästi niitä tovin neula ihon alla. :D
Viimeinen näyte päätettiin sitten suosilla ottaa kämmenestä. :whistle:
 
PINNASUOJASTA- se hobbyHall:in panda setti on ilmeisesti myyty loppuun, eikä lisää kuulemma tule. tämä oli ainakin lakanoiden kohtalona, niitä (ja ilm. myös pinnasuojaa) oli tuleva vaari meille ostamassa vaan möivät ei oo:ta. Mä tein itse pinnasuojan, kävin ostamassa sopivan näköistä tikkikangasta ja vinonauhaa kangaskaupasta ja sitten vaan kanttasin sen tikkikankaan - tein sellasen 20cm korkean ja pituus sellainen että yksi kappale menee päätyihin ja takaseinään ja yksi pätkä omineen tuohon etuseinään (näin siksi, että meitin pinnasängystä saa tarvittaessa tuon etusivun pois ja sitten voin jättää nuo muut sivut vielä "pehmustetuiksi" jos halauan). Väreistä sen verran, että jos vauvaa ajattelisi niin reunapehmusteenhan pitäisi olla kirkkanvärinen eikä hempeä, meinaan nehän näkee aluksi noita kirkkaita värejä... Itse kuitenkin "sorruin" vaaleansiniseen..tosin myöhemmin samaiseen eurokankaaseen oli tullut myös ihanaa kivan kirkkaan vihreää muumi-tikkikangasta (mulla silloin oli jo ompelukset tosin valmiina).

NIMET - tytölle olisi aikalailla ollut nimi kasassa mutta pojalle vielä hakusessa. Ajattelin, että voihan tota sitten kirjastosta hakea joitakin nimiopuksia kunhan toukka on syntynyt. onhan siinä vielä pari kk aikaa miettiä. Joku tuskaili, ettei halua mitään nyt listalla 1.olevaa nimeä, ettie sitten joka luokkakamulla olisi sama etunimi. kannaattaa siltävaralta käydä väestörekisterikeskuksen sivuilla tsekkaamassa kuinkapaljon mitäkin nimeä suomessa nyt on Muistaakseni on väestörekisterikeskuksen sivuilla, tosin voipi olla että sinne pääsee maistraatinkin sivuilta.

VAKUUTUKSISTA Tuli otettua syntymättömän vauvan vakuutus samasta firmasta mistä meillä muutkin vakuutukset on - tämä vakuutus piti ottaa muistaakseni 3kk ennen laskettua aikaa. Samalla kyllä kilpailutettiin kaikki meitin vakuutukset ja tuo syntymättömän lapsen vakuutus siinä samalla "pakettina" mutta selväksi kävi, että Pohjolalla meitin vakuutukset olisi tulleet yhteenä maksamaan yli150e enemmän vuodessa kuin mitä nyt If:illä maksetaan. Kannattaa siis välistä ottaa yhteenveto vakuutuksistaan ja kilpailuttaa, voipi tulla melkoisia säästöjäkin.


HANKINNAT on aikailailla hankittu, eilen sain huuto.netistä ostamani Gracon mosaic matkarattaat joihin saa tuon turvakaukalon. Mitään salvoja, talkkeja, tissipumppuja tms. en käy ostelemaan vaan ostan sitten jos ne tulevat tarpeelliseksi! Vauvan vaatteet, vaunut, pullot, vaippapaketti tms. on hankittu ja itselleni imetysliivit myös joten näillä mennään ja sitten ostetaan tilpehööriä lisää jos on tarvis. Turha käydä hankkimaan kaikkea vehjettä mitä myynnissä on, kun ei vielä tiedä että tarviiko niitä vai ei.

huomenna tulee viikko 34 - ja täällä on ainakin toistaiseksi nukuttu ihan hyvin. Toivottavasti jatko menee samalla lailla :) Isäntä tossa totesi, että raskaus tekee mulle sen etten valita että mulla on kylmä (vaikke lämmitys olekaan kotona päällä..). Hassua, itse en tuota ole huomannutkaan mutta näin taitaa olla!
 
Naurukohtaus on kyllä kokoa jo pikkuisella :whistle: Sanoko ne mitää arvailuja miks se on noin reippaasti kasvanu näillä viikoilla vasta? Ilmottelepa ku soitto tulee...

Mulla alkaa tekemisen puute vaivata :p Muksut on päivät koulussa ja mä en oikee tiä mitä tekis... Tai olis tossa tekemistäki esim marjatki pitäs puskista noukkia. Mutku se just ei nappaa :x Kuutisen viikkoo tarvis viel tääl seiniä pällistellä ennen ku tulee "tekemistä". Tai toivottavasti ei menis niinkää kauaa... Ainaki kovin toivon näitten supistelujen siivellä. Mut kattoo sitte, kun ei ainaka yli menis!

Ootte pinnasuojista jutskaillu... Mä tilasin netAnttilasta sellasen baby Puh kuosisen. Oli tosi kiva ja hyvän kokonen. Tykkäsin ainaki. Isäntä maalas automaalaamollaan mein pinnasängyn niin ihanan väriseks et mun tekis melkee mieli haukata siitä :kieh:

Liina ja tiiti 33+5
 
Moi

Naurukohtaus on sun vauvalla jo kokoa et varmaan ois kiva käydä jo synnyttämään..ilmoittelehan mitä kuuluu...jännittää ihan sun puolesta =)

Mulla on alkanut tulla pahoinvointia selvästi, aamulla oli aamupalan jälkeen ja nyt päivälläkin...eilen oli illallakin ,mietin et onko maha vielä niin ylhäällä et kaikki suolet ja vatsalaukku jo ihan kasassa, välillä kun nousee ylös niin kuuluu kurinaa nimittäin kylkiluiden alta :) ...huomasin vaan tänään et valkovuotokin on lisääntynyt ja maha tuntuu olevan muutenkin jotenkin sekaisin, näinköhän tää alkaa =)

huomenna ois neuvola, kuulumisia sitten lisää....

pw33+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liina81:
Isäntä maalas automaalaamollaan mein pinnasängyn niin ihanan väriseks et mun tekis melkee mieli haukata siitä :kieh:
:D Mä kattelin kerran ikealla jotain kynttilöitä ja voi luoja, että ne näytti ihan syötäviltä! Kerroin siitä kaverille, niin se nappas käsipuolesta kiinni ja vaihettiin siinä aika livakasti osastoo sitte :xmas:

Neuvolakuulumisia:
painoo tullu taas +525/vko
RR112/73
pissa puhdas
Hb 115
Sf-mitta 28
syke 141
RT ollu ainaski viikolta 18. Mahtaa olla aika suikulapää syntyessään, varsinkin kun nyt tuntuu että ois maha laskeutunu. Ainakaan ei kyljen alla enää niin paina kuin ennen.
Seuraavaan neuvolaan on vielä se 4 vkoa. Ei tässä oikeestaan mitään hätää ookaan, mutta ois päivällä jotain sisältöä, kun edes pitäs lähtee johonki :snotty:
Niin, neuvolantäti vähän katteli painoarvioita ja mittoja ja arveli tämän olevan noin 3,5kg syntyessään. Ihan kiva minusta. Yli sen ei tartteis mennä yhtään.

Mä en oikein tiiä mitä mää tästä raskaudesta ajattelen, kun joka toinen hetki oon tyytyväinen tähän olooni ja on toisaalta kiva vaan olla nyt kun kotona on vaan yksi lapsi päivällä. Ei ois mihinkään kiire. Toisena hetkenä oon NIIN kyllästyny, etten jaksais tätä olemista enää yhtään!! Tahtoo touhuamaan jotain!! Lenkille, sählyyn, JOTAIN!! Mutta jo postilaatikolle lyllertäminen tuntuu pahalta, kun tää toukka muljuttaa tota mun napaa |O
Elä siinä sitten ittes kanssa.. ja vielä miehenkin, joka toisena hetkenä on niin rakas ja toisena ottaa niin päähän että :ashamed:

*huoh*

Mulle on kans opetettu se kyljellään nukuttaminen jo esikoiselta ja siitä jäänyt tapa. Aina imetykseltä vaihtaa kylkee, ettei pää muotoudu. On mulla niin turvallisempi olla, kuin jos selällään nukuttais. Nuo aikasemmat ainakin puklaskin niin paljon, että sydän kurkussa sais vahtia muuten. Kuopus onkin alias Puklu-Petteri :)

huitshapeli 30+0 POOOOOKKKKSSSSS!!!!!!!!!!!!!
 
KTL, hurja tapaus ollut kyllä sulla, onneksi kaikki on nyt hyvin! Ja Naurukohtauksella on kyllä vauva jo hurjan kokoinen, toivottavasti pienen keuhkot alkaisi olla jo valmiit ja pääsisit pian synnyttämään. Ja tsemppiä muillekin supistusten kanssa kärvisteleville!

Mulla on alkanut kamala närästys etenkin iltaisin, ja kohtu tuntuu painavan nyt aika pahasti sisuskaluja, ei pysty kerralla isoja annoksia syömään... eikä voi oikein rönöttää lysyssä, alkaa heti ylävatsaan sattua. Että ilmeisesti ainakaan täällä ei ole maha vielä laskeutunut...

Meillä on esikoisen jäljiltä joku pinnasuoja, mutta en ihan kauheasti siitä tykkää. En kyllä tiedä viitsinkö nyt hankkiakaan mitään, ainakaan etukäteen, musta tuntuu, ettei sillä ole kauheasti virkaa, ja on jotenkin sellainen olo, että esikoista ainakin ahdisti jos ei nähnyt ulos sängystänsä. Ei sitä suojaa muistaakseni kovin kauan sitten käytettykään...

Mä en ole vielä mitään vaatteita tai muita laittanut, kun ei niille oikein ole paikkaa, ja onhan tässä vielä yli 2 kk aikaa jos laskettuun aikaan menee. Turhaan olisivat kaapissa pölyttymässä... Pitää kyllä jossain vaiheessa saada aikaiseksi järjestää nille joku paikka jostain, sillä mies ei suostunut uuden vaatekaapin/lipaston hankintaan. Ärsyttää, kun pitää nyt sitten yrittää täysiin kaappeihin tehdä yhtäkkiä ylimääräistä tilaa. Meillä muutenkin kaapit on niin sekaiset ja täynnä, ettei jaksaisi alkaa niitä seuloa...

En tiedä, että pitäisikö tässä vielä jotain hankkia. Meillä on tuplarattaat, ja sänky ja sitteri on esikoisen jäljiltä, samoin vaatteita, eiköhän niillä jo alkuun pääse :) Itselle pitää ostaa rasvaa nänneihin ja siteitä jälkivuotoon, mutta nekin ehtii sitten lähempänä. Pulloja tai tutteja en ajatellut etukäteen hankkia, katsoo sitten että onko tarvetta... Vähän elättelen toiveita, että jos ei annettaisi tuttia ollenkaan tälle uudelle vauvalle, niin ei sitten tarvitsisi miettiä vieroitustakaan, mutta katsotaan nyt.

Vakuutus otettiin vauvalle Pohjolasta, siellä on myös esikoisen hoitokuluvakuutus ja meidän kaikki muutkin vakuutukset. Onhan se kallis, mutta hyvä turva kuitenkin jos jotain sattuu, eikä sitten tarvitse terveyskeskuksessa jonotella.

Niin ja nukuttamisesta oli puhetta, kyljellään ja vuorotellen eri puolilla neuvottiin esikoisen aikaan nukuttamaan, eiköhän sama päde vieläkin...

Mutta nyt hetkeksi lepäämään kun tyttö vielä nukkuu!

Kirsikka rv 30+5
 
Terveiset äippäpolilta ja neuvolasta

Äippäpolille menin siis 13.00.. Olin vähän hämilläni ku eka mut johatettiin jonneki peräkammariin joka oli ihan hämärä. Siellä poristiin diabetes kätilön kanssa mun sokeri hommista.. Ne tyrkkäs mulle sanoja suuhun että "ehottomasti kannattaa alkaa mittaileen sokereita" |O mutta sanoivat myös ettei voi pakottaa jos kärsii sellasesta pelosta niin ei todellakaan ole pakko! Ja että mulla ei oo vielä kovin suurta hätää jos alan ite "ns" seuraamaan kuin palio syön ja mitä syön. Tänään siis sallin itselleni viimeisen suklaapatukan ja se siitä!
Mandariinitkin rajotettiin 2kpl per päivä! Normisti oon saattanu vetää pussillisen |O :x
Sitte mentiin ultraan, piti vielä varmistaa sukupuoli uudelleen ja pallithan siellä näky..
Hyvä kun kätilö alko ottaan jotaki mittaa niin tyyppi vain kylmän rauhallisesti käänsi kylkeä meille :LOL:. Oli se sitten suloinen :heart: melkein osas jo hahmottaa vauvan.. Sillä on sitten ukon nenä ainaki ultran perusteella! Tiijä sitten miltä luonnossa näyttää..
Pikkuinen haukotteli masussa! :D sekin oli niin hellyyttävää, kätilökin vain lässytti "vooe mahoton kun siellä ramasee". Siellä se liikku, vaikken liikkeitä tuntenutkaan! :whistle:

Niin painoa pojalla löytyi sitten tänään: 2300g, tarkka oli 2337g!! Joo ja vyötärön ympärys vastasi pojalla raskausviikkoja 35, ja nyt mulla siis menossa vasta 32+2.
Siellä oltiin pää alaspäin ja pää oli tuossa alapään ja vattan tienoilla..
Peppua se heilutteli siellä kovasti!
Ja syntymä paino arvioksi kätilö antoi 4,5 kg! Hirveä jööti. Puhui jo keisarin leikkauksesta ja minun pituudesta, että ei usko että jos noin paljo painaa sillon niin ei edes aleta alatie synnytykseen koska pojalla jotku luut on isot tai jotn.
No sieltä ne määräs mut sitte neuvolaan hakemaan ne sokeri mittaus vehkeet.
Menin neuvolaan ja se täti oli sitä mieltä että ei minun kannata niitä alkaa mittailemaan kerta en siihen pysty. Käski vain kattoa syömistä!!

Niin ja se sanoi tuosta vauvan paino jutusta että synnytys mitä luultavimmin käynnistetään raskausviikolla 36-37. :D Eli mulla ei oo enää kauon siihen! :p sillon vissiin se syntyy alapään kautta??????!!! Oi ihanaa..mun ei tarvi enää kauan kantaa tätä vappupalloa!



FPI niin sellasen tummanvärisen hoitolaukun? Se hoitoalusta on kyllä söötti.. Täällä rovaniemen Jyskissä oli tarjouksessa muutama viikko sitten vissiin 5? vai oliko 10? se nallepuh hoitolaukku joka on kyllä yli ihana!

Meiltä tosiaan puuttu vielä hoitolaukku, sadesuoja, hyttysuoja ja se verkkokori vaunuihin + ne uudet renkaat..
:D noista renkaista tulee aina mieleen se kun ukko pöljän näkösenä selvitti "eihän me niitä vanteita osteta vaan uudet kumet?" Naurattaa vieläkin.. raukka luuli että oon menossa ostamaan pelkkiä kumija vaunujen renkaisiin..tollo :LOL:

niin tosiaan, kuulema vähä hiilihydraattinen ruoka on jees! Neuvolassa opastivat..
en siis käyny normaali tarkistuksessa vaan jorinoimassa just tästä meitin tilanteesta.
Oli kuulema neuvola täti eilen mua oottanu valmennukseen, eipä ollu mulle sitte viime kerralla maininnu koko jutusta mitään! Oma häpiänsä.. :whistle: mutta meillä kyllä oliki sellane sopimus että ei oo pakko mennä.

vakuutuksestatätä mielipidettäni en kirjoita pahalla, mutta ihmettelen syvästi mikä IHMEEN vauva-vakuutus buumi se on ihmisille tullu? Nykyjään joka ihminen "ootko hankkinu jo vauvallesi vakuutuksen, sittekö sano ettet oo etkä aio niin sua katotaan kieroon niinku halpaa makkaraa alennusmyynnissä"
Ei minun vauva aikana mulle eikä mun sisaruksille hankittu mitään! Enkä minäkään varmaan
hanki omalle vauvalle.. tiedän kaikki etuudet jne, mutta jotenki takaraivossa jyskyttää että No thanks! :$

jotaki makeaa teki mieli neuvolasta kävellessä kotiin niin poikkesin kauppaan ja mukaan tarttui mini luumutomaatti rasia. Kasviksia ja vihanneksia kuulema saan syödä niin paljo ku mieli tekee..Soitin jo ukolle töihin että perjantaina kun on rahapäivä ja auto käytössä taas vihdoinkin niin käydään isossa marketissa ja meikä omistautuukin vain ja ainoastaan kasviksille ja vihanneksille sekä hedelmille. :whistle: mitä vähä hiilihydraattista ruokaa voi tehä jota mieskin syö? Tosin töihin pitää miehelle tehhä järeämmät eväät kun se painaa pitkää päivää raksalla niin se myös kuluttaa ja tarvii paljo energiaa!

jaa..jos vaikka pistäs pyykkikoneen ja tiskikoneen huutamaan ja vähän siistis paikkoja.
Ukko taas levitelly astioita ympäri kämppää ja minä myös :kieh:

onko kellään ollu että maha puutuu tuosta navan yläpuolelta? siis nahka? Mulla on..en muistannu mainita tätä äippäpolilla enkä neuvolassa..

niin joo.. ja kun olin kaupassa, niin äippäpolilta soiteltiin että pääsenkö huomenna 9.30 sinne juttelemaan jonku lääkäri/kätilön kanssa.. Ei sanonu että mistä, mutta vähän veikkaan että narisevat tästä sokeri hommasta ja sitte siitä synnytyksen käynnistys hommasta..

mutta pitääpäs mennä.. heipporallaa.. :wave:
 
Naurukohtaus

kyllä on tosiaan jo iso vauva, toivotaan että pääsen synnyttämään :)
Ihanaa, jännitellään täällä asun puolesta.
vielä 3 päivä töitä ja sit saa jäädä kotiin, ihanaa
Huomenna on neuvola, tulen kertomaan sitten kuulumiset.

:wave:
 
Nyt on soitto tullut ja huomenna osastolle :D :heart: Synnytys tapahtuu tod.näkösesti tämän viikon aikana.Mulla meni jotenkin vähä ohi että miks huomenna osastolle,käyrälle ainakin ja sitten kai ottavat vielä muutamia lisäkokeita tms.Ja tänään punktion tehnyt lääkäri pitää huomenna palaverin jonkin isomman herran kanssa ja siitä saadaan sitten lopullinen päätös.Tiiä sitten pääsenkö vielä kotiin vai miten mutta huomenna se selviää :D Ihanaa kun ei tarvi enää vaan odotella :D Alatiesynnytys mahdollisuus on todella pieni :/ Se harmittaa kyllä todella paljon.Mutta pääasia että vauva ok.

Nyt viemään esikoiselle lisää vaatteita ja kamppeita :wave:

-Laura ja Kohta Syntynyt 33+5-
 
Naurukohtaus: Voi miten ihana kuulla, että saatat saada jo tällä viikolla vauvelin syliisi! Uskomatonta :heart: Näin me lokakuiset alamme jo jakaantumaan :D

Olin tänään sitten todennäköisesti viimeistä päivää töissä. Sain jo työkavereilta läksiäislahjan ja onnenhalit loppuaikaa varten. Pitää nyt huomenna sitten soittaa neuvolaan, että kirjoittavat sairaslomalappua loppuviikoksi. Eipä se vointi antanut periksi olla töissä :/ Mutta nyt yritän rauhoittua ajattelemaan allua ja saamaan kaiken valmiiksi ennen pikkuisen tuloa :)

Huomenna poksahtaa se maaginen 34 rv raja, jota lääkärit suosittelivat saavuttamaan. Päätin kuitenkin että vauva saa olla masussa pidemmällekin, mieluusti sinne 37 viikolle saakka ainakin ;) Nyt kun tässä huokailen että tulee ennen aikojaan niin katsotaan vaan, olen tässä tilassa vielä lokakuun puolellakin :whistle:

Vointi kuitenkin olosuhteisiin nähden hyvä ja siitä onnellinen :D

Adette & Allu 33+6
 
satunen: kasviksissa ja hedelmissä on nimenomaan niitä hiilihydraatteja. Hedelmissäkin on sokeria eli niittenkin syömistä kannattanee tarkkailla, ettet liikaa popsi... Miehelle kelpaa yleensä liha ja liharuoka on vähähiilihydraattista jos, et käytä kasviksia juurikaan. Ei muuta ku pihviä paistamaan kermakastikkeessa tai lihakastiketta tms. Kasvikset on lihan seurana parempi vaihtoehto kuitenkin ku peruna, pasta tai riisi jotka on hiilihydraattipitosia. =)

Naurukohtaus: tsemppiä ja onnea tulevaan. Jäämme jännäämään miten sulle ja vauvalle käy, ilmottelehan kun nyytti on syntyny. :hug:

jasmara ja masuasukki 32+4
 
jasmara no mitäköhä ihmettä se sitte neuvolasa sano että saa syyjä nii palio ku napa vetää? |O hullu akka..(siis neuvola täti)

naurukohtaus: Onnea sulle! :hug: tuuha sitte ku jouvat ni kertomaan tänne vauvasta jne.. :flower:
 
Pakko vielä kommentoida tuohon kasvisasiaan.....Kasviksissa ja vihanneksissa ei ole kyllä yhtään hiilihydraatteja.Hedelmissä on jonkin verran,että niitä kannattaa laskeskella jos kauhiasti napa vetää.Mutta esim.yhdessä mandariinissa on 5 hiilihydraattia kun taas suklaapatukassa voi olla 100.Että ei sitä hedelmien syöntiä tarvi kauheesti toppuutella.

Kiitos kaikille tsempeistä :flower: Huomenna tulen laitokselta ilmoittelemaan jos siellä sattuu pääsemään koneelle.Harmittaa kyllä vietävästi tuo alatiesynnytys :/ Mä olisin niin halunnu edes kokeilla :/ Joskohan se lähtis itekseen vaikka nyt illalla käyntiin? :p :LOL:

Äsken kävin esikoiselle viemässä lisää vaatetta summuuta kun on nyt siellä mun mummilla.Joutuukin olee aika kauan jos menee yhtä pitkään kuin viimeks tuolla laitoksella.Kaks viikkoa :/ Pääseehän tyttö toki päivittäin mua kattomaan miehen kanssa mutta silti surettaa.Tunteet on jotenkin muutenkin nyt pinnassa,siis entistä vielä enemmän :LOL:

Nyt siivoilemaan vielä kun kynnelle kykenee :wave:

-Laura ja SuurenSuuri 33+5-
 
Noniin, just kun pääsin kitisemästä, etten jaksa kaappeja raivata, niin sainkin sitten kunnon pesänrakennuskohauksen ja raivasin kaappiin tilaa :D eikä se ollut niin mahdoton tehtävä kuin olin ajatellut. Nyt näyttäisi ihan hyvin mahuvan vauvakin vaatteet ilman että tarvitsee uusia kaappeja hankkia. Olenpas nyt tyytyväinen itseeni, että sain jotain aikaiseksi! Ei vaan oikein masu tykkää tuosta rehkimisestä, olo on kuin olisi enemmänkin tehnyt :( No, pitää ottaa nyt rauhallisesti.

Mulla on alkanut kamala närästys eikä rennie auta yhtään. Sain alkuraskauden aikana reseptillä närästyslääkettä, kaipa sitä uskaltaa nytkin ottaa, eiköhän lääkäri olisi sanonut, jos ei saa loppuraskaudessa käyttää...
 
naurukohtaus kovasti onnea! Pian on sinulla jo nyytti sylissä. :heart:

Nyt alkaa tosissaan tuntua että odotus alkaa olla loppusuoralla kun puhutaan jo siitä että vauva syntyy ihan lähiaikoina. Satusellakaan ei ole enää kuitenkaan kuin se kuukausi siihen käynnistykseen.. ja mistä sitä tietää moniko jo ennen sitä synnyttää. :) vitsi. melkein alkaa paniikki iskeä kun ostettavaa on vielä pitkä lista.

Täälläkin on alkanut närästys vaivaamaan. mutta onneksi renniet auttaa. :) Ja omaa vikaa se on kun pitää ahtaa itseensä ruokaa vaikkei olisi nälkä ja heti menee makuulle. Ei näin.! On muuten tosi kummallista kun ei enää tunne nälkääkään. Välillä on vain sellainen olo että varmaan pitäisi jotain syödä kun ei ole aikoihin syönyt, mutta nälkä ei sinällään enää tunnu.

Jännitän kovasti torstain neuvolaa, että kuinka on käynyt sf-mitan ja sydänäänten kanssa. toivottavasti kaikki on hyvin. saa nähdä paljon on painoa kertynyt sitten kahdessa viikossa. :D yritän, HUOM yritän kovasti kattella etten ihan kauheasti söisi jottei tulisi sitä 20kg mitä pelkään. Onneksi siihen on vielä matkaa, ja toivottavasti matka pysyykin.

Lainasin kirjastosta kirjan "suomalainen vauvakirja". loistava! siinä on tosi hyvin kaikkea mahdollista tietoa, lähinnä nyt keskityin synnytys osioon ja siitä vauvanhoitoon mutta kuitenkin. harmi vaan ku sen myyminen on jo lopetettu kaikissa nettikirjakaupoissa.

Omaa napaa ei kummosta. alkaa tuntua että rupee turvotusta kertymään. Sormus jättää jäljen sormeen ja naama näyttää vähän pyöristyneeltä. Kääks! pitää alkaa syömään ananasta ja juoda ananas mehua ja vettä kauheesti.

Sitten nukkumaan.
rv32+1
 
Naurukohtaus, tsemppiä :hug:
Onneksi eivät päästä kasvamaan isommaksi.
Kaverin kanssa samaan aikaan synnytti nainen viisi kilosen lapsen alakautta ja sille pienelle tuli hermovaurio käteen :( En aina ymmärrä näitä pakko alakautta synnytksiä kun on lapsen tai äidin terveys vaarassa. Kälyn synnytys kesti 4 päivää! Sitten vasta sektio tehtiin. Vauva ei olisi voinut syntyä millään alakautta koska napanuora oli aivan liian lyhyt ja jos olisi syntynyt niin huonosti olisi käynyt. Käly myöhemmin työn kautta vanhan kätilön joka heti sanoi ettei missään nimessä olisi saanut noin pitkään pitkittää. Tokaisi heti alussa mikä oli ongelma ja miten hän olisi toiminut. Ei ollut kerennyt käly edes syytä kertoa mikä aiheutti ongelman. Silloin myös kälylle selvisi miten paha tilanne oli...

Vähähiilarisesta ruuasta. Itse teen ruuan niin että itselleni tulee kasviksia lisukkeeksi ja miehelle sekä muulle perheelle tulee potut tai pastaa yms.. Kasviksia syön enemmän ja hedelmiä rajoitetusti. Kaikki vaalea esim. jauhot, sokerit, makaronit on pannassa. Nyt raskausaikana olen sallinut jonkun verran niitäkin etenkin alku aikoina kun oli pahoinvointia. Minulta tällä ruokavaliolla hävisi esim. kiloja, väsymys ja toistuva hiivatulehdus.

Hankinnoista, hankittu on kaikki millä alkuun päästään ja muut sitten tarpeen mukaan. Turha kaikkea ostaa jos ei ole tarvetta.

Vakuutusesta, isommilla ei ole mutta nyt harkitsen sen ottamista sen takia koska täällä on niin surkea tilanne terveydenhuollossa. Lääkäreistä tosi iso pula. Jos lapsi sairastuu niin ei pääse kuin ensiapuun jossa istut parhaillaan jopa viisi tuntia. Oikein rattoisaa korvatulehduksesta kärsivän lapsen kanssa... Tää tilanne on täällä ihan kauhea. Viime käynnillä terkkari oli ihan paniikissa että selkä vaivojen takia minun pitää lääkäriaika saada. Helpottui kun kuuli että minulla on hyvä työterveyshuolto yksityisen kautta.

( . )Tänään oli jaloissa niin kova turvotus ettei meinannut kengät mahtua jalkaan. Ja kun pääsin kotiin niin älytön päänsärky. Joka päivä olen joutunut ottamaan puolikkaan särkylääkkeen ja ei tunnu kivalta yhtään vaikka turvallisia ovatkin. Vauva on edellen poikittain ja on vaikea löytää itselleen asentoa. Töissä on istumatyötä koneella niin loppuu käsistä pituus kesken kun ei voi yhtään kallistua eteenpäin. Maha täyttyy nopeasti ruuasta joten pitää syödä usein pieniä annoksia.

Öitä. Lähden ananaksen kimppuun jotta turvotus laskisi hiukan.

Tiihu ja Altsu rv 30+3
 
satunen, Naurukohtaus ja Paukkuli: niin vihanneksissakin on hiilareita, mut ei tietysti niin paljon ku esim. perunassa, pastassa ja riisissä. Vähiten taitaa olla salaatissa, kurkussa ja kaalissa.
Ystävältä minimoitiin juuri hedelmät, kun veikattiin suurta vauvaa ja piti syömisiä tarkkailla. Oikeestaan ei olis saanu syödä päivässä ku jonkun mandariinin, ei siis useita hedelmiä eikä varsinkaan sokeripitoisia kuten banaani tai omena. =)

satunen: ihmettelen kyllä, et miks luvataan rajottamattomasti hedelmiä jos kuitenkin sokereita pitää välttää... liekö ollut aukko tiedoissa :D
 
Huomenta!
Voi naurukohtauksella voi jo kohta olla vauva sylissä! Hienoa että pääset nyt jo osastolle, onhan tuolla sinun vauvalla jo hurjasti kokoa. Tulehan ilmottelemaan meille kun pääset kuulumisia! Täällä jännitetään sinun puolesta =) .

pinkwawe: Meinaakos tuo että on synnytys lähellä? Siis pahoinvointi, valkovuodon lisääntyminen yms?

Eilen oli äippäpolin käynti. Vauvalla oli painoa nyt reilut 2300g. Sain varovaisen liikkumisluvan. Lääkäri oli sitä mieltä että jos tämän viikon ottais vielä rauhallisesti ja sitte kun pääsee viikolle 35 niin voi alkaa ihan normaalisti toimimaan. Jopa sänkypuuhat lupas, tosin ei taida tulla mitään kun tuo vauvan pää on niin alhaalla, että ei taida olla meistä kenestäkään mukavaa touhua :D .

Eilinen ilta oli aika karsea. Joka asennossa oli huono olla ja närästi ja teki pahaa. Lopulta oli pakko sitte jopa oksentaakki. Sitä ei vielä tämän raskauden aikana ole tapahtunukkaan. Nyt tuntuu taas huono olo palaavan kun ylös nousin...

Nanna +poju 34+0
 
Tove-81
Huomenta pitkästä aikaa!

Onkin ollut reilun kuukauden tauko kirjoittelussa :) Näin sitä vaan kohta ollaan jo syyskuussa ja sitten on MEIDÄN OMA KUUKAUSI!

Täällä voidaan ihan hyvin, SF mitta 28 ja painoa tullut tähän mennessä n. 8 kiloa.
Verenpaineet 100/68, hemppa 118 ( alimmillaan kai nyt, aluksi oli 150! ), poikittaistarjonnassa todella vilkas kaveri, joka vaihtaa asentoa vielä monta kertaa päivässä. Sykkeet 140.

Synnytysvalmennukset alkaa 1.9. :)

Sokerirasituksessa sain aikaisemmin ( 3 vko sitten) yhden ylittävän arvon, mutta sekin hoitunee neuvolan mukaan nyt liikunnalla ja välttämällä turhaa sokeria / suolaa ja rasvaa. Näin eläneenä olin jopa laihtunut viime neuvola käynnillä vähän.

Joka päivä olen pystynyt tekemään koiran kanssa tunnin lenkin muun liikunnan ohella. Enkä tietenkään siis laihduta, vaan oikeasti katson mitä syön ja syön tarpeeksi usein ettei tule suuria huippuja ja pohjia. Neuvolan pissitesteissä ei ole koskaan ollut sokeria, mutta kun lähisuvussa diabetesta, niin laittoivat sairaalan 2 h testiin. Jos jotain hyvää pienestä arvon heittelystä voi olla, niin se että saadaan yksi ylimääräinen ultra! :D
Näillä mennään.

Naurukohtauksen puolesta täälläkin jo jännätään. :heart:

Meillä myös ukko kuorsaa, joka yö käytän korvatulppia että saisi edes jotenkin nukuttua.

Vakuutusta ollaan mekin lapselle ottamassa, Pohjolasta varmaan kun siellä kaikki muutkin. Hitto kun sais aikaiseksi käydä sekin hakemassa. Nyt kun on töitä vielä 5 viikkoa edessä, ei tunnu mitään ehtivän.

Mitäs muille mammoille kuuluu? :)

Tove + papunen tasan 30 *poks*
 

Yhteistyössä