No, niin morjensta vaan täältäkin :wave: Ei tainnu kukaan vielä kaivata mua.....
Olitte kirjottaneet hirveeesti tekstiä reilussa viikossa, kaikki luin läpi, vaikka aikaa menikin. Nyt kysymyksiin ja kommentteihin. Toivottavasti joku jaksaa myös lukea tätä.... =)
Hipsuli: Onnittelut naimisiinmenosta :flower:
Täällä neuvolaväli on sama ku monella muulla eli 30 viikosta kahden viikon välein ja n.36 viikosta viikon välein.
Katiapatia kyseli muuttamisesta... Täällä muutto onnellisesti ohi. Viikon verran ollaan ny asuttu uudessa asunnossa ja kyllä tää jo näyttää kodilta. Viimesiä tauluja on vielä laittamatta, tiistaina oli kuitenkin jo lähes kaikki tavarat paikoillaan.
Eilen sain hoitopöydänkin kaverilta ja se laitettiin paikoilleen. Nyt oon pessy sit vauvan vaatteita valmiiks, et on jotain millä täyttää ne laatikot. =) Ite muutto meni mun viikoilla hyvin (rv30), ku ei tarvinnu kanniskella oikeestaan mitään. Oli sen verran apulaisia. Päivä oli kyllä pitkä, alotettiin joskus 11 ja tavarat oli viety vasta n. 7 illalla, vaikka matkaa olikin vaan muutama kilometri... :| Sit piti ajella vielä hakeen lapset mummilasta. Sunnuntaina sit väsyttikin jonkin verran, mut en malttanu olla laittamatta tavaroita paikoilleen.
Pahin päivä oli edellisen kämpän siivous, tein sen keskiviikkona ja aikaa ei mennykään ku 4 tuntia... huh, huh et väsytti illalla.
Miehen ammatista ja työstä oli galluppia. Mulla mies on ammatiltaan leipuri. Tehny kyllä vuosia keittiöapulaisen ja kokin hommia. Nyt vaihtaa alaa kokonaan ja alkaa myyntimieheks.
Juuri tuossa joku päivä hokasin, et se ei välttämättä ehikään synnytykseen mukaan jos on jossain sadan kilsan päässä myyntireissulla.
Sanoinkin sille, et pidän jalat ristissä, et ehtii mukaan, mähän en yksin mee vaikka kolmatta jo tehdäänkin.
Mä nukun kyljellään, niin ku oon nukkunu ennenkin. Paras asento on, et alimmainen jalka on suorana ja päällimmäinen koukussa sen päällä tai yli/sivulla. Siinä saa jontenkin rennoimman asennon. Mulle terkkari sano, et jos on vasemmalla kyljellä, niin vaavi saattaa innostua potkiskeleen enmmän eli suosin oikeaa kylkeä.
Melena: mulla oli leukosyytit plussalla n. kuukausi sitten. Silloin oli lääkärineuvola, mut se ei määränny mua laboratorioon. Terkkarikin selitti, et se saatta johtua myös siitä, et valkovuoto on runsasta, joka sotkee tulosta. Aina ei siis ole kyseessä tulehdus!
Meillä on matkaa Taysiin nyt n. 3-4km ajomatkana ehkä 5-10min. Aikasemmin asuttiin hieman lähempänä, mut ei toi matka nytkään niin pitkä ole.
Adett e: noista hoidoista. Mun käsityksen mukaan (itsekin kaudeudenhoitoammattilaisena) melko moni hoito on sallittu: kasvohoidot, jalkahoidot, käsihoidot, värjäämiset, karvojen poistot ym. Aromaterapiassa pitää olla tarkkana, et ei käytetä tiettyjä aineita (terapeutti kyllä tietää ne), lymfaterapia ja vtyöhyketerapia on sallittuja ja jos jotain vältettävää on, niin senkin tekijä kyllä tietää kunhan sanoo (jos ei mahasta näe) et on raskaana.
Savihoidot on ok, samoin hieronnat, paitsi, et mahallaan ei saisi olla eli hieronta voi olla hankalempi tehdä...
Karvojen poistosta joku varotteli.... Hoitoloissa käytetään pelkästään vahoja tai uutuutena sokerointia jotka on turvallisia myös raskaana oleville. Ei siis mitään myrkkyjä!!!
Ainoat mitä pitää ehdottomasti varoa on sähköiset konehoidot, (lähinnä vartalolle annettavia).
Ite kävin uudessa neuvolassa tiistaina (piti olla torstaina, mut terkkari sairastu) ja oli sijainen. Ei ollu kiva, kun oli muutenkin uus paikka ja sit oli vielä uus th joka ei normaalisti ole mulla. Mut selvittiin siitä kuitenkin, kaikki kun oli ok.
Verenpaine: 130/72 (hieman korkeempi ku yleensä, mut tais jännittää...)
Pissa: puhdas
Syke: 130
Liikkeet: ++
Painoa lisää vaan 800g/3 viikkoa (uuden neuvolan vaaka valehteli mun mielestä kilolla). Ton mukaan lisäystä alusta vasta 2,8kg (ite uskon, et n.3,8kg on lähempänä totuutta)
Sf-mitta: 30
(lisäystä 5cm!!!! seuraavalla kerralla katotaan jos kasvusuunta jatkuu niin joudun lisätutkimuksiin, saatto johtua siitäkin, et vauva tuntu olevan tosi ylhäällä ja alaosa mahasta oli suorastaan tyhjä, oli ehkä jopa poikittain, niin ja mittaajakin siis eri)
Seuraava neuvola onkin sit 14.8, parin viikon päästä siis.
Huh, mikä maratonteksti. Ehkä joku jakso lukea...
jasmara ja masuasukki 30+2