***LOKAMASSUT -08 elokuussa***

Synnytyksessä ei varsinaisesti pelota mikään, mutta muutama asia on mitkä mietityttää ja jännittää. Päällimmäisenä vauvan koko. Mulla on nuo edelliset muksut ollut syntyessään 3050g ja 3300g ja nyt koko ajan vaan mietin, että jos tää on joku 4 kg tai yli, niin miten se mahtuu. Varmaan nuo edelliset on tietä raivannut jonkun verran, mutta silti :xmas:

Maatritti - Mulla yksi päällimmäisistä asioista mitkä jäi esikoisen vauva-ajasta mieleen oli juuri yksinäisyys. Ja kyllä se pidemmän päälle vaikutti sitten omaan henkiseen hyvinvointiinkin. Toisen kohdalla sitä olikin jo sitten vahingosta viisastunut, eikä jäänyt vaan sinne neljän seinän sisälle. Hommasin itselle harrastuksia missä näki muita ihmisiä ja äitejä ja minne pystyi vauvan ja alle kouluikäisen kanssa menemään. Toki sitä hommaa oli muutenkin enemmän, kun lapsia oli kaksi ja viikkoa rytmitti myös esikoisen kerho ja harrastus.
Mutta kannattaa tosiaan kiinnittää huomiota myös siihen omaan jaksamiseen ja keksiä itselle ja vauvalle tekemistä äitiysloman aikana, ettei päivän kohokohdaksi muodostu vain postilaatikon kolahdus ja iltapäivän saippuaoopperat. Ja mennä vaan mukaan kaikenlaisiin tapaamisiin sun muihin :) Nykyään kaikki yhteydenpitokin on niin helppoa tän netin kautta.
Ja ainahan on tää palsta :wave:

rv 31+6
 
FPI
Moikka! :wave:

Naurukohtaus, hyvää synttäriä!

poppari, toivottavasti flunssa helpottaa!

triple, onpas sulla ollut kaikenlaista, toivottavasti pikkuinen malttaisi olla vielä muutaman viikon masussa ennen kuin syntyy, vaikka nykyhoidolla varmasti pärjäisi, vaikka jo maailmaan tupsahtaisi!

Omaan napaan ei kummempaa, meinaa vaan sormia, varpaita ja nilkkoja turvottaa, kun täällä töissä joutuu istumaan! Ja väsyttää aika kovasti, mutta eiköhän tämä tästä.

Tänään meillä on eka asunnon näyttö, toivottavasti ei tartte montaa kertaa näyttää, kun ei jaksais aina siivota sitä varten... :eek:

Vauvalle alkaa olla hankittuna tarpeelliset tavarat...amme ja itkuhälytin vielä uupuu ja varmaan muutakin, mutta ei tule mieleen...kyllä musta on tosi huonomuistinen tullut, huh!

Eipä sitten muuta kun tuulista tiistaita mammat! :whistle:

FPI+pepe rv 32+1 :heart:
 
Noniin neuvolassa käyty.
painoa +450g/viikkoa nyt sitten se 12kg on jo tullut. perhana.
RR 124/82
pissa puhdas
Hb 133 (oli noussut jee vaikken ylimääräistä rautaa syökkään)
SF oli 25 ( oli taas pudonnut alakäyrälle, kasvua edellisesta kerrasta vain 2cm, toki mittaajakin oli eri..)
RT tarjonta
vaavin syke 130+ (rauhoittunut kovasti, tähän mennessä aina ollut 155+)
liikkeet ++

vauva siis oli pää alahapäin, kokeili sen. eli sen täytyy olla ketarat ojossa sitten aina kun joka suunnasta tuntuu potkuja/iskuja. :LOL:

selällään nukkumisesta sanoi että ei kannata. vähän aikaa voi olla selällään mutta ei kannata kauaa olla. Kamalaa. miten mä yöllä pystyn itseäni kontrolloimaan etten nukkuisi selällään...

rv 30+1
 
FPI
toiveikasodottaja, miksi ei saa selällään olla kauaa? painaako jotain hermoja/verisuonia? mulla nimittäin sama ongelma,herään yöllä, että oon selällään ja tässä taannoin olin kerran jopa mahallaan, hui!
 
Heips,
Neuvolakäynti taas takana päin, kaikki oli hyvin. Hemppari oli tosin laskenut sen verran, että suositteli rautakuuria.

Monet kyselee jo töissäkin että jännittääkö jo synnytys tai lapsen tulo. Mut mua ei kyllä vielä jännitä, jotenkin tuntuu että siihen on vielä sen verran aikaa, etten osaa pelätä sitä vielä. En oo oikeestaan miettinyt itse synnytystäkään vielä sen kummemmin. Varmasti sit äippälomalla kun on aikaa, niin kerkee sit miettimään kaikenlaista ja alkaa ne pelotkin nousta pintaan :heart:

FPI
tuli tuosta sun kirjoituksesta mieleen, että meilläkään ei ole vielä ammetta, ja minä kun olen kaikille kehunut että meillä löytyy kaikki tarpeellinen
:D Hyvä kun muistutit!

Jeps, mutta nyt töihin taasen!

memmy ja vaavi 27+5
 
Aivan pikaseen tulin ilmoittamaan että makuupakkoon jouduin sairaalaan. Vielä en tiiä millon pois pääsen, tänäänki vain erityisellä kinuamisella kotona pääsin käymään. Mutta kaikki on muuten hyvin. Kortisonit pistetty ja supistusten esto lääkitys aloittu. Tulen kertomaan lisää jos tulee uutta! Hyviä vointeja kaikille.

Nanna + poju 31+6
 
FPI: Selällään makaaminen ei tosiaan ole erityisen hyvä juttu, koska tällöin vauva painaa joitain verisuonia ja lapsen hapensaanti saattaa heikentyä. Noin 30-viikolta sitä on kuulemma syytä välttää. Vau-kirjassa ainakin taitaa joku maininta olla tästä, jos olet sen neuvolasta saanut. Mutta toisaalta olen kuitenkin lukenut, että ei siitä kannata suuremmin huolestua, tuskin se nyt koskaan on mitään kovin vakavaa aiheuttanut. Ja useimmilla odottajillahan tulee huono olo jo muutenkin selällään olemisesta. Mulla myös enkä siten edes kauan pysty siinä asennossa makaamaan. Ja jos nyt vahingossa sattuu nukkuessaan selälleen kääntymään niin siihen kyllä automaattisesti herää kun huono olo tulee.

Nanna81:lle ja Triplelle voimia ja vauvoille malttia matkaan! Toivotaan, että vielä hetken pysyvät turvallisesti kohdun suojissa, mutta jos nyt kuitenkin päättävät kohta syntyä niin hyvinhän ne pikkuiset jo näillä viikoilla luultavasti selviytyvät.

Thursday 31+2
 
FPI
Thursday, kiitos tiedosta! Tosiaan kyllä siihen varmaan herää, jos tulee huono-olo tms jos on unissaan kääntynyt selälleen.

Nanna, tsemppiä sairaalassa oloon ja toivotaan, että poju vielä malttaa olla masussa! Mutta tosiaan, vaikka jo syntyisikin niin varmasti jo selviäisi!

Illanjatkot! :heart:
 
Syksyistä iltaa :wave: Mihin se kesä meni? :/

Kiitoksia kaikille onnitteluista :flower: Mies oli ostanut mulle ah niin ihanan termoskahvinkeittimen :heart: :D Mä olin niin toivonut sitä ja nyt viimein sain =)

Nanna ja Triple :hug: Kovasti jaksuja pitää ne vauvelit vielä hetken masussa!!Tuliko sulla Nanna säännöllisiä suppareita vai miksi laitokselle lähit? :ashamed: Multa on kai menny jotain ohi :ashamed:

Supistaa täälläkin :/ Ja on illanmittaan lirahdellut jotain housuun mutta mun mielestä se on kyllä ihan valkovuotoa.Tiiä sitten...torstaina olis ultra jos sinne asti selviäis niin vois taas kattoo tuota alakertaa.Nyt ollut illan ihan kumma olo muutenkin :/ Jotenkin oksettaa ja kuvottaa ja muutenkin ihan höntti olo.Mistä lie johtuu :/

Huomenna sitten äidin kanssa Hesaan aamupalalle :p Käydään aina siinä Ruttopuiston vieressä,Ekbergillä.Sieltä bongaa aina julkkiksia :D Ja buffetaamiainen on mitä parhain :p

Nyt sohvalle.
-Laura ja Jättis 31+5-
 
iltaa :)

Nannalle ja triplelle tsemppiä, toivottavasti ne vaavelit pysyisi vielä masussa jonkun aikaa :)

Tää kävi kans neuvolassa tänään. Hb oli noussut ihan ilman mitään kuureja tai mitään. Se oli nyt 135, kun viimeksi oli 121. Painoa oli tullut lisää 575g/vko, eli nyt sitten jo kuutisen kiloa tullut raskauden alusta. Paineet oli 128/73, eli ihan hyvät. Pojan sykkeet oli 140, eli sitä samaa ku ennenkin. Sf.mittaa ei tällä kerralla otettu, ku oli kaikenlaista säätöä. Niin ja pissa oli puhdas, eli ei ihmeempiä tänne.

Lähdetään huomenna seikkailemaan helsinkiin hakemaan yhtä lipastoa. Saa nähdä mistä me itsemme löydetään.

sweettis ja papu 30+2
 
Täälläkin neuvolakäynti takana...

RR 106/71
pissa puhdas
hb 122
Sf mitta 27,5cm
vauvan sykkeet 145
ja paino 1.4kg/ viikko!!!!

Melkosen saarnan sain tuosta painosta.... Epäili jo toksemiaakin, mutta eisiihen mitäänmuutaviitettä ole... Ja kaipa se paino nousee kun vetelee levyllisen suklaata joka ilta... Nyt pitää yrittää tehdä muutos....

Nannalle ja triplelle tsemppi :hug: . Toivotaan, että vauvat pysyisivät vielä kohdun turvissa.

Emppu & Papunen 31+3
 
täällä ilmottautuu uus lokamassu joukkoon. la 24.10 ja toinen laps olis tulossa. sukupuolesta ei oo vielä tietoo. esikoinen täyttää vuoden tässä kuussa. olen todennäkösesti aikamoinen taustailija äitiysloman alkuun asti, mutta hengessä ollaan mukana. :D

yopa ja ylläri 28+4
 
yopa: tervetuloa joukkoomme! :flower:
Nanna81: Tsemppiä vauvan pitämiseen masussa vielä tovin!

Mäkään en pysty nukkumaan selälläni ellei mun jalat oo seinäävasten tai säkkituolin päällä :ashamed:
oonki parina yönä nukkunu niin että oon roudannu säkkituolin sänkyyn jalkojen alle ja oon pystyny vaivatta nukkuun selälläni. Ukko vaan on kattonu aamulla että "mitä hemmettiä tuo muija sekoilee?!"
-kun säkkituolin kans nukkuu sängyssä. :$
Muuten jos normaalisti yrittää nukkua selälleen ni tulee maha ihan SIKA kipeäksi. Se kipu..voi luoja sitä..

Onko muilla sitä että herää yöllä pienehköön paineen/mahakivun tunteeseen ja pitää mennä vessaan. Että se on sitä pissahätää??
Itellä näin lähes joka yö. en nimittäin herää siihen normaali vessahädän tunteeseen, niinkuin ennen. Mutta tuohon kipuun/paineeseen herään kun pissahätä on valtava. :snotty:

Näin unta hoitopöydistä viime yönä.. JYskissä oli muka se valkoinen suuri hoitopöytä 91? joka oikeasti on yli 200?.. Olin sitä muka menossa ostaan. ihme unia nään..

onko kellään kokemusta lampaantaljoista vauvanvaunuissa talvisin? Onko lämpimiä ja hyviä?
Citymarketissa oli jotain 50? hintaa sellasella..
aattelin hommata sellasen sitten tässä syksynpäälle kun lumet alkaa tulla maahan. Ajattelin että eristäis ainaki vaunujen pohjasta tulevaa kylmyyttä.

Mulla tuli eilen kans kipeitä suppareita. Oikein kouristi!!
Niin ja en tiiä miten päin tuo vauva on kun eilen katoin kokovartalopeilistä kaverin luona paljasta massua niin vasemalta puolen alamasusta näky sellane pallomainen kohouma. Oikealla puolella ei mitään. Eli masu oli vähän muhkuraisen näköinen sillain jännästi..
Ja ihan niinku joku kaivelis käsillä tai sormilla alapään tienoilla. Se käy inhottavasti kipeää.

ONKO KELLÄÄN OLLU SELLASIA MENKKAMAIS JOMOTUS SUPPAREITA?
MULLA ON SILLO TÄLLÖN. NE ALKO JO VIIKOILLA 28-29.
TUNTUU ETTÄ SONTALENTÄÄ, MAHAA VÄÄNTÄÄ JA LANTIO/ALASELKÄ ON TULESSA JA TULEE AALTOILLEN KIVUT..JUURI NIINKU MUN MENNKA KIVUT ON. MUTTA NUO KESTÄÄ VÄHEMMÄN AIKAA.. MENKKAKIVUT MULLA KESTÄÄ 1-2 PÄIVÄÄ YHTÄSOITTOA TUOLLASTA.. luoja ootan kauhulla sitä ku menkat taas alkaa joskus..

hemmetti!! heräsin taas tänä yönä 2-3 välillä siihen kun mahanahkaa kutitti niin vietävästi että.
Oli pakko nousta sängystä ylös ja raapia melkein verille maha. :ashamed: kutitti niin ettei nukutuksi saanut. Sitten 5 maissa maitti uni ja 6 herätys.. :kieh:


miten muilla?

Mutta nyt aamupalan tekoon. heipparallaa mammat.

Satunen ja mini 30+3
 
täällä tulee herättyä öisin pissalla ja päivällä tulee ravattua usein,
Eilen tuli töissä kipee suppari, täytyy ottaa vähän iisimmin ettei tulis, kivuttomia on kyllä ennenkin tullut.
Eilen tuli sit taas muistutus mitä se et mitä se onkaan.
Mulla kun ei koskaan menkkojen aikana oo mitää särkyjä ja jomotuksia ollu.

Lampaantaljasta ei ole mulla kokemusta, mutta ikeasta meinasin sellaisen ostaa, se kun on tänne meidän lähelle ilmestynyt :D
sieltä olen jo kattonut paljon muutakin ostettavaa. :D

kamala kun on nälkä vaikka just heräsin, mukava et ei tarvii mennä töihin tänään, meen kuopuksen kanssa silmälääkäriin.

Vointeja kaikille ja jaksamista sitä tarvitseville :hug:
 
Seurattuani pari päivää teidän keskustelujanne, päätin liittyä mukaan :wave:

Olen siis uusi tulokas tällä palstalla (ja itse asiassa muutenkin foorumeissa)
Odotamme esikoistamme syntyvän parin kuukauden päästä. LA on siis 8.10 ja nyt on rv 31+0 menossa. Raskaus on edennyt normaalisti ilman suurempia komplikaatioita ainakin tähän mennessä. Kiloja on kertynyt jo reilut 10, mutta toivo vielä elää, että pystyn pysymään siinä keskivertolukemissa eli alle 12 kg ;)

Teidän keskustelujanne lukiessa, mulle tuli kauhea paniikki. En ole hankkinut vielä mitään vaatteita vauvalle!!!! Peräti miettinyt, mitä sille laittaa päälle sairaalasta lähtiessä. :headwall: Minä olen koko ajan ajatellut niin, että ensin katson, mitä äippäpakkauksessa tulee (josta ei muuten vieläkään KELAsta saatu mitään tietoa) ja sitten rupean jo hankkimaan kaikki tarpeellinen. Tosin, näkeehän netistäkin, mitä siinä äp:ssä on.... Kauhean syyllinen olo. Menin eilen lounastauolla ostamaan pari kietaisupaitaa vauvalle näin aluksi :) Vasta eilen tuli hankittua pinnasänky kaikkine tarvikkeineen. Tarkoitus oli hankkia vielä vaunutkin, mutta minun tuurillani juuri ne, mitä oon suunnitellut hankkivani loppuivat (siis juuri se tietty kuosivaihtoehto). Olin ihan shokissa. Myyjä kyllä rauhoitteli, että niitä on tulossa lisää elo-syyskuussa ja me varattiin ne heti. Nimittäin meidän kaupungissamme missään muualla ei myydä Gesslein-merkkisiä vaunuja, joten on vain pakko jäädä odottelemaan, kun mitään muuta minä en huoli ? Toinen vaihtoehto olisi tilata ne netistä suoraan Saksasta ja vielä hieman edullisemmin, mutta liian myöhään tuli tutkittua tuo vaihtoehto ja nyt epäilyttää, että jos nyt tilaan, tulevat aivan liian myöhään. En siis uskalla ryhtyä tuohon.

Selällä nukkumisesta sen verran, että itselläni vaavi tuntuu pitävän eniten juuri tästä asennostani, sillä heti, kun käännyn kyljelleni, se rupee potkimaan ja ikään kuin etsimään mukavampaa asentoa. Välillä joudun väkisinkin vaihtamaan asentoani. Yöllä tosin taidan nukkua kuitenkin enimmäkseen kyljilläni, mutta selälläkään nukkuminen ei haittaa mitenkään.

Lampaantaljan olemme kans hankkineet IKEAsta. Se on niin ihanan pehmoista!!!! Kaverillani, jolla on 8 kk vauva, on samanlainen. Sitä tuli kuulemma käytettyä paljon esim. vauvaa lattialle tai sohvalle laittaessa. Vaunuissa en ole nähnyt hänen käyttävän sitä. Saa nähdä, mihin me sitä loppujen lopuksi käytetään ?

Töitä ei enää millään jaksaisi tehdä, mutta on pakko vielä sinnitellä muutama viikko. Palaan nyt siis töiden pariin.

Kaikille mukavaa päivän jatkoa!!!

Margo 31+0
:flower:
 

Nanna ja triple: Paljon voimatuulia puhaltelen teille molemmille, että vauvat jaksaa vielä odotella siellä massun puolella :whistle: =) Nyt otatte vaan rauhallisesti makoillen, kerrankin saa maata oikein luvan kanssa :)

( .) Viime yönä pitkästä aikaa piti nousta vessaan, tähän asti olen säästynyt siltä vaivalta tai paremminkin sinnitellyt aamuun saakka... On kyllä pirullista nousta keskellä yötä ja kun pääsee takaisin sänkyyn niin ei nukutakaan enää :headwall: Siinä sitten pyöriskellä ja yrittää saada unen päästä kiinni. Ja nyt TAAS väsyttää. En taida muusta täällä valittaakaan kuin väsystä :whistle:

Eilen sohvalla kun luin kirjaa, ihmettelin kun pikkuinen tönäisi hennosti aina parin kolmen sekunnin välein pidemmän aikaa... Mietiskelin, että mitenköhän se tuolla tavalla osaa töytäisyt ajoittaa, mutta sitten minulle valkeni asia - ALLULLA OLI HIKKA! :D Voi oli se vaan hassun tuntuista, yritin siinä sitten rauhoitella parhaani mukaan pikkuista, että hengitys pääsisi rauhoittumaan :) Suloinen tapaus.

Tuosta lampaantaljasta tuli mieleen, että löysin sellaisen varastoa siivotessa ja säästettiin se sitten tulevien talvien pulkkareissuja varten, on hyvä lämmike pikkupepulle, kun pulkassa istuu
:xmas:

Arvelin pikkuhiljaa alkaa kasaamaan myös sairaalakassia, vaikka onkin sellainen olo, että ylitse menee, koska kuitenkin loppujen lopuksi tuntuu olevan aika vaivaton raskaus. Toivottavasti on loppuun asti vaivaton, mutta saisi silti tulla vähintään ajallaan :whistle: Paljon on vielä pikkutavaraa hankkimatta, rintakumit ja tutteja ostin, muu pikkutarpeellinen on vielä hankkimatta. Kaikki suuremmat ostokset ovat kuitenkin jo hankittuna. Vielä kun saisi kaiken kasaan niin oltaisiin voiton puolella :)

Njaa, jospa palailisi takaisin töihin... (kiviäkin kiinnostaa nyt työnteko :kieh: )

Adette & Allu 32+0 *poks*
 
margo85- tervetuloa sinullekin joukkoomme!!! :flower:

Palon IKEASSA maksaa nuo lampaantaljat??? kellään tietoa? :$

Ite aattelin vielä pari tuttia käyvä ostamasa ja ehkä 1 tuttipullon varalle..mulla on kyllä jo 2 tuttipulloa mutta ajattelin että imetän vaan sen 2kk. Se on joku päähän pinttymä minun päässä että imetän vaan 2kk.. :ashamed:

Niin ja vaipat haetaan kaupasta sitten kun pääsen sairaalasta kotiin.. (ehkä).
Mutta NaNnia Aion käyä ostaan pari-kolme purkkia valmiiksi. Jos ei tissi maistukaan koti oloissa sitten.

KANNATTAA KAIKKIEN LIITTYÄ LIBEROVAIPPOJEN SIVUILLA LIBERO CLUBIIN. KUN LAPSESI ON PUOLI VUOTIAS, NE LÄHETTÄÄ KOTIIN SELLASEN LAPUN JOLLA SAA LINDEXISTÄ HAKIA SELLASEN LIBEROPAKETIN JOSSA ON VAIPPAA JA JOKU LELU TMS. JA JOTAKI MUUTAKIN..

olipas kiva nukkua taas "aamu" unet.. heräsin puoli 11.. siihen kun masussa oli järkyttävä nälkä..

muuten, jos mulla on nälkä niin onko vauvallaki nälkä tuolla masussa? oon vähän tyhmä ku tämmösiä kyselen mutta.. :ashamed:

hm.. kuulin jostaki välilihan hieronnasta.. laitan tässä linkkiä että voin teilleki tietämättömille informoida.

http://www.ceridal.com/?id=4483c&select=Ceridal

lukekaas tuolta linkistä!! minun kaveri sai heinäkuun 5. vauvan ja se oli melko isokokeinen. Hän oli harjottanu tuota välilihan hierontaa, niin ei revennyt yhtään, ei tarvinnut ommella eikä leikellä alapäätä. Ja se sano että viikonpäivät oli vähän vain alapää hellänä muttei sen kummempaa! Että seksikin luistaa jo kunnolla. :p pitää vissiin iteki alkaa harjottaan tuota. Toki sitä voi pyytää miestä tekemään jos ei ite taivu. Mutta osaako mies sitten?


menen nytten tästä höpöttämästä.. moips.
 
Satunen eihän sulla vaan kutinaa esiinny kämmenissä ja jalkapohjissa..? Tuli vaan mieleen tuo raskaushepatoosi kun neuvolassa juuri kävin ja th kyseli että onko ollut mitää kutinoita..

Sf-mitta oli pongahtanut mulla ihan yläkäyrälle, paino sen sijaan vähän laskenut eli sellanen 9kg yhä on tätä kokonaissaldoa. Tosin neuvolakortin mukaan reilu 5kg - ne alkuraskauden 3kg kun ehtivät tulla ennen ensimmäistäkään neuvolakäyntiä.. Nyt oli tosin eri mittaaja kun varsinainen th:ni oli lomalla, onneksi se tulee taas parin viikon päästä kun on seuraava käynti, tosin mukavia ovat molemmat mutta on tullut tässä enemmän jutskailtua tämän vakkariterkkarin kanssa.

Jänskättää minkä kokoinen vauva tulee ja vähän on iskenyt sellainen poikafiilis päälle.. :D

Ei mullakaan muuten ole vielä mitään vauvanvaatteita hankittuna.. esikoisen pienet vaatteet olen näemmä onnistunut jonnekin kadottamaan eli ilmeisesti annoin ne vahingossa pois kun palauttelin tytön serkun vaatteita :( Jostain 68 koosta eteenpäin alkaa löytyä. Mutta ajattelin joskus tämän kuun aikana alkaa katsella huutonetistä vaatepaketteja ja käydä kirppareilta ihan pienimpiä etsimässä, ne kun on niin vähän aikaa käytössä niin en todellakaan osta upouutena läjää bodyja..

rv31+ jotain
 
selällään nukkumisesta tosiaan neuvolatäti sanoi että kohtu alkaa näillä viikoilla painaa selässä laskimoita ja hermoja joiden johdosta myös sikiön verenkierto (istukan verenkierto) heikkenee vähän. Tai jotain siihen suuntaan. Itselläni kun ei selällään makaaminen tunnu ollenkaan pahalta ja silloin vaavikin pysyy rauhallisena kun minulla on myös sitä että vaavi alkaa hakea parempaa paikkaa/tilaa kun olen kyljelläni. nukkuminenkin on silloin hankalaa.

yölliset wc käynnit on ollut täällä tuttuja jo alusta asti. :kieh: Kun asentoa alkaa vaihtaa niin tuntuu kauhea paine alavatsalla, siitä tietää että nyt on mentävä. Hätä ei siis todella ole samanlainen tunne kuin ei-raskaana. se on vaan sitä painetta. parhaimmillaan saa 2-3h välein juosta vessaan. ennen neljää se on ok, kun on pimeämpää mutta sitten tuos neljän jälkeen alkaa olemaan valosempaa ja sitten onkin hankala saada unen päästä kiinni. ärsyttävää.

Adette minulla on ollut usein myös noita hikka tuntemuksia. Ovat aika jämeriä. :D meinasin jo neuvolassakin kysyä että mistä nämä tuntemukset johtuvat kun voivat joskus kestää monta minuuttiakin, sellaista säännöllistä nykimistä tai sellaista. Kai se sitten on hikkaa. :D

Näin yöllä painajaista tuosta että vaavi ei olekkaan kasvanut tarpeeksi vaan oli paljon viikkoja pienempi. Kun se mun sf mitta oli niin pieni nyt niin täti sanoi että jos 2viikon päästä ei oo kasvanut tarpeeksi joutuu sjoelle ultraan. kauhea paniikki iski heti. Maha kasvaa kyllä ulkoisesti mutta vauva ei.. Kamalaa. Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin.

tervetuloa uudet tulokkaat

nyt katsomaan kavereita kouluun. Outoa kun ei itse tarvii sinne mennä. :D

rv 30+2
 
Heips!
Kivaa nyt selvis mullekin siis mitä se tasainen nykiminen on - hikka! Oon pikkasen miettiny et mitä se touhuilee.. Onkohan mun vauvalla joku adhd kun se liikkuu ihan jatkuvasti. Eilen oli kaksi hetkeä kun muistan ettei se liikkunut, ne oli noin 15min pyörä matka kouluun ja takaisin. Mies on vaan sanonut et eikö ole parempi et se liikkuu koko ajan, kun et olis liikkumatta. Ja niinhän se kai on.

Piti jotain kai kommentoidakin mutta en kyllä muista mitä :)

Jenksu 28+6
 

Yhteistyössä