***LOKAMASSUT -08 elokuussa***

Huomenta kaikille

meiltä ajaa tyksiin n. 10min kunhan ei ole ruuhka aika :D
mies tulee taas mukaan.
eilen tuli uusi vauva lehti ja sitä lueskelin, uskomaton juttu kyllä siinä kun nainen sai ikäviä uutisia mutta myös sai tietää olevansa yli 30 viikolla raskaana :eek:
ei ollut tiennyt että on raskaana.
Ihanalta näyttää taas päivä, mennään tossa aamun aikana pihan mammojen kanssa tuohon pihalle kahville ja lapsille mehua.
:) ja tietty vien mukana sitä piirakkaa kun eilen leivoin.
eilen pesin lisää vauvan vaatteita kun tarttui mukaan kirpparilta, ihana kun aika menee eteenpäin.
vielä kun työt loppuis ni alkais olemaan loppusuoralla meidän masun kasvatukset =)

Hauskaa Päivää kaikille :wave:
 
Esikoinen vieläkin yöunilla, varmaan kohta herää niin pitää nopeasti kirjoitella...

Miehen ammatista, tekee tietokonehommia, olisiko nyt ollut joku järjestelmäasiantuntija vai mikäköhän se nimike nyt olikaan... Pääsääntöisesti liukuva päivätyöaika, välillä on aamuvuoroviikko 8-16 ja välillä iltavuoroviikko 16-24.

Synnytyksestä, mullakin ykköshuoli on esikoisen hoito. Meillä on kyllä useita mahdollisia hoitajia, mutta melkein kaikki ovat työssäkäyviä, joten saa nähdä mihin aikaan tulee lähtö, että kuka pääsee. Mies tulee mukaan, jos sattuu olemaan töissä, niin sieltä ajaa tänne n. 40 min ja täältä sairaalaan 20 min. En usko, että mitään ihan hirveää kiirettä tulee, vaikka eihän sitä koskaan tiedä.

Esikoisesta alkoi lapsivedet hissukseen lorahdella klo 1 yöllä, ja samalla alkoi supistukset, aamulla n. klo 10 mentiin sairaalaan, ja illalla seitsemän-kahdeksan välillä tyttö syntyi. Eli aika rauhalliseen tahtiin asiat etenivät, saa tosiaan nähdä, että miten tällä kerralla.

Huomenna lähdetään varmaan taas mökille, ja mua ahdistaa. Mielummin jäisin kotiin. No, nyt ollaan varmaan vaan 3 yötä, eiköhän sen kestä...

Niin, ja irc-galleriassa olen kirskka- , kaikki masu- ja lapsikuvat näkyy vaan kaverilistalaisille, joten saapi laittaa viestiä jos on siellä tunnukset ja haluaa kuvia nähdä! Facebookissa olen myös :)

Hyvää alkanutta elokuuta kaikille!

Kirsikka rv 28+2
 
Heip!

Olipa tullut paljon tekstiä, millään ei muista kaikkea kommentoida...

Naurukohtaus, tsemppiä, tulethan kertomaan miten voit kun jaksat? Kumma, että päästivät sinut kotiin jos keuhkoemboliaa epäilivät, se nyt kuitenkin tappava ja päivystyksellisesti tutkittava juttu. Eikä sitä alaraajojen ultralla tutkita, vaan keuhkojen spiraaliCT:llä........Alaraajoista varmaan halusivat katsoa, onko siellä tulppaa, joka olisi voinut lähettää tulpan myös keuhkoihin...? Mutta vaikkei oliskaan, olisihan se keuhkoihin voinut tulla muualtakin... Ikäähän se tulppa ei katso, vaan saattaa tulla miten nuorelle vain. Ja raskaus on yksi riskitekijä.... Toivottavasti oli väärä hälytys ja pääset pian tänne kertomaan kuulumiasia ja odottelemaan vauvelia meidän kanssa! :hug:

Melena, tosiaan kuulostaa siltä että raskausmyrkytyksestä eli eklampsiasta varoitteli, kuten joku jo sanoikin, vaikkei th oikein osannut kyllä asiaa esittää! Kun oireita on just päänsärky, ylävatsakipu, turvotukset, näköhäiriöt. Ja verenpaine koholla ja pissassa proteiinia. Jos jäi epäselväksi, soittele ihmeessä maanantaina uudelleen neuvolaan ja pyydä päästä jonkun toisen puheille. Ja leuk pissassa tosiaan voi olla tulehduksen merkki, joka raskauden aikana pitää hoitaa oireettomaltakin, kun voi lisätä ennen aikaisen synnytyksen riskiä. Toivottavasti ensi kerralla saat vähän paremmin tietoa sieltä neuvolasta! :hug: En muuten ikinä totu tohon sun nimimerkkiin, olet varmaan tietoinen mitä se muunmuassa tarkoittaa?:)

Synnytysvalmennukseen tuli kutsu, en oikein ollut tajunnut että semmoista oikeasti järjestetään, vaikka onhan siitä mm neuvolassa ollut puhetta....Oon jotenkin aatellut että kyllä ne asiat selviää sitten viimeistään synnärillä!:LOL:

Sairaalaan lähtemistä en ole vielä edes ajatellut, hui, tuntuu niin kaukaiselta se aika, eihän se lapsonen tuolta masusta saa missään nimessä syntyä vielä ennen viikkoa 34+0, että keuhkot ehtii kehittyä! Jotenkin oon sulkenu silmäni asialta, että voihan se tosiaan syntyä aikaisemmin, jos jotain menee vikaan.... Ja eipä tohon 34 viikkoonkaan oo tietty kun kuukausi.... Onneks meilläkin sairaala on 3-4 km päässä, ja auto pihassa.

Pitäs mennä kaupungille ostamaan veljelle nimpparilahjaa, mutta ei jaksais, kun arvattavasti kaupat täynnä rallikansaa.... Elleivät ole vielä kaikki EK:eek:illa.

Enää neljä viikkoa töitä ennen lomaa ja äitiysvapaata....:)

Kirppiina ja Ruu 29+1
:heart:
 
FPI
Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa!! :wave:

Tekstiä on tullut kovin, oikeastaan luin vaan tän uuden pinon...joten jää heinäkuiset asiat kommentoimatta suurimmaksi osaksi!

Onnea avioituneille!

Naurukohtaus, toivottavasti sydämentykytyksesi syy selviää! Tuo veritulppa ei itseasiassa ole mitenkään ikäsidonnainen asia käsittääkseni, että voi sen saada jo nuorella iälläkin, mutta toivotaan, että sun tapauksessa ei ole siitä kyse!

Kirsikka, vastasin Facebookissa kun friend requestiin!

Neljä viikkoa on lomaa takana ja maanantaina taas töihin, tosin kolme viikkoa enää ennen äitiysloman alkua, tosi nopeasti on aika menny, huih! ;)

Matkasta sairaalaan oli puhetta, meillä on noin 10 km eli ihan mukavan lyhyt!

Muuttamisesta, juuri saatiin laitettua nykyinen asunto myyntiin, toivottavasti menis nopeasti kaupaks! Me muutetaan joko just ennen vauvan syntymää tai sen jälkeen...uuteen kotiin päästään 30.9, kun masuasukin LA on 29.9, että saa nyt sitten nähdä miten päin tehdään...

Sf-mitasta, mä kävin tarkistuttamassa yksityisellä, kun neuvolassa (oli sijainen) sai tosi pienen lukeman ja sit yksityisellä mitta oli ihan eri ja viikkoihin sopiva. Neuvola on taas maanantaina, että saa nähdä, mikä tilanne sitten? Kai se voi vaihdella hieman vauvan asennosta riippuen, kai tärkeintä ois, että sama henkilö mittais aina samalla tekniikalla, että mitat ois vertailukelpoisia?

Äitiysrahasta ei oo tullu vieläkään päätöstä...kohta 2 kk kulunu papereiden toimittamisesta, huh huh. Miten muilla?

Öisin on aika vaikea löytää hyvää asentoa ja kun herää yöllä vessaan niin sitten ei oikein meinaa nukahtaa...onko muilla samoja tuntemuksia?

Jeps, pitäs vissiin viedä koirat lenkille...mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!!

FPI + pepe rv 31+5 :heart:
 
terppa vaan kaikille!!

Eilinen ja tämä päivä on ollu mulle yhtä hulinaa..Eilen oli rahapäivä ja tuli oltua shoppailemassa 7 tuntia.
|O minkä johdosta koipiani särkee edelleen... Hieronta tekis terää, mutta joku tuolla kertoi ettei sais tietystä kohasta hieroa jalkapohjia?hemmettikö jalkahieronta tekis terää.. :$
ukkokin oli matkassa, ja ensimmäisen tunnin se kesti ilman hermoiluja kulkea kaupoissa perässä mutta loppu aika olikin tuskaa. Sisko osti vauvalle h&m sellasen pipo setin. Missä on 2 kpl pikkupipoja joiden päässä on tupsu. Toinen vihreä/valko raidallinen ja toinen valkoinen maksoi vain 3.90?. :whistle:
ite ostin itelle Nicky ja Nellystä uudet mama farkut kun oli vaan 29,95?. Sellaset ihan normit. H&m ois saanu maksaa 60?..
vauvalle ei enää oikein tarvi mitään vaatetta vielä hankkia lisää.. ostelee sitten kun on syntynyt..
Tosin tänään käytiin 10km pyörälenkki polkemassa Citymarkettiin ja siellä oli sellasia ihania pehmeitä haalareita vauvoille.. luultavasti voi pitää alku syksystä asuinpaikasta tietysti riippuen. 19,90?. Oli ruskeita,vaalianpunasia ja sinisiä. Ja vissiin valkosia..Ihania.. en kuiteskaa vielä ostanut.
Sorruin taas roskaruokaan.. tuli käytyä hesessä mässäämässä kerros ateria :ashamed:

Meillä on tohon LKS:ssään matkaa sellaset 1km.. ja alamäkeen. Se menee vaikka pyörällä huilaten :whistle: no ehkei nyt sentään kovissa synnytys tuskissaan.
Ambulanssia en varmaan kehtaa ton matkan takia tilata, ukko on kaupungissa töissä ja meille sieltä matkaa o sellaset 5-6km. Auto löytyy onneksi, joten tulee kotio heti ku soitan ja kerron tilanteen että nyt pitäs olla menossa. Ollaan sovittu että ku soitan ukolle niin ukko soittaa synnärille ja kertoo että ollaan tulossa. Koska aina ku mua sattuu/ on hankala olla tai oon paniikissa niin mun sanat menee solmuun. Ja varmaan vaan karjusin siihen puhelimeen että ehkä parempi että ukko soittaa sinne ja sanelee mitä sanon. Ja oon yleensäkin sellanen "hermoheikko" että hermoilen jos oon pikku paniikissa.
Jaah.. millonkoha sitä uskaltais pakata itte sairaala kassin??? Varmaan joskus syykuun lopuillaan..
Kaupungissa oli tänään paaaljon vauvoja liikkeilä äitiensä kanssa. Olispa jo se aika jolloin lapsi syntyis :heart: ..

MiHLa MISTÄ NIITÄ UUSIA PORE RAUTA TABUJA SAA? MILLE MAISTUU JA ONKO PAHOJA JA TULEEKO MITÄÄN SIVU VAIKUTUKSIA???

:kieh: ei mullakaan tuo rauta imeydy juuri olleskaan..laskeepi vaa hb koko ajan.. mulla o vasta 11.8 neuvola :D ja kerranki klo: 12.00. ennen ollu aina aamulla ennen sian pieremää :p

mutta nyt, jalka hierontaan ukon tekemänä. morjens..
 
Lauantaita! tulleeko muilla kippeitä supistuksia tms? mulla on tullu siitä asti ku kävin torstaina siellä lääkärineuvolassa, tosin se tuntu muutenki että se tunki sisälle ainaki 5 sormea kerralla! :x Tosiaan to iltana alako tullee ja edelleen on tullu, eilen aika säännölisesti mutta tänään onneksi vaan muutaman kerran! Sain neuvon ettei kannata pitkään jäädä odottelemaan, vaan mennä sairaalaan koska jos on emätintulehus(oireet viittaa siihen ) niin se aukoo paikat tosi nopeasti! Pitää tässä nyt seurata tilannetta!

satunen minä järkytyin ku luin että oot ollu kaupungilla 7 tuntia ja sitte käyny vielä tuommosen hillittömän pyörälenkin :eek: Minä ite täällä puhkun ja ähkyn ku en pääse kävellen liikkelle enää :LOL: Aivan kauhea tuo "paine" alamahassa, ja kun supistelee välillä niin että tosiaan ei kävellä pysty! Ja selekää särkee niin ettei voi suorassa kävellä muutenkaan..

Kylläpä tulleeki taas valitettua :| Mutta,niinku sanottu niin kärsin mitä vaan kuhan vaan touholla on kaikki hyvin :heart:

Niin ja kiitti satu vinkistä, pitää käydä kattoo sittarissa nuita haalareita, just tänään oli puhetta että pitäis ostaa semmonen fleece-haalari kun tuskin tarvii toppahaalarissa kotiin tuua!

Pitänee itelläki alakaa pikkuhiljaa pakkailee sairaalakassia itelle kaiken varalta!
mitä te siihen ootte pakannu ketkä sen on jo pakannu?
ensikertalaisena en oikeen tiiä mitä ottaa mukaan..toki lukeehan nuissa kaikenmaaliman lippusissa ja lappusissa varmaan mutta onko niissäkään kaikki tarpeellista mikä käsketään ottaa mukaan..en tiiä!

Hauskaa viikonlopun jatkoa!

Maarit ja Touho 30+2
 
Heippa!

Tultiin tuossa äsken serkun rippijuhlista, mukavaa oli ja herkkuja tuli syötyä. Se noissa juhlissa on mukavaa, että näkee koko suvun yhdellä kertaa. Mies välttyi sukupippaloilta, kun on pelireissussa.

Kirppiina Oon saattanut tätä joskus kysyäkin, mutta oletko th-alalla? Jos, niin minkäsluonteista työtä teet. Mä olin ennen esikoista päivystyksessä sh:na, nyt olen keikkaillut, mutta kohtahan ne loppuu nekin, kun äitiysloma alkaa. Mulle tulee muuten ihan samalla tavalla tuosta Melenan nimimerkistä mielleyhtymiä. :D

Satunen Ostin Fexin-merkkistä rautaa poretablettina ihan apteekista, meidän pikkukaupungista ei edes mitään Yliopiston apteekkia löydy. Ihan suht hyvän makuinen on, sitruunainen ja aika makea. Sivuoireita ei ainakaan näin kolmen päivän käytön jälkeen ole ilmennyt, mutta ei mulle tule mitään mistään muustakaan rautavalmisteesta. Toivottavasti tästä olisi apua, pitäisi ainakin olla helposti imeytyvää.

Eipä tänne kummempia, vauva on päättänyt jumittaa mahassa sivuttain. Pötköttelee siis peppu toisessa kyljessä ja pää toisessa ja äidillä on tukalaa... :whistle: Vielä olen haksahtanut tekemään pieniä vaatehankintoja loppualeista, vaikka ei todellakaan tarvitsis. Tavaraa on esikoisesta jäljellä vaikka kuinka. Olen kuitenkin perustellut itselleni, että tarvitseehan toinenkin jotain uutta. Ja jos tuleekin poika, menee tietenkin koko vaatekaappi ihan uusiksi. Niin unisex mä en oo, että pojalla vaaleanpunaista pitäisin.

Jaahas, typyn iltatoimet kutsuu, joten häivyn palstalta. :wave: Hauskaa lauantai-iltaa itse kullekin! MiHLa ja Mökö, rv 28+4
 
kiitos mihla informaatiosta!!

Maatritti: Joo, otti se vähän koville piti istua vähän väliä ja tunnin sisään kävin vessassa sen 10 kertaa ku paino rakkoa nii pirusti että alko aina pissattaan ja tuli vaan sellasia pikku lirauksia kerralla..
Mullaki alko pyöräilesä supistella, mutta pysähdyin ja join vettä ja rauhotuin niin helpotti.
Kotiin ku päästiin niin pikkunen möyrysi niin perhanasti masussa että ihan SATTUI!!!

nyt en tiiä onko nää supistuksia vai mitä mutta tuntuu että maha kivettyy kovaksi ja vauva jotenki jämähtäs tiettyyn asentoon sillon? Kai nää vissiin on.. tulee sellasen inhottava olo masuun..
:eek: oon aina ennen luullu näitä ihan normiksi jutuiksi..

MAATRITTI: meinaatkos että tulee ennen aikoja lähtö synnyttämään?
mulla paukahtaa huomena 30 viikko. :whistle:
Niin ja oli siellä citymarketissa vaikka ja mitä kivaa. Just sellasta pehmeää jännää kangasta,ei ollu fleeceä vaan sellasta jännää ihanan pehmeää.. en osaa selittää.


kellään muulla alapää hellänä? musta vähä tuntus että se o jotenki auki! vaikkei lääkärineuvolasa muka ollu vaan oli kiinni. Kohdunsuu oli 2-1 cm (mitä se meinaa?) .. Tuntuu AINA ku istun johonki ja varsinki pöntölle, että joku reikä on jossaki avoinna tai venyy/jotain.. mistäköhän tuo johtus?


pitäs vissii käyä ostamasa jokupäivä niitä poreilevia rauta pillereitä. :whistle: ei pysty väkisin vääntään
noita obsidaneja koska niistä tulee oikeasti RIPULI!!! peräreikähän siinä vaan kipeytyy ko jokapäivästä sontimista sitten.. :|

KATTOKAAS, TÄLTÄ VAUVA NÄYTTÄÄ MASUSSA 30 VIIKOLLA:

http://i78.photobucket.com/albums/j81/preciousfeet/32weeks433x368.jpg

eikö oo sulonen? No eipä tuosta kyllä paljo näy mutta kuiteskin, on kaverilla ahtaat tilat.. nyt vasta tajusin tota kuvaa kattoessa että kuin on tyypillä oikeasti ahasta masussa..

nyt iltapalalle..


PS: oottako miettiny / huomannu kuinka kalliita OIKEASTI jotku vauvan vaatteet on?
vauvoille jotku farkut 20?..hitto soikoon, samalla hinnalla saat ite alennuksista ittelles farkut.
 
hulluna tullu asiaa tänne, luin kyllä kaikki, muutaman vikan sivun tuolta heinäkuusta ja sit kaikki täältä, mut en ennää muista mihin kaikkeen kommentoida...

miehen työpaikasta mun mies on työtön, mut tekee freelancerina kaikenlaista. Järjestää tapahtumia, festareita, keikkoja yms, tekee keikoille julisteita, valoja, visuaaleja yms. Toimii kulttuuritapahtumissa rakennusmestarina, roudarina yms. Käy kuvaamassa mainoksia, keikkoja yms. Ja sit se rakentelee tilauksesta kavaereilleen esim hyllyjä, keittiön remontin yms. Niin ja on sillon tällön kavereittensa levykaupassa kiireapulaisena. Oikeestaan se siis tekee kaikenlaista mut ei mitään säännöllisesti. Tässä on hyvät ja huonot puolensa. Huonoa on ku ei voi koskaan etukäteen sopia mitään ku sille saattaa tulla töitä ja sit se ettei se oo koskaan säännöllisesti kotona, jokapäivä on erillainen. J atoki se ettei koskaan tiiä millon tulee rahaa ja paljonko. Mut sit taas toisaalta mä näen kuinka se viihtyy hommissaan ja kuinka se niistä tykkää, ja se et pääsen yleensä aina sen kautta ilmaseksi sit kaikkiin häppeninkeihin. Ja seki et jos mä sanon et nyt tartten sua kotona, elä ota töitä, niin se voi olla kotona.

sairaala on meillä n.5-7kilsan päässä. Riipunee tilanteesta kelle soitetaan ku tarve lähteä tulee. Meillä ku ei oo autoa. Molempien äitin asuu n.5kilsan päässä, joten jos ovat kotona, soitetaan varmaan jommallekummalle, jos ei niin sitte taksi. Ja mie aion kyllä pitää huolen et mun mies ei sovi töitä sinne syyskuun lopuun/elokuun alkuun ollenkaan, jotta on varmasti kotona ku pitää mennä. ja se ite haluaa tulla mukaan, ehdottomasti, kuulemma :)

Äitiyspolilla kävin eilen aamulla. Kaikki oli hyvin, edelleen. Vaavi on paikoillaan alhaalla, raivotarjonnassa, mut kohtu oli kiinni ja ei antanu viitteitä huolestumiseen. Se mun sf-mitta on edelleen vaan 24, mut ultran mukaan lapsi paino kuitenki jo 1.840kg, joten tuo sf-mitan pienuus johtuu vaan tästä masun mallista. Eli ei mulle olekkaan tulossa pieni vaavi, vaan todennäkösesti ihan normikokonen mötykkä =)
Seuraava aika sinne annettiin viikolle 36, sit kuulemma aletaan jo miettimään miten synnytetään yms. Onneks sinne on vielä kuukausi, en halua viel ajatella koko asiaa...

Jollaki muullaki tais olla nuha, samma här. Nokka tukossa ja hankala hengittää, kurkku kipeä joten ei meinaa onnistua sitäkään kautta. Pää tuntuu niinku ois kilo räkää sisällä ja olo täysin vetämätön... Ja kotona on tylsää hengailla ku mies lähti jollekki keikalle :/
Pitänee kokeilla nukkumaan mennessä höyryhengitystä, jos sillä pysyn nokka ees sen verran auki et kerkeis nukahtaa.

poppari ja beibe 31+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja satunen89:
PS: oottako miettiny / huomannu kuinka kalliita OIKEASTI jotku vauvan vaatteet on? vauvoille jotku farkut 20?..hitto soikoon, samalla hinnalla saat ite alennuksista ittelles farkut.
oon huomannu ja oon miettiny ja siksikään en osta uutena mitään vaatteita. Ainkaan ton hintasia. Hulluutta sanon mie.
 
Poppari: en minäkää osta tuon hintasia, vaikka mieli tekisikin.

Näin äsken, ennen ku nyt aamulla heräsin jännää unta vauvasta:

Mulla oli muka klo: 12.00 neuvola, ja olin syntyneen vauvan kanssa äitinluona.
kello oli lähellä 12, ja mulla oli kauhea kiire. Vauvalle piti muka antaa ruokaa! Pistin sen vaunuihin jotka oli sellaset vanhat vaneri vaunut, mitä on ollu joskus sillo ku mejän äiti oli vauva eli joskus 60- luvulla.
sitten pistin sille oranssia vauvojen pipoa päähän, joka oli sille liian pieni.Sitte pistin vaalian punaisen kypärälakin sille päähän joka oli sopiva.
Huomasin että vauvallehan tulee toosi kylmä ulkona oli sateisen harmaa jäätävä ilma.
Pistin äitin vaatekaapista jonku "lämpöä varaavan" villapaian peitoksi vauvalle ja siihen vielä jonku vauvan peiton päälle. Äiti hoputti oven suussa koko ajan.
Sitte vauva alkoi kätistä nälkäänsä ja pistin sille lautasen mahan päälle ja siihen pillin jolla se muka imi jauhelihakeiton lientä. :D :D :D :D sitten sillä alko janottaan joten annoin sille maitoa pelkästä tuttipullon korkista/imu osasta.
Sitten lähettiin, menin dösään ja tuijotin vauvaani. Se aukasi välillä silmät ja välillä laitto ne kiinni, sillä väsytti. Sitten oltiinki muka jo neuvolan pihalla ja seisoin jättikokosen männyn vieresä niien vaunujen kanssa, sitte muka kuulu taivaalta ukkosen jyrinää ja käännyin hätääntyneenä vaunujen kans johonki tien suuntaan ja lähin työntään muka "kohti neuvolaa" vaunuja. Sitten heräsinki...

ihanaa tuossa unessa oli se että se tuntu niin todelliselta, että ihan ku se vauva ois oikeasti jo ollu syntyny.

Ihme uni :D jaah..

Pitää vissiin pessä pyykkiä! Meillä o tuola vessan nurkasa vissiin 30 kiloa pyykkiä pesemätöntä.
hitto soikoon.. Pitäs muutenki siivota kun äiti on tulossa käymään. Ja kaupassaki pitäs jaksaa käyä ruoka ostoksilla. Tänään vissiin ruokana makaroonilootaa, ainaki ukko toivo että tehtäs sitä..

MIKÄ TÄN KETJUN NIMEKSI SITTE TULEE KU VAUVAT O SYNTYNY? LOKAMASSUT-08- ?

:D mutta nyt meitiläinen menee siivoileen.. Tänään nikkaroidaan tota vanhaa romu pinnasänkyä. Hakataan parit naulat tohon jalkaan ni kyllä se alku ajan menee vauvalla. Patjaa siihen ei vielä osteta koska ollaan nostettu pahviloota jossa vauva nukkuu tohon pinnasänkyyn ja vauva saa siis nukkua eka viikot pahvilootassaan ja sitten käydää ostaan isompi pinnasänky ja siihen patjat yms..

mutta nyt moro.
 
No nyt viimein on kesän juhlat vietetty. Häät olivat eilen ja olivat oikein kunnon pohjalaiset häät, isot ja kosteat, ilotulituskin oli. liki 300 vierasta ja booli maljaa täytettiin alusta lähtien. Onneksi mies oli vielä kipiänä vähän ja mentiin omalla autolla niin ei tarvinnut omaa miestä kattella aivan tuiteris.

Häissä oli ihan sellainen tosi pieni poika vauva. melkein märkäkin vielä kun oli niin tuores tapaus. sitä tuijotellessa meni paljon aikaa. :) sen lisäksi oli joku 3viikkoinen ja sitten ehkä reilun kk ikäinen vauva ja paljon muita pieniä lapsia. Jaa niin mikä hää juhla? :LOL:

Kohta lähdetään sitten vielä kyläkauppa keskisille shoppailemaan. jos löytyisi jotkut kivat vauvan kotiintulo vaatteet sieltä vaikka. :)

Nyt tämä puhisia lähtee "kaunistautumaan" ja sitten kohti kyläkauppaa. :)

rv 29+6 ( huomenna jo 30, jestas)

itsellänikin on hankaluuksia tuon asentojen löytymisen kanssa nukkuessa. Kun selällään ei vissiin saa kauheasti maata vaikkei pahaa tekisikään (usein kuitenkin herään siihen että makaan selälläni) niin kyljellään pitää nukkua ja sitten taas kyljellään kun nukun niin vauva aloittaa aina kauhean potkimis session molempiin kylkiin. ihan ku yrittäisi sanoa että ahdasta on nyt, äiti tilaa. :LOL: yritä siinä nyt sitten löytää hyvä asento. selällä maatessa vauva ei niin kauheasti liiku, tai liikkeet ei ainakaan tunnu epämiellyttävältä joten niin sitä tulee usein nukuttua. Mahallaan makaamista on kyllä jo ikävä. :D

 
Liikkeet vähentynyt taas huomattavasti.Ehkä täytyy sittenkin sinne polille soittaa maanantaina tai tiistaina kun terkkari käski soitella jos liikkeet taas vähenee..Niitä tulee nykysin vaan oikeestaan illalla ennen nukkumaanmenoa jonkun 15min voimakkaina ja se on siinä. :/
Terkkarin mukaan pitäis tulla melkeinpä pitkin päivää jo näillä viikoilla että oikein näkyy ulkopuolelta ja tuntuu.Joo-o..Jospa soitan eka maanantaina äitiysneuvolaan ja kysyn asiaa ja sitten soita polille.Liikeseurantaanhan siitä vissiin mennään jos ne kokee tarpeelliseks.Kun oon ekaa kertaa asialla niin mistä hitosta voin tietää että onko tää vauvan tyyneys normaalia ja onko potkut tarpeeks voimakkaita ja mitä vielä. :ashamed:

Mimmali ja pikkuruinen rv 28+2
 
FPI
Heippa! :flower:

Viime yön sain nukuttua oikein hyvin, pitkästä aikaa, ihanaa! Tosiaan on mahallaan nukkumista ikävä, en oo mikään kyljellään nukkuja yleensä!

On tosiaan noi lastenvaatteet tosi kalliita joissain paikoissa, ihan kuin aikuisten vaatteet, vaikka ovat paljon pienempiä kooltaan! H&M on aika halpa ja Lindex kanssa ok!

Satunen89, oisko tuo 2-1 cm ollut kohdunkaulan mitta eli, että kohdunkaulaa on jäljellä 2-1 cm? Jos kerran sanoivat, että kohdun suu on kiinni? Kyllä vessassa käydessä tuntuu välillä painetta alapäässä...

Huomenna taas töihin, huh, ja viikotkin poksahtaa, huomenna alkaa viikko 33!! Jotenkin tuntuu, että nyt ollaan voiton puolella, kun olen itse syntynyt rv 32 ja hengissä ollaan ja siitä on kohta 31 vuotta niin tuntuu, että kyllä masuasukki jo selviäisi, vaikka jo syntyisi...toivottavasti malttaisi kuitenkin vielä ainakin kuukauden ;)

Aika harmaa keli täällä Espoon suunnalla...pitänee kohta lähteä ruuan laittoon!

Mukavaa sunnuntaita kaikille! :flower: :flower:

FPI+pepe rv 31+6 :heart:
 
mimmali toivotaan ettei vauvalla oo mitään hätää :heart: voimia! :hug:

satunen89 mullaki on alapää tosi hellänä..tuntuu ku ois nu**inu suunnilleen koko päivän (mitä ei todellakaan oo tapahtunu :LOL: ) Tosi inhottavaa..Ja mulla ainaki torstaina siellä lääkärineuvolassa sanottiin että kohdunkaulaa on jälellä 3cm ja kiinni on visusti!
En sitte tiiä..

Touho on ruvennu tekemään sillai että se potkasee tosi kovasti ja sitte se jää tavallaan painamaan kantapäällä niin että siitä saa ihan kiinni siitä kantapäästä.. minusta se on tosi pelottavan tuntonen mutta isukki sen kans leikkii :)

Maarit ja Touho 30+3
 
No, niin morjensta vaan täältäkin :wave: Ei tainnu kukaan vielä kaivata mua.....

Olitte kirjottaneet hirveeesti tekstiä reilussa viikossa, kaikki luin läpi, vaikka aikaa menikin. Nyt kysymyksiin ja kommentteihin. Toivottavasti joku jaksaa myös lukea tätä.... =)

Hipsuli: Onnittelut naimisiinmenosta :flower:

Täällä neuvolaväli on sama ku monella muulla eli 30 viikosta kahden viikon välein ja n.36 viikosta viikon välein. :)

Katiapatia kyseli muuttamisesta... Täällä muutto onnellisesti ohi. Viikon verran ollaan ny asuttu uudessa asunnossa ja kyllä tää jo näyttää kodilta. Viimesiä tauluja on vielä laittamatta, tiistaina oli kuitenkin jo lähes kaikki tavarat paikoillaan.
Eilen sain hoitopöydänkin kaverilta ja se laitettiin paikoilleen. Nyt oon pessy sit vauvan vaatteita valmiiks, et on jotain millä täyttää ne laatikot. =) Ite muutto meni mun viikoilla hyvin (rv30), ku ei tarvinnu kanniskella oikeestaan mitään. Oli sen verran apulaisia. Päivä oli kyllä pitkä, alotettiin joskus 11 ja tavarat oli viety vasta n. 7 illalla, vaikka matkaa olikin vaan muutama kilometri... :| Sit piti ajella vielä hakeen lapset mummilasta. Sunnuntaina sit väsyttikin jonkin verran, mut en malttanu olla laittamatta tavaroita paikoilleen.
Pahin päivä oli edellisen kämpän siivous, tein sen keskiviikkona ja aikaa ei mennykään ku 4 tuntia... huh, huh et väsytti illalla. :)

Miehen ammatista ja työstä oli galluppia. Mulla mies on ammatiltaan leipuri. Tehny kyllä vuosia keittiöapulaisen ja kokin hommia. Nyt vaihtaa alaa kokonaan ja alkaa myyntimieheks. :D
Juuri tuossa joku päivä hokasin, et se ei välttämättä ehikään synnytykseen mukaan jos on jossain sadan kilsan päässä myyntireissulla. :D Sanoinkin sille, et pidän jalat ristissä, et ehtii mukaan, mähän en yksin mee vaikka kolmatta jo tehdäänkin. :LOL:

Mä nukun kyljellään, niin ku oon nukkunu ennenkin. Paras asento on, et alimmainen jalka on suorana ja päällimmäinen koukussa sen päällä tai yli/sivulla. Siinä saa jontenkin rennoimman asennon. Mulle terkkari sano, et jos on vasemmalla kyljellä, niin vaavi saattaa innostua potkiskeleen enmmän eli suosin oikeaa kylkeä. :D

Melena: mulla oli leukosyytit plussalla n. kuukausi sitten. Silloin oli lääkärineuvola, mut se ei määränny mua laboratorioon. Terkkarikin selitti, et se saatta johtua myös siitä, et valkovuoto on runsasta, joka sotkee tulosta. Aina ei siis ole kyseessä tulehdus! :)

Meillä on matkaa Taysiin nyt n. 3-4km ajomatkana ehkä 5-10min. Aikasemmin asuttiin hieman lähempänä, mut ei toi matka nytkään niin pitkä ole. :)

Adett e: noista hoidoista. Mun käsityksen mukaan (itsekin kaudeudenhoitoammattilaisena) melko moni hoito on sallittu: kasvohoidot, jalkahoidot, käsihoidot, värjäämiset, karvojen poistot ym. Aromaterapiassa pitää olla tarkkana, et ei käytetä tiettyjä aineita (terapeutti kyllä tietää ne), lymfaterapia ja vtyöhyketerapia on sallittuja ja jos jotain vältettävää on, niin senkin tekijä kyllä tietää kunhan sanoo (jos ei mahasta näe) et on raskaana.
Savihoidot on ok, samoin hieronnat, paitsi, et mahallaan ei saisi olla eli hieronta voi olla hankalempi tehdä...
Karvojen poistosta joku varotteli.... Hoitoloissa käytetään pelkästään vahoja tai uutuutena sokerointia jotka on turvallisia myös raskaana oleville. Ei siis mitään myrkkyjä!!! :)
Ainoat mitä pitää ehdottomasti varoa on sähköiset konehoidot, (lähinnä vartalolle annettavia).

Ite kävin uudessa neuvolassa tiistaina (piti olla torstaina, mut terkkari sairastu) ja oli sijainen. Ei ollu kiva, kun oli muutenkin uus paikka ja sit oli vielä uus th joka ei normaalisti ole mulla. Mut selvittiin siitä kuitenkin, kaikki kun oli ok.
Verenpaine: 130/72 (hieman korkeempi ku yleensä, mut tais jännittää...)
Pissa: puhdas
Syke: 130
Liikkeet: ++
Painoa lisää vaan 800g/3 viikkoa (uuden neuvolan vaaka valehteli mun mielestä kilolla). Ton mukaan lisäystä alusta vasta 2,8kg (ite uskon, et n.3,8kg on lähempänä totuutta)
Sf-mitta: 30
(lisäystä 5cm!!!! seuraavalla kerralla katotaan jos kasvusuunta jatkuu niin joudun lisätutkimuksiin, saatto johtua siitäkin, et vauva tuntu olevan tosi ylhäällä ja alaosa mahasta oli suorastaan tyhjä, oli ehkä jopa poikittain, niin ja mittaajakin siis eri)

Seuraava neuvola onkin sit 14.8, parin viikon päästä siis.

Huh, mikä maratonteksti. Ehkä joku jakso lukea... ;)

jasmara ja masuasukki 30+2
 
Moi


sunnuntaita kaikille...

Satunen kyllä ne niltä supistuksilta kuulostaa =) ..täällä niitä vähän liiankin kanssa :/

kyllä tossa linkissä tosiaan näyttää et vauva on tosi ahtaalla tuolla...mulla kans koko alaosasto tosi kipeenä välillä, vessa reissukin välillä yhtä tuskaa..mutta onneksi ollaan jo voiton puolella =) ..mulla on sellainen tunne et onkohan tuolla paikat auki..seuraavaan lääkäriiin vielä noin kuukausi ja mietinkin et pitäis varmaan pyytää väliarviointia :) ,onko mitään tapahtunut...tutkiiko teillä neuvolassa terkka kohdunsuuta? jossain paikoissa tutkitaan ja musta se ois ihan hyvä ettei aina välttämättä tarvis lääkärille juosta...

Kävin aamulla kirpparikierroksella ja hitsi et tein hyviä löytöjä itselle ja lapsille....siellä lasten vaatteet ,varsinkin nuo vauvan vaatteet oli tosi edullisia..kiva kun joka paikassa ei nuo hinnat ole taivaissa...

pw 31+1.....jee :heart:
 
Löysin itteni eilen telkkarin äärestä ja havahduin että edellisen kerran on tullu töllöä seurattua lätkän MM:n aikaan ja nyt katon ralleja :LOL:

Joko, jasmara, teillä jänskätään koulua? Meillä on laskettu öitä jo hyvän aikaa. Kauankohan lie innostus kestää ;)
Käytiin harjoittelemassa koulumatkaa ja samalla tuli tytölle painotettua että kenenkään vieraan kyytiin ei saa mennä, eikä niille edes puhuta. Viimeyönä tyttö sit itki. Sanoi että "näin unta että joku varasti mut" :'(
Toinen oli niin surkeena että tuli pitkästä aikaa viereen nukkumaan, äitin kulta :heart:
 
huitshapeli: ei meillä kauheasti ole kommentoitu, et joko jänskittää. Kysyttäessä kyllä sanoo oottavansa koulun alkua ;)
Konkretisoitu hieman viikonlopun aikana koulunalotus, ku ostettiin tytölle penaali ja reppu. Hyvin innokkaana valitsi millaset haluaa. :)
Meillä mä oonkin mukana koulumatkalla. Matkaa on sen verran paljon nyt muuton myötä, et mennään bussilla. Samalla vien pojan päiväkotiin, koulun naapuritontilla kun on... =)
 
paljon oli taas juttua tullu tän päivän aikana..

Meikä kävi tänään kaupunkimme "mini" kylpylässä rentoutumassa. Olipas vain ihanaa hengata poreammeessa lämpöisessä vedessä. :whistle: mutta masu asukki ei tainnu tykätä, koska alko hirveä möyryäminen ja liikehdintä. Joka loppui välittömästi kun poistuin poreammeesta!!

Maatritti: Mullakin potkii sillain että koipi välillä jämähtää johonki asentoon, sen oikein tuntee muttei sitä jalkaa nää.. Johtuuko siitä ku mulla on istukka etuseinämässä? :ashamed:

nyt äsken laadin itelle muisti listaa mitä pitää vielä vauvalle hommata.

MINKÄ KOKOSIA VAIPPOJA VAUVALLE PITÄÄ OIKEIN OSTAA? KU KAUPOISSA ON JOTAKI 3-4KG, SITTE O 4-5KG. JA NE O IHAN PIKKUSEN NÄKÖSIÄ KAIKKI. JOSAKI NÄIN JOPA 2-3 KG..

pitäis itelläki käydä kirppiksellä, mutta sinne matkaa 8km! En tod, jaksa pyörällä vispata sinne saakka. Nytten ku tullu jokapäivä liikuttua fillarilla suuntaan tai toiseen niin on perälihakset melko kovilla..
Tuntu vähä siltä niinku ois yleiskunto noussut..
Eikö se oo vaan hyvä ku synnyttää? siis että on hyvä yleiskunto?

mikä teillä mietityttää/ mietitytti synnytyksessä eniten?
Tai mikä vaikutti jo valmiiksi nololta??


minua o mietittäny se alapään leväyttäminen, JOO- tiedän se on ihan normaalia ja ne tosiaan on nähny jos minkälaista, mutta kukapa sitä nyt omaa tussuaan kaikille haluais näytellä?! :p

sitten ehkä eniten se että jos en ehikää saada sitä perä juttua että suoli tyhjenee.. Tulee pissat ja kakat siihen pöydälle.. Se ois aika noloa :D

ja se vielä että kuin ne pitää minua tyhmänä jos en osaa "varmoin" ottein hoitaa vauvaa heti aluksi. |O

:$ mutta diih.. tehtii tänää äsken ukon kans mejän paavopesusieni voileipä grilllillä ihania juusto-savukinkkusuikale leipiä.nams.. :LOL: toi voileipä grilli paahtaa tosiaan paavo pesusienen naaman leipiin..
 
satunen

mulla kans aikoinaan jännitti se et kakka tulee siinä puskiessa, kaveri joka opisekeli silloin kätilöksi oli mukana synnytyksessä, kun sattui olemaan työvuorossa sanoi sen olevan täysin luonnollista, ja että kaikilla se tulee jolle ole suolta kunnolla tyhjennetty, ne vaan poistaa sen siitä samantien.
Kovasti jo odotanet aika menis ja laitetaan pinnasänky, vielä se on kellarissa, ja saa siellä ollakkin, laittaa sitten syyskuun lopussa tai lokakuun alussa.
vaatteita olen valmiiksi kaappiin laittanut kun niin kovasti halutti jotain laittaa.

kestovaippa sivuun pitäisi tutustua, kaveri joka kestoili esikoisen aikaan kestoilee myös nyt vauvan kanssa, kun heille syntyi toinen tässä muutama viikko sitten , lupasi opastaa sitten niiden käytössä, aatelin vaippavuokraamosta hakea erilaisia jotta löytää sitten sille omalle vauvalle sopivan mallin =)

tänään on ollutkin pitkästä aikaa viileä päivä ja satanut vettä. Ihan hyvä, on ollukki monta viikkoa kuivaa.

nyt pitää mennä juomaan ja jos ottaisi suklaajätksiä
:p
 
Heipsan pitkästä aikaa! Viime kerrasta onkin jo reilut kaksi kuukautta aikaa, silloin oli muutto meneillään ja nyt ollaankin sitten perheen kanssa jo parisen kuukautta onnellisesti asuttu täällä kotiseudulla. Kaikki on sujunut hyvin, kolotuksia ja tavanomaisia oireita matkan varrella on ilmaantunut, mutta hyvin raskaus etenee. Tiistaina mennään kontrolliultraan istukan paikan takia ja muutenkin on ihana nähdä pikkuista. =) Kamalasti hän masussa möyryää, maha heiluu puolelta toiselle ja miten hassua se onkaan isojen sisarusten mielestä. ;) Mulle saapi päivittää synnytyssairaalaksi K-PKS, eli Kokkolaan tie vie syksyllä sit. Mä taidan tehä enkat tuossa matkassa, josta teillä on ollut puhetta, meiltä on sairaalaan matkaa melkein 150km!! Että kyllä ekoista tuntemuksista saapi matkaan lähteä varmuuden kannalta ja ambulanssilla, ei kyllä houkuttele ajatus taksikuskista tai omasta miehestä kätilönä, jotain asiantuntevuutta tahtoisin kumminkin. :LOL: :LOL: Mulla ei tuo toinen synnytys kestänyt kuin 4,5 tuntia, et kauaa ei kotona viitsi kuullostella.

Nyt mua kutsutaan syömään, mutta ihana kun useat jaksaa kirjoitella päivittäin ja mahtavan paljon meitä täällä onkin. Päivittäin luen kyllä kuulumisianne, mutta oma kirjoittaminen jää, täytyis ryhdistäytyä... :ashamed:
Kaikkea hyvää kaikille ja lämmintä kesän jatkoa!!

Kielo ja masukki 30+1
 
Iltaa taas!
Mulla alkaa jo aika käymään pitkäksi - toisaalta sitä toivoo niin kovasti, että tulis jo, koska en malta odottaa sitä, että saan tosiaan hoitaa omaa vauvaa, mutta tietysti toisaalta olisi vielä ihan liian aikaista sille tulla ulos asti. Mutta on se vaan niin kummallista ajatella, että pikkuinen jo rääkäisisi ja sillä olisi tukka jne.!!!
Synnytykseen lähtö minua kyllä jännittää - en edes vielä tiedä milloin sinne sitten pitää lähteä, mutta kait ne perhevalmennuksessa tai neuvolassa siitä vielä kertoo. Kait sitten jos kivut ovat kovat tai vedet menee....ja meillä sellainen 30 km on synnytyssairaalaan eli autolla se puoli tuntia. Mietinkin, että jos mies on töissä...niin kiva taksilla lähteä...jos vedet on menny, niin kastuuko siinä taksinkin penkki helposti, kun eiks sitä vettä tuu koko ajan lisää??? Ja voip taksikuskikin mielellään siinä kohtaa varmasti ajaa ylinopeutta että saa eukon pois kyydistään :LOL: No koska olen ensisynnyttäjä, ei varmasti kovin kiire tule...ja jos siis edes alakautta tulen synnyttämään.
Liikkeistä...minulla vauva kyllä liikkuu pitkin päivää n. parin tunnin välein tunnen vähintään sellaista poreilua...aina ei varsinaisia potkuja tunnu. Varmaan kiva, kun tuntee tai näkee oikein kantapään :) mulla taitaa rasvakerrosta nyt olla sen verran, että se estää sellaiset näyt =)
mulla on alkanut hieman ajoittain alaselässä tuntumaan kipua - onkos teillä kellään sellaisia? Kait tää massa alkaa painamaan.
 
Synnytyksessä mietityttää:
SE,ETTÄ

-esim sairaalassamme ei ole keskoskaappeja tai muita erityistilanteisiin tarkotettuja välineitä
-ehdinkö saamaan esim peräruiskeen tai joitakin kivunlievityksiä sairaalaan tullessani?(en halua paskoa ympäriinsä synnyttäessäni ja haluaisin ainakin edes vähän kivunlievitystä )
-menenkö turhaan sairaalaan,jos synnytys ei ole alkamassa vielä ollenkaan?
-kuka ottaa koiran hoitoon?
-osaanko synnyttää?
-miten mies suhtautuu minuun synnytyksessä?
-minkälaisen kätilön saan
-sattuuko se synnytys oikeasti niin paljon kun puhutaan?

 

Yhteistyössä