***LOKAMASSUT -08 elokuussa***

Moi

näytillä käyty ja kaikki ok ,paikat siis ihan kiinni onneksi, lääkäri teki niin kivuliaan tutkimuksen et huusin ääneen |O ...auts..tokas mulle et taidan olla yliherkkä , =) mä mietin mielessä en mä vaan sä ylironski :LOL: ..mut pääasia et kaikki ok, herkästi ei mulla paikat avaudu siis, vauva on muuten vielä pää ylöspäin ...
nyt kauppaan moi

pw 31+6
 
Toiveikasodottaja, hyviltä sykkeiltähän noi kuulostaa... :hug: ja runsaasti liikkuukin, kuten sanoit, 40-60 tunnissa. Mun vauveli ei kyllä noin vilkas useinkaan ole..:heart: Tiedän kyllä tuon tunteen, kun pelko iskee, oli se sitten järkiperäinen tai ei.......Oisko vaavi jotenkin eri asennossa nyt, ja siksi liikkeet tuntuvat "hennommilta"? Mutta herkästi kannattaa niitä liikkeitä laskea jatkossakin ja jos hermot ei kestä tai huoli kasvaa liian suureksi, mene ihmeessä neuvolaan kuuntelemaan sykkeet uudelleen, paikka missä mä oon töissä ainakin sellainen että äidit voi aina tulla kuuntelemaan ääniä, jos vaan huolettaa... :hug:

Koko ajan pitää ravata täällä kattomassa joko Naurukohtaus on tullut kertomaan uutisia, mutta ei.......Onko tämä hiljaisuus nyt sitten hyvä vai huono merkki? :/ Onneksi Nauriksella kuitenkin tosiaan jo ihan kivasti noita viikkoja kasassa, jos joutuivat leikkaamaan...

Kirppiina ja vaavi 30+0
 
ohhoh!!! tännehä oli tullu hirmusesti tekstiä.. :)
Ollaan nyt täällä ukon kotipaikassa talonvahtina ja kohta saunaa lämmittään. Justiinsa tultiin
Haaparannalta ja tulipa osteltua sitten jos ja jotakin.. Vauvalle sellanen erinlainen tuttipullo entäku ne normi pullot (pienempi imuosa jossa tulee 3. eri teholla maitoa, eli vauvan imemisen tahtiin). Sitten ostettiin se räkäruuta, Hoitorasvoja ja sellasta vauvan hoito öljyä joka on suihkeen muodossa. hm.. niin ja ikeasta se pinnasänky makso 40?. Ja siihen patja 16?.
Sitten ostettiin jotaki evälootia ukolle töihin, ja pihvipinsetit ja minä ostin ittelleni Kotikadun 2- tuotantokauden :D ja ööh.. käytiin siinä karkkimaailmassa hakemassa tietysti pussinamia.
Niin joo ja suomenpuolelta Torniosta löyty sitten Tampereen säästöteksistä 1? maksavia sukkahousuja vauvalle :) Sinisiä. Olivat VENDI-merkkisiä ja normi hinta 5,90?-6,50? oli siiis huimassa alessa kun 1? makso per sukkahousut..OStin kahdet..kyllähän ne on käteviä ja lämpimiä poikavauvoillakin. Tutteja ostettiin sellanen kahenpaketti...
Ja niin joo ikeasta vielä vauvalle sellanen valkonen vauvanhuopa jossa on joku kuvio, vissiin jotku silmät tai jotn. Teki kyllä hirveästi mieli shoppailla siellä kaikkea vauvan kamaa, muttei jaksanu eikä rahatkaan ois varmaan riittäny. :LOL:

Siellä haaparannan Barnenhussissa- oli vauvan vaunuja hintaan 200-400?. Yhet tosi kivat, merkkiä en muista makso vähän yli 200?. Olivat tarjouksessa koska poistuvat markkinoilta vissiin vuosimallia 07.. :headwall: olispa ollut rahaa sellasiin!!!!!

hm.. niin jasmarakiitti vinkistä, oon kokeillu sitä apteekin perus rasvaa joka on kaikista niistä vaihtoehdoista rasvaisin, ja huomasin että kutina helpottaa kertaheitolla kun sitä sivelee..

Olisittepa vaan mammat nähneet minut eilen saunassa.. Sillä selänpesu harjalla rapsutin tuota vattanahkaa, aaah- miltä se tuntukaan ku makiasti kutitti. Sitte oliki nahka ihan tulipunanen ja vereslihalla joistakikohin :'( :ashamed: mutta oli ihan PAKKO!!!

margo85- aijaa, luulin että aiot nyt jo alkaa hieroskeleen..Mitähän tapahtuu jos sitä aiemin hieroo? Niin vaikuttiko kuivaan alapäähän se rasva, ja mitä sellanen maksoi??
Mulla vaan nolottaa mennä sinne apteekkiin ja sanoa "tota yks purkki sitä välilihanhieronta rasvaa" :$ :ashamed: kun en sitä sieltä kuiteskaan löydä, ja ne aina ne myyjät tulee huohottaan viereen että "mitä saisi olla"...

mammat hoijaa!! uudessa vauvalehdessä oli joku uusi rautapillerimerkki.. onko kellään kokemusta siittä? Ja tietääkö kukaan mitä maksaa??

oon nukkunu viime yön jälleen huonosti.Nyt särkee vähän nuppia... Täällä alko ukkonen aamulla 3 aikaan, ja en löytäny hyvää asentoa ja jotenki oli kummallinen olo masussa. Vauvakin möyri lähes koko yön ja en tiiä millä ruumin osallaan se kaiversi mun äläpääntienoilla mutta kipiää se teki!!! ei ollu sellasta potku liikettä vaan kaivertamista.

*huokaa mustat pussit silmien alla* nyt saunan lämmitykseen ja sitten nukkumaan. :snotty:
pärjäilkää.
 
kirppiina kiitos kannustuksesta. :) Tämä päivä on jo ollut parempi. Kivasti vaavikin taas liikkuu kun alkaa kunnolla seurata. Toki on hiljaisia tunteja jolloin päästään varmaan juuri 10liikkeeseen mutta täytyyhän vauvankin joskus nukkua. Ja eikös se niin ole että suurimman osan ajasta se kuitenkin nukkuu vielä.

satunen päässy oikeen shoppailun makuun. :LOL: Mä täällä vaan haaveilen sellaisesta kun rahaa ei ole toteuttamaan sitä haavetta. :D shoppailen mä huuto.netissä. olen löytänyt jo yhden kietaisubody paketin jonka ostin, sitten katselen baby björnin rintareppua tässä. jos ei huutoja tule niin minä huudan ja (toivottavasti) voitan sen. saa melki puolet halvemmalla kun uuden kaupasta ja en viitsi maksaa siitä maltaita kun jos ei toimikkaan meillä niin menee rahat hukkaan. Vauvalle vaatteita olen muutenkin tiiraillut ja itkuhälyttimiä myös. Katotaan millaisen laskun saan aikaiseksi. sieltä nyt vaan löytää vaikka mitä. :D

saa nähdä tulee meille ja miehen isälle yhteiset häät parin vuoden päästä. :D Mies sai viestin isältään jossa kuvat tämän parin sormuksista. Voi sitä näemmä vielä "vanhoilla" (vajaa 50v appiukko) päivillä eron jälkeekin löytää rakkauden jonka kanssa haluaa elämänsä tosissaan jakaa. Suloista. :) Vaavi saa mummo-puolenkin sitten. :)

Naurukohtausta minäkin kaipailen. joka välissä pitää käydä kattomassa onko viestiä häneltä tullut. toivottavasti kaikki on kunnossa. :)

nyt jatkamaan huutonetti shoppailua. Mieskin lähti kavereidensa kanssa ryyppyreissulle kattomaan viikatetta ja jotain johonkin niin pakko keksiä tekemistä ettei pää hajoa miettiessä että missä kunnossa se mies on. :LOL:

rv 30+4
 
Satunen89: Kyselit siitä uudesta rautavalmisteesta, oliko se kenties Fexin-merkkinen?? poretabletti? Itse olen nyt syönyt sitä toista viikkoa ja on ainoa rautavalmiste joka sopii, maku on mitä kauhein, maistuu metallille ja verelle... mutta mitä sitä ei tekisi...
 
Voi vitsit, mä täällä jännäilen naurukohtauksen tilannetta... Toivottavasti siellä on kaikki hyvin.

Itsellä supistukset jatkuu, koko viime yö meni taas ihan pieleen. Kolmen tunnin ajan tulee vartin välein niin kipeitä ettei voi olla mitenkään. Sitten ne loppuu, tai hiipuu niin olemattomiks että saan vihdoin unta. Ja nyt heräsin ysiltä taas samaan. Huoh.

Hankintoja suurin osa näyttää tällä ja viime viikolla tehneen aikapaljon noita vauvan hankintoja.. mekin käytiin sitten eilen ostamassa vaunut. Olin ajatellut ensin käytettyjä, mutta saatiin aika hyvä tarjous tuolta niin ei uusille tullu ku 200 euroo enemmän mitä käytetyistä pari vuotta vanhoista emmaljungista pyydetään. Mies taitaa olla enemmän noista vaunuista innoissaan.. ja tyttö, se leikki nukkejensa kanssa koko eilisen illan tossa ja työnteli vaunuja ees taas. :D

Rintapumppu, nännirasvaa, liivinsuojia, kantoliina ja pari tuttipulloa niin tässä huushollissa onkin kaikki vauvaa ja mua varten valmista. Ainiin, ja niitä hehtaariLibressejä

:kieh:

Sairaalakassia oon alkanut vähän ajattelemaan, ja ostin jo matkapakkauskokoisen shampoo&hoitoaine paketin... siinä taitaa olla kaikki toistaseks pakattuna :LOL: En aio vauvalle pakata mitään mukaan, mies saa tuoda sitten perästä päin niitä vauvan vaatteita kotiinlähtöä varten. Ajattelin että kunhan olen saanut pakatuksi tuon kassin, niin pidän sitä autossa valmiina, sillä yhtälaillahan se synnytys saattaa käynnistyä jossain muualla kuin kotona...

Nyt vähän joogaamalla ja relaamalla jos sais tätä oloa helpotetuksi.

Katiapatia 32 + 2
 
Moi

katiapatia tossa puhuikin sairaalakassista ja tulikin mieleen kysyä et mitä aioitte pakata mukaan ?....

Tänne ei ihmeitä, supisteluja tulee kans vielä mut nyt tiedän ettei ne saa ihan helposti mitään aikaseksi, kuinkahan kovaa mua pitäis tosiaan supistaa et paikat aukeaa

|O ..no onneksi ei tarvi sitä kokea ,toivottavasti et ehdin ajoissa sairaalaan

pw 32 :heart: (päätin kuitenkin elää sairaalan laskujen mukaan)
 
Sairaala kassista minä olen heitellyt kassin kasaan aina vasta kun lähtö on tullut. ja hyvin en ehtinyt vaikka syöksy synnytyskin on takana. eihän noiden kamojen keräilyssä mene kuin 5min kun tietää mitä ottaa ja missä ne on.
Toki kotiin olen ostanut valmiiksi sinne tarvittavia juttuja. Eli suklaata, ristikkolehti ja kynä ettei aika tule pitkäksi, lisäksi jotain lukemista, hammas harja,tahna, suihkushamppo, vaikka onhan sitä siellä shamppoot ja saippuat talon puolestakin, mutta omat jotenkin kivemmat. Liivit imetystä varten ja omat isot alushousut (että sairaalan siteet mahtuu sinne), minä en niitä verkkohousuja pidä vaikka jotkut ylistävätkin ne maasta taivaaseen :D Lisäksi liivinsuojat olen ottanut omasta takaa kai niitä sairaalastakin löytyis.
Tärkein on tietysti äitiyskortti ja jos oikein kiire tulee niin pelkästään sillä pärjää kaiken tarvittavan saa talon puolesta ja mies ehtii tuoda perässä.
Omat kotiutumis vaatteet(mielummin ahdan omat farkkuni jalkaan kuin enään katsonkaan äitiyshousuihin päin kun vauva on saatu ulos, tähän asti ainakin onnistunut joka kerta) samoin kuin vauvan kotiutims vaatteet on mies sitten tuonut joko kotiutumis päivänä tai päivää ennen niitä nyt on turha sinne sairaalaan viedä. Toki ne on pitänyt kotona katsoa valmiiksi johonkin tiettyyn paikkaan, muuten varmasti unohtuisi jotain tärkeää.

Tänne ei mitään erikoista kuulu iltaisin supistelee silloin tällöin. Taitaa tuo kohdunsuun avautuminen ja supistuksien voimakkuus olla aika yksillöllistä. Kun minulla on aina alkaneet kivuliaat supistelut vasta siinä vaiheessa kun synnytys kunnolla käynnissä. Eli kohdunsuu avautuu minulla aika helpolla ilmeisesti. Nykyisen kuopuksen aikanakin menin sairaalaan ja mietin että onkohan synnytys edes käynnissä kun supistelee niin harvakseltaan eli n 15 minutin välein eikä edes satu. No olihan se 7cm auki :eek: Joten tuota taustaa vasten tunttuu hulluta lukea täältä että jollain supistelee jo nyt 15-10 minutin välein kivuliaasti, mulla olis siinä tapuksessa lapsi syntymässä justiinsa. Eli hyvin yksilöllistä näyttää olevan.

pumpperniikeli ja niilo 32+3
 
Sairaalakassista.... En ole edes aatellu moista vielä. :ashamed: Esikoisesta en muista ku jotain mukaani ottaneeni, ku synnytys käynnisty. Hataria mielikuvia siis... :) Pojasta kans tuli melko kiirus lähtö, mut olin tainnu jo jotain pakata, ku mielestäni kaikki tarvittava oli mukana. Vitsit ku harmittaa, et muisti on niin lyhyt ettei muista tuonne reilun 5 vuoden päähän. :D
Jos ja kun nyt jotain jo valmiiks pakkaan, niin varmaan siitä löytyis seuraavat:
- shampoo ja hoitoaine, hammasharja ja -tahna, harja, suihkusaippuaa, deodorantti, kasvovoide (ehkä silmänympärysvoide jos muistan), vartalovoidetta, kenties jotain meikkiä esim. ripsari
- side kotiinlähtöä varten, muuten turvaudun sairaalan megavaippoihin :LOL:
- alkkarit, sukat ja mahdollisesti jotain muuta päällepantavaa vaatetta (tosin miksipä ei vois lähtee kotiin myös niillä vaatteilla millä sinne menee....)
- lehti tai kirja (ehkä, riippuu fiiliksestä kun kassia pakkaa)
- äitiyskortti, puhelin ja rahaa/kortti
- vauvalle kietaisupaita tai -body, puolipotkarit tai potkarit, ulkopuku, tumput ja lakki (nämä kenties isukki tuo vasta kotiinlähtöpäivänä mukanaan)
- jos löydän jostain jotkut "tohvelit" niin otan nekin mukaan, sairaalassa ku saattaa olla vaan pieniä kokoja tohveleissa (meikäläisellä ku on tota jalkaa suotu koon 42 verran)

Aion surutta käyttää sairaalan vaatteita ja noita "vaippoja". Mitä turhaan likaamaan omia vaatteita, ku siellä voi vaikka päivittäin vaihtaa puhtaat eikä tarvi edes pestä ite. :D

Täälläkin Naurukohtauksen kohtaloa mietin....

jasmara ja masuasukki 31+1
 
Suokaa anteeksi siskot :wave: On ollu häslinkiä tässä niin en ole koneelle joutanut.

Eilen siis punktio ja tulokset olivat hyvät eli olen kasassa vielä :wave: Huomenna taas sydänäänikäyrään ja tiistaina ultraan.Nyt on pari tuntia tullut ihan mielettömän kipeitä supistuksia,meinasin tossa kohta soittaa synnärille kun käskivät sieltä pikimmiten soittaa jos tulee jotain.Eilisestä asti tullut kipeitä supistuksia,johtunee siitä punktiosta mutta nää viimesimmät on jotain ihan omaaluokkaansa |O Menis vedet tms.tai loppuis kokonaan nää supparit niin tietäs varmasti mitä tehdä.Plääh...

En ole nyt lukenut kirjoituksianne joten en voi kommentoida.Paremmalla ajalla sitten,nyt suihkuun.

-Laura ja SuperSuuri 32+2-
 
Naurukohtauksen vointia minäkin käynyt vähän väliä katselemassa ja nyt olikin jo tietoa tullut. Mukava kuulla, että olet vielä yhtenä kappaleena.. ainakin toistaiseksi! Toivottavasti supistukset loppuisivat, eivätkä enteilisi vielä synnytystä. Varmasti raskasta tuollainen epätietoisuus!

Sairaalakassiin en oikein tiedä mitä otan mukaan, kun en ole siellä kovin kauaa ajatellut olla. Tiestysti riippuu omasta ja vauvan voinnista, kuinka pian pääsee kotiin lähtemään. Viimeksi minulla oli kassi täynnä tavaraa, joista en juuri muita kun pesuaineita ja hammasharjaa+tahnaa käyttänyt.. ja hiusharjaa :) Vauvan vaatteet laitan johonkin valmiiksi, mies saa ne sitten tuoda kun tulevat kotiin meitä hakemaan.

pumppernikkeli Huvitti tuo sinun verkkohousu kommenttisi :D Itse olin vakaasti myös sitä mieltä että niitä en jalkoihini laita, mutta "pakon" edessä jouduin esikoisen synnyttyä jalkaani sellaiset vetämään ja olin ylättynyt kuinka hyviltä ne tuntuu, oikeesti! =)

Sauna kutsuu.. Mukavaa lauantai ehtoota kaikille! :wave:

gibbon ja tyttömytty 29+2
 
hmm.. mä en muista esikoisen synnytyksestä paljoakaan, mut en yhtään mitään siitä ainakaan että kuinka mä olen saanu ne verkkokalsarit jalkaani... Ei mitään muistikuvaa, en ole menettänyt tajuntaani missään vaiheessa, et mistä lie johtuu. Pukiko joku mut?? Puinko mä ite??

Ja toinen ehkäpä lievästi huvittava tapaus sattui siinä synnytyksen jälkeen (kun olin tietysti aivan sekaisin henkisesti ja fyysisesti) muistan kuulleeni että kätilö joka ohjasi mua suihkuun sanoi että kannattaa ottaa tosi rauhallisesti siitä pediltä nouseminen ja odottaa istuma-asennossa hetki ennen kuin nousee seisomaan. Siis sanat kaikuu vieläkin korvissa, ja tietenkin mä nousin suoraan seisomaan ja kaaduin naamalleni sinne lattialle.

Noh, sitten kätilö suihkussa sanoi vielä että ei saa nousta seisomaan vaan pitää istua siinä suihkun penkissä kunnes hän tulee takaisin. Saman tien kun täti lähti, nousin fiksuna tyttönä seisomaan, ja tietysti kaaduin TAAS. Sain koottua luuni juuri ja juuri ennen kuin täti pamahti takaisin..

Mä se vasta fiksu olen.
 
huomenia mammat! :hug:

miten se lapsivesi punktio tehdään?? - mulla joku kamala mielikuvitus siittä että
iso paksu neula tungetaan vattanläpi ja otetaan lapsivettä siihen neulaan? :ashamed:

ja melena ei ollut kuin, ELIVO-merkkinen rautavalmiste B+C vitamiinia sisältävä.
tässä linkki kyseisestä tuotteesta: http://www.elivo.fi/?1;2;1800;200.300.1800;33.html

tuota saa myös ELIVO merkkistä maitohappobakteeria odottaville äideille.

Myydään apteekissa!! Aattelin siis käydä kattomassa hintaa ja ostaa tuota mallia.
Josko sitte masu pysyis kunnossa.Meinaan, muista rautatuotteista tullee armoton ripuli!
|O

Joo, no kyllähän noihin vauvan hankintoihin menee rahaa.Meillä puuttuu vielä vaippoja ja hoitopöytä ja kylpypyyhe ja vaihto lakanoita. Eilen sitten laitoin pinnasängyn valmiiksi odottamaan omistajaansa =) mies kasasi sen onneksi. Mutta jälleen kerran siinä sai olla kyllä mukana neuvomassa naisellinen näkökulma. Meinas liian voimalla väännellä ruuveja kiinni, hyvä ettei puu haljennut. Se on se ikean halppis pinnasänky 40?.. Huomasin yhden huonon puolen siinä!! Se oli hiottu muttei puhdistettu. eli karkeasti sanottu hiotun tuntoinen.
Piti itte pyyhkiä kostealla rätillä pölyt poijes.

kuka käyttää nenäfriidaa? Siis sitä oikeaa joka on sinisessä pakkauksessa ja siinä on se letku jolla imetään jne? - minä katselin mielenkiinnolla kaupassa sitä pakettia. En vaan kyllä ajatellut ostaa sitä.Tyydyin siis siihen pikkuniistäjään.. jotenki alkoi etomaan että meiti imee räkää letkulla vauvani nokasta :LOL: no thanks!

hoksattiin muuten sitä pinnasänkyä laittaessa nukkumakuntoon ettei ostettu sijauspatjaa..
Noh kaivettiin vaatehuoneesta sellanen yhen hengen ohuehko sijauspatja ja taiteiltiin se siihen pinnasänkyyn ja siihen se pissasuoja päälle ja sitte lakanat. Kyllä tuli ihan hyvä.
Että vinkki vaan, ei kannata lähtiä ostaan kalliita sijauspatjoja jos omasta takaa löytyy niitä mitä käytetään yleensä vieraille patjojen päällä.
:D

turvotuksesta, onko muilla yhtäkkiä turvonnu jalat sillain että jalkapohjatkin on olleet turvoksissa?? Mulla tätä tapahtuu n. 1-3 krt, /per viikko. Ihan ihmeellistä. Tuntuu kuin jalkapohjissa ois pallot kun ei pysty kunnolla käveleen sitten. :ashamed:

niin ja ootteko kuulleet että jos oikein turvottaa, niin kannattaa syyä Ananasta!! se poistaa ylimääräsiä nesteitä ja auttaa vähentämään turvotusta. Neuvolassa kerrottiin, voipi syödä myös sitä purkitettua ananasta. mutta purkitetussa on vähempi tehoja niin sanotusti entä kuin tuoreessa. :LOL:

omg! Huomenna neuvolaan ja miltähän kaikki siellä vaikuttaa? Musta ainaki tuntuu että viime käynnistä mun vatta on kasvanu tsiljoona kertaa.. jaa tää jäi taas jumiin tää paksu teksti! Tää kone ei jostain syystä anna poistaa tätä.. voi kakka!! :x

kohta jyskiin ostamaan uudet verhot makkariin, ja pimennysverho.
Mattoakin vois kattoa ja samalla jotaki vauvalle. :D

mutta menenpäs tästä nyt. Vointeja mammoille! :flower:

satunen & miniMan rv 31
 
huomenta kaikille

hyvä että naurukohtaus vielä kasassa.

mä en myöskään koko sairaalakassia aatellu, esikoisesta kaikki tais olla valmiina jo hyvissä ajoin, nyt olen vauvan vaatteita pessy ja laittanu valmiiksi kaappiin, mutta siinä onki kaikki.
pinnasänky laitetaan varmaan vast lokakuun alussa tai sit mies laittaa sen sillä aikaa kun olen laitoksella.

Nyt hommia jatkamaan, Hauskaa päivää :wave:
 
naurukohtaus ihana kuulla että oletten vielä kunnossa. :) Kovasti täällä jännitetty teidän puolesta.

sairaalakassi. Hmm. enpä ole sitä vielä kovin edes ajatellut. :D kai se pitää tuossa joskus kasata. Hankala vain kun ei oikein tiedä että mitä siellä voi tarvita kun ei ole koskaan tullut oltua synnyttämässä. Ja kotiin on matkaa se 65km niin ei voi sanoa miehellekkään että meneppä "äkkiä" hakemaan jotain. :D onneksi sjoella on kauppoja :LOL: Vauvan kotiintulo tavarat laitan sitten erikseen ainakin että mies saa tuoda ne sitten mukanaan. vauvan vaatteitakaan ei olla vielä ostettu, pitäisi vissiin pikku hiljaa nekin ostaa ja vaipat ja kaikki.

Itse ajattelin ainakin käyttää surutta kaikkea sairaalan tavaraa. :D vaatteita ainakin. Ei tartte itse sitten pestä kauheeta määrää veristä pyykkiä vaan saa joka päivä vaihtaa monta kertaa ja laittaa ne vaan sairaalan pesuun. ei kiitos ylimääräistä pyykkiä minulle. :D Sitä varten maksan siitä että saan "täyden palvelun". :D

Ärsyttävää tälläinen flunssa. Ei oo kunnolla edes kuumetta, jotain lämpöä vain. Kurkku ihan kummallisesti kipeä (melkein ku ei ois kipeä mutta kuitenkin on), nenä vuotaa aina välillä ja silti on sellainen olo että kuumetta oisi reilusti eli ihan puolikuollut. Kun olisi sitten kunnolla kipee kerralla. MUR! menisipä äkkiä ohi.

jes. huomenna jo 32.viikko (31+)! kohta se vauva onkin jo sylissä. jipii!

rv 30+6
 
Naurukohtaus, hienoa että vauva voi hyvin :)

Sairaalakassiin vois mun mielestä pakata kaikki sellaset kamppeet mitä tarttis muutenkin, jos lähtis muutamaksi päiväksi reissuun. Vaatteita lukuunottamatta. Eli lähinnä hygienia tarvikkeet+meikit, jotain viihdykettä ja ehkä just jotain omia sukkia tai alushousuja, jos tuntuu että ne sairaalan kamppeet ei tunnu hyviltä päällä.
Ne sukat on kyllä hirveitä mun mielestä, mutta ajattelin silti niillä pärjätä :D Verkkopikkarit "unohdan" varmaan päälle sitten lähtiessä :whistle: Mun mielestä ne on mukavat B)
Vauvan kotiintulovaatteet otan myös mukaan, tai sitten ne pitää pakata tänne kotiin niin, että mies ei voi olla erehtymättä niistä ja muistuttaa vielä ainakin 10 kertaa, että tämä on sitten se nyssäkkä missä on ne vauvan vaatteet.
Ja itelle kanssa jotkut puhtaat kotiintulovaatteet :) Mun tapauksessa äitiyshousut ja -paita, kun sitä mahaa on vielä runsaasti jäljellä + ylimääräiset kilot.

32+4
 
Itse ajattelin myös että otan jotkut mukavat äitiyshousut mukaan kotiintulo vaatteiksi. Musta noi äitiyshousut on vaan niin ihanat. saa pyllistelläkkin miten tahtoo eikä ikinä "vakoile" :LOL: pitkä paita vaan päälle niin kukaan ei huomaa että on mammahousut jalassa. ja varmasti on tota ylimääräistäkin sitten vielä rutkasti jäljellä että omiin vanhoihin housuihin ei oo kiirettä päästä... ;)
 
Täälläkin jännitettiin Naurukohtauksen kuulumisia, hyvä että kaikki on edes jotenkin kunnossa, vaikka tilanne varman edelleen on vähän hankala ja ikävä. No, loppusuoralla onneksi on kuitenkin jo odotus!

Sairaalakassista ollut puhetta, varmaan pakkaan sen joskus sitten n. kk ennen laskettua aikaa. Tai ainakin pitää tehdä lista, että mitä tarvitsee mukaan. Eipä sitä tosiaan kummempia tarvitse, hygieniatarvikkeet lähinnä, ja kamera, mutta sen voi varmaan pakata lähtiessä, kun on kuitenkin käytössä kokoajan. Mä ainakin vaihdoin vaatteita silloin esikoisen syntymän jälkeen monta kertaa päivässä, kun olivat ihan veressä/maidossa/tissirasvassa yms, että ilomielin käytän sairaalan kaapuja :) Kotiin taisin lähteä samoissa vaatteissa joissa tulinkin.

Nenäfriidasta, meillä on sellainen, sillä pikkuniistäjällä ei kyllä paljoa mitään saa irti (sekin löytyy), onhan se aika ällöä se rään imeminen, mutta sillä nenäfriidalla tosiaan saa kunnolla räät imettyä. Onneksi siinä on suodatin, ettei sentään suuhun tule ne räät! Meillä tosin tyttö inhoaa niistämistä tosi paljon, kamalaa tappelua. Onneksi ei ole nyt vähään aikaan flunssaa ollut (pitää koputtaa puuta...)

Facebookissa on tosiaan ryhmä syys-loka-marraskuussa lasketun ajan omaaville, olisiko ollut tyyliin syysmasut 08 tms. Jollakin hakutoiminnolla varmaan löytyy. Meillä on ollut sen kautta jo yhdet treffitkin, ja toiset on suunnitteilla.

Mulla on olo aika raihnainen ja pinna on kireällä, kurjaa. No jospa tää tästä (lokakuussa sitten...).

Kirsikka rv 29+3 (?)
 
Naurukohtauksen kuulumisia täälläkin on seurailtu! Hienoa, että kaikki on vielä hyvin!

Sairaalakassista - viimeksi se oli pakattuna jo hyvissä ajoin, mutta sitten siinä supistuksissa kärvistellessä sen purki ja pakkasi moneen kertaan uudestaan... Nyt en kyllä edes aio laittaa mitään valmiiksi kuin vasta sitten kun lähtö tulee. Tai pitää kyllä imetysliivit pestä.Viimeksi en tajunnut ottaa liivinsuojia mukaan ja niitä ei sairaalassa ollutkaan ja ennen kuin mies niitä kotoa toi niin oli mukaani pakkaamat kahdet liivit aivan maidossa... Kaukaloon pakkasin viimeksikin vauvan kotiin tulovaatteet ja mies toi sen sitten kotiinlähtöpäivänä.

Imetyksestä - oli kanssa puhetta... Esikoisen kanssa imetys sujui hienosti ja imetinkin melkein vuoden. Nyt toivoisin toisen kanssa samaa. Nyt on itselläkin ennemmän tietoa ja luottoa. Esikoisen kanssa aloitettiin kiinteät jo heti neljän kuukauden jälkeen. Nyt toivoisin 6 kk:n täysimetystä....

Nenäfriida löytyy meiltäkin ja on kyllä hyvä. Pikkuniistäjällä ei tee mielestäni yhtään mitään....

Eilen saatiin vihdoin viimein viimeiset tapetit vauvan huoneeseen... Mies kaivoi jo pinnasängynkin esille vaikka hieman yitin estellä.. Esikoisen mielestä olikin huippujuttu ja istui sitten pinnasängyssä puoli iltaa....

Olikosj oku pohtinut hoitopöytää? Meillä on hoitopöytänä ikean halpis http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/20045205 ja halvasta hinnasta huolimatta on palvellut miehen siskon kaksi lasta ja meidän esikoisen tarpeet. Ala tasolla olen koreissa pitänyt vaipat ym. Vaatteille meillä on sitten erilinen lipasto.

Oma masu jaksaa hyvin. Herkut vaan maistuu vähän liian hyvin ja pahoinpelkään että satikutia tulee painon noususta... Innolla odottelen jo synnytystapa arviota, että pääsee vielä näkemään vauvan ennen syntymää... Viime yönä tosin jo unissani järjestelin ristiäisiä... Ainiin kummit on meillä pyydettynä. Ystäväpariskunta joilla ei ole vielä omia lapsia lupautui mielellään.

Joskos sitä lähtis laittamaan lihat uuniin niin saatasiin ruokaakin joskus...

Emppu & Papunen 32+1
 
Moikka!

Taaaas pitkästä aikaa. Mieskin on ollut lomilla, niin en ole ehtinyt edes lueskella, mitä tänne kuuluu. Mut hei, yks asia tuli mulle mieleen. En tiedä onko siitä jo täällä keskusteltu, mutta ajattelin nyt kuitenkin laittaa. Nimittäin niistä maitohappobakteereista. Mä muistan, että joskus olisin kuullut, että kun aloittaa viim. 2 kk ennen laskettua aikaa syömään niitä (nyt alkaa olla siis ihan vikat hetket...) niin vois vaikuttaa myös syntyvän vauvan suolistoon "jollain hyvällä tavalla", siis niin että olis mahdollisesti vähemmän mahavaivoja, koliikkia tms.
Eli ite oon ainakin syönyt jo jonkin aikaa, ja söin edellisen lapsenikin kohdalla. Sillä ei ainakaan ollut mitään erityisen pahoja vatsavaivoja ja nukkuikin jo vauvana ihan hyvin (niin hyvin kun nyt yleensä voi). Esikoisen kanssa en syönyt, eikä silläkään ollut mitään ongelmia, mutta ajattelin että eipä tuosta varmasti ole haittaakaan :) Ite syön niitä Actimel-juomia ja välillä ihan kapselina Gefilusta. Ja huomasin muuten senkin, että itelläni ainakin auttoi myös siihen kun vatsa meni ihan kuralle ja sekaisin raudasta, niin sekin helpotti. Toki on vatta vielä löysällä, mutta ei nyt ihan samaan tapaan ku aikasemmin, eikä ole kipeä, vaikka rauta-annostakinkin nostettiin.

Mut taas näin pikaisesti :wave: Ja jos tästä oli jo juteltu niin sorry... :ashamed:
Ei oo enää kauheen pitkä aika!!!
 
Pikaseen tulen tässä pyörähtämään. Eilen pääsin kokeilulle kotiin. Vielä yhdessä kasassa onneksi =) . Nyt pitää vain yrittää jaksaa maata ja keskiviikkona kontrolli äippäpolilla. En tälle päivälle pysty alkaa lukemaan noita viikon aikana tulleita juttuja, mutta huomenna yritän pikku hiljaa palata asiaan. Äkkiseltään tässä näin että naurukohtauksella on ollut myös ongelmia... Voimia sinne :hug: .

Nanna + poju 32+4
 
Heippa!
Vihdoin pääsin taas koneelle mähöttää ku vieraat on lähteny :LOL:

sairaalakassista olitte puhunu..en oo ite vielä pakannu,mutta miettiny oon mitä sinne laitan sitte joskus ku sen pakkaan(mies kovasti hoputtaa jo pakkaamaan )..
ainaki imetysliivit/liivinsuojia,aamutossut tai crocksit(en tiiä miten kirjotetaan ),shampoo+hoitoaine,naamarasva,hiusharja,lukemista ehkäpä..äitiyskortti tietenki ja sitte kotiintulo vaatteiksi itelle mammahousut ja joku löysä paita (oon aika varma etten sieltä pois lähtiessä ole juurikaan pienempi ku sinne mennessä :D )
Vauvalle varmaan katotaan vaan valmiiksi vaatteet mitkä isi tuo sitte ku tulee hakemaan meitä kotiin!

Naurukohtausta mietitty myös täällä,"onneksi"oot vielä kasassa ja kaikki nyt hyvin!

Tänään pesin eka satsin Touhon vaatteita,nyt ovat kuivamassa. Huomenna sitte pesen lisää kun vapautuu pyykkitelineet! :) Sitten varmaan silitän kerralla kaikki ja laitan paikoilleen!

Omaa napaa..Eilen supisteli koko päivän (ei säännöllisesti mutta sillontällön )
ja sitte illalla alko tuntumaan tuossa ylämahassa semmonen TOSI kipiä kohta..Siihen sattuu ihan tosissaan jos sitä vähänkään painaa tai istuu väärin..aivastelukin sattuu!
Tuolilta en pääse ite ylös ku en voi nousta normaalisti,vihlasee niin pahasti että veet tullee silimiin! Touho kyllä liikku eilisen normaalisti mutta tänään se on ollu tosi vähä liikkeinen..pitäny ihan hättyytellä liikkeelle sitä,muutama muksahus vaan tuntunu koko päivänä :ashamed: Mies jo ihan hermona että pitää lähteä näytille, pakko kai se on illalla mennä jos ei ala touho liikkumaan aktiivisemmin ja jos tuo kipu ei yhtään helpota!
Ja alapää on kans niin kipiänä että iha älytön..kävellessä tuntuu ku ois appelsiini pillussa! :x Toivotaan että kaikki ois hyvin..

Maarit ja Touho 31+3
 
Hyvä, että nannalla ja naurukohtauksella kaikki toistaiseksi hyvin!

Sairaalakassista
Mä pidän repussa valmiina sellasta pientä meikkikassia, josta löytyy pieni shampoo, hoitoaine, dödö, hammasharja ja-tahna, hiuslenkkejä.
Sit on imetysliivit ja liivinsuojia. Tosin edellisellä kerralla paketti loppui hetkessä, eikä sairaalassa niitä ollut missään muodossa, edes myynnissä. Kätilö kehottikin leikkaamaan sellasen libressen (oli sairaalassa. Ei niitä isoja, muttei ohuitakaan) puoliksi ja käyttämään niitä. Niilläpä pärjäsi loppuajan :)
Sitten mulle kotiutumisvaatteet; ihanat lökäpöksyt, paita, sukat, ja alushousut. Mäkin meinasin käyttää todellakin sairaalan vaatteita hyväksi. Voi sitä maidon ja hien määrää :x
Jotain tekemistä laitan vielä kans. Vauva-lehti tai puikot ja lankaa.. Niin ja SUKLAATA :p
Ja tietysti se neuvolakortti ja vauvan vaatteet eli luultavasti sama body+potkarit missä aikasemmatkin on kotiutuneet sekä joku ohut kokopuku siihen päälle + nallehaalari ja tumput, töppöset ja hattu.
Siinäpä se tais ollakin.
Niin ja repun lisäksi videokamera. Pitäs vaan jaksaa kattoo, että edelliset on nauhottanut alta pois, etten mene päälle kuvaamaan.. tai siis mies sitä siinä vaiheessa enemmän käyttää ku mä =)

Huitshapeli ja lilliputti 28+5
 

Yhteistyössä