*Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset HELMIKUUSSA*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hapsiainen80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt kun on selvitty säikähdyksellä tuosta eilisestä vaaleanpunaisesta vuodosta niin tulipa sitten valvottua nuhan takia melkein koko yö. :( Henki ei kulje oikein mitään kauttaa ja pää on täynnä räkää. Tuntuu että posket räjähtää kohta. Tyhmää. :(

Mutta tosiaan, tuota vuotoa ei ole tullut eilisen jälkeen, ilmeisesti se oli sitten vain limakalvoilta. Jotenkin herkäntuntuiset mun limakalvot onkin ollu.

Nyt yritän lueskella paremmin teidän eiliset kirjoittelut, meni eilen vähän ohitse kun olin ihan paniikissa siitä vuodosta. :(

Omena-81 Täällä myös neuvolalääkärinä mies, vielä sellainen vanha harmaapäinen ukkeli. No ekan kerran mulla oli kiusallinen olo mennä levityttään itteäni sille, mutta nyt viimeksi kun se taas tutki paikat niin ei se enää ollut niin kamalaa. Pitää vaan ajatella että työtään se tekee.

Vadelmaunelma Ymmärrän sua tuossa että haluat hankkia vauvantarvikkeet uusina. Niin minäkin halusin. Jotenkin tuo vauva oli kuitenkin niin pitkään kaivattu ja sitten kun se ainakin nyt tähän pisteeseen asti on mennyt, niin suurimman osan hankinnoista olen halunnut tehdä uusina. Ainoat käytetyt on hoitopöytä ja pinnasänky.

Töissä kertomisesta Mähän jouduin pomolleni kertomaan ihan alussa kun en pystynyt kesälomalta palaamaan töihin pahoinvoinnin takia. Ilmoitin sitten kesälomani aikana sille tilanteen ja pyysin ettei vielä kerro muille. Sitten pikkuhiljaa siitä kerroin muillekin töissä ja kaikki taisivat tietää vasta rakenneultran jälkeen. (Meillä siis pieni toimisto n.10 hlöä).

Nyt mä taidan lähteä kokeilemaan saisinko jotenkinpäin vielä henkeä jos menisin miehen viereen köllimään. Ärsyttää kun aivastelen ihan yhtenään! Yritin sarvikuonolla huuhdella nenääkin, mutta kun olen niin tukossa ettei sekään oikein onnistu. :( Onko kellään mitään hyviä vinkkejä nuhan parantamiseksi? Niin ja muuten saako hunajaa käyttää raskausaikana ihan normaalisti? Mulla on sellaista Eukalyptus-hunajaa ja itse asiassa äsken joinkin sitä ja vasta sen jälkeen aloin miettimään että saakohan sellaista edes käyttää. :o Hyvä se on aina jälkikäteen miettiä näitä... :ashamed:

Mutta nyt, mukavaa sunnuntaita kaikille!

- Hapsiainen ja Herne 32+4

Hapsiainen, hyvä homma, ettei tartte murehtia. Toi nuha ei oo kiva, yritä jaksaa sen kanssa ja keksiä jotan helpotusta. Mulla auttoi si viki rasva nenän alle ja siitä noin puol tuntia niin sai huuhdeltua jotenkin. ja vuorotellen jos vakka vahingossa aukeais :D Hunajasta en tiiä mut oon käyttänyt, ei oo taas tullu ees mieleen.

Täällä ei kummempaa limaisuutta eiräkäisyyttä, mut helpompi päivä kun aamusin sarvikuonoilee, eilen jäi laittamatta ja illalla ei onistunut, mut aamulla taas :)
tänään on hirveät suunnitelmat, mut tyytyväinen jos saan edes puolet tehtyä :D

Unico ja Toukka 28+2

Sunnuntaita kaikille!

Täällähän on ollut pieni draama viimeisen piipahdukseni jälkeen. Hyvä että Hapsiaisen vuoto ei todennäköisesti ole mitään vaarallista. Mulle tuli ihan ekana tuosta kuvailustasi mieleen limatulppa, jonka irtoaminen kertoo jotain kohdunkaulan kypsymisestä. Kun sulla on niitä supistuksiakin ollut. Mutta toivottavasti se ei nyt ollut vielä mitään sellaista.

Osaako kukaan sanoa, minkä kokoinen se sarvikuonon suolamitta on? Mulla on pitkään ollut tarvetta nenähuuhteluun, mutta suolamitta on hukassa. En oikein muista, miten paljon sitä suolaa piti veteen laittaa.

Mäkin olen vielä sen flunssani kourissa. Kurkkukipu ei laannu. Välillä on parempi olo, ja sitten riehun yli rajojeni, ja taas on kammottava olo. Yöllä piti ottaa panadolia kurkun takia. Kai se auttoi, kun nukahdin sitten vähän ajan päästä.

Kyllä mä olen käyttänyt hunajaa ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Eihän siitä ole missään ollut kieltoakaan. Olen aina ajatellut, että hunajakielto alle 1-vuotiailla liittyisi jotenkin siitepölyallergiaan, vaikken sen tarkemmin tiedäkään.

Joo Unico, olen käynyt viikoittain neuvolassa jo n. kuukauden ajan. Nyt on kiva käydä joka viikko, että saa vähän arviota vauvan laskeutumisesta. Musta tuntuu kuin tuo maha olisi vähän alempana, mutta en vieläkään tunne päätä jalkojen välissä. Joo ja sain sen viltin valmiiksi! Täytyy nyt alkaa tehdä niitä villahousuja.

Kvartti, me asutaan varmaan aika lähekkäin. :) Meiltäkin voi kävellä tuonne sairaalalle.

Täytyy nyt tosiaa jo huomata omat rajoitukset ja hillitä esimerkiksi siivousintoa. Kun on päivät kotona, tulee väkisinkin halu siivota vähän väliä (ja meillä on tällä vielä aika paljon siivottavaakin tuon remontin jäljiltä, joka on lähellä loppuaan), mutta ei se koskaan tunnu hyvää tekevän. Nyt otan kutimen käteen ja istun vaan.

:heart: piip 37+5

piip, se sarvikuonon mitta on 2,3ml ;) tarkkaa on ;) se meinaan lukee siinä mittalusikassa. Ja jos suhde menee metsään niin kyllä sä sen huomaat ;) Paranemisia flunssasta! Ottko kurlannu suolavetellä sitä kurkkua?

Unico pisti paremmaksi tuon sarvikuonon mitan kanssa. :D Mä en ois noin tarkkaan tiennyt, en olis tajunnut lukea sitä. :laugh:
Mittasin just äsken teelusikan kanssa sen mitan ja totesin että siihen menee suolaa ihan tasan tarkkaa teelusikallinen jos teelusikkaan pistää suolaa ihan tasapäin. Mittailin kolmella erilaisella teelusikalla, vielä noin virheiden välttämiseksi. :D

Mä nappasin nyt Panadolin kun särkee päätä niin julmetusti. Luulen että toi päänsärky on ihan vaan siitä että nenä on tukossa. Äsken sain sarvikuonolla huuhdeltu, hetken helpotus siitä sitten on.

Ja joo, kyllä sitä hunajaa ilmeisesti saa käyttää. Se on tosiaan sitten vaan alle 1 -vuotiailta kielletty.

Niin ja tuosta eilisestä tapahtumasta tulee mullakin limatulppa kyllä mieleen. Kaverilta tuli limatulppa kuukautta ennen synnytystä, joten ei se välttämättä pahaa tarkoittais vaikka se sitä olis ollutkin. Mä kyllä nyt näin jälkeenpäin epäilen sitä, oisko ollut vaan joku muu limaklöntti... No kaikki selviää aikanaan...

Niin ja jotta olo ei olis mitenkäänpäin hyvä, niin olen sitten tänään tämän nuhan lisäksi ollut ripulilla. Miks kaikki tulee kerralla!!

Mutta kai tää tästä. Paranemisia kaikille muillekin flunssalaisille! :hug:

- Hapsiainen ja Herne 32+4

Olipa hieno sää ulkona, juuri tultiin lenkiltä! En muista sitäkään koska ois ollut näin paljon lunta talvella..

Näin kyllä ihan hassua unta viime yönä. Siinä joku terveydenhoitaja laittoi mut pää alaspäin tuoliin istumaan. Sitten tutki ultralla. Siellä samassa tilassa oli jotain yläasteikäsiä tunnilla ja mäkin olin terveystiedon tunnilla. :) sitten se hoitaja sanoi että tässä näytöllä se vauva sitten on. Sitten se mm. selitti että jos tuntuu tärinää niin vauva pissaa juuri. :) Ja mä olin tosiaan pää alaspäin siinä tuolissa koko ajan.

Hapsianen hyvä ettei ollut mitään normaalista poikkeavaa kuitenkaan.
Ja paranemisia flunssan kanssa!

Vadelmaunelma ymmärrän kyllä sinun kohdallasi miksi haluat ehdottomasti hankkia kaikki tavarat uusina. Mäkin oon kyllä aika paljon ostellut uusia vaatteita Möykkyliinille ja jotenkin välillä tuntuu että ehkä se tarvitsisi ja ansaitsisi muutakin uutena, vaikea selittää. :/

Niin kyllä se mieslääkäri meillä on ihan mukavan oloinen, että eiköhän se helpota asiaa. 1. kerralla oli nainen, koska tämä kyseinen lääkäri oli sairaslomalla silloin. Pitää vaan tosiaan yrittää ajatella että työtäänhän se vain tekee.

Omena ja myökkyliini 28+2

hapsianen, vessassa kun tulee välillä tuijoteltua mitä kummallisempia asioita :D Toivottavasti sulla helpottaa olo ja flunssa. Ja sä oot ollu toimelias ton mitta testailun kanssa, helpompi sun ohjeella on mitata :D

Omena Sä oot sitten ollu reipailevalla päällä :D ulkona riekkunut ihan ;) mielenkiintoinen uni sulla ;)

Täällä nyt meillä on hoitopöytä kasassa :D ja eka koneellinen pyykkiä pyörimässä :D enää hoitopöydälle se pehmuste ja sitten se on valmis Toukkiksen siihen laittaa makaamaan :D Sänkyä ei viittinyt vielä kasata kun piti hiukan liimailla mut on sitten varmasti tarttunut kun antaa rauhassa kuivua. Mut koville otti tuo kamojen siirtely osina ja puunaaminen joten taitaa nuo kokonaiset huonekalujen siirtelyt jäädä muile. Vaikka huili niin selkään koskee, täytyy toivoa et helpottaa tässä huiliessa, ja sais huomennakin jotain tehtyä :D hommaa kyllä riittää...

Unico ja Toukka 28+2

No nyt mä vasta herneen vetäisin nenään :laugh:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1644888

Joo, siis rauhotuin kyllä jo. Ja tuolla ne nyt pyörii uudelleen, jos niistä edes osan saisi pelastettua.

Meen silti sen pyykkiurpon kanssa nyt kattomaan X-factoria.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

KÖ 6+4

Hui, täällä on tapahtunut vaikka mitä! Mä näin kyllä unta, että vessan pönttö oli punaisenaan verisestä vuodosta... mutta Hapsiaisella varmasti oli painajaismaisia hetkiä.

Ajattelin tulla taas ilmoittelemaan itsestäni. Olen ottanut rennosti, mutta keksinyt tekemistä itselleni, vieraillut mammalomalla olevien kavereiden luona ja lukenut hömppäkirjallisuutta. Mammajoogaa, kuntosalia ja tänään oltiin miehen kanssa paritanssikurssilla. Humppa oli kyllä siinä rajalla, että menee liian hölskyväksi tämä meno... Ystävien kanssa syömässä. Samaa luvassa ensi viikon ja sitten takaisin töihin. Blääh.

Maha on myös tehnyt esiintulon. Siinä se sitten on, palleaa myöten. Onko se normaalia näillä viikoilla? Paino ei kyllä ole vielä noussut lainkaan. Saa nähdä miten sitten käy kahden viikon päästä neuvolassa, kun on tämä laskiaispulla-aika... Nyt niitä on mennyt jo neljä eli taitaa täytyä stopata. Mantelimassaa ja kermavaahtoa on vain vaikea vastustaa.

Täytyypä alkaa laskea päiviä sinne äitiysloman alkuun, työterveyslääkäri suositteli sitä. Mulla alkaa mukavasti ennen noin viikko ennen juhannusta!

Hyvää mieltä ja hymyjä kaikille!

Mekkala ja Natiainen 16+3

Kvartti, toivottavasti auttaa ettei mee kaikki pyykki piloille. Ja Tästä en sitten tiiä, mut auttaskohan se soodakin tossa tilanteessa, ei siis kokmusta ollenkaan tosta tuli vaan mieleen.

Saa nähdä mitä toi selkätykkää huomenna kun nyt on jo vaikea nousta jos on liian kauan paikoillaan. No onneksi miehellä on iltavuoro vasta jos sen tarviikammeta mua ylös :laugh:

Ai niin. Eilen piti olla hyvän kaverin babyshowerit. Ne sitten peruttiin, kun kaverilla oli aamulla mennyt vedet ja pieni poika syntyi tänään aamuyöllä.

Järjestäjältä mun mielestä vähän lyhytnäköistä laittaa päivämääräksi viikkoa ennen laskettua aikaa, että se harmitti tosi paljon mun kaverin puolesta, kun hän jo tammikuun alussa mietti mulle ääneen, että harmi kun kukaan ei hälle sellaisia kutsuja sitten järkännyt. Olinkin tän viikon ajan koko ajan jännäämässä, että mahtaako kutsuista tulla mitään. Mutta siis harmitti kaverin puolesta, ettei saanutkaan niitä kutsuja sitten. Yleensähän niitä pidetään vähintään kuukautta ennen laskettua aikaa. Tylsä juttu.

Tietääkö kukaan, saatteko omia kutsuja?

Unicolleko kävi niin, että neuvola sähläsi? Mulle sattui myös niin viime kuussa, että tietokoneella oli eri aika, kun mulle oli annettu. Onneksi sain kuitenkin seuraavalle päivälle peruutusajan. Sitten kun vielä näytin terkan itse kirjoittamaa ajanvarauslappua, että olin itse ollut oikeassa, niin anteeksipyyntöjä sateli, vaikka se oli sillä kertaa sijainen. Mutta ymmärrän ihan täysin sen "kakaramaisen" tunteen, että eipä sitten tarvi enää pakolla tänne vääntäytyä... Itseäkin v***tti silloin sen verran.

Töissä olen kertonut kaikille, kun 12 viikkoa tuli täyteen. Parille kerroin aikaisemmin, kun oli sitä pahaa oloa. Mutta en ole mitään ilmoitusluonteista juttua pitänyt. Jollei juorut ole kulkeneet, niin voi olla etteivät kaikki tiedä.

mekkala, juu puhelimessa kun vaihdoin aikaa niin sitä ei ollut sitten koneelle vaihdettukaan. Muuten hyvä mut se oli lääkäri neuvola mihin ei niin vaan sit saakkaan aikaa et käyn ens viikolla terkalla ja katotaan nyt pääsenkö lääkärille sit ollenkaan tässä vaiheessa kun on ajat täys ja seuraavalla viikolla on liian myöhästä jo. Se mua kyllä harmittaa mut antaas kattoa. Mulla kun oli puhelimessa siirretystä ajasta kysymys niin ei ollu mitään paperia todisteena :(
Minkälaiset nuo kutsut on? mä en oo jotenkin ees kuullutkaan tai sit mennyt ihan ohi, joten veikkaan et ei oo tiedossa kun ei oo hajuakaan :laugh:

Täällä on taas oltu aktiivisia, onpas tullut taas tekstiä! :) Me ollaan tehty pientä pintaremppaa täällä koko viikonloppu, olen ollut ihan super innoissani kun tykkään niin paljon rempata. Mies on hitaammin lämpenevää sorttia näissä asioissa, mutta vauhtiin päästyään se kyllä osaa ja on näppärä käsistään. Ja illalla on aina kiva istua ja ihastella omien käsien jälkeä. :D

Tänään on vuorossa eka lääkärineuvola. Päätin yrittää saada palautettua tuon synnärin esitietolomakkeen niin, että jätän lapsen nimiehdotuskohdat tyhjiksi.

Vadelmaunelma: Mulla oli alunperin vakaana aikomuksena, että mahdollisimman paljon ostetaan käytettynä, turvakaukaloa ja patjaa lukuunottamatta. Raskauden myötä mieli on kuitenkin vähän muuttunut, ja vaikka edelleenkin olen yrittänyt pitäytyä hankinnoissa vain niissä oikeasti välttämättömissä/hyödyllisissä, halusin sitten kuitenkin esim. uudinverhon, kun se vaan näytti niin kauniilta. Tämä lapsi on kuitenkin niin hartaasti toivottu ja kauan odotettu, ja saattaa hyvinkin todennäköisesti jäädä ainokaiseksi, kun meillä kerran on julkisella enää yksi hoito jäljellä eikä aiota siirtyä yksityiselle, että haluan vähän nauttia tästä ihanasta ajasta, mitä en oikeasti kuvitellut koskaan saavani kokea. Tulipa pitkä virke..

Mä en ole nähnyt aikoihin lapsiunia, ekalla kolmanneksella näin paljon kun pelkäsin koko ajan keskenmenoa. Kävinhän mä siellä terveyskeskuksen tuulikaapissakin synnyttämässä ja siellä tuulikaapissa mun piti viettää kuukauden lapsivuodeaika. :laugh:

kevätesikko 26+0 :heart:

Moikka!
Minä olen vieläki täällä :D ! Yöt supistelee ja heräilen tunnin välein, mutta päiviksi tilanne näyttää aina rauhoittuvan. Luulen, että meidän vauva päätti, että tuolla yksiössä onki huomattavasti mukavempi asua ja aikoo jäädä sinne :D .

Mites Kvartin pyykkien kävi? Miehet :laugh: ...

Nanna 38+1

Kiitos :flower: Uncolle ja Hapsiaiselle tarkoista suolamittakommenteista! Noilla ohjeilla varmaan alkaa huuhtelu sujua. :)

Unico, mun mielestä sun kannattaa yrittää saada se lääkäriaika sitten vähän myöhemmäksi, jos nyt ei onnistu. Vaikka neuvolassa olisikin joku sääntö, että tietyillä viikoilla pitäisi käydä lääkärissä, niin musta olisi parempi, että niissä tarkastuksissa ylipäätään kävisi kuin että jättäisi kokonaan käymättä. Meillä ainakaan terveydenhoitaja ei tee sisätutkimusta, eli ainoat kaksi sisätutkimusta tässä raskaudessa on tehnyt lääkäri. Samalla meillä ainakin ultrataan. On kuitenkin ihan hyvä tuossa vaiheessa tarkastaa se kohdunsuun tilanne, ettei siellä vaan ole paikat lähteneet valmistautumaan. Jos vaikka paikat olisivatkin jo pehmenneet, niin tietäisi ottaa varovaisemmin.

Mekkala kyseli baby showereista. Olenkohan pikkuisen nuiva, kun en ole yhtään pahoillani, ettei sellaisia meillä ole eikä tule. Mulla on vähän kiusaantunut olo olla sillä tavalla keskipisteenä ja olen myös pikkuisen liian kulttuuriorientoitunut innostuakseni moisesta, eli rakastan suomalaisia perinteitä, mutta vieroksun vierasmaalaisia tapoja, jotka ujuttautuvat tänne. Lisäksi pelkään, että tuollainen tapahtuma toisi meille hirveästi turhaa krääsää - jenkeissä ainakin kutsujen keskeisin elementti tuntuu olevan lahjojen antaminen. Yksi kaverini kyseli multa varovaisesti n. kk sitten suhtautumisestani noihin juhliin. Sanoin vaan, että en ole kuullut että ne olisivat kovin yleisiä. Ainakaan kellään synnyttäneellä kaverilla ei tietääkseni ole sellaisia ollut. Luulen, että hän ymmärsi, etten minäkään sellaisia kaipaa.

Tavaroista: Meillä on pari uutena ostettua vauvajuttua. Nimittäin mun rinnanlämmittimet, hoitoalusta ja Ruskovillan talja, jotka kaikki saimme joululahjaksi. Koko äitiyspakkauksen sisältö on tietysti uusi. Lisäksi äiti on ostanut pari pientä vaatetta ja minä olen ostanut joitain sellaisia juttuja, mitä ei voi ostaa kuin uutena, mm. nenäfriidan ja muita apteekkituotteita. Kaikki muu on meillä kierrätettyjä, mutta lähinnä siis tutuilta saatua eikä käytettynä ostettua. Koska meille on tarjottu niin paljon käyttökelposta tavaraa lähipiirin isompien lapsien perintönä, en ole nähnyt syytä hylätä niitä ja mennä ostamaan uutta. Turvakaukalo olisi kyllä ainakin ostettu uutena, jos ei oltaisi saatu varmasti kolaroimatonta yksilöä lähisuvusta. On kyllä ihanaa, että kaikki vaatteita ja vaippoja myöten on valmiina ja kaikki oikeastaan ilmaiseksi!

Vaunut me nyt sitten todennäköisesti kuitenkin ostetaan uutena, koska taidetaan haluta nuo Brio Go:t eikä niitä kukaan vielä käytettynä myy. Ja kun se tosiaan on ainoa hankinta, jonka pieni pitkään aikaan tarvitsee. Pitäisi kyllä varmaan jo ostaa eikä enää vaan meinata.

Tulin juuri neuvolasta. Ei mitään ihmeempiä kuulumisia sieltä. Pikkuinen on vielä aika ylhäällä ja painaa nyt 3,2 kiloa. :heart: Terkan mukaan laskeutumisen varhaisvaihetta saattaa vähän tuntua. Nyt kun kävelin neuvolasta pois, tuntuikin, niin kuin häpyluuta vasten olisi ollut vähän entistä enemmän painetta. Ihan hyvä niin, mutta toisaalta, kun olo on ihan ok, niin eipä tässä mikään kiire ole.

:heart: piip 37+6

Nannalle tsemppiä supistuksiin! Olisihan se kiva jos ne nyt voimistuisivat, kun kerran häiritsevät untasi. (Itse en muuten heräännyt viime yönä kertaakaan, en edes vessaan! :whistle: ) Millä viikolla esikoisesi syntyi?

Piip: Esikoinen syntyi 38+5. Meillä muuten esikoiselle hommattiin Brion rattaat ja olen niihin ollut tyytyväinen. Tosin combi on joten erilaiset ovat kuin nuo go:t, mutta hankkisimpa kyllä uudestaankin Brion vaunut jos tarve vielä tulisi. Kohtalaisen kovassa käytössä olleet ja lähes uusilta näyttävät.

Se ois taas uusi viikko. Onneksi nuha on ehkä vähän siedettävämpi kuin eilen, mutta se on saanut kaverikseen yskän. :| Tosin tuo yskä ei ole VIELÄ päässyt ihan pahimmilleen. Toivottavasti saisin sen vielä jotenkin torjuttua.

Eilisen olin ihan koko päivän yökkärit päällä ja löhösin sohvalla, ei kyllä pystynyt tekemään mitään oli niin vetämätön olo. Kuumetta ei kuitenkaan ole nostanut.

Viime yön sain nukutuksi paremmin ja nyt pistin sitten itselleni päiväsaunan. :D Tuntuu sille, että se höyry ja lämpö vois tehdä hyvää ololle joten mitä sitä kelloa katsomaan, kai sinne saunaan saa mennä silloin kun huvittaa. :D Lomallahan tässä ollaan. ;) Niin ja on tässä vähän likainen olokin kun eilisen vaan makasin peiton sisässä, enkä mä tarkene mennä pelkkään suihkuun.
Jospa saunan jälkeen jaksais vähän jotain touhutakin. Tosin aika rauhallisesti meinaan tänäänkin olla, en ulos kyllä lähde tänäänkään kun jos menen kävelemään niin se saa mut taas vaan puuskuttamaan ja sen jälkeen yskin varmasti loppupäivän.

Eilisen päivän touhu rajoittui tasan tarkkaan siihen sarvikuonon suolamitan mittaamiseen. :laugh:

Jospa sitten vähän kommentois muitakin kirjoituksia ettei mene ihan omanapaiseksi.

Baby showereista Mä en osaa edes ajatella moisia. Piipin teksti noista kemuista voisi olla minun kirjoittama. En koe jotenkin omaksi jutukseni, enkä ole kyllä tuttavapiirissä kuullutkaan noita pidettävän joten en osaisi edes odottaa omalle kohdalleni sellaisia.

Noista hankinnoista vielä. Silloin kun aloin kertoa tuttavilleni raskaudesta niin silloinhan moni ilmoitti että heiltä saa/voi ostaa sitä ja tätä, mutta raskauden edetessä ei mitään sitten enää ole kuulunutkaan. Mutta toisaalta sitten itsekin olen etsinyt ihan mielelläni uutena noita hankintoja. Vähän ehkä vaatteissa harmittaa se, kun mulle olisi kelvannut parin kaverin lupaamat käytetyt vaatteet, mutta kun ei niistä ole sen alkuraskauden jälkeen mitään kuulunut, niin en osaa alkaa peräänkään kysymään. Toisaalta nyt tää mun koko kaveripiiri on raskaana niin monissa tapauksissa sitten sieltä on löytynyt jo uusia käyttäjiä muista odottajista.

Kvartti Mikä on pyykkien tilanne? Saitko mitään pelastettua?

Nanna Tsemppejä sinne supistusten pariin!

Nyt mä taidan lähteä katseleen sitä saunaa. :D Jospa sen jälkeen sais sarvikuonolla röörit taas putsattua ja tästä päivästä tulis vielä ihan siedettävä. En kuitenkaan usko että jaksaisin tarttua vielä noiden vauvanvaatteiden pesuun, odotan että oma oloni ensin vähän voimistuu niin sitten alan touhuta pesuprojektin parissa. Nyt löhöilen ihan hyvällä omalla tunnolla tämän flunssan poies.

Mukavaa viikkoa kaikille!

- Hapsiainen ja Herne 32+5

kevätesikko, sähän oot ollut ahkera rempassa. Onnea neuvolaan!

Nanna, jaksuja odotteluun. Kiva kun vauva pitää yöllä hereillä ja esikoinen päivällä. Huili siinä sitten

piip
, niin mustakin vaikuttas fiksummalta et siellä ylipäätään kävis kun jäis väliin. No katotaan sit mitä sanoo. Ei tee täälläkään terkka sisätutkimuksia. niinpä kun siitä ultrastakin on aikaa jo, sillon tehtiin mahan päältä, mut näki siitä sinne et kohdunsuu oli sillon kiinni. Sula ei siis vielä tarvi lähtöä odottaa vai? kuinka nopeaan vauva voi laskeutua?

hapsiainen Hyvä et alkaa nuha helpotamaan! älä kuitenkaan liikaa rehki

Täällä alkaa taas nuha tulemaan takas huoh, vastahan se melkein oli poissa. Tataa siis tää päivä mennä löhöilyyn ja huilimiseen ja jättää kaikki ylimääräinen fyysinen aktiviteetti pois. Kuumetta ei oo nostanut vaiks on vähän sellanen olo. Toukka kaivelee mun kylkiluita jokseenkin tehokkaasti, mut voiko se muka jo päästä sinne asti.

Pinniksen reuna suojuksista vielä? Onko kellään? Lähinnä et kuinka paksuja ne on? tai jämäköitä?

Unico ja Toukka 28+3

Joo en mä rehki vielä tänään. Jos kuitenkin sen verran että saisin vähän normaaleja kotiaskareita tehtyä. Eilen mies teki kaiken kun akka vaan makas yöpaita päällä peiton alla. :D

Nyt sain käytyä saunassa ja tuntu tekevän nenälle tai oikeastaan poskille hyvää, nyt hörppäsen vähän hunajaa ja sen jälkeen taidan ottaakin pienet päiväunet, eli hyvin rento päivä tiedossa. :) Haluaisin niin vaan tän koko flunssaisuuden pois kun ois niin kiva nauttia tästä lomailusta eikä vaan sairastaa. Mä en jotenkin osannut nyt yhtään varautua koko flunssaan, yleensä aina flunssa-aallon jyllätessä jotenkin sitä ajattelee jo etukäteen että kohta se on mullakin. Nyt tuli niin puun takaa. Luulen kyllä että jotain tekemistä oli silläkin että tuo työstressi laukes, usein olen juuri lomilla kipeänä joten paljon mahdollista että nytkin se teki tän nuhaisuuden. :(

Toivottavasti Unico sun nuhas ei tuu takaisin!

Meillä on sellainen pinniksen reunasuojus, mutta se on vielä paketissa, ei se ihan kamalan jämäkälle kyllä vaikuta. Tiedän sitten tarkemmin kun pääsen noiden kimppuun. Tänään ei ole se päivä vielä. :D Ja en mä kyllä osaa sen paksuudestakaan sanoa, ei kamalan paksu kuitenkaan.

- Hapsiainen

Unico: Meidän esikoinen on vielä onneksi päivähoidossa. Ensi kuun alusta viimeistään jää sitten kotiin. Päätettiin, että parempi jatkaa hoidossa sen aikaa kun minulla se makuupakko oli. Onneksi siis päivällä pystyy nukkumaan sen minkä saa unta =) .

Meillä noita pinniksen reunasuojuksia on muutamia. Sain siskolta ja yhden ostin itse kun halusin hiukan korkeamman kuin ne mitä oli. Ei nuo ainakaan kovin vahvoja ole. Siinä vaiheessa kun lapsi alkaa haluamaan nähdä reunan yli niin taittuu kyllä nätisti kun vähän jalalla tai kädellä tökkää alas.

Hapsiaiselle pikaista paranemista! Alkopa ittelläki mieli tekeen saunoa =) . Pitäisköhän tuota lähteä lämmittämään :D .

hapsiainen, mä jo luulin et pääsin eroon taudista mut näyttää pahalta et tuli takas.

nanna no hyvä et saat sit päivällä kuitenkin huilata. aattelin et rankaksi ky kyllä jos ei saa yhtään huilia.

Kiitos noista pinnasuoja kokemuksista. Jos en nyt pahemmin tuu kipeäksi, niin läjden huomenna kaupoille ja meen kangaskauppaan ja jos sieltä kattelis jotain kivaa tikkikangasta ja laittas sen kaksinkerroin. ja vaikka samaa vaunuihin sivuihin :D no aika näyttää. Nyt on kaikki kamat kuitenkin vintiltä pois et ei tartte sinne enää kiivetä :)
mut nyt huilimaan töllön viereen jos hiukka helpottas.

Unico, kiitos! Joo, se on tosi ihanaa, kun tietää joka kerta näkevänsä vauvan voinnin =) Miehen sisko (jolla vanhempikin täyttää 10 v.) kertoi, että jo hänen odotusaikanaan ultrattiin joka kerta täällä paikallisessa neuvolassa!
Tosi paska juttu, ettet päässy sinne lääkärille :(

hapsiainen, juu pääsin penkomaan! Isäntä kysyi töistä tullessaan, että etkö sä oo yhtään penkonu sitä, kun laatikko oli niin siististi lattialla odottamassa :laugh:
Kiva, et teillä meni vanhempien tapaaminen hyvin! Meillä ne on nähny jo aikoja sitte, ku me ollaan seurusteltu kuiteskin jo 9 vuotta :D Ja ku mun hepat asuu anoppilas, niin siellä on meidän porukkaa käyny monesti pelkästään hevosiaki kattomassa ;)

kvart över, mun mielestä on kans outoa, ettei meidän työpaikalla ole mitenkään valmistauduttu siihen, et mä saattasinki jäädä aiemmin pois töistä. Ne puhuu vaan siihen malliin koko ajan, et sitte huhtikuun alussa. No, omapa on mokansa!!
Onneks meillä ei mies pese pyykkiä!!!!

pikkumangustille tsemppiä, toivottavasti olo helpottaa! Kestipä sulla kauan nt-ultrassa! Mulla se oli tosi helppo onneksi, ja ultraus tehtiin mahan päältä.
Mä olin jotain viikolla 9, kun piti yt-neuvotteluiden takia kertoa töissä. Tosin kerroin sen luottamuksellisesti vain tehtaanjohtajalle ja sehän pääsi lipsahtamaan vähän turhan laajasti se tieto...

Jane, mulla meni kans palkkatoimiston kautta ne Kelan laput, mutta nopeaa ne sieltä onneks lähetti ne eteenpäin. Muistaakseni 27.1. oli äitiyspakkaus myönnetty ja se tosiaan tuli viime viikolla!

päpsy, ei meilläkään anoppi ole edes kysynyt, että tarvittasko jotain. Onneks en oo osannu odottaa edes! Sillä on jo 5 lapsenlasta, niin ehkä se ei silleen hoksaa :kieh:
Mun äiti nauro ku kerroin kuin kalliista vaunuista näin mainoksen, et jaha, oliko tuo vinkki, et rupees mummu säästään :D

Vadelmaunelma, mun mielestä sä saat ostaa kaikki uutta ja kallista, ei sitä tarvi kenellekään selittää =) Tuollaisessa tilanteessa vauva on varmasti omalla tavallaan vielä arvokkaampi ja jos sen haluaa tuoda ilmi ostamalla kalliimmat markkinoilla olevat vaunut (esimerkiksi), niin mitä sitten!!
Mä toivon, et vaunut saatais ostettua uudet, kun käytetyt myynnissä olevat on ollu niin rumia :whistle:

Mä oon suunnitellu tällä viikolla peseväni kans vauvanvaatteet, niinku Unicokin :D Hoitopöytäpuoli meillä on vielä ihan avoin, voishan sitä hommata sen pehmusteen ja käyttää pesukonetta hoitopöytänä, mut... Kunnollinen hoitopöytä olis kiva, mut mihin se mahtuu :laugh: Kolmio meillä on, mut toinen makkari on tietokonehuone/koirien huone. Pitää viel kattoa ja miettiä.

Eilen meni kyl kovasti puhti pois, ku piti lapioida lunta ja kottikärryjen kans kulkea ja siivosin karsinat yms. yhteen syssyyn. Ei sitä näemmä enää kestä samanlaista urakointia ku ennen! Lievästi sanottuna tuli hiki!! Ja muutenki kävelin niinku vanha mummeli :kieh:

mekkala, mun pitäs kans karkin syöntiä vähän vähentää, mutta kun .. :ashamed:
Mä en usko, et mulle mitään babyshowereita järkätään, vaikka se olis aivan ihanaa!! Mut ei täällä ikinä ole kenelläkään ollut, me ehkä ollaan niin maalaisia :whistle:

kevätesikko, meillä ei oo ollu mitään esitietolomaketta vielä, eikä tarvi edes vielä tietää, kumpaan sairaalaan haluaa synnyttämään!! Mut kyllä mä tiedän jo :)

piip, mäkään en heränny viime yönä edes vessaan! Ja itseasiassa en edes herätykseen, oon lyöny kännykän kiinni ja puoli tuntia siitä heräsin silleen, et jokohan kohta on aamu :ashamed: Onneks oon vielä saikulla, eikä hepatkaan ollu pahoillaan myöhästymisestäni ;)

Odessa80 26+1

Yhteistyössä