Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset *Joulukuussa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unico
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vadelmaunelma: :hug: En löydä sanoja, jotka sinua voisivat lohduttaa suuressa surussasi.

Omanapaiset ultrakuulumiset:
Kävimme siis tänään varhaisultrassa ja siellähän se meidän pikkuinen köllötteli. Pituutta mitattiin 10,5mm joka vastasi viikkoja ja nähtiin vahva, tasainen syke :heart:

Rauhallista joulua teille kaikille toivottaa,
Sipsunen & nalle 7+1 :heart:

Vadelmaunelma :hug: :hug: :hug:

Delfis onnea pikkuisesta

Unicolle onnea

Sipsuselle onnea hyvistä ultrakuulumisista

Täällä oli tipahtanut postiluukusta Pohjolan vauvavakuutus kirje, jee.. läpi meni allergioista ja astmasta huolimatta. Nyt siis joulun jälkeen odottaa 270 euron lasku. No sen kyllä ihan hyvillä mielin maksaa.

Päpsy ja papu 24+1

Nyt tää toivottaa kaikille hyvää ja rauhallista joulua! Voi olla paljon mahdollista etten enää huomenna ehdi koneelle kun pyritään lähtemään tien päälle heti aamusta. Varmasti puhelimella lueskelen jossain vaiheessa palstaa mutta tovi voi vierähtää ennenkuin kirjoittamaan pääsee.

Syökää hyvin ja nauttikaa vapaista!

- Hapsiainen, joka huomenna poksuu 26

(Niin ja soitin neukkulaan tuosta jalkasärystä, pitää nyt seurata miten oirehtii ettei vaan viittaa missään vaiheessa laskimotukokseen, nyt ainakaan ei ne oireet vielä siihen täsmää.)

sipsunen, onnea ultrakuulumisista!

päpsy
onnea vakuutuksen saamisesta (pitäs orjentoitua)

hapsiainen
, sit on hyvä lähteä reissun päälle kun on varmistus neuvolasta ei tarvi turhaa huolehtia :) hauska ajoulua ja rentouttavaa matkaa (toivottavasti ette joudu ruuhkaan)

täällä ihan ähky ja väsy, piti käydä ulkona vetääs napa täyteen ;) ja ruokakaupassa sen jälkeen nyt on joulu sapuskat hommattuna ja kinkku uunissa. täytyy vaan muista ajos yöll'ä herää veskiin niin tarkistaa kinkun tilanne.

Unico ja Toukka 21+3

Jaahas, oli sitten kinkku tuplasti laskennalliseen aikaan verrattuna uunissa hmm... No kypsää on ja mehevää et kai se mittari sit tietää... Hyvää. Jälleen kerran alettiin pelkäämään ettei kinkku riitä joulua meille kahdelle :) saa nähdä kuis käy, hakee sit vaikka välipäivnä uuden ei taida heti kehdata mennä hakeen :D

Pitäs vielä kuusi pystyttää ja koristella kämppä mut toi aamun ykät vei taas vähä voimat, tota kinkkua närinyt ja toivonut sen tuovan voimat takas. :D

Toukkiskin on potkinut ihan urakalla ;) en oo nyt ihan varma tunsinko sen käteen sen potkut :D oliskin hienoa kun alkas tuntea niin sais toi ukko metsästää niitä :D

Unico ja Toukka 21+5 (jaahas eilen mennyt laskut sekaisin tai elänyt väärää päivää)

Olen laiska ja kopsaan tänne suoraan huhtikuisten pinosta mun tekstin...

Suunnitelmiin tulikin muutos ja olen vielä koneen äärellä. Todennäköisesti olen koko joulun..

Aamusta piti lähteä tuohon pyryyn ajelemaan kohti Etelä-Suomea, mutta viime öisen, ehkä jopa entistä pahemman, jalkasäryn takia päätettiin että käydään nyt varulta ennen lähtöä päivystyksessä. No, ei ole kyseessä kuitenkin laskimotukos, mutta laskimoverenkiertoon liittyvää oireilua kuitenkin. Istumista pitää välttää ja mielellään olla vain makuuasennossa jalat kattoa kohden ja käyttää vaan tukisukkia. Eli se siitä autossa istumisesta sitten.
Ei sinällään nyt ihan kamalasti harmita muuten kun sen vuoksi että en tykkää siitä kun suunnitelmat ei mene niinkuin on ajatellut. Tiedän että meitä on odotettu anoppilassa ja nyt ei sinne mennäkään. :(
Onneksi kuitenkin täällä kotona on jouluruokia ja muutenkin jouluista joten eiköhän sitä tunnelmaan päästä. Pistän miehen vielä kauppaan hakemaan kalaa ja rosollia niin kyllä se joulu tulee meille vaikka kahdestaan ollaankin. :)

Rauhallisempi joulu tästä näin tulee ja varmasti rentouttavampi.

- Hapsiainen ja Herne, joka poksuu tänään 26.

Hapsiainen, onnea poksumisista !

Niin ne suunnitelmat joskus muuttuu, toivottavasti silti on se joulutunnelta vaikka pikaseen tehtyä joutuukin.

Hyvää joulua kaikille! Tää pomppii täällä kuitenkin kurkkimassa;)

nyt pikapäivityksellä omat kuulumiset:

to-pe-yöllä meni vedet, perjantaina lähdettiin kättärille. siellä sitten odoteltiin supistuksia, joita ei kuulunut ja la-aamuna käynnisteltiin. su-aamuna päästiin vihdoin synnytyssaliin, mutta pikku tonttunen halusi odottaa vielä maanantain puolelle, alateitse syntyi kuitenkin. pitkän kaavan mukaan siis mentiin, mutta loppu hyvin kaikki hyvin. päästiin tänään kotiin pienen miekkosen kanssa. hän on ihana :heart:

tulen paremmalla ajalla lukemaan muiden kuulumiset ja kertomaan synnytyksestä tarkemmin. sen vain sanon, että kaikessa rankkuudessaan se oli hieno kokemus ja oli mahtavaa kokea se miehen kanssa. heti ponnistuksen päätyttyä sanoin, että kyllä tän vois toistekin tehdä. muille läheisille kokemus oli rankempi, he kun eivät aina tienneet missä mennään ja olivat kovin huolissaan minun ja vauvan voinnista. kättärin henkilökuntaa ei voi kuin kiittää, heillä riittää ammattitaitoa tilanteessa kuin tilanteessa. toivon siis kaikille hyvää ja avointa mieltä synnytykseen, ottakaa vastaan se mikä tulee ja tehkää parhaanne. palkinto on mitä hienoin!

salome ja pikkutonttu 3 vrk

Salomelle tuhat kiloa onnea el niñosta, pikkuisesta tonttupojasta! Ihania hetkiä tulokkaan kanssa ja lämpöistä joulua!

Kaikille muillekin mammoille ja masukeille ihanaa joulua!

Rosehip ja pikkutonttu 3kk ja risat :xmas: :xmas: :xmas:

Ihana joulu kaikenkaikkiaan. :heart:

Millainen vauvakirja tuli Unicolle?

Niin ja Salome, aivan valtavan suuret onnittelut pienestä miehestä! :heart:

Täällä vietetty siis rauhallinen, kahdenkeskinen joulu, enkä kyllä yhtään valita. Tuo mies on mitä ihanin. :heart: Lahjaksi sain kivan kokoisen lahjakortin kauneushoitolaan, vähän vihjasin ennen joulua että joku hemmottelu olisi kiva. :)

Herneellä on ollut valtavat bileet eilisestä asti, vissiin tuollakin pienessä yksiössä ollaan joulusta innoissaan. :heart: Maha heiluu jo selkeästi päällepäinkin, eilen oikein naurettiin sille kun menee puolelta toiselle kunnon myllerrys. :D

Mutta nyt näyttää läppärin akku loppuvan, joten parempi lopettaa.

Ihanaa joulupäivää kaikille!

- Hapsiainen ja Herne 26+2

:heart: :flower: Oo, ihanaa Salome ja paljon onnea pienestä pojasta, äidiksi ja isäksi tulemisesta!!! Voimia ja ihania ensihetkiä, rakkautta!!! Pääsittekö Haikaranpesään?

Onnellisia joulun välipäiviä kaikille teille ihanille mammoille!

:heart: :lla Ada ja Putte 15 pv :heart:

delfikselle suuret onnittelut vilistä! :flower:

ada, ei päästy haikaranpesään kun kriteerit ei täyttyneet (veden menosta yli vrk ja käynnistys). mies lähetettiin eka yönä kotiin, toisena yönä sai jäädä odotushuoneeseen torkkumaan, tämä siis silloin kun olin päivystysosastolla. kolmantena yönä kun vauva syntyi, meille järjestettiin tavalliselle osastolle perhehuone. oli kyllä ihanaa, olla siellä rauhassa omassa pesässä ja apua sai kuitenkin nappia painamalla. millainen kokemus teille jäi haikaranpesästä? tai kättäristä ylipäätään? meille jäi todella positiivinen, aion laittaa kiitosmeiliä minun kanssa kolme yötä viettäneelle kätilölle ja lääkärille joka seurasi tarkkaan vauvan vointia ennen syntymää ja halusi ehdottomasti osallistua ponnistusvaiheeseen kun siihen viimein päästiin kaikkien helpotukseksi (kuulemma hyvin harvinaista että lääkäri osallistuu).

salome ja syömäripoika 6 pv

hapsainen, meille tuli se kunnaksen vauva kirja :D vaikutti aika monipuoliselta :) ja siinä on täytettävää jo ennen syntymää. Hienoa toi sun lahja, pääset hemmotteluun :) Ja kiv aet joulusta tuli hyvä kumminkin vaikka suunnitelmat muuttuivat viimehetkessä.

Ada teilläkin jo noin iso ;)

salome, mukavaa kun synnytys kuulosti positiiviselle, vaika ei suunnitelmat täyttyneet

Täällä väsynyt, et hei ihan oikeesti mä jaksan tehä vuoron töitä ja sit seuraava ottaa jo koville hmm.. ei kuulosta hyvältä, no kattoo taas miten nää etenee. Kun nyt jaksais vielä hetken pyöriä tuolla töissä menis se aikakin nopeampaa.
No toukkis muljaa aikankin :) tänään sai jopa nukkua pitkää ja ekan veskireissun jälkeen pääs vielä uneen kun ei aloittanut härdelliä :D

Unico ja Toukka 22+1

Odessalle onnittelut puolivälipoksuista! :heart:

Meillä ois nyt tarkoitus vähän kartoittaa mitä kaikkea vauvalle pitäisi ryhtyä hankkimaan. Varmaan nty väliviikolla ja sitten vuoden alusta alkavalla talvilomalla käydään hankkimassa kaukalo ja ehkä matkarattaat ja jos ne vaunutkin osuisi kohdalle niin eiköhän nekin tule sitten hankittua jo.
Sitten saatiin joululahjaksi kasa erilaisia lahjakortteja, joita aiotaan käyttää vauvahankintoihin. Hoitoalustaa, lakanaa, vannaa, sitteriä, siinä ainakin nyt jotain mitä tulee hankinnoista mieleen. Olis kiva lähteä vaikka heti katselemaan vauvajuttuja. :heart:

Ollaan muutenkin nyt molemmat "herätty" tähän vauva-tulee-juttuun. :D Eilen mies siveli kesken leffan katsomisen mahaani ja totesi että voi vitsit kun aika menisi pian ja näkisi Herneen. Muutenkin ollaan keskusteltu joulunaikaan paljon enemmän tulevasta vauva-arjesta, tunteista vauvaa ja toisiamme kohtaan ja kaikesta. Nukkumaanmennessä eilen mies totesi mulle että musta näkee kuinka onnellinen olen tuosta Herneestä, että loistan oikein sitä onnea. Hih. :heart: Totesi se kyllä perään että on sitä itsekin. :)

Nyt heittäydyn hetkeksi kirjan kanssa sohvalle. Pitänee asennoitua siihen että edessä on neljä työpäivää. Sitten koittaakin talviloma. :)
Tosin neljästä työpäivästä tiistaina aamupäivä menee sokerirasitukseen (kauhistuttaa muuten mennä tämän joulusuklaa määrän jälkeen rasitukseen. :D ) ja keskiviikkona aamulla on neuvola. Edessä siis erittäin risainen viikko.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

- Hapsiainen ja Herne 26+4

Mä haluaisin muuten hiihtämään. Uskaltaako laduille lähteä tän mahan kanssa? Mua ehkä eniten jännittää se että jos kaadun, pitäis etsiä joku vähemmän mäkinen latu, mutta ei niitä vissiin näillä seuduilla ole kuin jäällä ja ilmeisesti latuja ei ole vielä tehty jäälle. :(

Onko täällä ketään joka olis hiihtänyt raskaana ollessa?

Mitenhän JoJo jakselee? Lähetän virtuaali jaksamista ja haleja täältä :hug: .

Salome, me oltiin Haikaranpesässä ja kokemus oli todella, todella myönteinen! Meidän "oma" kätilö (Satu Anttonen) oli kerta kaikkiaan viisas, rauhallinen, lämmin ja ymmärtävä, turvallinen ja helposti lähestyttävä. Leikkaava lääkärikin oli ihan mukava ja kävi useaan otteeseen murjomassa mua vielä leikkauksen jälkeisinäkin päivinä, joten hänestä mulle jäi vähän karvat pystyyn, vaikka ymmärrän toki, ettei kohdun painaminen ollut mitään henkilökohtaista ;) . Ihanaa, että myös sinulla on ollut noin myönteinen kokemus Kättäristä.

Meille kuuluu oikein hyvää. Vauva on kova syömään ja kakkaamaan. Nukkuminen on aika vaihtelevaa. Olen nukkunut paljon päiväunia ja niiden avulla jaksaa, vaikkakin oma vuorokausirytmi on ihan kokonaan muuttanut muotoaan vauvan rytmin mukaiseksi. Imetys lähti ekan viikon (ja lähes epätoivon ahjon) jälkeen sujumaan siitä lähtien on oltu pelkällä äidinmaidolla.

Mutta oi, voi, välillä on ikävä raskaanaoloa, vauvan liikkeitä mahassa. Nauttikaa ja voikaa hyvin!!!

:heart: :lla Ada

Odessa, ihanaa :D oliko sopivan oloiset, teidän silmään? onnea puoli välistä, eikös se nyt täyttynyt :)

hapsiainen, ei siellä oo jäätä minne vois mennä hiihtelemään se olis ainakin tasainen :D (tää hiihteli korkkareilla tossa piha mäessä ja naapurinkin jäi kattomaan pysyykö se pystyssä, mut vähän eri homma. Ja muuten pysyin kun sain pensaista ja ukon kädestä loppuviimeksi kiinni.)

Ada, kiva kuulla kuulumisia!

täällä oppinut hiukan syömään ettei oo ihan niin ähky ;) ainakin toistaiseksi :D aika näyttää. Toukkis välillä myllää mut se on vielä niin hentoista ettei se kovin usein päällepäin tunnu. Selkä meinaa akaa vaivaamaan, mutta onneksi on parempanakin vähän jänskättää kuis sille käy. Väsymys meinaa taas iskeä päälle et antaas nähä. Huomena olisneuvola, mennä kattomaan mitä joulun syöpöttely on tehnyt.

Unico ja Toukka 22+2

Onnea salomelle pienestä pojasta! :heart:

Täällä joulu meni rauhallisissa merkeissä. Liikkeiden tunnistamisesta en edelleenkään ole varma, välillä tuntuu että ton oli pakko olla potku, ei mulla tollaisia tuntemuksia ennen ole ollut, mutta useimmiten tuntuu että kuvittelen vaan tai en tunne mitään. Onneksi keskiviikkona on rakenneultra, niin pääsee näkemään pienen taas pitkästä aikaa ja hämmästelemään, että on se siellä oikeasti.

hapsiainen: Minä olen tietysti paljon sinua jäljessä, eikä mahaa edelleenkään juurikaan ole, mutta tänään olin hiihtämässä ihan normi mäkisessä maastossa. Mulla tosin on sukset sellaiset että eivät luista mäessä juurikaan joten vauhti pysyy sopivan rauhallisena. :D Mutta oli tosi ihanaa ja tuntui hyvältä. Meinasin kyllä jatkaa hiihtämistä, otan mäet varovasti.

Ihanaa kuulla Adan alkaneesta vauva-arjesta, tulkaa kertomaan jatkossakin kunhan ehditte! :heart:

kevätesikko 19+6

Yhteistyössä