Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset *Joulukuussa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unico
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ilokseni huomasin että meidän nurkalta menee joku latu-ura suoraan tuonne yhdelle järvelle. Tosin siis vielä ei ole tehty latuja siihen. Mutta tuota odottelen ja aion kyllä tuota testata ja lupaan pysyä pystyssä. ;)
Ehkä ekaks vaan pitänee vihjailla miehelle että huoltaisko se mun sukset hiihtokuntoon. :D

Kevätesikko Mun pitää ehkä kans tehdä mun suksista vähemmän luistavat niin pääsisin alamäetkin suksineni alas.

Adalta oli kiva kuulla vauvakuulumisia. :)

Unico
Mä en oo uskaltanu pitää korkkareita enää kun todennäköisesti liukastuisin samantien jo tuossa pihassa. Eikä meillä ole edes pihapuskia mistä ottais kiinni. :laugh:

Tänään käytiin uimassa ja nyt on kyllä olo sen mukainen. Huomaa kyllä polskineensa taas kunnolla. Jos jaksais nyt edes tunnin - pari valvoa niin sitten luovutan.

- Hapsiainen ja myllertäjä-Herne

hapsiainen :D kiva et löytyy läheltä latu. Me muutettiin kauemmas joten en tiiä mitä täältä löytyy. No mun korkkarit on öö vajaa 5cm :D mut pikkukengät kuiteskin ja melko sileät pohjat. Pitää sitä juhlapuvun kanssa olla jonkn sortin fiksummat kengätkin, no nuo ei ollut parhaat mahdolliset, mut parhaat mitä mää omistan :D

kevätesikko
, kiva kuulla et joku jaksaa käydä ihan liikkumassa kun itestä ei ole.

Tää ei oo päässy pariin viikkoo järveen ja alkaa tuntua jo, joka paikkaa särkee, selkää varsinkin. No repäsin ja kävin lumihangessa makaamassa fiilis ei ole sama mut toivon et jotain apua tohon selkää olis. Mahalla en viittinyt käydä, ettei toukkis litisty :) ja palellu. Saa sit kylmä hoitoa kun järveen pääsee :)

jaahas, oman laskun mukaan tullu siis tän joulu viikon aikana 1,5kiloa painoa lisää hmm... sa nähdä mitä neuvola tuumaa. No sitä ennen ei kyl oo tullu kun muutamia satoja grammoja. No aika näyttää. Vähän jänskättää. No ei kai se paino kauaa pysy kun tuli ylös taas ja peräkkäisenä päivänä et taasko se alkaa sit oikeesti. huoh.

Unico ja Toukka 22+3

Unico, älä hätäile, etkös sä oo aikalailla ykäilly joten hyvähän se on että jotain on pysynyt sisälläkin. :) Mutta ikävää jos se ykäily edelleenkin vaan jatkuu! Eihän tuo voi olla oikeasti edes totta enää! :hug: Mä olin niin kauhuissani kun oksensin sinne viikolle 17(?) ja etoilua kesti jonnekkin 20 viikolle. Saat kyllä täysin sympatiani tuota oksentelua kohtaan.

Yök muuten kun yksi työkaveri ramppaa koko ajan tupakalla ja se haju etoo mua tosi paljon nyt! Istuu siis tuossa sermin takana ja sen tupakalle haiseva takki roikkuu tuossa ihan mun lähellä! Yöks! Jotenkin kun mulla on vielä niin kamalan kuiva nenä niin sattuu oikein hengittää tuota katkua! Vähän oon ehkä herkkis. :kieh:

Mut nyt yritän tehdä noita töitäkin.

- Hapsiainen ja Herne 26+5

hapsiainen, juuh yökkäily jatkuu. Ja kuvotos sillonkin kun ei tuu ylös, no onneksi saa kaikesta huolimatta syötyä.

No neuvolassa meni kaikki hyvin paitsi mä oon ihan pihalla noista kelan papereista, jotenkin luulin et se kertos niistä enemmän mut antoi esitteen ja paperit täytettäväksi, nooh tarvinee painua sinne kelaan kyseleen :)
Painosta ei kommentoinut mitään, mut varoitteli et jos olo ei parane voip olla sairasloma paikallaan pidempikin, no aika näyttää, ei jaksa minkään sairasloman takia ressata, sitä haetaan jos siltä tuntuu.
Mitäs verenpaine kunnossa pissassa proteiinia, mut siitä ei sanonut sen kummemmin kun katotaan seuraavaksi. sydänäänet kuulu, ja nyt mun on turha enää väittää mitään ennen sitä kun liikkeet tuntuu niin on hyvä uskoa et siellä on eloa :D maha kasvaa vauhdilla :D
Väsyttää mut eipä sille mitään voi

Unico ja Toukka 22+3

Mun pitäis aloittaa paasto, mutta kun mieli tekee kaikkea mahdollista syötävää. :laugh: Ei oo kiva tuo sokerirasitus, vaikka nyt tiedän mitä on luvassa kun olen jo kerran joutunut tämän raskauden aikana siellä käymään, mutta ei oo kivaa silti.
Ja kuulin että ovat vaihtaneet sen väljähtyneen cola-litkun, väljähtyneeseen sprite-litkuun, joka on kuulemma ällöä. :(

Ehkä mä heittäydyn kohta nukkumaan ja toivon että unta riittää aamuun asti. :D

- Hapsiainen

Ooooo! Onnea, Salome! :heart: :heart: Nyt rupesi itseäkin jännittämään...

Saanko kysyä, miten toimit sen kivunlievityksen kanssa?

:heart: piip 32+6 (Siis huomasin juuri, että olen yhtäkkiä viikon etuajassa... Oikeasti 31+6)

hapsiainen, älä nyt ihan paastoa aloita ;)

täällä kuulostellaan potkuja toukka mätkii :heart: söpöä.
Mut vois se ton yrjöämisen tarpeen lopettaa, taas toinen päivä putkeen, joten katotaan akaako sittenkään helpottaa. Mahaan alkaa koskea jos tekee hiukan jotain enemmän ja töissäkin, pitää oikein kattoa et hetken huilaa niin helpottaa ja sit taas jaksaa jatkaa, jos ei huilaa niin on aika tuska olo. huoh. No kattoo jos nyt siellä kuitenkin pärjäilis.

Unico ja Toukka 22+4

Onko jollakin tietoa tukalasta olosta raskauden loppupuolella?

Mulle tuli eilen yhtäkkiä kyljelläni maatessa huono olo, sellainen, joka tuppaa nykyisin tulemaan hetkessä, jos makaan selälläni tai istun vähän takakenossa. Sellainen, että henki ei kunnolla kulje ja se vaikuttaa nopeasti koko kroppaan. Tuntui, että varmaan joku valtimo puristuu eikä veri kierrä.

Olin kylässä ja lähdössä kotiin pian. Automatka oli tosi vaikea - istuessa tuli taas ihan sama paha olo, ja jouduin hakemaan mahdollisimman etukenoa asentoa, että ylipäätään pystyin olemaan siinä autossa. Kotiin tullessa menin vähän makaamaan ja olo helpotti, mutta se palasi, kun nousin istumaan. Iltaa myöten oli sitten jo vähän parempi olo kaiken kaikkiaan, ja sain nukahdetuksi kyljelleni ehkä yhden aikaan.

Heräsin kuitenkin joskus ennen viittä ja olo oli jälleen aika tukala. En löytänyt mitään sellaista asentoa, jossa olisin saanut olluksi ja hengitetyksi. Pyörin sängyssä, kunnes tuli selväksi, että nukutuksi en saa, ja nousin sitten. Pystyssä oli vähän helpompaa, mutta "huokailun" tarve oli aika suuri, eli edelleenkään henki ei tuntunut kulkevan tarpeeksi.

Menin takaisin sänkyyn puoli yhdeksältä ja olin siinä vaiheessa jo kai niin väsynyt, että sain unen päästä kiinni. Nukuin tunnin tai puolitoista, kunnes heräsin taas siihen oloon.

Nyt sitten arvon, pitäisikö kysyä neuvolasta, onko tämä ihan normaalia. Pystyn kyllä olemaan, mutta vauvan vointi huolestuttaa. Mulla on joka tapauksessa huomenna aamupäivästä neuvola-aika, ja siksi mietin, onko ihan ylireagointia soittaa nyt.

piip (33 tasan) korjaan: 32 tasan!

Piip Vaikka olenkin melkoisesti sua jäljessä niin olen tuollaista tukalaa oloa välillä kokenut. Kysyin siitä viimeksi neuvolassakin. Kyljellään ollessa, tarkemmin vielä oikealla kyljellä maatessa se on tullut milloin on tullut. Tuntunut jollain tavalla hengenahdistuksena, hengittäminen ollut sellaista haukkovaa ja tehnyt mieli raitista ilmaa. Yleensä kävely on vähän auttanut.

Neuvolassa ne sanoivat että kokeile tuossa tukalassa olossa esim. suolakurkkua. Sitä neuvoa ihmeteltiin sekä minä että mies. :D Ei mulle ainakaan sillä hetkellä tule suolakurkut mieleen. :o Tosin sanoi se terkkari sitäkin että ilmeisesti johtuu siitä että vauva painaa ikävästi jotain kohtaa, mutta en mä tiiä miten ne suolakurkut siihen auttais. :D

Täällä on selvitty taas kerran sokerirasituksesta. Käynti oli pahempi kun se ensimmäinen. Meinasin pyörtyä ensimmäisen odottelutunnin aikana. Mutta kyllä se olo siitä sitten lähti kohenemaan. Nyt jäljellä vain päänsärky, joka johtunee siitä paastosta.
Jokohan noi rasitukset nyt mulle riittäis, tuntui niin turhalle mennä toistamiseen siihen kun ei edellisessä testissä ollut mitään moitittavaa, enkä kuulu riskiryhmään, enkä ole ylipainoinen eikä vatsakaan ole normaalia isompi.

Huomenna oiskin sitten neuvola. Saa nähdä mitä siellä sitten huomenna tapahtuu. Ei varmaan mitään normaalikäynnistä poikkeavaa.

- Hapsiainen ja Herne 26+6

Kiitos tiedosta, hapsiainen! Täällä on nyt olo parantunut, ja ajattelin puhua tuosta sitten huomenna neuvolakäynnillä. Minäkin ajattelin, että vauva painaa jonnekin. Suolakurkku on vähän outo neuvo. :D

Miksi ihmeessä jouduit uudestaan sokerirasitukseen? Itse en ole käynyt kertaakaan...

Mä luulen että mun kohdalla jää ainakin suolakurkku neuvo siinä olossa kokeilematta, en edes tykkää suolakurkuista. :laugh: Mutta ehkä se mun terkkari tyrkyttää kaikkiin vaivoihin suolakurkkua. :D

No siis se mun eka rasitus oli oikeastaan pco:n takia, kuulemma se altistaa. Ja sitten kun voin niin kamalan huonosti sen alkuraskauden niin olis voinut johtua kuulemma vaikka sokeriarvoista. (Miten musta tuntuu että täälläpäin arvotaan nää diagnoosit. :D ) Ja nyt tää toinen käynti vaan kuulemma kuuluu kaikille. Mut jotenkin en vaan ymmärrä sitä että miks jouduin tähän toiseen kerta ekassa ei ollut mitään sanomista. No, toisaalta hyvä että tutkivat.
Näissä on kamalasti kaupunkikohtaisia eroja, mun yksi kaveri joka asuu eri kaupungissa ei myöskään joudu ollenkaan rasitukseen. Täällä panostetaan näemmä johonkin. :D

Unico: Se tässä onkin kun tällä hetkellä on sellainen olo kuin olisi elämänsä kunnossa, jaksais vaikka mitä tehdä. Oon kyllä ollut tosi onnellinen, että liikkumista olen päässyt normaalisti jatkamaan. Tulen meinaan tosi kärttyiseksi jos en pääse urheilemaan. Ratsastamisen kyllä jätin 9. viikon jälkeen ihan vaan tapaturmariskin takia kun mulla on nuori ja vähän villi hevonen.

Toivottavasti sun yrjöäminen jo lakkais, kamalaa kun joutuu noin kauan kärsimään. :o

hapsiainen: en kyllä ymmärrä minäkään noita suolakurkkuja, miten ne nyt tuohon liittyy..?

Meilläkin neuvolantäti vastailee välillä vähän omituisesti. Esim. liikuntaan liittyen kysyin että tarviiko puolen välin jälkeen alkaa sykkeitä tarkkailemaan ja pitämään alle 150, kun olen jostain niin lukenut. Sanoi että ei tarvii, lapsivesi suojaa sikiötä kyllä. Miten se lapsivesi nyt siihen liittyy, muistaakseni äidin korkea syketaso voi alentaa sikiön sykettä eikä siihen lapsivedet auta. :headwall:

Huomenna on rakenneultra, jännittää kamalasti.

kevätesikko 20+1, jee, poksuttu on! :D

Hei pitkästä aikaa! Joulunpyhät meni rauhalisesti ja leppoisasti syödessä ja levätessä. Kävin kyllä lukemassa tänne ilmestyneitä viestejä ja iloisia uutisia!

Nyt tulee vähän omaa napaa, kun sen verran huolettaa. Mua alkoi jo huolettaa ennen joulua, kun kaikki oireet alkoivat hävitä, rintojenkin arkuus on melkein hävinnyt, väsymys ja palelu vähentynyt, ei tarvitse syödä enää niin usein ja on välillä melkein normaali olo. Tänään oli ensimmäinen lääkärineuvola, kohtu tuntui kasvaneen eikä näkynyt tulehduksia, mutta sydänääniä ei kuulunut. Se vähän huolestuttaa. Np-ultra-ajan sain ensi maanantaille, joten pitäisi siis vielä alle viikko kärvistellä sinne... Seuraava neuvola on tammikuun kolmannella viikolla.

Mekkala ja Natiainen? 10+5

Voi Mekkala, uskon, että huolestuttaa, mutta toivottavasti nyt kuitenkin on kaikki hyvin. Multa ei ole kukaan yrittänyt vielä noilla viikoilla kuulla sykettä - sanoivat, että ei välttämättä kuuluisi. Oireiden häviäminen on ihan yksilöllistä ja se voi tuossa vaiheessa tapahtua ihan hyvin. Koita olla vielä rauhassa - ultra tulee pian! :hug:

Onnea kevätesikolle puolivälin ylityksestä! :heart:

:hug: Mekkala, harmi ettei sydänääniä kuulunut, mutta se on aivan normaalia vielä tuossa vaiheessa. Muistelen, että mulla kuunneltiin ensimmäisen kerran rv 14. Raskausoireet voivat myös tulla ja mennä miten sattuu. Eiköhän siellä masussa ole kaikki hyvin! Pidän hurjasti peukkuja ja varpaita!!

Kevätesikolle tsemppiä rakenneultraan!!! Toivottavasti se on mitä ihanin kokemus! Huomenna näette teidän pienen vipeltäjän :heart: .

Piip, mulla ei ollut ihan samanlaista ahdistusta loppuraskaudesta, mutta mulla oli hankala hengittää keuhkot täyteen. Suunnittelin öisin, että seuraavana päivänä pakotan miehen asentamaan meille roikkumistangon, jossa haaveilin öisin roikkuvani ja saavani sillä tavalla tilaa keuhkoille täyttyä kunnolla. Tanko jäi asentamatta. Mua auttoi ahdistukseen sellaiset hengitysharjoitukset, joissa koko selkä vuoroin kaareutuu ja vuoroin suoristuu.

Juu yritän täällä vielä kestää viisi päivää. Onneksi sain ultra-ajan heti aikaisin maanantai-aamuksi. Se on Tyksin äitiyspolilla. Heti sen jälkeen verikokeeseen labraan veriseulaa varten. Muuten neuvolassa selvisi veriryhmä, vaikka sen tiesinkin ja veressä ei ollut jotain toksoplasma-aineita ja virtsanäyte oli ok. Siellä oli lääkärinä nuori nainen, ja aika kovakourainen suoraan sanoien, oli aika inhottavaa sörkkimistä, itse kun vielä jännitän sitä tilannetta, kun on epämukavaa. Kyllä kaipasin omalle gynelle...

Kevätesikko, käytkö sinäkin siellä tyksin äitiyspolilla?

Piip, Ada, tuolla mammajoogassa ollaan just tehty kontallaan kissaa, eli liikettä, jossa hengityksen mukana selkä kaartuu eteen ja taakse. Voisin kuvitella, että se liike voisi auttaa, kun aloittaa varovasti, jos ei muuten ole tehnyt. Neuvolan täti oli mun kohdalla innoissaan, kun sanoin meneväni mammajoogaan, on kuulemma parasta synnytysvalmennusta se hengittely.

Kiitos tsempityksestä kaikille! Miten sitä ihminen voikin jännittää ultraa noin paljon... :ashamed: Kaikki kuitenkin oli hyvin, lapsonen liikkui paljon ja painoarvioksi saatiin 335 grammaa. :heart: Veikkasi tyttöä. Mutta voipi sieltä silti varmaan poikakin tulla. :) Eteisistukkaepäilyn vuoksi saatiin rv28 uusi ultra-aika. Hoitaja kylläkin sanoi että nähtyään istukan toisesta kuvakulmasta, ei juurikaan usko siihen että on oikeasti eteisistukka, mutta laittaa nyt kontrolliultran kun kerran alkoi höpistä siitä ettei sitten jää meitä mikään vaivaamaan. Hoitaja oli aivan ihana eikä yhtään haittaa päästä vielä kerran ultraan. Meinattiin nyt sitten olla menemättä yksityiselle 4D-ultraan, alunperin olisi ollut tarkoitus, mutta eiköhän tuo yksi lisäultra meille riitä.

mekkala: Mullekin sanottiin ettei noilla viikoilla vielä sydänäänet kuulu. Kuulin ekaa kertaa nt-ultrassa rv 12. Toivotaan että kaikki on hyvin. Onneksi pääset aika nopeaan ultraan, vaikka on varmaan ikävää odottaa nämäkin päivät. Itse olin juuri noilla viikoilla huolissani (jostain ihme syystä) ja kävin yksityisellä ultrassa ihan oman mielenrauhan vuoksi.

Neuvolassa käydään täällä omalla seudulla mutta ultrat on tuolla äitiyshuollon ultraääniyksikössä Luolavuorentiellä.

Ulkona on ihan mielettömän ihanan näköistä. Sen kamalan vesisateen jälkeen on tupruttanut lunta oikein urakalla ja nyt pikkupakkasella puut ihan notkuu lumen alla. Rakastan tällaista talvea! :heart:

Onnellinen kevätesikko 20+2 :heart:

Kevätesikolle onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tyttöveikkauksesta. :heart:

Mekkala Mulla kuunneltiin sydänäänet vasta viikolla 17. Ihan sen takia että kuuluvat sitten varmasti eikä tule mitään epäilyksiä. Mutta hyvä että pääset nopeasti ultraan, tsemppiä sinne ja toivotaan että kaikki on hyvin. :hug:

Tänään oli neuvola ja ihan hyviä kuulumisia sieltä tuli. (Eivät neuvoneet nyt käyttämään suolakurkkuja mihinkään vaivaan. :laugh: )

Painoa on tullut kuulemma juuri oikean verran ja ei ole tullut mitään ylimääräistä vaan hienosti vain masussa kaikki. Herne on tällä hetkellä raivotarjonnassa, mutta kuulemma ehtii vielä pyöriä suuntaan jos toiseenkin. Potkut onkin tänään tuntunu tosi ylhäällä.
Sydänäänet oli 130.
Sf-mitta: 26
Hb: 124
Paineet: 117/77
Pissa puhdas.

Ja sokerirasituksen tuloksetkin oli tullu ja ne oli ihan kunnossa. Eli pelkkää hyvää vaan. :)

Ainoa mitä huonoa tähän päivään mahtuu on se että olen saanu nuhan. Aamulla nenässä oli "nuhan tunne", nyt ei ole enää pelkkä tunne vaan nokka vuotaa kuin mikäkin seula ja aivastuttaa koko ajan. :( Kävin äsken ostamassa töihin mustaherukkamehua ja sitä olen sitten juonut kuumana. En halua sairastua nyt kun huomisen jälkeen alkaisi talviloma!!

Saa nähdä nyt sitten miten käy meidän anoppilanreissulle... Piti mennä uudeksi vuodeksi sinnepäin kerta ei jouluna päästy mun jalkasäryn takia. Uskookohan anoppi enää että olen nyt sitten flunssassa. :laugh:

Mutta nyt hetki töitä ja sitten kotiin makoilemaan.

- Hapsiainen ja Herne 27+0 :heart:

Piip, kurjaa tuollainen ahdistus, toivottavasti löydät konstit helpottaa sitä!

mekkala
, voimia ultran odotteluun. Tuo pelko on kurjaa (ite pelkäsin pahinta siihen asti kun toukka alkoi potkimaan) Tsemppiä sinne!

hapsiainen,
pakkohan sen on uskoa :D kurjaahan toi on et reissut siirtyy ja siirtyy. Jos tuut kunnolla kipeäksi niin saatko siirtää sen loman meinaan jos se alkaa enne lomaa tuo sun tauti ja ehit lääkäriin?

kevätesikko
, onnea ultra kuulumisista! ja puolesta välistä :) Tota elmämäni kunnossa fiilistä odotellen! ;)

Täällä ihan väsy ja puhki. Tosi rankkaa puuhaa toi töissä käyminen. tietty vois helpottaa jos vapailla pääsis tekeen jotain liikunnallista ;) Toivossa on hyvä elää... saa taas vaihtaa kokoa isompaa työasuun huoh. Ja kolitsihousut missä tähän asti sujuvasti tallustanut niin nekin alkanut painaa mahaa et vaik ei kireet oo, mut toi maha on vissiin vähän herkkis ettei saa mikään painaa vaan sit alkaa särkemää, no kuljetaan siihen asti housut puoltangossa kun saa hommattua isompia :D onneksi ne pysyy ylhääällä kun käärii tohon lantiolle vyötäröltä ;) pitää vaan olla pitkä paita ettei viritelmät näy ;) juu juu on mulla ne farkut mut ei niitä aina jaksa ;)

Unico ja Toukka 22+5

Unico, kyllähän sen ainakin pitäis mennä niin, että jos sairastun ennen lomaa niin loma siirtyy. Mutta toisaalta, eka lomapäivähän on vasta ens maanantai, sitä ennenhän nää on vaan näitä muita vapaita. Suuri todennäköisyys ois että ehtisin parantuakin ennen sitä.

Mutta jos flunssa jatkuis, niin oiskohan se sitten käytännössä niin, että mun pitäis käydä sunnuntaina hakemassa päivystyksestä lappu, että oon kipeänä...? Koska tuskin ne nyt kuitenkaan vielä huomenna kirjottais niin pitkää saikkua yhden flunssan takia että vaikuttais ens viikkoon.

Nyt ei henki kulje mihinkään suuntaan, saa nähdä mitä yöstä tulee. Yritän juoda vaan kuumaa mustaherukkamehua ja taidan yötä vasten ottaan Panadolin jotta sais päänsäryltä rauhan. Kuumetta eikä lämpöä vielä ole, joten huominen näyttäis ainakin toistaiseksi vielä työpäivälle. :(

Mulla tuppaa meneen nuha aina poskionteloihin, nyt todellakin toivon ettei niin kävis. Jos huomenna oon vielä tukossa niin taidan käydä hakemassa apteekista sellaisen sarvikuonon.

Mutta nyt kuumaa juomaa ja sitten petiin.

- Hapsiainen

hapsiainen, Tsemppiä sulle et parantuisit tai ettei tauti kunnolla iskiskään. Ja mä hakisin su saikkulapun jos niikseen tulee et on vielä kipeänä. Ja toi sarvikuono on kyllä aivan huippu, kun siihen pääsee perehtymään ja saa käytön kuntoon (mulla kesti aikansa).

Jos tää nyt oikeesti painus sinne sänkyyn kun pilkkii pilkkii vaan tässä ja väsyttää ihan hirveästi.

Tänne on tullut yön aikaan kurkkukipu. :( Päätä särkee, palelee, nokka vuotaa, kurkku kipeä, eli flunssan se sitten pukkas. :( Ei vaan nostanut kuitenkaan kuumetta, joten töihin oli tultava.
No, aion kuitenkin lähteä päivällä pois, jos soittais neuvolaan ja kysyis saako sieltä saikkulappua. Meiltä ei siis olla poissa töistä ilman lappua... (Niin ja tietenkään meillä ei ole erillistä työterveyttä!)

Jopas mä taas valivalivalitan. Ehkä parempi siirtyä hetkeks töiden pariin. :D

Toivotan nyt kaikille hyvää uutta vuotta! Toivottavasti ensi vuosi tuo paljon vauvoja! :heart:

- Hapsiainen ja Herne 27+1

La Mer, sielläkin jo niin isoa että :D ihanaa :)

Hapsiainen otan osaa, yritä nyt kuitenkinhuilata vaiks töissä pitää ollakkin. Eikö teillä saa olla pois ilman lappua jos joutuu kesken päivän lähtemään? Meillä ei sillon tartte lappua eikä tehä mitään selvityksiä kun pomon kanssa käy juttelees et nyt on kipeä eikä kykene. Mut tsemppiä parantumiseen!

Täällä alkoi hyvin viimeinen päivä :D vauhdilla sängystä ylös ja pää pyttyyn huoh. Mut huomiseen asti ainakin haluan uskoa et tää ykäily jää tälle vuodelle ;) toukkis on kyllä ollu vilkkaalla päällä. Meillä kun on tapana kuunnella radiota aamulla ja illalla noo nyt aamulla kun se lävähti soimaan niin eikös tää toukkis vilkastunut ja het alko potkiminen :heart: No mut jos tää alkaa oleen joka aamuista niin sit saa kyllä radion kuuntelu loppua, mä haluan nukkua :D Mut täytyy muistaa sit kun tulee ulos et ei musaa jos meinaa nukkua tai kokeilla mitä se sillon sanoo. Ulkona kunnon lumi peite :) hiukan tekis mieli mennä kokeileen lumitöitä, mut mut se voi sit ollakkin et muuta ei tehä enää, ja pitäs vielä leipoa :D

Unico ja Toukka 22+6

Yhteistyössä