Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset *** Lokakuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Glorinha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:flower: :heart: Voi paljon onnea Pikille pienestä tytöstä! :heart: :flower:

Onko toipuminen lähtenyt käyntiin? Tai saitko ylipäätään mitään vaivoja synnytyksestä? Jos vaan millään jaksat, niin lukisin kovin mielelläni vielä lisää siitä, miten synnytys meni. Ja siitä, miten tutustuminen uuteen perheenjäseneen on alkanut. Mutta ei kiirettä, siellä on nyt varmaan parempaakin tekemistä! Onnea vielä koko perheelle. Voin vain kuviitella sen teidän leivinuuni-idyllin pikkuisella tytöllä ryyditettynä. Nauttikaa! :heart:

Kyllä se on minusta niin, että on hyvä, kun tulee hyviä uutisia huonojen perään. Mitä enemmän hyviä, sen parempi tietysti. Mutta ymmärrän tietysti ihan hyvin, että tuntuu ikävältä kertoa hyvät kuulumiset toisen suruhetkellä.

Täällä on tosi huonosti nukuttu yö takana. Olin illan ihan tolaltani Vadelmaunelman kamalan tilanteen vuoksi, ja kun olin aamulla saanut sen rokotteen, käsi alkoi olla yötä kohden ihan hirveän kipeä. Nukkumaan mentyäni heräilin vähän väliä enkä saanut ajatuksia pois keskenmenosta ja kuolemasta. Jossain lehdessä uutisoitiin, että ei kannattaisi ottaa särkylääkettä rokotteen jälkeen, koska se saattaa haitata sen tehoa. THL:n sivuilla on kuitenki edelleen teksti, jonka mukaan särkylääkkeitä saa ottaa, joten otin aamuyöstä Panadolin ja sen jälkeen nukuinkin vähän paremmin.

Jään odottamaan Vadelmaunelman kuulumisia ja toivon parasta.

:heart: piip

Salome, meillä oli onnistunut perhevalmennuskokemus. Sieltä ei juuri saanut uutta tietoa (vaikka katsottiin kyllä yksi ihan hyvä video, Riittävän hyvä vanhemmuus, joka herätteli ihan hyviä ajatuksia - ei ehkä varsinaisen uusia, mutta kuitenkin tärkeitä ), mutta mielestäni vertaistuen jakaminen onnistui meillä hyvin. Olen kuullut muidenkin kuivahkoista perhevalmennuskokemuksista ja keskeinen ero meillä niihin oli se, että meillä keskustelu tapahtui pienissä ryhmissä. Ainakin meidän kuusihenkinen ryhmämme mursi jään aika nopeasti, eikä tuntunut teennäiseltä.

Oli mukavaa keskustella muiden kanssa, ja tunsin samanhenkisyyttäkin muihin osallistujiin. Minä(kään) en ehkä ole ihan kaikkein sosiaalisin ihminen jos en nyt mikään erakkoluonnekaan. Jännitän uusien ihmisten tapaamista hiukan ja saatan jäätyä porukassa, jossa en saa kontaktia muihin. Joten en pidä itsestäänselvyytenä, että viihtyisin tuollaisissa tapaamisissa.

Meinasitteko mennä noihin vapaaehtoisiin Haikaranpesän infoihin? Mietin vaan, että niissä varmaan tavataan... (Uskallankohan sanoa mitään, jos bongaan siellä joogasta tutun tytön?)

piip, kiva että teille perhevalmennus on ollut hyvä kokemus. tosiaan ehkä pienempi ryhmä olisi tehnyt ilmapiiristä jotenkin mukavamman, en tiedä. oltiin nuorimmasta päästä ryhmässä, siellä oli yllättävän paljon 35+ pareja ja varmaan osa 40-vuotiaitakin. ehkä sekin osaltaan vaikutti siihen, ettei koettu mitään suurta yhteenkuuluvuutta.

en ajatellut osallistua niihin haikaranpesän vapaaehtoisiin ryhmiin, mikään ei vaikuttanut tarpeeksi kiinnostavalta. heh toki uskallat sanoa, jos mut joogasta tunnistat! mä viimeksi katselinkin kaikkia vähän sillä silmällä, että onkohan toi piip... :laugh: mutta mulla ei ole kyllä pienintäkään käsitystä miltä sä näytät, ja siellä oli niin paljon väkeä että aika hakuammunnaksi meni.

jokapäiväinen päänsärky on tehnyt comebackin. huoh.

salome rv 30+5

Piki onnea paljon :flower: :flower: :flower:

salome jaksuja päänsärkyyn, toivottavasti helpottaa

täällä odotetaan lääkäriin meno, jänskää. Josko se keksis mikä vaivaa, tai ei nyt sitäkään mut keksis mikä helpottaa...

Unico ja Toukka 14+0

Toivon niin, että vadelmaunelma saa tänään kuitenkin hyviä uutisia. :hug:

Pikille miljoonat onnittelut pienestä tytöntylleröstä! :heart: Olis hauska lukea synnytyksestä ja siitä, miten teillä on lähtenyt arki käyntiin. Sitten jos joskus jaksat/ehdit/haluat kirjotella. :)

Ja kaikille muille taas hyviä vointeja! Hauskaa kyllä, kun marraskuun ja joulukuun aikana niin moni saa murusen kainaloon, pysyy pinossa jännitys yllä. :D Hyviä äippälomahetkiä viimemetriläisille! Ja Unicolle onnea ekan kolmanneksen selättämisestä! :D

Ainiin, La Merille vielä myöhästyneet synttärionnittelut! :flower: Taidetaan olla sitten synttärikaimoja. :) Täällä tuli eilen pyöreät täyteen.

Rosehip ja pieni hymyilevä piiperoinen

Täälläkin odotetaan Pikin synnytyskertomusta intopiukeana ;) . Ymmärrän kyllä, että siellä on muuta ihanaa nyt meneillään kotilieden lämmössä :flower: .

Kyllä nämä elämän alkumetrit on dramaattisia! Kuolema ja Elämä seisovat käsikädessä. Niinhän se tietysti on muussakin elämässä, mutta kyllä mäkin yöllä mietin Vadelmaunelman tilannetta :hug: .

Synnytys- ja perhevalmennuksista, meillä oli eilen viiminen Haikaranpesän synnytysvalmennus. Puhuttiin miehen kanssa, että hiukan tuli kuunneltua samat asiat neuvolan perhevalmennuksissa ja haikarassa. Neuvolassa puhuttiin yleisemmin ja haikarassa tarkemmin juuri synnytyksestä ja vastasyntyneestä. Mun mies on pitänyt kaikkia valmennuksia parempina kuin minä. Mua on ärsyttänyt juuri samat asiat kuin Salomea. Mä inhoan kaikkia ringissä istumis sessioita, jossa kerrotaan muka avoimesti tuntemuksia mutta vilkuillaan toisia kulmien alta. Meidän perhevalmennuksessa oli ulkomaalainen pariskunta, jolle joka sana käännettiin englanniksi. Tulkki käänsi ihan tavallisella puheäänellä. Musta tuntui tajuttoman raskaalta tulla koulun hälinästä ja pulinasta perhevalmennukseen, josaa pitää kuunnella kahden ihmisen puhetta saman aikaisesti. Ekassa synnytysvalmennuksessa mut valtasi epäusko koko synnytystä kohtaan. Katselin isomahaisia naisia kaikkialla ympärilläni ehkä voinut uskoa että olen itse yhtä isomahainen. En voinut uskoa, että minä olen todella niin onnekas, että olen menossa kohta synnyttämään ja että kaikki se puhe voisi koskea myös mua. Tuijottelin pieniä työnnettäviä sänkyjä ja hoitoalustoja epäuskoisena kaikesta. Eilen huomasin, että olin päässyt eteenpäin, pystyin katselemaan ympärilleni vähän luottavaisemmin. Valmennukseen tuotiin päivän ikäinen vauva...oooooh! Haikaranpesän muut pariskunnat vaikuttivat kaikki musta tosi mukavilta. Kaikki terkkarit ja kätilöt ovat olleet mukavia. Mulle valmennuksissa puhutut asiat ovat olleet enimmäkseen tuttuja, mutta miehelle ne ovat olleet tärkeitä. Mä luulen, että valmennusten merkitys mulle on ollut juuri valaa uskoa siihen, että se todella tapahtuu.

Ada 33+5

Paljon voimia sulle Vadelmaunelma :hug: :hug: Ei oo todellakaan elämä aina oikeudenmukaista.
Tuli mullakin sun tilanne uniinkin. Sen verran optimistia musta näköjään löytyy, että niissä unissa se pienokainen oli kuitenkin elossa..

Ja isot onnittelut Pikille ja pienelle tytölle! :flower: :heart: Onneksi kaikki meni hyvin! Täälläkin odotellaan synnytyskertomusta kunhan siihen löytyy aikaa sieltä vauva-arjen keskeltä.

Synttärionnittelut myös kaikille synttärisankareille! :)

Missä vaiheessa noi synnytysvalmennukset yleensä on?

Miten noi kolmannekset muuten menee ne niitten rajat?

Ada, ei sulla paljoa enää ole jälellä työtä :)

Täällä pääsee taasen säätämän kaiken kanssa, ja sit katotaan mikä on lopputulos. Hirmuisesti vaihtoehtoja tohon hengenahdistukseen ja nyt kattellaan lääkärin ohjeita ja seurataan mikä on loppu tulos. Ei pitäisi kuitenkaan mitään vakavaa olla onneksi.
Just päässy miettimästä et ihanaa kun ei niin paljoa enää väsytä et jaksaiskin kaikkea jos ei ahistas, no pääsin lääkäristä kotiin ja vetäsin 3 tunnin päikkärit fiiliksestä et ei väsytä hmm...

Unico ja Toukka 14+0

Ei kyllä tämä oli nyt tässä. Pitää varmaan se huomauttaa, että eilinen lääkäri oli tosi ystävällinen ja hän siis itse sanoi, että näin vakava asia pitää aina varmistaa vähintään kahdella eri lääkärillä ja laitteilla. Menen huomenna aamusta osastolle, josa tehdään lääkkeellinen. Suosittelivat tätä, koska todennäköisesti vuotoa on aika runsaasti, kun niitä on siellä kaksi :'( Olo on ihan kamala ja tyhjä. Meinasin hermostua totaalisesti minua tänään tutkineelle mieslääkärille, sillä hän vain puhui siitä, että eihän mikään ICSI tarkoita, että raskaus ei voisi mennä kesken, että ei pitäisi sellaisia luulla. No en mä nyt niin tyhmä ole, että sellaista luulisin! Mä enemmänkin vollotin sitä, että kun raskaaksi tuleminen on niin hemmetin vaikeeta niin miten kauan taas menee että onnistuu - jos edes uskaltaa jatkaa. Ja sitäkin se vaan hoki, että ei muuta kun tämä selväksi ja yhdet kuukautiset ja PASia koittamaan. En kyllä tiedä, jaksanko ja uskallanko. Takana 2 kemiallista ja nyt tämä kesken rv 10+4. En tiedä, katsooko klinikka jo aiheelliseksi tehdä lisäselvityksiä vai tehdäänkö niitä vasta kun kesken on mennyt 3 kliinisesti todettua raskausta. Nyt en kyllä tiedä, miten pää tämän kestää ja miten tästä noustaan. Saikkua sain vain tämän päivän ja maantain - enempää ei kuulemma ole perusteita kirjottaa. No, ei sitten. Onneksi yliopistolla ei kysellä, perun vain opetukset - kollega lupasi jo ottaa mun jutut, kun opetamme yhdellä kurssilla puoliksi.

Olen varmaan hullut tai jotain, mutta uskokaa tai älkää niin kirjoitan kotona ihan hulluna nyt yhtä mun väikkärin lukua! Oma analyysi tästä on se, että pää ei jaksa ja pysty nyt ottamaan oikeaa viestiä vastaan, se ei sulata tätä kamalaa asiaa. Huomenna se varmaan menee kuitenkin tajuntaan. Pelkään ihan hillittömästi tuota lääkkeellistä tyhjennystä, kipuja ja sitä vuodon määrää.

Poistun takavasemmalle ja toivotan kaikille onnellista ja ihanaa odotusaikaa. Omasta sellaisesta en enää uskalla haaveilla - ja olihan tämä raskaus jo aivan liian hyvä ja ihana asia ollakseen totta. Ehkä kirjoitan jotain vielä tänne jossain vaiheessa, että mitä ajattelen tyhjennyksestä ja jatkoista.

Silloin tällöin teidän pinoa vakoilleena oli pakko tunkea väliin toivottamaan Vadelmaunelmalle ja miehelleen jaksamista raskaassa tilanteessa. :hug: Oon ihan mielettömän pahoillani teidän puolesta, olin niin ilonen kun huomasin sunkin kadonneen tuolta vauvakuumepuolelta!

Paljon voimia Vadelmaunelmalle! En oikeasti osaa sanoa mitaan. Tuskin mikaan lohduttaisikaan.

Pikille ja uudelle isalle onnea pikku tytosta! Taallakin odotellaan synnytyskertomusta...

La Merille ja Rosehipille synttarionnittelut! :flower: Onpas meita lokakuisia paljon. Jos telkkariohjelmat oli aika tylsia silloin 79 vuoden tammikuussa... :laugh:

Adalle tsempit vikalle viikolle!

Mullekin jai siita synnytysvalmennuksesta aika tyhja olo. Ei siita paljon saanut irti. Mekin ringissa istuttiin ja kaytiin kaikenlaista, jo tuttua, lapi. Nyt sunnuntaina on sairaalaan tutustumiskierros.

Ohi on! Ei tullut sitten sita aamukampaa ostettua... Tata on niin kauan toivonut ja nyt se on taalla. Ei meinaa menna jakeluun. Siis meille syntyy vauva seuraavan 6 viikon sisalla! :o Miten tassa on niin "paassyt" kaymaan? Kaikki muuttuu. Ei enaa ma-pe 9-17 toita vuosiin. Mita ma teen maanantaina kun toihin ei tartte menna? Aivan uskomatonta. Ei siis kertakaikkiaan pysty kasittamaan...

Tuntuu pahalta purnaa Vadelmaunelman uutisten jalkeen.

JoJo 35+5

JoJo, ei teillä enää kauaa mee kun on pikkunen sylissä :) Sä teet maanataina just sitä mitä sattuu huvittamaan ja nautit :D

Täällä ei kummempaa, unet jäi vähäisiksi ja hiukka hölmö olo. eli päikkärit on varmasti myöhemmin edessä :) Eilinen jäikin sitten kivaksi poikkeuksessi, aamulla taas pytty kutsui, no huomista odotellessa.

Unico ja Toukka 14+1

Vadelmaunelma :hug: :hug:

Onnea Piki tytöstä :flower:

Täällä käytiin torstaina ensin ottamassa sikainfluenssarokote. Vieläkin on käsi kipeä!
Sitten oli nt-ultra! Tuleva isäkin oli mukana, yhdessä naurettiin kuin se vauveli siellä pomppi!

Odessa80 11+6

Mä sain eilen tuon possupiikin ja nyt sitten vasen käsi aivan älyttömän kipeä. Lämpöä ei oo ollut, mutta pistokohta on kuin tulessa. Ja kauhea patti tullut siihen kohtaan. Koko eilisen illan ja tän päivän tähän asti sinnittelin, että en ota panadolia, mutta nyt oli pakko ottaa. Jos tää kohta helpottais. Huoh.. Toivottavasti pikuisella on kaikki hyvin, äsken kokeilin doppleria ja vaavin pulssi oli jotain 156 kertaa minuutissa :heart:

Päpsy ja papu 16+0

Tää nyt sit teki ens kuulle pinon. Löytyy täältä http://kaksplus.fi/keskustelu/t1558008#m17915230
Nyt jo kun teki niin saan nukkua aamulla niin kauan kun nukuttaa ja kiireisimmät ehtivät jo uuteen :)
Ja kertokaa jos jotain kämmejä tulee :)

Yhteistyössä