Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset *Tammikuussa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unico
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko kaikkilla viikonloppu vapaa netistä :D

Täällä ihan puhki ei jaksais, mut onneksi alko loma saa kaikessa rauhassa puuhata kämppää kuntoon toukkista varten.

Unico ja Toukka 27+2

Jaahas, uusi viikko, uudet kujeet. :wave:

Meille äitiyspakkaus tuli kyllä tosi pikavauhtia, hakemuksen jättämisestä meni kaksi viikkoa. Haettiin se torstaina postista. :)

Vauvelilla oli tosiaan välissä pari hiljaisempaa päivää, mutta silloinkin kyllä tunsin liikkeitä. Nyt ollaan taas siirrytty niihin jumppapäiviin. :heart:

Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille, toivottavasti kelit pysyy näin kauniina vielä koko helmikuun! On kyllä ollut superhieno talvi, kaikin puolin. :heart:

kevätesikko 25+0

kevätesikko, wau, mä vielä odotan ja päiväpostia kuumeisesti :D onkohan ne hukannu mun johonkin kun suurinpiirtein samoihin aikoihin tuli meille tieto jos oikein muistan.

Jaahas, tiiättekö mä oon palannut taas alku raskauteen huoh, meinaan oksut lentää taas parina aamuna. Mut toukkis potkii :D

Unico ja Toukka 27+3

Täälläkin odotellaan äitiyspakkausta, mä elän toivossa, että se tulis jo tällä viikolla :whistle: Mut arvelisin et ens viikolla viimeistään, tai ehkä realistisemmin just ens viikolla :xmas:

Toivottavasti Unicon oksut on ohimenevää, ettei tarvi taas aloittaa samaa rumbaa :|

Täällä käsiä puuduttaa ja pistelee, mut saanpa sentään kotona parannella niitä!

Eilen kävin kirppiksellä, mukaan tarttui taas parit pienet vauvanvaatteet :heart:
Tätä menoa ei tarvi ite ostaa mitään uutta, kun kirppikseltä saa puoli-ilmaiseksi uusia/vähän käytettyjä ja varmasti vaatetta tulee saamaan vauvan syntymän jälkeen =)

Kuin tarkkoja olette muuten ollut pesuaineiden kanssa?
Viimeistään kun tuo äitiyspakkaus tulee, vois aloitella noiden vaatteiden pesu-urakan. Mietin että tohdinko pestä noilla omilla aineilla (Omo Black + Comfort-huuhteluaine), vai pitääkö hommata jotku hajuttomat aineet?

Odessa80 25+1

odessa, mä taidan pestä samalla kun kaiken muunkin pyykin ;) käytän pesupähkinöitä, et eiköhän niillä pärjää, jos ei niin katotaan sitten myöhemmin vaihtoa. Noissahan ei oo sitä tuoksua.

Juu josko toi oksu loppus, kiva kun aamulla oksentaa ja sit närästää :x tosi reilua. No onneksi toukka potkii, jotain hupia tässä olossa. Ja pitäs alkaa se siivous rumba :D Laitoin jo joululaulut soimaan jos helpottas siivousta :laugh:

Samaa mietin kanssa noiden pesuaineiden suhteen. Pesin vaunujen kankaat tavallisella Omon pesuaineella, mutta jälkeenpäin tuli mieleen että pitäiskö pestä huhtikuussa uudestaan jollain hajusteettomalla ja hellävaraisella pesuaineella. Sillä samalla vois sitten pestä vauvan vaatteetkin.

Täällä taas "normi" työviikko, eli ehdin palstailemaan. Se on tietty tärkeintä. :laugh:

Tämä onkin viimeinen viikko kun olen yksin töissä, ens viikolla aloittaa sitten se mun sijainen kunnolla ja työläppärikin siirtyy jo sille. Eli hengailen sitten vaan taka-alalla 2½ viikkoa, mutta mikäs siinä kun palkka maksetaan. :D

Saa nyt nähdä mitä tästä työssä istumisesta tulee. Nyt tämän aamupäivän aikana olen joutunut vaihtelemaan satulatuolin ja tavallisen tuolin välillä yhtenään kun selkää, mahaa ja käsiä särkee. Kädet puutuu ja tuntuu voimattomille. :( Yritän kyllä tämän viikon kestää, jos tällaista on joka päivä niin täytyy sitten mennä valittamaan lekuriin.
Mutta mikä positiivista, niin ainakin viikonlopun ajan on uni maistunut. :)

Voi ei Unico, eihän tuo oksuilu voi olla totta! :hug:

Odessa Minä ostin jotain Miniriskin pesuainetta vauvanvaatteille (+ huuhteluaine), en ole vaan vielä saanut aloitettua pesuprojektia. Nyt viikonloppuna oli jo lähellä, mutta jäi suunnitteluasteelle. :D

Mites muuten helmikuun pinon laita? Haluaako Unico jatkaa päivittäjänä tai onko joku muu ilmoittanut jo halukkuutensa? Minäkin voin sen vastuun helmikuuksi kyllä ottaa. :)

- Hapsiainen ja Herne 31+5

Hapsiainen, mulle passaa kyllä jos haluat sen tehdä :D Ai niin nyt on jo helmikuu :laugh:

Kävin muuten laittaas just pesukoneen päälle :D jos pesis koneen päivässä niin vois saada lomalla ton pyykkivuoren pestyä ja sit ei enää päästäs sitä noin isoksi :D

Helou! Pino on taas herännyt eloon rauhallisen viikonlopun jäljiltä...

(Mun tietokone ilmeisesti panttaa tuota ää-kirjainta, joten älkää ihmetelkö, jos se puuttuu puolesta sanoista.)

Unico, :hug: . Toivotaan nyt, että se oksentelu jisi sitten tähän. Eihän tuo ole enää yhtään järkevää!

Odessa, jos käytät äippäpakkauksen (tai muitakin) kestovaippoja, niin niille kannattaa olla oma pesuaine. Esim. Ecoveria saa monista tavallisista kaupoista, ja pesupähkinöitä saattoi ainakin aiemmin ostaa netistä. Normaaleissa markettipesuaineissa on yleensä liikaa saippuaa ja zeoliitteja niihin. Muutkin vauvanvaatteet on ihan hyvä pestä noilla iho- ja ympristöystävllisillä pesuaineilla!

En varmaan käyttäisi huuhteluainetta vauvan vaatteisiin. Se kun on jo oikeastaan vähän turha kemikaalilisä, joka voi ärsyttää ihoa. Huuhteluainekaan ei sovi kestovaipoille.

(.) Tulin taas neuvolasta. Kukas sitä kysyi, milloin alkavat viikoittaiset neuvolat. Mulla on näköjään alkanut viikolta 33+6, mutta ei varmaan olisi alkanut ennen kuin viikolta 36, jos ei olisi välillä verenpaine noussut vähän liikaa. Juuri tuolloin viikolla 33+6 se oli kerran ylhäällä, mutta ei sitten sen jälkeen.

Tälläkin kertaa oli kaikki hyvin. Turvotusta oli nyt enemmän, ja ehkäpä siksi painokin oli noussut yli kilon. Vauva on edelleen raivotarjonnassa (RT1) eik se siitä mihinkään liiku. Se on ollut tuossa asennossa joka käynnillä viikolta 26, ja epäilenkin, että sillä on ehkä napanuora ympärillään niin, ettei se ehkä pääsekään kauheasti liikkumaan. Yllätyksekseni terkkari sanoi, ettei vauva ole vielä laskeutunut. Viime viikolla lääkäri oli sit mieltä, että on. En ole kyllä sitä mitenkän alhaalla tuntenutkaan. Ehkä se siis kävi vaan alhaalla viime viikolla.

Ihan kiva, ettei verenpaine ollut erityisen korkealla, vaikka on niin huonosti nukuttu yö (tai oikeastaan useita) takana. Aina kun nukun kevyesti, kissat kuvittelevat, ettää tarvitsen seuraa, ja pyrkivät päälle makoilemaan. Se vasta auttaakin unen saantiin. :headwall:

piip 36+6

piip, hyvä kuulla ettei verenpaine ole karannut kokeuksiin. Ja vauva on nuppi alaspäin lähtö valmiina kun aika on oikea.

hapsiainen, siitä vaan :D pidä hauskaa :D

Tää on jopa saanut tänään jotainaikaiseksi, mut pitää välillä huilia.

On tämä "lomalla" olo kyllä ihanaa :heart: Mä oon niin koti-ihminen, et selviäisin hyvin, vaikkei töihin tarviskaan - kun vaan joku maksais tän huvin :laugh: Tietty oma osansa on noilla hevosilla, ne vie hyvin aikaa päivässä :whistle:

Odessa, oukei :D nin kun on siinä kunnossa et saa tehtyä jotain ;)

Tää kävi postilaatikolla :D siellä oli painava paketti tullu postiin :D illalla pääsee hipelöimään, onneksi on kauppareissulle lähtö voi hakea samalla autolla :D bussilla vois olla koettelemus

Yhteistyössä