Heips pitkästä aikaa!
Ihan ensimmäisenä onnittelut
Vadelmaunelmalle :heart: :heart: :heart: :flower:
Onnittelut myös äitiyslomaa aloitteleville ja äitiyspakkauksen saaneille :heart: :flower:
Kovasti olen kyllä käynyt lueskelemassa teidän kuulumisia, mutta jotenkin en ole saanut kirjoitettua mitään...
Tässä nyt siis romaanin verran ON:aa

Täällä on edelleen oksennettu kuin ränni, vähän alkaa olla jo kisaväsymystä matkassa kun aamut menee yrjöillessä ja huonovointisuus kestää edelleen puolille päiville asti. Joskus tuntuu ettei enää jaksa notkua työpöydän ääressä kuin krapulaisena joka päivä.. :'( Loppuukohan tämä pahoinvointi koskaan?
Kävimme myös reilu viikko sitten ekassa ultrassa. Pikkutyyppi olikin sitten vähän isompi kuin viikot, eli oltiin siellä 11+6 ja koko vastasi 12+4.. laskeskelin että sittenhän meillä on käynyt tärppi juurikin menkkojen jälkeen.
Olin niin hermostunut ultraan menosta että olin valvonut edellisen yön ja sitten väsyneenä aamulla unohdin sitten neuvolakortin kotiin. :/ Lääkäri sai siitä kauheat hepulit ja väsynyt kun olin, itkuhan siinä tuli :'( Myöhemmin kätilöt sitten rauhoittelivat ettei sillä nyt niin väliä ole. Väkeä siellä oli kuin pipoa; 2 lääkäriä, josta vanhempi opetti toista, 3 kätilöä seuraamassa, minä sekä mies, kaikki ihmettelemässä vauva vilkasta, joka heilui menemään niin että sillä poppoolla oli vaikeuksia mitata nt:ta..

Se vanhempi lääkärisetä sitten sanoikin pariin otteeseen ettei ole eläissään nähnyt näin vilkasta vauvaa näillä viikoilla. Koko toimitus sitten kesti tunti ja vartti ja ultrasivat kaksi kertaa sisältä ja kerran ulkoa. Mukaan saatiin useita kuvia, joita ollaankin nyt kovasti ihasteltu. :heart: Nt oli siis normaali ja samoin tällä viikolla tuli kirje kotiin että seulan tulokset normaalit. Mies liikuttui vauvan näkemisestä ultrassa niin että sillä tuli tippa linssiin.

Hassua! Ehkä se raskaus konkretisoitui vasta siinä miehelle oikeasti.
Meillä oli tällä viikolla myös eka neuvolalääkäri, joka oli aivan ihana nainen. "Vähän" erilainen kuin tämä edellinen kokemus. Kuultiin myös sydänäänet sitten ensimmäistä kertaa ja hassua, mutta tämäkin lääkäri sanoi että tosi vahvat äänet, siellä on oikein vilkas vauva.
Missä vaiheessa olette kertoneet työpaikalla raskaudesta? Kyselen, koska itse tätä olen kovasti pohdiskellut.. masu alkaa olla jo ihan huomattavissa, mutta en haluaisi vielä esimiehelle asiasta kertoa. Meillä kun silloin helposti jää vaille tiettyjä etuja ja työvälineitä, ja kun töissä pitäisi vielä koko kevät viihtyä, niin haluaisin tuon kertomisen jättää mahdollisimman myöhään, ettei hirveästi tulisi tuota "dissausta". Kävinkin hädissäni kiinatrikoosta hakemassa ison läjän noita suurikokoisia kasaripaitoja leggareiden kanssa käytettäväksi, mutta kohta nekään eivät enää auta peittämään tätä massua.. on jo nyt aika iso... olisikohan kenelläkään tähän mitään vinkkejä? Kahdelle ihan lähimmälle kollegalle olen joutunut kertomaan, koska en voi enää lentää myöhempään keväällä ja matkoja on kuitenkin pitänyt varata, mutta muutenkin olen halunnut pitää vielä asian omana tietonani ettei se kantaudu esimiehen korviin ennenkuin olen itse siitä kertonut. Jännittää myös tuo tuleva kertominen.. :/
Muuten täällä ollaan oikein iloisella mielellä muutamasta pikku vastoinkäymisestä huolimatta.. ehkä jos kohta uskaltautuisin jotain pikkujuttuja vauvalle jo ostamaankin..

Ovat vaan nuo kaikki vaatteet niin kovin joko tytölle tai pojalle suunnattuja, ja kun sitä ei vielä tiedä niin vähän vielä hankala garderooppia pikkuiselle alkaa hankkimaan.. kova himo shoppailemaan silti olisi
Pikkumangusti 13+0