*Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset HELMIKUUSSA*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hapsiainen80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta!
Täällä vielä ollaan :D ... Supistuksia ei tullut yhtään yön aikana ja nukuin koko yön kuin tukki :o !

Unico: Mie käytin ekassa raskaudessa Rennietä ja Gavisconia ja piimää. Alkuun auttoivatki, mutta loppuraskaudesta närästys oli niin paha että oksentamassa sai käydä useampaan otteeseen. Tässä raskaudessa kun närästyas alkoi jo heti alussa sain neuvolalääkäriltä reseptin omeprazol lääkitykseen. Se on kyllä ollut pelastus! Olen saanut sillä pidettyä kurissa tuon oireen.

Nanna 37+4

nanna, no hyvä et sait ainakin levättyä :D Täällä jännätään sun puolesta! Siis omeprazol on ihan sallittua? no tarvii kysäistä, mulla on meinaan kyseistä nappulaa kotonakin mut en oo uskaltanut ottaa.

Tää sai kanssa nukuttua ja yllättävän virekänä heräsin itselleni ajoissa ja siihen nukkumaan menoaikaan nähden ajoissa. :) Aamulla kölötellessä toukkakin ilmoitti olevansa hereillä, niin eihän siitä sit heti malttanut mihinkään nousta :heart:

Unico ja Toukka 27+6

Unico Mulla on vähän soveltavaa tuo vesijuoksuvyön kiinnittäminen. Oon pistänyt sen vyön ylemmäksi kuin normaalisti. Menee tuosta rintojen alta, sillä tavoin pystyn reilu puoli tuntia juoksemaan - kevyesti. Kyllähän se vyö tuossakin välillä ahdistaa tai sitten tuntuu että se nousee, mutta säätelen sitä siinä juostessakin tarpeen mukaan.
Olen kuitenkin kokenut että tuo juokseminen sujuu paremmin kuin uinti. Jos uin normaalisti vatsallani niin tuota pinkeetä palloa kiristää niin pirusti että se tuntuu ahdistavalle. Pitäis uida vaan selällään maha pinnalla. :laugh:

Celialla käy kyllä päivät vähiin. :) Niin se aika vaan näköjään sitten menee.

Täällä herättiin samaan aikaan kun mies lähti töihin. (Tänään siis jopa se osas lähteä oikeaan aikaan. :D) Olis kyllä väsyttänyt vielä, mutta Herne päätti aloittaa jumpat ja enhän mä saanu uudestaan unen päästä kiinni. Nousin sitten aamupalalle ja nyt oonkin jo koneella. :D Jospa lähtis pienelle kävelylle kohta ja sitten tuleekin tuleva kummityttö käymään. :heart:

Lisäksi tänään aion lähteä käymään H&M:llä vauvanvaateostoksilla. Jos jaksaisin kävellä tuonne bussille niin menisin bussilla keskustaan ja tulisin sitten miehen kyydissä pois. Saisin ostettua vielä muutamat pienet vaatteet ja sitten aloitan pesu-urakan. Ja pesen mäkin nyt sitten kaikki mahdolliset tekstiilit. :D

Mutta nyt vaatteet päälle ja menoks. Aamulenkki tarkoittaa sellaista maailman hitainta ankkakävelyä puolisen tuntia. Normivauhdilla ja normaali tilassa tuohon lenkkiin menisi ehkä kymmenisen minuuttia. Että vähän on hidastunut tämän mamman vauhti. :laugh:

- Hapsiainen ja Herne 32+1

Tulin lyhyesti antamaan elonmerkkejä. Töiden kanssa on niin kiire ettei juuri ehdi palstailla.

Ihan ekaksi Vadelmaunelmalle: Varovaiset onnittelut plussasta, pidän sulle lujasti peukkuja että tällä kertaa kaikki menisi loppuun asti hyvin. :heart:

Mulle soitti eilen Kelasta ihminen joka käsittelee mun vanhempainetuushakemuksen. Varmisti pari juttua ja sanoi tekevänsä päätöksen näillä äitiyslomaa edeltävien 6 kk tietojen perusteella. Jee, tiedänpähän että tulee päätös oikeilla tuloilla. :D

Joo mutta nyt töiden pariin. :wave:

kevätesikko 25+3

Mullakin jäi eilen shoppailureissu suorittamatta, kun vielä eteisessä lähtiessä kännykällä tarkistin apuvälinelainaamon aukioloajan (haen paremmat rannetuet), niin sehän oli kiinni eilen! Mutta tänään sitten uudestaan, niin saa kaikki asiat hoidettua kerralla!!

Aamuisin ei tahdo kyllä millään päästä sängystä ylös!
Ja vaikka muutenkin näen paljon unia, niin nyt niitä vasta näenkin! Eikä niissä välttämättä edes sivuta vauvaa aina, mutta ovat vaan tosi selkeitä! Outoja, mutta selkeitä :kieh:

nanna, voi ku ihanaa lukea, ettei vauveli ollut reagoinut koirien haukuntaan! Vähän helpottaa, kun tietää, että nuo saattaa ilmoittaa ovelletulijat. Ettei sitten olla ihan hädässä vauvan kanssa, kun koirat haukahtelee :whistle:

Päpsy, laitan kyl ton doomoon korvan taakse.. Isäntä valittaa ettei voi nukkua jos mä nukun selälläni tai siihen päin, mut viime yönäki monta kertaa kierähdin niin, ku ei sitä voi toisella kyljellä koko aikaa nukkua :laugh:

kevätesikko, ei mullakaan varsinaisesti hevoset ole omassa pihassa, mut kuitenkin ;) Tosin syksyllä viimeistään muutetaan niiden kans samaan pihaan :heart: Ratsastamista odotan minäkin, pääsis jo valmennuksiin =) Ja mulla on pieniä "kalustonvaihtosuunnitelmiakin" kesäksi, onneksi uusi tulokas on kaverin nykyinen heppa, niin saan hakea sen sitten kesällä, kun on vauva saatu maailmaan ja arki rullaamaan!

Huomenna neuvolaan =)

Odessa80 25+4

Voi Vadelmaunelma, toivon kanssasi NIIIIIIN paljon, että kaikki menisi hyvin. :hug: :heart:

Pyöräilyä joku mietti... Se varmaan riippuu pyörästä. Mä en edellisessä raskaudessa voinut pyöräillä kovinkaan kauan, kun mahaan sattui (mulla pyöräilyasento hyvin etukeno), mutta eräs tuttavani pyöräili "mummopyörällään" töihin ihan äitiysloman alkuun asti.

Täällä odotetaan malttamattomana ekaa neuvolaa, johon vielä piiitkä aika, 1,5 viikkoa. Ihan hassua, että on taas raskaana. Jotenkin kun eka raskaus oli niin ärettömän odotettu, niin kaikki raskausvaiheet tuntuivat ainutlaatuisilta. Nyt ei osaa eikä ehdi suhtautua enää yhtä suurella intensiteetillä asiaan; välillä jopa unohtuu että on raskaana, kun ei ole mitään oireita. Maha näyttää iltaisin jo vähän kasvaneelta, mutta eihän se sitä oikeasti ole. Ekassakin raskaudessa oli vähän iltaturvotusta mahan seudulla.

Kuten Kvartilla mullakin alkaa selvästi väsyminen lisääntyä. Onneksi tuo Ykkönen nukkuu vielä kahdet päiväunet, niin voi toisten unien aikaan itsekin nukkua.

Lilla My noin 6+1

Hapsiainen, onnea ostosmatkalle ;) ja lenkille. Hengästyttääkö sua muuten kun tallustelet?

kevätesikko
joko sun tulot oli menny kelalle? Mulle soiteltiin ja kyseltiin niiden perään.

odessa, no hyvä et huomasit kotona etkä sen puljunoven takana vasta ettei ookkaan auki. Jaksuja ranteidenkanssa, tuo valmisteluihin hiukan haasteita :D mulakin huomenna neuvola ;)

lilla my,
jaksuja neuvolan odotteluun. kohta sä sit muistelet et mihin se aika meni :D

täällä se hemmetin närästys kiusaa. no ei kun testailla mikä auttaa enemmän kun hetken ;) aiheuttajaa en oo sanut selville.

Unico: Vakoilin taas äsken Kelan verkkopalvelusta ja päätös jo tehty vanhempainrahoista! Jee! :D

Lilla My: Minä se täällä kyselin pyöräilystä. Pitää tosiaan katsoa sitten uudestaan millainen vointi keväämmällä on.

Nyt vielä olen spinningissä niitä kovakuntoisimpia, vaikka olen siis ainoa raskaana oleva. Pissahätä on tosin alkanut haitata, kerran mietin spinningissä että pitääkö mun oikeasti lähteä välillä vessaan. Oli tosi epämiellyttävää. :/ Muutenkin on ihan mieletön draivi päällä koko ajan, ärsyttää kun mies on töiden jälkeen aina ihan naatti eikä jaksais tehdä mitään. Noh, tämä on nyt tätä kultaista keskiraskauden aikaa, eiköhän tämäkin mamma tästä ala rauhoittua viimeisellä kolmanneksella...

Ai niin, Odessa: Ymmärsin jostain syystä että hepat on kotipihassa. :p Minkä lajin valmennuksissa käyt? Millaisia hevosia sulla on, millainen sulle tulee? Mulla on 5-vuotias estesukuinen tamma, esteitä pääsääntöisesti olis tarkoitus sillä mennä, mutta kenttää olis kiva koittaa, en oo tähään ikään mennessä vielä ehtinyt kertaakaan kokeilla kenttää.

Aiotteko kaikki täyttää sen Esitietoilmoitus synnytyssairaalalle -lomakkeen "Lapsen nimiehdotus"-kohdan? Kyselin tätä jo aiemmin, mutta ensi viikolla mun vissiin pitäis palauttaa toi neuvolaan eikä huvittais siihen vielä mitään nimiehdotuksia laittaa. Eikö se syntyvä lapsi voi olla vain Tyttö Sukunimi tai Poika Sukunimi? Minä ainakin olen ollut syntyessäni vain Tyttö.

Täällä vielä kotona ollaan ennen työpäivän alkua.

Me heräiltiin miehen kanssa vasta tuossa kymmenen maissa. Onneksi miehellä on sellanen työ etei tarvitse aina kahdeksaksi mennä, voi välillä nukkua pitempäänkin. Vaikka muuten kyllä onkin aika vaativa työpaikka!

Mulla ei ainakaan vielä oo ollut närästystä juurikaan kiusana. Tosin selkä on välillä vähän kipeä, seisominen ei tee hyvää ja istuminenkin ajoittain hankalaa. Onneksi lenkkeily vielä auttaa.

Kevätesikko sähän ot hyvin vielä jaksanut käydä liikkumassa! Mä oon lähinnä lenkkeillyt vaan, kylläkin aika pitkiä lenkkejä. Pitää sitten synnytyksen jälkeen taas jatkaa jumpissa käymistä ahkerasti.

Omena ja Möykkyliin 27+6, huomenna jo 28+0 :heart:

Unicolle nopea kommentti, hengästyttää kyllä tuo kävely. :laugh: Tänä aamunakin pällistelin tuolla kävellessä vähän väliä maisemia kun tuntui että hengästyn ihan toden teolla. Ensimmäinen niin sanottu ylämäki otti jo niin voimille että olin lähes valmis kääntymään mäen päältä takaisin ja palaamaan kotiin. :laugh:

Varmaan kohta voin lähteä kävelemään jo bussipysäkille jos meinaan joskus kolmen kieppeillä lähteä keskustaan. :laugh:

kevätesikko, kiva, kun mulle sanoivat palkoista et ne lähettää vasta tiedot helmikuun lopussa et tulee todenmukaisimmat ;) no eipä sillä mulla on aikaa odottaa sitä päätöstä, kun palkkaa saa kuitenkin alkuun. Tosta nimestä, meiltä ei kysytty sen jälkeen kun kastetta ei ilmoiteetu ottavamme. Olisin mielelläni laittanut siihen nimi kohtaan Toukka :D Sulla on kyllä ihana virta päällä.

omena, oo onnellinen ettei närästä ;) pitäs kans lähteä enemmän liikkeelle jos vaan jaksais ;) no tuolla on toi siivous urakka vielä kesken odottamassa :)

hapsiainen, ok, ei mun sit tartte huolestua kun tuntuu et aina hengästyttää :D varsinkin kun yrittää reippaammin tallustella bussille ;) ja mulla ei oo edes ylämäkiä, pientä polveilua mut ei sellaista minkä pitäs vaikuttaa sen enempää kun suora. Kuis pitkä matka sulla on sit oikein pysäkille :D

No oisko tuosta sellainen vajaa kilometri siihen pysäkille. :laugh: Mutta siinä matkalla on ihan julmettu ylämäki. :D

En mä nyt ihan vielä taida lähteä, en ole tosin katsonu edes bussiaikataulujakaan vielä, oletan vaan että tuolta marketeilta niitä busseja vois kulkea. En ole nimittäin täällä asuessa vielä moisilla kulkenut. :o

Eka tarttee ottaa pienet päikkärit, jotta jaksaa sitten tallustella. ;)

Huh! Eilinen huono olo illalla olikin alkavaa flunssaa. Niisk. Nyt olenkin sitten vaan maannut koko päivän ja juonut viinimarjamehua. En tiedä, onko siitä mitään oikeaa apua, mutta suuri henkinen apu kyllä. Hassua, nyt siitä ei tule sitä pahaa makua suuhun mikä yleensä. Ehkäpä elimistöni tietää mitä se tarvitsee... Onneksi nyt alkaa olo vähän jo helpottaa, kun olen saanut nukutuksi kunnon päiväunet. Yöllä taas valvoin muutamaan otteeseen ja ylös nousin jo ennen seitsemää.

Hassua kyllä, kun herään öisin, olen tosi virkeä eikä väsymys paina. Vasta sitten aamusta tai aamupäivästä väsyttää. Olenkin miettinyt, että eihän ne yöherätykset mitään pahoja ole, jos tätä menoa jatkuu vielä vauvan syntymän jälkeen. Päivällä varmaan sitten väsyttää, mutta jos saa otetuksi vähän päiväunia, eiköhän sitä pärjää. Toivottavasti.

Kevätesikko, me ei olla saatu täytettäväksemme sairaalasta mitään lomaketta. Eli ei olla annettu mitään nimiehdotustakaan. En tiedä, mitä oltaisiin tehty tuon nimiasian kanssa. Meillä on nyt aika monta molemmille kelpaavaa nimiehdotusta valmiina, mutta odotetaan, että saadaan vähän katsella vauvaa ennen kuin lopullisesti päätetään. Eiköhän Tyttö tai Poika käy sinne sairaalaan, koska (surullista kyllä ) noita on näkynyt pienenpienissä hautakivissäkin. Tai Poikahan taitaa olla jopa erisnimikin.

Mun piti myös mennä kävelylle, ja olin jopa sopinut lenkkiseuraa, mutta nyt kyllä kyyhötän vaan tässä sohvannurkassa ja odotan, että tulisin paremmaksi. En voi kyllä sanoa kovin paljon hengästyväni kävelystä, koska muista syistä en pysty kävelemään niin kovaa, että voisin hegästyä. jos kävelen pidemmän matkaa, loppumatka on kyllä jo ihan pelkkää matelua, kun jalat eivät vaan enää liiku.

Piti vielä näin jälkijunassa sanoa Sipsuselle onnea vointien paranenmisesta - kuulostaa jo hyvälle! Ja Hapsiaiselle onnea lomailijoiden kirjoihin siirtymisestä. Eikös olekin ihanaa, kun ei tarvitse enää stressata heräämisestä ellei nyt ole jotain satunnaista menoa. Uniongelmat eivät sitten ole niin pahoja.

Nannakin kuitenkin vileä kärvistelee.. Toivottavasti se synnytys nyt sitten alkaa kun kerran lupailee!

:heart: piip 37+2

Lilla My, ihan samat tunnelmat täällä uuden raskauden kanssa! :D Kyllä tähän varmaan sitten taas tottuu ja alkaa ajattelemaan asioita eri valossa, mutta kun esikoista odottaessa se raskaus oli koko ajan päällimmäisenä mielessä niin kyllä nyt on kuitenkin päällimmäisenä edelleen tuo esikoinen :heart:

Moikka,

ja hurjasti onnea Vadelmaunelmalle plussasta! Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin!!!
Kaamea episodi Helmillä ja vanhemmilla! Onneksi kaikki on nyt hyvin ja meillä on niin hyvät sairaalat!

Oikein hyvää odotusta teille kaikille! Kivaa, että vauvoja on taas pian tulossa. Tuntuu, että tässä on ollut tauko :p

:heart: :lla Ada ja Erik 7 vko ja 3 pv

Piip on todellakin kivaa ettei tartte nyt stressailla tuosta heräilystä. Jos ei nukuta yöllä niin voi nukkua sitten päivällä. :) Paranemisia sulle flunssaan! :hug: Sitä näyttää nyt olevan - taas - liikkeellä.

Mä selvisin mun bussimatkailusta. :D Löysin tieni keskustaan ja Henkkamaukan vauvanvaateosastolle. :whistle: Mukaan saattoi tarttua "muutamat" vaatteet... Ja mikä hassuinta, Herneen vaatteet on pääosin herneenvärisiä. :laugh: Mutta kun sukupuolta ei tiedä niin jotenkin vihreä on vaan sellainen neutraali väri... Mulla ois kamala hinku tutkailla koko ajan noita ostettuja vaatteita, kaikki on edelleen hintalappujen kera muovipusseissa (siis jo aiemminkin ostetut sekä myös anopin ostamat). Jospa mä ens viikolla napsisin niistä laput irti ja ryhtyisin pesemään niitä samalla kun avaan äippäpakkauksen pesua varten. Meillähän on myös kaikki laput edelleen kiinni kaukalossa, matkarattaissa ja vaunutkin on kasaamattomana laatikossa (tai siis se runko). Jollain tavoin kuitenkin arastelee sitä että pistäisin kaikki jo nyt valmiiksi. Sanoin miehelle että se joutaa sitten kasaamaan noita kun olen laitoksella, ei tartte etukäteen tehdä sitä.

Ai niin, ostettiinhan me muuten tänään hoitoalusta, pinnansuojus ja lakanapaketti. Nekin vihreitä. :laugh:

Nyt mulla on ihan ihme haikea olo, tai sellainen vähän tyhjä olo. En tiiä johtuuko siitä kun mietin sitä että huomenna menen käymään siellä toimistolla palauttamassa kamat... Sen jälkeen pääsen aloittamaan kunnolla tän vapauden. Ostin töihin vietäväksi kinuskikakun. Saa nähdä saanko syödä itekseni sen kun kaikki on laihiksella siellä. :laugh:

Mutta nyt alan katteleen telkkaria. Miehen pistin hiihtämään kun jotenkin kaipasin hetkeksi yksinoloa. Sinällään outoa kun ainoa ilta tällä viikolla että mies olis ollut koko illan kotona. :D

- Hapsiainen ja Herne 32+1

hei. pk-seudulla ei kysellä vauvan nimee etukäteen ainaskaan.
mulla toi pahin hengästyminen on jo talttunut, kun yhessä vaiheessa oli vaikee hengitellä ihan vaik en mitää tehny, mut nyt kun masu valahti muutama päivä sitten niin helpompaa on ollu. närästykseltä oon myös säästyny koko raskauden, eikä mulla oo ollu sitä ikinä ennenkään.
helposti sitä väsyy vaan vaikka ei paljoo mitää tekis. nyt taas supistelee niin julmetusti että pakko mennä telkun ääreen pötköllee. :p
vointeja kaikille mammoille.
celia ja vaavi 38+4

Heipparallaa mammat!

Mua on alkanut taas väsyttelemään.
Ei kuitenkaan onneks yhtään niin paljoo kun raskauden alussa.
Ei oo oikeen mitään ylimäärästä jaksanu tehä.

Ihmettelyä
Kauheesti alkanut miettimään JO lastenhuoneen järjestystä :laugh:
Miten pieni saa nukuttua ulkona päikkäreitä, kun noi fifit räksyttää?
Miten mä jaksan herätä vaikka 6 kertaa yössä?
Mitenköhän lähtee arki kulkemaan?
Hoitaako sitä kukaan jos mä joskus haluan vapaata?
Onkohan se terve?
Minkähän niminen tyyppi haluaa olla? :laugh:
Osaanko mä synnyttää?
Muuttuuko miehen käytös?
JNE...
Tässäpä mulla mietittävää :laugh:

Kohta lähen neuvolaan saa nähä mitä siellä touhutaan...

Jane ja veijokeiju 21+4

Ihania ajatuksia Janella :laugh:
Niitä varmasti meillä kaikilla!!

Tänään näyttääkin olevan suosittu neuvolapäivä =) Minä jo kävin! Vähän on painoa tullut liikaa, ei mitään huolestuttavaa, mut pitääköhän mun vähän rajoittaa karkinsyöntiä :whistle: Vauveli potki hauskasti vastaan, kun ultrattiin - ei tainnu tykätä :D Hirveästi heilu ja piti päätä tosi alhaalla, niin ei saatu ku rungonympärys ja jalasta vähän mittaa, ne täsmäs viikkoja. Nätti sivuprofiilikuva saatiin kyllä :heart: Syke oli jotain 150.
Kuukauden päästä lääkärinneuvola ja sen jälkeen mennäänki jo neuvolaan 2 viikon välein :o Hieman tämä aika menee nopeaa!!

kevätesikko Niin, on ne tavallaan omassa pihassa, anoppilan pihassa :D Ja kun ne kuitenkin on täysin mun hoidettavana, että omassa tallissa =)
Me ollaan lähinnä kouluvalmennuksissa käyty ja länkkäriäkin olis nyt aloiteteltu, mut ehkä sitten loppuvuonna! Hevonen kyllä osaa! Tämä on siis arabi.
Nuori tinkeriruuna mulle on tulossa toiseksi hepaksi, josko siinä olis sellainen rauhallinen monitoimipolle :)

Odessa80 25+5

Hapsiainen, saa siinä sitten vähän suunnitella ;) miten menee. Hyvä et meni reissu hyvin ;) Onnea matkaan toimistolle! onhan se haikeaa kun jää pitkäksi aikaa pois ja varsinkin kun sen tietää etukäteen.

piip kurja tuo flunssa, toivottavasti pääset suht vähällä. Paranemisia!

Kvart över, onko sulla tullut jo huonoa oloa? vai tuleekohan? oliko sulla Helmistä? Meinaan kestääkö sen paremmin tai saako sen taka alalle kun on toinen pieni siinä touhuamassa?

Ada, kiva kun kävit, hieno nimi pojalla

celia, hyvä tietää et jossain välissä toi hengästyminen jää poiskin ;)

Jane, hyviä mietteitä ;) ei sitä koskaan tiedä etukäteen mitä tulee vaiks kuin pohtii, mut mä tykkään phtia niin ei sit ihan öö nä oo ;)

odessa
, sä kävit jo neuvoilassa :D sulla oli ajoissa aika :) ultrataanko siellä aina neuvolassa?

Täällä on kanssa neuvola tänään ja sen jälkeen hirmuisesti ohjelmaa :D ihan hirvittää jaksaako kaiken. Ja joo kyllä toi neuvola jänittää, en tiiä mikä siinä on kun se aina jännittää, kun sinne menee. no nyt on kyllä lääkäri neuvola, mut on se ollu ennenkin ja ihan tavalliseenkin jännittää. Pitää vaan muistaa ettei käy vessassa ennen lähtöä (mulla helposti käyvä moka).
No närästys tuli het aamusta seuraksi ja muka nyt jo väsyttää...
Josko menis kohta puoleen hetkeksi tekeen tota Toukan huonetta et sais sen joskus valmiiksi.

Unico ja Toukka 28+0 Hui

Unico, joo, täällä ultrataan aina =) Siitä ihana paikka!!
Mä otan aina heti aamun ekan ajan :D
Mua ei neuvolat jännitä yhtään, kiva aina mennä!
Paitsi lääkäri voi vähän jänskättää, ens kerralla just joku vanhempi mieslääkäri :|

Ai niin, piti hehkuttaa, et hemoglobiini oli jo 137 B) Eli se on nyt saatu nousemaan!

Hyvää perjantaita kaikille, se onkin sitten viikonloppu edessä =) Alkaa jo vähän väsyttämään tää töissäolo |O mutta rahan takia oon ainakin raskausviikolle 32 asti töissä, ehkä en sitten enää sen jälkeen. Palautusta ja väsäämistä odottaa myös 20 sivun mittainen essee, no tässähän ehtii sen vielä hyvin aloittamaan. :)

Täällä olikin vissiin jo muutamat saaneet äityisrahapäätöksen kelasta. Mä vielä odottelen, varmaan tuonne maaliskuun loppuun asti, että kaikki tulot saadaan siihen laskettua viime syyskuulta asti..

Niin olen nyt ottanut nestemäistä rautavalmistetta (luontaistuotekaupasta).Ohjeessa sanotaan että 15 ml voi ottaa päivässä.. En ole mitenkään mitannut sitä, ottanut vain suht säännöllisesti kaksi ruokalusikallista. Onkohan se hyvä määrä..? Viimeksi hg oli vain 112 pari viikkoa sitten.

Unico: miten neuvola sujui?

Muakaan ei jännitä neuvolakäynnit, lääkäri kylläkin jonkin verran.

Tänään poks 28+0 Omena ja Möykkyliini

Yhteistyössä