*Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset HELMIKUUSSA*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hapsiainen80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Odessa, onnea äippäpaukkauksen hakulapusta :D No teillä sit näkee vauvan useinkin :D

Hei tää sai jopa jotain tehtyä tuolla Toukan huoneessa :D mut vielä riittää hommaa, kun tähän asti sinne on vaan kerätty kaikkea. + mun ompeluhommat.
No niin ei kun tekemään ruokaa niin sit varmaan pitääkin lähteä. Tosin ajattelin ottaa rennosti ja tehä valmissapuskaa :D

Puuh ja lääh... 19 päivää töitä ja tuuraajaa ei oo vielä edes valittu. Ihme touhua taas kerran, raskaudesta ilmoitin jo syyskuussa ja vieläkin ihmetellään, että ketä rupeaa hommiani tekemään. Ei oo paljon aikaa ees opettaa, eikä kyllä paljon haluakaan opettaa. Kuuluuks tämmöinen "plääh olo" tähän ennen äippäloman alkua? Mitään ei viittis tehdä ei sitten mitään. Jalat painaa ja kävelläkään ei jaksais. Saati sitten ajata autoa. Saikkua tekis mieli hakea, ihan senkin takia, kun yhtään päivää en ole poissa ollut ja ihan noiden pomojen kiusaksi. Rupeaisivat tajuamaan, että se apulainen tänne ja heti.

päpsy ja papu 30+4

Omena, mulla kans putos tuonne 112 hemoglobiini ja oon syöny Obsidan-nimistä rautaa apteekista. En tiedä, onko se nyt auttanut vai joku muu, mutta tosiaan nyt oli noussut 137!

Töissäolo kyllä vie kaikki mehut jo, pahastikin.
Mä oon varautunu siihen, et jos saikulle joutuu loppuajasta, niin sit jään ilomielin, ettei oo mitään paniikkia, vaikkei töissä saiskaan olla loppuun asti!

Nyt on työjutut jätetty taakse. Vähän outo fiilis kaikesta. Ihanan ison ja nätin kukkakimpun sain mukaani. :heart: Mutta nyt totuttelua tähän erilaiseen arkeen.

Jane Noita samoja ajatuksia sitä käydään täälläkin lävitse. :D Samaten mulla on jotenkin kamala "huoli" koko ajan miehen tykkäämisestä. :D Eilen kyselin siltä useaan otteeseen että tykkääkö se Herneestä, mitä se ajattelee siitä, onko siitä kivaa kun tulee vauva. :laugh: Se oli ihan että mitä ihmettä mä edes tuollaisia kyselen, itsestäänselviä asioita. :D

Odessa80 Ihanaa, säkin pääset penkoon äippäpakkausta. :heart:

Päpsy Älä sinä huoli tuuraajasta, ei se ole sun tehtävä. Pois vaan töistä jos sille tuntuu!

Nyt mä heittäydyn uusimman vauvalehden kera sohvalle. Ollut menossa koko päivän niin tuntuu että saattais vaikka päikkärit maistua.

Huomiseksi pitäis valmistella vähän ruokia jossain vaiheessa, huomenna kun tulee tulevat isovanhemmat syömään meille ja tapaamaan toisensa ensimmäistä kertaa. :)

- Hapsiainen ja Herne 32+2

Hei kaikille!

Kiitoksia onnitteluista =) Ja täällähän näyttää Kvartti ja Lilla My olevan jo kakkoskierroksella! Voi vitsi...Nyt tulee entistä kiireempi mulle. No, tähän mennessä kaikki normaalia eli hcg normaali, tosin alhaisempi kuin viimeksi - siis huomattavasti. Mä tietysti säikähdin tätä ja hyvä, että en ruvennut jo parkumaan. Klinikalla hoitaja sitten rauhoitteli, että hei hei, sullahan oli viimeksi tuplat matkassa ja siksi hcg korkea.

Varasin ekan ultran lapsettomuusklinikalle. Silloin viikkoja on rv 7+2. Neuvolaan en ole soittanut, enkä tiedä, viitsinkö soittaakaan ennen tuota varhaisultraa. On niin tympeää sitten soitella, että joo, ei siellä ketään ole tai meni taas kesken. Toisaalta tulossa talvilomat ja muut, niin voi olla vaikea saada ajoissa neuvola-aikaa - siis jos ajattelee niin kun tuota np-ultraa. Täällä pitää olla ensin käynyt neuvolassa eka kerran, sitten neuvolan ultra ja vasta sitten ne tekee lähetteen sairaalaan, josta tulee kutsu ultraan. Mulla jäi niin karseet tunnelmat siitä neuvolasta muutenkin, että ei yhtään kiinnostaisi mennä. Ne meni muuttamaan mun laskettua aikaa, vaikka erikoislääkärit on sen ehdottomasti kieltäneet, koska kyseessä IVF/ICSI -raskaus. Samoin terkkari oli ihan outo, kyseli ultratessa, että onko sulla kaksiosainen kohtu, kun hänestä on. Ja kukaan erikoislääkäri ei ole mitään sellaista sanonut. Ja mä totta tosiaan olen näitä jalkojani levitellyt ja mua on ultrattu aivan tolkuttomasti syksystä 2008 lähtien...

En myöskään muutenkaan osaa ajatella, että meille muka tulisi mitään vauvaa. Yliopistotyöni päättyy ja aion tehdä nyt välillä muita töitä, mutta jatkaa silti sivutoimisesti tuntiopettajana yliopistossa. Hankin jo uuden vakkarityön, joka odottaa mua kesäkuun alussa. Joo, joo...tiedän, että olen jo tosi "paksuna" silloin, mutta en ajattele sitä yhtään. Äitiyslomanikin alkaisi ennen kuin koeaika päättyy, mutta en välitä asiasta. Menen allekirjoittamaan työsopparini ihan pokkana. En nimittäin jaksa uskoa, että mitään äitiyslomaa tulee kuitenkaan siksi suunnittelen ihan muita juttuja tässä koko ajan. Lupauduin myös jo alkusyksystä ottamaan avoimesta yliopistosta tuntiopettajan töitä, koska eihän tästäkään raskaudesta mitään tiedä. En siis yhtään laskelmoi ja suunnittele sen mukaan, että entä jos...Kuulostaa ehkä kummalliselta, mutta mun taustalla tää on niin kun se, missä mennään.

t. Vadelmaunelma rv 4+2

Unico, ei oo vielä ainakaan tullut huonoa oloa. Ihan pientä ällötystä on ollut hampaita pestessä, toivon ettei pahenisi :) Mulla oli Helmistä kyllä huono olo jonkun kuukauden verran, mutta säästyin oksentamiselta. Onneksi, koska kammoan sitä ihan älyttömästi! Kaverille, jolla oli tosi paha raskauspahoinvointi oli lääkäri sanonut, että usein jos toinen raskaus tulee nopeasti ekan perään niin se olisi helpompi kun elimistö vielä "muistaa" ne hormonit. En tiedä onko siinä perää... Väsymys on kyllä löytänyt tänne, samoin mielialan vaihtelut. Oikein hävettää kun tänäänkin alennuin yksivuotiaan tasolle ja kiukuttelin takas :ashamed: Helmin kanssa mä olin koko ajan jossain sellaisessa omituisessa onnen kuplassa sen odotukseni kanssa että mulla ei ollut koko aikana juuri mitään kiukkuja. Mies parka, toivottavasti nää tunteenpurkaukset menee nopeasti ohi...

Onnea Odessalle äitiyspakkauksesta! :heart:

Mulla laski viime raskaudessa rauta alimmillaan 98:n ja ainut mikä auttoi oli just se nestemäinen liemi, Floradix (?). Jostain syystä mulla ei imeydy ne rautatabletit, maha vaan meni niistä kovalle ja kipeeksi.

Hienosti sä Päpsy oot jaksanut olla töissä! Ihan kummallista etteivät oo saaneet ketään nimettyä sun tilalle. Voisitsä sanoa siellä että nyt olisi hyvä aika vähän nopeesti saada siihen joku että voi olla että sä joudut jäädä pois? Kun jos haluat kuitenkin palata sinne myöhemmin hyvissä tunnelmissa? Onko ne pomot miehiä? Mulla ei ainakaan miespomo oikein tajunnut mitään, ensin kielsi mua tekemästä suunnilleen muuta kun istumaan ja sitten lopussa olikin ihan kummissaan kun mun selkä hajosi ja jouduin jäämään pois...

Onnea Hapsiainen äitiyslomasta!!

Vadelmaunelma, hienoa että arvot oli kohdillaan! :) Mitataanko niitä vielä ennen sitä ultraa? Tosta suunnittelemisesta, niin mä teen ihan samalla tavalla. Että ei tätä raskautta oikein usko vielä todeksi ja ei kyllä uskalla mitään laskea sen varaan.

Mulla on keskiviikkona ultra, jännittää. Silloin pitäisi olla 7+0, saa nähdä onko siellä ketään.

Kvartti silmät ristissä 6+2

päpsy, ei oo paljon jälellä mut jos tuntuu et et jaksa niin pois vaan. Sehän ei oo onneksi sun ongelma mitä sun sijainen tekee.

odessa, joko hait pakkauksen? Sepä se jos ei töissä jaksa niin ei jaksa mitä sitä suotta miettimään, kun on hyvä syy olla pois.

hapsiainen, onnea ja eiköhän siihen äkkiä totu pois töistä olemiseen :). Teillä on huomenna sitten iso päivä :D meillä tulevat isovanhemmat näki syksyllä meen tupareissa ;)

Vadelmaunelma, kuin usein käyt siellä hcg:n mittauksessa? hyvä et se nousee. Onko sulla sama neuvola täti tälläkin kertaa? Luulis et lääkärit olis noi sanoneet jos niin on. Peesimisti ei pyty, mut tää pitää silti sulle peukkuja e saat sitten säädellä ne työhommat uuteen uskoon. Jaksuja epävarmuuden kanssa. :hug:

Kvartti, toivottavasti säästyt isommilta oireilta :D ja pitäs paikkansa toi että kroppa muistaa...

Jaa-as mitäs kertos, no ei ollut sitten neuvolaa, jotain syystä se ajan muutos ei ollut mennyt koneelle. En tiedä missä mätti, mut mua ei löytynyt listoilta ollenkaan. no en mä olis sinne lääkärille halunnutkaan :( muuten vaan kysytttävää paljon. No meinas se terkka et olis johonkin väliin laittanut mut mua otti niin paljo päähän et halusin sieltä äkkiä sit pois. no ei oo ens viikollakaan aikoja, ja sit menee liian myöhään. No mnun käsittääkseni myöhään on parempi kun ei ollenkaan mut ei kai sitten. Eli en todellakaan tiedä miten ton lääkärin sit käy. Mut harmittaa kyllä. Ei tekis sit mieli mennä enää ollenkaan neuvolaan (miten niin kakaramainen reaktio) mut kai se on pakko käydä terkalla sitten. Se kuitenkaan ota kantaa noihin. Kysy vaan voinnin kun etti aikaa ja sanoin et välillä huonommin ja välillä paremmin niin en tarkentanut sitten kun ei kysynyt ;) mut toivossa on hyvä elää et se ottas kantaa noihin kysymyksiin.
No lähin sit uimaan, toukkis ei meinannut yhtään mitään siitä ;) eli kai se sit on sille ok eikä liian kylmää ;)

Unico ja Toukka 28+0

Heips pitkästä aikaa!

Ihan ensimmäisenä onnittelut Vadelmaunelmalle :heart: :heart: :heart: :flower:

Onnittelut myös äitiyslomaa aloitteleville ja äitiyspakkauksen saaneille :heart: :flower:

Kovasti olen kyllä käynyt lueskelemassa teidän kuulumisia, mutta jotenkin en ole saanut kirjoitettua mitään...
Tässä nyt siis romaanin verran ON:aa :)
Täällä on edelleen oksennettu kuin ränni, vähän alkaa olla jo kisaväsymystä matkassa kun aamut menee yrjöillessä ja huonovointisuus kestää edelleen puolille päiville asti. Joskus tuntuu ettei enää jaksa notkua työpöydän ääressä kuin krapulaisena joka päivä.. :'( Loppuukohan tämä pahoinvointi koskaan?

Kävimme myös reilu viikko sitten ekassa ultrassa. Pikkutyyppi olikin sitten vähän isompi kuin viikot, eli oltiin siellä 11+6 ja koko vastasi 12+4.. laskeskelin että sittenhän meillä on käynyt tärppi juurikin menkkojen jälkeen.

Olin niin hermostunut ultraan menosta että olin valvonut edellisen yön ja sitten väsyneenä aamulla unohdin sitten neuvolakortin kotiin. :/ Lääkäri sai siitä kauheat hepulit ja väsynyt kun olin, itkuhan siinä tuli :'( Myöhemmin kätilöt sitten rauhoittelivat ettei sillä nyt niin väliä ole. Väkeä siellä oli kuin pipoa; 2 lääkäriä, josta vanhempi opetti toista, 3 kätilöä seuraamassa, minä sekä mies, kaikki ihmettelemässä vauva vilkasta, joka heilui menemään niin että sillä poppoolla oli vaikeuksia mitata nt:ta.. :laugh: Se vanhempi lääkärisetä sitten sanoikin pariin otteeseen ettei ole eläissään nähnyt näin vilkasta vauvaa näillä viikoilla. Koko toimitus sitten kesti tunti ja vartti ja ultrasivat kaksi kertaa sisältä ja kerran ulkoa. Mukaan saatiin useita kuvia, joita ollaankin nyt kovasti ihasteltu. :heart: Nt oli siis normaali ja samoin tällä viikolla tuli kirje kotiin että seulan tulokset normaalit. Mies liikuttui vauvan näkemisestä ultrassa niin että sillä tuli tippa linssiin. :) Hassua! Ehkä se raskaus konkretisoitui vasta siinä miehelle oikeasti.
Meillä oli tällä viikolla myös eka neuvolalääkäri, joka oli aivan ihana nainen. "Vähän" erilainen kuin tämä edellinen kokemus. Kuultiin myös sydänäänet sitten ensimmäistä kertaa ja hassua, mutta tämäkin lääkäri sanoi että tosi vahvat äänet, siellä on oikein vilkas vauva. :)

Missä vaiheessa olette kertoneet työpaikalla raskaudesta? Kyselen, koska itse tätä olen kovasti pohdiskellut.. masu alkaa olla jo ihan huomattavissa, mutta en haluaisi vielä esimiehelle asiasta kertoa. Meillä kun silloin helposti jää vaille tiettyjä etuja ja työvälineitä, ja kun töissä pitäisi vielä koko kevät viihtyä, niin haluaisin tuon kertomisen jättää mahdollisimman myöhään, ettei hirveästi tulisi tuota "dissausta". Kävinkin hädissäni kiinatrikoosta hakemassa ison läjän noita suurikokoisia kasaripaitoja leggareiden kanssa käytettäväksi, mutta kohta nekään eivät enää auta peittämään tätä massua.. on jo nyt aika iso... olisikohan kenelläkään tähän mitään vinkkejä? Kahdelle ihan lähimmälle kollegalle olen joutunut kertomaan, koska en voi enää lentää myöhempään keväällä ja matkoja on kuitenkin pitänyt varata, mutta muutenkin olen halunnut pitää vielä asian omana tietonani ettei se kantaudu esimiehen korviin ennenkuin olen itse siitä kertonut. Jännittää myös tuo tuleva kertominen.. :/

Muuten täällä ollaan oikein iloisella mielellä muutamasta pikku vastoinkäymisestä huolimatta.. ehkä jos kohta uskaltautuisin jotain pikkujuttuja vauvalle jo ostamaankin.. :) Ovat vaan nuo kaikki vaatteet niin kovin joko tytölle tai pojalle suunnattuja, ja kun sitä ei vielä tiedä niin vähän vielä hankala garderooppia pikkuiselle alkaa hankkimaan.. kova himo shoppailemaan silti olisi :D

Pikkumangusti 13+0

Itse asiassa hcg -arvoa ei kontrolloida mitenkään, jos ei tule jotain pulmia, koska se on ihan normaali. Viimeksi sitä vahdattiin sen takia, että mulla oli sitä kunnon verenvuotoa, jonka myötä se toinen tuli silloin ulos. Mulla itse asiassa tulee vaihtumaan neuvolan terkkari joka tapauksessa, kun muutamme Helsinkiin takaisin toukokuun lopulla viimeistään. Tai ei vielä tiedetä, muutetaanko Helsinkiin, Espooseen vai Vantaalle, mutta takaisin pk-seudulle ollaan siis tulossa. Riippuu asuntokaupoista tuo, mihin muutetaan. Muuten pk-seutulaiset: eikö synnärisairaala pidäkin valita siellä jotenkin etukäteen?!? :o

Alkuperäinen kirjoittaja Vadelmaunelma:
Tai ei vielä tiedetä, muutetaanko Helsinkiin, Espooseen vai Vantaalle, mutta takaisin pk-seudulle ollaan siis tulossa. Riippuu asuntokaupoista tuo, mihin muutetaan. Muuten pk-seutulaiset: eikö synnärisairaala pidäkin valita siellä jotenkin etukäteen?!? :o

Minun piti jo ensimmäisellä neuvolakerralla ilmoittaa mihin sairaalaan haluan synnyttämään. Täältä meiltäpäin on yleensä menty joko Naistenklinikalle, Kätilöopistolle tai Jorviin.. enpäs tiedä onko niitä muita vaihtoehtoja enää..?
Peijaksessa ei taida olla synnäriä vai olenko väärässä(??) ja suljetaanko se Tammisaari nyt kesällä?? Noista kolmesta vaihtoehdosta ainakin itse siis jouduin valitsemaan.

MUOKS: Kuuluukohan tuo Lohjan sairaala pk-seudun vaihtoehtoihin??? Muistelen että ystävä Järvenpäästä taisi siellä synnyttää...

Pikkumangusti, kyllä se loppuu, jos ei ennen niin sitten kun pikkunen syntyy (sillä mä lohduttelin itseäni) Teillä oli vilkas ultra sitten ;). virallisesti sun pitää kerto 2kk ennen äippälomalle jääntiä. Mun piti kertoa aikaisemmin kun oli hiukan heikossa olossa ja sit oli tiettyjä juttuja mitä en saanut töissä tehdä turvallisuuden vuoksi. Mut kurjaa jos se et kertoo raskaudesta aiheuttaa kurjuutta työoloihin, ei niin sais käydä.

Vadelmaunelma
, et ainakaan montaa kertaa ei sen terkan luona tarvi käydä, toivottavasti seuraava on parempi. Onnea asunnon metsästämiseen!

Neuvolassa käyty jo aamulla. Menin sen jälkeen töihin.
Sain rahahakemukset ja äitiyspakkauslapun.
Ne ketkä jo pakkauksen saaneet.
Kauanko meni päätöksissä ja äippälaatikossa kun laput veitte?
Olin lihonnu 3 kg :o köh köh
Sykkeet 150-160
kohdunpohjankorkeuskin mitattiin ekan kerran ja oli 19cm

Oon kyllä kade odessa80 kun teillä saa ultran aina...
Miks meillä ei oo höh...

Nukuin töiden jälkeen koko illan niin ei väsytä pätkääkään.
Tosi hyvä idea oli ottaa pikku päikkärit :laugh:

Millonkohan alkais järkkäämään lasten huonetta :laugh:

Mulla ei oo enää muita hankintoja kun pinnasänky!
Ja anoppi lupas sponsoroida!
Että hyvin menee!

Kävin viime viikonloppuna yhdellä tuttava pariskunnalla kyläilemässä ja heillä oli niin paljon tavaraa vailla kotia, että eihän sieltä tyhjin käsin pois lähdetty!

Mukaan lähti
yhdistelmävaunut
turvaistuin
vaipparoskis
sitteri
matkasänky
kantoliina
rintareppu
kävelytuoli
kasa leluja
vaatteita katellaan myöhemmin
Pitihän noista toki vähän maksaakkin 250e maksoin setistä eikä kaduta!

Kai sitä pitää mennä koittamaan nukkumattia saada kiinni

Jane ja veijokeiju 21+5 (olikin jo vaihtunut :kieh: )

ONNEA VADELMAUNELMA! :heart: Ihanaa!

Jos muutat Espooseen, saat valita noista kolmesta Pikkumangustin mainitsemasta sairaalasta. Helsinkiläiset valitsevat Kätilöopiston ja Naistenklinikan välillä. En tiedä miten Vantaalla on. Mäkin sanoin sairaalan ihan lonkalta ekalla neuvolakäynnillä ja käytin kriteerinä sitä, missä kuvittelin olevan paremmin parkkipaikkoja. :D

Toivotaan että Pikkumangustillakin alkaisi jo pahoinvointi helpottaa. Kaikella todennäköisyydellä se ei kauaa enää kestä.

Olipa taas ikävä juttu Unicon neuvolalääkärin kanssa! Tässä pinossahan oli juuri tuollainen melkein vastaava sähläys. Toivotaan kuitnekin, että sulla kiukku helpottaa ja menet sitten kuitenkin vielä neuvolaan. :D (Ja toivotaan, että Kvartinkin kiukku helpottaa.... Mä oon kans ollut onnen kuplassa tämän raskauden ajan, mutta nyt loppumetreillä musta on sentään paljastunut entistä pahempi tunteellinen nyyhky.)

piip ja rv 37+4 pyrähti juuri käyntiin!

Jane, mulla kiersi ne laput palkkatoimiston kautta, joten en tiiä kauanko siellä meni niillä :D Mut tammikuun alussa lähetin sinne ja 29 päivä oli leimattu saapumislappu. Hei päikkärit on aina hyvä idea ;)

piip, ei kai mulla oo vaihtoehtoa jättää menemättä, sen verran pitää toukkaa ajatella et sillä on kaikki hyvin. Ja ihan piruuttaan kysyn siltä terkalta kaikki mitä pii lääkäriltä kysellä ja haluan myös vastaukset ;) ja juu kiukku on suurin osin helpottanut. Noi sähläykset ei oo ikinä kivoja. Miten siellä onko sulla jo joka viikko se neuvola?

Tänä aamuna kivaa ylläri, jalka ei kanna huoh, josko se vertys tais ottaa nokkiinsa eilisestä joogasta. Meinaan nivunen viiltelee siihen malliin et se ei kanna kun sattuu. Mennään siis seiniäpitkin ja toivotaan parasta ;) on on se jo parempi kun ihan ekalla aamun reissulla. Et toivoa olis varmaan päästä sit kauppaankin ;)
Toukka piti illalla taas hienoa möyrimisretket, tuo mieskin ehti saamaan osansa :D

Unico ja Toukka 28+1

Jane Sulla on hyvä anoppi, täällä vihreä kateudesta. Mun anoppi ei ees vaivaannu soittamaan ja kysymään kuulumisia :'( Saatika, että sieltä mitään avustusta tulisi. Kerran kun oltiin kylässä siellä, niin vihjaisin, että kauheesti on kaikkia hankintoja ja yllättävästi menee rahaa. Mutta ei niin ei... Huoh...

Piti sitten ostaa oikein urakalla nestemäistä pyykinpesu ainetta (tarjoustalosta), halvalla kun sai. 2 euroa maksoi pullo, kun normaalisti likemmäs viittä euroa. Nyt sitten vaan pyykkikone käymään.

Mulla muistaakseni se rautavalmiste on Ferronol -nimistä. Ja tosiaan luontaistuotekaupasta,saa nähädä auttaako sitten..

Tiistaina on lääkärineuvola! Meillä neuvolas on vain mieslääkäri, enkä kyllä yhtään tykkää. Kisallista kun se alkaa tutkimaan paikkoja,. Naislääkäri ois sinänsä kivempi.

Päpsy mitä turhia olemaan töissä jos tuntuu ettei enää jaksaisi. Parempikin sanomaan.. :) Mutta aika outoa ettei ole sulle jo sijaista hommattu.
Mulla on sama että anoppi ei pahemmin kysele että voiko jotenkin avustaa.. Ostetaan aika monet tavarat käytettynä mikä ei toisaalta haittaa yhtään. Äitini kyllä on ostanut vauvalle ja mulle jonkin verran uusia vaatteita ja muutenkin ostaa aina välillä ruokaa meille ym. Kun menemme käymään mieheni kotona niin aina maksetaan myös bensat itse vaikka matkaa kertyy melko paljon, n. 1000 km yhteensä. Mutta enpähän ole mitään "velkaa" ainakaan. :whistle:

Pikkumangustille hyvä että 1. ultrassa oli kaikki hyvin. Mä kerroin raskaudesta työpaikalla 15. viikolla, mikä oli mun mielestä ihan ok aika kertoa. en ollut vakituisessa työsuhteessa ja ajattelin ettei se ei ainakaan hyödytä mua jos viivytän kertomista. mulla on sellanen työ ollut missä on jatkettu pätkää aina kerrallaan 1-2 kk.. Että ihan miten susta tuntuu että ois hyvä kertoa, kyllä se varmasti hyvin menee. Muakin jännitti kertoa ja pamautinkin sen uutisen ihan samantien, ilman kiertelyjä. :)

Mun ei varmaan kannattaisi miettiä, milloin ja miten kerron työnantajalle raskaudesta, kun se on vasta niin alussa. Mutta mutta...Tosiasia on kuitenkin se, että mulla taitaa olla viikkoja jotain 20, kun aloitan uudessa työssä. Tuskin pystyn enää siinä vaiheessa salaamaan?!? Kyseessä on julkisen sektorin virka ja tiedän varsin hyvin, että eivät uskalla sanoa mulle mitään paheksuvaa. Tunnen työpaikan ennestään ja esimiehen siellä. Mulla on kollegat olleet muutenkin aika rohkeita olleet: ovat uhanneet työnantajaa oikeustoimilla, jos virkaa ei vahvisteta raskaudesta huolimatta. Ja virat on totta tosiaan vahvistettu. Yliopistollakin kyllä ehtivät vielä huomaamaan ennen lähtöäni masun kasvun - ja jatkanhan siellä jokatapauksessa matkalaukkuhenkilökuntana, kun tulen luennoimaan silloin tällöin ja tapaamaan väitöskirjani merkeissä.

Mulla on myös vähän "kiero" suhtatutuminen noihin vauvan hankintoihin, mistä täällä on näköjään myös keskusteltu. Mulle tää lapsettomuus, epäonnistumiset ja kalliit, tuhansia euroja nielleet hoidot on tehneet sen, että mulla on melkein pakkomielle hankkia tavarat uusina ja hintoja en kattele. Ostan, mitä mieli tekee. Kuulostaa tosi pinnalliselta, tiedän :headwall: En osaa oikein selittää sitä, mutta...Siskolta saan pieniä suloisia vaatteita kyllä - ja itse asiassa osa niistä on mun hankintoja sen vauvoille...Mutta noin niin kun vaunut, sitteri, turvakaukalo, sänky jne. niin uutena...No, ehdin miettiä kyllä. Kunhan nyt ensin löytyisi se syke ja asukki. Pelkään muuten koko ajan, että jos se onkin kohdun ulkopuolinen tai tuulimuna. Kielsin miestäkin ottamasta ultrapäivän jälkeiselle viikolle mitään työmatkaa siltä varalta, että joudun taas lääkkeelliseen tyhjennykseen tai kaavintaan! Voisiko joku tulla antamaan mulle jonkun nuijanukutuksen tai jotain ainakin tohon ekaan ultraan saakka? :headwall: :headwall:

Pikkumangusti: Onnea hyvistä ultanäkymistä ja tsemppiä pahoinvoinnin kanssa. Tiedän kuinka kamalaa se on. Kahden viikon sairasloman jälkeen palasin vihdoin torstaina töihin. Olo oli ollut hyvä jo alkuviikosta saakka. Töissä riitti kiirettä ja minä hyvävointisena husasin ilmeisesti sitten vähän liikaa. No, nyt se kostautui ja olen ollut tänään väsynyt ja "krapulainen". Nyt illalla sitten alkoi taas oksu lentää. Iltapala lensi samoin tein keittiön lavuaariin. Pidemmälle en ehtinyt. Nyt sitten kamala nälkä. Ehkä kohta uskaltaisi taas uudestaan yrittää syödä jotain :x Ensi viikolla täytyy muistaa pitää riittävän usein taukoja, vaikka työni ei ole fyysisesti raskasta. Henkisesti sitten enemmän.

Töissä kertomisesta:
Kerroin esimiehelle jo viikolla 5+, sillä työterveyden todistuksella minut vapautettiin koko raskauden ajaksi mahdollisten possunuhapotilaiden ja epäilyksen alaisten hoidosta, vaikka sainkin tuolloin myös rokotteen.

Sipsunen & Nalle 13+6 :heart:

Kirjoitan nyt nopeasti vain omaa napaa.

Juuri lähti anoppikokelas pois meiltä. Olikin sitten ihan koko päivän. :o Hyvin meni tuo vanhempien tapaaminen, tulivat aika hienosti juttuun. :)

Mutta sitten, ensinnäkin viime yön aikana olen saanut melkoisen nuhan, ei kiva. :(

Ja sitten ällöä.... Tänään multa tuli jotain vaaleanpunaista vuotoa, ensin pikkuhousunsuojaan ja sitten jäi pyyhittäessä paperiin, samalla jäi jotain limaa siihen. Tuo tietysti noiden vanhusten vierailun aikana ja arvatkaas vaan olinko koko ajan ihan paniikissa. Nyt kun "pääsin vieraista eroon" niin aloin tuota miettimään enemmän, pitäiskö mun huolestua jostain? Onko tuo normaalia? Ei sitä ole tullut nyt tuon päivän jälkeen...

- Hapsiainen ja Herne 32+3

Vadelmaunelma, joo pitää valita ekassa neuvolassa synnäri, koska siellä tehdään sitten nuo ultrat. Mutta, mullehan kävi niin että olin kovasti menossa Kättärille synnyttämään, mutta se oli täynnä ja "jouduimme" Naistenklinikalle. Nyt mietittiin, että koska sieltä on hyvät muistot olisi kiva mennä taas sinne, mutta koska me asutaan tässä ihan Kätilöopiston nurkilla niin mun miehen ja Helmin olisi varmaan helpompi vierailla kuitenkin siellä. Eli jos tässä nyt sinne saakka päästään niin koitan nyt tällä kertaa sitten testata sen :)

Tiedän muuten tarkaan ton sun tunteen, että haluaisi ajan vaan nopeasti hyppäävän sinne ultrapäivään! Mä oon ite ollut nyt rauhallisempi, mutta Helmiä odottaessa oli koko ajan tuo olo. Ja pelotti, vaikka olisi edellisenä päivänä ollut ultrassa ja kaikki hyvin että jos nyt onkin jotain muuttunut... Eikä se pelko ole vieläkään kokonaan poistunut, jos vaikka yöllä herään vessaan niin käyn aina tarkistamassa tytön hengityksen vaikka se on kohta jo vuoden!

Onnea Pikkumangustille hyvistä ultrakuulumisista! Kumpa tuo pahoinvointi nyt jo jättäisi sut rauhaan! :hug:

Hapsiainen, mä en halua pelotella, mutta mitä jos soittaisit vaikka sinne terveyspuhelimeen ja kysyisit tosta vuodosta? Oon joskus kuullut, että puolenvälin jälkeinen verenvuoto vaatisi aina tutkimuksia, vaikka ei tarkoittaisikaan mitään. Mutta että se pitäisi aina varmistaa. En sitten tiedä jos sitä tosiaan tuli noin vähän..? Kyllä mä ehkä kuitenkin soittaisin, kun nyt pitäisi neuvolan aukeamistakin odotella pari päivää.

Täällä on tänään ollut vähemmän kiukkuinen päivä kun pikkuneiti antoi nukkua koko yön ja sain ottaa päiväunetkin kun mun mies on niin ihana :D Pahoinvointi vaan taisi nyt löytää tänne, aamusta saakka on kuvottanut enemmän tai vähemmän, ihan samanlainen tunkkainen olo kun olis matkapahoinvointi tai kankkunen. Onneksi Granny Smith- omput on nyt aika hyviä, se vei kuvotuksen pariksi tunniksi pois, samoin kuin ulkoilukin. Jos ei tän pahemmaksi ylly niin kestän kyllä :D

KÖ 6+3

Hapsiainen Minäkään en halua pelotella, mutta sinuna soittaisiin suoraan päivystykseen.
Oheisessa linkissä jotain tietoa. Toivotaan parasta!

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00733

Kvartti: Mietin vaan, ett mitenköhän mä valitsen sairaalan, kun sekä nt että tod.näköisesti myös rakenneultra ehtii olla täällä? Kait jonkun putiikin nyt kuitenkin täytyy ottaa vastaan vai päätyykö tää siis niin keinotekoinen raskaus tosi perinteiseen luomupyngerrykseen kotoisasti lauantaisaunaan?!? :laugh: Suomalaista terveydenhuoltobyrokratiaa tuntien veikkaan, että jotain sählinkiä tulee, vaikka kiltisti kaikki paperit ite toimittaisinkin uuteen neuvolaan ja siihen sairaalaankin.

Hapsiainen Minäkään en halua pelotella, mutta sinuna soittaisiin suoraan päivystykseen.
Oheisessa linkissä jotain tietoa. Toivotaan parasta!

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00733

Kvartti: Mietin vaan, ett mitenköhän mä valitsen sairaalan, kun sekä nt että tod.näköisesti myös rakenneultra ehtii olla täällä? Kait jonkun putiikin nyt kuitenkin täytyy ottaa vastaan vai päätyykö tää siis niin keinotekoinen raskaus tosi perinteiseen luomupyngerrykseen kotoisasti lauantaisaunaan?!? :laugh: Suomalaista terveydenhuoltobyrokratiaa tuntien veikkaan, että jotain sählinkiä tulee, vaikka kiltisti kaikki paperit ite toimittaisinkin uuteen neuvolaan ja siihen sairaalaankin.

päpsy, nyt sulla on ainakin sit hyvä syy pestä pyykkiä, kun on halpaa pesuainetta :D

omena
, onnea neuvola lääkäriin, äläkä ajattele sitä sukupuolisena tyyppinä vaan vaan lääkärinä joka katsoo vauvan hyvin vointia, jos menis helpommin. toivottavasti on persoonana hyvän oloinen niin ei se sit niin haittaa kai (ainakaan mua)

vadelmaunelma
, hankinnoista, onneksi niissä on valinnan varaa ja kukaan ei puutu jos ostaa just mieluisat :) ja kyl mä oon katellu mieluisia et ei ihan kaikki kelpaa ;) no voi kai sen synnytyksen kotonakin hoitaa ;) (itse asiassa mä pelkään että en tunne supistuksia ja sit toukka syntyy kotiin ilman apuja, pelottava ajatus)

sipsunen, sulla tuli ajankohtaiseksi kertoa jo ajoissa. No ainakin tietävät missä mennään.

hapsiainen
, hui, onko sulla ollut kipuja? Kyl mäkin oman mielenrauhan vuoksi jonnekkin soittaisin varsinkin kun ollaan jo noin pitkällä. Jaksuja ja toivottavasti selviää mikä on tai loppuu ja ei oo mitään ihmeellistä.

Kvartti, kyllä se uni tekee ihmeitä ;) toivottavasti toi sun paha olo ei ylly.

Tänne, närästää huoh ajoittain tuntuu ettei mikään auta. No onneksi toukka möyryää. Mut sain mä tänään jotain aikaankin :D latasin tiskikoneen ja pesin hellan tän päivän saavutukseksi hyvä :D ja nyt iltaa myöden onnistuu taas kävely ihan normaalisti ;) se on hyvä jos huomenna sit sais jotain muutakin tehtyä.

Kopsaan nyt tännekin saman tekstin minkä pistin huhtikuisten pinoon, eli ei paniikkia. :)

Soitin keskussairaalalle. No ei kuulemma tartte nyt huolestua kerta ei ole ollut kipuja eikä vuotoa ole tullut tuon enempää.

Jos tulee kipuja tai vuotoa tulee lisää huomattavasti enempi niin sitten näytille, mutta nyt ainakin näyttää sille ettei sitä enää tulis kun ei ole kuitenkaan useaan tuntiin tullut. Voi kuulemma olla vaan limakalvot niin herkät että sieltä on päässyt vähän verta valkovuodon sekaan.
Niin ja kerta potkut tuntuu normaalisti niin ei hätää ja nuohan tuntuu ja näkyy. :heart:

Joten tältä osin voin olla rauhassa.

- Hapsiainen

Yhteistyössä