kolmatta kaipaavien joulukuu

mymosa
Sitä oltais taas vuoden vanhempi ja kohta alkaa olla uhkaavan lähellä se aika, kun olen sanonut etten enää lapsia tee.. 28v pyörähti mittariin ja olen sanonut etten enää yli 30v lapsia ala hankkimaan..

Näyttää siltä, että joudun tuosta lupauksesta lipsumaan aikaslailla.. :(

Mutta sen lupaan, että kesään mennessä olen 10kg laihempi.. tartteis vaan saada tsemppaajia.. onks joku mukana vuoden 2011 painon pudotus "haasteessa"?? :D
 
mymosa, mie ottaisin haasteen vastaan oikein mielelläni, mut taitanee jäädä väliin, kun on tuo sala-asukas mukana....yritän mennä raskausajan ajatuksella, ettei kiloja juuri tulisi ja imetyksellä ottaisin viimeisetkin pois. Haaveita, ne on haaveita ne :D

Sandemar 4+
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Mulla lähti molemmissa raskauksissa -5kg raskausaikana, synnärille jäi vielä -10kg.. takas ovat tulleet peehana :D

Nyt tuo insuliinihoito pelottelu sai sen verran toimimaan, että uus vuos alkaa tiukalla lupauksella.
 
Minnarun: Voi ei! :( halirutistus :hug:

mymosa: MINÄ MINÄ MINÄ!!! :D Minulle on kertynyt näitä kiloja viimeisen parin vuoden aikana ihan järkyttävän paljon. En tajua miten olenkin antanut itseni paisua kuin pullataikina. Etenkin tämä viimeisin vuosi on ollut sen suhteen hankala. Ensin söin jatkuvasti raskauden aikaiseen pahoinvointiin mitä kesti siis ihan loppuun asti (3kk). Vähän aikaa jaksoin pudotella niitä kiloja raskauden jälkeen, mutta sitten suru ja ahdistus veivät taas voiton ja suklaahan on se paras lohdutus... Tässä joulun mässäilyjen aikana alkoi oma olo olla jo niin tukala, että nyt täytyy repiä itseään niskasta ja tehdä jotain! Otan siis haasteen vastaan ilomielin. =) Ihanaa saada joku kannustaja ja kanssasisko tähän projektiin. =)

Tuosta ikärajasta... heh... Minäkin halusin saada lapset nuorena ja tässä sitä ollaan... Viime keväänä yritystä aloittaessa ajattelin, että olisi hyvä saada vauva ennen kuin 36 iskeytyy mittariin, mutta ei onnistu enää... Nyt mietin, että saadaanko ennen seuraavaakaan syntymäpäivääni. Minulla tuo ahdistusta lähinnä riskit mitkä vain kasvavat iän myötä ja kun meidän kohdalle on jo kerran kromosomivirhe osunut... Muuten ikä ei oikeastaan haittaa. Onhan tällä iällä jo elämänkokemusta ihan eri tavalla kuin 10 vuotta sitten, jolloin esikoinen syntyi. Myös nuo lapsukaiset ovat jo niin isoja, että heistä on enemmän apua kuin vaivaa. Eilen heitin vitsinä kuopukselle (8v), että tekisitkö meille ruokaa ja hän käveli reippaasti keittiöön kuorimaan perunoita. :LOL: Menin toki sinne hoitamaan homman loppuun. Ajatuksena kuitenkin aivan ihana, että nuo tosiaan osaavat jo vaikka mitä ja ovat halukkaita auttamaan.
 
mymosa
barbamama, hienoo!! :) otetaanks joku sellanen ilmottautuminen aina, vaikka joka toinen viikko paljon on lähtenyt.. niin en minäkään pääse huijaamaan itteeni ;) Olen siinä varsin hyvä.. "jos syön näit sipsei nyt ja punnitsen itseni vasta sillon ja sillon.. "

Jei tilaamani ovistikut saapuivat, fertestiä ja digiä.. tuossa tikkulaatikkoa siivotessa huomasin, että ohan mulla siellä digiraskaustesti ja pari puikkotestiä :eek: nooh.. odotelkoot.
 
MINÄ MYÖS!! En tiedä miten noi kilot noin salakavalasti alkaa hiipimään.. En ole suuresti ylipainoinen, mutta toivoisin saavani pois noin 5-6 kiloa. Ja toivoisin samalla että tuo auttaisi tässä raskautumisessakin. Lisäksi toivoisin että se saisi hiukan ajatukset pois tästä jatkuvasta vauvakuumeesta. Kauheesti mulla toivomuksia :p

Ja Minnarun : Voi ei miten kurjaa!! Miksi tämäkin asia on monille niin paljon helpompi ja toisilla on niin kivinen tie. Meilläkin yritystä kohta 8kk takana ja kyllä se vaan alkaa painaa mieltä ihan tajuttomasti. Varsinkin se tädin pamahtaminen paikalle kun sitä vähiten kaipaisi. Menkkojahan sulla ei ole vielä näkynyt, joten ehkä kuitenkin toivoa voisi vähän pitää yllä?! Olisiko esim myöhäinen ovis mahdollinen?
Eipä tämä mitään lohduta taas, ei mua ainakaan mikään noina hetkinä lohduta..
 
Mullahan on vasta kp 28/31 ovis oletetusti kp16/18 ilman testejä siis joten puhtaita arvioita nuo dpo-päivät ja tosiaan tyttäreltä sain haalean viivan vasta kun mnekat oli 3 päivää myöhässä mut on ollu nin makeita tuntemuksia kohdun alueella joten en oikein tuota negaa niele...joten odotellaan viikonloppuun... viimeiset kaksi kiertoa on alkanu tiputtelu 29 kp joten odotellaan huominen ja siitä eteen päin en ole vielä masentunut =) jostain syystä on vaan tunne että raskaana olen hetkenjopa testissä näin viivan !!!!!! voihan mielikuvitus
 
Minnarun: Toivotaan parasta. =) Aikaista tosiaan oli vielä testata eli hyvinkin voi näkyä vasta viikonloppuna testissä. Raporttia tänne huomenna ja uutta testiä perjantaina, jos ei näy punaista! Jännää on =) Peukutuksia! bd
 
mie en testaa vasta kun maanantaina tai aikaisintaan sunnuntaina pitäis alkaa rauhoittaa tää itsensä kiusaaminen tai oon kohta ihan rikki hajalla.... no eipähän oo ihan niin kova kolaus sitten kun se vuoto alkaa kun oon saanu hieman jo valmistautua.
 
mymosa
Jees se on hyvä :) Pidetäänkö pientä listaa miten paljon ollaan pudotettu? Alkupaino voi olla vaikka 0kg ja siitä sitten joka punnitusviikko sit perään paljon tippunu.. 0/-2/-4 (jos molemmilla viikoilla pudonnut 2kg)..

mäki toivon auttavan rutkasti raskautumiseen..
 
Juu mymosa tuo on hyvä idea! Voisin lisätä sen tammikuun pinon etusivulle noiden muiden listausten mukaan. =)

Sama täällä, että raskautumiseen olisi varmasti apuja ja ainakin sitten joskus jos raskautuu, olisi helpompi kantaa niitä kiloja...
 
kiitti lohdutuksista :| ei oo oikeen mitään fiiliksiä mihinkään suuntaan. ainut ero edellisiin kiertoihin on se että alapää on kuiva ku sahara,ku yleensä tulee valkkariä älymäärä oviksesta menkkoihin asti. nii ja maha on kohta viikon ollu kauhean kovalla ku mulla ei todellakaan oo koskaan! että siinä kaikki erot normaaliin. nii ja paino on vähä noussu,mutta TOKI voi johtua joulusta :ashamed:
muoks: se vielä että mistään en oo kipeä :eek: ei tissit..ei maha..ei selekä... ei mikään. oli se ovis sitte 10.12 tai 20.12 ni luulis että ois jo jotain oireita johonki suuntaan...
 
Viimeksi muokattu:
ai te rupette painoja pudottelee...:) varokaa ettei vaepaille putoa..;) mulle vois antaa pari kiloa,ottaisin sellaiset kolme lisää mielelläni..:(

höh,on tääkin nyt ois kp 17 ja ovismaiset tuntemukset on tulleet takaisin viime viikosta,tikkuja ei enää ole,oviksenhan tikutin 24-26.pvä. Täytyy vain odotella ja hyödyntää varmuuden vuoksi nämäkin päivät..huippaa ja limansekaista vuotoamahaa juilii...:( ei ota selvää...oon sillä mielellä ettei tärppää,kun on eka kierto vasta. Ensi vuotten kai sitten.
 
Tervehdys kaikille!!

Tänään on semmonen olo että tekisi mieli halata kaikkia teitä joiden kanssa yhdessä piinaillaan ja pähkäillään, olette tärkeitä :hug:

Mulla nyt (jopa) 8 päivää kierukan poistosta, kipeenä kaikki paikat, tätiä ei kuulu ei näy että saisi kierrosta selvää. Ovista kivut eivät ole, testasin varmuuden vuoksi. Ärsyttää ja masentaa kun ei kipulääkkeitä oikein viitsi popsia.

Päätin siirtää ajatuksia hieman muualle ja keksiä jotain puuhaa ettei ajatukset pyörisi vain omassa kropassa koko ajan. Eli kävin koiran kanssa pitkällä ihanalla lenkillä ja ostin kaupasta säkkikaupalla hedelmiä, vihanneksia ja marjoja ja patonkia..meinaan herkutella salaatilla ja rahkalla ja saunoa oikein kunnolla ja ehkä seksstailla miehen kanssa ihan vain huvikseen ilman vauva-ajatuksia.

Muistakaa hemmotella itseänne, ansaitsemme kaikki sen!! Positiivista energiaa ja plussatuulia toivottelen!
 
Mie olisin painonpudotuksen tarpeessa josko sillä saisin ajatukset muualle... jos joku haluaa oikein hyvän keinon ni se gofatgo haaste on todella tehokas miulla on kaikki vinkit ym. taskussa mut toteutus ontuu mut jos sen urakan aloittaisin uuden vuoden lupauksena ni voisin jättää vauva kuumetta taka-alalle... ja ehkäpä asiat menis sitten kuin itsestään....mites sen kanssa edettäis oma ketju sille vai ? mie epäilen kyllä itseäni jo tässä vaiheessa olen selkärangaton. Kuvittelen että kaikki ovet aukeaa kunhan olen raskaana hirveästi odotuksia raskaudelle jne. sillä minulla on ollu raskausajan db ni sitten ei tule syötyä kuin kunnon ruokaa suklaat ja pullat on täysin kiellossa... en vaan tosiaan itseni takia viiti vaivautua vaikka tiedän miten mahtava olo on kun vyötäröltä alkaa sentit kadota...

OON: pissitauti oireet sen kuin kasvaa hieman muniksia jomottelee ja voitteko kuvitella ensimmäinen kierto kun valkovuotoa tulee ihan pöksyihin asti !!!!! tähän asti ollut vain pyyhintä vuotoa. ihan tuntuu et lorahtelee alakerta ihan märkänä, liekkö sitten hiiva ?yhteen aikaan oli pissitulehduksen oireet joka kierrossa... miulla on ollu ennen raskauksia useita tulehduksia sekä raskausaikana ainenkin 3. Pelottaa se täti mut nyt on jotenkin tulossa oireita jotka varoittavat tädin tulosta vaikkakin on hyviä raskausoireitakin... mutta puuttuu se uupumus ja se aivan kamala pahaolo mutta eihän noita päiviä vielä paljoa ole eihän ?
 
Noniin, Minnarun ; eihän noilla päivillä vielä ihme ole ettei testissä näy.. Kyllä se siihen nyt tässä kierrossa pamahtaa, oon ihan varma! Mullakin on ollut tulehduksia raskauksien aikana muuten.. Mulla oli viel viikko sitten olo et en olis raskaana, mutta nyt on sellainen olo et oonkin. Ja pelkään ihan kauheesti sitä pettymystä :( Ei ees ole mitään konkreettisia oireita, mutta kun toivon vaan niin kovaa. Tänään olin ostoksilla ja koko ajan tuntui et piti vetää syvään henkeä et happi kulkee normaalisti.. Mistä lie johtuu, mutta toivoin taas senkin olevan raskausoire :LOL:
Eli onnistun kyllä tekee kaikesta raskausoireen, kun vaan haluan..
 
KHJ
Heipat! Onnea todella paljon kaikille plussanneille.

Tulin äsken kotiin sairaalasta,keskenmenosta oli kohtuun jäänyt jotain ja tänään oli kaavinta. No en sit meinannu enää herätä nukutuksesta ja nyt olo on kuin rekan alle jäänyt,
mutta piti se kertoa että tuli Barbamaman 8v potun kuorinnasta mieleen,että kun äsekn tulin keittiöön hörppäämään vettä niin huomasin vasta nyt jääkääpin ovessa sydämen muotoisen lapun jossa luki " Terve tuloa kotiin Äiti rakas" made by 7v esikoiseni. Sillä hetkellä kävi mielessä että jos eivät ois saanu mua enää heräämään niin mistä kaikesta oisin jäänyt paitsi:'(

visiiin vähän herkillä taas..........................
 
hei pitkästä aikaa... nyt on joulut juhlittu ja uutta vuotta kohti. Laskurin/laskurien mukaan ovis pitäis olla tässä ihan näinä päivinä tiiä sit. Mites mammat vietätte uutta vuotta? mie aattelin vaikka en ookkaa raskaana ostan jotain alkoholitonta kuohuvaa(eikös niitä olene myynnissä) iten en hirveesti välitä olla juovuksissa ja paha olo tulee tosi helposti. Mutta että jos jollain juhlistas tätä vuoden vaihetta. mie voisin kanssa ilmottautu painon pudattajax 81kg mittarissa synnärin jälkeen noin vuos sitten oli 95kg ja kaks viikkoo takaperin putos 80. oli tässä jo 78 mut nyt joulun myötä on tullu herkuteltuu..´ Mutta ulos on päästävä tässä nyt
 
Heh, tiiän et tää on nyt aivan turhaa toiveiden elättelyä, mutta mä tein eilen ovistestin ja siihen tuli hailakka viiva.. Tiedän kyllä ettei ovistestejä voi pitää raskaustesteinä, mutta mulla on niitä tilattuna ihan mielettömästi, ja niiiiiiiiiiiiiiin kovaa yritän löytää kaikkia raskausoireita, että pakko niitä tehdä, naurakaa vaan.. :D Aion tehdä nyt joka päivä ja katsoo vahvistuuko se viiva. Tässä kuussa jostain syystä kauheen korkeella toiveet vaikkei mitään konkreettisia oireita olekkaan. Putous maanpäälle tulee olemaan karmee jos täti kurvaakin paikalle.

Sori omanapaisuuteni, illalla kommentoin lisää, töissä oon ja pakko oli tää taas tulla nopee raportoimaan..
 
Onnea koiksalle plussasta!! Ihanaa :))

Halit sitä tarvitseville jne :D Kaikkien kirjoitukset oon lukenut, huono vaan olen kommentoimaan...

AAPUUAAA!! Mulla puskee täysiä raskausoireita, vaikka mä päätin etten vahtaa olojani! :O
Rinnatt turvoksissa, vihlaisuja äkkiliikkeissä alavatsassa, valkovuotoa piisaa, itkettää, väsyttää...
Iik, pelottaa!
Ja mä en millään malttais sen testin tekemisen kanssa, sunnuntaina vasta olis menkat päivän myöhässä. Aikaisintaan. En nyt tiedä viitsinkö kiusata itseäni ja tehdä heti huomenna testin. Jotta sit tietäis ottaako illalla siiderin vai ei :whistle:
Mut vaikka se oiskin nega, niin eihän se silti oo sanottu, olenko raskaana vai en... Vaikeaa. Kai mä pysyn limpparilinjalla, kun en sitä yhtäkään tarvitse ja pidän näppini erossa niistä testeistä siihen saakka.

P.S. Painonpudotuksesta;mun pitänee kipasta vaa'alle ja ilmoitan sitten osallistunko haasteeseen, en oo hetkeen uskaltautunu :LOL:
Kyllä me tosin miehen kanssa uudenvuodenlupaukseksi päätettiin jättää iltaherkut yhteen iltaan viikossa. Kun se nyt on taas talven myötä kivunnut jokailtaiseksi tavaksi :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos KaramelliApina!

Kerran Vielä toivottaan hartaudella, että tuut pian perässä. Aika lupaavaa touhua sulla.

Kovasti toivon, että te kaikki pääsette, tuonne "toiselle puolelle" mahdollisimman pian! <3

Painonpudottajille ISO tsemppi, se voi oikeesti auttaa jos on vaikeuksia ollu! HYVÄ NAISET! GO GO!!
 

Yhteistyössä