kolmatta kaipaavien joulukuu

eilen tuli muuten iltapäivästä aivan kamalan huono-olo joka meni ohi sitten kahden tunnin päiväunilla =) toivoisin olevan raskausoire... samoin ollu oikeastaan oviksen jälkeen koko aika jomotuksia alavatsalla ja vatsa ihan sekaisin... mutta mutta onhan sitä oksennustautia tässä taloudessa ollu...jännä et se väsymys on näin iltapäivisin ei iltaisin joten ???? ei oikein tiedä en oikein jaksa uskoa raskautumiseen kun on jo niin monta pettymystä takana. On muuten kiloja tullu tässä yrityksen aikana mutta aion aloittaa heti huomjenna tiukemman ruokavalion suklaa kierre pitäisi saada poikki.
 
Sandemar: Toivotaan parasta! Mikä vointisi on tänään? Mulla oli myös pientä tiputtelua esikoista odottaessa. Soitin neuvolaan ja sain neuvoksi vain levätä ja rauhoittua. Tein niin ja vuoto loppui. Terve tyttövauva syntyi 10 vuotta sitten =)
 
Vuoto on nyt loppunut ja kohdun tuntee todella selvästi, ihan omaa elämäänsä elää :) Kasvukipuiluja on, pahoinvoin, väsyttää ihan törkeesti ja muutenkin oireet vahvat. Usko ja luotto nyt vahvempi, kai tämä vielä tästä :)
 
Täällähän on käynyt niin hurja plussapuhuri että toivon sormet ja varpaat ristissä että pääsen imussa mukana :) Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä vielä haamujen kanssa kärvisteleville.
Mulla ei ole yhtään raskautunutta fiiliistä, mutta toivon silti. En edes enää tiedä millon ovuloin jos ovuloin ollenkaan joten en tiedä ollaanko edes osuttu oikeille päivillä talletuksilla. En tajua mihin ne ovikset olis kadonnut kun ekat raskaudet on alkanut niin nopeesti?! Voikohan ne alkaa harvenemaan? Ikää on kyllä "vasta" 26 v. eli en usko että sitä voi alkaa vielä syyttämään ainakaan.. IIhme homma! Olin koko ajan kuvitellut siirtyväni Miuskin kanssa samaan aikaan (en ees tiedä mistäse mielikuva oli päähän tullut) mutta taitaa alkaa tulla jo kiire jos samaan odottajien pinoon aikoo :/ Noh, pino kun pino, kunhan nopeesti pääsis.. Nyt kun yritystä on jo näin kauan takana, niin ajatukset harhailee liian usein siihen totuuteen että jos olis tärpännyt silloin kun "lupa annettiin" niin olis jo pian käärö sylissä.. JOS ja JOS ja JOS...
 
mymosa
Joulut sitten vietelty, voi alkaa oottaa uutta vuotta.. synttäritkii ylihuomenna, mutta niitä ei kannata enää tässä iässä ootella :D

Tein tänään ovistestit ja näyttää haaleempaa viivaa kuin ennen joulua, joten turha varmaan enää testailla..
 
Tervehdys kaikille!

Uusi pikku-kolmosen "pykääjä" ilmoittautuu :) Olen 32 vuotias ja muut lapseni ovat kaksi tyttöä v 2000 ja 2002. Tytöt saivat alkunsa heti ensimmäisistä yrityksistä ja nyt olen taas ihan jännitystä piukassa että miten nyt käy... Poistatin hormonikierukan viikko sitten, peittoa on heiluteltu ahkerasti kaksi viikkoa ja nyt yhtäkkiä olen tosi kipeä (lue: luulosairas). Maha kipeä, väsyttää, oksettaa, on kylmä, odotan menkkoja koko ajan kun tuntemukset samoja, tupakkaa ei enää tee mieli, itkettää, raivareita tulee milloin mistäkin vaikka yleensä en hermostu millään. Mutta ymmärrän etten millään vielä voi olla raskaana, silti se pyörii mielessä...kellään muulla tällaista HETI kierukan poiston jälkeen? Viimeksi kun kierukka poistettiin niin ei tullut mitään oireita, käytimme kumia kunnes uusi kierukka laitettiin sillä emme halunneet lisää lapsia.
 
heissan...
joulut vietetty ja lomaillaan nyt vielä viikko,lapset valittaa jo tylsyyttä...: /

Ms myway,nuo on varmaan hormonihöyryjä...koht pääsette kunnoll pupuilemaan. itsellä poistettu kierukka 15.12 vuodon aikaan joka kesti kp 9 asti. ja oviksen tikutin joulunpyhinä.

Tästä pääsenkin ihmettelemään että mikä on tämä inhottava verinen vuoto,alkoi tänään,muilla ollut oviksen jälkeen tälläistä. selkää jomottaa ja mahaa pistelee. Ei kai se auta kun koittaa ottaa joku harrastus,jotta ei muistais tätä kuumeilu..:|
 
Tervetuloa MsMyway! Lisäänkö sinut tuonne meidän ensimmäisen sivun listaan? Mikä kiertopäivä sinulla on menossa?

Meillä onkin ihan samanikäiset lapset. =) Tulin itse raskaaksi heti ensimmäisestä kierrosta ehkäisykapselin poiston jälkeen viime keväänä. Kapseli poistettiin kuukautisten aikana ja siitä kuukauden päästä sain selvän plussan testiin. Aika nopeasti sinulla on tosiaan oireet tulleet, mutta teoreettisesti se on mahdollista, jos ovulaatio oli juuri kierukan poiston jälkeen. Yleensä oireet alkavat pikkuhiljaa n. viikon hedelmöityksen jälkeen, kun kiinnittyminen on tapahtunut. Peukutuksia tärpin puolesta! bd
 
Tervetuloa MsMyway ! Kivaa että uusia tulee tasaseen tahtiin etten jää tänne yksin pyörimään.. :LOL: Mä huomaan koko ajan etsiväni taas kaikkia mahdollisia oireita itsestäni, vaikken ees realistisesti usko tän kierron pupuilujen auttaneen. Vaikka ihan "hyvinä" päivinä on pupuiltukin, mutta jotenkin tullut vaan jo niin pessimistiseksi.. Tylsää kun mä en voi seurata noita dpo päiviä, kun ei edelleenkään oo mitään hajua oviksesta.. En ainakaan tikkuun onnistu ikinä saamaan vahvempaa viivaa kun se testiviiva, vaikka pitäs tulla, yleensä en saa mitään viivaa ja oonkin jo lopettanut koko tikuttamisen..

Silti, tänään kävin ekaa kertaa tiirailemassa jo odotuspuolen väkeä. Ei olis kyllä ehkä kannattanut, ei meinaan ainakaan pienentänyt tätä kuumetta :heart:
 
Kerran vielä: mie oon ihan samanlainen höperö kävin vielä katsomassa niitä masu kuvia ja ihania oli =) mie yritän puhua itselleni järkeä mut kyllä nyt on niin korkeat raskautumistoiveet et oon antanu kyllä niiden sumentaa koko ajattelu kykyni... jotenkin tässä vain ollaan "raskaana"... pelottaa miten suhtaudun kun täti kurvaa paikalle.... mut on miulla tainnu joka kierto tässä vaiheessa olla toiveet korkealla...
 
Ihania jouluplussia!! ONNEA!

ON:
Mulla pitäs kai alkaa to menkat, luulen et ne on ne eikä plussaa. Tää kumman tukkonen olo kyllä viittais plussaan ja koko ajan palelee, mut mut onhan sitä flunssaa liikkeellä, et sitä varmaan oikiasti. :headwall:
Jaa on täs semmonenki, et järjellä jos mentäis niin ei ees toivois raskautuvan. Ja lääkärit sanois (ajattelevat ainaki) Tyhymä akka! Sillä mulla leikattu muutama vuos sitte vas. lonkka ja sit nyt se on vaivannu kuopuksen synnytyksen jälkeen koko ajan lisääntyvästi. Kuvattiin ja sieltähän löyty: lonkan joku sisempi lihas on poikki ja se tähystettäis helmikuun alussa. Et sillee!! :'( Harmittaa sikana. Ja jos raskaana nii eihä sitä voi tehä. Ollu niin itkusia päiviä, ettei tosikaan. Koko ajan jotaki vastuksia meän vauva haaveille.. :kieh:

Plussatuulia silti teille toivon!
 
Äpyli: :hug:

Kerran vielä ja Minnarun: Olen myös kuvitellut oireita koko ajan ja sitten pettynyt, kun täti onkin kurvannut paikalle. Odottajien puolelle en onneksi ole eksynyt. Tämä joulunaika on ollut taas aika rankkaa. Ollaan itketty miehen kanssa yhdessä menetystämme. Vietettiin joulupäivää haikeissa tunnelmissa muistolehdossa kynttilämeren keskellä. On pakko suojella itseäni turhalta pahalta mieleltä enkä siksi sinne odottajien puolelle tahdo edes kurkkia. Nyt alkaa usko loppua jopa tähän asti rennosti ottaneelta mieheltäni. :( Koitan ottaa nyt hiukan rennommin enkä testaile ovista tässä kierrossa. Toivottavasti siitä on jotain apua...
 
Tervetuloa uusille!!
Täällä vuoto alkaa olla ohi ja peittojen heilutuksen voisi aloittaa, mutta ei huvita sitten yhtään!! Sen verran syvälle tuli pudottua kun menkat alkoi jouluna (kaksi päivää etukäteen jopa) niin sieltä ei kovin nopeesti taideta nousta. Ei huvita yrittäminen eikä mikään siihen liittyväkään. Vauvan ja raskauden kyllä otan ilomielin, mutten halua kokea tätä syvää pettymystä uudestaan. Tiedä sitten mitä tässä tekee ja tapahtuu...

Kiva kuitenkin ettei kaikki tutut siirtyneet toiselle puolen ja että saadaan uusiakin mukaan! :) Vaikka toki kaikille toivon pikaista plussaa!! :O:whistle:
 
Terve vaan MSMYWAY!

Kyllä se on likat semmonen homma, että tää tämmönen kuumeilu sekottaa kenen tahansa normaalin pienen ihmisen...

Täällä ei oo tätiä näkyny ja nyt alkaa epäilyttää, että jospa se ei tuliskaan. Kävin päivällä lenkillä ja matkan varrella oli sopivasti apteekki. Ostin yhden kappaleen apteekin omatestin.. Ajattelin, että teen sen huomen aamuna.. Muttamutta... Kotia päästyäni kävelin hyvin määrätietoisesti suoraan vessaan. Pissa oli ollut rakossa vajaan kaks tuntia. Pissasin kuppiin ja kastoin tikun. Ensin ei näkynyt mitään.. sitten alkoi kuitenkin piirtyä hentonen viivanen näkyviin... Pakko oli mennä takas apteekkiin ja ostaa pari testiä lisää.. Aamulla siis uusiks...




Sama testi monessa valossa. Melekeen uskaltaa jo hihkaista...
Mistäköhän johtuu, etten saa näkyviin yhtään hymiöö tai esim tekstin paksunnos yms ei toimi??
 
Barbamama :lle hali :flower: . Just jouluaikana kaikki tämmönen on niin vakeeta... Siskon raskauskin tuntuu nyt jotenkin niin vaikeelta, vaikka on tietty ihanaa että hänellä raskautuminen onnistui niin "kivuttomasti". Me vietettiin koko joulu mun vanhemmilla mökillä ja joulukirkko oli sellaisessa ikivanhassa puukirkossa jossa ei todellakaan ole sähköjä ja lämmitystä jne, eli oli n. 29 astetta pakkasta ja istuin sielä muiden seassa ja rukoilin Jumalalta viela yhtä vauvaa meidän perheeseen (vaikka haluisin kyllä enemmänkin, mutta aloitetaan nyt siitä) En siis ole lainkaan uskovainen enkä edes muista millon olisin viimeksi mitään rukoillut, eli oli enemmänkin sellainen "jos olet siellä jossain, niin.." -toive. Mutta joulukirkkoon menen joka vuosi, koska musta ne tarinat on kauniita ja tetysti hautausmaalle muistamaan niitä sukulaisia ja tuttuja joista on jouduttu päästämään jo irti. Kaikki muut huokaili kirkon jälkeen sitä "olipas kylmä, kesti kauan jne" Musta se ei tuntunut pitkältä ollenkaan vaikka ihan jäässä olinkin. Hoin vaan pääni sisällä sitä yhtä rukousta. Mikäli mukana paltalla on joitain joita tämä uskontoasia koskettaa enemmän ja jotka nyt kokevat etten ota tarpeeksi vakavasti asiaa tms, niin EN ole nyt tarkoittanut ketään loukata näillä höpinöilläni.

Ja Minnarun ; pitäsköhän munkin käydä ihan vähän fiilistelee niitä vauvamasuja?! :xmas:
 

Yhteistyössä