Täältä omanapaisia kuulumisia 'muuten vaan'.
Aatto siis saatiin olla kotona. Koko aattopäivän mulla oli kovaa paineen tunnetta alakerrassa, ja pitkin päivää supisteli pienemmin ja isommin - eli meni aatto vähän sumussa kun kokoajan pelkäsin että lähtö tulee :ashamed: . Voi olla että oli ihan psykologistakin nuo oireet, mutta pääasia että saimme siis aaton viettää rauhaksiin.
Outoa on kyllä nyt ollut, kun etukäteen oltiin niiiiin varmoja että Pieni on kanssamme jo Jouluna - nyt on vieläkin oudompi olo kun odotus vaan jatkuu.
Täytyy myös marmattaa
sukulaisista: Ensin esimerkiksi oma äitini oli niiiin valmiina kokoajan että hän tulee sitten vahtimaan isompia lapsia koska vaan. No nyt sitten aatonaattona vieraillessa täällä jo antoi ymmärtää että kai nyt sitten löydämme jonkun varahoitajan kun nyt jo kävivät täällä ja on jouluvieraita jne :/ .
Siis anoppi on onneksi kokoajan myös varalla, mutta mua ärsyttää tuollainen 'luovuttaminen' - nyt kun meni näin yli niin ihan kuin se lastenvahdin tarve olisi johonkin kadonnut

.
Muut sitten kun ovat soitelleet tai käyneet niin kaikki sanoo samaa; "nyt sitten vaan reippaalle lenkille", "koitas nyt jotain keksiä" jne. :kieh: . Ihan kuin en olisi viimeiset kolme viikkoa touhunnut tosissaan, imuroinut ja luutunnut ja lenkkeillyt - ja myös ottanut ihan iisisti. Ja ihan kun tässä olossa ei olisi kestämistä muutenkin.
Ja vielä; hyvissä ajoin ennen Joulua kaikki sukulaiset puhuivat niin tärkeinä että tottakai tulevat pyhinä käymään meillä kun emme ymmärrettävästi nyt liikuskele. No miten kävi? Kukaan ei ole kirveelläkään nyt tulossa, kaikki keksii sytä ja sopertaa että jos nyt sitten vasta tullaan kun tullaan vauvaa katsomaan... :headwall: . Harmittaa ihan tosissaan, me kun nyt tosiaan Ei vierailla kun en yksinkertaisesti jaksa - saavatpahan omat joulupakettinsa sitten loppiaisena :| .
No valivali juu, ei saisi marmattaa kun toisilla oikeitakin huolia :ashamed: . Mua ei enää niinkään ota päähän tää yliajalla oleminen, mutta olo on kokoajan jotenkin tyhjä. Mieskin kyselee jatkuvasti miksi olen ihan muissa maailmoissa :/ .
Neuvolaan ei enää kuulemma tarvitse mennä ilman vauvaa

. Lauantaina 27.12. on äippäpolille tarkistusaika - vain jos tilanne äärimmäisen kypsä tai vauva Todella iso niin aloittavat käynnistelyn, muutoin siitä taas kahden päivän päästä tarkistukseen. Ja takarajana siis 42+2 eli 31.12. jota pidemmälle eivät jokatapauksessa päästä; onpahan joku deadline

.
Mä en mitään muuta toivo niin paljoa kuin että tämä käynnistyisi luonnostaan, ja että Pienellä olisi kaikki hyvin. Jotenkin huolestuttaa erityisen paljon nyt kun ollaan jo näin paljon yli - eli onko tarpeeksi lapsivettä jne. Sentään liikkeet tuntuu ihan hyvin joen niiltä osin kaikki kunnossa.
Voi olla että lauantain tarkistus jo itsessään saa synnytyksen käynnistymään. Ja jos muka en ole vielä yhtään auki niin sitten on jo ihme - sentään ihan järkyttävän kauan ollut kipeitä suppareita jne!
Mutta nyt häivyn valittamasta, ja toivon vielä onnea kaikille jotka saitten vaavinne Jouluksi kotiin - ehkä piankin jo kuulemme moniko syntyi aattona :heart: =)
- Terhikki ja Kolmonen rv 41+3 -