Tervetuloa taas uusille pulisijoille! Meitä on listalla jo tosi monta,
109 joululahjan odottajaa! Eihän kaikki toki aktiivisesti kirjoittele, eikä mielestäni tarvitsekaan, mutta täytyy todella kiittää teitä jotka kirjoittelette (viimeisimmässä päivityksessä poistin listalta muutaman nimen joiden LA ei ollut vielä selvillä, päivämäärän ilmoittaneita en poista ilman eri pyyntöä)! Tämän palstan henki on toistaiseksi pysynyt erittäin positiivisena ja kannustavana, ja kuten Naputtajakin sanoi, tänne todella on sen takia addiktoitunut! Eli
kaunis kiitos mukavasta hengestä teille kanssasisaret :flower: =)
Itsekin nimittäin pitkän tauon jälkeen kävin helistimeen kirjoittelemassa kuulumisiani, ja muutamana päivänä sen jälkeen seurailin keskustelun etenemistä, ja kyllä vaan taidan taas joksikin aikaa poistaa sen ketjun suosikeistani. Ei mitään suurta tappelua, mutta sellaista mielipiteiden lyttäämistä ja omien pönkittämistä, johon en täällä vielä ole törmännyt. Todennäköisesti tässä pinossakin on monia odottajia, jotka hakevat vertaistukea useasta ketjusta (kuten minä

), varmaan on näitä helistimen keskusteluihin osallistuneitakin. Sitä vaan huomaa viihtyvän jossain paremmin kuin toisaalla.
Multa loppuu tänään kesäloma, raskain mielin joudun palailemaan töihin iltavuoroon (hoitoalalle). Mulla on vain määräaikainen työsopimus ja tässä joutuu nyt esittämään reipasta loppukesän jotta olisi edes teoreettiset mahdollisuudet saada sopimusta syys- ja lokakuulle, äitiysloman alkuun saakka. Tokkopa mua kukaan tahtoo töissä pitää jos olen enemmän saikulla kuin työkuntoinen. Onneksi tähän asti olenkin alkuraskauden pahoinvointien hälvettyä jaksanut hyvin, eikä olo tälläkään hetkellä mitenkään kurjalta tunnu muuten kuin henkisesti. Pomo on monesti painokkaasti sanonut ettei raskauteni ole hänelle mikään este uusia työsopimusta syksylle jos sijaisen tarvetta vaan on. Nyt pitää toivoa että pomolla on lomaltapaluunsa jälkeen hyviä uutisia kerrottavana! Rehellisyyden nimissä täytyy teille tunnustaa että jos sen kahden kuun sopparin vielä saan, niin sitten loppuu reipastelut, enkä väkisin yritä olla töissä äitiysloman alkuun asti. Sitä vaan uskaltaa jäädä paremmin saikulle kun tietää saavansa ainakin sen peruspalkan.
Seuraavalla neuvolakäynnillä kuun lopussa saankin jo niitä kelan lappusia! Tarkottaako se sitten äitiyspakkauksen hakulappusia ja muita, luulisin. Mä olen tehnyt maltillisesti pieniä vaatehankintoja vauvalle alennusmyynneistä, ja anoppi on tahollaan tehnyt lisää. Oon yrittänyt ostaa lähinnä 56 ja 62 cm, mies sanoikin että jos jonkun tosi pienen vauvan synnytän niin hän sitten menee ensitöikseen vaateostoksille. Kaverilleen kävi niin, heidän tytär oli 46cm syntyessään ja äiti pituuden kuultuaan parahti että "eihän meillä ole sille mitään päällepantavaa!"

. Mutta siis jo yhtään tämä meidän mukula vanhempiinsa tulee niin pituutta on ainakin sen 50cm ja painoa yli kolme kiloa.
Kauheeta jaarittelua multa tänään, mutta ehkä mä olen vähän hermostunut tuosta töihin menosta. Sitä vaan niin tahtoisi jo jäädä kotiin...