HUHTIKUUN MASUJEN PINO

tirlittan, pahin alkaa olla kai ohi nyt. Kuopusta odottaessa taisi kestää rv 16 asti, vai olikohan esikoista odottaessa... Pelkäsin että kaksosia odottaessa oksentaisin rajummin, useammin ja pitempään, mutta nyt on ollut ihan siedettävää.

Joku kysyi äitiysvaatteista. Ihan tavallisilla, venyvillä vaatteilla pärjäsin kahden ensimmäisen raskauden aikana. Siskoni lainasi äitiyshameen tosin kuopusta odottaessa, mutta mahtui tavallinen hamekin päälle. En tiedä joudunko nyt hankkimaan äitiysvaatteita sitten.

Raskauspäiväkirjaa en ole pitänyt. Esikoista odottaessa kirjoitin ahkerasti päiväkirjaan, nyt se on sitten vähentynyt kun ei oikein ole aikaa.

Ketkä aikovat tukivyön ostaa? Olen nyt kaksi raskautta kestänyt ilman, mutta nyt on pakko ostaa sellainen. Selkäsäryt ovat uskomattomat. :(

Hassua, nyt jo huomaa kuinka iso kohtu on. :eek: :eek: :eek: Nytkö se hurja kasvu jo alkaa...

Vispilä ja kaksoset 10+5
 
Huomenta.

Tuntuu, että on ikuisuus, kun viimeksi tänne oon kirjoittanut, vaikka ei siitä nyt niin pitkä oo, pari päivää.

Tirlittan, tottakai saa hyppiä yli rajojen =) Mulla vielä välillä pahoinvointia on enemmän ja välillä vähemmän. Eilen jouduin oksentamaan, mutta onneksi enää ei edes joka päivä tartte pönttöön yökkäillä. Nyt siis mulla tänään vaihtuu viikko 15, eli aika sitkeässä tuntuu tuo paha olo olevan. Mutta eiköhän se nyt viimestään ens viikolla hellitä.

Mä oon kirjoittanut pientä raskausajan kirjaa neuvolasta saatuun libero-vihkoon. Jokaisessa kolmessa edellisessä raskaudessakin sain kyseisen vihon, ja sitä oon käyttänyt hyväksi. Sen oon sitten liittänyt jokaisen lapsen vauvakirjaan, eli heitä varten tuntemuksia siihen oon ylös kirjoittanut. Kiva niitä on kyllä nytkin lukea, että mitä on missäkin raskaudessa ajatellut ja miltä on tuntunut missäkin vaiheessa.

Mä oon äitiysvaatteita käyttänyt jo niin kauan, etten edes muista koska ne käyttöön otin. Alamasu kun on jo kasvanut niin, ettei oo enää haavettakaan mahtua vanhoihin housuihin. Kolmet äippähousut mulla on tällähetkellä käytössä, varmaan ainakin yhdet vielä ostan sitten kun aikaa kuluu.

Vauvalle en oo vielä ostanut mitään uutta. Tai no, sen verran nyt valehtelin, että tilasin postimyynnistä kyllä yhden pakkauksen, mutta se tulee vasta marraskuussa, eli periaatteessa en vielä mitään oo ostanut. :whistle: Se oliskin helpompi ostella kaikkea kivaa, kun olis 100% kumpi sieltä tulossa on. =)

Mutta nyt minä meen kattomaan, mitä hommia on kasaantunut viikonlopun jäljiltä. Hyvää viikon alkua teille huhtikuiset!!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy uudelle viikolle 15 jo!!!! :heart:
 
Huomeia!!!

Täällä sairaslomaa edelleen vietän. Onneksi sitä sappikohtausta ei ole tullut uudestaan, eli vointi on hyvä. Lääkäri vaan käski ottaa levon kannalta, joten en sitten ole tehnyt juuri mitään...

Äitiysvaatteista: äitiyshousuja olen jo muutaman viikon käyttänyt, kun ei noi normaalit farkut mahdu enää päälle. Ja kotona sitten olohousut siis ihan normaalit on kovassa huudossa. Vajaan kahden viikon päästä olis yhdet häät ja nyt onkin ongelma, että mitä sinne laitan päälle... Kait se on kauppaan lähdettävä, ei muu auta.

Ihanaa, kun aurinko näkyy pilkottavan tuolta harmaiden pilvien raosta.... On ollut niin harmaata ja sateista, että oikein masentaa... Nyt täytyy varmaan käydä heittään pieni kävelylenkki...

Hauskaa viikkoa vaan kaikille huhtikuisille!!!

Nasu-Masu 12+2
 
Vispilä kyseli tukivyöstä. Mulla on ollut anitan tukivyö käytössä joka raskaudessa. Lyhyt kun oon ja masu kun on kasvanut ennätys lukemiin, on mun ollut pakko turvautua selän takia tohon vyöhön. Totuttelua se aluksi aina vaatii, mutta kun sitä vaan pitää ja vaihtelee paikkaa ja kiristää ja löyhdyttää, niin löytää sen ittelle sopivan oikean kohdan ja pikkuhiljaa sille tottuu. Tietenkään kaikki ei tykkää tukivyötä käyttää, mutta kannattaa kokeilla ainakin, jos selän kanssa tulee ongelmia. =)
 
Vauvahöperö harmaana
Moi,

Meillä menee ihan hyvin, np-ultra oli ja meni. Kaikki ok. :heart:

Kertokaas kanssasisaret, et mitä ihmettä mä teen tälle närästykselle:/ On parempia päiviä ja sitten taas näitä huonompia.

Omenoita ei voi enää lainkaan syödä. Täytyykö vaan syödä noita rennie tabletteja vai mikä vois auttaa?
 
ensiodottaja76
Heippa kaikille,


Tuohon närästykseen sain ohjeeksi venyttelyn. Itse olen harrastanut yleensä paljon liikuntaa ja vatsa ollut suhteellisen tiukka, niin aiheuttaa kuulemma närästystä.

Elikkä kannattaa kokeilla vatsan venyttelyä: joko selällään maaten ja venytys pitkäksi tai sitten vatsalleen ja venyttää ylävartaloa ylös (kobraliike). Itselläni ainakin auttanut :)

Oma pahoinvointini loppui 10+5. Nyt viikonloppuna alkoivat kovat nivuskivut. Viikkoja nyt 14+1.

Hyviä vointeja kaikille!
 
Moi taas! :) Täällä on taas tänään oksenneltu lahjakkaasti. Vkloppuna oli aikas hyvä olo ja kertaakaan en oksentanut.

Soitin äsken seuraavaa aikaa neuvolaan ja sain ajan 2.11. Normaalisti saa vasta rv:lle 20 seuraavan ajan. Äitiyspoliaika on rv:lla 20. Postista on tulossa resepti aspiriinia varten. Joudun syömään sitä jo näin aikasilta viikoilta lähtien raskausmyrkytys uusiutumisriskin takia.

Sain tänään aikaseks jopa leipoa. Leivoin suklaahyvää ja tein sopan. Kukahan sitä suklaahyvää aikoo eniten syödä?! :p :whistle:

Rv 10+4.
 
Moikka pitkästä aikaa!


Paljon oli tullu taas juttuja, mistähän aloittais...

Äitysvaatteita ole jo ostellut, mutta toistaiseksi ovat kaapissa pysyneet. Edellisellä kerralla oli kahdelta kavverinta vaatteita lainassa, mutta nyt kummatkaan ei jouda, eli ite täytyi ostaa. Miulla menee vielä farkut, kun ovat aika matalan malliset. Ja kotona melkeinpä olohousuissa kuljen, kun vielä viimisiä äitiyslomapäiviä viettelen! Ensiviikolla siirryn sitten työttömäksi, ja toivottavasti pysyn seuraavaan lomaan saakka :D Harvemmin sitä näin toivoo, että toivottavasti ei töitä löytyisi :whistle:

Päiväkirjaa olen useasti aatellut aloittaa, mutta en oo saanu aikaseksi. Esikoiselta aloitin kans vasta joskus rv20, nyt jos aikasemmin jo aloittais. Kirjottelin kans siihen neuvolasta saatuun kirjaseen, mutta nyt en sitä saanut, kun vasta vuosi sitten sellasen sain. Täytyy varmaan ostaa joku koululaiskalenteri, sehän alkaa tästä syksystä ja kestää ensikevääseen saakka.

Me hankittiin kaksosten rattaat jo varastoon, kaverinta ostettiin käytetyt. Muita hankintoja ei tarviikkaan tehdä, paitsi sitten vaatteita. Mutta ne ehtii sitten, kun näkee kumpi sieltä tulee! Tää raskaus on ollu kyllä ihan samanlainen alkuun kun tytölläkin, en tiedä onko sillä mitään väliä. Seittemästä serkuksesta kuusi on tyttöjä ja yksi poika, että täälläkin vähän painetta lykkää, että poika olis ihan kiva.. Olis kyllä minustakin, oon aina haaveillu, että olis tyttö ja poika, mutta kumpi tahansa kelpaa!

Sain lauantaina 12 viikkoa täyteen ja jotenkin tuo alkulamaannus on menny ohi ja oon alottanu taas liikkumisen enempi. Jotenkin se vuoto vähän säikytti ja sit jäi vaan tuohon sohvalle makaamaan, ettei vaan mitään sattuisi, mutta nyt ollaan tytön kanssa kolmena päivänä käyty rattailemassa melkein tunnin lenkki. Hyvä minä :D

np-ultra olis keskiviikkona, enää pari päivää jännättävää!

Miun täytyis kyllä oikeesti kiinnittää huomiota tuohon terveellisempään ruokavalioon :ashamed: On nimittäin tullu mätettyä karkkiakin melkein päivittäin ja muuten ruokailu on ollu mitä sattuu. Tänäänkin tuossa puol kolmen aikaa tajusin, että en oo syöny ku aamulla yheksältä jugun ja palan leipää. Alko olla jo vähän voimaton olo.
Miulla oli seuraava neukka muistaakseni 10.11 ja sillon samalla on ne sokerirasitustestit. Oon jo ihan varma, että tälläkin kertaa tulos on positiivinen ja valmistautunu siihen, että sitten on pakko ajatella ruokavaliota ja lopettaa makean syöminen. Nyt sitä tavallaan syö ennakkoon.. :ashamed:

Tulipa taas tekstiä...

Kirjottelewn sitten ultrakuulumisia keskiviikkona tai torstaina!

rouva80 & masukki rv 12+2
 
Tervehdys!


Tänään oli mulla se np-ultra ja 1,4mm oli se mitta :)
Viikonloppu oli ihana ku ei tarvinnut tehä sitten yhtään mitään :) Oltiin pojan kummitädin luona, ja siellä niitä hoitajia piisas :whistle: Oli kyl vaikeesti mitattava veitikka tuolla masussa, meinas mennä jo kaikilta hermo (pojalta nyt ekku) ku kahteli vaan meihin päin koko ajan :LOL: Mut sit se heitti kuperkeikan ja ja rupes nukkumaan.

nyt pitää mennä ruuanlaittoon :wave:


Mammahuhtikuu & 12+6
 
Moikka Moi!

Oltiinpas täällä oltu taas ahkeria kirjoittajia. Ite en päässyt viikonloppuna koneelle, kun siskon likka oli meillä ja valtasi tän koneen :D

Päiväkirjaa en oo kirjotellut.. vois ehkä tietty jotain kalenteriin tai vaukirjaan rustata.

Tänään oon taas siivonnu, ja vaihtanu hieman järjestystä, niin ja kattonu BB:n 24/7 :whistle: Sinnehän tuli tänään muutama asukas lisää..

Ukonkin 2 viikon loma loppui, ja tänään oli taas eka työpäivä.

Parvekkeelta heitin tänään meneen kukkaset, kun niistä nyt kuoli sit viimesetkin kukkaset. Se ois siivottava vielä ja sit vessa.. Ei vaan jaksais, kauhee väsy on, mut jippii pahoinvointi on loppunut..

Munkin pitää harkita sitä selkätukivyön? ostoo, meinaan selkä on edelleen aikas kipee, vaikka siihen tota linimenttiä on nyt hierottu.. Mutta ehkä vasta sitten kun masu enemmän kasvaa...

Näkemisiin taas :wave:

Miron äiti ja Sisu 11+4
 
Kuulumisia neuvolasta ;) Sielä se oli ja köllötteli...ja vilkutti ja heitti kuperkeikkaa...Tosin lääkäri sano että kohtu ei vastaa viikkoja eli tarkotti että kohtu on suurempi mitä viikkoja sen vuoksi sitten tuota mahaa onkin tullu aika kiitettävästi. :whistle: mutta torstaina nyt stiten selviää että jos viikkoja onkin enemmän noh sopii mulle ;) pääsen aikasemmin eroon mahasta kevättalvella.

Nyt siivoan hullun lailla huushollia kun on niiiin likaasta ja isäntäkin on pessy kaapin päällysiä ja tuumas että kyllä asutaan taas kerran p.a.s.k.a.n keskellä... :p mutta nyt haisee puhtaalle...ja jatkamaan lähen harjotuksia
 
Lisko
Mukavaa, et oli hyviä neuvola/ ultra kuulumisia :) Niitä on aina ilo lukea :) Meillä on lääkäri huomen aamuna, jänskättää vähän :whistle: Ultra laitetta ei taida olla tuollakaan, joten odotan sit innolla sitä sydänäänten kuuntelua, eiköhän jo saada kuulumaan :) Huomenna sit sieltä kuulumisia.

mammahuhtikuu: Onko teillä jo "varma" tieto, et poika olis tulossa kun kirjoitit, et "poika masussa meinas hermostua"? :)

Närästyksestä: minulla oli esikoisen aikaan loppu raskaudesta tuo vaiva ja söin rennietä, muista en ollut kuullutkaan, mutta nyt tiedän apteekista tarvittaessa kysellä jotain muuta, rennie ei nimittäin ajan mittaan enää vaikuttanut :/

Mutta nyt pitää taas rientää ilta puuhiin, joten öitä :wave:

Lisko ja tirpana rv 12+5 :)
 
jalava harmaana
huomenta kaikille!!

hah tässä sitä nähdään.. meikkiksellä tämä viikko vapaata ja mä olen jo tähän aikaan ylhäällä!! :kieh: ei oo reiluu kun ei uni tuu.. silti tuntus väsytävän.. pöh pah. no jos sitä sitten kotitöitä sais tehtyä..
eilen meinaan siivosin koko kämpän aivan perusteellisesti lattiasta kattoon. vielä jäi ikkunat pesemättä, mutta ne on niin isot ettei voi kuvitellakkaan yksin. ettei tipahda saranoilta tms.

pahaa oloa on vielä jonkin verran. viimeksi täytynyt puklata lauantai aamuna. ja jos unohtaa syödä tarpeeksi usein tulee inhokohtauksia.. toivottavasti menee pian lopullisesti ohi.

joku kyseli närästyksestä.. mulla on ollut jo mutta nyt onneksi ollut väliä.. serkun kanssa siitä juttelin ja hänellä on ollut koko raskauden ajan kova närästys.. apteekissa kuulemma myydään noin puolen litran pullossa jotain nestemäistä närästyslääkettä. hänelle auttoi se. en vain kuolemaksenikaan muista nimeä... :ashamed: mutta jos tarvetta niin ihan varmasti selviää kyselemällä.

ihanaa kuulla hyviä ultra uutisia. itelläni on tän viikon torstaina lääkäri ja siten siitä viikonpäästä on np ultra.. joten puolitoista viikkoa pitäs jaksaa jännittää. :)

mutta kirjoittelenpa taas lisää.

jalava 11 rv
 
Huomenta mammat.
Tässä ollut hurjat pari päivää perjantaista lähtien.
Jos joku muistaa että minulla oli np-ultra perjantaina,niin siellä kävimme.
Turvotusta oli että lisääntynyt 25 % riski kromosomi häiriöön ja 10% lisääntynyt riski sydänvikaan. Tajuton shokki se oli,olin aivan hysteerinen
ja se saamerin kätilö oli ........ ilmoitti ihan samalla lailla kun ulkona ois satanut vettä,ei osannut vastata mihinkään ja vielä kaiken lisäksi kehtasi sanoa kun melkein hyperventiloin siinä pöydällä että ei mitään hätää :eek:
Sanoin kyllä hyvin kovaäänisesti takaisin että miten niin ei ole hätää!
No vkl meni paremmin kun ei jääty kotiin vaan lähdettiin siskon luokse,siellä kypsyteltiin asiaa ja en masentunut sängyn pohjalle kuin oisin tehnyt kotona.
Oikeastaan silloin rauhotuin kun sisko sano että onhan se sun vauva silti.
Eilen kuitenkin käytiin siellä sikiötutkimuskeskuksessa jos se DNA määriteltäisi, se oli aivam järkyttävä toimenpide :'(
siis itkettää joka kerta kun mietin asiaa. Se lisää keskenmenon riskiä
0,5%
mutta ajattelimme miehen kanssa että valmistaudumme sitten paremmin tulevaa.Otamme joka tapauksessa ilomielin tämän meidän vauvan vastaan :heart:

No kun koti matkalla oltiin niin eikö ne saameri soittanut että siinä istukka näytteessä ei ollut soluja joten joutuvat tekemään sen uudestaan :'(
ei kyllä paljoo enää naurata,niin kuin sanoin se oli aivan kauhea toipenpide joka tuntuu semmoiselta mitä ei osaa edes sanoin kertoa.
Nyt en tiedä menenkö vai enkö,mun järkeilyjen mukaan se on taas 0,5%
lisää keskenmenonriskiä.Mieheni joka tietysti oli mukana sanoi että ei todellakaan tarvitse mennä,kiduttaa itseäni enenpään,sitten vain odotamme kun vauva syntyy kun ei se muuta meidän suhtautumista =)

No soitan tänään kuitenkin sinne ja keskustelen asiasta,ja meidän rakenne ultra on varmaan lääkärin tekemä siellä sikiötutkimus keskuksessa joka ketselee tarkemmin sydäntä.

Se saamerin kätilö antoi vielä huonon kuvan meille :kieh:

Mut tässä meidän vkl kuulumiset.

P.S Älkää nyt odottavat mammat saako hepuleita tästä jos ette ole käynyt np-ultrassa.

Rv 13+3
 
Isot :hug: Äitsykälle!

Mulla on tuo np-ultra vasta vajaan parin viikon päästä ja pakko myöntää, että jännitän sitä nyt jo. Verikoe otettiin viime viikolla ja siitä pitäisi selvitä vastaavia kromosomihäiriöriskejä, mutta tulokset tulee vasta loppuviikolla, joten vielä joutuu sitäkin odottamaan. Muuten olo hyvä ja pahoinvointiahan mulla ei ole ollut oikeastaan lainkaan. Ruoka maistuu ehkä vähän turhankin hyvin ja maha kasvaa..

Cailin 10+1
 
No john oli uutisia....Noh mulla on torstaina että että jännitys tiivistyy...Tosin koe tuloksissa ei ilmeisesti mitään erikoista riskiä oo ollu...niin ainakin sanovat neuvolassa..Noh kuulen sitten to mitä todella kuuluu tuonne mahaan.. ;)

töihin pitäisi lähteä. Olis sielä sellanen nippu laitettavaa mappiin että voisin vaikka jäädä kotia siivoamaan... :kieh: tosin isänälle sanoin että viikonloppuna kun tuun lauantaina töistä niin otetaan ja pestään ikkunat huonekerrallaan kun osa on maalattu 2v sitten jotne voi olla mielenkiintosta ottaa nitä irti toisistaan....mutta on pakko saada ne puhtaaksi. Nuorimman synttärit lähestyy...

mutta nyt on apkko mennä jotta ei saa pikavoittoa työmatkalla...

pillipulla 12+2
 
Äitsykkä :hug: :( Miten se DNA-tutkimus tehtiin? Jos se olisi onnistunut, niin mitä olisi kertonut? Olisiko tullut varmuus jostain?

Itselläni ylihuomenna np-ultra. Kova on ollut pelko siitä, että jotain on vialla. :/ Sen tiedän, että down-lasta en jaksaisi. :( Tiedän että kuulostaa julmalta/ikävältä, mutta jo terveiden kaksosten kanssa tulee olemaan rankkaa, etenkin kun on kaksi lasta jo ennestään. Ei auta kuin toivoa parasta, se vain jotenkin tuntuu siltä, että kun on kaksi sikiötä kohdussa, todennäköisyys sille että jotain on vialla, on suurempi.

Vispilä ja kaksoset 10+6
 
Se ois antanut varmuuden siitä kromosomi häiriöstä eli onko down-syndrooma vai ei.
Se näyte otetaan vatsan päältä,neula kohtuua asti ja neste imetään sieltä
oli se sitten istukkanäyte tai lapsivesi.
Vaikka turvotusta oli niin se ei tarkoita että on sairas lapsi se lisää vain riskiä. Ehkä kuitenkin menen uudestaan sinne,osaa valmistautua henkisesti sitten jos on jotain.
 
heipsu taasen.
että osaa välillä olla tylsää olla kotona... te jotka ootte kotosalla antakaa vähä vinkkejä mitä puuhailette...
kyllä mä tiän että olis kaikkee siivousta ja silittämistä mut näin flunssasena ne ei yhtään huvita ja sit kuitenkin noi lapset kaipailis vähä jotain ohjelmaa (niin paljon kun tota sadetta on odotettu niin nyt se tuntuu tylsältä kun ei viitti lähtee kastuun).

Mitä voisin tehdä että saisin itsenikin innostuun :ashamed:
lapset on 1,5 ja 5 veet

onneks ei joka päivä oo tämmönen olo että ei keksi mitään mikä ittee kiinnostais.

raskaus sujuu ainakin näillä tuntemuksilla ihan hyvin ,vähä on liitoskipuja ei muuta =)

saana 13+3
 
Saanaäiti:

Tehkää taikataikinaa, ja leipokaa siitä joulukuusenkoristeita piparimuoteilla, jotka sitten paistatte ja maalaatte, ja lapset antavat ne innoissaan esim. isovanhemmille joululahjaksi. Tai leipokaa ihan oikeita pikkuleipiä tai vaikka sämpylöitä. Kivaa ja hyödyllistä.

Äitsykälle :hug: Mutta todellakin se on vasta riski, ja useimmiten se ei silti tarkoita että mitään olis.

Kiva kun kuitenkin osalla tuli hyviä ultrauutisia!

Meillä ei mitään uutta. Tontilla tehdään juuri sokkelia. Raskaus sujuu omalla painollaan. Väsy alkaa hellittään. Huutonettiin olen edelleen koukussa ja aivan liikaa olen sieltä ostellut. Nyt yritän jotain myydäkin etten ihan vain tuhlaile.

heppuli 13+3
 
Nasu-Masu pikaisesti
ÄitiSaana: Laita lapset maalaan vesiväreillä. Vuoraa vaikka keittiönpöytä sanomalehdillä, niin saa pienempikin maalata sydämensä kyllyydestä...
Tai meillä ainakin palapelit on ihan in, teillä vaan aikas pieni tuo kuopus, joten saattaa vaatia kärsivällisyyttä...

H-E-P-P-U-L-I: Saako kysyä millainen talo teille tulee? Onko pakettitalo vai ihan pitkästä tavarasta? Me ollaan just kanssa katseltu lähinnä noita avaimetkäteen taloja, kun ei olla mitään timpureita itse... Haaveena siis olisi omakotitalo ja vähän enemmän tilaa. (nyt siis rivarikolmiossa...)

Kohta olis edessä töihin lähtö... Saan onneksi mieheltä kyydin, ettei tarvii ihan litimärkänä töitä aloittaa...
 
Nasu-Masu pikaisesti
ÄitiSaana: Laita lapset maalaan vesiväreillä. Vuoraa vaikka keittiönpöytä sanomalehdillä, niin saa pienempikin maalata sydämensä kyllyydestä...
Tai meillä ainakin palapelit on ihan in, teillä vaan aikas pieni tuo kuopus, joten saattaa vaatia kärsivällisyyttä...

H-E-P-P-U-L-I: Saako kysyä millainen talo teille tulee? Onko pakettitalo vai ihan pitkästä tavarasta? Me ollaan just kanssa katseltu lähinnä noita avaimetkäteen taloja, kun ei olla mitään timpureita itse... Haaveena siis olisi omakotitalo ja vähän enemmän tilaa. (nyt siis rivarikolmiossa...)

Kohta olis edessä töihin lähtö... Saan onneksi mieheltä kyydin, ettei tarvii ihan litimärkänä töitä aloittaa...

Nasu-Masu 12+3
 
Nasu-Masu:

Meille avaimet käteen koti Muurametaloilta. Linkitän sen tähän, jos ette pistä pahaksi linkittämistä

http://www.muurametalot.fi/mallisto2_121-3.php

Eli tuollainen talo meille tulossa. Pienillä muutoksilla (korkeampi takka, muotolauteet, terassin ovi olkkariin, parvekkeen ovi ylös, sälekaihtimet, koristeruksit ikkunoihin, vaatehuone vessan paikalle, vessa eteenpäin, lisää kaappeja keittiöön ja makuuhuoneisiin, khh taso ikkunan eteen ja silityslautamekanismi ja allas).

Paketti tulee vko1/2007, ja muuttopäivä vko10/2007. Alakerta valmiina ja yk-varaus. Rakennetaan se yläkerta sitten myöhemmin itse, samoten kuin autotalli. Itse ollaan myös raivattu tontti, ja tehty maatyöt. Nyt tuli muurametalot tekemään perustukset. Sen jälkeen tehdään itse vielä salaojat, sadevesihommat ja routaeristykset. Ja sitten ens kesänä tietty pihan laittoa, terassin tekoa ym.

Tästä asiasta riittäis juttua vaikka kunka, mutten ihan viitti tähän huhtimasut pinoon enempää, mut kysele lisää jos kiinnostaa.
 
Heippa kaikille!

En oo pitkiin aikoihin päässyt kirjoittelemaan kun oon vaihtanut työpaikkaa ja olen illalla niin myöhään aina kotona että en jaksa edes avata konetta. Muutenkin väsyttää vielä vaan ihan kauheesti. Toivottavasti kohta rupeis helpottamaan. Nyt rv 11 menossa.

Mistäs noita tukivöitä oikein saa ostaa? Mä luulen että mun pitäis sellainen hommata. Selkäkivut on valtaisat, mutta vaan vasemmalla puolella ja vatsa on jo ruvennut kasvamaan ihan kivasti :D

Muumi
 

Yhteistyössä