HUHTIKUUN MASUJEN PINO

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.10.2006 klo 10:23 Äitsykkä kirjoitti:
Se ois antanut varmuuden siitä kromosomi häiriöstä eli onko down-syndrooma vai ei.
Se näyte otetaan vatsan päältä,neula kohtuua asti ja neste imetään sieltä
oli se sitten istukkanäyte tai lapsivesi.
Vaikka turvotusta oli niin se ei tarkoita että on sairas lapsi se lisää vain riskiä. Ehkä kuitenkin menen uudestaan sinne,osaa valmistautua henkisesti sitten jos on jotain.
Auts, ajattelinkin että se oli se neulanäyte. :( Peukut on pystyssä täällä. Kävisin kyllä itse, ei joutuisi jännittämään kuukausitolkulla vaan tosiaan olisi valmistautunut.
 
Muumi, nettikaupoista ainakin saa. Itse vielä mietin että millaisen hankin. Carriwellin tukivaatetta, sellaista putkiloa en ihan herkästi suosittele. Ehkä se sopii pienivatsaisille ja pienilantioisille, mutta mulla ei toiminut. Tälleen niinku esimerkkinä ei-niin-hyvästä. :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.10.2006 klo 09:16 Viblsp kirjoitti:
Itselläni ylihuomenna np-ultra. Kova on ollut pelko siitä, että jotain on vialla. :/ Sen tiedän, että down-lasta en jaksaisi.

Vispilä ja kaksoset 10+6
Miä nyt oon palannut siitä np-ultrasta KOKS:sta. Pikkunen oli kovasti unten mailla, eikä oikein ollut suostuvainen yhteistyöhön, mutta saatiin vihdoin ja viimein mitat otettua. Niskaturvotusta oli 0,6 mm ja pääperämitta vastasi kokoa 11 + 1. Mut en osannut tosta turvotuksesta mitään kysyä ja kätilö (?) ei siitä mulle mitään sanonut, joten kait se sitten oli ok??? Kävin myös verikokeessa, mutta en siitäkään sen enempää tiedä, että mihin tarkoitukseen se oli.
 
Heipsan!

Ja anteeksi kun en oo täällä pinossa kävässy, vaikka nimi on listoilla :ashamed: mutta maalismasukeissa on juttua :) n. kuukauden päästä on rakenneultra ja varmaan selviää paremmin tuo laskettuaika, vaikka vauvathan tupsahtavat silloin ku itse niin päättävät :heart:

Olo on ollut hyvä ja liikkeitä tässä odottelen tuntuvaksi, ehkä jo pikkusia on välillä ollutkin, katsellaan nyt vielä ;)
Eipä tässä kummempia kuulumisia, koitan välillä kävästä täällä vilkaisemassa näitä juttuja :)

Hyviä vointeja kaikille toivottaa

Poppy ja Pippuri 14+4 :wave:
 
Lisko
Äitsykkä :hug: Eihän nuo tosiaan vielä varmoja senhän näkee kun vauva syntyy.

Minulla oli tänään se lääkäri ja down riskiluku 1/7700 eli nou hätä tuon perusteella :) Paino oli -1kg eka neuvolaan verrattuna,verenpaineet hyvät ja viimeisenä, muttei vähäisimpänä sydänäänet saatiin kuumaan :heart: 155 oli siellä syke :)

Nyt ruoan laittoon, ukko- kulta tuli töistä :)

Lisko rv 12+6 :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.10.2006 klo 13:04 Katriina79 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.10.2006 klo 09:16 Viblsp kirjoitti:
Itselläni ylihuomenna np-ultra. Kova on ollut pelko siitä, että jotain on vialla. :/ Sen tiedän, että down-lasta en jaksaisi.

Vispilä ja kaksoset 10+6
Miä nyt oon palannut siitä np-ultrasta KOKS:sta. Pikkunen oli kovasti unten mailla, eikä oikein ollut suostuvainen yhteistyöhön, mutta saatiin vihdoin ja viimein mitat otettua. Niskaturvotusta oli 0,6 mm ja pääperämitta vastasi kokoa 11 + 1. Mut en osannut tosta turvotuksesta mitään kysyä ja kätilö (?) ei siitä mulle mitään sanonut, joten kait se sitten oli ok??? Kävin myös verikokeessa, mutta en siitäkään sen enempää tiedä, että mihin tarkoitukseen se oli.
0,6 mm on hyvä, tässäkin pinossa muistaakseni mainittiin se 3 mm:n arvo, että jos sen ylittää niin tutkitaan lisää.

Äitsykkä Ihan uteliaisuuttani, otetaanko se näyte ilman puudutusta? :eek: Jotenkin tuntuu että ei tietenkään, mutta mitenpä sitä voisi turvallisesti puuduttaa..? :/ Mulla on niin kamala neulakammo, että tiedän, etten pystyisi. :ashamed:
 
Iltaa.

Äitsykälle voima :hug: ja tsemppiä uuteen näytteen ottoon, jos siihen päätät mennä!

Muumi kyseli tukivöistä, itse oon niitä nähnyt myynnissä monissa liikkeissä, jotka myy myös imetysliivejä. Mulla on anitan baby-belt, semmonen, missä on se tukikohta, ja sitten masun päälle nostettava kaistale. Se siis peittää koko masun. Mä oon tykänny tosta, mutta kun meitä on niin monen kroppaisia, että vaikea suositella just jotain yhtä sulle.

Oma olo on ennallaan. Väsyttää aikalailla. Luulen kyllä, että tää satenen ilmakin omalta osaltaan vaikuttaa tähän väsymykseen. Just äsken otin tunnin tirsat ja taas jaksaa. =)

Tuolla tais heppuli ehdotella leipomista... voi että kun pitäis ittekkin pitkästä aikaa jotakin leipoa. En oo aikoihin mitään pullaa tehnyt. Nyt innostuin kutomaan, mutta saa nähdä tuleeko siitä mitään valmista. :whistle:

Leppoista tiistai-illan jatkoa akoille! :D

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 15+1
 
Joo näyte otetaan ilman puudutusta.
Tulos on kyllä sitten varma,koska siinä on se DNA kokonaisuudessa
eikä se siitä muutu kun se on kerran sinne rakennettu.
Minäkään en pidä neuloista ja joudun pistämään mahaan joka aamu
ja nyt vielä tää tähän että eka kerta ei onnistunutkaan
jotenkin tuntuu että ei voi olla totta koko homma,mutta kyllä tässä väsyttääkin henkisesti ehkä enemmän noi neula hommat suun muut.
Mulla onneksi todella ymmärtäväinen pomo hän valmistautuu jo siihen että jos jäänkin aikaisemmin pois.
toi mieskin säälittää kun olemme samassa paikassa töissä niin ei halua olla pois vaikka ehkä saisikin luvan,kaikissa tutkimuksissa pomo sano että ilman muuta olemme kumpikin pois,näyttää yhtä väsyneeltä kuin minäkin mut ei saa levättyä ei yöllä eikä päivällä. Tarvis vaan unta tai ehkä hermolepoa tai jotain joka helpottais.
Ei ole takoitus vaan valittaa,kroppa ja pää vetää ylikieroksilla :ashamed:
Päässä on niin paljo asioita että ei enää mahdu ja ne ei lopu ollenkaan
jos ymmärrätte mitä tarkoitan,vaikka ite ei mieti niin pää pyörii silti.
Taidan lähteeä nukkumaan taas.
 
Tänään on ollu aikas hyvä olo. :) Aloitin tänään syömään sitä aspiriinia, pitäs muistaa ottaa se aina joka päivä samaan aikaan!!

Mun on pakko saada ruisleipää jossa on juustoa, suolakurkkua ja paljon paprikaa!! Onnex ei närästä! Se on nyt mun uusin herkku! :p Ja ite tehty soppa.... :p

Eipä tässä kummempia oikeastaan. :) Täytyy lähteä laittamaan pojalle iltapalaa. :wave:

Rv 10+5.
 
:hug: äitsykälle! toivottavasti kaikki olisi hyvin.

minä käyn huomenna taas kuunteluttaan niitä sydänääniä ja voi voi jos ei kuulu! kyllähän mulla lähtee järki. ultraan on vielä 2 viikkoa.

eilen yritin 4 farkkuja jalkaan.. ei menny KIINNI!! apua pikku turvotus päällä. kunhan varmistuu, että kaikki on masussa hyvin, niin täytyy lähteä äitiysvaate kauppaan!

joo ja närästys on ilmaantunut kuvioihin :/ tosi ikävää, vielä tän kans pärjää ku juo vettä. toivottavasti ei pahennu.

tissit on turvonneet ennestään :LOL: pakko ostaa parit liivitkin, toivottvasti jäisivät tälläsiksi imetyksen jälkeen :D vaan se on turha toivo!

Triine 10+6
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.10.2006 klo 21:03 triine kirjoitti:
:hug: äitsykälle! toivottavasti kaikki olisi hyvin.

minä käyn huomenna taas kuunteluttaan niitä sydänääniä ja voi voi jos ei kuulu! kyllähän mulla lähtee järki. ultraan on vielä 2 viikkoa.

eilen yritin 4 farkkuja jalkaan.. ei menny KIINNI!! apua pikku turvotus päällä. kunhan varmistuu, että kaikki on masussa hyvin, niin täytyy lähteä äitiysvaate kauppaan!

joo ja närästys on ilmaantunut kuvioihin :/ tosi ikävää, vielä tän kans pärjää ku juo vettä. toivottavasti ei pahennu.

tissit on turvonneet ennestään :LOL: pakko ostaa parit liivitkin, toivottvasti jäisivät tälläsiksi imetyksen jälkeen :D vaan se on turha toivo!

Triine 10+6
mulla ei kuulunu keskimmäisestä rv 14 sydänääniä,olin ihan varma et ei oo hengissäkään mutta kun ultralla katottiin niin kaikki oli kyllä kunnossa =) eli eipä hätää vaikka ei kuuluis vieläkään..
ja mun olossa ei muutoksia,välillä huono ja välillä hyvä..jännittää pirusti kun huomenna on sairaalassa ultra sen kystan takia et jos onkin kasvanu :/ en kyllä mitään leikkausta haluis ja miten lie semmonen vaikuttas vauvaankin..plääh..tuun huomenna kertoon lisää.
ädä ja hippula 12+6
 
Äitsykkä :hug: Miksi joudut pistämään itse mahaan? Toivottavasti sinne jotain selkeyttä tulee, epäselvyys asioista on kyllä piinaavaa. Ja ajatusten sekavuuden ymmärrän kyllä paremmin kuin hyvin, vaikka ei samaa tilannetta olekaan. :hug: Ja täällä saa kyllä valittaa! :)

Huomenna se ultra ja lääkäri. Tuntuu että selkäkivut vielä menevät täysin sietämättömiksi, pakko alkaa varmaan pian katsoa niitä tukivöitä. Muutenkin huonossa kunnossa selkä, pitää varmaan alkaa miettiä jotain selkäjumppaakin.

Vispilä ja kaksoset 11+0
 
jalava harmaana
huomenta kaikille!

äitsykälle :hug: ja kaikki varmasti menee hyvin, päätit sitten miten tahansa.

täällä oli koko eilisen päivän jotenkin etova olo.. :\| ei maistunut oikee mikään ruoka ja kun sai hiukan syötyä tuli entistä pahempi olo. pöh.. ei kivaa. toivottavasti menee pian ohi. tämä aamu ainakin nyt vaikuttaa lupaavammalta, joten katsotaan.
Huomenna olis lääkäri, siellä kuulemma tehdään sisätutkimus ja kaikki mahdolliset verinäytteet. pitänee mainita tosta etovasta olosta. ja toisestakin vaivasta. mulla on välillä oikean puolen pakaran ihan ylhäällä ja ihan melkein keskellä selkää vihlontaa, tuntuu kun joku lihas jäis jumiin ja sitten tuntuu ettei saa oikeanpuolen jalkaa liikkumaan kunnolla... onkohan jollain muulla samaa vaivaa? mitähän se vois olla? se on oikeastaan ajoittaista mutta ärsyttävää kuitenkin.

kolmas vapaa ja taas ollaan tähän aikaa ylhäällä. tää on kyllä tätä kun sais nukkua niin ei.. no sittenhän voi ottaa hyvällä mielin päikkärit... :whistle: niin kuin eilenkin.. vaan vaivaiset 3 tuntia.. heh.

mutta palataan asiaan..

jalava 11
 
mua vaivas maanantai iltana iskias oikeen kunnolla kun siivottiin ukon kanssa. ja kyllä se joka päivä vihottaa kun kotona tulee tyssytettyä ja töissä meno on joskus aikamoista haipakkaa.

mun täytyis lähteä täsät työmata kohin. Olis sielä päässä monta asiaa vielä hoidettavana ennen kun työt alkaa. Huomen aamun olis sitten se niskapoimu tosin jännittää kun viimeyönäkin tuntu vauvan liikeet sielä se monki mahassa oikeen urakalla vaikka mun olis pitäny saada nukkua. Liikeet oon jo tuntenu viikonverran....että voiskohan noita viikkoja olla enemmän kun tuo 12+3. pojilta en oo tuntenu kun vasta joskus 15-18 viikoilla.
 
jalava harmaana
itse mietien sitä iskiasta.. mutta kun miehelle siitä sanoin.. meinasi että pitäis olla keskellä selkää. ja tosissaan vaiva on "pahin" kun nousee tuolilta tai jostain ylös. ja sitten se vaivaa jonkin verran kävellessäkin ennen kuin asettuu.
välillä tuntuu että on ihan vaan luulosairaskin tän raskauden myötä :ashamed: ja oikeasti koko ajan tuntuu ettei ole terve..olisi parantumassa jostain pahasta flunssasta tms. kun on koko ajan veto veks. plaaah.. toivottavasti tulee vielä energinenkin vaihe.

jalava 11
 
Jalava: selkävaivoihin pitäisi auttaa kävely... itselläni tuli edellisessä raskaudessa selkä ihan järkky kipeäksi, tuntui että kun juuri jostain nousi niin vihlas kauheesti ja selällään kun makas niin oli tosi vaikee päästä ylös ja tää alko mulla ennen 15 rv no kävin lääkäris ja se vaan melki nauro mulle että ei se ainakaan raskaudesta vielä johdu
\|O no jäin sit jo 6viikkoa ennen äitiyslomaa sairaslomalle kipeän selän takia ja sillon lääkäri sano että tolla selällä ei kyllä töitä tehdä ja suositteli kovasti sitä kävelyä.
No kun jäin kerran saikulle mulla oli aikaa käydä kävelyillä vaik kuinka ja tein parin tunnin lenkkejä joka päivä ihan viimeisille päiville saakka ja ei ollu selkä enään kipeä kun oli muutaman viikon kävelylenkkejä tehny. joten kannattaa ainakin kokeilla jos vaaan pystyy ettei rupee supisteleen.

Niin ja eilisestä .kiitos ja kumarrus leivonta vinkeistä meleivottiin porkkanapiirakkaa ja sämpylöitä ja oli heti paljo parempi ja virkeempi olo =)

mun masulla ei muuta kun liitoskipuja...muutes kaikki tutuis olevan reilassa, ens viikolla sit ultraan...(vasta) :(
onneks aika menee nopsaan.

Saana13+4
 
Lisko
Hep :wave:

Ja tasan 13 viikkoa täynnä :D Joko nyt olis "selvemmillä vesillä" :) Toivotaan.

Minulla on myös tuota selkä kipua ja kipeytyy monesti maatessa, ei tosiaan meinaa sängystä ylös päästä :/ Lääkäri sanoi eilen, et lihas kipuja. Sit sanoin kun minulla kipeytyy tuo vasen pakara välillä ja kipu siirtyy siitä selkään ja vasen jalka ei meinaa kävellessä nousta, niin lääkäri ei oikein kommentoinut siihen mitenkään :eek: No katotaan mihin nää vaivat johtaa ja sit otan uudelleen puheeksi jos alkaa vaivata kunnolla. V.ituttaa kun eivät voi antaa mitään selkeitä vastauksia, pääirti sinne pitää mennä niin ehkä tajuavat, et jotain "saattaisi" olla pielessä :kieh:

Koulua olikin tänään vaan 4 tuntia ja poika on siis vielä päiväkodissa, haen tuossa kahden jälkeen saa siellä nyt nukkua ja syödä sit välipalan.. Mutta nyt pitäisi kattoo tuota päättötyötä, mistä aloittaisi taas hommat :/

Lisko ja tirppis rv 13+0 :heart:
 
jalava harmaana
Lisko: heti pisti silmään ku sanoit että pää irti.. silloin kun jouduin menemään sinne hyvinkäälle varhaisultraan sen takia jos olis ollut kohdunulkoinen.. niin se lääkäri siellä minulle totesi kirjaimellisesti "ei tänne tulla kuin pää kainalossa" että silleen.. :/ tuolla ekoilla sivuilla siitä tarkemmin kerroinkin..

nyt jatkaa "kotitöitä" ihanaa olla vapaalla..

jalava 11 harmailee.. =)
 
Lisko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.10.2006 klo 12:40 jalava harmaana kirjoitti:
Lisko: heti pisti silmään ku sanoit että pää irti.. silloin kun jouduin menemään sinne hyvinkäälle varhaisultraan sen takia jos olis ollut kohdunulkoinen.. niin se lääkäri siellä minulle totesi kirjaimellisesti "ei tänne tulla kuin pää kainalossa" että silleen.. :/ tuolla ekoilla sivuilla siitä tarkemmin kerroinkin..

nyt jatkaa "kotitöitä" ihanaa olla vapaalla..

jalava 11 harmailee.. =)
Joo nyt tilikin mieleen, et jotain sellaista olen tuolta lukenut, niinhän se taitaa valitettavasti tosiaan olla :/ Mutta riippuu toki paljon lääkäristäkin.

Niin ja se siitä minun päättötyön tekemisestä, kaveri soitti ja on tulossa kaffelle :) Mutta kerkeehän tuota pakertaa myöhemminkin :whistle:
 
:heart: siellähän pikkuinen sydän pompotti! tosi vaimeasti äänet kuului, mutta ei kuulemma haittaa, kylläpäs helpotti!! neuvolan täti sanoi, että nyt ne kuuluu ennen kuin alkoi ees yrittämään. mitähän jos ei olis kuulunutkaan, pikku paniikki olis kyllä noussu.

nyt syömään ja ulkoileen.

Triine 11
 
Heippatirallaa!

Semmosta asiaa että kuin moni pääsee tonne http://groups.msn.com/Huhtimammat/

Mielikuvitukseton sen linkin tonne edelliseen pinoon laittoi, ja nyt kun sinne yritin mennä niin eipäs enään päässy, tulee vaan tommonen teksti että:

Hmmm, emme onnistu löytämään sivua...

Sivu, jota etsit, on ehkä siirretty tai poistettu. Vai onkohan Web-osoitteeseen mahdollisesti putkahtanut kirjoitusvirhe?

Olo on täällä ollut muuten ihan hyvä, paitsi selkä on edelleen kipee ja närästää...
:/

Miron äiti ja Sisu 11+6
 
Tuosta selkäkivusta on nyt pakko kirjoittaa... Mulla on myös ollut tuota pakarapistosta...Tuntuu tosiaan, että jotain terävää sukkapuikkoo sinne työntäis... Ja se vasen jalka ei meinaa kantaa...
Mulla se tulee töissä kun joutuu lattianrajasta nostaan 7-10kg laatikoita...
Ja myöskin lastenhuoneen lattian siivoomisesta, siis tavaroiden keräämisestä lattialta.
Mulla tuo kävely ei kyllä ole mitään auttanut... Kävelen siis töissä kaiket päivät ja lenkit siihen päälle...
Aikasemmissa raskauksissa jouduin oleen vähän väliä sairaslomalla ton selän takia...

Nasu-Masu 12+4
 
Lisko
triine: kiva, et äänet kuitenkin kuului :)

Ei minulla mitään ihmeitä ollut, kunhan nostelen pinoa kun kohta jo kolmannelle sivulle putoaa :eek: :)

Hyvää keskiviikon jatkoa vaan kaikille :)

Lisko rv 13 edelleen :)
 
Heipsistä :wave:

Täällä odotellaan puutumisen loppumista, kaksi viimeistä viisuria vetästiin äskön pois... :/
Saa nähdä, onko meikäläisestä huomenna töihin...

Mutta jotain helpotusta tähän päivään :D
Oikku taisi heittää masussa komeat voltit, eli ensimmäiset liikkeet tunnettu :heart:
Ihanaa, ei malta odottaa niitä kunnon oikeita liikkeitä, että tietää kaiken olevan kunnossa.

Harmaata ja sadetta piisaa, odotan niiiin paljon jo joulua...
Nyt ihana fiilis, lapset kattoo pikku kakkosta, mies laitto just takan ja kynttilät päälle, ja itse saa hetken hengähtää :D
On tää elämä vaan niin mukavaa :D

A0205 & Oikku 14+6
 

Yhteistyössä