HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Tervetuloa joukkoon Orapihlaja! :)
Hienoa että Tinni sai hyviä uutisia.

Tänään kävimme np-ultrassa ja vikkelä kaveri siellä monitorissa näkyi. :D Huima kokemus nähdä tuo masuasukki, mutta vähän on vaikeaa edelleen todella tajuta, että siellä tosiaan joku elelee. Niskaturvotus oli 1,2 mm, joten ei ainakaan siinä asiassa mitään hälyttävää.

Näpsä ja Mini rv 13 + 4
 
Mä täällä vieläkin mietin sitä tämän päivästä käyntiä...kun se kätilö otti sen niskapoimun mitan kolme kertaa ja joka kerta sai eri luvun....ensimmäisellä kertaa tais olla 1.2 ja toisella 1.4 ja kolmannella kertaa 1.6 että ei oikeen tiiä mitä ajatella. Toivon mukaan huomenna ei puhelin soi...Ajattelin tuossa että vauvaa jouduttiin oikeen kunnolla painelemaan että se liikku....Kun se oli uninen. :/ Jotta on huomenna kiva oottaa...pelko on persuuksissa...Kun kuitenkaan en haluaisi lisätutkimukseenkaan...kun normaalisti tunnen liikkeet mahassa kun se tulee sille päälle.

jaa-a tämä on taas tätä pohdintaa mikä tosiaan ottaa nyt ja vaivaa mieltä aikalailla. vauvan pituus ei ollu kun 53mm että oli pikkunenkin....Ei sais vatvoa päässä tällästä asiaa.... :ashamed:
 
lemission laiskana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.10.2006 klo 20:46 pillipulla kirjoitti:
Mä täällä vieläkin mietin sitä tämän päivästä käyntiä...kun se kätilö otti sen niskapoimun mitan kolme kertaa ja joka kerta sai eri luvun....ensimmäisellä kertaa tais olla 1.2 ja toisella 1.4 ja kolmannella kertaa 1.6 että ei oikeen tiiä mitä ajatella. Toivon mukaan huomenna ei puhelin soi...Ajattelin tuossa että vauvaa jouduttiin oikeen kunnolla painelemaan että se liikku....Kun se oli uninen. :/ Jotta on huomenna kiva oottaa...pelko on persuuksissa...Kun kuitenkaan en haluaisi lisätutkimukseenkaan...kun normaalisti tunnen liikkeet mahassa kun se tulee sille päälle.

jaa-a tämä on taas tätä pohdintaa mikä tosiaan ottaa nyt ja vaivaa mieltä aikalailla. vauvan pituus ei ollu kun 53mm että oli pikkunenkin....Ei sais vatvoa päässä tällästä asiaa.... :ashamed:

Mulla oli ihan sama homma, lopulta se merkkas siihen korttiin turvotusta 1.6, sai eri tuloksia mutta tuo oli korkein, mietin itsekin kauan että onko jotain vialla täällä kun kaikilla on melkein ollut alempi tuo luku, mutta minun ultrasta jo viikko aikaa eikä soittoa ole kuulunut onneksi, jos yli 3 turvotus niin sitten voi olla jo aihetta huoleen, kaikkea sitä miettiikin :ashamed: paljon sulla oli viikkoja ultratessa? mulla 12+4 ja pittuutta oli 62mm
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.10.2006 klo 00:44 lemission laiskana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.10.2006 klo 20:46 pillipulla kirjoitti:
Mä täällä vieläkin mietin sitä tämän päivästä käyntiä...kun se kätilö otti sen niskapoimun mitan kolme kertaa ja joka kerta sai eri luvun....ensimmäisellä kertaa tais olla 1.2 ja toisella 1.4 ja kolmannella kertaa 1.6 että ei oikeen tiiä mitä ajatella. Toivon mukaan huomenna ei puhelin soi...Ajattelin tuossa että vauvaa jouduttiin oikeen kunnolla painelemaan että se liikku....Kun se oli uninen. :/ Jotta on huomenna kiva oottaa...pelko on persuuksissa...Kun kuitenkaan en haluaisi lisätutkimukseenkaan...kun normaalisti tunnen liikkeet mahassa kun se tulee sille päälle.

jaa-a tämä on taas tätä pohdintaa mikä tosiaan ottaa nyt ja vaivaa mieltä aikalailla. vauvan pituus ei ollu kun 53mm että oli pikkunenkin....Ei sais vatvoa päässä tällästä asiaa.... :ashamed:

Mulla oli ihan sama homma, lopulta se merkkas siihen korttiin turvotusta 1.6, sai eri tuloksia mutta tuo oli korkein, mietin itsekin kauan että onko jotain vialla täällä kun kaikilla on melkein ollut alempi tuo luku, mutta minun ultrasta jo viikko aikaa eikä soittoa ole kuulunut onneksi, jos yli 3 turvotus niin sitten voi olla jo aihetta huoleen, kaikkea sitä miettiikin :ashamed: paljon sulla oli viikkoja ultratessa? mulla 12+4 ja pittuutta oli 62mm
Mulla oli 12+4 mutta tutka näytti 12+1. toisaalta on tulossa aika kiirus päivä jotta en kamalasti ehi miettimään. On kiva kuulla että muillakin on ollut sama tilanne. Tuossa mietin että jos ei kuulu mitään niin soitan jotta saan itelleni mielenrauhan. Kun on mahollista että se tehään vasta viikonpäästä jos se ei siihen eiliseen satsiin ehtiny. :ashamed:
 
jalava harmailee
huomenta kaikille huhtimasuille!

täällä taas ollaan oltu klo 6 asti hereillä... :whistle: viimosia vapaita tässä vietellään. seuraavan kerran sitten varmaankin äippäloma.. vaihdan jus työpaikkaa ja talvilomaa ei tuu ei tipu.. joten pidin irtisanomisajan päätyttyä viikko vptä.. jos jaksais sitten paiskia duunia..

onnea kaikille jotka ovat saaneet hyviä kuulumisia ultrasta!! :flower: :)

oli ne sydänäänet eilen aika metkan kuulusia, en ees oikeasti aattellut että kuulus mitään.. mutta hyvä näin! ens torstaina on sitten se np ultra.. näkee veitikan sitten uudemman kerran.. =)

mutta palataan astialle,,

jalava 11 harmailee taas
 
Huomenta vaan kaikille!

En ole vähään aikaan kirjoitellut, kun olen ollut sairas ja en ole jaksanut. Lukenut kyllä olen teitin kirjoituksia.

Täällä ollaan sairaslomalla, kun vatsani on ollut niin kipeä. Mulla on siis perussairautena sellanen suolistosairaus, joka ei ole kahteen vuoteen kiusannut, mutta nytpä päätti sitten iskeä kun olen raskaana. Kortisoni kuurille nyt sitten jouduin :( Onneksi on melkein nuo 12vkoa takana, ni ei pitäisi olla minkäänlaista haittaa tuosta lääkkeestä masulille. Ja enhän mä ois ilman sitä lääkettäkään vcoinut olla kun mikään ei pysynyt sisällä, ni masulihan ois kuivunut tuonne masuun. Nyt kuitenkin näyttää olo jo paremmalta vaikka en ihan terve olekaan. Lääkekuuri kuitenkin jatkuu vielä pitkään vanhasta kokemuksesta tiedän. Muuten olen voinut hyvin...

Meillä on ensi keskiviikkona np-ultra ja ai että mä odotan sitä! On niin ihana päästä taas katselemaan tuota pikkuista...

Tällaista tällä kertaa noin lyhyesti... :wave:

miranda + masuli 12+4
 
Huomenta, huomenta.

Eipä mulla täällä kummempaa kirjoittamista oo, mutta aikani kuluksi jotain skriivailen. =)

Eilen tein lenkin illalla, ja piti siellä puolivälissä vähän himmata vauhtia, kun jotenkin oudosti alavattasta alkoi ottamaan. Mutta se meni kohta sitten ohi. Tais pikkunen tuolla liikkua just jotenkin häjyyn asentoon hetkeksi. Kyllä sitä kuitenkin aina miettii, että mikähän toikin oli ja onkohan kaikki hyvin.

Tänään mä ajattelin leipoa sämpylöitä ja pullaa. Laitan sämpylätaikinaan porkkanaraastetta mukaan, niin saa niistäkin vielä astetta terveellisempiä ja maukkaampia mun mielestä. Lapsetkin porkkanasämpylöitä syö mielellään, mutta pitää muistaa vaan olla mainitsematta, että niissä porkkanaa on. Kummasti se tieto vaikuttaa muka siihen makuun niiden mielestä niin, että ne sitten ei ookkaan hyviä.

Viikonpäästä lauantaina onkin meidän tytöllä 6v synttärijuhlat ja niitä varten pitäisi myös alkaa jo leivonnaisia suunnittelemaan. Pitäis ensiksi keksiä vaan millaisen kakun tekisi, tuhkimopuvun hän päälleen laittaa, niin sais kakkukin olla sitten tuhkimolle sopiva. No täytyy miettiä ja ehdottaakkin saa, jos jollain ideoita on. :D

Paha olo on melkeinpä jo kokonaan kadonnut. Eilen illalla tais olla eka ilta kun ei oksettanut tai edes etonut yhtään. Taitaa se vaihe olla tässä raskaudessa pikkuhiljaa selätettynä, jes!! Voitonpuolella siis siinämielessä ollaan. =)

Hyvää perjantaita ja viikonlopun alkua teille!! :wave:

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 15+4
 
Huomenta vaan!

Täällä viikkoja napsahti tänään 12 täyteen! :p
Sydänäänet ollaan kuultu vkolla 10,ultra sitten ensi viikolla-jännittää hurjasti...
Kaipa siellä joku on...

Aamuyöstä oli inhottavaa maha nipistelyä,eikä nukuttua saanut kun jäi miettimään mitä sekin tarkoitti.Tai sitten Poikanen vain koitteli nipistellä äitiä! :saint:

Paino mulla on tippunut himpun.
Pituutta siis 162cm,ja norm. paino ollut n.52kg.
Tänä aamuna oli taas vähän alemmas mennyt,eli nyt 50,2kg.
En tosin enää syö kuin pieni sika,vaan annokset on pienentyneet aika paljon.

Onko teidän muiden painot tipahdelleet?


Pikasso & Poikanen 12+0 :heart: :saint:
 
:wave: ..aattelin vaan tulla mainitsemaan että miulla päänsäryt jatkuneet..oonkohan niistä ees tänne meininnu... :whistle:
NO eilen omalääkäri laittoi kiireellisen lähetteen äitipolin kautta neurologisiin tutkimuksiin kun päänsärky jatkunut milloin mitenkin kovana jo yli kuukauden...miulla kun on aivohalvaus riski jo perussairauden takia kohonnut...
En kuitenkaan hötkyile sen enempää kun muuten paineet nousee ja sit valittavat niistä...
Muuten on olo ihan ok..enää ei ees kuvota :D :x :D muut kuin kala!!!!!!!!! :x

AJATELLA kuinka aika kuluu nopeasti...meillä ensimmäisellä lapsella on tutustuminen yläasteelle tänään ja maanantaina!!! Vastahan poika oli ihan pieni..no nyt on jo äitiinsä pitempi :D ..

Pitänee yrittää saada 1v7kk hulivili syömään jos vaikka äitikin pääsis päikkäreille ;) rruan jälkeen..väsyttää tää harmaa ilma \|O
 
Tuohon painon tippumiseen ajattelin vastailla... Mulla on yhteensä tippunut 5kg. Aikas paljon.. Mutta eipä ne siitä neuvolassa mitään sen kummempaa sanoneet. Ekassa raskaudessa mulla vaan paino nousi.

Yritän tässä siivoilla mutta vähän väliä pidän taukoa. No ehkä se on ihan hyväkin. Poika äsken autteli pölyjen pyyhkimisessä. :) Tai oikeastaan unohtui sitten pyyhkimään pikkuautoistaan pölyjä! Ja niitä kun ei oo kun semmonen 50!!

Voi että tekisi mieli hakea tuolta varastosta niitä pienimpiä 50cm vauvanvaatteita!!! :D :heart:

Rv 11+1
 
Mutzi: mie oon jo ottanu esille ne ihan pienimmät vaatteet, syyksi itselleni keksin, että kun ostelen kaikkea pientä, että saan tarkistettua mitä on olemassa, eten osta turhaan. :D Hyvät selitykset, mieli vain teki hiplailla pikkuvaatteita.

Tinni: kiva kuulla hyviä uutisia!

Painon laskusta. Mulla kans aluksi laski paino, mut nyt se on taas alkenu nouseen. TOIVOTTAVASTI tällä kertaa ei ihan yhtä paljon nouse kuin esikoiselta (21kg)!

Meille tulee tänään vauva kylään :D Vauvelilla ikää 1kk ja 6pv. Ja se on meillä koko illan. :D Että mie rakastan vauveleita!

Tänään on ollut jotenkin yliveto päivä. Aamulla touhuilin vaikka mitä. Oli kiva herätä, kun koti oli siisti kun eilen siivosin. Aamulla pengoin kaapista tytölle talvisempia kenkiä, ja oli niin kiva kun näin uudelleen kaikki ne viime keväiset alemyynti löydöt. Illalla alkaa viiknloppuvapaa. Mulla on kaks päivää vapaata, mitä ei kyllä kovin usein ole. Jotenkin vain niin hyvä päivä tänään! =)

heppuli 13+6
 
Verikokeen tulokset tuli tänään ja ainakaan niiden perusteella kromosomihäiriön riski ei ole kohonnut. Np-ultra on vasta vajaan parin viikon päästä, eikös tuo verikoetesti paljastaisi jo jos joku olisi vialla ja np-ultra on nyt vain lisävarmistus?

Cailin (rv 10+4)
 
heippa

täällä ei ihmeempiä.kaikki näillä näkymin ok.kuvotustakaan ei oikein ole ainoastaan ei oikein ruoka maistu.ihan hyväkin näin.viime raskaudessa oli tähän mennessä tullut jo 5kg!!!!!!nyt ei ole yhtään.loppu ajalla ei ollut mitään herkkua kun oli jo niin köntys että..nyt kun on toi esikoinenkin pakko vähän hillitä syömistä muuten ei jaksa loppu vaiheessa juosta enää perässä.

ostin äippähousut tänään.olivat ihmeen fiksun näköiset vaikka ensin tuli ihan toivoton olo etten mitään löydä.ei ollut kokoja ja kaikki housut pillifarkkuja.no löysin mustat housut.levenivät alaspäinkin ja olivat sopivaa kokoa :D

mulla kauhea päänsärky.pyysin miestä tuomaan panadolia kun kohta töistä pääsee ja mun pitäisi töihin mennä :x

no eipä meillä muuta
hauskaa viikonloppua kaikille

gismo ja pikkuinen 10+5
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.10.2006 klo 15:16 hömppö kirjoitti:
kyllä nyt menee hermot :'( 6 v poika on kiukutellu koko päivän, kiusannut pikkuveljeä ym. Viimeinen pisara oli äsken, kun poika löi täysillä mua mahaan :(
Höh voi että! Toivottavasti ei kovin kovaa lyönyt. Minäkin aina yritän olla varuillani että poika ei potkase tai mitään vahingossakaan masuun. Mutta eipä sitä joka tilanteessa pysty aina varjelemaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.10.2006 klo 16:20 hömppö pikaseen kirjoitti:
kyllä se niin kovaa löi, että..... En tiiä mitä mä teen...lääkärineuvola vasta ens torstaina. :'(
Mitäs jos soittaist päivystykseen ja pyytäisit saada tulla käymään siellä että kuuntelevat sydänäänet tai katsovat ultralla, jos huolestuttaa?
 
tänään tuli sitten käytyy siinä np-ultrassa...kaikki oli hyvin.. mutta sitten ku ne otti sen päänhalkasia mitan..niin rv olis sen mukaan jo 12+6 ja sitten ihan normaalin mukaan se kone näytti 12+2, ja viime ultran jälkeisten laskujen mukaan pitäis olla tänään vasta 12+0...mihinköhän tässä sit uskoo..

väsymystä on paljon..tuntuu että en jaksa olla töissä..mutta pakko jaksaa painaa..välistä tekis mieli itkee ku on niin voimat loppu..

mutta tää lähtee kahtelee telkkaria jos sieltä tulis vaikka jotain..

T:heitukka ja "möykky" 12+0? 12+2? 12+6?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.10.2006 klo 16:47 mutzi81 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.10.2006 klo 16:20 hömppö pikaseen kirjoitti:
kyllä se niin kovaa löi, että..... En tiiä mitä mä teen...lääkärineuvola vasta ens torstaina. :'(
Mitäs jos soittaist päivystykseen ja pyytäisit saada tulla käymään siellä että kuuntelevat sydänäänet tai katsovat ultralla, jos huolestuttaa?
Niin, meillä vaan ei millään pääse tonne päivystykseen, tiedän, koska olen ollut siellä töissä =( Täytyy yrittää sinnitellä maanantaihin asti, jolloin voisin taas salaa ite ultrata.... pitkä viikonloppu tulossa siis.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.10.2006 klo 16:50 heitukka82 kirjoitti:
tänään tuli sitten käytyy siinä np-ultrassa...kaikki oli hyvin.. mutta sitten ku ne otti sen päänhalkasia mitan..niin rv olis sen mukaan jo 12+6 ja sitten ihan normaalin mukaan se kone näytti 12+2, ja viime ultran jälkeisten laskujen mukaan pitäis olla tänään vasta 12+0...mihinköhän tässä sit uskoo..

väsymystä on paljon..tuntuu että en jaksa olla töissä..mutta pakko jaksaa painaa..välistä tekis mieli itkee ku on niin voimat loppu..

mutta tää lähtee kahtelee telkkaria jos sieltä tulis vaikka jotain..

T:heitukka ja "möykky" 12+0? 12+2? 12+6?
mullakin mitat heitteli eri mittauksista riippuen 12+2-12+5 kun menkkojen mukaan oli 13+1,ei silti vaihdeta kun tarvis olla yli 7 pvän vaihtelu,esim just pään koossa on jo yksilöllisiä vaihteluja ja totta kai muissakin mitoissa ja sen lisäks mitta virheetkin on mahdollisia,munkin vauva oli mittauksien mukaan kutistunu päivässä 4 mm kun suoritettiin ultra kahtena päivänä peräkkäin :D ja joo omia kuulumisia sen verran että uä:ssä kaikki ok,ei turvotusta yli rajojen vaan muistaakseni 2mm ja muutenkin vauveli oli varsin vilkas taas :heart: ultraaja tosin oli töykeä ja mulle jäi paha mieli siitä :( mutta tänään taas ollut hyvä mieli.
lähden tästä kaverin seuraks lenkille että kirjoittelen taasen parempaan aikaan
ädä ja hippula 13+2
 
soittivat sitten äitipolilta..Ei ollu se mun veri näyte ehtiny siihen ajoon. Että saan oottaa ensviikon perjantaihin. Ja kätilö kysy että haluanko jotta soitetaan vaikka siinä ei oliskaan mitään niin tuumasin että haluan. Kun Ajattelin tämän päiväsen varjolla että olisin huokassu helpotuksesta kun ei mitään kuulunu ja jos sitten oliskin ensviikolla soitettu. Mä oon tänään ollu niin väsy että tekis mieli mennä nukkumaan. Ukollekin tuli kiukuteltua taas turhaan mutta kun tuun töistä niin saman tien saa lähteä kauppaa eikä kukaan auta kun sieltä tulee niin ottaa aivoon..Kun saat keittiön raikota aivan rauhassa ja toinen käy vaan päältä kattomassa... \|O vieläkin ketuttaa...Mutta jospa se tästä kun sais nuo kersat maate ja sais oikasta itekin.

Pahoinvointia tänään on ollu aivan riittävästi että toivon mukaan huomenna on pikkusen parempi päivä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.10.2006 klo 22:17 ädä kirjoitti:
oliko kukaan muu tamperelainen osallistunut siihen tutkimukseen mihkä minä?eli että ultrataan 3 kertaa 3vkon välein ja tutkitaan istukan ja sikiön verenkiertoo ja ja niiden yhteyttä raskausmyrkytykseen?kiinnostais vain kuulla kokemuksia kauanko ultrasivat jne?
ädä: Jos oikein ymmärrän, osallistut samaan tutkimukseen kuin minäkin... Olin siis eilen np-ultrassa. Mulla ei kyllä ole seuraava ultra vielä kolmen viikon päästä, vaan käski varaamaan sen r.viikolle 20. Muutenkaan ultraaja ei kysellyt oikeastaan mitään, enkä edes tiedä mittailoko mitään erityistä (noiden normaalien lisäksi).
Haastatteliko hän sinua mitenkään tai tekikö "ylimääräisiä" tutkimuksia?
Mullekin sanottiin etukäteen, että saan kaksi lisäultraa tutkimuksen johdosta, mutta en tiedä mille viikolle sitten viimeinen sijoittuisi.
 
jalava harmailee
huomenia taas kaikille.

täällä jpäässä on vedessä jotai häikkää.. siinä oli ollut jotain bakteeria ja ettei kannata juoda sitä.. tai keitettynä sai juoda. joten katotaan kauanko saadaan leikkiä veden keittämisellä... :\| iltalehdessä lukee lisää siitä..

tänään mennään kattoon vauvan tarvikkeita.. =) en tiedä ostellaanko mitään kunhan käydään hypistelemässä.. :whistle: katsotaan katsotaan..

tänään varmaan oikeesti eka aamu kun ei ollut suoranaista pahoinvointia.. saakohan tähän jo tottua? nyt meinaan 12 vko täynnä.. joten voi ehkä olla paremmilla mielin ainakin.

mutta eipä sen kummosempia

jalava 12
 
Huomenta! :wave:

Hassua kun eilen selvis että mun serkkukin odottaa toista lasta ja on rv:lla 6+jotain! :) Ja mun kaveri on muistaakseni nyt rv:lla 16+jotain!

Ollaan tästä kohta puoliin lähdössä mummolaan. Täytyy ottaa pojalle oma harava mukaan niin pääsee haravointihommiin. Syksyistä on...plääh!!
Lunta, lunta, lunta!!!!!!!! :xmas:

Rv 11+2
 

Yhteistyössä