HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Triine, toivottavasti siellä kaikki hyvin. Mullahan oli esikoista odottaessani viikkoja 11 ja risat kun menin ekan kerran neuvolaan. Kysyin th:lta että voisko kuunnella sydänäänet. Kuunteli, mutta varoitti ettei välttämättä kuulu. Eli ehkä ne vain kuuluvat myöhemmin sulla. Mullahan kuului nyt kaksosista toisen sydänäänet, mutta toisen ei ja rv 9+5. Tosi kauan sai th etsiä niitä ennen kuin löysi. Jos olisi lopettanut etsimisen kun ei meinannut löytää, huolissani toki olisin minäkin. Toisesta sikiöstä totesti että on varmaan kauempana kuin toinen.
 
Niin ja pesukarttu, saako sen ultran tosiaan nykyään dvd:lle? :) Mulla esikoisen aikana puhuttiin vain videokasetista. Täytyykin torstaina ottaa mukaan tyhjä dvd. Tai soittaa ensin sairaalaan ja kysyä miten siellä oikein on tapana.

Innoissani odotan että np-ultra tulee. Sitä ei mulle ole aiemmin tehty. Kuopusta odottaessani sitä ei tarjottu ja esikoista odottaessani se vain jäi. :D Hassua että nyt kun odottaa kahta, sitä automaattisesti olettaa, että ainakin toisessa on jotain "vikaa". :( Pelkään sydänsairautta, downia, epämuodostumia ja kaikkea mahdollista. :/

Tosi kiva, kumpikaan muksuista ei nuku. Puol tuntii ollaan oltu hereillä. Poika nukahti vasta klo 21.30 aikoihin ja se on sille myöhäinen nukahtamisaika. Meni siis sänkyyn ennen klo 21, mutta ei nukahtanut. Tyttö yleensä aamuisin nukahtaa rinnalle hyvin ja nukkuu klo 9 asti. Tänään mun pitäisi siivota ja tiskata kun isäni vaimonsa kanssa tulevat tänään käymään, eli hirvee siivousstressi päällä. :kieh:

Vispilä ja kaksoset rv 10+3.
 
Mullaki oli tuossa maanantaina ensimmäinen neukka. Kauhia ku se kesti pitkään, kovasti oli asiaan tätillä ja lappuja sai itelle ja paljon piti täyttää. Paljon enemmän kai niitä oli nyt kui mitä aikasemmin on ollut.
Punasoluja oli pissanäytteessä, muuten kaikki oli ok. Sydänääniä ei vielä kuulunut (silloin rv 9+6) uuden pissan sain viedä labraa ja siinäki oli mutta vähemmän. Maanantaina sitten taas soittaa neukkaan ku siellä on neuvoteltu lääkärin kanssa että tehdäänkö ennen neukkalääkäriä uus näyte vaikko jotain lisälabrojakin. Sitten jos siinä vielä on punasoluja, niin lääkäri miettii joskos ultrattais. Neukkatäti kyllä rauhoitteli ettei tuo välttämättä tarkoita mitään hälyttävää, monilla saattaa olla läpi raskauden punasoluja pissassa ja joillakin esim jos kuukautiskierto on siinä vaiheessa että normisti ois menkat niin silloinkin saattaa olla. en sitten nyt tiä, ei auta kuin odotella. Kaikki kyllä tuntuu että on hyvin ja en oikeestaa pelkää että jotain huonoa tapahtuu. Rauhoittaa hiukan ku siskolla on ollut kanssa eikä sillä mitää hätää ollut. Odotellaan maanantaita.
 
Pikaisella käynnillä oon koneella...Meinaan lähteä tuhlaamaan rahaa... ;) Pienempi poika saa tänään uuden vyöistuimen kun tulee tavalliseta läpi...kun ei nää riittävästi. Samalla ajattelin pika pikaa käydä kirpparilla kun ei taas tiiä millon joutaa.

mulla on maanantaina lääkärineuvola ja sitten to niskapoimu ensviikolla. Tämä viikko on ollu harvinainen ei oo pahemmin ollu mitään pahoinvointia joten taitaa olla pois menossa....En kyllä välittänykkään knu tuli sylötyä mitä sattu huvittamaan.

Päätä särkee aina ajoittain ja varmasti osana syynä on että ajan kuitenkin viikossa sellasen 700km että sillä voipi olla osuutta asiaan. nyt tuo määrä puolittuu kun meen pääkonttorille töihin ja matkaa ei sinne oo kun 25-26km. =) Mutta työkaveria tulee ikävä....Kun kuitenkin niitten kanssa on tullu oltua melkeen vuosi. Oli sitten esimies hakenu kakun mua varten eilen ja mun piti käydä se korkkaamassa jotta ei miejän muut myyjät sitä ehtiny. Ja elämän ohjeeksi sain että ota rauhallisesti jotta kaikki pysyy matkassa. ;) Meillä on töissä tienny kaikki kun oon ollu väsyny töissä ja olotila on ollu mitä sattuu ja jokaisella on joskus emäntä ollu raskaana niin ovat tunnistaneet heti kaikki oireet :snotty:

mutta nyt otan ja puen päälleni jotta ehin taas kaikki tekemään
 
Triine älä turhaan huolehdi!! Mullahan ei kanssa näkynyt eikä kuulunut mitään sillon tämän viikon alussa ja pelkäsin tosi paljon että kaikki ei oo ok. Mut sit kävin siellä gynepolilla ja katottiin alakautta ultralla ja sieltä löyty vauveli ja hyvä syke! :)

Mulle tulee aika äitiyspolille joko viikolle 12 tai 20. Ihan miten se erikoislääkäri siellä äitiyspolilla päättää, luulen että viikolle 12. Siis joudun/pääsen hyppäämään siellä edellisen raskauden takia kun oli paha raskausmyrkytys ja poika synty alle kilon painosena. No mut toivottavasti nyt kaikki menis hyvin!!

Inhottava keli kun sataa.. Mut täytyy tästä lähteä kohta suunnistamaan kohti mummolaa. Poitsu jo odottaa kovasti pääsevänsä papan kanssa leikkimään! :)

Niin ja noista punasoluista!! Mulla ekalla neuvolakäynnillä näytti että ois ollu pissassa valkuaista ja punasoluja mut kun labrassa tutkittiin niin ei niissä ollutkaan mitään!

Rv 10+2 (muistaakseni :D )<br><br>
 
heippa pitkästä aikaa..

Täällä on tullut paljon uutta.. meni tovi että luin kaikki viestit.. =) ja en ees muista puoliakaan mitä on kyselty..

vaivoista: armoton väsymys, jonkin verran pahoinvointia ja selkä ja lonkkakipuja. mahaa on aina välillä nippaillut, mutta kuuluu asiaan, ainakin luultavasti.
ruuan kanssa on edelleen ongelmia, saattaa tehä jotain mieli ja kun tekee niin sitte saa vaivoin syötyä kun ei kelpaakkaan.. :\| toivon vain että menee ohi tässä pian.

sukupuolta aattelin kyllä varauksella kysellä.. tosin meillä on suvussa näitä "vanhan" ajan uskomuksia että kumpi tulee jne..

äippäpakkauksen meinaan ihan ehdottomasti ottaa. esimmäinen kun on kyseessä niin ei ole hankittuna mitää. ja se on mun mielestä hyvä peruspaketti josta saa hyvää suhteellisen laadukasta kamaa.

olikohan vielä jotain kyselyitä? no vastailen vaikka myöhemmin sitten lisää..

Olo on ollut jotenkin voimaton, ehkä johtunee rankkatyöviikko takana. ens viikko olisi vapaata ja sitten aloitankin siellä uudessa duunissa. ens viikolla on myös lääkäriaika.. tekevät kuulemma sisätutkimuksen ja ottavat nipun normaali näytteitä tms. sitten 12 päivä onkin jo np ultra.. joten sitä sitte jännitetään.. puolitoista viikkoa pitäs ootella.

tulipas tähän jo tekstiä.

heitänpä kyssäriä ilmoille: Oletteko pitäneet raskauspäiväkirjaa? mitä olette kirjoittaneet siihen? tuntemuksia, tunnetiloja olotiloja? ja kirjoitatteko joka päivä?

ite aloitin pitämään sellaista ja toivon että jaksan kirjoitella aina välilä siihen jotain.. koska aattelin että on jälkikäteen kiva lueskella ja jos tulis vielä joskus kakkonenkin niin pystyy vertailemaan tms.

jalava 11 rv
 
Nyt sitten olen sairaslomalla... Tänään töissä sain kauheen sappikohtauksen (mulla siis todettu sappikivet jo aikoja sitten) ja oli ihan pakko lähtee kesken päivän pois. Menin suoraan lääkäriin. Tulehdusarvot mitattiin heti, onneksi ei ollut kohollaan... Jos ne olis ollut kohollaan tai olis ollut kuumetta, olisin heti joutunut kirurgiselle osastolle ja leikkausarvioon. Säihähdin aivan kauheesti. Lääkäri käski seurata tilannetta ja jos joku oireista ilmenee, niin heti pitää mennä takas. Sairaslomaa sain ens maanantaihin saakka. Nyt täytyy vaan ottaa levon kannalta. \|O Eikä se edes ole kauheen vaikeeta...

Vauvan sukupuolta ei aiota kysyä etukäteen. Ei olla nuilta isommiltakaan kyselty. Jotenkin tuntuu, että sen sukupuolen pitääkin olla yllätys. Vaikka mulla onkin ollut "poikatunne" kokoajan...

Raskauspäiväkirjaa olen pitänyt säännöttömän epäsäännöllisesti. Tai ei se oikeestaan ole pelkkä raskauspäiväkirja, vaan ihan tavallinen päiväkirja... Johon siis kirjaan kaikkee muutakin kun vaan pelkästään raskausasioita...

Piti soittaa mun pikkuveli tänne kaveriksi täksi illaksi, kun mies lähtee keikalle ja on myöhään poissa kotoa... Saapahan eno taas leikkiä lasten kanssa ja mun eitarvii niin paljon osallistua...

Tänään alko jo 12 rv. Pikkuhiljaa aletaan oleen vähän turvallisemmilla vesillä...

Nasu-Masu 12+0
 
gemini-04 harmaana
musta ei oo kuulunu mitään vähään iakaan kun koneella en oo ollu aikoihin.. olo alkaa pikkuhiljaa helpottavan.. mut kuvotusta tulee aika ajoin.. ja nälkä on ihan kokoajan.. mut jospas se tästä helpottelis pikkuhiljaa...

ei oikeestaan muuta ihmeempiä..

t:gemini+ masukki rv 13+4 :heart:
 
Raskauspäiväkirjasta kyseltiin. MInä olen pitänyt sellaiseta melkein alusta lähtien. Kirjoitan päivittäin töissä siihen mm. mitä söin, mikä olo, olisko jotain erityistä esim. kuntosalikäynti, unia, jotain kaverijuttuja tai jotain pohdintoja. Yleensä noin 4-8 riviä tekstiä. Ajattelin säilyttää lapselle, mutta sensuroin tietenkin sen lopulliseen muotoon...on nimittäin tullu purettua joskus jotain riitoja tai muitakin asioita sinne :)

Aloittakaa ihmeessä vaikka sellainen, että kirjoitatte kerran viikossa jotain. Niitä on kiva lukea sitten myöhemmin.
 
Lisko
huomenta \|O

ulos pitäisi jaksaa pojan kanssa mennä vaikka on märkää ja kai sataakin vielä.. eilen kävin shoppailemassa, tuli ostettua itselle yksi uusi paita lisää, alushousuja (alkaa omat hiukan kiristää, jää kuminauhasta mahaan jälki :/ :whistle: ) ja nyt sen sit tein, ostin tulevalle pienokaiselle, bodyn ja sellasen ihanan puuvilla haalarin (siis sellasen jota pidetään sisällä) ai niin ja peiton :) Toivottavasti ei tuota huonoa onnea, nyt jos malttais tuota osto vimmaa siihen rakenneultraan, saa nähdä onnistuuko :whistle: Meilläkin on esikoiselta noita vaatteita vaikka muille jakaa, mut silti niitä "pitää" näköjään tulevalle ostaa.. Kivaahan niitä on ostella :)

G: Oletteko muut mitä jo ostaneet tulevalle vauvalle? Ja onko äitiysvaatteet jo käytössä vaiko vielä kaupan hyllyssä? Minä olen äippävaatteitakin jo ostanut muutaman, mutta vaatekaapissa on vielä toistaiseksi pysynyt :)

Hyvää sunnuntain jatkoa :)

Ai niin, kiva kevennys oli tullut eilen illalla tänne :D :LOL: Tuollaista se varmaan on ollut joo :D

Lisko ja tirpana rv 12+4
 
huomenia!

ollaan olu jo klo 7 asti hereillä.. mies lähti "matkailemaan" veljensä syntsille.. jätin väliin pitkän ajomatkan takia.. joten koko päivä aikaa itselle ja tämänhetkiselle vaaville (koira) =) vaikka ulkona sataa aattelin tehdä pitkän lenkin ja sitten jos energiaa riittää niin siivoilua olis tiedossa. eli käytännössä netissä seikkailen kun siivominen ei nappaa :LOL:

äityisvaatteista oli jutta. olen jo joutunut käyttämään noin kuukauden verran kun alamaha on tullut ulos. sivullisetkin huomaa että olen raskaana jne. enkä sitten viitsi ostella isompia vaatteita kun tavoitteena on kuitenkin mahtua entiseen kokoon sitten synnytyksen jälkeen.. ehkei heti tietenkään mutta mutta.. mamma vaatteet on kivan näköisiä ja ihan miellyttävät päällä mutta alkuun ja vieläkin se resori kohta ahistaa. olen tottunut pitämään matalalantiomallisia housuja niin jotenkin ahistaa kun se kangas tulee melkein rintoihin asti.. olen kyllä asetellut nätisti ettei ihan niin ylös sitä vedä..
vauvan tarvikkeita ei olla mitään vielä hankittu. ollaan tehty katsastuskierros ja katottu tarjontaa siellä petikon suurmyymälässä.. mutta ei jäänyt käteen vielä mitään. kaikki on avoinna. yksi asia on tullut lapsuudenkodista mukaan. mun oma isä aikoinaan on tehnyt keinuhepan mua varten niin tunnearvon takia on kulkenut mukana. se kaipaa hiukan entisöintiä (uudelleen maalaus) niin se on valmis. muuta meillä ei ole.

hyviä sunnuntain jatkoja kaikille.

jalava
 
Lisko
jalava: juu minäkin ostin sellaset farkut, jossa on matalavyötärö, mut siihen tulee se resori, vähän ahdistaa se näin alkuun, siks varmaan ovatkin vielä tuolla kaapissa, mutta luulen, ettei montaa viikkoa mene niin ne on laitettava jalkaan, kun välillä niin turvottaa alavatsaa, et ihan kipeeks menee jos on tiukat housut jalassa :/

Pojan kans kävin kuin kävinkin ulkona, hiukka kylmä siellä tuli kun alkoi kesken kaiken satamaan ja minulla unohtui vielä hanskat tuohon eteiseen :\| Mutta saatiin vähän kuitenkin ulkoiltua :)

Lisko *taas* :wave:
 
Huomentapäivää

Huoh kun väsyttää! Käytiin eilen vähän tuulettumassa piiiitkästä aikaa. Oon viimeksi käyny baarissa marraskuussa kun oli pikkujoulut. minä siis eilen tietenkin olin tuoremehu-linjalla ja ajoin autoa. Mutta oli tosi kivaa pitkästä aikaa käydä vähän tanssimassa ja katselemassa känniläisiä. =) Tietenkin piti vähän varoa vatsaa ettei kukaan pääse tönäseen tms. Ja hyi että sitä tupakan savun määrää! Se mulla vähän hirvittää, kun sitä tuli hengiteltyä, mutta ei kai se nyt ihan maailmanloppu ole kun en sitten taas hengittele kun joskus 2007 marraskuussa pikkujouluissa, kuitenkin huolissani pikkuisesta.

Mie oon välillä täytelly omia tuntemuksia siihen neuvolasta saatuun vaukirjan oppaaseen jossa aina paikat omille tuntemuksille.

Ja ostellu olen vaikka mitä! uutena pari bodya ja kietaisubodyn. Huuto.netistä hirveen läjän vaatteita. Ja jo ihan liian aikaisten ostin kantokassin, ja vähän myöhemmin rattaat. Ja ommellu olen muutamat puolipotkarit ja collegepukuja useamman, tosin niistä puuttuu vielä resorit. Eilen juuri taas ompelin, ja nyt toista hartiaa polttelee. Uskaltaiskohan laittaa tiikerisalvaa siihen?

heppuli 13+0
 
Torkahdin äsken vähäksi aikaa ja näin outoa unta. Siinä yleinen raskausvaiva oli loiset; matoja ja koppakuoriaisia. :x Sitten uni muuttui niin, että meidän olkkarissa hyppeli robottiapina ja hätistin lapset ja pois ja kyllästyneenä totesin että taas tätä... :D
 
heippa!!

laitoin pojan päikyille jos saisin itse rauhassa hetken olla.tulin juuri töistä ja miehellä lätkäharkat..

joku kirjoitteli siitä raskauspäiväkirjasta.olen nyt aloittanut kirjoittamaan siihen samaan kuin joku mainitsikin vaukirjaan.aivan ihana kirja.

mulla ei vielä ole äippävaatteet käytössä.kotihousuissa kuljen ympäri kyliä :) on kahdet vähän siistimmät mustat housut joita voin vielä käyttää kun niissä tooosii matala vyötärö.yhdet äippähousut tilattu mutta eivät vielä tulleet.äippäpaitoja tarvitsisi varmaan kohta alkaa käyttää mutta kyllä niitäkin sitten kerkiää.ajattelin tässä raskaudessa itteeni panostaa ja ihania vaatteita ostaa.

vauvalle ei vielä mitään olla hankittu.paljon hän ei tavaraa tarvitse kun esikoisen täyttää vasta tässä kuussa vuoden joten tavaraa on.kaksostenrattaat hakusessa.kun vaan tietäisi että millaiset???no niissä niin järkyt hinnatettä taidan ne sitten vatsa jouluun aleista ostaa.

no eipä täällä muuta

gismo ja pikkuinen 10+0

<br><br>
 
Mä kävin tänään tuon pinememmän miehen kanssa päivystyksessä kun sillä on kynsivalli tulehtunu. Ja saatiin siihen antibiootti rasvaa..Ei sen kummempaa muuta kun pitää puhkoa aina tarpeen tullen.

Mä oonkin tänään nukkunu sohvalla aika rakkaasti koko iltapäivän siihen saakka kun piti lääkäriin lähteä. Pyykkikoppa on täys vieläkin viakka oon kolmekoneellista pessy ja imuroida pitäis mutta vielä en ainakaan oo aikaseksi saanu mutta mutta jos vaikka tässä illan päälle vielä viimeseksi ennen kun pistän poijat nukkumaan.
 
Anteeksi, mutta saako kysyä milloin teillä loppui pahoinvointi??
Itse olen tuolta toukomasuista, ja kovasti kiinnostais tietää joko loppuis?
Kiitos ja anteeksi rajojen yli hyppiminen, muttako te olette vähän kokeneempia... :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.10.2006 klo 20:26 Tirlittan81 kirjoitti:
Anteeksi, mutta saako kysyä milloin teillä loppui pahoinvointi??
Itse olen tuolta toukomasuista, ja kovasti kiinnostais tietää joko loppuis?
Kiitos ja anteeksi rajojen yli hyppiminen, muttako te olette vähän kokeneempia... :D
en tiedä millon loppuu,sitä odotan :whistle: tänäkin aamuna jouduin oksentaan keittön lavuaariin kun en mitenkään kerenny mihkään vessaan :x
ädä ja hippula 12+4
 

Yhteistyössä