HUHTIKUUN MASUJEN PINO

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.09.2006 klo 08:37 tinni kirjoitti:
en nyt millään pahalla tarkoittanu vaan lähinnä sitä että mulla voi mennä viikkokin välissä et ehin tänne ni kyllä niitä sivuja sinä aikana aikamoinen määrä tulee ja aikaa ei miulla ainaskaa oo ko iltasella ko poitsu on menny nukkuu ja sillo täytyy tehä tusina muutakin asiaa kun ukko tekee keikka hommaa ja on kotosalla vain joka toinen viikko mut enköhän tässäkin pinossa selviä sekoilen kyllä tosi paljon enemmän mutta koittakaa kestää :D
Joo eihän sitä pahalla otettukaan. =) Ehdotuksiahan aina saa ilmaan heittää, oli sitten kyse mistä tahansa. Mutta hei, tuleehan niitä sivuja ihan samaan tahtiin lyhyempäänkin listaan, eihän se uus lista karsi meidän uusia kirjoituksia pois. =)
Ja todellakin tiedän, että kun on päiväkin välissä, ettei koneelle ehdi, on niitä sivuja kertynyt monta. Jos ei aikaa oo lukea, niin laitathan edes omia kuulumisia meille, ei täällä kukaan mieltä pahoita, jos et ehdi meidän löpinöitä lukemaan, mutta on kiva kuitenkin lukea sunkin kuulumisia! :D
 
Niin huomenta vaan.

Onkohan kenelläkään tänään ultra- tai neuvolapäivää. Kun ei muista mitä kukakin on sanonut.

Siitä äitiyspakkakuksesta joku kyseli, muistaakseni aiemmin oon siitä jotain laittanutkin jo, mutta kuitenkin, aion sen siis ottaa, vaikka neljäs vauva onkin tulossa. Se vaan kuuluu jotenkin olennaisena osana mun odotukseen. Saa sitten jotakin uutta uudelle vauvalle. Koskas se uus pakkaus vaihtuukaan? Kun mulla ei oo mitään tietoa, ja tuumasin, että miten se menee, että saadaanko me vielä toi mikä nyt on, vai sitten uus? Jos joku tietäis. Täytyy kurkata kelan sivuille.

Nyt on olo taas tosi hyvä hyvin nukutun yön jälkeen. Näin kyllä nyt sitten kummallisia unia, vaikka en oo unia nähnyt pitkään aikaan, niinkuin eilen kirjotinkin. Tosi sekavaa unta oli ja jollakin lautalla seilattiin. Eli ei liittynyt raskauteen sitten millään tavalla.

Huomenna olisi veljen tytön ristiäiset, enkä tiedä vielä mitä päälleni laitan. Pitäis sovittaa, sopiiko masun kohdalta mikään juhlavampi vaate päälle. No, eiköhän sitä jotain keksi, ja jos ei, meen kauppaan. Mä lupauduin tekemään täytekakun sinne ja pitäis ettiä joku hieno koriste siihen päälle, en haluaisi ihan sitä perinteistä haikaraa ostaa, mutta saa nähdä löytyykö täältä pieneltä paikkakunnalta mitään kivempaa.

Hyvää viikonlopun alkua huhtikuisille masuille ja niiden kantajille!! :D

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 14+4
 
Viime yönä oli kyllä outo uni. ;)

Olin sairaalassa ja siellä lääkäri oli piirtänyt kuvan tulevasta mahastani. Siis sellanen ihan hirveen iso, U:n muotoinen sivuprofiili. :D Totesi että "tällainen siitä siis tulee" ja naureskeli muiden lääkäreiden kanssa. :LOL:

Samassa unessa Helmi-Kana asui kanssani samassa kerrostalossa ja tuli paikalle kun yritin saada ovea auki, mutta lukko oli "sekaisin". Lupasin sitten H-K:n saattaa Cittarille, vaikka en sinne osannutkaan unessa. Se uni muuttui siten, että en ollutkaan avainten ja lukon kanssa touhuamassa, vaan olin meikkaamassa, mutta mulla ei ollut peiliä. Sitten pyysin Helmi-Kanaa hikoilemaan että saisin pinnan jolta peilata. :LOL: :eek: :whistle: ;) :LOL: Ihan sekopäinen uni. H-K muuttui sitten miehekseni ja miehen kanssa ihasteltiin parvekkeellamme olevia KOIVUJA ja kadehdittiin naapurin parvekkeen koivuja, siellä kun niitä oli enemmän.

Tästäkö se nyt alkaa, omituisten unien näkeminen... :kieh: Ei mun unissa kyllä usein järkeä olekaan ollut, mutta...
 
Kännykkä hajos. Sitten se soi, enkä voinut vastata kun puhelutoiminto ei toimi. Soitin miehen kännyllä kun olin katsonut googlella että sairaalan numero.

Ensi viikolla pojan 3v-synttäripäivänä 5.10. niskapoimu-ultra ja lääkäriaika siis. =)
 

heippa pitkästä aikaa!


miten sitä voikaan tuntea ittesä todella huonoksi?!?! meillä esikoisen 3.5 vee kans tää viime viikko on ollu suorastaan sanoen erittäin syvältä.....kaikki alko viime perjantaina illalla ku saunottiin ni huomasinpa vaan et neidin pikkarit on veressä :'( kyseltiin siinä sitten et mitä on käyny ja neiti kerto et pojat oli tarhassa sohvan alla rämplänny hänen pyllyä. itkuhan siinä pääs ku saatiin neiti nukkumaan ja yö siinä miettiessä et mitä tälle asialle tekis. lauantai aamuna soitin sairaalaan neitille aikaa tarkistukseen et kaikki on niinkun pienel tytöl kuuluukii eikä ole tulehduksia ja onneks kaikki oli hyvin. isäntä kävi myös lauantaina tarhalla ( tyttö vuorohoidossa) kyselemässä ja yllätys yllätys kukaan ei tiedä mistään mitään. soitin tarhalle äsken ja edelleenkään kukaan ei tiedä asiasta mitään. kumma juttu ku tyttö oli kuulema jollekkin tädille kertonu et pojat rämplää. nyt tyttö on ollu viikon pois hoidosta koska ite olen sairaslomalla ja en oo hirveen innoissani sitä sinne viemässä ens viikollakaan...tuntuu siltä kun siel ei vahdittais näitä lapsia tai sitten niitä on ihan liikaa yhtä hoitajaa kohden.

nooh mut se mun vuodatuksesta....en vaan tiiä mitä täs pitäis tehä?!?

raskaus onneks sujuu hyvin!

terv kaisuli rv 10+3
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.09.2006 klo 11:19 kaisuli03 kirjoitti:
heippa pitkästä aikaa!


miten sitä voikaan tuntea ittesä todella huonoksi?!?! meillä esikoisen 3.5 vee kans tää viime viikko on ollu suorastaan sanoen erittäin syvältä.....kaikki alko viime perjantaina illalla ku saunottiin ni huomasinpa vaan et neidin pikkarit on veressä :'( kyseltiin siinä sitten et mitä on käyny ja neiti kerto et pojat oli tarhassa sohvan alla rämplänny hänen pyllyä. itkuhan siinä pääs ku saatiin neiti nukkumaan ja yö siinä miettiessä et mitä tälle asialle tekis. lauantai aamuna soitin sairaalaan neitille aikaa tarkistukseen et kaikki on niinkun pienel tytöl kuuluukii eikä ole tulehduksia ja onneks kaikki oli hyvin. isäntä kävi myös lauantaina tarhalla ( tyttö vuorohoidossa) kyselemässä ja yllätys yllätys kukaan ei tiedä mistään mitään. soitin tarhalle äsken ja edelleenkään kukaan ei tiedä asiasta mitään. kumma juttu ku tyttö oli kuulema jollekkin tädille kertonu et pojat rämplää. nyt tyttö on ollu viikon pois hoidosta koska ite olen sairaslomalla ja en oo hirveen innoissani sitä sinne viemässä ens viikollakaan...tuntuu siltä kun siel ei vahdittais näitä lapsia tai sitten niitä on ihan liikaa yhtä hoitajaa kohden.

nooh mut se mun vuodatuksesta....en vaan tiiä mitä täs pitäis tehä?!?

raskaus onneks sujuu hyvin!

terv kaisuli rv 10+3
Ohhoh. :( Tuntuupa pahalta kyllä teijän tilanne. :ashamed: :hug: Ite en noista hoitojutuista ymmärrä, mutta kai jonnekin pitäisi soittaa ja valittaa tuosta. Ja keskustella niiden poikien vanhempien kanssa. Tosi kurja juttu. =(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.09.2006 klo 11:19 kaisuli03 kirjoitti:
nooh mut se mun vuodatuksesta....en vaan tiiä mitä täs pitäis tehä?!?
Ihan kamala tilanne. Ei tollaista toivois kenenkään joutuvan kokemaan. Onhan se niin, ettei tuon ikäiset pojat ymmärrä, mitä ovat edes tekemässä, mutta jostain tuollainen on opittu. En osaa auttaa, mitä pitäs tehdä, ainakin päiväkodin pitää ottaa vastuu, samoin näiden lasten vanhempien. Voimia kovasti, kurjia tilanteita tällaiset.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.09.2006 klo 11:22 Katriina79 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.09.2006 klo 11:11 Viblsp kirjoitti:
Ensi viikolla pojan 3v-synttäripäivänä 5.10. niskapoimu-ultra ja lääkäriaika siis. =)
Mä sain eilen puhelun sairaalasta. Mulla KOKS:ssa np-ultra 3.10. Jännittää ja pelottaa. Mut menen, haluan tietää.
Hitto, ois saanu mennä samalle päivälle, ois voinu olla kiva tavata. :)
 
Kaisuli03 ehdottomasti soitat sinne ja vaadit jonkun tutkinnan asiasta.suoraan vaan päiväkodinjohtajalle.jos ei tosissaan ota niin sitten kuntaan soitat jollekkin joka hoitaa ppäiväkodin asioita.missään tapauksessa kenenkään varsinkaan lapsen ei tarvitse tuollaista kohtelua sietää.kengän kuva persauksiin sellasille hoitajille jotka eivät työtänsä teen.mä ainakin suutuin nyt niin kovin sun puolesta!! ei kenenkään sun eikä sun lapsen tarvitse pelätä tuollasta.huh huh mihin tää maailma menossa!!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.09.2006 klo 13:13 gismo kirjoitti:
Kaisuli03 ehdottomasti soitat sinne ja vaadit jonkun tutkinnan asiasta.suoraan vaan päiväkodinjohtajalle.jos ei tosissaan ota niin sitten kuntaan soitat jollekkin joka hoitaa ppäiväkodin asioita.missään tapauksessa kenenkään varsinkaan lapsen ei tarvitse tuollaista kohtelua sietää.kengän kuva persauksiin sellasille hoitajille jotka eivät työtänsä teen.mä ainakin suutuin nyt niin kovin sun puolesta!! ei kenenkään sun eikä sun lapsen tarvitse pelätä tuollasta.huh huh mihin tää maailma menossa!!!!
Peesaan gismoa täysin. Hui että ihan kylmät väreet meni ja niskavillat nousi pystyyn kun alkoi raivostuttaan kaisulin puolesta! Jos päiväkodissa ei ole mitään tapahtunut kahden yhteydenoton jälkeen soitat päiväkodin johtajalle, sitten hänen pomolleen, ja aina vain ylemmälle taholle kunnes jotain tapahtuu. Ei tuollaista saa sattua päiväkodissa!

Tyttö jos ihmettelee, sanot ettei hän ole tehnyt mitään pahaa. Kerrot että ne alueet on intiimejä, henkilökohtaisia, eikä niihin tarvi antaa kenenkään koskea. Että heti kertoa hoitajalle ja kotona jos uudelleen tapahtuu.
 
Pistän tähän vielä omia kuulumisia. Olen edelleen huudellut kaikenlaista. Nyt myös muutaman tyttöjen vaatteen ja poikien vaatteen. Edullisia löytöjä olen tehnyt. Ja ihanaa kun niitä mun huutoja on jo tullut postilaatikkoon parina päivänä. Varsinkin yhdet beiget pehmeät sammarihaalarit oli aivan huippuihanat!

Olotilasta. Eilen kaikessa rauhassa söin lounasta, kun yhtäkkiä alkoi yökkäyttään. Ei muuta kuin roskiksen luo ja syljin kaiken suustani ulos. Ei onneks oksennusta tullut. Isossa taukotilassa (töissä) ei onneks ollut minun lisäksi kuin yksi vartija, joka katso pitkään ja kysy et ootko kipeä. Minä siihen että en vaan raskaana. Muuten olo on ollut ihan ok. Väsymystä tosin vieläkin vähän, ja iltasella vähän enemmän.

Meidän taloon ajettiin eilen pohjamaat. Ja jyrä kävi tiivistään pohjan. Maanantaina sitten muurametalot tulee tekemään perustuksen. Sitten itse vielä hoidamme routaeristeet salaojat ym. sellaiset. Ja aletaan osottaan tammikuuta ja talopakettia. Maaliskuun alussa sitten muutto uuteen kotiin. :D

huh tänään olis tiivis aikataulu, kun pääsen töistä pitää pyyhältää suoraan hakeen yks huutonetti puku (tällä ertaa tosin kaverin huutama), sitten synttäreille, ja vielä kirjaston laatikkoon palauttaan kirjoja.

heppuli 12+6
 
-eliina-
Huomenta päivää.

Ei oo ikuisuuksiin tullu kirjoiteltu, mutta oon käyny lukemassa teiän kuulumisia. Ensinnä kiitokset Liskolle niiden riskiryhmärajojen kertomisesta. :flower:
Lääkärissä oon ehtiny käydä useampaan otteeseenkin. Sama vaiva mikä oli ihan alkuraskaudestakin on tullut takaisin, eli viiltävän tuskanen kipu oikealla puolella vatsaa. Viime viikolla olin muutaman päivän saikulla ja tällä viikolla taas pari päivää :( Ja nyt lääkäri uhkas, että jos kivut ei hellitä niin seuraavaksi joudun parin-kolmen viikon saikulle. Mä oon vähän semmonen, että mut saa aina pakottamalla pakottaa sairaslomalle.
Eikä oikein ole edes selvinnyt mistä ne kivut johtuvat. Mutta todennäköisesti umpparileikkauksesta on tullut niin pahat kiinnikkeet ja ne nyt sitte siellä repeilee. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Muuten olo on aikasta hyvä. Huimaus on vähentynyt ja paha olo on loppunut melkeinpä kokonaan. Sais tämä väsymyskin piakkoin helpottaa.
Kalluppeja oli vaikka mitä, eli vastaan niihin joihin muistan :D
Nimestä ei ole vielä tietoa, joitakin vaihtoehtoja on. Serkkuja Pavulla tulee olemaan nyt neljä ja joskus vuosien kuluttua varmaankin enemmän. Mitäs sitä vielä kyseltiin.. Ei nyt millään tule mieleen valvotun yön jälkeen ja vielä ens yö pitäs jaksaa valvoa.

Nyt takas nukkumaan, että jaksaa yön tehdä töitä. Ja pitäs yrittää jaksaa ja ehtiä kirjotella pikkusen useammin. Hyvät viikonloput! =)

Elli ja Papu rv 13
 
Eiks käynykki hassu juttu.. menin tänään tuonne neuvolan puolelle kun miun kaverin pojalla oli sinne aika.. mie vein toiselle pikkuselle pari helistintä..toinen oli omansa ja toinen meiltä..sanoin "tää sit vaan lainaan"..en oo kertonu viel kaverillenikaan..ennen ko neuvolan täti (lastenneuvolan) höläytti "Mitäs mie oon nähny ett sie oot siirtyny tuolle puolelle..?" No se siitä en saanu pidetyks kaveriltani salassa tän pidempään... ;)

äidilleni kerron kaiketi vasta synnytyksen jälkeen... :whistle: ...no näkee sit kuin suureks kasvan... :D :LOL:

Sari ja vilkku rv 13 (tai vähän yli..)
 
Lisko
kaisuli: :eek: niskavillat kyllä tosiaan nous pystyyn luettuani juttusi, siis ettei tarhassa olla mitenkään kommentoitu :eek: :/ Otahan yhteys ylemmälle tasolle.

Unet: Minä nukun myös kuin tukki (21-06.30) menen pojan kans viikolla joka ilta 20.30-21 nukkuu ja nukun aamuun, viikonloppuna jaksan valvoa ehkä just ja just yhteentoista :) Että nukkuminen maittaa ja unet ovat jääneet vähäiskis viime aikoina.

uusipino: Mun mielipide, ettei aloiteta uutta, mut ihan miten vaan, ei se haittaakaan jos aloitetaan. Pääasia, et on joku pino mitä lukea ja minne kirjoitella :)

maanantaina kävin siellä veriseulassa ja aikoivat soittaa jos tuoksissa on on poikkeavaa ja muuten laittavat tulokset neuvolaan, ei ole soittoa tullut :) Mutta vielä "pitää" maanantiana kauhulla kytätä puhelinta koko päivä ja sit viimeistään tiistai aamuna lääkäriin kuulemaan tulos. Toivottavasti eivät nyt soittele kun ei ole tähän astikaan soittaneet.

"menkkajomotus" jatkuu, mut kohta pitäis helpotttaa kun menee tuo "menkka- aika" ohi.

Sukupuolen kyselystä oli puhetta, kysytään rakenneultrassa, mut eivät välttämättä sano ja vaikka sanovatkin, en usko siihen 100%, koska esimerkiksi kaverilleni kävi niin, et odottivat "Rasmusta" synytväksi, mut syntyikin "Oona" :D :heart:

hyvää viikonloppua kaikille :)

Lisko ja tirppis rv 12+2 :heart:
 
Kaupas tuli käytyä. Meinasin ensin oksentaa majoneesia nähdessäni ja sitten meinas tulla itku kun en löytänyt tilliä. :LOL:

Ananashimo sai lievitystä: ostin 10 prk ananaspaloja ja löytyipä vielä 24 ananasmehujään paketti hintaan 1,99e. Jos ois isompi pakastin, oisin ostanut mehujäitä enemmänki. :whistle:
 
Hellou vaan kaikille!

Kamala juttu tuo "Kaisulin" (oliko oikein?) juttu! Mä kanssa sitä mieltä, että yhteyttä vaan niin ylös, että asiaan puututaan!!!

Unista sen verran, että tässä viikolla yksi yö synnytin ihanan tyttövauvan. Se oli tosi kaunis uni ja olisin toivonut sen jatkuvan vielä pisempään. Outoa oli se, että vauva oli tyttö, kun mulla on oikeesti ollut kokoajan poika olo...

Vaivoista:
-selkä on aivan tajun kipee, tänään mienas vasen jalka pettää alta. Töissä vaan kuitenkin pitäis pystyä oleen, saa nähdä kuin kauan...
-rinnat on arat ja yöllä kun käy vessassa tuntuu, että tissit putoo lattialle, kun ne painaa niin paljon...
-iho kukkii, yläselkä ja kaulan alue on aivan pientä ryhelmää täynnä.
-hiukset rasvottuu. Joka päivä pitäis pestä ja siltikin tuntuu, että ne on likaikset.

Onneksi ällötys ja väsymys on jotakuinkin jo ohi. Ja mandariinit on ihania... Mulla menee varmaan kilo niitä päivässä... Voiko muuten saada C-vitamiinin "yliannostuksen"??? Tyhmänä kyselen, kun mies kiusaa, että saan vielä jonkun "myrkytyksen", kun syön niitä niin paljon...

Oon muuten saanut tietää, että muutama tuttu odottaa myös vauvaa, ja vielä huhtikuussa syntyväksi... Aika ihanaa!!!

Nyt tuli kyllä ylipitkä viesti...

Nasu-Masu 11+6
 
Meikäläinen vois kanssa syödä noita mandariineja vaikka kuinka paljon!! :p Kamala himo niihin! Viime raskaudessa söin banaaneja, nyt ei tee niitä yhtään mieli.

Jotain hyvää kyllä tekis mieli tänään syödä ja vähän herkutella! :p Täytyypä laittaa taas mies vielä kauppaan. ;) Ja mandariineja saa ainakin tuoda!! :)

Nyt täytyy lähteä laittamaan poitsulle iltapalaa. Leikkii tossa koiran kanssa, kantavat vuorotellen tollasta kangaspalloa suussa!! :x

Rv 10+1. :wave:
 
Lisko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.09.2006 klo 18:45 Viblsp kirjoitti:
Kaupas tuli käytyä. Meinasin ensin oksentaa majoneesia nähdessäni ja sitten meinas tulla itku kun en löytänyt tilliä. :LOL:

Ananashimo sai lievitystä: ostin 10 prk ananaspaloja ja löytyipä vielä 24 ananasmehujään paketti hintaan 1,99e. Jos ois isompi pakastin, oisin ostanut mehujäitä enemmänki. :whistle:
Ananashimo on täälläkin :wave: Ananas mehua tulee ostettua joka kauppareissulla ja siihen lisään sitä sitruunatiivistettä sopivasti niin johan on hyvää :p Nuita mehujäitä pitää kokeilla :)

Juu nyt ananasmehun juontiin :whistle: :p
 
tänään sain varattua niskapoimu ajan kun neuvolan tätille kävi pieni kömmähdys..mulla on ens viikolle aika siihen ultraan kystan takia ja aika on naistentautien polille ja kerroin sen kyllä neuvolan tätille..no täti siihen et ok,koska on rv 13 niin ei sitten keskusäitiysneuvolaan varata aikaa ollenkaan np-ultraan kun sen takia he sieltä tayssistakin on juuri ton viikon 13 antanu et samalla katotaan np-turvotus..yritin hälle sanoa et se aika on kyllä naistentautienpolille ja sen takia rv 13 kun lääkäri joka alunperin kystan huomasi sanoi että seuranta 4 viikon päähän,ettei siellä edes laskettu minun viikkoja jne..hyvä kun vilkasivat sikiöö että hengissä on ym..mutta neuvolantäti vakuutti et kyllä se katotaan..no nyt sitten kun soittelin tayssiin ja varmistin asiaa kun epäilytti se että kattovatko oikeesti kun en vauvan takia sinne mene vaan sen kystan niin olivat kyllä että ei kun ei olisi ees kauheen luotettavaa kun eivät näitä sikiön mittauksia siellä edes tee muuta kuin sillain et mitkä viikot ja monta sikiöö ym.soitin neuvolaan että näin sanoivat ja neuvolan täti sanoi että hän on koko ajan luullu et oon menos äitiyspolille...katsoi koneelta et kaikki ajat täynnä mutta antoi mulle numeron et jospa soitan ite ja selitän tilannetta..soitin sitten ja sainkin ajan ens torstaille kun viikkoja on 13+1 ja samalla kysyivät että haluanko osallistua tutkimukseen jossa tutkitaan sikiön verenkiertoa ym ja sen yhteyttä raskausmyrkytykseen?ultrataan 3 kertaa 3 viikon välein ja ultraus kestää pidempään ja kattellaan hieman tarkemmin ym.mielelläni osallistuin kun täällä tampereellahan kaupunki tarjoaa vaan yhden ultran eli joko np-ultra tai rakenne,nyt saan siis kummatkin ja yhden vielä siihen väliin =) että näin..
ja olo ollu suht normaali,aamulla oksensin mutta muuten ihan ok,vatsassa on tänään tuntunu välillä kovaa vihlontaa ja repimistä joka kestää hetken mutta ei kuiteskaan ole niitä kohdunkannatin lihasten venymis repäisyjä vaan ihan autoa ajaessa jne tuli kova äkillinen kipu :( johtuiskohan siitä kystasta vai mistä?onneks nyt ei mitään enään!mulla kauhee sisustus vimma taas syksyn ja raskauden myötä..eilen ostin parvekelaatat ja kukkia parvekkeelle,tänään uuden päiväpeiton ja verhot,tulee kalliiks tää raskaus :D
ädä ja hippula 12+2
 
Argh karmaiseva väsy täällä!!!tarvii varmaan laittaa ppää tyynyyn :) iik joku kirjoitti mandariineista!arvatkaa tekeekö täällä nyt mun mieli mandariineja. :D no eipä meillä muuta kuin että syöminen vaan niin ihanaa!!!

gismo ja pikkuinen 9+5
 
:hug: kaisulille! yhteyttä vaan johtajiin, pakko hoitajien valvoa mitä siellä leikitään! ite saisin kyllä melkoset pultit :'( meillä samanikäinen tyttö.

soitin tänään neuvolaan, että kuuntelisiko uudestaan sydänääniä kun ei puoltoista viikkoa sitten kuulunut. pääsin sinne heti, mut :'( ei kuulunut vieläkään! arvatkaa vaan meinaako masentaa? ens viikolla lupas kuunnella uudestaan. ei ole läskiä ympärillä häiritsemässä ja kohdun pitäis olla edessä. istukka piti melkoisen elämän, et liekö se ollut eessä? silti ahistaa... ja viikonloppu ei pääse ultraan :'(

eikä noita oireitakaan tietenkään ole niin oon ihan varma et huonosti on käyny!

Triine 10+2
 
Heippa!

Tänään meillä oli siis np-ultra ja kaikki oli pienellä hyvin vatsassa. Niskaturvotus oli 1,1 (jotain yksikköä) eli hyvä ja pää-perä pituutta jotain 7,5 cm. Lääkäri arveli tämän voimistelijan ja painijan kokonaispituudeksi jo yli 10 cm. Np-raja lienee jotain yli 3 jos on epäilys jostakin kromosomipoikkeavuudesta. Rv:t on nyt 12+6. Mulla om tainnut mennä noi päivät sekaisin jossain vaiheessa neuvolakortissa, mutta ei kai nyt muutamall päivällä ole niin väliä. Parempi vaan, että noita päiviä on hieman vähemmän kuin oikeasti.

Sielä se poukkoili, suoristi selkäänsä ja heilutteli jalkoja ja käsiä vimmatusti. Taisi olla avomiehellenikin eka kerta kun oikein konkretisoitui sielä mahassa vauvan kasvu. Tämä ultralääkäri on muuten erittäin mukava ja asiallinen mies. Mainitsin niistä minun verenvuodoista (viimeksi tänään oli vuotoa) ja hän sanoi, että istukka siellä vaihtaa paikkaa ja jotain kudoksia repeilee, josta saattaa johtua nämä verenvuodot. Mutenkin hän selitti ja kertoi kokoajan kuvasta ja mitä kuvasta etsi. Nenävartta kehui varmaan kolme kertaa miten hyvin se näkyi ja kertoi sen puutteelisuuden olevan myös yksi poikkeavuuden merkki. Avomieheni siinä sitten jo toisella kerralla mainitsikin, että hänellä ja minulla on aika isot nenät.

Vatsa on kasvanut selvästi. Ostin kahdet äitiys housut kun mitkään vanhoista housuista ei enää mene kunnolla kiinni edes vetoketjusta ja tuntuvat puristavan. Lääkäri sanoi kohdun olevan sellaisessa asennossa jotta kohta vatsa pullistuu oikein kunnolla.

Mutta tässä taas kuulumisia tältä erää. Taidan vielä katsoa sen ultran uudelleen tuosta DVD.ltä. =) Hyvää yötä.
 
kaisuli: keskustele tyttösi kanssa asiasta jos osaisi nimetä poikia jotka moista touhunneet....sitten pyydät pk:n henkilökuntaa puhumaan näiden vanhemmille asioista joita tapahtunut... lapset tietyssä kehitys vaiheessa kiinnostuneita sukupuoli jutuista mutta rajansa kaikella.... näitten poikien vanhemmat eivät taatusti tiedä mitä heidän lapsensa on hoidossa tehnyt jos ei kerran täditkään ole huomanneet.... luulen että on ihan yhtä suuri shokki näiden poikien vanhemmille tuo käytös eihän kukaan halua opettaa lapselleen tytölle/pojalle että on suuremmassa sakissa painostuksella saa tehä mitä vaan.... reippaasti vaan keskustelemaan asiasta ensin tätien kanssa on myös mahdollista että pk kutsuu näiden poikien vanhemmat ja teidät keskustele3maan ja istutte kaikki saman pöydän ääreen puhumaan asioista,.... ei ole helppoa käsitellä itselle vaikeita asioita mutta joskus on myös päiväkodeissa nostettava "kissa pöydälle"

jos tuntuu että tarvetta on soita suoraan pk:n johtajalle ja keskustele jatkotoimenpiteistä.....

voimia sulle ja koitahan olla stressaamatta liikaa....


niin mulla on eka neuvola 4.10 viikkoja silloin neuvolan mukaan 11 ja sit tarttis se uä varata.....jee musta tulee ekaa kertaa elämässäni kummi...... poikani kummisetä/täti sai täs kolmannen pikkuprinssin ja pyysivät kummiksi.... tulee nyt jo käyttäytymis stressi.... entä jos en osaa olla kummi???? OMPAHAN ONGELMAT MULLAKIN.......
 

Yhteistyössä