Hei pitkästä aikaa! Menikin aikaa viestejä lukiessa. Muistankohan kaikki gallupit... Törmäsin eilen entiseen oikein läheiseen työkaveriini, jota en ole viime kevään jälkeen nähnyt, ja hän arvasi että olen raskaana. Kukaan muu ei ole vielä arvannut, varmaan pikkuhiljaa tapahtuvat muutokset eivät näille useammin näkeville pistä silmään. Vaikka omasta mielestä vatsa alkaa kumpuilla jo ihan selvästi.
Erikoista, kaikkien neuvolakäyntien lisäksi tähän hässäkkään tipahti postista kutsu kohdunkaulansyövän seulontaan syntymävuoden mukaan. Kyllä näitä tutkimuksia piisaa kerrakseen. Toisaalta hyvähän ne kaikki on tutkia.
Sitten galluppeihin:
Äitiyspakkaus: Otan ehdottomasti. Esikoiselle ei vielä ole edes käsitystä, mitä pitäisi hankkia.
Serkkuja: Vain yksi
Eikä suurta joukkoa ole edes odotettavissa, minulla ja miehellä on vain yhdet sisarukset. Onneksi ystäväpiiristä samaikäisiä on paljonkin.
Nimistä: Tytölle olisi muutamia pitkään mielessä olleita, mutta pojalle on tosi vaikea keksiä. Poikien osalta kalenteria olen selannut vaikka kuinka, mutta mikään ei sytytä. Miehelle en vielä ole uskaltanut tunnustaa nimikuumeilua, kun yritän vielä välttää turhaa hössötystä. Mies haluaa ottaa varman päälle, ja odottaa raskauden olevan vähän pitemmällä ennen kuin rupea asiaa hehkuttamaan.
Vaivat:
*väsymys (etenkin alkuillasta)
*aamuvirkkuus (?? aina ennen olen ollut maailman aamu-unisin ja rakastan viikonloppuna torkkua vaikka kuinka pitkään. Nyt vain pyörii virkeänä...)
*yöpissit (pari kertaa yössä pitää juosta)
*kipeät rinnat
*vatsaa kutittaa (pitää raapia tosi usein..)
*ilmavaivat
*kauhea nälkä
*naama täynnä näppyjä (eikä ollut edes pahimmassa murkkuiässä tätä vaivaa)
Eli varsinaisesti ei koske mihinkään eikä ole paha olo, mikä on loistavaa, mutta nuo pikkuvaivat kiukuttaa.
Ultraan olisi vielä pari viikkoa, odottavan aika on pitkä
Havanna 10+3