HUHTIKUUN MASUJEN PINO

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.09.2006 klo 13:17 RouvaHuldaHuoleton kirjoitti:
Oletko rekisteröitynyt? Voit laittaa yksityisviestiä jos vaikka jutellaan siellä paremmin, voin sitten antaa vaikka sp osoitteeni.

Mukavaa odotusta.
Kävin rekisteröitymässä, mutta sivujen käyttö on vielä opiskelun alla =). Ikää on 27 vuotta ja asumme Mussalossa eli Kotkansaaren neuvolan asiakkaita. Jos laitat mulle viestin yksityisesti, niin osaan luultavasti etsiä sen...

ja sinulle myös mukavaa odotusaikaa.
 
Hei kaikille

rouva huldahuoleton (meniköhän oikein?) tervetuloa mukaan, ja onnea plussasta!

Minoon nyt ihan seonnu tuohon huuto.nettiin. Oon huudellu sieltä perjantain jälkeen jo vaikka mitä: 5kietaisubodya n1ekpl+pk:t, sukkapaketti 5paria 0.50e+pk:t, pari haalaria (yö- ja potkupuku) yht. 3e+pk:t, Ja ison vaatepaketin jossa oli mm. välikausihaalari, kietaisupaitoja ym 8e+pk:t.

Aiemmin oon ajatellu et ilman muuta otan tuon äitiyspakkauksen, mutta nyt oon sitten alkanu miettiin et entä jos en sittenkään, kun oikeestaan haluan sieltä vain pojan värisen toppapuvun ja välikausipuvun, kynsisakset, vaipat, rasvat ym. kertakäyttöjutut, hiusharjan, lakanan ja sen hyvän laatikon. Ja kuitenkin sillä 140eurolla sais vaikka mitä alesta, kirpputoreilta ja huuto.netistä. Saas nähdä mitä loppupeleissä teen. Tytön kamppeet on hyväkuntosia, mut pakkaus oli tosi tyttömäinen v.lila, siinä mielessä olis kiva kun olis toinen tosi poikamainen pakkaus. Ostin silloin esikoiselle paljon lisää tavaraa mm. harsoja, toisen makuupussin ym. tarpeellista, joten niitäkään ei oikeastaan tarvita.

Isommista tavaroista me tarvitaan vielä sitteri, hoitoalusta tai kaksi (toinen hoitopöydälle, toinen khh:een), syöttötuoli pehmusteineen. Nämä ainakin, ehkä muutakin.

Mulla olo on todellakin alkanut piristymään, eilen siivoilin koko huushollin. Oli kyllä kerennyt kamalaksi! Kävin myös käveleen 4km:n lenkin. Illalla tosin olin sitten kuin raato. Ihanaa kuitenkin kun jo jotain jaksaa tehdä, ja olokin pysyy kohtuu hyvänä kun vain muistaa syödä. Illalla toisinaan huono olo yllättää, yhdessä väsymyksen kanssa. Toivottavasti teillä muillakin alkaa helpottamaan. Mie kyllä luulen et mulla oli osa sitä pahoinvointia sitä et pelkäsin ettei kaikki ole hyvin, ja nyt kun oon nähny et kaikki ok, niin helpottaa. Vaikka alkohan se jo helpottaa viikolla 10. Tää raskaus näyttää menevän ihan oppikirjan mukaan.

heppuli 12+2
 
Ite en oo vielä uskaltanu hankkia kaksosille mitään. Varmaan vasta kun on viimeiset viikot menossa tai kun vauvat ovat turvallisesti päässeet maailmaan. Onneksi on vaatteita valmiiksi. Kaukalot, tuplarattaat jne. hankin sitten myöhemmin tosiaan.
 
Rebecka
Hei!

Syntymähäjy, Pillipulla ja Mammahuhtikuu07 ja olikohan muita... No ainakin meikäläinen. Eli täällä myös yks SEKS:aan kolmatta kertaa synnyttämään menevä mamma ilmottautuu joukkoon! Nyt kaksi ihanaa tyttöä, 08/03 ja 02/06 ja pikkukolmosen laskettu aika 8.4.

Raskaus on edennyt tietämättäni viikolle 10 ja nyt saan alkaa nauttia tästä uudelleen! Ihanaa. Vointi on ollut hyvä, ainoastaan hirvittävä väsymys vaivaa satunnaisesti vieläkin.

Ihanaa odotustaipaletta kaikille!

 
millä viikoilla teillä on otettu verikokeet, siis neuvolassakohan ne yleensä otetaan..(muistaakseni).. minä ihmettelin että sain ekan virallisen neuvolan vasta viikoille 15 vai olikohan se viikolla 16.. mutta huolestuttaa silleen että ei pääse ees sydänääniä tässä välissä kuuntelemaan..jne..

T: heitukka ja möykky 10+3
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.09.2006 klo 15:55 heitukka82 kirjoitti:
millä viikoilla teillä on otettu verikokeet, siis neuvolassakohan ne yleensä otetaan..(muistaakseni).. minä ihmettelin että sain ekan virallisen neuvolan vasta viikoille 15 vai olikohan se viikolla 16.. mutta huolestuttaa silleen että ei pääse ees sydänääniä tässä välissä kuuntelemaan..jne..

T: heitukka ja möykky 10+3
Ihan ekalla käynnillä on mulla kahdessa ensimmäisessä raskaudessa otettu verikokeet, siis ne sukupuolitautitestit yms..
 
Viblsp: Ensimmäisellä neuvolakäynnillä nuo verinäytteet otettiin mullakin. Tosin aika myöhään sulla on tuo ensimmäinen neuvolakäynti, mutta kaipa se on paikkakuntakohtaista. =)

Te jotka olette huolissanne, kun teillä ei ole ollut kunnollisia raskausoireita, ni älkää turhaan murehtiko. Minulla nimittäin ei oikeastaan ole muuta vaivaa ollut kuin väsymys ja kaikki on masulilla hyvin. Olen voinut loistavasti koko ajan!! :kieh:

Olin tuosas hetki iltapäivällä neuvolassa ja kuunneltiin sydänääniä. Siellä se sydämenlyönti kuului kuin pieni veturi ois puuskuttanut :heart: Syke oli päälle 170. Oli se ihana kuulla että pikkuinen voi hyvin. =)

Miranda + masuli 11+0
 
Miranda, soitin sinne ajan vasta viime viikolla kun 15.9. sain tietää että odotan kaksosia ja päätettiin ettei keskeytystä tehdä. Eli "myöhään" sen ajan soitinkin. Olen kyllä esikoista ja kuopustakin odottaessa mennyt neuvolaan myöhemmin, en oikein ole koskaan ollut innoissani siellä ramppaamisesta. :D Tosin nyt huolestuttaa niin, että menen mieluusti sinne jotta sydänäänet kuulen ja saan tietää onko virtsassa valkuaista jne.. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.09.2006 klo 18:28 miranda-81 kirjoitti:
Viblsp: Mä sekoilin jotain...eihän sulla tuota neuvolaa olekaan vkolla 15/16 vaan sä oit lainannut jonkun tekstiä...tällaista sattuu kun ei lue ja katso kunnolla lukemaansa. :LOL: :LOL:
Tapahtuu itelleki kaiken aikaa. :D
 
Lisko
Eka neuvola käynnillä minullakin otettiin verikoe eli rv 9+ ja tänään tosiaan oli se veriseula, tulokset tulee viikon päästä neuvolaan tai jos jotain poikkeavaa löytyy, niin soittavat heti tiedon saatuaan meille kotiin. Toivottavasti en saa puhelua terveysasemalta :/ Ja sopivasti minulla on ensi tiistaina se lääkäriaika, joten viimeistään siellä kuulen minkälaiset arvot ovat olleet. Tutulla oli ihan vasta ollut tulokset alle 1/250 (en muista mitä lukuja, mut kuitenkin) ja olivat käyneet lisätutkimuksissa ja sieltä ei löytynyt mitään poikkeavaa :) Eli pitää yrittää itsekin pitää pääkylmänä ja ajatella, et JOS tulokset ovat alle tuon 1/250, niin se ei vielä sano mitään.

Elikkä tässä odottelen seuraavaa etappia, joka on se lääkärikäynti ensi tiistaina silloin on saatava ne sydänäänet kuulumaan, tai multa tulee parku :/ :'(

Mutta nyt menen syömään mustikkapiirakkaa, jonka just uunista otin :p

Lisko ja tirpana rv 11+5 ja poitsu 2v 2kk :heart:
 
Hei vaan kaikille!

Olen lueskellut mielenkiinnolla teidän pinoanne ja nyt itsekin sain aikaiseksi rekisteröityä. Kiitos kaikille kirjoittajille monista neuvoista ja rohkaisun sanoista. Mulla on laskettuaika 7.4.07 ja paikkana TYKS.

Mulla on rv 12+4 eli olen siirtymässä toiselle kolmannekselle. Kaikki on mennyt enemmän kuin hyvin ja ennen sydänäänien kuuntelua (rv 10+6) oli sellainen olo etten raskaana olekaan. Tosin turvotusta ja rintojen arkuutta oli alussa, mutta en voi valittaa niin pienestä.

Mutta tuossa viime lauantaina aamulla itkinkin vuolasti. Perjantai iltana oli tuntunut pientä selkäkipua ja siltä kuin olisi ilmaa vatsassa. Nukkumaan kuitenkin menin tyytyväisenä vatsa täynnä ja unesta sain heti kiinni. Aamulla herätessäni unisena vessaan huomasin vuotavani kirkasta verta. Kauhun sekaisena soitin itkien yöpäivystykseen ja sen jälkeen päivystykseen kun se aukesi ja siitä vielä käskivät soittamaan TYKSiin... TYKSissä sain erittäin hyvää ja rauhoittavaa palvelua puhelimitse. Ilman tämän terveydenhoitajan rohkaisevia ja rauhoittelevia sanoja en tiedä miten olisin jaksanut odottaa maanantaihin. Sielä käskivät seuraamaan tilannetta ja tulemaan sinne jos verenvuoto jatkuu runsaana.

Verenvuotoa ei sellaisena enää sen jälkeen ollut, mutta alavatsassa oli viikonlopun olo kuin olisi kuukautiset ja selkää ja päätä särki. Vuoto jatkui niukkana rusehtavana ja kivut sain hallintaan Panadolilla. Tänään soitin aamulla neuvolaan ja sain peruutusajan. Helpotuksen kyyneleet vierivät kaulalleni kun sydän sielä viuhtoi vinhaa vauhtia ja sikiö liikkui karkuun dopleria. Palasin kotiin väsyneenä ja helpotuneena viettämään loppua sairaslomaa.

Perjantaina päästään 4D np ultraan ja silloinhan viikkoja on jo 13 täynnä. Silloin pääsemme avomieheni kanssa tutustumaan uuteen ihmisen alkuun vähän lähemmin. Kiinnostus on valtava. Joskus harmittaa ettei ole mitään luukkua tuossa vatsassa että pääsisi kurkkimaan aina välillä mitä sielä tapahtuu ja puuhataan =) Mutta nyt olen kirjoitellut jo liian pitkän jaarituksen, mutta ainakin minulle oli viikonloppuna kaikki vastaava tieto ja kokemukset tuosta verenvuodosta erittäin tärkeitä. Hyvää yötä.
 
Onneksi pesukartulla oli kaikki hyvin! ja tervetuloa mukaan.

kuka se sitä labraa kyseli, niin ei mullakaan ole kokeita vielä otettu. otetaan vasta 17.10 np ultran jälkeen. sillon vissiin vko 13 menossa. ja sit seuraavalla viikolla on eka lääkärikin.
 
Ehtoota!

Tervetuloa RouvaHuldaHuoleton, Rebecka ja Pesukarttu meidän pinoon! =)

Voi vehviläinen, mä kirjoitin äsken pitkät pätkät ja niinhän siinä kävi, että tuli vaan virhe ilmoitus, kun sitä yritin lähettää. Piru viä!! :kieh:

No joo, mitäs mä runoilin... ööö...

Tänään lähdin aamulenkille raittiiseen ilmaan ja kyllä se niin virkistävää on, auttaa vielä tähän öklöön oloon, mitä kylläkään ei onneksi enää paljoa oo. Tehtiin vielä illalla koko perheen voimin toinenkin lenkki, eli liikuttu tälle päivää on. Eilisestä on paikat jumissa, oltiin nimittäin mekin anoppilassa nostamassa perunoita, ja nyt on takareidet ja selkä jumissa. Mutta hyvää liikuntaahan sekin on ja lapset tykkäs olla pellolla. =)

Pitäis loput omputkin kerätä puusta ja tehdä vielä satsi hilloa lisää. Kun jaksais! Väsy on läsnä kyllä vielä täällä, ja päikkärit nukun joka päivä, jos siihen vaan saan mahdollisuuden! Nytkin pitäis mennä jo nukkumaan, ja tallentaa brotheri boksiin... Joo niin mä taidankin tehdä.

Elikkäs hyviä ÖITÄ!!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy loikkaa uudelle viikolle.... 14! :heart:
 
..sokerirasituksesta kun jäin 'lievästi' kiinni eli olin ns. rajatapaus..niin uusien säännösten mukaan ainakin täällä lappeenrannassa näille uusineille rajatapauksille , joilla oln vielä ylipainoakin ja sukurasite kakkostyypin diabetekseen, annetaan sokeriarvojen mittaus laite kotiin... :eek:
Ihan hirvittää...mie en tykkää siitä pienestäkään neulasta.. :headwall:
mut toisaalta parempihan niitä sokruja on seurailla ja OIKEESTI noudattaa sitä ruokavalioo..
Ja neuvolan täti täsmensi miulle eilen kuinka miun rask.viikot lasketaan..ko tähänasti jokainen äitipuolen työntekijä on sanonut ihan eri viikot kuin mie ite ymmärsin...että voip viidennen kohalla olla näin :xmas: --- :heart:

jaksamisia kaikille! :hug: T: Sari ja vilkku rv 13 :heart:
 
Mutzi81:lle hauskaa päivää, ultra on ihana kokemus. =)

dareldeiba ai hitto, unohdin että pelkään pistämistä nykyään. :D Kuopusta odottaessani olin ihan jäykkänä pelosta kun piti hemoglobiini ottaa. :kieh: Outoa, ihan kuin nyt olisi jotenkin kipukynnys madaltunut toisen jälkeen. :/

Se taas ei haittaisi, jos saisin kotiin sellaisen laitteen, uskon että se on helpompaa itse pistää, kun tietää tasan että milloin se pisto tulee. :)

Tänään ensimmäinen neuvola. Saas nähdä miten usein joudun sairaalassa käymään. Tosin taitaa sairaalassa olla aina ultrakin, joten sinänsä kivaa että seurataan tiheästi. :D
 
Rouvahuldahuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.09.2006 klo 22:00 mutzi81 kirjoitti:
Huomenna olis sit eka ultra..jänskättää ihan hirmusesti!! :) Hyvää yötä!! :wave:
Mulla on kanssa tänään (tiistaina) eka ultra, menkkojen mukaan nyt on vko 10+1! Mua jännittää lähinnä se, että onko pikkukakkonen majailemassa yksin.... mie kun söin isoimmalla annoksella clomeja raskautumiskierrossa joten monikkoraskaus"riski" on aika iso ymmärtääkseni! Mutta tunne on kyllä että vain yksi on masussa.

Kaksosten odottajat nyt tai joskus, oliko raskausoireet rajummat kaksosista?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.09.2006 klo 07:33 Rouvahuldahuoleton kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.09.2006 klo 22:00 mutzi81 kirjoitti:
Huomenna olis sit eka ultra..jänskättää ihan hirmusesti!! :) Hyvää yötä!! :wave:
Mulla on kanssa tänään (tiistaina) eka ultra, menkkojen mukaan nyt on vko 10+1! Mua jännittää lähinnä se, että onko pikkukakkonen majailemassa yksin.... mie kun söin isoimmalla annoksella clomeja raskautumiskierrossa joten monikkoraskaus"riski" on aika iso ymmärtääkseni! Mutta tunne on kyllä että vain yksi on masussa.

Kaksosten odottajat nyt tai joskus, oliko raskausoireet rajummat kaksosista?
Itse odotan nyt kaksosia ja koko ajan sattuu johonkin. Kipuja oli kyllä kahta ensimmäistäkin odottaessa, mutta oli kyllä kivuttomiakin hetkiä. Pissalla juokseminen alkoi jo ennen plussaa.

Kenellä käyt toivelinnan neuvolassa muuten? :)
 
Rouvahuldahuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.09.2006 klo 07:56 Viblsp kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.09.2006 klo 07:33 Rouvahuldahuoleton kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.09.2006 klo 22:00 mutzi81 kirjoitti:
Huomenna olis sit eka ultra..jänskättää ihan hirmusesti!! :) Hyvää yötä!! :wave:
Mulla on kanssa tänään (tiistaina) eka ultra, menkkojen mukaan nyt on vko 10+1! Mua jännittää lähinnä se, että onko pikkukakkonen majailemassa yksin.... mie kun söin isoimmalla annoksella clomeja raskautumiskierrossa joten monikkoraskaus"riski" on aika iso ymmärtääkseni! Mutta tunne on kyllä että vain yksi on masussa.

Kaksosten odottajat nyt tai joskus, oliko raskausoireet rajummat kaksosista?
Itse odotan nyt kaksosia ja koko ajan sattuu johonkin. Kipuja oli kyllä kahta ensimmäistäkin odottaessa, mutta oli kyllä kivuttomiakin hetkiä. Pissalla juokseminen alkoi jo ennen plussaa.

Kenellä käyt toivelinnan neuvolassa muuten? :)
Mie käyn Eeva Suomalaisella, tai en ole koskaan vielä käynyt, ens ti on eka käynti ja esikosta kulutin länsikotkan neuvolaa (asuin pirskalla). Tänään menen appelmediin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.09.2006 klo 08:20 Rouvahuldahuoleton kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.09.2006 klo 07:56 Viblsp kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.09.2006 klo 07:33 Rouvahuldahuoleton kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.09.2006 klo 22:00 mutzi81 kirjoitti:
Huomenna olis sit eka ultra..jänskättää ihan hirmusesti!! :) Hyvää yötä!! :wave:
Mulla on kanssa tänään (tiistaina) eka ultra, menkkojen mukaan nyt on vko 10+1! Mua jännittää lähinnä se, että onko pikkukakkonen majailemassa yksin.... mie kun söin isoimmalla annoksella clomeja raskautumiskierrossa joten monikkoraskaus"riski" on aika iso ymmärtääkseni! Mutta tunne on kyllä että vain yksi on masussa.

Kaksosten odottajat nyt tai joskus, oliko raskausoireet rajummat kaksosista?
Itse odotan nyt kaksosia ja koko ajan sattuu johonkin. Kipuja oli kyllä kahta ensimmäistäkin odottaessa, mutta oli kyllä kivuttomiakin hetkiä. Pissalla juokseminen alkoi jo ennen plussaa.

Kenellä käyt toivelinnan neuvolassa muuten? :)
Mie käyn Eeva Suomalaisella, tai en ole koskaan vielä käynyt, ens ti on eka käynti ja esikosta kulutin länsikotkan neuvolaa (asuin pirskalla). Tänään menen appelmediin.
Okei. :) Ite käyn Laineella. Kiva käydä tutulla th:lla, oli kuopusta odottaessanikin mulla.

Appelberg on kyllä mukava. Tk ainakin viime vuonna käytti sen palveluja ja se oli mulla tekemässä jonkun tutkimuksen. :)

Ite tahtoisin 3D- tai 4D-ultraan, mutta ei Kotkassa ilmeisesti tehdä. :(
 
Rouvahuldahuoleton
Viblsb: Appelmedin kautta kai pääsee jotenkin siihen 3/4d ultraan, ainakin se on niiden hinnastossa! Jotain 150? luokkaa maksoi... voin kysyä tänään kun käyn 13.30?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.09.2006 klo 08:45 Rouvahuldahuoleton kirjoitti:
Viblsb: Appelmedin kautta kai pääsee jotenkin siihen 3/4d ultraan, ainakin se on niiden hinnastossa! Jotain 150? luokkaa maksoi... voin kysyä tänään kun käyn 13.30?
Ai luulin ettei siellä ole kun niitten sivuilla en nähnyt mainintaa. :eek: Siis sanotaan ultrasta toki, muttei 3D tai 4D... Kysy ihmeessä! :flower: :hug:
 

Yhteistyössä