HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Mut voi sit tiputtaa listalta.
"Vaavin" kehitys oli keskeytynyt viikolle 6+3, siis nyt rv 10+1 se varmistui. Kyllähän tuo oli jo odotettavissa sen viime ultran jälkeen, mut toivoa tietty yrittää pitää yllä niin kauan kun saa sen viimesen tuomion.

Ihmettelivät kovasti kun ei oo ollu minkäänlaista vuotoo eikä kipuja. Torstaina sain heti ultran jälkeen esilääkityksen ja huomenna otan kotona loput ja sit kaiken pitäs tulla ulos. Toivotaan näin, muuten joudun kaavintaan.

Onnea kaikille Huhtikuisille ja hyvää odotusaikaa!!!!

Me aletaan heti yrittään uudestaan, kun saadaan siihen lääkärin lupa.
Kyllä se vaavi vielä meillekin suodaan. Onneksi on tuo ihana esikoinen, joka halailee ja nauraa koko ajan, eihän sitä voi kauheen surullinen pitkään olla, kun asiat on kuitenkin loppuen lopuksi kauhean hyvin.
 
lemission laiskana
iso :hug: ja jaksamista uuniomenalle.


Täällä pikkuhiljaa flunssasta selvitty, kauheaa kun ei voi juuri mitään lääkkeitä ottaa ja olo on niin kaamea. Ja nyt kun tästä pahoinvoinnista pääsee erilleen niin taas alkoivat nuo kohdun kasvukivut, argh! tuommosta menkkamaista juilimista.

Oi miekin niin rakastan joulua, ihanaa kun saa syödä ja syödä.. ja kaikki se tunnelma, pimeää ulkona ja sisällä takassa tuli.... :heart:


Lemission ja hippula 11+5
 
lemission laiskana
rouva 80 -- mie ainakin joudun rasitustestiin..
oletko kokeillut laittaa sitruunaa veteen tai limeä, joskus itse laitan ananaspaloja todella hyvää ja terveellistä =)
 
SHV
Uuniomenalle :hug:

Itse tässä nyt alkanut pikkuhiljaa toipua viikon takaisesta keskenmenosta. Fyysisesti jo ok, psyykkinen puoli laahaa perässä. Ihana kuulla teidän muiden ultrakuulumisia, voi kun saisikin pian sen oman naperon sieltä kohdusta taas nähdä. Muistan vielä kuin eilisen päivän, kun toukokuussa 2000 ekan kerran näin tuon esikoiseni siellä heilumassa...
 
:hug: uuniomenalle voimia!

pää on ollut koko viikon tosi kipeä panadolia oli pakko ottaa ja paleli koko ajan normaalia enemmän, luulin et tauti tulee mut taas on ihan ok olo!

aika kuluu hitaasti :headwall: koko ajan pikku paniikki päällä, toivottavasti pari viikkoa menee joutuin!

Triine 9+2? vissiin oon menny ihan sekasi :whistle:
 
uuniomenalle lohdutus :hug: :( ja toivotaan että tärppää uudestaan nopeeta
!!
itellä ei kummempaa,ihan kun hitusen rupeis olo jo paranee mutta väsymys vieläkin hirveää ja hajut ottaa nenään enkä lämmintä ruokaa syö viäkään..sen sijaan mikään ei oo parempaa kun sellaset isot vaaleet karjalanpiirakat,juustoo ja mikroon :p niitä meneekin varmaan 4 päivässä :whistle: siis joka päivä..
vatsa sitten pömpöttää jo söpösti..mieskin sanoi että kyllä sen jo huomaa =) esikoiselle kerrottiin vauvasta ja hyvin otti,muille sukulaisille aateltiin kertoo maanantaina lääkärin jälkeen jos sydänäänet kuuluu tai sitten viimestään niskapoimu ultran jälkeen viikon päästä,,sen kyllä tiän jo että anoppi tulee kauhistuun :/
ädä ja hippula 11+3
 
heippa!!

mulla aivan sairaan pahaolo :x kauhea nälkä ja mikään ei oikein alas mene kuin hampparit!!!siis sellaiset saarioisten pikkutuhnut :D jääpalojen kanssa mehu menee..pitäisi vielä töihin lähteä.yök!!!!laitoin esikoisen mummille hoitoon että saan itse vähän levättyä aamulla kun pääsen töistä vasta yöllä.olisihan mieskin täällä mutta he mälyäisivät niin paljon etten saisi nukuttua.te joilla maaginen 12 viikkoa ylittynyt helpottaako väsymys ja pahaolo jo?

ei auta kuin töihin lähteä :x gismo & pikkuinen 9+<br><br>
 
nuppulotta
Aurinkoista viikonloppua!!

Iso :hug: uuniomenalle.

Rouva80: kysyit jossain vaiheessa milloin häämme ovatkaan, niin viikon päästähän ne!! Vähän rupee jänskättää...Mies on tänä aamuna kaapattu polttareihin ja itselleni ne oli viikko sitten. Tosi ihanasti oli raskaus otettu huomioon ohjelman sisältöä suunniteltaessa. Ikimuistoinen päivä olikin :heart:

Masu on kasvanut jo sen verran, että hääpukua piti suurentaa. Saapa nähdä mikä on tilanne sit viikon päästä. Onneks nyt ainakin pahoinvointi on helpottunut.

Joulun suhteen ei mulla ole mitään valtaisia tunnelatauksia--ainakaan vielä...enkä kyllä yhtään odota talvea, kylmyyttä ja pimeyttä. Voi kun kesä olis aina!

-Nuppulotta 12+0 -
 
Lisko
uuniomenalle tsemppiä uuteen yritykseen :flower:

Väsymys on ehkä hieman jo laantumaan päin, jaksoin tänään esikoisen kanssa touhuilla ulkona heti aamusta ja kävin shoppailemassa pitkästä aikaa :) Menikin monta tuntia kaupungilla pyöriessä :)

Kylläpä tosiaan jänskättää vielä onkohan masussa kuitenkaan kaikki ok :/ Lääkäriaika on vasta 1½ viikon päästä ja sinne asti pitäis jaksaa oottaa, saadaanko ne sydänäänet kuulumaan vaiko ei. Maanantaina on kyllä se veriseula, siihen ei oikeasti kuulu mitkään ultrat tai muut, mut vois kysyä, et kai niillä terveyskeskuksessa jonkilaiset laitteet on, et sais kuulla sydänääniä tai sit ultrata, huolettaa niin paljon :ashamed: Ja Maanantaina alkaa koulukin ja varmasti jo huomaavat siellä, et odotan, on sen verran tuo maha kasvanut/ turvonnut.

Lämmin ruoka ei maistu minullekaan, ei kyllä oikeestaan nyt mikään mukaan, eilen söin koko päivän aikana lämpimänä ruokana saarioisten pienen pitsan ja hesen ranskalaiset, hampparikin heseltä oli, mut ei meistunut ei :x Tänään olen syönyt yhden slaissin pitsaa sit jotain pientä, pitäis kai edes yrittää.

Nyt köllöttää ennen kuin esikoinen herää, toinen on ollut sairaana niin sikeitä tuolla vetelee.

Lisko rv 11+3
 
Itselläni väsymys yltyy vaan ja vielä on yksi vaipatettavakin ja sen kakkahousut ottaa tiukkaan vaihtaa kun se haju tekee pahaa mikä ei aikasemmin oo tehny yhtään mitään.....Ja pahoinvointi jatkuu...Joskus tuntuu että loppuuko tämä ollenkaan. :/

Tänään oon pienemmän pojan aknsa nukkunu 1½h päivä unet ja nyt tuntuu taas että väsyttää. Vaikka se on kyllä tiedossa että vapaa viikonlopun ensimmäisenä päivänä saatan nukkua aika paljon... Huomenna olis miehen veljen vauvan ristiäiset ja onneksi samat housut menee jalkaan mitä pariviikkoa sitten että siinä mielessä on hyvä tilanne. Mutta yläosa onkin pulmallinen ja sitä täytyy nyt tässä illan päälle vielä tuumia ja kattoa tuonne kaappiin että mitäs sitä nyt sitten laittaiskaan päällensä.
 
mä luulin et pahoinvointi olis jo hellittämään päin.. turhatoivo.. tänään on ollu taas ihan kauhee päivä.. oksulla saanu kulkee kokoajan ja olo on tosi heikko.. toivottavasti tää loppus pian.. saan varmaan taas mennä nuukumaan aikasin.. huomenna on niin työntäyteinen päivä...

t:gemini + masukki rv 12+4 :heart:
 
Kotiuduttiin tänään sukulaisreissusta... On oma koti vaan niin ihan, vaikka sukulaisiakin on ihana nähdä. Ihanaa, kun pääsee omaan sänkyyn nukkumaan...

Joulua odotan minäkin. Kynttilät, joulumusiikki ja rauhoittuminen kuuluu meidän jouluun. Ja tietty ne lahjat. On ihanaa seurata, kun lapset odottaa joulua ja lahjoja. Hössötyksestä ja kaupallisuudesta en niin välitä. Joulu tulee kyllä vähemmälläkin tekemisellä. Joulun sanoma on musta kuitenkin kaikkein tärkein!!!

Olen ollut tän viikon lomalla ja silti selkä (Issias kait) on sanonut sopimuksen irti. Kumartuminen ja tavaroiden lattialta nostaminen tuottaa näkökentässä tähtiä... Saas nähdä miten ens viikolla töissä pärjään. Tähän asti olenkin selvinnyt ilman sairaslomaa, mikä siis on näihin viikkoihin nähden ihme. No maanantaina sen sitten näkee, mitä siitä työnteosta tulee.

Meillä muksut käy halimassa ja pusuttamassa masua ahkerasti. Kovasti odottavat vauvaa, kiistelevät vaan siitä, että onko se tyttö vai poika...

Nasu-Masu 11+0
 
Heipsis ja aamuterveiset täältä Kiinasta!
Täällä alkaa Kiinan aamut vähenemään, kuukauden päästä alkaa jo paluupuuhat. Tosi kivaa =)

Meillä on täällä lokakuun eka viikko Kiinan kansallispäivä ja viikon loma. Päätettiin sitten viettää myöhäistä häämatkaa ja lähdetäänkin Australiaan. Aivan ihanaa päästä täältä vähäksi aikaa pois. Niin ja siis häät oli vuosi sitten että vain hieman myöhässä ;) Pääsee Pikku Nupsukin näkemään maailmaa.

Oletteko muut matkustelemassa raskausaikana? 11 tuntia koneessa hieman pelottaa, mutta jospa pärjätään. Onneksi on olo näinkin hyvä.

Uuniomenalle tosi iso hali ja jaksamista. Toivottavasti pian onnistaa
:hug:

En muista enään oliko galluppia, puhuttiinkohan sukupuolesta. Eli ei siis kysytä eikä oikeastaan toivota erityisesti kumpaakaan. Mies veikkaa poikaa ja minä tyttöä. Olen varmuudeksi jo pari ihanaa mekkoa ostanut :) Lastevaatteet on aivan ihania.

Hyviä vointeja!

Nupsuliina ja Pikku Nupsu 13+2 (- 14+1) :heart:
 
Uuniomenalle :hug: ja voimia!


Mun pahat olot on kummasti helpottaneet,tulee oikeastaan vaan jos syön liian paljon.... ;)


Me ei aiota selvittää sukupuolta,ja kumpi vaan on tervetullut!
Vanhemmille kerrotaan vasta ultran jälkeen.
Ultra-ajan sain parin viikon päähän,kun malttais odottaa sinne asti.

Olen miettinyt,etten haluaisi kertoa kuin ihan lähipiirille raskaudesta.En tiedä miksi?Jotenkin en halua että koko suku tietäisi.
Onko muita yhtä outoja?
Jotenkin haluan,että tämä on meidän juttu,eikä kaikkien tiedossa.
Ehkä tämä on epävarmuutta tai jotain...


Kyssäri:
Kainalot kutiaa tosi pahasti,eivät ole silti kuivat.
Onkohan tämä raskauteen liittyvää?


pikasso&poikanen 10+2
 
Huomenta.

Eilen meinasin tulla kurkkaamaan kirjoituksia, niin nämä sivuthan oli sillä hetkellä täysin jumissa. No, onneksi nyt toimii.

Uuniomenalle iso :hug: ja paljon positiivisia onnentuulahduksia uuteen yritykseen!!!!

Mulla kyllä väsymys ja pahoinvointi ehkä jonkin verran helpotti sen maagisen viikkomäärän, 12, ylityttyä. Ehkä onkin enempi nyt ollut niin, että saattaa olla jo päivä välissä, ettei oo mitään pahaa oloa tai väsytä ja sitten joku päivä taas joutuu oksentamaan. Mutta kyllä tällähetkellä on ihan hyvä olo, eikä oo enää muutamaan päivään tarvinnut okseta, tais olla torstaina viimeksi kun yhen kerran yökkäsin. Eli kyllä tämä taitaa tästä helpottaa nyt. =)

Jokohan kirjoitin edellisessä viestissä sukupuolesta... en muista, eli kirjoitan nyt varmuudeksi vielä. Me ei olla edellisissä raskauksissa sukupuolta kysytty, ja luulisin ettei nytkään kysytä. Eihän sitä ikinä tiedä kun rakenneultraan menee, että mitä siellä päähänsä saa, ja että siellähän voi vahingossakin nähdä ite sukupuolen. Saa sitten nähdä miten käy.

Viikonpäästä lauantaina olisi veljen tyttövauvan ristiäiset ja mietinkin, että mitäköhän mulle sopii päälle... voi,voi,voi. Nooh, täytyy jotain keksiä.

Pientä gallupintynkää jos taas laittais... eli montako serkkua teidän lapsilla/tulevalla vauvalla on ja onko saman ikäisiä teidän lasten/vauvan kanssa, että saavat toisistaan leikkikaverin?
Meidän lapsilla on tällä hetkellä yhdeksän serkkua ja vanhin heistä täyttää 10v, nuorin kohta 1kk. Ja kaikki asutaan sopivan matkan päässä toisista, että pystytään kyläilemään ja lapsilla tosiaankin on leikkikavereita toisilleen.

Nyt meen aamupalalle. Hyvää pyhäpäivää!!!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 13+6<br><br>
 
Galluppia:

meidän lapsilla on 2 serkkua.. 10v. ja 7v. kivasti on leikkikaveria ja apuria heistä kun tulevat kylään tai jos kesällä ollaan mummolassa yhtäaikaa..

nyt jatkamaan pakkaamista...

t:gemini+ masukki rv 12+5 :heart:
 
Lisko
Sunnuntai huomenet :)

Oli minun vuoro nukkua aamulla pitkään, mutta enpä saanut enää ysin jälkeen unta, joten täällä istun.

Sukupuolesta: Esikoisen aikaan kysyttiin rakenneultrassa, muttei saanut selkoa, vauva köllötteli niin, ettei haaroväliin nähnyt :) Sit oli vielä yks ultra siinä rv 30 tienoilla ja ei haluttu enää tietää kun oltiin tuonne asti pärjätty ilman tietoa sukupuolesta :) Synnytyksessä se sitten selvisi :heart: Nytkin aiotaan kysyä rakenneultrassa, näkyy jos näkyy, ei sillä väliä ole kuitenkaan kumpi tulee, molempien sukupuolen edustajille olen miettinyt nimiäkin ja kummallekin on mielessä kivat nimet, et senkään puolesta ei tuota vaikeuksia :)

Tuosta sainkin toisen gallubin eli oletteko jo miettineet tulevalle vauvalle nimeä? Ja onko kokonaan ihan oma vai onko jotain suvun nimeä mukana? Me siis ollaan ja suvusta on sekä tytölle että pojalle toinen nimi tai suvun nimestä muutos mieleiseksi :) (olipas sekavasti selitetty :whistle: )

Serkkugalluppiin: ei ole yhtään seerkkua meidän lepsella/ lapsilla, eikä ole tiedossakaan :/ Mutta onneksi on ystäviä joilla lapsia ja esikoisen kanssa suunnilleen samanikäisiä :) Mutta eiköhän vauvakin sit kavereita saa, ainakin näistä isommista jos ei kukaan nyt ala odottaa uuttaa vauvaa :)

Juu menen hakemaan kupposen kahvia lisää.

Lisko ja tirpana rv 11+4 :heart:
 
Meillä muksuilla yksi serkku, siskoni suloinen tytär vuosimallia -04. :) Tulee vielä joskus varmaan olemaan paljon serkkuja; miehellä yksi aikuinen veli ja 3 pienempää puolisisarta.

Sukupuolta aion kysyä. Paljon on kyllä jännitettävää; identtiset vaiko ei, sukupuolet... Ja ennen kaikkea se, että selviävätkö maailmaan asti, pelottaa hirveästi se, että menee kesken. Toisaalta haluaisin tytön ja pojan, mutta samahan se lopulta on, kunhan selviävät... :ashamed: Itsellä siis tyttö ja poika jo.

Hirveä heikotus ja oksennus tuntuu olevan nyt koko ajan lähellä. Saisi se tiistai tulla, ehkä kuulen sitten jo sydänäänet. :) Inhottavaa tietää, että sydänäänet eivät vielä välttämättä kuulu ja vaikka sen tietää, tulen huolestumaan jos ei kuulu.

Täytyy selvittää 3D- tai 4D-ultrien tekijät täällä... Jos sitten puolivälissä raskautta kävisin. :)

Vispilä ja kaksoset 9+3 - 9+6
 
Uuniomena :hug:


Täällä on huono olo ja oksentelut loppunu, mutta väsymys on ihan hirveää.. joka johtunee viisauden hampaasta joka on nyt viikonlopun aikana tehny olon niin tuskaseksi että öitä ei oo nukuttu kun katkonaisesti 20 minuuttia kerrallaan... AARG! :kieh: Päivällä ei oo kipee, mutta kun nukkumaan pitäs mennä niin heti alkaa... huomenna soitettava särkyaikaa :\|

Mä aattelin kysyä sukupuolen sitten kun mahdollista, Mirosta sanottiin ettei haluta tietää.. kaikki kyllä jo mun mahan muodosta sano et no poikahan se on.. ;)

Serkkuja "Sisulla" tulee sitten olemaan 10. Ja nuorin serkuista täyttää huhtikuussa 2 vee vanhin on jo 13.

ja nimiä oon kans mietitty.. monta vaihtoehtoo on löytynyt, mutta sen näkee sit kun vauva syntyy että mikä nimi sille sopii..

Mirostakaan ei pitänyt tulla Miro vaan Väinö :whistle:

Tyttöjen nimiä vähemmän miettiny.. mut pojista esim Eemeli tai Eemil ois kans aika ihana musta ja sit toi Sisu..

Empä tiiä.. :whistle:


Miron äiti ja Sisu 10+3
 
Lisko
Ai niin unohdin tuossa aiemmassa kirjoituksessani mainita, et minulla on paino tippunu :eek: Vaikken siis ole oksentanut kun sen pari kertaa. Minulla pyöri paino ennen raskautta 66-67kg ja sit eka neuvolassa 68kg ja nyt aamulla kävin puntarilla painoa oli 65½kg, mistäköhän tuo johtuu? Olen ikuinen laihduttaja (tai siis olin ennen raskautta) ja tuo yhtäkkinen painonpudotus olisi ollut todella tervetullut jos en olisi raskaana. No eilenhän tosin kirjoitinkin tuosta et lämmin ruoka ei oikein maistu, mutta illan yritin syödä sit muuta, jogurttia, tomaattia, hedelmää.... Jospa tää ei nyt olis mitään kummosempaa.

Lisko
 
Lisko
Ja vielä tuohon nimiasiaan: joo siis sithän sen lopullisesti tietää mikä vauvasta tulee kun se syntyy, näkee mikä hänelle sopii, mut minä olenkin pyöritellyt muutamia erilaisia nimiä sekä tytölle, et pojalle, saa nähdä passaako niistä sit mikään :whistle: Nikosta pitikin tulla Niko, ihastuin siihen nimeen odotusaikana ja vauva kun syntyi hän oli ilmiselvästi Nikon näköinen :) Tytölle oli tuolloin 3 eri vaihtoehtoa, en tiedä mihin olisin päätynyt, nyt noista 3 nimestä on vielä 1 nimi mielessä, joka yksi hyvä vaihtoehto parin muun rinnalla :)

Mutta se siitä, palailen taas :wave:

Ja vielä... serkuista, ehkä J_O_S_K_U_S tulee useampikin serkku, siasaruksia minulla on 1 isoveli, 2 pikkuveljeä ja 2 pikkusiskoa (toivottavasti he joskus alkavat lisääntyä :whistle: ;) )

Lisko *taas*
 
Me ei olla vielä nimiä sen kummemmin tuumattu. Meidän kolmella muksulla on toiset nimet suvusta otettuja, eli kyllä tämänkin kohdalla samoin toinen nimi laitetaan, mutta etunimistä ei hajuakaan. Täytyy niitä tuumata, ja hätäkastetta varten kuitenkin jotain pitää laittaa "odottava äiti" kaavakkeeseen, joka täällä meilläpäin täytetään varmaan noin puolivälissä raskautta ja lähetetään synnytys sairaalaan. Tokikin meillä on jokaisen lapsen kohdalla tuo nimi muuttunut, mikä tuossa kaavakkeessa on ollut. Sitten kun vauva syntyy, vasta näkee, minkä nimiseltä hän näyttää. =) :heart:
 

Yhteistyössä