HUHTIKUUN MASUJEN PINO

lumikko
Heippa kaikille!

Tulin kurkkimaan tuolta toukomasuista. Kävin tänään ultrassa ja lääkäri sanoi LA 30.4 ja itse sain tämän sivun laskurilla 1.5. Mietin täsä, että pitäisikö minun vaihtaa pinoa, että olisin oikeassa kohtaa, mutta pitänee vieä miettiä. Hyviä vointeja kaikille!
 
Huomenta mammat.
Täällä voidaan suht hyvin,selän jomotusta ja mahaan repii ja on vähän tukalaa,ei oikein mikä ois hyvä asento. Tää istuminen ei ole ihaanteellinen
työ nyt. Mut syöminen on ihan kivaa jo :LOL:
Kiukun puuskia tulee,välillä hävettää tää kiukuttelu ja kaikki saa kyllä osansa vaikka vältämättä kukaan ei ole tehnyt mitään.
Onko täällä muita pöllöjä jotka odottavat jo joulua? Minä olen jouluihminen ja odotan innolla että saan laitella valoja ja ostella koristeita. Puhumattakaan lasten kanssa askartelusta. Taidan olla vähän outo :ashamed:
täällä on n.15 astetta lämmintä ja vkl lupasivat 20 joten ei ihan lunta viel.
Vuosi sitten ensi lumi tuli 26.10. Noi kiperät aamut on ollut todella ihania,
mut tuntuu taas lämpenevän. Lapsille tietty kiva,mut meillä tykätään lumesta. Iltasin kun ollaan oltu ulkona ja on ollut "liian lämmin" niin huono olo tulee ja jotenkin ilma ei ole niin raikasta. No pöllö mikä pöllö
Torstai illan jatkoa kaikille
Rv 11+5
 
Morjens kaikki masut! Oon ollu NIIN laiska kirjottamaan, mut nyt päätin ryhdistäytyä. Joka päivä käyn kyllä lukemassa teidän kuulumisia.

Iiiiso :hug: kaikille pinosta pudonneille ja onnea jatkoon :hug: .

Onnittelut myös tuplien odottajille!!

Täällä paha olo on onneks hellittäny otettaan, välillä tulee vielä huono olo, mut ei oo kokoaikasta niinku pari viikkoo sitte. Ja viikon kestäny ärsyttävä päänsärkykin on loppunu. Eikä ihan niin kauheesti enää väsytäkään. Toivottavasti näitten oireitten helpottaminen ei tiedä huonoo...
Maanantaina ois toka neuvola. Kiva mennä täällä käpykylässä sinne, kun joku näkee, ni laulu on valmis sen jälkeen. Seuraavana päivänä puol kylää puhuu, et "tieks, sekin oli äitiysneuvolassa" :kieh:
5.10. ois nt-ultra sairaalassa, toivottavasti siellä on kaikki hyvin. Innolla odotan, toisaalta on pieni pelko sydänalassa.
Nyt ruokaa laittamaan. Hyviä vointeja ja kauniin aurinkoisia syyspäiviä kaikille ja onnea odotukseen.

Äitimami ja Piiperö 9+5
 
Heippa täältäkin kaikille! =)
Ihana sää ulkona, tekis mieli jo raittiiseen ilmaan täältä toimistosta. :p
Ei ihmeempiä kuulu, np ultraa odottelen, se on tasan kahden vkon päästä. Olo ollut ihan hyvä. Mielikuvituksettomalle voimia :flower: Uskon, että on ollut hiekko olo. Mullakin on ton painon kanssa ongelmia, koska olen jo valmiiksi aika laiha ja pelottaa kun tuntuu vaan vaaka näyttävän vähempää. Pitäs yrittää syödä, mutta ei maistu vieläkään oikein. :( Tosin ei etovaa oloa tule, ei vaan maistu. :/

Kivoja syyspäiviä kaikille! Taidan kohta häipyä kotia ja ehkä ulkoilemaan, jos jaksan :)
 
Tänään oli eka neuvola. Ens tiistaina ultra. Hb oli 131, eli hyvä. Mut pissassa oli hyvin vähän valkuaista ja sit punasoluja vähän.. Laittoivat labraan ja sieltä sit varmistuu onko joku tulehdus.. Mut sanoi että voi olla että muuten vaan näyttää noin.. Laski että laskettuaika ois 24.4.07.. ite laskin että 25.4.07. No mut ultran jälkeenhän sen sit paremmin tietää. :) Nyt täytyy lähteä ulos. :wave: Rv 9+1 tai 9+2. :) Niin ja jouluihminen olen henkeen ja vereen!!! :heart: <br><br>
 
Lisko
Minäkin olen 100% jouluihminen ja kyllä, odotan jo joulua :whistle: :) Ihana perhejuhla ja saa syödä mielinmäärin ilman huonoa omaa tuntoa :D Ja lahjoja, minulle, paljon :LOL:

Mahaa alkaa minullakin repimään kauheesti tuolla töissä kun pitää 7 tuntia olla jaloillaan ja kävellä PALJON :/ Mutta huomenna viimeinen päivä harjoittelua :) Hitsi, kun alkaa juilii niin ei kärsi kunnon askelia ottaa vaan sillai "sipsuttaa" ettei käy kipeetä, puhumattakaan jonkun lasikorin kantamisesta :\| Pitää kyllä sanoa tuosta sit lääkärissä..

Mutta nyt menen hernekeiton ja lenkin lämmittämiseen, itsellä ei kyllä uppoa just nyt, mut mies ja poika oottaa innolla :)

Lisko rv 11+1
 
minä kans joulu ihminen...
rakastan jouluruokaa ja sitä joulun ihanaa tunnelmaa.. viime joulu oltiinkin vuokra mökillä ihan miehen ja kaksosten kanssa.. oli tosi kivaa..
saas nähdä missä tuleva joulu ollaan.. toisaalta olis kiva kun sais itse laittaa kaikki.. mut se varmaan riippuu siitä ollaanko me jouluun menessä löydetty omaa kotia kajaanista..

huono olo alkaa hellittää vähitellen mut tänäänkin oksennin..

nyt taas syömään jotain

t:gemini + masukki rv 12+2 :heart:
 
Heipsan.

Täällä yks joulua odottava lisää. Just eilen haaveilin, että sais jo niitä valoja laitella... no eipä vielä pitkään aikaan, mutta kun tuo aika menee niin äkkiä tässä joulua odotellessa, että täytyyhän sitä jo suunnitella. =)

Lääkärineuvolassa kävin tänään. Uskomatonta miten paljon pikkunen on viimekerrasta kasvanut. Kun näkyi sormet ja kaikki. :heart: Jotenkin niin epätodellista, että vaikka masu ei oo mikään iso, silti toi tyyppi tuolla on jo päällepäin ihan ihmisen näköinen... vaikka muuten onkin keskeneräinen ja pikkuinen, on silti ulkomuoto jo valmis. Ei näitä asioita ymmärrä vaikka jo neljättä odotan, aina se on yhtä uskomatonta ja ihanaa nähdä masuun.

Muutenkin kaikki oli hyvin, hb oli jopa noussut pykälän, oli nyt 129. Mulla kun on muissa raskauksissa se alkanut heti laskemaan, mutta luulenpa, että noi multitabsit on mun kohdalla auttanut asiaan. Ja toki oon koittanut terveellisesti syödä. Paino oli edelleen sama, kuin alussakin, ja niin epäilinkin ton oksentelun takia, että se ei noussut vielä oo. Ja todellakin hyvä näin. Täytyy jatkaa lenkkeilemistä, niin saa silläkin kiloja pysymään kurissa ja mielen muutenkin virkeänä.

Täytyy tästä kohta lähteä tytön eskarin vanhempainiltaan. =)

Moikkelis.

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 13+3
 
Joulua odottelen itekin. Edelliset raskaudet ovat kuluneet miettiessä sitä, että jouluna on pieni vauva talossa. On siis lokakuussa ja marraskuussa syntyneet lapset. :) Nyt tuntuu kivalta että on vielä rauhallinen joulu tulossa. Ensi vuoden joulu onkin sitten varmaan aikamoinen kun on 4v, 2v ja 8kk vanhat kaksoset. :D Jos siis kaikki menee hyvin. :) Nyt ärsyttää tuo valoisuus, valoa tunkee kotiin, pölyt näkyy ja ärh. :kieh: Ihana kuvitella, että tulee olemaan 4 lasta joulukuusen äärellä lahjoja aukasemassa ja ruokaakin voi tehdä ihan kunnolla. =)

Hyi että, oksensin tänään kaksi kertaa makaronin takia. Siis piti ottaa kattilasta makaronia poitsulle, mutten pystynyt. :x Sen sijaan pelkkä ajatuskin sai oksentamaan. Ja nyt taas oksettaa kun mietinkin sitä... :headwall: Sen sijaan pystyin ihan hyvin ottamaan savusiiasta "lihat" pois, vaikka olen kasvissyöjä ja ainakin raa'an kalan haju kaupassa kuvottaa niin, että on ollut lähellä, etten oksenna kaupassa.

Nyt lasten kanssa sormivärit esiin. Varmaan pesu on paikallaan ainakin vauvalla, tyttö kun ei ole ennen sormiväreillä maalannut.

Vispilä ja kaksoset rv 9+0 - 9+3
 
iiu
Moikka!

Ja ensinnäkin jouluasiaan. Pidän kyllä joulun tunnelmasta ja ruuasta, mutta ärsyttää se hössötys ja kaupallisuus jo lokakuusta alkaen...

Mutta sitten uutisiin: Kävin siis eilen neuvolassa. kaikesta syöpöttelystä huolimatta painoni oli noussut hyvin hillitysti ja th lupasi, että syö vaan, kun maistuu :) Saan hyvällä omalla tunnolla mässytellä herkkuja :D No ehkä hän ei ihan sitä tarkoittanut...

Sydänäänten kuuntelu oli haasteellista hommaa. Pikkuinen oli niin vikkelä, että ei millään meinannut löytyä. Viereisestä huoneesta tuli kokenut th avuksi, laittoi anturin mahalleni ja samantien ne löyty ne äänet. Oli niitä ihana kuunella. p155-160.

Tänään käytiin np-ultrassa ja tarvitsi sielläkin ultraaja kollegansa apua. Kokonainen vauvanalku sieltä kuitenkin löytyi, ja oli tänään paljon rauhallisemmalla tuulella; istuskeli kohdussa ja harjoitteli välillä kai kuntonyrkkeilyä, kun kädet ja jalat vispasivat eteen-taakse. Rv pysyi samana kuin aiemmin, niskaturvotus oli alle rajojen ja muutaman kuvankin saimme "muistoksi".

Hyviä uutisia siis meiltä,
iiu ja pikkuinen 13+1 :heart:
 
Täältä ei mitään armotonta väsymystä kummempaa. =) Vaikka kuinka nukkuu, niin silti aina väsyttää. :eek: Rasittavaa... :attn:

Joku tuossa kirjoitti seksistä ja itkusta sen jälkeen. =) Mulla kävi edellisessä raskaudessa joskus samalalailla ja hiukan mies oli ihmeissää. :whistle: :D Samoin tuo et ku menee yliväsyneeksi, nii tulee itku tosi herkästi. Mut nii mulla on ollu aina ku on tarpeeks väsyny...tosin nii väsyny ei oo ku raskausaikana tai muutama viikko synnytyksen jälkeen. ;) 27.päivä tätä kuuta on sit mulla se ultra. Jospa tää väsymys ois sit siihen mennessä jo pikkasen helpottanu. Mä koitan itekseni aina lohduttautua et ei tätä kestä ku muutama viikko, ja että ehkä kahen-kolmen viikon päästä jo helpottaa. *sitä positiivista ajattelua* :saint:

Sieppo 10+jotai... ;)
 
Minäkin olen jouluihminen, mutta just nyt ärsyttää valtavasti koko syksyn ja pitkän pimeän talven tulo :ashamed: Minä siis oon henkeen ja vereen kesä ihminen....pidän toki syksystäkin, mutta vain jos aurinko paistaa. Ja tuo loka/marraskuu kauhistuttaa jo etukäteen. Mutta kun sen yli pääsee, niin kyllä rupean jo kovasti hössöttään joulua, ja tykkään siitä siis kaikin puolin.


Oma napa: tänään kävin siis eka kertaa ihan "virallisesti" neuvolassa ja ultrassa. Hb 111 joka siis selittää tän "höntin" olon. Painon noususta ei tietoa koska lähtöpainoa en tiennyt, mutta lähtöpainoks annoin 49kg, nyt siis 50kg. Voi se toki olla, että lähtöpaino ois ollu tuo 50kg, mutta oon käyny viimeks vuosi sitte puntarilla :eek: Noh, joka tapauksessa masussa siis kaikki ok. Ultran mukaan viikkoja 10+2 eli kaks päivää mentiin takaperin :) Virallinen laskettu aika 17.4.07

Kovin oli hiljainen kaveri, siellä se köllötteli vaan paikoillaan. Terveydenhoitaja ei ollu huolissaan mutta minä olin, joten se "pukkas" sen liikkeelle mahan päältä. Sieltä se asukki sitten komeasti äidille heilutteli :D Vino pino tuli lippusta ja lappusta mukaan....

Minulla onkin jo sitten 3vkon kuluttua lääkärineuvola. Äitipolillakin täytyy hypätä koska sairastan kilpirauhasen liikatoimintaa jonka vuoksi sikiötä ja omia veriarvoja on seurattava erityisen tarkasti. Lisääntynyt km riski tähän ainakin liittyy ja sen vuoksi en oikein osaa vieläkään rentoutua. Mutta toivotaan, että kaikki menis tällä kertaa hyvin!

Kaikille pinosta poistuneille iso :hug:
 
Iltoja täältä :wave:

Tänään käyty lääkärissä, kaikki ok :)
Hemppa oli 130, painoa tullut jo 4kg :eek: , joo mut myönnän, syön hyvin :D
Sydänäänetkin löytyi, viuhtoi siinä 150-155 paikkeilla.

Seuraavan kerran meenkin vasta joskus 20+ jotain viikoilla, kolmas odotus kun on, niin turha siellä rampata, ellei jokin ala vaivaamaan...

Eli aika pitkä odotusaika seuraavaan neuvolaan...onnex se ultra taitaa olla ennen sitä. :)

Pitkä duunipäivä takana, joten tämä painuu nukkumaan :wave:

A0205 & Oikku 13+0 ;)
 
Tänään käytiin ekassa neuvolassa ja kuultiin sydänäänet! :heart:
Olin jo varautunut siihen,ettei niitä ehkä vielä kuule,mutta heti löytyi ja vahvasti puksutti menemään!
Ihanaa! =)
Tuleva isikin oli mykkyrällään,ja harmitteli jälkeenpäin kun ei ymmärtänyt kännykällä nauhottaa ääniä.

Huomenna soittelen ajan ultraan...

Voi että,kyllä hymyilyttää! =)


Pikasso&poikanen 9+6 :heart:
 
mun mielestä on ihanaa kun tulee viileämmät ilmat.odotin esikoista koko kesän ja silloin meinasin kuolla kun koko ajan muutenkin kuuma ja aurinko porottaa vielä päälle. mutta nyt se huonopuoli että on liukasta.ei varmaan aina pysty lenkille lähtemään jne..

mä olen ihan jouluihminen :heart: rakastan sitä hössöttämistä!!!!ihanaa vietetään kolmisteen miehen ja pojan kanssa joulua tänä jouluna+masukki tietysti mukana!!sitten alkaa alennusmyynnit ja voi jo mennä uudelle tulokkaalle ostamaan vaikkapa vaunut :D
toivottavasti en joudu tänä jouluna olla töissä mutta olen jokaikinen joulu ollut kun ei mulla ole ollut perhettä niin aaton iltavuorossa että oliskhan nyt mun vuoro olla vapaalla perheen kanssa????

eipä meillä ihmeempiä gismo & pikkuinen 8+6

ps.mulla on ensi viikon torstaina neuvola jee!!!<br><br>
 
Lisko
Perjantai huomenet :)

Me ollaan kotona kun pojassa oli aamulla kuumetta ja yöllä heräili vähän väliä kun oli nenä tukossa :/ Eli se siitä viimeisestä harjoittelu päivästä se olikin eilen :) Ja maanantaina kouluun :)

Yö oli siis levoton ja nyt väsyttää \|O Enköhän mene pojan kanssa päikkäreille sit kun tuosta väsyy, ei varmaan kovin kauaa jaksa valvoa, herättiin kuitenkin jo seiskalta ja on sairas niin saattaa uni piankin tulla.

Gemini:(olikohan nikki noin?) minäkin olen kajaanista lähtöisin :wave: Käydään siellä lähes joka kuukausi, onhan pojan isovanhemmat siellä :)

Juu eipä tämän kummempia.

Lisko ja tirpana rv 11+2
 
Moi!
Odotan joulua innolla!Toivottavasti ei mene töissä,viime aaton olin vapaalla eli nyt ois töitä :( Me ollaan vietetty yhteiset joulut tähän mennessä minun vanhempien luona,en tiiä miten tulevana jouluna.

Eilen oli nt ultra.Turvotus oli 1,1mm,saatiin taas kuvia mukaan ja yhessä on peukku suussa =) niin ja laskettuaika pomppas taaksepäin,4.4 sijaan onkin 31.3
Ollaan nyt kerrottu lähimmille raskaudesta,kaikki olivat onneksi positiivisesti yllättyneitä.Missäs vaiheessa aattelitta työnantajalle kertoa??Tätä minä oon pohtinu pääni puhki,töissä kumminkin aika moni jo tietää,niin ettei menis pomon korviin tieto muun kautta kuin minun...

Nyt aamupalalle
IITU83 Leevi 12+6


Niin,Voiskos joku päivittää etusivulle tiedon mun kohdalle.LA 31.3 ja KAKS on synnäri.
 
Moikka,
Minä en ole vielä uskaltanut alkaa joulua edes miettimään. Kunhan pääsisi ensiksi takaisin Suomeen ja saisi jonkun katon päänsä päälle =)
Mutta kyllä innolla joulua odotan. Paras asia joulussa on kyllä ruoka. Namnam :p
Me ollaan vuoroteltu joulut molempien vanhemmilla, tänä vuonna mennään miehen vanhemmille. Saapa nähdä millaisessa kunnossa sitä sitten on.

Ihanaa kun on viikonloppu, vaikkei mikään raskas viikko takana olekaan. Eilen tuli loistouutisiakin. Päästään miehen kanssa Australiaan lomailemaan. Lähtö jo viikon päästä. Ihanaa päästä täältä pois edes hetkeksi =)
Pääsee Pikku Nupsukin näkemään maailmaa =)

Mukavaa viikonloppua!

Nupsuliina ja Pikku Nupsu 13+0 (ultran mukaan olisi jo 13+6 hui) :heart:
 
Hei kaikille :heart:

nyt on sitten ultrassa käyty :D :heart:
Kaikki oli juuri niinkuin pitääkin. Sikiö oli liikkuvainen sydän pompotti, mitat vastasi viikkoja. IHANAA! :heart: :D

Sitten se ikävämpi puoli. Kävin sitten verikokeissa. Kolme putkea otettiin, kun ne neuvolankin kaksi putkea otettiin tuolla, kun mulla on taipumus pyörtyillä. Hoitaja oli tosi tyly! Ja kun oli saanut veret otettua ja lähdin siitä ja jouduin monta kertaa kyykistymään ettei taju lähde ja ottaan seinistä tukea, niin ei edes siinä vaiheessa kysyny että pärjäänkö. Tuli ihan hirveä olo! Oli pakko jatkuvasti pysähdellä ja kyykistyä ja ottaa tukea tai taju olis lähteny. Sitten aloin hätääntyyn (mies ja tyttö ootti sairaalan alakerrassa, minä ylhäällä labrassa), ja meinasin saada paniikkikohtauksen, henki vinku ja pihisi (en kyllä oo koskaan aiemmin sellasta saanu). Jotenkin kuitenki selvisin portaat alas. Ukon ilme oli kyllä näkemisen arvonen, ja tyttö raukkakin säikähti. Mut niin se vaan meni sitten ohi kun istuskelin ja hengittelin rauhassa ja sain juotavaa. Että mie INHOAN verikokeita!

Mutta pääasia että siellä oli sellanen pikkunen hengissä oleva olento tuolla masussa.

Mulla oli aikomus käydä ostaan se puku samalla, mutta enpä enää muistanu. Pitää joku toinen päivä käydä se hakeen jos niitä vielä on.

Ja joulusta! Mie rakastan joulua!!! Ihanaa kun paljon ruokaa, hössötystä, tunnelmaa, lahjoja (tykkään antaa ja saada), ja lapsen ilo on upeaa nähtävää. Me kans vietetään vuoro-vuosin joulua mun ja miehen vanhempien luona. Tänä vuonna mennään mun vanhempien luo. Oi tulis äkkiä joulu! :xmas: :xmas:

Tykkään kyllä kaikista vuodenajoista, mutta tänä vuonna sain kesästä tarpeekseni, kun se oli niin pitkä ja kuuma! Ihanaa kun tuli syksyn raikas ilma!

Tällaista omanapaista tänään.

heppuli ja simpukka 11+6
 
Ihana neuvolatäti meillä!! Eilen kun kävin siellä eka neuvolassa niin näytti että pissassa olisi ollut punasoluja ja valkuaista.. laitto sit labraan vielä tutkittavaksi.. Sanoi että ens viikon alussa soitellaan jos jotain löytyy. Äsken sit soitti että oli ihan puhdas tulos. Soitteli kun muisti että hätäilin eilen sen tuloksen kanssa että mitä se mahtaa näyttää! Nyt voi ottaa vklopun rauhassa! :)
 
Perjantaita!

Perjantai, auriko paistaa ja edessä on pieni syntymäpäiväreissu pohjoiseen. Kakussa on huomenna kynttilöitä 30 (mies oli tilannut kakun hotellin kokilta -salaisuus lipsahti vahingossa) ja syntymäpäivälahjoista parhaimman sain tänään -ultarakuvat :)

'MiniPig' voi hyvin, heilutteli käsiään ja jalkojaan ja laittoi peukalon suuhun. Vasta tänään raskaus on tuntunut todelliselta koska oloni on ollut koko ajan mainio, eikä pahonvointia ole ollut.
Laskettu aika aikaistui. Ultran mukaan olisi menossa pv 12+5 ja MiniPigillä oli pituutta jo 10cm jalat suorina. Eli pinoon voi muuttaa lasketuksi ajaksi 1.4. Mies naureskeli että toivottavasti lapsi ei kuitenkaan synnyt 1.4 -aprillipäivänä.

Rentouttavaa viikoloppua kaikille :)
Murmeliina & MiniPig 12+5



 
Moikka! Mulla on helpottamut kuvotus, tai sit oon opetellut kuinka sen kans pitää menetellä, iltasin närästää kyllä kovasti, syö mitä tahansa. Mun rinnat on kasvanut kovasti tai jotenkin kiinteytynyt ja vatsa pullottaa. Völillä saan väsymys kohtauksia. Eka neuvola käynti on maanantaína, mutta ootan vaan kovasti ultraa, että tiedän, et kaikki on hyvin. Töissä oon kertonut jo mahdollisesta vauvasta, että ne tietää missä mennään.
T: Rapu82 ja Nasu 8+6
 

Yhteistyössä