HUHTIKUUN MASUJEN PINO

ANU24
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.09.2006 klo 18:50 Lisko kirjoitti:
viblsp ja anu: huh ku isot mahat :whistle: :) Minulla suunnilleen ton kokoinen kun olin ihan viimeisillään raskaana.. :eek: :)

Juu ja tuostahan se minullakin vielä kasvoi kuukauden aikana ihan kivasti,eipä paljon mitään voinut tehdä!
Jännittää ihan valmiiksi kuinkahan kauhean kokoinen sitä tästä raskaudesta tulee olemaan :LOL: <br><br>

Iltaa kaikille :wave:
Minkylle suuren suuri voima :hug: , ja uusille tervetuloa joukkoon :)

Tänään oli np-ultra, ja voi, meinasi sydän pakahtua siihen rakkauteen :heart:
Siis uskomatonta miten voi olla näin kiintynyt jo nyt pikkuiseen :heart:
Siellä se oli, ja hillui minkä kerkesi, siis mahoton menijä :D
Sätki kaikilla raajoilla, ja hyppi, liekö hikka ollut?! :D
Ja sitten kun piti saada niskaa mitattua, hän päätti alkaa nukkumaan asentoon, jossa ei sitten mitään mittailla :D
Noo, pienen herättelyn (mun piti yskiä viitisen minuuttia, ja lopuksi heiluteltiin masua), jälkeen hän sitten suostui heräämään, ja mittaukset saatiin tehtyä...
pää/perämitta 6.18cm, reisiluu 7.6 ja turvotusta oli 0.6, eli kaikki ok :D
Istukka etuseinässä, niinkuin pojillakin...niin ja koko vastaa viikkoja 12+4, mutta eivät muuttaneet laskettua...eli oikeasti se on kai nyt 30.3, eikä 31.3 !?
No minä taidan elää tuon ultran mukaan, niin ollaan päivää lähempänä h-hetkeä :D

Mutta nyt taidan lähteä kullan kainaloon, vasta tulin töistä, niin hetki keretään vielä halia ;)

A0205 & Oikku 12+4 ;)

ANU24
A0205
voi ihanaa! :heart:
mä just tänään mietin (kuinka tuommoinen voikaan unohtua) että kuinkas hyvin se vauva siinä ultrassa näkyy..
Vastauksestasi selvisi, että näkyyhän se siellä :D
itsellä se 5.10 jolloin viikkoja 11+5<br><br>

6lapsen äiti
Hei vaan kaikille!
Surukseni täytyy ilmoitella,että tämä seitsemäs raskauteni oli tuulimuna. Asia selvisi viime keskiviikkona, seuraavana päivänä olikin jo kaavinta. Nyt yritetään odotella josko saisimme uutta vauvaa tulolle ja vielä toivottavasti piankin. Hyvää vointia kaikille odottajille.(Laskettu aika olisi ollut 6.4.07)

:hug: kaikille keillä oli ikäviä uutisia....

Mulla huono olo helpottanut paljon,toki se vielä tulee jos ei syömisestä pidä huolta.Tuli viikonloppuna oksu,mutta joka tapauksessa olo on parantunut!

Huh,torstaina eka neuvola-jännittää hurjasti.
Toivottavasti sieltä jotain kuuluisi,niin voisi olla rennommin mielin.

Mahan pullahtamista odottelen kovasti,kai se sieltä joskus tulee... :p

pikasso&poikanen 9+4 :heart:

Täällä erittäin huono olo nyt. :x Edellisetkin raskaudet olivat oksentelua täynnä, en tosin muistanut kuinka inhottava olo voikaan olla.

En odota mahan pullahtamista yhtään. :D Ja kauhulla odotan liitoskipuja ja muita vaivoja.

..tän päivän neuvola-lääkäri peruttiin koska viime viikolla tekivät perustutkimukset...ja avustivat hallitsemaan päänsärkyä...oksennus olo on edelleen..mut sen oon saanu hillintään tasasilla syömisillä :)

huomenna on se np-ultra..ja otan sen ihan lomana....meen TAAS ilman lapsii sinne äippäpolille...voihan isi ja lapset antaa autop kyyin mut menkööt sit vaik kirjastoon!!!!!!!... ;) :heart:

sokerirasituksessa oli rajatapaus, joten miut otetaan ruokavalio ohjaukseen ja tarkkaillaan sokereita... sit tietää et se on vauvalki sokeriarva kontrolli..kolmena ekana aamuna, mikäli ei käy kuin kuopukselle ja pääse suoraan sokeritiputukseen...

mut se on sit kevääl se..

Sari + vilkku 11+6 :heart:

olipas siellä isot ihanat masut. :heart:

Eilen oli netti poikki ja meinas oikein vierotusoireita tulla, mut tänään sit aukes uus liittymä...
Eka neuvola piti olla tänään, mutta neuvolan täti soitti ja sano olevansa kipeänä,joten nla siirtyi torstaiksi..
Masua on repinyt nyt parina päivänä niin paljon että itkukin on päässyt. :/

no kai se tästä...

Miron äiti ja Sisu 9+5

Mulla tänään ultra.. en oo osannu päättää et mittauttaako niskaturvotus vaiko ei.. toisaalta ei ,koska kaksosiakaan odottaessa ei mitattu.. mut mut.. iltaan mennessä kai se pitäs päättää 18.00 olis siis ultra.. onneks mies pääsee mukaan..

Kauheesti meinaa jännittää se ultra.. onko massussa yhtään asukkia vaiko taas kaksi.. toivottavasti yksi pikkuinen siellä heiluisi..

Kai tämä oksetus olo alkaa vähitellen helpottamaan.. eilenkin pahaolo tuli vasta iltapäivällä.. no sillon se tulikin kuin salama kirkkaalta taivaalta ja oksulle tuli kiire.. mut sit se hävis taas vähitellen iltaa kohden.. nytkään ei ole paha olla.. eli jospa sitä oltas kohta taas tän raskauden oksentamiset oksennettu..

nyt siivoilemaan kun olo sen kerrankin sallii...

T:gemini + masukki rv 12+0 :heart:

heissan taas "pitkästä" aikaa. =)

Täällä käytiin eilen eka kertaa neuvolassa. Mitä lie mun ajatusmaailma sekoillu, ku luulin et mulla oli jo kohta 11. viikko menossa, mut eilen vaihtu vasta 10.viikko. :D Jotenki olin pyöritelly mielessäni sen siten, et ku menkkojen aikanaan ois pitäny alkaa torstai-päivänä, ni siitä olin sit lähteny laskeen aina rv.jen vaihtumista. :whistle: :LOL: Np.ultraan sain ajan loppukuulle, muistaakseni 27.päivä. Muutoin sit ei tehytkkää vielä muuta ku katottii hb ja yritettii ottaa niitä verikokeita, mut ei saanu ku yhen putken verta ku meni neula tukkoon tai jotai vastaavaa ja toisesta kädestä ei sit saanu tulee ollenkaa. :whistle: No, ens kerralla sit yrittää uudestaan. :D

Mulla ollu kaikin puolin melkei liianki helppo tää alkuraskaus. Nälkäsenä vähä, ja siis tosiaanki vaan vähä huonohko olo ja sit ku väsyttää, nii tulee samoin vähä huonohko olo, mut ei sit muutoin muita oireita raskaudesta. Tuota väsymystä sit riittää kuitenki. :/ :attn: Maha pullottaa jo nyt niin, että "ällöttää" toi röllö tuossa. :x Kasvas vaa äkkiä sen verran, et näyttäs ees raskausmahalta, eikä siltä ku nyt eli pelkkää "läskiä". :x

viblsp tänne pinoon sinäki sit näköjään kuuluit. :D Millon sulla olikaa la? Meillä noille ipanoille tulee sit suunnillee samalaiset ikäerot. :heart:

Päivän jatkoja kaikille Sieppo 10+1

Sieppo, no nyt on rv 8+5 - 9+1. :) Juu, aika samaa luokkaa tosiaan ikäero tulee olemaan, milloin sulla kuopus syntyikään? Meillä 3.11.. Niin ja jos kaikki menee hyvin (pakko aina sanoa noin kun pelottaa että menee kesken) niin kaksoset tosin tulevat varmaan maailmaan vähintään pari vkoa ennen laskettua aikaa. Uskon ainakin että sektiolla syntyvät kun kaksi sektiota jo takana. Olisihan se kiva jos nyt onnistuisi alatiesynnytys, kaksoset kun tietty ovat pienempiä, mutta en jaksa olla optimistinen.

muikkelis
ultrasta hyviä kuulumisia..se olikin pidemmällä mitä piti eli nyt olis niinku 9+4 vaik piti olla 8+1... ja kuvassa erotti selvästi ruumiinosat jo.. mikä oli mulle todella yllätys..ja sydänäänet paukkui kovaa tahtia.. :)

olen ollut tuolla maalismasujen puolella mutta ultrassa selvisi että meidän hippulamme olikin melkein kaksi viikkoa nuorempi ja kooltaan 3,5 cm ihana otus :)
Joten la muuttui 8.4.07 joten voisiko joku päivittää tuon tiedon etusivulle, synnytyssairaalana on LKS ja esikoinen.

Lemission ja hippula 11+2

:hug: kaikille jotka ovat joutuneet jättämään huhtimasut

Musta ei oo kuulunu pitkään aikaan vaikka oon kyllä käyny teijän juttuja lukemassa =)

(.) mulla oli eilen neuvola ja kuunneltiin uusiks niitä ääniä kun viimeksi ei kuulunut, niin nyt kuului selkeä jumputus. :heart: ultra vasta kolmen viikon päähän.
Tuntuu oudolta kun ei oo yhtään semmonen olo että odottais vauvaa, jotain oireita on vielä vähän mm näppyinen naama :ashamed: niin ja lihonut olo :x oltiin perheen kesken reissussa ja tuli syötyä ihan kauheasti.

onko muita joita huolettaa/ressaa tulevat kilot?

kyllä mä tiän että se on normaalia että pinoo tulee, mut kun ekasta tuli 20kg ja sit kun toista alettiin odottaa ,odotuksen ilo meinas mennä kun oli kauheat paineet ettei tuu saman vertaa kun edellisessä no sit ei tokasta tullu kun n.7-8 kg.

--> eilen sit pyysin neuvolasta kaikki ruokavalio hommat ja rupesin niitä lukeen ja samalla päätin oikeesti yrittää syödä kohtuudella terveellisesti ,ilman herkkuja(tai et olis vaan sit karkkipäivä :whistle: )
saa nähdä kuinka käy ;)

syysterkuin Saana 11+4

En malttaisi mitenkään odottaa ensi viikkoon, jolloin on eka neuvola. Oulu ei tarjoa ultraa odottajille, joten käytiin jo yksityisellä, mutta kai ne sydänäänet sentään kuuntelee neuvolassa..

Piti siitä kysellä, että onko teillä ollut mies mukana ekalla neuvolakäynnillä?

Ja etusivulle vielä sen verran infoa, että Oys on synnytyspaikkana, jos kaikki menee hyvin.

Minulta myöskin etusivulle laskettu aika on 28.4 ja synnyttämään menen hyvinkään sairaalaan. Täällä olo pysynyt samana eli väsyttää ja kuvottaa. Mutta onneksi tätä oloa ei pitäisi olla montaa viikkoa enää jäljellä. Sain niskapoimu ultrankin järjestettyä niin että lapset menee mummolaan ja mies pääsee mukaan :heart:

heippa kaikille!
onko kellään muulla levottomia öitä?nään tosi usein painajaisia,sellasia oikein ahdistavia..viime yönäkin oli kauhea uni että huusin esikoiselleni ja sanoin hälle että menee ulos,illalla tajusin ettei ole poikaa näkyny missään ja menin ettiin niin pienet paljaan jalan jäljet löyty lumesta ja meni metsään ja hädissäni etsin ja juoksin ympäriinsä ja ne jäljet päätty johkin jokeen :'( en meinannu loppu yönä uskaltaa nukahtaa..ja sitten onko kellään useamman lapsen äidillä tullu harjotus supistuksia jo?eilen minulla tuli useitakin kun syys verhoja vaihdoin..kohtuhan mulla ei oikeen vie häpyluun alta tunnu käteen mutta muuten tunsin sen tutun paineen tunteen ja kiristyksen ja sitten pikkuhiljaa se väheni ja loppui..tuli ehkä viis eilen ja 2 tullu tänään..onko huolestuttavaa?mulla viikon päästä lääkäri neuvola,siellä jos sitten kyselen viä mutta aattelin et jos jollain kokemusta?!huono olo jatkuu täällä viä :x ja sitten tullut myös hengenahdistusta :eek: sitä ollu aikasemmissakin raskauksissa mutta ei kai nyt jo näin aikasin..siis aamupalan jälkeenkin tuntui etten saa happee..se on ärsyttävää..taidan lähtee ipanoitten kanssa nyt kyläileen kaverille jos olo vähän virkistyis..väsymys on kauheaa!!!!vaikka nukun päiväunetkin muksujen kanssa niin mikään ei riitä..
ädä ja hippula 10+6

Neuvolakuulumisia:
Tänään oli ensimmäinen neuvolakäynti ja meille sattui erittäin ihana terveydenhoitaja! Oli helppo jutella ja saatiin paljon paperia mukaan.
Monet asiat olivat ennestään tuttuja näin itseopiskelun kautta, mutta
oli mukava kuulla "elävältä ihmiseltä" asioista suoraan.

Mitä parasta hän ultrasi, sillä tarvitsin tietoa kipeästi työkuvioiden muutosta varten. Ultrassa köllötteli pieni vauva ja sydän sykki!
Nyt on sitten tuulimuna suljettu pois.
Ihan uskomattomalta tuntui nähdä kohtuun vaikka en siitä kuvasta
paljon ymmärtänyt, mutta silti. Oli siinä miehenkin suu korvissa asti ja molemmilla kostu silmäkulmat.

Raskausviikkoja 8+2 (itse olin laskenut 8+4 kuukautiskierron mukaan), mutta 9. viikolla kuitenkin. Virallinen ultra on sitten lokakuussa, samoin lääkäri - sitten varmistuu myös "virallinen" laskettuaika. Nyt arviona 25.-29.4.2006... olen enempi ollut nyt toukokuisissa, kun täällä huhtikuisissa olen ikään kuin jälkijunassa, mutta tulee täälläkin palstailtua.

Parina viime päivänä olen yökkäillyt tyhjää pöntöllä, mutta oksua ei tule. Kun on jo näin pitkälle päässyt ilman armotonta oksentelua, niin on todennäköistä ettei sitä enää tulekaan.

Tässä olivat hyvin omanapaiset kuulumiset!

Sykkyrä ja Masukki

Lisko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 15:07 Cailin kirjoitti:
En malttaisi mitenkään odottaa ensi viikkoon, jolloin on eka neuvola. Oulu ei tarjoa ultraa odottajille, joten käytiin jo yksityisellä, mutta kai ne sydänäänet sentään kuuntelee neuvolassa..

Piti siitä kysellä, että onko teillä ollut mies mukana ekalla neuvolakäynnillä?

Olen oulusta ja kyllä minulle on tarjottu rakenneultra, aika varattiin viikolle 17+6, niskapoimu- ultra ei kuulu oulussa..

Mies ei ollut eka neuvolassa mukana, eipä sillä ei saatu sydän ääniä silloin kuulumaan. Mutta alkuraskauuden ultrassa kävin ykstyisellä rv 6+ ja silloin mieskin oli mukana ja siellä se pikku sydän pamppaili :heart:

6lapsen äiti :hug: ja onnea seuraavaan kertaan :flower:

Tervetuloa uusille mukaan :)

Minulle ei mitään ihmeitä, väyttää aina vaan :/ \|O

Lisko ja pikkunen rv 10+6

:hug: kaikille joille tullut ikäviä uutisia!

sitte omaa napaa, neuvolassa tänään kävin ja ei sydänääniä dopplerilla kuulunu :'( täti kyllä moneen kertaan varoitti ettei ne vielä kuuluu, silti masentaa! nyt pitäis kk jaksaa odottaa ultraa, huh huh.. taidan parin viikon päästä käydä uudestaa neuvolantätin luona ja pyytää kuunteleen.
seuraava neuvola/lääkäri on vasta 5 vkon päästä ja silloin otetaan labroja kans. sais kyllä tässä alussa olla useampi käynti :/

triine 8+6 huomenna lähtään 10 viikolle, jee parempi puoli lähestyy!

Kaikille keskenmenon kokeneille voimia ja haleja!!!

Taasen meni pitkä tovi, kun piti lukea kaikkien kuulumiset. Viimeksi siis koneella sunnuntaina ja tässä ajassa oli tullut taas hurjan monta viestiä...
Lähdettiin eilen Nokian Eedeniin uimaan ja innostuttiinkin jäämään yöksi. Oli kyllä kivaa ja rentouttavaa. Ja lapset nautti täysin siemauksin. Ja äiti ja isi nautti hotelliaamiaisesta aivan suunnattomasti!!! Tosin kun tultiin kotiin, oli pakko mennä päikkäreille, kun väsytti niin kamalasti.

Ruvettiin sitten siivoon kotia päikkärietten jälkeen ja mä jaksoin peräti kerätä kamppeet lattioilta ja järjestää lasten huoneen, niin eikös tullut aivan älytön uupuminen ja mies joutui tamppaamaan matot, imuroimaan ja vielä pesemään lattiat. Mulla siis aivan älyttömän huono omatunto kun en jaksa mitään tehdä... tavallisesti olen kova touhuamaan ja saan asioita aikaiseksi... Jotenkin tää väsymys on niin ylivoimaista...

Onneksi on tää viikko lomaa, saa pikkusen lepäiltyä enemmän kun normaalisti...

Nyt mun on PAKKO saada lettuja ja mansikkahilloa!!!

Nasu-Masu 10+3<br><br>

Heippa!

Elikäs mulla oli tänään se lääkärineuvola ja kaikki oli siellä ok.
Poika oli mukana ja kun makasin siinä pöydällä niin sano lääkärille et ei saa koskee äitii :)
Lääkäri tokas vaan et kahtotaan onko vauvalla kaikki hyvin poika siihen tokas et tietenkin :LOL:

Lisko: Yhen putkilon ottivat verta, ja ite tilasin ajan ja samalla siinä on se seerumiseulontatutkimus ja ultraäänitutkimus (np)

Voi viime yönä näin unta et synnytin ison pojan :) 3500g 52cm oli pojalla kokoa :LOL: Esikko oli 3120g 50cm

Voi että miten mua oksetti ku isäntä paito pinaattilettuja :x Ei voinut olla koko keittiössä... JA ne jäi myös sit multa syömättä :/

mut nyt lenkille :wave:

Mammahuhtikuu & 11+0

Yhteistyössä