HUHTIKUUN MASUJEN PINO

mulla on fundusmitta kasvanu sitten kun on ruvennu kasvaan niin sentin viikossa,en tiedä onko paljon vai vähän mutta näin kaikissa raskauksissa on ollut paitsi kuopuksesta rv 31-33 kasvoi yhtäkkiä kahessa viikossa 5 senttiä :eek: :eek: ja silloin repes vatsanahka,muista ei oo tullu ku arpi tai kaks..ja mulla on painoa tullu aika vähän raskauksien aikana,ekasta 10,toisesta 8 ja kolmannesta 7 kg eli aina on jälkitarkastuksessa ollu sama paino tai vähemmän kun ennen raskautta ja taisin tästä neljännesta painaa ekassa neuvolassa kilon vähemmän kun ensimmäisestä..mutta mulla ei myöskään ole ollu turvotusta ym.mikä monilla nostaa painoa ja sitten mulla ei myöskään oo rinnat kasvanu oikeestaan ollenkaan raskauksien aikana,kun usein kuulen et on jopa 1-2 kuppikoolla kasvanu niin ei mulla,sama b-kuppi menee raskaus ja imetys ajat niin ku aina :/ vois olla ihan kiva jos sais välillä kasvatettua rintavarustusta :LOL: että näin mulla...
ädä ja hippula 10+4(edelleen)

Kyllä hirvittää jo valmiiksi se maha. Esikoista ja kuopusta kun odotin, niin kummastakin tuli VALTAVA vatsa ja aina välillä joku kysyi että odotanko kaksosia. :D Eli nyt kun sitten odotan kaksosia, niin mitähän sitten kysytään kun maha kasvaa. :kieh: Täytyy neuvolassa kysyä josko saisin neuvoa ruokavalion ja liikunnan suhteen, että välttyisin ihan liialliselta paisumiselta, lähtöpainokin kun on jo suht korkea. :/

Hei!

Olen hieman tänne taustalle jäänyt vain lueskelemaan juttuja. Osanottoni kaikille, joilla vaavi ei pysynyt matkassa ja kaikkille muille hurjasti onnea!

Minut voi pyyhkiä listasta. Eilen meni kesken viikolla 8+3. Onneksi kaikki on nyt hyvin, ettei tarvita kaavintaa. Kohtu oli siis tänään ultrassa tyhjä. :'(

Tsemppiä kaikille odottajille. Toivottavasti teille ei käy samoin kun mulle!

Minky poistuu odottelemaan tätiä ja sitä myöten uusia kiertoja! En anna tämän lannistaa, vaan entistä kovemmalla uskolla eteenpäin! =)

:hug: kaikille, joilla masuasukki ei jaksanut pysyä kyydissä :( Toivottavasti kokemus jää viimeiseksi, ja seuraava raskaus on onnellisempi!

Minä täällä vaivun taas itsesääliin, tämä raskaus nimittäin pitää minut näköjään koko ajan jännityksessä. En tarttis tämmöstä näiden kahden viimeisen kokemuksen jälkeen :( Vuoto nimittäin alkoi jälleen kerran :kieh: :kieh: :kieh: Minä oon tk:ssa töissä ja kerroin terveydenhoitaja työkaverilleni tilanteesta. Siinä samassa lähettiin (perjantaina siis) ultraamaan ja kyllä se vauva edelleen oli hengissä..... minä kun olin varma että nyt viimeistään kävi köpelösti. Kyllä tää on ihmeellistä, tuun todella hulluks tän vuodon kans, kun koko ajan saa pelätä, että vauvalla ei oo asiat hyvin :'( Mut tää ihana kaveri lupas, että ultrataan vaikka joka päivä jos siltä tuntuu :saint:

Huono olo tulee ja menee miten sattuu, maha kipua aina ajottain. Huoli on kuitenkin koko ajan läsnä enkä tiiä oikein miten päin olisin .....

Minkylle :hug:

Täällä on pahoinvointi loppunut toistaiseksi, kolmeen päivään ei ole oksennettu.. :whistle:

Ehkä vähän väsynyt ja vetämätön olo..

Tiistaina ois sitten se eka neuvola.. ultraisivatpa samalla kertaa...

...ja ihanaa mies jäi kahden viikon lomalle, kun teki jo pari kuukautta töitä kellon ympäri

:D

Miron äiti ja Sisu 9+3 :heart:

Lisko
Ihan ekana Minkylle :hug: Ja onnea seuraavaan raskauteen :flower:

Painon noususta oli puhetta, minulla pojan aikaan elopainoa oli ennen odotusta jo 10kg enemmän kuin nyt kun rupesin kakkosta odottaa, esikoisen raskaudessa sit laitokselta lähtiessä painoa oli +6kg ja vielä pari kuukautta synntyksen jälkeen oli tullut 2 lisäkiloa :eek: Esikoinen kun oli 7kk niin aloitin painon pudotuksen painonvartioiden pisteitä laskien ja laihduin 7kk:ssa 20kg :saint: =) Eli taitaa tulla hieman helpommat oltavat painon suhteen kun tämä syntyy, mut laihdutan heti kun mahdollista taksin itseni samaan kuntoon kuin mitä olin ennen raskautta, ehkä pari extra kiloa vois lisäksi pudottaa :)

Minulla on huomenna se näytön arviointi, kääk! Vähän jännittää mitä sanovat.

Käytiin tänään pojan kanssa uimassa ja oli niin onnessaan toinen =) :heart: Miehen kanssa sovittiin, et otetaan tuosta ihan tapa ja aletaan sunnuntaisin käymään, niin kauan kuin poika tykkää :) Ja sit kun vauva syntyy niin vauvauinti olisi kiva (mut kerkeehän tässä suunnittelee vielä :) )

Tällasta tänne, pitäis alkaa poikaa houkuttelee unten maille kun huomenna olis taas tarhapäivä.

Lisko rv 10+4

Minkylle :hug: aina vaan näitä surullisia uutisia.. :'(

Itsekin eilen säikähdin, kun veskissä pyyhkiessä huomasin, että paperiin jäi runsaasti verta :'( Eikä ollu mitään ruskeeta tai tummanpunaista, vaan tosi kirkasta. Tai eilen se tuntu tosi paljonlta, kun pari kertaa otin paperiakin lisää ja aina ne oli veressä.. Mutta se loppu siihen, sen jälkeen ei mitään vuotoa ole ollut. Meni yöllä kyllä valvoessa ja miettiessä ja sitten mahassa oli koko ajan sellanen inhottava tunne, vielä tänä aamunakin. En tiedä oliko pelkoa/jännitystä vatsassa. Mutta ei tässä auta muu kun ootella. On jo kuitenkin niin tottunut ajatukseen, että vauva syntyis, kun sydänkin siellä jo sykki :heart:

Tuosta yhdestä vihkosesta katsoin, että vauveli pitäis olla n. 2-3cm pitkä näillä viikoilla, en ainakaan eilen huomannut, että mitään sellasta olis pois tullut. Ja kaik se vuoto on sitten vähän runsaampaa ja pitempikestoista. Siis eilen se tuntu paljolta, mutta kun sitä jälkikäteen miettii, niin ei sitä varmaan tullut edes ruokalusikallista. Esikoiselta ei mitään vuotoja ollut koko aikana, siksi vähän säikytti.

Miulla tuli edellisessä raskaudessa myös ihan valtava maha, ihmiset luuli jo 3kk ennen laskettua aikaa, että oon ihan viimisilläni :D Painoa tuli 24kg.. Sairaalasta kotiin jäi 13kg ja 8 kiloon asti tippui ihan ittekseen, vaikka rotinaherkkuja ja muitakin herkkuja tuli syötyä. Loput 8kg ja vielä 5kg päälle ehdin tiputtaa tässä ennen uutta raskautta pisteillä. Ne raskauskilot lähti tosi helposti, muut oli vähän tiukemmassa. Mutta silti tässä vielä näitä kiloja riittää, ois ollu urakkaa edessä, mutta nyt tulee väkisin pieni tauko.

Yritän täälä kertaa hieman pienemmällä painolla selvitä, ettei olo olis niin tukala loppuvaiheessa. Miulla siis esikoinen synty viime tammikuussa ja se oli minusta myös tosi hyvä ajoitus. Ehdin jo kyllästyä tuohon talveen, kun ei kenkiä taipunut jalkaan laittamaan ja hiki oli armoton, ennen kun kaikki toppavehkeet oli niskaan ähelletty! Ja nyt olis vielä sitten reilu 1v. natiainen puettavana :headwall:

Täytyy lähtee kattoo, kuka bb:srä tippuu :D

nyydi
:) Heisan kaikki huhtarimasut. Jos kaikki ok. niin tällä hetkellä pitäis itselläni olla seitsemän- kahdeksan viikolla. Kaikki selvinnee kuitenkin vasta tiistaina tarkemmin. Sillon on ultra ja neuvola. Oksentelua on ollu turhanki paljo. Oon joutunu viettää saikkuu sohvall kun työni on kolmivuoro-seisomatyötä. Työasiat takkuaa siis raskaasti. Mut se kai kuuluu osittain suomalaiseen työpolitiikkaan, että ilman huonoa omaatuntoa ei oo töistä pois. Varsinkaan kun raskaus ei ole sairaus. .. Tosin heikokshan tuo pistää, kun jalat menee hyytelöks. tarrasukkia kaikille! :heart:

Moi

Mää kävin tänään luovuttamassa verta, siis tuohon seerumiseulontatutkimukseen, ja huomenna ois toinen luovutus ja sit ois het perään 10:00 neuvolalääkäri. Mitäs siellä ekku lääkärillä nyt tehtiinkään?

Mut nyt täytyy viiä pikku-ukko päikkäreille (ja ite kans :whistle: )

:hug: tippuneelle ja muille paljon tarrasukkia matkaan

Mammahuhtikuu & 10+5

Huomenta kaikille.

Minkylle :hug:

Soitin aamulla neuvolaan kun sain lietsottua itseni paniikkiin aamulla
tosta vuodosta,aiemmissa raskauksissa ei ole ollut ja tähän asti
se on ollut ruskeaa mutta sitten sain jostain päähäni että se oli kirkastunut
joten aamulla soitin hetin kun aukesi ja sain mennä heti käymään,meidän neuvolassa ultra ajattelin, et jos vaikka edes sydänääniä sais kuulla niin ei tarvitse odottaa 29.9 np-ultraan,ultralla katso mahan päältä ja siellä se polskutteli ja sydän löi tiheästi =)
Mitä enemmän ajattelen koko voutoa niin luulen että se kirkastuminen oli pelkkää unta :ashamed: Aiemmissa raskauksissa en ole ollut näin km pelkoinen.

Masun koosta sen verran että taitaa tulla jumbo maha tälläkin kertaa,
kuulun myös niihin keskivertoa suurempiin mahoihin,kun kaikki luuli jo
Rv 30 että synnytys minä hetkenä hyvänsä. Painoa ekasta 18kg ja toisesta 20kg,mulla hirveästi nestettä turposin paljon.Mulla tasaantu imetyksen aikana aika hyvin et loppujen lopuksi jäi 3kg lähtöpainosta.
Käytiin vkl ostamassa raskaus housuja ja pari paitaa että napa peittyy,
selkeästi jo mahan siis huomaa,istukka ihen etuseinässä kuin myös edellisillä kerroilla joka myös edes auttaa mahan kokoa tai sitä näkymistä aikaisesti kun ei uppoa yhtään sisäänpäin.
Mut näin tälläkertaa,kohta ollaan jo suurin osa varmemmilla vesillä.

Rv 11+2

Eka neuvolakäynti ensi viikon tiistaina. :) On vähän pitempi aika, että saan kysellä kaikki mahdolliset huolenaiheet. Onneksi on tuttu hoitaja kuopuksen ajoilta.

Saan kuulemma sitten ohjeet painonhallintaan, liittyy diabetesjuttuihin, eli hyvä juttu, onhan nyt ylipainoisena se aikamoinen riski. Ja sairaalassa ramppaan sitten usein ultrassa yms., jotta kaksosten kasvua voidaan seurata tarkasti. Eli jos jotain positiivista tästä raskausajasta pitää löytää, niin ainakin saa nähdä paljon pikkuisia. Ja arven kuntoa ja kestävyyttä seurataan myös siis sairaalassa.

Alkanut pelottaa kaikki mahdollinen. Mitä jos tulee raskausmyrkytys ja joudun sairaalaan viikoiksi ja ja ja... Ei saisi ajatella etukäteen, mutta ei voi mitään. :/ Ai että, saisi viikot mennä nopeasti.

Vispilä ja pavut rv 8+4 - 9+0 (huomaa hyvin että unohtunu jo aika paljon kuopuksen odotuksesta kun ehdin jo kirjoittaa 8+7)

Semmoinen vielä jäi tarkentamatta että mulla on ollut niin sanotut poika mahat kummastakin eli ihan pysty maha,takaa kuin katso niin mahan sivuja ei huomannut,maha oli iso mutta muuten en levinnyt,kävelytyylistä kyllä sitten jo huomas kun vaapuin kuin ankka :LOL:
Olen lyhyt 160cm et aika hauskan näköistä se mun liikuminen oli.

Minkäs mallisia mahoja teillä on ollut?

Kiitos kaikille lohduista! Mieli maassa tavallaan, mutta toisaalta yritän tsempata parhaani mukaan. Jos vajoan masennukseen asiasta, on sen hyväksyminen hitaampaa, joten yritän pitää mieltä korkealla! =)

Tsemppiä kaikille ja onnea odotuksiin! :)

(Ja useinhan vuoto on ihan viatonta. Ite olin niin kipeä ja vuodin niin paljon, että kyllä heti tunnistin, ettei kaikki ole hyvin.. Jos vuoto epäilyttää, niin kyl ne monesti ultraa heti ku pyytää!.. Ite pääsin heti seuraavana päivänä!)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.09.2006 klo 12:26 Äitsykkä kirjoitti:
Semmoinen vielä jäi tarkentamatta että mulla on ollut niin sanotut poika mahat kummastakin eli ihan pysty maha,takaa kuin katso niin mahan sivuja ei huomannut,maha oli iso mutta muuten en levinnyt,kävelytyylistä kyllä sitten jo huomas kun vaapuin kuin ankka :LOL:

Heh, mietis mua, oon 155 cm. Mahan malli, mitähän siitä vois sanoa muuta kuin että on ollu ISO kumpaakin odottaessani. Pelottaa ihan hirveästi se vatsan koko nyt kun on liikakiloja ja kaksoset tulossa...

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Viblsp&image_id=16131972
Tuossa kuopusta odotin. Sumea kuva.

Moikka.

Mulla on ollut myös joka odotuksessa ns. poikamaha. Ekaa kun odotin, ihan vieraat ihmisetkin kommentoivat, että poikaa odotat. No tyttöhän sieltä silti tuli. =) Minäkään kun en mikään pitkä oo 162cm, niin se masu tietenkin näyttää sitten senkin takia vielä mahottomammalta kuin pidemmällä ihmisellä. Kolmannen aikana käynnistykseen mennessä yks hoitajakin jahkui, että ompas mahdottoman kokoinen maha... Ajatteli vissiin, että jättiläistä odotan.

On täällä näköjään moni muukin ollut painonvartijoitten pisteillä. Se on kyllä hyvä keino saada kilot kuriin sitten, jos on tarvetta.

Mulla on torstaina vasta eka lääkärineuvola, meni vähän pitkälle tämä eka lääkäriaika, kun kesä oli kuulemma takunnut kaikki ajat miten sattuu, ja tämä oli vasta eka aika mikä vapaana oli. No eipä sillä väliä. En mä muista mitä siellä ekalla lääkärikäynnillä muuta sitten tehtäis, kun sisätutkimus ja taitaa se jotakin yleistä kysellä. Ei kai kummempaa.

Hyvää alkavaa viikkoa teille!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy siirtyy taas uudelle viikolle, eli 13!! :heart:

Minkylle myös täältä suuri :hug:

Itsellä paha olo on nyt vähän helpottanut. Pähkinöitä kun syö muutaman aamulla niin ne auttaa. :) Torstaina ois eka neuvola. Eipä tässä oikeastaan sen kummosempia kuulumisia täältä ole..
:wave: Nyt menossa 8+5.

Mulla myöskin ollut ns poika mahat ja pojat ovat tulleet :LOL: Sf mitta ollut ylärkäyrällä niin että mun huimalla 159cm tuntui että tukehdun mahaani. Maha on ollut korkea mutta litteä joten ei ole ihan mikään hirveän iso. Pojat ovat syntynyneet kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa ja ovat olleet kolmen kilon tuntumassa. Kiloja olen ottanut kummassakin raskaudessa 13 ja niistä sairaalaan on jäänyt huimat 7.Loput ovat sitten karisseet imeteksen loputtua itsestään. Mulla on ollut tosi helpot raskaudet ja synnyttykset, ellei oteta tätä alkupahoinvointia mukaan. Toivottavasti tämä etenee samalla kaavalla niin sitten pitäisi helpottaa 4 viikon sisällä :heart:
Masulla siis ikää 8+2

Maanantaita huhtimasut!

Minkylle :hug: ja toinenkin vielä :hug: ja onnea uuteen yritykseen! Tosi surullista kun joku tippuu listalta pois. Pikkuhiljaa kuitenkin aletaan oleen varmemmilla vesillä ja toivottavasti enää ei tuu tippumisia.

Vispilälle tervetuloa joukkoon, ja hmm. olikos tullut muitakin uusia. No jokatapauksessa kaikille uusille tervetuloa!

Mulla oli kans viimeksi poikamaha, olen myös lyhyt (155cm), ja vatsa oli valtava rantapallo tuossa eessä. Lähtöpaino oli 44kg ja lopussa painoin 65kg. Jälkitarkastuksessa oon painanu 54.5kg. Tästä vielä 4-5kg lähti helposti, ja loput olikin sitten työn ja tuskan takana, kun oon auttamaton herkuttelija. Tai no lähtöpainoon en ees halunnu, mutta 45-46 oli tavoite ja käväsin hetken siinä painossa ennen viime syksyistä raskautta. Toivottavasti nyt ei tuu ihan yhtä paljon painoa!

Hemmetti! Ampiainen oli päässyt tytön rattaisiin hyönteisverkosta huolimatta ja tietenkin pistäny tyttöä otsaan. Onneksi ei saanut mitään allergista reaktiota, mutta päikkärit jäi kyllä tosi lyhyiksi. No katsoo nyt tuolla jo ihan rauhassa titi-nallea. Raukka kun muutenkin kuumeessa ja silmätulehdus, niin sitten vielä ampiaiset kiusaa.

Mulla itsellä olo on taas viikonlopun ajan ollut kohtuu hyvä kunhan vain muistan syödä, mutta väsymys on edelleen aivan hirveetä! Lauantainakin nukahdin klo 21, ja heräsin aamulla klo 8.30. Ja voisin ihan hyvin ottaa päälle vielä päikkärit.

Nyt on ihana viikko edessä. Huomenna on hieroja-aika, ja perjantaina se np-ultra. Oon katsellu huuto.netistä vaikka kuin paljon ihania vauvan vaatteita joita alan sitten huuteleen. Siis lähinnä neutraaleja kietaisu-paitoja ja -bodeja ja haalaria. Mie en vaan tiiä oikeen et tarviiko ostaa toppapukua siis sellasta pientä 56-60cm, vai riittääkö kun ostaa sellasen ohuemman. Toukokuussa olis riittäny ohuempi, mut huhtikuussa saattaa tarvita vielä paksumpaa, varsinkin kun asutaan täällä pohjosessa. Kertokaahan te joilla huhtikuun alussa-puolivälissä syntyneitä miten on?

heppuli ja simpukka 11+2

heippa!!!

AI että on ihana olo :heart: tänään sain sitte ihan oikeen varmistuksen siihen että todella oon raskaana :heart: :heart: siellä se pikkunen oli ja sydän sykki todella kovaa ja lääkärikin oli oikein mukava ja kannustava. nyt on hyvä mieli lähtee illaks töihin ja taidanpa jättää isännälle kuvan jääkaapin oveen, ku ei se päässy mukaan ku on kotkassa töissä ja ultra oli kuusankoskella, mut ens kerral sitte.

suuret halit teille keskenmenon saanneille :hug: ja uutta yritystä kyllä se palkitaan....kokemusta on.

kaisuli ja rv 8+6

päivää!
huomista tässä kovasta jännitetään..huomenna ultra..ja jotenki pelottaa että mitä ne siellä sanoo..
tänään aloin miettimään liikaa noita keskenmeno juttuja..ku kaveri ilmoitti ku se oli käyny tänään ultrassa että sieltä ei ollu löytynyt sikiöö..ja sit rupes itteesäkki pelottamaan...

pahoinvointii on joka aamu.. yritä siinä sitten olla töissä ja juosta hallin toisesta päästä toiseen päähän vessaan..
mutta eiköhän se siitä..

mie huomenna kirjoittelen ultra kuulumiset jos kerkiän koneella käymään..

ANU24
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.09.2006 klo 12:42 Viblsp kirjoitti:
\

Heh, mietis mua, oon 155 cm. Mahan malli, mitähän siitä vois sanoa muuta kuin että on ollu ISO kumpaakin odottaessani. Pelottaa ihan hirveästi se vatsan koko nyt kun on liikakiloja ja kaksoset tulossa...

:LOL: Ja minä vielä parempi,eli 154cm ja iiiso maha! Tältä toiselta tulee myös kun näkyy jo nyt niin mukavasti :whistle:
Tässä kuva kun tyttöä odotin.. ihan alusvaatemalliksi ei taida tuolla kuvalla päästä :D

Viikoista en tiedä,mutta joskus helmikuun alussa otettu,tyttö syntyi rv38 9.3.2005 :heart:

Lisko
viblsp ja anu: huh ku isot mahat :whistle: :) Minulla suunnilleen ton kokoinen kun olin ihan viimeisillään raskaana.. :eek: :)

Mahan malli pojasta oli suippo eteenpäin, ei hirveesti huomannu takaa, et edes odotan :)

mammahuhtikuu: paljonko ottivat sinulta sitä verta siihen seulaan? Minulla on aika ens maanantaina sinne, mut luulin, et yks kerta riittää ja neuvolasta varasivatkin minulle vain tuon yhden ajan. Vai antaako ne sieltä sit sen toisen ajan?

Uudelle/ uusille tervetuloa joukkoon :flower:

Huh, näytön arviointi oli ja meni, jännitin turhaan, läpi meni hienosti ja hyvät arvostelut tuli :) Nyt pitäisi vielä jaksaa pakertaa siellä viimeiset 4 päivää, mut eiköhän se mene kun tietää et sai läpi.

Tänään oksensin :x Hitto kun välillä tulee tuo olo, ja kaiken lisäksi tuli kurkku kipee nyt illalla, miehellä se alkoi eilen, saa nähdä meneekö pahaksi ja nouseeko kuume :/ Toivottavasti ei nyt ainakaan enää tän harjoittelun aikaan..

Juu menen kahville, heippa :wave:

Lisko ja tirpana rv 10+5

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.09.2006 klo 16:51 ANU24 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.09.2006 klo 12:42 Viblsp kirjoitti:
\

:LOL: Ja minä vielä parempi,eli 154cm ja iiiso maha! Tältä toiselta tulee myös kun näkyy jo nyt niin mukavasti :whistle:
Tässä kuva kun tyttöä odotin.. ihan alusvaatemalliksi ei taida tuolla kuvalla päästä :D

Viikoista en tiedä,mutta joskus helmikuun alussa otettu,tyttö syntyi rv38 9.3.2005 :heart:
Sinä oot sentäs siro. =) Mie näytän vaan yksinkertaisesti turvonneelta norsulta kun odotan. :D

duuri
Mulla jatkuu paha olo niin voimakkaana että ei tiedä miten päin olisi. Nukkuessa vaan on hyvä olo. Aina tekee jotain mieli ja kun sitä tiettyä syötävää saa se alkaakin etoa. Edellisessä raskaudessa loppui vasta 15. viikon paikkeilla, joten kärvistelyä on tiedossa. Nyt 10+1.
Huomenna on ultra, joten jännää on.

Yhteistyössä