HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Heippa vaan kaikille, PIIIITKÄSTÄ aikaa.

Olin viikon tässä välissä niin kiireinen, etten ehtinyt käydä edes lukemassa näitä sivuja ja nyt kun on rauhallisempaa, niin on mennyt monta päivää, kun olen lukenut kaikki edelliset jutut.

Neuvolassa kävin eilen ja kaikki oli ok. Tosin sydänääniä ei edes yritetty kuunnella. Mutta ne sitten seuraavalla kerralla. Nyt jo terkka päätti, että laittaa sitten rv 36 mut synnytystapa-arviointiin. Edellinen synnnytys oli niin vaikea, että joudun lähes varmasti sectioon (masentaa).

G: Me asutaan tällä hetkellä rivitalo kolmiossa, jossa 88 neliöö. Tää on rakennettu -83. Vähän alkaa ahtaaksi käymään, mutta tässä on nyt vaan oltava. Eihän sitä koskaan tiedä mihin elämä meitä tästä vie...

Lapsille ja vanhemmille sekä sisaruksille ollaan jo vauvasta kerrottu. Kovasti kaikki onnitteli. Esikoistytöllä oli heti nimet valmiina tytölle ja pojalle (ehkä kuitenkin me isin kanssa päätetään) ja kuopuspoika odottaa kovasti poika vauvaa.

Itsestäni sen verran, että olen 27 vuotias 163 cm 63 kiloa. Olen iloinen ja rempseä... Paitis nyt kun väsyttää niin sairaasti, ettei ole tosikaan.
Hiukset on niskanpeittävät ja vaaleat. Silmät siniset.

Tää väsymys on jotain aivan järkyttävää. Eilen mulla oli vapaapäivä ja se neuvolakäynti... Se olikin sitten kaikki mitä jaksoin eilen tehdä... Odotan innolla keskimmäistä raskauskolmannesta, jos sais vaikka jotain tehtyäkin.

Neuvolasta vielä sen verran, että en halunnut mennä np-ultraan ollenkaan. Menen sitten siihen rakenneultraan vähän myöhemmin...

Eipä tällä kertaa muuta... yritän nyt pysyä mukana...

Nasu-Masu 9+5
 
Lisko
SHV :'( :hug: Voi ei näitä uutisia :'( Koitahan pärjätä :flower:

NasuMasu: Minullakin jo eka neuvolassa terkka alkoi puhua, et sit varmaan pitää mennä synnytystapa- arviointiin, minullakin oli aika vaikea ensimmäinen synnytys.. Ei kyllä puhunu mitään sektiosta, enkä usko, että sektioon joudunkaan, ehkä enemmän pitää keskustella lähempänä synnytystä siitä miten synnytys tulee etenemään (tai siis sen verran mitä sitä nyt etukäteen voi "suunnitella") ja kivulievityksistä sun muusta (jotain tuollaista se silloin puhu) Mut sen näkee sit mitä tuleman pitää.

ON: olen vielä tämän päivän sairaslomalla, eilen nukuin 3 tunnin päikkärit, vissiin vähän univelkaa kertynyt :whistle: Tänään heräsin 10.30 ja nyt jo väsyttää \|O Huomenna pitää jaksaa raahautua töihin ja sit onneks viikonloppu vapaa, sunnuntaina jos kävis esikoisen ja ukon kanssa uimassa :)
Mahakipu on vähän hellittänyt, ilmeisesti jotain apua ollut tästä lepäilystä, hyvä niin :)

Juu menen tästä suihkuun rentoutuu ja sit jotain pientä suuhun, ettei yllätä taas tuo pahaolo :x

Lisko ja pikku- tirpana rv 10+1 :)
 
Täällä kärsitään kanssa kauheasta väsymyksestä. Silmiä oikeen kirvelee. Paha olo onneksi pysyy kurissa syömisellä, joka varmaan rupeaakin näkymään sitten painonnousuna :LOL: Mulla on niskapoimu ultra 13.10 ja pitäs seuraava neuvola varata kun sitä ei viimeksi varattu kun raskauden kestosta ei oltu varmoja. On tää raskaana olo kyllä aika ihanaa kaikesta huolimatta varsinkin nyt kun tämä on luultavammin meidän viimeinen :heart: Haikeena jo.
 
Mialle ja SHVlle voimia eteenpäin!!! :hug: Ikävää kuulla tuollaisia uutisia, eikä oo kiva päästää tästä pinosta ketään pois! :(

Mullakin on varattuna vasta rakenne-ultraan aika, eli en siihen np-ultraan mee ollenkaan. Täällä kun neuvolakäynneillä voi ultrauksen tehdä, jos sitä pyytää. Muuten en olisikaan jaksanut rakenne-ultraan asti odottaa, että pikkuisen näkee, jos neuvolassa sitä mahollisuutta ei olisi.

Paha olo iskee välillä kovanakin vielä, ja eilenkin kerran oksensin, mutta tämä on silti pientä verrattuna, mitä alussa oli. Ja nyt kuitenkin aamut/aamupäivät menee jo ilman huonoa oloa. Etominen alkaa sitten joskus iltapäivällä tai illalla vasta.

Mulla on tullut himo appelsiineihin, nam. Vielä kun syön ne jääkaappikylmänä, on ne tosi raikkaita. Ja tuntuu tällä hetkellä olevankin tosi mehukkaita appelsiineja myynnissä, joskus ne on niin kuivia.

Mammahousuista joku tulla jutteli, mä oon jo pari viikkoa joutunut käyttämään mammahousuja, ei mee enää mitkään omat farkut ym. tiukemmat housut jalkaan. Huusin huutonetistä kahdet mammafarkut ja yhet mama licious kangashousut, hyviä ovat ja halvalla sain. =)

Mutta nyt tekemään jotain hyödyllisempää kuin tää surffailu...

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 12+3
 
Hei kaikille pitkästä aikaa,

Mialle ja SHV tsemppiä!

Näpsä: Mulla on ollut ihan samanlaisia oireita sun kanssa että naama on ihan kauheen näköinen ja finnit ovat isoja ja kipeitä kunnon paukamia. Mä olen myös miettinyt että kauankohan niitä pitää kattoo, mutta eivät ole ainakaan vielä poistuneet. Pienentyneet ehkä, mutta ei läheskään poissa.

Kun lueskelin tuossa tiedän juttujanne niin suurin osa teistä on käyneet aika aikaisessa vaiheessa ultrassa ja sen jälkeen lääkärillä. Myös ekalla kerralla on tutkittu "aika tarkasti". Meillä on lääkäri 5.10 ja ultra vasta 13.10 eli päinvastoin kun suurimmalla osalla. Onko kenelläkään eka lääkäri ja sen jälkeen ultra??

Ekalla kerralla kun käytiin ultrassa niin meitä vaan haastateltiin, ei sen kummempaa. Ei tutkittu mitään, mistä ne voi edes olla varmoja että mä oon oikeesti raskaana?? Ja nyt vielä lääkäri ennen ultraa......


Muumi
 
iiu
Hei!

Olen se harmaana kirjoitellu iisi. kirjauduin nyt sitten iiu:ksi, kun iisi olikin jonkun varaama nimimerkki (?) Anteeksi hälle, jos vielä täällä liikkuu, että samaa käytin...

etusivulle voi siis nimeni vaihtaa...

Useesti käyn näitä sivuja lukemassa, en vain ole hyvä kirjottamaan. Varsinkin, kun tuntuu, ettei mitään tapahdu. Väsymys alkaa jo ehkä vähän helpottamaan, toivottavasti. Tai sitten se on tämän loman etuja. huomenna alkaa työt, niin saas nähdä miten käy... yövuoroon vielä suoraan.

Ensi viikolla on sekä neuvola, että ultra. kirjottelen niistä sitten kuulumisia loppuviikosta.

iiu ja pikkuinen 12+1 :heart:
 
LISKO

Mulla ensimmäinen lapsi syntyi sectiolla perätilan vuoksi. Se meni ihan hyvin. Paranin siitä aika nopeesti.

Toisen lapsen synnytyksessä (alatiesynnytys, kesti vähän reilut 22h) tuo sectiohaava repesi pieneltä osalta ja sen vuoksi sekä minä, että vauva oltiin kuolla. Myös istukka oli osin repeytynyt, vauvan sydänäänet romahtivat ja hänet vedettiin ulos imukupilla. Vauvalla oli hengitystiet täynnä veristä lapsivettä. Hän syntyi "hengettömänä", toipui kyllä ihan pian tehohoidossa.

Itse en muista synnytyksen kriittisimmistä vaiheista juuri mitään, koska olin kipushokissa. Joten mulle ei jäänyt mitään kammoa koko touhusta. Mies tosin "joutui" seuraamaan vierestä koko toimituksen ja on sen tähden "vähän" pelokas synnytyksen suhteen.

Näistä syistä johtuen en ehkä voi enää synnyttää alakautta. joten mulle ainut vaihtoehto taitaa olla tuo sectio, vaikka itse edelleen haluaisin synnyttää alateitse... Kaikkea ei kuitenkaan voi saada. Onhan se vauva kuitenkin jotenkin ulos saatava...

En kuitenkaan halua pelotella ketään, jolla on edellinen lapsi on syntynyt sectiolla. Tuo haavan repeäminen on kuitenkin erittäin harvinaista...

Hauskaa torstai-iltaa kaikille!!!

Nasu-Masu 9+5
 
Hei kaikille!

Ikävä lukea mian ja SHV:n uutisia - voimia teille :hug:

Miksi mammahuhtikuu kirjoitit, että "tuskin se ketään kiinnostaa" (menikö se jotenkin noin?) - tottakai kiinnostaa...kiva lueskella ihan teidän kaikkien kuulumisia :heart:

oma napa: eka ultra oli eilen ja siellä se pikkuinen heitteli kuperkeikkaa, aika hellyttävää. Lääkäri oli ensin pitkään hiljaa, joten piti sitten jo kysyä, että onko siellä ketään? Ja olihan siellä, onneksi. Tuntuu kyllä edelleen jokseenkin uskomattomalta, että se pieni ihme siellä ruudulla on oikeesti kasvamassa mun kohdussa...

Ihmettelin sitä, että sikiön koko vastasi vasta viikkoja 10+2 ja sen mukaan laskettu aika olisi 6 päivää myöhemmin eli 9.4, mutta lääkäri ei kuitenkaan siirtänyt sitä, vaan se on nyt sitten 3.4.07 ( heittoa yksi päivä alkuperäisestä 4.4, johtuen neuvolan tietokoneohjelmasta, mikä laskee jotenkin oudosti päivän pieleen - ymmärrä nyt sitten noita koneita?! )

Eli Miron äidille tiedoksi - mun la 3.4

Tänään tunsin itseni jotenkin oudon virkeäksi, olin kaupungilla shoppailemassa ja siivosin koko huushollinkin...taitaa olla joku hetkellinen häiriö :LOL:

...toisaalta pahoinvointi on kyllä (uskaltaisinko sanoa) loppunut ja josko väsymyskin alkaisi jo helpottaa - selkä ja lonkkakivut ovat kyllä uutena tulleet tännekkin.

Kuitenkin vaivat on helpompi kestää, kun ajattelee sitä "palkintoa", mikä tästä saadaan!

t. hippu ja pikku 11+2
 
Terveppä teille pitkästä aikaa..

Np-ultrassa käyty ja suureksi ihmeeksi la ei siirtyny, koko heitti vain 6 päivää joten la:ta ei siirretty.

Jos mä kuitenki saan roikkua teidän listoilla koska 99% varmasti mä synnytän huhtikuussa. Hitahisia kun ovat kaikki lapset olleet ja menneet aika reippaasti yli.

Oksentelua edelleen mutta on myös hyviäkin päiviä. Väsymys on väsyttävää ja toivon että se jo loppuis. Väsyttää olla aina väsynyt.

Ehkäpä se tästä jo kohta...
Kirjottelen taasen :wave:

T:Viiviliina 12+4
 
heipati hei :wave: ..mie oon ihan uus täällä..mut en uus raskaana ;)
mie olin jonku aikaa tuolla maalismasukkien osastolla, kun neuvolan täti ei osannu miun kesäkuun on-off kierron takii laskee tän :heart: positiivisen yllätyksen :heart: 'ikää'...mie en kyl ihan uskonu ku miulle sanoivat että "juu kyllä tää nyt on jo näin pitkällä.."

no mie kävin eilen neuvolan lähetteellä näyttämässä pääkipeetäni tuolla äippäpolin päivystyksessä...kuulema migreenityyppistä...mitä miul on ollu viimeks joskus 15v sitten :whistle:

no siel se päivystävä lääkäri ultras että varmistetaan raskaus ja sen oikeenmukanen kulku ja siellä se ihanainen oli..ja sydänkin pompotti :heart: ..mitat vastas tarkasti tasan 11, joten la siirty..nyt se, johon vahvistus viel ens viikon np-ultrassa tehdään, on 4.4.07

ja mie oon sillon jo gerttinen sentään 36v!!! :eek: ..no mitäs tuosta! Lapset pitää nuorena... :D ..meil on niitä nytkin jo 4 :heart: ..eli mie tääl oottelen "pikku vitosta"

ens viikon kuulumisiin ja muksaa oottamista kaikille... :wave:

SARI ja vilkku 11+1
 

Josko se minäkin uskaltaisin tänne kirjottaa? alusta asti olen teidän juttuja seurannut. kävin alku viikosta varmistamassa että siellä masussa tosiaan joku on ja olihan siellä ja sydän pomppi niin kuin pitääkin :)
nyt taitaa olla menossa 8+1 ja ens viikolla olis neuvola. np-ultra on vasta 16.10.


ja emppuliinin kans samoissa mennään ja sama synnäri ja myös toinen tulossa:)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.09.2006 klo 15:10 emppuliinit kirjoitti:
Minä myös ilmoittaudun tänne =) LA 24.4.... kait? =) Ja toinen, OYS
 
Huomenta.

Iik, eka aamu kun jouduin rapaamaan auton lasit jäästä!!! Tästä se talventulo alkaa. Mutta mun mielestä positiivista on se, että me mennään kylmän ilman läpi tämä raskaus aika, eikä jouduta hikoilla 30 asteen helteessä! Ja kun se nyytti on maailmassa, alkaa päivät pidentyä ja aurinko paistaa... =) Täydellinen ajoitus siis, vai mitä?? :D

Niin joo, tänne oli tullut uusiakin mukaan, terveppä tuloa vaan porukkaan. Montakohan meitä jo on... täytyy oikein laskea jossain välissä.

Eilen ei ollut huonoa oloa juuri ollenkaan, jes! Nukkumaan mennessä tuntui kohdussa menkkamaista jomotusta, taitaa kohtu kasvaa. Vaikka sitä ite tuumii kokoajan, että mistähän mikäkin jomotus johtuu ja onko se normaalia ym. Pelko on läsnä jatkuvasti. Enstorstaina on lääkärineuvola ja sitä odotan, että näkee kaiken olevan hyvin. Sitten jo ehkä uskallan huokaista hetkeksi. Mutta taitaa jokaisella odottavalla äidillä olla jossain vaiheessa joitain pelkoja, luulisin ainakin etten ainoa ole. =)

Taidanpa tästä siirtyä kotitöihin. Raikasta perjantaita!!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 12+4
 
Hei vaan hei!

Voisin ilmoittautua listaan uutena.. En ole pahemmin täällä kaksplussan sivuilla käynyt, vaikka lehteä muuten luen.. Vauvan palstalla olen enemmänkin kirjoitellut, mutta täällä näkyi olevan saman LA:n omaavia samalle synnärille tulevia, niin en voinut vastustaa kirjoittamista..

Mulla LA siis 9.4. ja paikkana TAYS.. Toista lasta odotellessa, esikoinen on jo kolme ja "kito poika".

Tämä syksy menee vielä opintoja viimeistellessä (ammatinvaihto) ja joulun-tammikuun maissa valmistunen luokanopettajaksi. Sitten pari kuukautta joko sijaisuuksia tai palaan hetkeksi omaan virkaani, saa nähdä mitä se tulevaisuus tuo tullessaan.. ;) Olen noitten äippärahojenkin suhteen kuulema poikkeustapaus näitten sekamelska työkuvioiden kanssa, käskivät vaan valittamaan... :/

Mutta mutta.. Olotila on nyt ihan jees, aamulla on vähän heikkoa oloa havaittavissa, mutta helpottuu aamupalan jälkeen, ja se siitä.. Välillä hieman tavallista väsyneempi, mutta ei kuitenkaan enää ole niin pahaa ku tossa elokuun aikana.. Kyllä tää tästä.. Niin, ultra on vasta 5.10.. Saa odottaa vielä turhankin pitkään.. :'(

T:timpura 10+4
 
Tervetuloa uusille :wave:

Olen samaa mieltä siitä täydellisestä odotusajankohdasta. Edelliset raskaudat mennyt intiaanikesän yhteydessä(ei kiva).

Joku kyseli siitä lääkäriajasta ennen ultraa,mulla oli lääkäri
Rv 9+ kun lääkäri oli niin täynnä että olis mennyt viikoille 12-13,
halusivat tehdä sen aikaisin ja mulle tehtiin sisäinen tutkimus + ultra
ja eilen sain kutsun naistenklinikalle np-ultraan 29.9 =) Rv 12+6

Pahaolo on onneksi helpottanut,et päivittäin on hyvä olo ja voi syödä,missään tapauksessa ei saa jättää väliin 2-3hvälin napostella + lämpöisest ruuat tietysti.väsymys puuskia tulee välillä,eilen meinasin väkisin nukahtaa konen ääreen jo puolenpäivän jälkeen ja olen 15.30 asti töissä
vaikeeta oli,ei varmaan tullut minkään näköistä tulosta. Ilalla sammuinkin sit puolysi vaik ois ollut jonkun verran tekemistä.
Ihanaa syysperjantaita
Rv 10+6
 
Perjantaita huhtimasut!

Ihanaa un meidän joukkoon vieläkin tulee uusia masuja! Tervetuloa kaikille uusille!

Minä oon myös sitä mieltä et nyt on kyllä hyvä ajotus oottamisen kanssa. Tyttö on syntynyt toukokuussa ja sekin oli tosi hyvä. Mie kun oon näin pieni niin sopivien pitkien kalsareiden, toppahousujen ja talvitakkien löytäminen ei tuota vaikeuksia. Siis ei tarvi ostaa, sen kun käy äidin tai velipojan kaapilla. Ja jouluna ihana kun vatsa jo pyöreä, pahoinvointi loppunu, ja mielettömästi kaikkia herkkuja joka paikassa. :ashamed: No viimeksi sitten tulikin yli 20kiloa painoa. :ashamed: Ja lähtöpaino oli vähän päälle 40kiloo et se tuntu! Yks tuttu oottaa nyt, ja sillä la marraskussa, se on joutunut hommaamaan kesäksi mammavaatteita, ja nyt vielä talveksikin. Huh mitä rahan menoa!

Mulla itsellä on olo jotenkin taas helpottunut. Vaikka vieläkin vähän etto ja vähän enemmän väsyttää koko ajan. Ja hajut ja tuoksut on hirveitä! Tänään pitäs käydä kaupassa, saas nähdä saanko sieltä taaskaan mitään ostettua?! Meillä kaapit ammottaa tyhjyyttä, kun en oo yksinkertasesti saattanut käydä kunnolla kaupassa aikoihin, vaan pikaseen jotain näppäämässä. Ja ukko kun käy kaupassa, niin ei se osta mitään jauhoja, tai muroja tai pesuaineita tms.

Ihanaa kun tulee viikonloppu. Saa levätä. Ja viikonloppuna on Kemissä markkinat, niin jos kävis tytölle markkinapallon ostamassa.

Tytöstä puheenollen, hauska kun se nykyään monesti sanoo että äitillä paha olo, äitillä väsyttää jne.

Mut jos nyt alkais töihin.

heppuli ja simpukka 10+6
 
heips kaikille uusille ja vanhoille huhtimasuille :wave:
mulla taas vähän ällötys olo lisääntyny,ei se kovin pahaa oo mutta semmosta koko ajan läsnä olevaa..niin ja menkka tyyliset kivut taas joka päiväsiä..kasvaako kohtu nopeempaa näillä viikoilla??reilun viikon päästä ois neuvola lääkäri,jospa sillon kuuluis sydänäänet?!kuopuksesta kuului jo rv 9+2 mutta keskimmäisetä tais viikkoja olla 14 kun ekan kerran yritettiin ja ei kuulunu :eek: sillon kyllä haettiin ultra laite ja kaikki oli kuiteskin kunnossa..mutta keskimmäisestä oli istukka etuseinässä ja kuopuksesta takaseinässä..vaikuttakohan se??ja tää oli siis tarkotettu kaikille teille jotka huolissaan kun ääniä ei kuulunu.. :hug: nyt tuntuu et aika kuluu hitaasti,tuntuu et oon ollu 9-10 viikolla jo iäisyyden :/ haluisin niin jo hypätä sinne 12+viikoille..te onnelliset jotka siellä jo ootte..juu mutta mää lähen hakeen esikoista kerhosta joten kirjottelen taas myöhemmin..
ädä ja hippula 10+2
 
heippa vaan pitkästä aikaa!

tänään oli eka neuvola ja samoja juttuja, mut oli siel myös paljon uutta! esikoista odottaessa ei ollu ku yks ultra ja nyt onkii kaks....tai mun kohdalla neljä, ku olen ne kaks ihan ite hommannu ja maksanu :D hammaslääkäri ei oo enää ILMASTA mikä potuttaa mua ihan suuresti, ku mul on taipumus saada odotusaikana paaaljon reikiä :kieh: nii ja tahtoohan tuo tukkakii lähtee päästä ja muuttua hampuks...

huomasin et tääl on pari galluppia joten vastailen niihinkin: me asutaan isäntä, minä, tyttö, 2 koiraa ja kissa ni omassa mökissä joka on osoittautunut ikuisuusprojektiksi :ashamed: tilaa meillä on tällä hetkellä todella vähän ja hermot alkaa mennä, ku tavaraa on nii mahottomasti ettei kaappeihin mahdu, mut onneks isäntä on luvannu saada yläkerran valmiiks ennenkun vaavi syntyy tai eihän sitä tiiä vaik muutettas maalle :whistle: . jos maalle muutettas ni saisin ainakin toteutettuu mun pitkäaikasen haaveeni ja se olis ainakin 2 belgianpaimenkoiraa lisää.

nyt siivoilemaan ja sit yöks töihin \|O

terv kaisuli 03 ja "hömppä" 8+3
 
Ekaa kertaa tänne kirjoittelen, kun eilen käytiin ekassa ultrassa, raskausviikkoja 7+3 ja ekaa vauvaa tässä odotellaan :heart:

Netistä kun olen paljon tietoa etsiskellyt, niin olen alkanut pelätä keskenmenoa ja kaikkea muuta mikä voi mennä vikaan. Välillä sattuu alamahaan, mutta toivottvasti ne ovat vain normaaleja kohdun kasvamiskipuja. Ja LA on 30.4. :heart:
 

Yhteistyössä