HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Vastaus galluppiin: me ollaan ny reilun vuoden asuttu ihan uuden karheassa omakotitalossa jossa vielä sitkeästi yritetään saada yläkertaa valmiiks. Viittä vaille näytäis olevan. Neliöitä on yhteensä 160 joten ihan kivasti tässä mahtuu olemaan, nyt vaan rupeaa koko rakennusprojekti väsyttään, kun sitä on jatkunu jo 2 vuotta! Hitaus johtuu siitä, että mies on tehnyt kaiken itse (siis elementit tuli, mutta muuten ollaan jatkettu täysin itse) paitsi lvis hommat, joten eipä sitä työpäivän lisäksi montaa tuntia päivälle jää rakentamisaikaa. Mutta enää siis loppurutistus, jonka jälkeen pitäs saada talo ulkoapäin maalattua ja piha laitettua. Pihaa ei onneks paljoo tarttekaan laittaa, kun talo on keskellä ihanaa mäntymetsää. Eilen lapset poimi takapihalta puoli ämpärillistä puolukkaa :) Ja mikä parasta, kouluun on matkaa n. 200m :) Oon kyllä tosi tyytyväinen tähän paikkaan, tosin pieni paikkakunta tää on ja ite tykkäisin asua vähän isommissa ympyröissä, mutta kaikkea ei saa mitä haluaa....

Ite sain huomiselle lääkärineuvola ajan kun mulla on niin outoa oireilua ollu ny jo pitempään. Oikea puoli mahasta on jokseenkin koko ajan kipeä ja ruskeaa vuotoa tulee/ei tule, joten terveydenhoitaja katsoi parhaaksi varata ihan lääkärille aika. Saas nähdä sitten, mikä on tuomio.... Pahoinvointia kyllä on koko ajan, että se toisaalta pistää toivomaan, että kaikki ois kuitenkin ok. Huomenna siis ollaan paljon viisaampia toivottavasti!

Moikka!

Täällä ultraan ei pääse ennen kuin viikolla 13. Noita juttuja lukiessa taitaa olla ihan hyväkin, ei tule turhia sydänsuruja :'(
Selviää sitten kerralla, jos kaikki ei ole kunnossa, ei tarttee olla epätietoisena.
Miulla esikoiselta kuulu sydänäänet muistaakseni vasta viikolla 11.

Ensimmäien lääkäri olis keskiviikkona, vaikka viikkoja on kasassa vasta 9+2. vielä kolme viikkoa, ni alkaa voida huokasta jo helpotuksesta!

Gallup: Asutaan maalla =) rintamamiestalossa, joka on rempattu 87. Siis silloin laitettu villat seiniin ja ikkunat vaihdettu, sellanen iso perusremppa tehty. Muutettiin tähän viime syksynä ja itse laitoimme yläkerran pinnat uusiksi, seinät, lattiat ja katot, sekä laajennettiia alakerran saunaosastoa ja paneloitiin takkahuone. Asuinneliöt on 130 ja kerrosala 170. En oikein tiedä mitä noihin asuinneliöihin lasketaan, esim. makkareiden koko lattialaa ei lasketa, koska on viistokatto.
Keskikerroksessa on olkkari ja keittiö sekä iso lasikuisti/eteinen. Ylhäällä 3 makkaria ja aula ja alhaalla iso kodinhoitohuone, takkahuone sekä saunatilat.
Ei ehkä paras ratkaisu pienten lasten kanssa auessa, mutta siitähän ne kasvaa. Tykättiin tosi paljon paikasta, pihaa on n. 2000 neliöö. Ja vieressä leikkikenttä.

Myöskin tää mimmi lähtee pakastemansikoiden kimppuun!
tänään ostin kaupasta pieni pyöreä sesam näkkäriä, ai kun oli hyvää!!! Eilisen päivän elin karjalanpiirakoilla ja munavoilla. Ei kovin terveellistä...
Ja karkkia voisin syödä mielin määrin, mutta pitää vähän yrittää rajoittaa, miulla on sokerirasituskokeet taas edessä, tällä kertaa kuulemma kaksin kappalein, kun viimeksi olivat koholla!

Ei pysy mikään ruoka sisällä.. :'( joten tulee tosi heikko olo. Melkein kaikki mitä suuhun laittaa oksettaa. Mutta siitä ainakin tietää että istukka toimii hyvin, että on siinä jotain hyvääkin. :) Me asutaan pienkerrostalossa kolmiossa alakerrassa. Vähän niinkun asuisi rivitalossa. Me oltiin vkloppu mummolassa ja tehtiin retki luonnonpuistoon ja paisteltiin makkaraa. Sain syötyä jopa puolikkaan makkaran oksentamatta!! :D Mulla ois vielä parisen viikkoa ekaan neuvolaan. Siitä lähtien saakin sit hypätä oikein urakalla äitiyspolilla ja muualla. rv 7+5.<br><br>

heippa!vastailen galluppiin.meillä siis 3h+k =80 neliöö..elikkäs me asutaan paritalossa.tää on rakennettu vuonna 1993.kiva suojanen piha.nyt asuntojen hinnat vaan niin järkkyjaä että ei me varmaankaan ainakaan 2 vuoteen uutta isompaa osteta :(

pahoinvointi hieman hellittänyt.eli aamulla pystyy jo syömään jne.aivan ihanaa kun syksy tulee!!!!odotan jo sitä niin innolla.alkoi tosissaan kyllästyttämään nää kuumat ilmat.yök..ihanaa käydä aamulla lenkillä kun viileää.. :D

neuvola mulla sitten on kahen viikon päästä..eipä tänne ihmeemiä..

terv.gismo & pikkuinen 7+2

Lisko
Moikka moi kaikki huhtikset :wave:

G: asutaan rivitalo kolmiossa 81m2 (rakennettu -81 ja rempattu lähes täysin 2004) Ostettiin tää ihan vasta ja muutettiin pari viikkoo sit, joten ei tod olla muutamaas seuraavaan 20 vuoteen=) Eiköhän me mahduta tänne neljälleen, sopu sijaa antaa:)

eliinako kyseli niitä veriseulan "tuloksia" miten niitä tulkitaan tai mitä ne meinaa yleensä? Se on muistaakseni niin, et alle 1/250 , niin silloin laitetaan tarkempiin tutkimuksiin jos haluaa, eli sulla tais olla tulos jotain 1/2600, niin kaukaa liippaa tuota "alarajaa" :) :flower:

Tsemppiä kaikille uusinta ultraan ja eka ultraan menijöille :flower:

Minulla tuo veriseula on silloin 25 päivä eli tasan 2 viikkoo siihen.

Miron äitille viellä pahittelut mummon kuolemasta :hug:

Mahaa juilii niin kuin olis menkat alkamassa vaikka "menkka- aika" meni jo viikko sit, mitähän lie :( Tuota harjoittelua olis vielä tämä ja ens viikko, pitäis jaksaa nyt tuo vielä saada kunnialla loppuun, nyt vielä nää kaks viikkoo on näytön suorittamista :whistle:

Juu, mutta menen pojan hakemaan kylvystä, on siellä isänsä kanssa, huutelevat jo tuolla :)

Lisko ja tirpana rv 9+5 :heart:

duuri
En ole tänne kirjoitellutkaan, kiva lukee teidän juttuja!
Mullä ollut tosi paha olo kans, oksettaa kokoajan, mutta en saa oksennettua.
Suolasta tekee mieli syödä, makeeta ei ollenkaan. Väsyttää, mutta esikoisen kanssa on touhuiltava työpäivän päälle (onneksi teen lyhennettyä työaikaa).
Asutaan uudehkossa rivarikolmiossa, n. 80 neliötä, kaupungissa asustellaan.
Viikkoja kasassa 9+1 ja tällä viikolla eka neuvola, kiva niin.

Hei pitkästä aikaa!! Kertokaahan mulle millä viikoilla voi tuntea ensimmäiset liikkeet, on päässyt unohtumaan pahasti kun tuosta tytöstä on niin kauan aikaa. Palaan vielä myöhemmin paremmin lueskelemaan, nyt tytön iltatouhuihin.

Pitkästä aikaa täälläkin!

En ole pahemmin jaksanut koneella istua. En muista olenko jo täällä kertonut, mutta mulla on nyt takana jo sairaalareissukin tämän raskauden takia - kävin parin vuorokauden tiputuksessa kun tuo paino vaan tippuu ja tippuu. Kahdeksan kiloa on miinuksella paino tällä hetkellä.

En jaksanut kaikkia viestejä edes lukea kun oli tullut niin paljon tekstiä. Jospa tästä joskus vielä reipastuisi ja tämä olo vähän kohenisi niin pystyisi paremmin olemaan mukana täälläkin.

Asumisgallup: Asustamme iänikuisen vanhaa miehen kotitilaa. Talo on rakennettu kahdessa vaiheessa: vanha puoli 40-50 luvun vaihteessa ja lisäosa -68. Nyt kuitenkin olemma kunnolla yhdistämässä näitä kahta asuntoa. Neliöitä talossa on reilut 200 mutta varsinaisessa asuinkäytössä ei ole tällä hetkellä sataakaan neliötä. Onneksi tuo remontti tuossa edistyy koko ajan ;) "Pihaa" on useampi hehtaari, osa tontista rajoittuu jokeen (on onneksi kuitenkin sen verran kaukana ettei ole varsinainen uhka).

Mielikuvitukseton ja vaavit 9+1

Huomenta!

Mullakin on päässyt unohtumaan, koska ne ekat liikkeet vois tuntua. Täytyis kaivella vanhoja raskausaikojen libero-päiväkirjoja, niihin oon ehkä jotain merkinnyt.

Eilen testasin sitä, että voisko olla jo ilman niitä inkivääritapuja. Nooo, illalla sitten jouduin urakalla oksentamaan, eli tapuja vielä aion naukkailla edelleen jatkossa. Ei ollut kiva, kun juuri syöty ruispuuro tuli kurkun täydeltä pöntöön, yök!!! :x

Tänään taisi jollakin olla ainakin ultra ja olikohan neuvolapäiväkin jollain. No tulkaahan kertomaan kuulumisia sitten.

Tänne nyt ei tämän kummempaa tällä kertaa. Moiks.

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 12+1

Heips täältäkin pitkästä aikaa! Oon kyllä lukenut noita teidän juttuja, mutta en saanut aikaiseksi mitään kirjoittaa. Jaksamista kaikille tasapuolisesti.

Täällä pahoinvointi on onneksi pysynyt poissa, tosin väsymys on aivan valtava. En jaksais tehdä mitään, saatikka olla töissä :p

Lähimmille sukulaisille ja ystäville ollaan kerrottu raskaudesta. Miehen äiti sitten oli innoissaan, mutta paheksui meidän suhdetta, kun ei olla sitten naimisissa ja tehdään lapsi. :( Olipa sitten kivaa. Onneksi mies laittoi äitinsä suun suppuun ja ilmoitti olevan aivan meidän oma asia ollaan avoliitossa tai naimisissa. Rasittaa vaan tuollaiset mielipiteet. Varsinkin, kun se ei hänelle kuulu tippaakaan. Sori tää valitus, mutta "anoppi" koettelee vaan välillä hermoja... :)

Kivaa työpäivää tai kotipäivää kaikille! =)

Huomentapäivää!

MIelikuvitukseton (meniköhän se nyt oikein); Sulla siis varmistu että siellä köllöttelee kaksi asukkia masussa?!

Minäkin haluan kuulla ultra ja neuvola-kuulumiset, niiltä joilla tänään jännät ajat!

ON: Kiitos jollekin vinkistä tuoremehu. Ukko kävi eilen hakeen mulle tuoremehua, ja sehän upposi ja maistui hyvältä. Aamulla jopa söin pari paahtoleipää, tosin ilman leikkeleitä ja juustoja, ja huuhtelin alas tuoremehulla. En olekaan vuosiin tykänny appelsiinituoremehusta, kun teininä tuli lantrattua sillä jopa pontikkaa. :ashamed: Mutta kyllä se tuoremehukin alkaa vellomaan mahassa, mutta jos ees vähän sais nestettä ettei kuivu ja joudu tiputukseen.

Aika kuluu hitaasti ens viikkoa ootellessa. Ens tiistaina olis hieroja, aah. Tosin joudun sillekin sitten kertomaan, kun en saata maata vatsallani. Ja perjantaina onkin sitten ultra. Voi kun olis äkkiä ens viikko!

heppuli 10+3

Heipsistä kaikille :wave:

Voimia teille kaikille, joilla vähän epävarmaa fiilistä, kyllä se varmasti vielä iloksi muuttuu, kun muutama viikko mennään eteenpäin :hug:

Mulla siis kaikki pahoinvointi kadonnut jo hyvän aikaa sitten, väsymys vaan painaa entistä enemmän...
Ja nyt kassalla istuessa, on alkanut pienet "menkkakivut" vaivaamaan...
Ja kun ei 4 vuoteen ole tottunut koko päivää istumaan, on pakarat aika hellänä duunipäivän jälkeen.... :whistle:

Maanantaina on np-ultra, sitä innolla odotan :)
Ja nyt on vähän alkanut tuo 4d-ultra kiehtomaan, pelottaa vieläkin, että jos ne mun syömät lääkkeet on jotenkin vaikuttanut pieneen...olisi mukava päästä kunnon ultraan varmistamaan asia...mies ei varmaankaan taida suostua, kun se sen 145 euroa maksaa.... :/
Niin ja torstaina eka lääkäri.

G:
Me asutaan omassa rivari kolmiossa, jotain 78 neliötä?, ja kyllä ihan mainiosti tänne mahdutaan kolmen mukulan kanssa, ainakin tuonne kouluikään asti...oman kodin rakentaminen on haaveissa, mutta näillä tonttien hinnoilla, tuskin lähivuosiin on mahdollisuutta...valitettavasti :/

Mulla ei varmaan tässä muuta ollutkaan, pärjäilkää :wave:

A0205 & Oikku 11+3 ;)

Moi :wave:

Galluppiin sen verran että asutaan kaksiossa, kerrostalossa,
neliöitä joku reilu 60.
Isompaan on pakko muuttaa on tää sen verran pieni..
ja ois kiva jos Mirolla ois oma huone, kun rupee silläkin oleen noita leluja sen verran että huh huh..
Ja makkariin ehkä just ja just mahtus häkkisänky..
Rivari kolmioo ollaan katteltu...

Kakka olo on aamuin ja illoin.. mikään ei maistu.. ananas renkaita vedin äsken purkillisen, ne on vielä sisäl pysynyt.
Mutta kuka käski aamulla vetää suklaakeksejä puolipakettia ja hetken päästä koristella niillä vessan pontön.

:whistle: :ashamed:

Miron äiti ja Sisu 8+5

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.09.2006 klo 11:18 H-E-P-P-U-L-I kirjoitti:
Huomentapäivää!

MIelikuvitukseton (meniköhän se nyt oikein); Sulla siis varmistu että siellä köllöttelee kaksi asukkia masussa?!
Juu, varmistunut on että kaksoset on tulossa. Kolme kertaa on jo ultrattu, viimeisimmäksi tuolla sairaalareissulla tarkastettiin että molemmat ovat hengissä. Vaikutti kuulemma siltä että ovat erimunaiset ja molemmilla on siis omat istukatkin - ei siis varsinaisesti riskiraskaus :)

Galluppiin: eli me asutaan kerrostalo kaksiossa (55neliötä) tällä hetkellä vuokralla. Mutta ollaan ostettu oma kerrostalo kolmio (73neliötä) johon sitten muutetaan juuri ennen laskettua aikaa eli maaliskuun lopulla 2007. Talo valmistuu silloin. Isompaan asuntoon ei ole täällä pääkaupunkiseudulla oikein varaa. Tuossa kolmiossa siis täytyy melko pitkään mahtua. Olen ihan kateellinen teille jotka kerrotte teidän isoista asunnoistanne. :ashamed:

Töissä on alkanut asiat painamaan päälle, kun vaihdoin työnkuvaani raskauden vuoksi. Yritän nyt kuitenkin sinnitellä ja kaipa se tästä kun aika kuluu...

Nyt menen laittamaan ruokaa... kova nälkä onkin taas vaihteeksi. :p

miranda + masuli 9+1

Lisko
hömppö: kiva et kaikki oli hyvin :) :flower:

Minulla menkkamaiset kipuilut jatkuvat ja mahaa vihlasee ikävästi välillä kun tekee jonku äkkiliikkeen :/ Pahaolo ei nyt ole kauheena ollut, mut väsymys tuli taas takasin \|O Eiköhän tää tästä.

Mielikuvurukseton: toivottavasti paino alkaa tasaantumaan ja sillai sopivasti nousemaan pikku hiljaa, hyvä kun vauvoilla on kuitenkin kaikki ok :flower: oletkohan ainut kenellä kaksoset tulossa? (tai no monikaan ei vältämättä vielä tiedä, onhan usealla neuvolassakin käynti vielä edessä ja ultra)

Eipä tämän kummempaa.

Lisko, pikku- tirpana rv 9+6 ja Niko 2v+ :heart:

Onnittelut hömpölle :flower:
Ja koita jaksella :hug:

Miulla ei mitään erikoista, tänää yhteensä kolme tuntiä päikkäreitä nukkunu.. En muita, et menikö tää väsymys myös ohi edellisellä kerralla siina viikon 13 paikkeilla. Tulee ihan huono omatunto, kun vaan tuossa sohvalla köllin ja kaikki hommat jää tekemättä.. Mutta kun väsyttää ihan pirusti!

Kävin tuossa äsken ostamassa lauantaipussin ja vedin sen alta aikayksikön :ashamed:

Tänää veljelle kerroin uutiset, eivät ollee kovinkaan yllättyneitä.

Mut nyt lähen ettimää taas näkkäriä, nam!

Täällä on ekassa ultrassa käyty ja ihan hyviä uutisia tuodaan siellä pieni alien olla köllötteli. Ja sydän :heart: siellä sykki. Ainut mikä oli niin RV ei täsmää nyt olis menossa ultran mukaan 6+5 ja tätin mukaan 8+2. Nyt ootellaan PHKS ultra aikaa np-utraan niin siellä sitten varmistuu LA.

Nyt on mahaa nippaillu reunoilta ja ei vissiin tykänny että tökitään ja kokeillaan kohdut sun muut :ashamed: Mutta taidan lähteä syömään ja nukkumaan josko helpottas \|O

Täällä pahoinvointi on vähän hellittänyt. Oksentelen edelleen, mutta enää ei ole ihan kaiken aikaa kuvottava olo, vaan hetkittäin tuntuu melkein normaalilta. :)
Nyt olen vain naamani kanssa tullut täysin epätoivoiseksi! :ashamed: Oli mulla jo heti alussa finnejä, mutta viime viikonloppuna naama tuli aivan täyteen näppyjä ja isoja kipeitä pahkuroita! Näin pahana kasvoni eivät olleet edes murrosikäisenä, vaikka finnejä silloinkin löytyi ihan tarpeeksi. Mulla menee normaalisti työmeikkiin 5-10 min, mutta nyt olen aamuisin tuhertanut yli tunnin naamani kimpussa, eikä lopputulos ole paljon alkutilannetta parempi. Eihän tämä nyt maailman isoimpia ongelmia ole, mutta kyllä minä itkua väännän, kun peiliin katson. :'( Muutenkaan ei ole kauhean hehkeä olo, mutta kyllä tämä meikäläisen naamataulu vetää mielen niin matalaksi.
Kauankohan tämä mahtaa kestää? Olisiko toiveita, että tämä olisi vain väliaikaista ja jossakin vaiheessa kasvoni lähtisivät taas paranemaan... :(

Näpsä + Mini 10+1

No nyt on meilläkin sitten eka neuvola takana. Kovin paljoo siellä ei kyllä viisastunu, ku ei saatu sydänääniäkään kuulumaan. Arveli hoitsu, että josko mulla ois sitten taaksepäin kallistunu kohtu. Kahden viikon päästä on eka lääkäri, sitten tutkitaan kunnolla. Ei sillä että hermostuttas, ois vaan halunnu tämän olotilan vähän todellisemmaks...
Äidille kertominen siirty huomiseen, ku nyt illalla oli ratsastustunti. Haluu kumminkin kertoo kasvotusten, ei ihan vaan puhelimessa viitsi. Mies kyllä yllättävän paljon innostu tästä, vaikka mitään "näkyvää" ei tapahtunutkaan. Tallilta ku tulin, niin oli lukemassa niitä opasjuttuja, mitä neuvolasta saatiin. Ja kuulema on nyt parina viime yönä nähny vauvauniakin! =) :p =) :p

Eli tämmöstä tänne. Parin viikon päästä toivottavasti ilosempia...

olo edelleen sekainen joka kerta kun käy vessassa ajattelee et pyyhkiessä tulee verta.... eikö se 02/06 km koskaan helpota mielestä.... nyt ollaan lähellä silloin tapahtuma viikkoa niin ali tajunnassa pelkää koko ajan..... kunpa olisi jo 12 vko täynnä, rentoutuisi edes hetkeksi....

en oo ehtiny pitkään aikaan taas poikkeemaan täällä kun on noita ylityö/ilta koulutuksia palavereista ja vanhempain iltaa ollu niin tiukassa et ko kotiin on ittensä raahannu ni silmät on autuaana ummistanu....

täällä oli asumis gallup.... eli nyt asutaan 89,5 neliön rivarissa , (tosin saatiin tänään just myytyä :D ) eli kun la koittaa ni asutaan varmaan vielä vuokralla ja omakoti talon arvio valmistuminen on miehen mukaan juhannukseksi 07 asumaan eli katotaan nyt miten käy....
kiva kun täällä on paljon sakkia mukana odottamassa... on tää aika pitkäksi jo venytnyt....

hei!!!! jollakin oli sama la ja sama sairaala kuin mulla eli tyks....

Yhteistyössä