HUHTIKUUN MASUJEN PINO

heippasta! Ultrassa käyty. Ja kas kummaa...en ymmärrä miten voi olla mahollista, mut sikiön koko vastas viikkoja 8+3 ja myöhäsemmästä la.sta kertoo sekin, et ruskuaispussia oli vielä jälellä. Mut se mitä ihmettelen, on et ku testasin plussan 33vrk edellisistä menkoista, ni plussan ois mun laskujen mukaan pitäny sit näkyä heti ku on tärpänny. *puistaa päätä, miten voi olla mahollista* =) Mitään vuotoja tms. ei oo ollu, joten aika kummalta tuntuis sekin, jos ois kaks hedelmöitystä tullu lyhkäsen ajan sisään. Mihinkä se toinen ois sit tuolta hävinny. :whistle: No, kuitenkin...uus la on 6.5. elikkäs seilailen täs varmaa sit jonkin aikaa huhtikuisten ja toukokuisten välimaastossa. :D

sieppo rv 8+3 ultran mukaan ja 11+1 menkkojen mukaan. =)
 
:heart: ihanaa äitsykkä!
minustakin on välillä tuntunut et joku puhaltelee ilmakuplia massussa se on aika hauskaa :LOL: mut ehkä minä kuvittelen ku ekan kohdalla tuntui vko 17 ja nyt siis vko 10 ja oon jo toista viikkoa niitä tuntenut, olisko ilmavaivoja :LOL:

mulla oireita ainoastaan järkyttävä palelu!! ei auta mikään jalat ja kädet ihan jääkalikat. pitäs vaan saunassa istua.

olikohan mulla muuta?
 
Heipsan kaikille :wave:
Ja toivotaan mutzi81, että kaikki on kuitenkin hyvin :hug:

VAIVAT:
päänsärky,
hirveän kova alavatsa kipu, ei varsinaisia liitoskipuja, mutta ilmiselvästi
nuita kohdunkasvukipuja.
VÄSYMYS! hitto, millon lie hellittää?!
ja ajoittainen haju-oksetus :x :x

Serkkuja meidän vauvelilla on yhteensä 6., mutta paria ei nähdä ikinä :/

Nimi asia tulee olemaan hirvittävän kauhistuttavan vaikea, tytön nimi olis päätetty, mutta en tiedä tykkäänkö siitä enää... :whistle:
Mutta jos tulee poika, hänestä luultavasti tulee nimetön... :whistle: ;)

Näin työpäivän jälkeen ei ajatus juokse, katsotaan olisko illalla enemmän asiaa.... :D

Ai niin H-E-P-P-U-L-I kyseli sykkeistä, tytöillä korkeat, ja pojilla matalat...en kyllä henk.koht usko noihin pätkääkään.... :whistle:

A0205 & Oikku 13+6
 
Lisko
Kiva, täällä alkaa jo liikkeitä tuntumaan, toivottavasti meilläkin pian :)

Noista oireista: mä tiiä enää mikä ihme tuolla vihloo, siis se pakarakipu siirtyi tuohn alaselkään ja nyt pistää tuolta inhottavasti, vasemmalta puolen ja välillä oikealta, vähän niin kuin menkka kipuja, mut vähän voimakkaampana :/ Kunhan ei vaan nyt kesken mene :'( Milloinkahan sitä uskoo olevansa "selvillä vesillä", ehkä kun viikkoja 35+, pitkä aika odottaa sinne :\| Juu ja oksennus lensi kun aukasin jauheliha paketin :x Ei hyvä, ei hyvä..

*vali vali* tällasta tänne tällä kertaa :)

Lisko rv 12+0 edelleen :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 15:59 Lisko kirjoitti:
Kiva, täällä alkaa jo liikkeitä tuntumaan, toivottavasti meilläkin pian :)

Noista oireista: mä tiiä enää mikä ihme tuolla vihloo, siis se pakarakipu siirtyi tuohn alaselkään ja nyt pistää tuolta inhottavasti, vasemmalta puolen ja välillä oikealta, vähän niin kuin menkka kipuja, mut vähän voimakkaampana :/ Kunhan ei vaan nyt kesken mene :'( Milloinkahan sitä uskoo olevansa "selvillä vesillä", ehkä kun viikkoja 35+, pitkä aika odottaa sinne :\| Juu ja oksennus lensi kun aukasin jauheliha paketin :x Ei hyvä, ei hyvä..

*vali vali* tällasta tänne tällä kertaa :)

Lisko rv 12+0 edelleen :)
Heh, mulla oli noita mensumaisia kipuja ihan ekoilla viikoilla jo. En tiennyt olevani raskaana ja miehelle sanoin useasti että on ihme jos mensut ei ala pian. :) Mutta niin, monta viikkoa niitä kipuja ollut ja kaksoset voivat hyvin.
 
Kävin tänään siellä lääkärissä kun sain niitä vähän huonoja uutisia eilen sieltä ultrasta.. Huomenna pääsen gynepolille varmistamaan asian. Onnex!! En pystyis jäädä esim. viikoks miettimään tätä asiaa! Voi että toivon että kaikki olis hyvin ja viikkoja vaan vähemmän kun on luultu!! Eikös se aika aikasessa vaiheessa näy se raskaus sillä alakautta tehtävällä ultralla?!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 17:01 mutzi81 kirjoitti:
Kävin tänään siellä lääkärissä kun sain niitä vähän huonoja uutisia eilen sieltä ultrasta.. Huomenna pääsen gynepolille varmistamaan asian. Onnex!! En pystyis jäädä esim. viikoks miettimään tätä asiaa! Voi että toivon että kaikki olis hyvin ja viikkoja vaan vähemmän kun on luultu!! Eikös se aika aikasessa vaiheessa näy se raskaus sillä alakautta tehtävällä ultralla?!
Juu näkyy aikaisemmin ja selvemmin alakautta. :) Ehkäpä siis siksi ollut epäselvää jos vatsan päältä on ultrattu.

Peukut pystyssä! db =) :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 17:04 Viblsp kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 17:01 mutzi81 kirjoitti:
Kävin tänään siellä lääkärissä kun sain niitä vähän huonoja uutisia eilen sieltä ultrasta.. Huomenna pääsen gynepolille varmistamaan asian. Onnex!! En pystyis jäädä esim. viikoks miettimään tätä asiaa! Voi että toivon että kaikki olis hyvin ja viikkoja vaan vähemmän kun on luultu!! Eikös se aika aikasessa vaiheessa näy se raskaus sillä alakautta tehtävällä ultralla?!
Juu näkyy aikaisemmin ja selvemmin alakautta. :) Ehkäpä siis siksi ollut epäselvää jos vatsan päältä on ultrattu.

Peukut pystyssä! db =) :hug:
Juu nimenomaan vatsan päältä ovat yrittäneet saada näkymään. Neuvolassa kun ei ole sitä toista ultraa.
 
Lisko
Tuosta kivusta: tuolla olikin menkkakivuista yksi aloitus ja minullahan onkin nyt taas "menkkojen" aika, viimeksi tämä kipu oli tällaista rv 8+ niin silloinhan minulla kans oli menkka aika, eli nou hätä, kai(?) :)

Lisko rv 12
 
Hei pitkästä aikaa! Menikin aikaa viestejä lukiessa. Muistankohan kaikki gallupit... Törmäsin eilen entiseen oikein läheiseen työkaveriini, jota en ole viime kevään jälkeen nähnyt, ja hän arvasi että olen raskaana. Kukaan muu ei ole vielä arvannut, varmaan pikkuhiljaa tapahtuvat muutokset eivät näille useammin näkeville pistä silmään. Vaikka omasta mielestä vatsa alkaa kumpuilla jo ihan selvästi.

Erikoista, kaikkien neuvolakäyntien lisäksi tähän hässäkkään tipahti postista kutsu kohdunkaulansyövän seulontaan syntymävuoden mukaan. Kyllä näitä tutkimuksia piisaa kerrakseen. Toisaalta hyvähän ne kaikki on tutkia.

Sitten galluppeihin:

Äitiyspakkaus: Otan ehdottomasti. Esikoiselle ei vielä ole edes käsitystä, mitä pitäisi hankkia.

Serkkuja: Vain yksi :( Eikä suurta joukkoa ole edes odotettavissa, minulla ja miehellä on vain yhdet sisarukset. Onneksi ystäväpiiristä samaikäisiä on paljonkin.

Nimistä: Tytölle olisi muutamia pitkään mielessä olleita, mutta pojalle on tosi vaikea keksiä. Poikien osalta kalenteria olen selannut vaikka kuinka, mutta mikään ei sytytä. Miehelle en vielä ole uskaltanut tunnustaa nimikuumeilua, kun yritän vielä välttää turhaa hössötystä. Mies haluaa ottaa varman päälle, ja odottaa raskauden olevan vähän pitemmällä ennen kuin rupea asiaa hehkuttamaan.

Vaivat:
*väsymys (etenkin alkuillasta)
*aamuvirkkuus (?? aina ennen olen ollut maailman aamu-unisin ja rakastan viikonloppuna torkkua vaikka kuinka pitkään. Nyt vain pyörii virkeänä...)
*yöpissit (pari kertaa yössä pitää juosta)
*kipeät rinnat
*vatsaa kutittaa (pitää raapia tosi usein..)
*ilmavaivat
*kauhea nälkä
*naama täynnä näppyjä (eikä ollut edes pahimmassa murkkuiässä tätä vaivaa)

Eli varsinaisesti ei koske mihinkään eikä ole paha olo, mikä on loistavaa, mutta nuo pikkuvaivat kiukuttaa.

Ultraan olisi vielä pari viikkoa, odottavan aika on pitkä

Havanna 10+3

 
Vaiva listaa multakin
Väsymys tosin pahin jo takana
Ällötys mutta sekin on helpottunut jo paljon
Rinnat kasvanu kuppi koolla mutta onko tuo mikää vaiva :LOL:
Mulla on neuvola vasta lokakuun lopussa ja se on lääkäri neuvola eli pitkä aika vielä :whistle: Ultra on jo reilu viikon päästä :heart:
Nyt rupeaa tää olo tila olemaan sen verran kohtalainen, että pystyy jo hiukan nauttimaan raskaudesta :heart:
Maria ja Elmeri rv 9+3
 
Huomenna ultra, jippiaijee! :heart:

Tänään oli edelleen taas aamupahoinvointia.. :/
Mikäköhän toi tommonen viikon tauko sitten ton pahoinvoinnin kanssa oli?

Serkuista vielä sen verran et mulla on 4 isosisarusta ja kahdella heistä on jo lapsia kolme, ja kahdella ei vielä yhtään joten kyllähän niitä vielä lisää tulee :whistle:

Miehellä on taas nuorempia sisaruksia 4 ja heistä kahdella on myös lapsia, kaksi molemmilla..

Niin viisuri poistettiin maanantaina ja nyt on vielä "vähän" jälkisärkyä, mutta yritän kestää kuin mies ilman särkylääkkeitä..

Niin ja ihan mielelläni tätä listaa päivittelen :wave:

Miron äiti ja Sisu 10+6
 
heippa kaikille =)
ollaan oltu mökillä pari päivää ja olipas paljon tekstiä kertyny..
mulla oli maanantaina lääkäri-neuvola jossa kaikki oli oikein hyvin =) ja sydänäänet kuului :heart: pikkuisen sydän viuhtoi 172 kertaa min :eek: varsinainen vauhtiveikko ja taitaa olla tyttö :D joku sitä kysyikin että kuinkas nuo sykkeet niin eihän niihin kait voi luottaa mutta mulla aina pitäny paikkansa eli pojilla ollut keskiarvona noin 120-140 ja tytöllä 150-160,tosin alussa oli ainakin toisella pojallakin välillä 160 mutta lopussa ei koskaan yli 150 toisin kun tytöllä jolla lähes joka kerta oli 162..että näin..uskokoon ken tahtoo =) ja jeeeeeee!!!tänään alkoi 4 kuukausi =) =) =) en ois kyllä uskonu tänne pääseväni kun tämä on ollut niin helppoa verrattuna aikaisempiin raskauksiini,mutta nyt laittaan muksuja nukkuun
ädä ja hippula 12+0
 
Iltoja!

Miulla on tääkin raskaus menny tosi hyvin, vaivoja ei oikeestaa mitää. Väsymys on helpottanu huomattavasti, nyt jaksaa taas touhuilla. Ja ilmat on ainakin täällä itäisessä suomessa olleet tosi mukavat, ollaa esikon kanssa rattailla ajeltu.
Ainut vaiva, ja itestä tosi inhottava sellainen, on valkovuoto. Siis sitä tulee ihan älyttömästi! Koko ajan täytyy olla side pikkareissa ja kesken päivää vaihtaakii. Onnex ei oo hiivaa tullu... Yöllä oon sitten tuulettanu :D Ompa jutut :whistle:

Milla on np-ultra ensiviikolla, sinne asti pitää malttaa oottaa. Kun noiita oireitakaan ei ole, niin on välillä aika epätodellinen olo.. Mutta toivottavasti se siellä kollii! En ainakaa oo huomannu, että pois olis tullu ja sydän sykki siellä viikolla 9+.

Eipä tässä muuta, lähen sohvalle köllii ja kohta jo nukkuu. Meillä kun päivä alkaa siinä viiden maissa :eek:
 
ihanaa.. eilen alko flunssa.. ja nytten sitten röhistään... just helpotti noi raskausoireet..että ei enää okseta yhtään..eikä ole heikko olo että on saanu syötyä normaalisti..
ja töissäkin sain siirron toiselle puolelle, että pystyy taas tekemään töitä.. eikä tule sitä pahaa oloa niistä käryistä..
meillä isäntä tänään oli ihan ihmeellinen alko jo masua kokeilemaan..ja sanoi että sulle pitää alkaa ostella uusia vaatteita, että ei noi kohta käy enää yhtään sulle.. olin vähän että nytkö vasta huomasit..heh..
ärsyttävä tää flunssa..ja tuntuu että tämä ei sitten ala helpottaa pitkään aikaan..ku yleensä tulee kauhian pahana.. mutta pakko koittaa jaksaa..huomenna tekemään 12h työvuoron :/
mutta nyt nukkumaan...

T:heitukka ja möykky 10+5
 
Hei kaikille piiiitkästä aikaa =)

Vielä on uusiakin saatu joukkoon, tervetuloa!!

Olen käynyt kyllä lukemassa viestejänne ahkeraan, mutta kirjoittelu on jäänyt...tuntuu, että kaikki aika menee töiden ja opiskelujen parissa. Onneksi väsymys alkaa jo helpottaa ja jaksaa ehkä kirjoitella tännekkin taasen.

Omaa oirelistaa -

rinnat tosi arat
ajoittainen etova olo/närästys
alaselkä ja lonkkakivut
rasvoittuva tukka ja näppyläinen iho:(

siinäpä ne kaiketi sitten olikin - ei kauheen pahoja, onneksi!

Nyt alkaa jo jotenkin tuntua, että se vauva tosiaan on tulossa tähän perheeseen - kai se jotenkin konkretisoituu, kun tuo masu alkaa tosta kasvaa ja sitten kun liikkeet alkavat tuntua...iiik, ihanaa :heart:

hyviä vointeja kaikille ja kirjoittelemisiin.

t. hippu ja pikku 13+1 :heart:
 
heippis!!

tänään neuvola.jippii!!

pakko kysyä onko joillain muilla levottomia öitä?siis että päivisin väsyttää mutta öisin heräilee eikä saa unta???heräsin vähän jälkeen viiden vaikka olisin saanut nukkua ja töihin menen vasta 9.30.ihan hassua.nytkin haukotuttaa.tai sitten on niin että jännittää eka neuvola ja esikoinen piehtaroinut yöllä jonka takia olen myös heräillyt.no enivei.

mä menenkin tästä rauhassa suihkuun kun poika nukkuu vielä.

gismo ja pikkuinen 9+5
 
Mutzi81 monelta äippäpoli? :) :hug:

Ihanaa kun on syksy! =) Kahta ensimmäistä odottaessa jouduin ison mahan kanssa kärsimään kesällä, joten tämä on kivaa vaihtelua.

Mun täytyy ostaa Tena ladya. :D Eilen poika uhmasi ja raivosi ulkona niin, että piti pysähtyä ja huusin sille lujaa että sen pitää olla hiljaa. Samassa lirahti. :D
 
vastailenpa nuihin kysymyksiin:

äitiyspakkauksen otan kyllä ilomielin

vaivoina on jumalattoman näppymäinen iho kuin murkkuiässä pizza face :), menkkamaisia juilimisia välillä, suonenvetoa, päänsärkyä, yökkäilyä, ja mielen vaihteluja, NIVUSKIPUJA

nimistä sen verran että täältä on tulossa joko rasmus tai ilona nuo olen jo tiennyt monia vuosia.

ultra on tänään, olen käynyt jo kerran mutta ei voitu niskaturvotusta mitata kun olikin hippula nuorempi.. vähän jänskättää.


Lemission ja hippula 12+4
 

Yhteistyössä