*HUHTIKUUN MASUASUKIT*Joulukuussa

potkut ulospäin mies tunsi viikolla rv18+6, istukka edessämulla, mut ei näemmä haitannu

outison riippuu ihan sun työsopimuksesta voiko työnantaja laittaa siivoomaan, mun sopparissa esim lukee työkuvana kaikki maalausalan työt, elikkä mikään pönttöjen kuuraaminen ei kuulu...toivottavasti saat kuitenki jotain keveyttä ja mielekästä hommaa. =)

zikiziki esikoisella oli vakuutus, nyt ei olla viel päätetty otetaanko.harkinnan alla.esikoinen kun ei ole sairastellut flunssaa ja yskää kummempaa (onneksi) niin vakuutus on ollut vain ylimääräinen kulu.

täällä potkut voimistuu ja viime yö oli myllerrystä :D
 
zikiziki me otetaan joko pohjantähdestä tai pohjolasta vakuutus. molemmat n. 350e/v jos kotivakuutus samassa paikassa, muutoin jotain tähtitieteellistä. pohjantähden plussa on se että korvaa tosi kattavasti, mutta omavastuu per sairaus 70e. pohjolassa taas omavastuu 50e per vuosi mutta korvaa huonommin. arvotaan vielä kumpi otetaan... :/
 
Aamulla, kun heräsimme kellonsoittoon, ei jaksanut millään nousta ylös sängystä.. varsinkin, kun huomasi, että ulkona oleva pakkanen oli kylmettänyt talon.. ei sitten millään halunnut nousta vällyjen alta. Mieheni sitten halusi tehdä enemmän tuttavuutta vauvelin kanssa ja pisti päänsä masun päälle ja rupesi herättelemään pienoista.. Ei kauaa ehtinyt odottaa, kun alkoi kunnon potkunyrkkeily.. mies oli NIIN iloinen ja onnellinen, että sai niinkin voimakkaan kontaktin pikkuiseen, että ihan vapaaehtoisesti halusi laittaa kunnon aamiaista meille.. (harvinaista) Kyllä sitä tuli hyvälle tuulelle itsekin.. =)

Tänään masuasukki on ollut kyllä vilkas liikkuja. Eilen oli rauhallinen päivä ja tänään sitten senkin edestä. On se ihanaa, kun vauva nyt konkreettisesti alkaa olemaan mukana päivän eri askareissa.. muistuttamassa, että on olemassa. Alkaa tuntumaan hetki hetkeltä todellisemmalta tämä odotus. Alkaa tuo huono olokin menevän pois. Saa ruveta nauttimaan koko raskaudesta.. Jess =)

Ihanaa, viikonloppu edessä. Miehen pikkujoulut tänään, täytyy kuskailla.. Esikoisen kaksi tätiä tulee meille hoitamaan siksi aikaa, kun yöllä joudun hakea miestä kotiin. Saa nähdä missä kunnossa sitä la-aamulla lähdetään vauvauintiin.. Kysyinkin jo etukäteen, että passataanko, mutta mies oli sitä mieltä vahvasti, että sitähän ei jätetä väliin. Odotan mielenkiinnolla onko mies sitä mieltä vielä aamulla klo 7 kun kello herättää.

Maanantaina sitten meilläkin on tuo rakenneultra. Ihanaa nähdä uudestaan pienoinen. Mieski pääsee tällä kertaa mukaan. Saimme esikoisen hoitoon isomummulle siksi aikaa.

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille!
Manzu, 20+0
 
Ohoh, siin on kyllä iso massu viikkoihin nähden tai ainaki mun mahaa nähen :) . Mut se on just parasta ettei jää ihmisille epäselväks ;).

Meillä mies tunsi ekat liikkeet jo viikolla 18+ istukasta huolimatta, mut välillä kans tuntuu siltä et isän käsi ei oo niin kiva ku äidin.

Soitin neuvolaa ja labrat oli ok. Keskiviikkona olis lääkäri ku valitin nyt ettei seksiäkään uskalla harrastaa supistelujen takia jne. Onneks sain sen ajan ni saa ainaki varmaks tietää onko siel mitään avautumist tapahtunu.
 
Manna8: Mun käsittääkseni Pohjola ja A-vakuutus on yks ja sama firma, pohjola hoitaa auto ym liikennevakuutukset ja a- hoitaa koti ym. Mä kävin a-vakuutukses tos yks pvä ja mulle sanottiin et meil maksais 290e/v lapsivakuutus, mut omavastuu on vähintään 100e, tai jos isommista summista kyse ni 10%. Ja sen omavastuun joutuu maksamaan jokaisella kerralla kun sitä hakee. Esim jos lapsi usein sairastelee niin kannattas kasata vaik 10 lääkäri, lääke ym laskua ja sit vast toimittaa ne vakuutusyhtiölle.
Muutenkin toi a-vakuutuksen lapsivakuutus oli huono ja me aiotaankin vaihtaa koko firmaa.
 
Ultrassa oli kaikki hyvin.
Oltais voitu saada tietää nyt se sukupuoli kun rakenneultrassa ei nähty.Ja sillon päätettiin että pidetään loppuun saakka yllätyksenä.Mutta nyt kun kysy haluutteko tietää niin kesti kyllä jonkun aikaa ennen kun pysty sanoo että ei haluta!Ois ollu niin kiva saada tietää mutta toisaalta taas haluan säilyttää viel jännityksen..Paitsi kuukauden päästä taas ultra niin katotaan sitte uudestaan ;)

Meil mies tunsi liikkeet n. rv.19.

Misstar ja viikkoja 23+0 JEE!!

 
tänään pitäis olla tasan 24 viikkoa ja sain sen kunniaksi laitettua kuvan tänne masusta. mäkin olen lyhyt ja neuvolassa sanoivat et sen takia maha alussa näkyy nopeammin kun ei sitä vartta ole mihin sen piilottaa :LOL:



kuvassa vilahtaa meijän esikoispoikakin =)
 
Jahhah, anopilla nyt todettu jokin mielialahäiriö siellä hoidossa. Oli miehellekkin jotain tekstannut että minä olen ollut oikeassa. Minulle ei ole mitään viestittänyt, mutten kyllä vastaisikaan. Olen sen verran loukkaantunut!

Kävin tänään ultrassa!!! :D Vauvalla kaikki ok, pyllisteli kovasti kameralle kun pyydettiin, kikulithan siellä roikkui! Eli toinen poika tulossa, ja raskaus ollut TÄYSIN erilainen kuin esikoisesta. Mutta unta näin jälleen vain pojasta. Osasin kätilölle kertoa sukupuolen jo ennen ultraustakin.

Tänään tasan 21 viikkoa.
 
Pitkästä aikaa jaksan tas kirjoitella.. Monet ovat ainakin saaneet tällä välin kivoja ultrakuulumisia :heart: ja joillakin on jo aivan ihania vauvamasuja :) Kyllä mullakin alkaa pikkuhiljaa näkyä että oon raskaana enkä vaan lihonut (kuten mun veli kauniisti asian ilmaisi viime viikonloppuna kun nähtiin pitkästä aikaa)

Me käytiin tänään ultrassa kattelemassa pikkukaverin kasvua ja siellä se taas köllötteli peukku suussa ja toinen käsi haarovälissä :LOL: Painoakin oli kertynyt jo 500g. Hui kun aika meneekin nopeesti. Tänään pesin ensimmäisen koneellisen pieniä vaatteita ja jotenkin hellyyttää kun niitä kattelee tossa narulla kuivumassa. Miten joku voikin olla sit niin pieni kun se meille tulee. En malttais millään odottaa..

Me otettiin vauvalle vakuutus Pohjantähdestä joka vaikutti parhaalta vertailun tuloksena. Korvaavuus oli ainakin kattavin ja saatiin samalla tosi hyvä tarjous auton täyskaskosta (saatiin viime viikolla uus auto ja mies halus täyskaskon kun mäkin sitä kuitenkin ajan :p ) Pojalle vakuutus on kalliimpi kun tytölle, ihan riskilukujen mukaan ja hintaa sille tulee ensimmäisinä vuosina n. 450?/v. Olisko toi Mannan mainitsema 350? sit tytön vakuutuksen hinta.. meilläkin on kuitenkin nyt siis kotivakuutus ja autovakuutuskin Pohjantähdessä eli saatiin vaikki keskittäjäedut, jotka oli kyllä tosi hyvät. Ja palvelu ainakin Espoon konttorissa oli tosi asiallista ja hyvää! Aika kallishan toi on, mutta ajateltiin että se maksaa aika pian ittensä takasin jos jotain vakavampaa on..

Jee! Huomenna alkaa 24:s viikko jo!

Nappi ja Himppu 22+6
 
nappi1984 ei ollu tyttövakuutus, muta oiskohan hintaan vaikuttanu et meillä on jo entuudestaan kaikki vakuutukset pohjantähdessä? :eek: koti, auton täyskasko, molempien tapaturmat, henkivakuutukset ja kohta ehkä vauvan vakuutuskin. se omavastuu per sairaus mua vaan mietityttää et tulee kyllä tosi kalliiks jos on kuumeita, korvatulehduksia jne. usein... niputtavat tosin kai esim. alle 3kk välein olevat korvatulehdukset samaksi sairaudeksi ja kun korvausten kattavuus (korvaa esim. sikahintaisen kliinisen äidinmaidonkorvikkeen, jos vauva äidinmaidolle allerginen) erinomainen muihin verrattuna, niin saatetaan silti toi ottaa. plus ettei tarttis vaihtaa kaikkia vakuutuksia toiseen paikkaan, huoh.

ihanat masut zikillä ja hanilla :) aina muiden kuvia katsellessa ajattelee että onpas meidän pinossa joillain jo isoja masuja, mutta sitten kun ottaa paidan pois ja katsoo omaa napaa peilistä, niin vähintään yhtä isostihan sekin pullistelee :D

joo, mut nyt hyvää yötä, saas tosin nähdä miten täällä taas nukutaan, kun vauveli tuntuu aktivoituvan tyypilliseen iltayön tapaansa :)
 
manna8 mua kiinnostaa tuo kovasti ku meil on myös pohjantähdessä muutkin vakuutukset eli koti-ja autovakuutus =) Mutta siis, onko tuo omavastuu per sairaus aina yksi sairaus kauttaaltaan? Ettei joudu uudelleen maksamaan esim. korvatulehduksesta sitten isompana (jos aivan pienenä esim. korvatulehduskierteinen lapsi) taas omavastuuta uudelleen? Ja jos on jokin syntymäsairaus niin korvaako sitten kaiken sillä 70?:lla eli ettei tarvitse myöhemmin taas maksaa omavastuuta uudelleen vai onko se aina omavastuu/sairaus/vuosi? Selitänkö mie vähä turhan vaikeesti mitä tarkoitan :D Toivot. tajusit ees jotai..
 
heissan!
rakenneultra oli eilen. beibe oli perätilassa ja hyvin alhaalla sen takia jäi selkä näkemättä. 2 viikon kuluttua uudelleen ultraan, ei haittaa... kiva päästä kurkkimaan masuun ;) mutta kaikki siis hyvin. painoa tullut beibelle 150g viikossa ja vastasi la:ta +4-7pvää. la:ta ei kuitenkaan muutettu. tällä kertaa saimme "pippelikuvan" mukaan ja kyllä lääkäri oli varma pojasta. joten pakko kai alkaa uskoa :D

meillä pikkujoulut tänään joten täytyy alkaa leipomaan ja laittamaan valmiiksi.

iltsu & beibe 20+2
 
Hei kaikille pitkästä aikaa :wave:

Sydämellinen kiitos taannoisista ultraonnitteliusta ja onnittelut myös muille hyviä uutisia saaneille :flower: :flower: :flower: =)

Kirjoittelin toissa päivänä pitkät pätkät mutta teksti hävisi taivaan tuuleen, kun liimanäppi klikkaili omiaan :kieh: Yritetään nyt siis uudelleen!

Ultran veikkaus sukupuolesta, mulla on koko ajan ollut tyttö-olo tästä raskaudesta, ja kun ultrassa ei näkynyt siellä haarojen välissä mitään, niin kyllä mä oon aika varma että tyttöä odotellaan. Vaikkei sitä ultrassa tosiaan mitenkään erityisesti tutkittu, siis. Mutta nähtäväksi jää osuuko fiilis oikeaan vai ei :D Eipä sillä niin väliäkään, molempi parempi :heart:

4D-ultraan ollaan mekin menossa, se on edessä vajaan parin viikon kuluttua. :)

Hienoa baby2003 ja mimuli, että teillä on vauvoilla kaikki hyvin :heart: :heart: :flower:

Täällä ei ole nukahtamisvaikeuksista tietoakaan, päinvastoin, vintti pimenee samalla hetkellä kun sammutan lampun :whistle: Muutenkin on tosi väsynyt olo ollut pari viikkoa, mutta eilisellä neuvolakäynnillä selvisi, että hemppa onkin laskenut, joten lisärautaa pitää alkaa popsimaan.

Liikelaskennasta muistelen, että n. rv 30 alkaen vois alkaa laskeskelemaan, että niitä liikkeitä on 10 per tunti. Mutta ei tietenkään lasketa joka tunti :D

Liikkeet on täällä nyt vahvistuneet ihan selvästi parin viikon ajan ja niitä tuntuu jo tosi monta kertaa päivässä :heart: :heart: Alkuviikosta mies tunsi ekaa kertaa liikkeet masun päältä =)

).) Eilen käyty neuvolassa ja kaikki ihan ok, sydänäänet sykki hienosti :heart: Lisärautaa saa alkaa nyt syömään kun hemppa oli laskenut sen verran. Samoin pitäisi kuulemma alkaa ottaa rauhallisesti ja levätä, kun verenpaine on vähän korkeahko näin keskiraskauteen nähden, kun se kuitenkin tod. näk. siitä vielä nousee loppua kohti :/ En tiedä mikä sitä verenpainetta nostattaa, esikoisen kanssa ei ollut ongelmia. Kaipa se on vaan levon tarve... Ainiin, tajusin vastaanotolta lähdettyäni, että sf-mittaa ei otettu :eek: Mutta ens kerralla varmaan sitten.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! :wave:

Kesis ja Nuppunen 22+1
 
Liikelaskennasta, mulla neukkutäti sanoi et pitäis sitä oman lapsen tahtia tarkastella. Et ei kaikki ees liiku sitä kymmentä kertaa tunnissa, jotkut liikkuu vaan viisi jne. Eli et seki riippuu niin vauvasta, mut et sitä kymmentä ei aina tarttis ees olla.
 
Taas tuli sitten 2 viikkoa lisää saikkua tk-lääkäriltä just 2 päivää jäis töitä ennen vapaita ja lomaa. torstaina yritin siivota pikkusen. imuroin puoli kämppää ja laitoin tiskit ja pyykit ja raahasin poikaa pitkin kylää kun ei suostunut käyttäytymään yhtään niin eikös illalla sitten selkä/lonkka kolotti niin hemmetisti hyvä kun vessaan asti pääsi sohvalta :( ja tota palleaa puristi noin 2h sen jälkeen kun olin yrittänyt nostaa poikaa (17kg) joten taitaa mun nostelut oikeesti loppua nyt.

onnittelut kaikille ultrassa käyneille ja hyvää itsenäisyyspäivää kaikille =)

Nellah ja 23
 
Hyvää itsenäisyyspäivän iltaa mammoille !

Kauheesti en ole viime aikoina koneelle päässyt,joten olen aika out teitin keskusteluista.

Viime viikolla rv 20+6 silloin, käytiin sekä äippäpolilla sekä neuvolassa tässä saldot sieltä;
A. makoilee tuolla alhaalla poikittain ja painoa 328g syke 145
B. makoilee vasemmalla oli ensin pylly edellä mutta tuskastui kentie tökkimiseen ja keikautti ympäti kesken ultran. paino 385g ja syke 150.
sf mitta oli huikeat 26, joten masu on aikamoinen jo.
Pienoisen koko eron takia joudumme parin viikon kuluttua kontrolli ultraan. Näillä kun on vaarana tuo että toinen vauva alkaa varastaa toisen ravintoa ja tila on molemmille vaarallinen. Hieman siis huolettaa ja suunnattomasti peloittaa tuo ensi kerran ultra. Mutta toivotaan että ovat vain luonnostaa eri kokoisia.
Jännää tämä muuten on ollut varsinkin kun alkaa selkeesti erottaa kumpi siellä äiskää moukaroi :)

Iltapala kutsuu tai ruoka-aikana minä kyllä olen aina valmiina =)

Vuffi + tyypit rv 21+4 :heart: :heart:
 
Kävin neuvolassa kaksi viikkoa sitten ja hemppa oli 110.Neuvolan täti sanoi sillon että on vielä ihan hyvä ettei tarvi alkaa rautaa syömään.Mutta nyt viime viikon aikana alkanut väsyttämään tosi paljon(tuntuu ettei oikeesti pysy hereillä) niin oiskohan se hemppa voinut niin nopeesti sitten laskea Tietääkö kukaan??
 
misStar jos se hemppa otetaan sormenpäästä sillä pikatestillä, se voi heittää jonkun verran todellisesta tuloksesta (näin mulle sanoi terkka kun patisti alhaisen hempan takia esikoista oottessa aina verikokeisiin, jotta saataisiin tarkempi tulos)..joten se voi olla alhaisempi ku se 110.mutta en tiiä kuin nopeesti laskee. itse oon ottanut rautaa joka päivä hemo oli 109. =)
 

Yhteistyössä