35 v + odottajat, vol 5

35 v +odottajat, vol 5
Tervetuloa mukaan kaikki 35-vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat sekä kaikki jo tästä pinosta synnyttäneet :wave:

Linkki ensimmäiseen pinoomme;
35 -vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat

Linkki toiseen pinoomme;
35v+ odottajat, vol 2

Linkki kolmanteen pinoomme;
35v+ odottajat, vol 3

Linkki neljänteen pinoomme;
35 v +odottajat, vol 4





ODOTTAJAT


SYYSKUU 2011

MaAnn...37v...neljäs...la 19.09.11

Myy73..38v...neljäs...la 21.09.11


LOKAKUU 2011

marianne73...37v...?...la 06.10.11

Frangipani...36v...ensimmäinen...la 09.10.11

Liljaana...36v...toinen...la 22.10.11

Irmeli74...36v...Neljäs...la 29.10.11


MARRASKUU 2011

Trallaa...37v...neljäs...la 11.11.11


JOULUKUU 2011

täältaas...?v...kolmas...la 18.12.11

Niisku78...36v...kolmas...la 21.12.11

TAMMIKUU 2012



HELMIKUU 2012



MAALISKUU 2012


HUHTIKUU 2012


TOUKOKUU 2012








SYNTYNEET


MAALISKUU 2010

Lintukoira...35v...ensimmäinen...:heart:poika08.03.10:heart:...3070g/50cm

äiti vm70...39v...neljäs(t-92,t-94,t-07)...:heart:tyttö22.03.10:heart:...3560g/47,5cm


HUHTIKUU 2010

muuttohaukka...39v...kolmas(2x t-9v)...:heart:tyttö03.04.10:heart:...3100g/49,5cm


KESÄKUU 2010

Oliivitar...39v...Kuudes...:heart:poika10.06.10:heart:...3830g/49cm

Minotckin...37v...toinen(t-00)...:heart:poika22.06.10:heart:...3330g/51cm

amati...37v...seitsemäs...:heart:poika28.06.10:heart:...4125g/51cm


HEINÄKUU 2010

Kääkkänä...33v...viides...:heart:poika15.07.10:heart:...3770g/50.5cm

Yainaba...38v...kymmenes...:heart:poika30.07.10:heart:


ELOKUU 2010

Poni06...35v...kolmas(t-06,t-08)...:heart:poika24.08.10:heart:...3030g/51cm


SYYSKUU 2010

miita69...40v...kolmas(2xt)...la 23.09.10 TYKS


LOKAKUU 2010

Kimpeli...??v...kolmas...:heart:tyttö 30.10.10 :heart:


MARRASKUU 2010

Lumi-Marja..38v...kuudes...:heart:tyttö 19.11.10 :heart:


JOULUKUU 2010

Jääräpää..36v...kolmas...:heart:tyttö 07.12.10 :heart:

pimpula74..36v...kolmas+neljäs...:heart:tyttöpoika 13.12.10 :heart:

Happihyppy...40v...kolmas...:heart:tyttö 25.12.10 :heart:


TAMMIKUU 2011


HELMIKUU 2011

Tsukka..?v...?...:heart:poika28.02.11:heart:


MAALISKUU 2011

Otava35...35v...seitsemäs...la 22.03.11


HUHTIKUU 2011

Pirke...35v...kolmas(9v&12v)...la 21.04.11

Chilipapu...37v...toinen...:heart:poika16.04.11:heart:


TOUKOKUU 2011

Jupeksi...37v...toinen(-08)...la ??.05.11

Jambo...37v...?...:heart:tyttö 20.05.11 :heart:


KESÄKUU 2011

Kurkkunaamio...37v...kolmas...la 04.06.11


HEINÄKUU 2011

hk...36v...?...:heart:poika06.07.11:heart:

Helvi-10...?v...?...:heart:tyttö 12.07.11 :heart:

Sarah....36v...neljäs...la 12.7.11

ELOKUU 2011

Koralli73...?v...?...:heart:tyttö 02.08.11 :heart:

Pilvilinna74...?v...?...:heart:poika03.08.11:heart:

Siobhan42...36v...?...:heart:tyttö 06.08.11 :heart:


SYYSKUU 2011

Marja76...35v...kuudes...:heart:tyttö 16.09.11 :heart:


Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

E-KKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KOS = Kätilöopiston sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus
 
Viimeksi muokattu:
Moikka,

kiitos anjamarita päivityksestä! :)

Sain kollegalta viikon päästä alkavan äippäloman kunniaksi ihan hulvattoman hauskan linkin synnytyssalimöläytyksistä a la miehet. Ketju on vanha, eli olette saattaneet törmätä aiemmin, mutta jestas että on tullut vedet silmissä naurettua näille jutuille :D :D. Nauttikaahan!

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/7/viestiketju/117640/_alyttominta_mita_mies_on_sanonut_tehnyt_synnytyks/sivu/1

LK 33 + 5

 
Hei!

Pitkästä aikaa tännekkin päivitystä...

31.12 kävin NT-ultrassa ja kaikki oli OK :D
Laskettuaika siirty kymmenellä päivällä aikaisemmaksi eli nyt se on 5.7.10 kun se oli aikasemmin se 15.7.

Alku mennyt ihan hyvin, alku viikoilla oli vain muutamana päivänä pientä öklötystä, ei sen kummempaa...

Mukavaa odotusta!!



 
Heipsan!
Kiitos anjamarita kun olet aloittanut uuden pinon ;) :wave:
oliivitar johan sulla ihan kohta häämöttää tuo puoliväli, onnittelut :heart:
amati ihana kuulla sinustakin piiiittttkästä aikaa! Onnitrtelut hyvistä ultratuloksista :hug: :heart:
Lintukoira kiitos, toi oli kyllä mahtava linkki, nauroin vedet silmissä ja hyvä ettei pisu tullut housuun :ashamed: Huonotuulisuus katoaa kyllä hetkessä! Anteeks, lainaan tuota laittamaasi linkkiäsi pariin pinoon, on se niin mahtava ;)

Täällä ei kummempia, harmittaa nää kamalat pakkaset ettei oikein tule ulkoiltua :ashamed: Tänäänkään ei mittari ole laskenut alle 23 kertaakaan vaik oltiin me varmaan puolisen tuntia pikkuneidin kanssa ulkona, pidempään ei vain uskalla kun toisella alkaa punottaa posket ettei palellu ja itellä sormet jäässä jne. vaik kuinka toppais.
Itsellä yöt on olleet aika rikkonaiset, syytä en tiedä mut masuasukki ei ainakaan ns. reuhaa yöllä et siitä johtuis, jotenkaan vaan ei saa kunnon asentoo tai sit on kuuma, kun heittää peiton sivuun tulee kylmä jne. eli mikään ei ole hyvä.
Esikko ollut viimeaikoina tosi kiinnostunut raskaudestani, kysellyt miltä tuntuu, sattuuko, pelottaako synnytys jne. esikkoni siis täyttää tänäkesänä 18v. ;) mutta tänäänkin sanoi että siitä on tosi ihanaa että sillä on pikkusiskojensa lisäks kohta kolmaskin pikkusisarus =)

Mut eipä kummempia, palaillaan :wave: Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 31+0 :heart:
 
Moikka,

ävm70: ilman muuta linkki jakoon muillekin iloa tuottamaan :D. Ja nuista öistä; viime yönä heräsin joskus neljän jälkeen enkä sen jälkeen nukkunut lainkaan. Illalla taas on vaikea saada unta; mikään asento ei hyvä, aina jostain veri lakkaa kiertämästä. Eli sama vaiva. Johtuu kuulemma hormoneista, eli kroppa totuttelee jo yöheräämisiin. Mun puolesta kroppa sais nyt tankata unta, että sitten poksautuksen jälkeen jaksaa, mutta pihkat. Päikkäreitä oon nyt vkonloppuisin ottanut, ja työpäivinä nukkunu bussimatkat...

Lk 34 + 0

PS. 5 työaamua enää, jee!
 
Hei! Minä puutun tuolta listoilta vaikka oonkin jo tänne muutamia kertoja kirjoitellut =) . Eli tiedot: erka 36v 3.lapsi ja LA 24.8.
Tällä hetkellä on rv 7+5 ja jännittää meneekö kaikki loppuun asti hyvin. Ultrassa syke jo näkyikin mut silti ajatteliin et jos vielä menis omakustanteisesti uuteen ultraan kun en saanut mitään mittoja enkä kuvaakaan gyneltä :whistle: . Ja huoli kalvaa kun pelkää että jos jokin meneekin vinoon. Mulla siis on ollut yksi keskenmeno ja juuri näillä viikoilla... No päivä kerrallaan se on edettävä vaan.
 
Tänään poksahti 16+0 mittariin :eek:

En ole ennättänyt enkä jaksanut kirjotella pikaisesti lukassut vaan.

Olen tehnyt eilen ja tänään 12½h työpäivä ja juu myönnetään, ei sais mutta pakko mikä pakko... :ashamed: Ei ole helppoa olla suorittaja perfektionisti... :whistle: :ashamed: :saint:
Pulla se jo varoitteli viime viikon ylitöistä(tein niitä mutta en ihan noin pitkiä päiviä sentään) supistelemalla loppiaisena ihan todella voimakkaasti. :eek: Säikähdin vaan en näköjään tarpeeksi. Itku kurkussa tänäänkin läksin puol ysiltä töistä...ja eilen kasilta..Huomenna pitäisi vielä jaksaa josko ne sitten olisi tehtynä?:/

Mistä keksiä joku tabletti joka pitäis mielen ja kehon rauhottumaan..Töitä teen öisinkin..ja tekemättömät työt vaivaavat valveilla ollessa vielä pitkään ennen nukkumaan menoakin... :headwall: Oisko kenelläkään off-nappulaa?

Kuvittelin tuntevani jo jotain liikkeitä(voiko näin aikasin tokakertalaisella?) ilmakuplia vatsassa ja iltasella (kun vihdoin kotiin pääsen ja soffalle) tuntuu että kuplat lisääntyy..Liikeitä vai suolistovaivoja? :LOL: :p

Olen tosi väsynyt, sori omanapaisuus en jaksa nyt enempää kommentoida. :ashamed:
 
Huomenia!
Ihan kauhulla luen Minon työpäivistä :ashamed: Tiedän kyllä kokemuksesta kun ei ole vaihtoehtoa kuin tehdä ja sit ne pyörii ilalla, yöllä mielessä :ashamed: mutta mutta tiedät sen itsekkin et NYT SÄ OIKEESTI TARVITSEN PULLANKIN TAKIA HENGÄGDYSTAUON!!!!!!! VIIKKO AINAKIN SAIKKUA VAIKKA KOKO FIRMA KAATUISI!!!!1 ANTEEKS, :ashamed: en tarkoita pahalla mutta sulla on se poitsukin kotona joka kaipaa mamia :heart:
Kyllä ne on Pullan aikaansaamia kuplia eli itsekkin tuntenut nuo ensimmäiset liikkeet 14-16vkolla näistä kahdesta viimeisestä ainakin ;) Tuosta kakkosesta en muista kun niin paljon aikaa ;)

Erka yritä sinäkin jo hengähtää ja nauttia raskaudestasi :hug: Tottahan sitä miettii kaikkea mut tuudittaudu siihen et kaikki on hyvin ja pikkainen kasvaa :heart:

Ihanaa, meidän pikkuneiti alkaa todellakin hahmottaa tuota kuivaksiopettelua, äsken huuti pinniksestä et haluu mennä pissaa pottaan eli nyt oli toinen yö kun vaippa kuiva, päivisin ollaan jätetty vaippa laittamatta jos ollaan kotona tai mennään vaan pariks tunniks ulos et ollaan omalla pihalla, jotenkin kuitenkin tunnen itseni vielä epäonnistuneeksi kun molemmat isot likat olivat päivä/yökuivia kun olivat 2v ja pikkuneiti jo kohta 2v4kk :ashamed:

Taas viimeyö oli risanen :ashamed: näen ihme painajaisia ja kun heräsin niin masu oli tosi kipeä, aamukahvin keitossa pieni ilmoitti et herätty ollaan, kaikki kunnossa ;) :heart:
Eilen tuli ainakin ulkoiltua, oltiin 3h kun ensin käytiin rattailemassa koiran kanssa 8km lenkki jossa matkalla jäätiin tunniksi puistoon leikkii mut kyl mä sit päivällä torkuinkin enkä saanut enää mitään muut kuin ruoan tehtyä porukalle :ashamed:

Mut jospa mä nyt lähtisin valmistelemaan tuon pikkuneidin et päästään taas heittämään nuo teinit kouluun ;) Palaillaan :wave: ja jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 31+5 :heart:
 
Ilmoittaudunpa minäkin mukaan. Eli toista odotan (poika -04) la 22.7.10 ja ikää 38 v.

Tämä toinen raskaus on mennyt vähän kuin sivussa eli en ole esim. juurikaan keskustelupalstoja seuraillut (kuten esikoista odottaessani, jolloin niistä muodostui lähes henki ja elämä!), hyvä jos edes tiedän, millä viikoilla milloinkin mennään. Mukavaa, että tällainen ketju "kypsemmille äideille" on olemassa, veikkaisin että "tavallisissa" odottajien ketjuissa vois tulla ikäloppuolo ;) Se, että ikää on jo näinkin paljon on aiheuttanut omat ongelmansa, lähinnä psyykkiset. Melkein hävettää, jos esim. röntgenissä on kerrottava, että on raskaana, kun tuntuu, että kaikki tuijottaa nenän vartta pitkin... Suurin syy ehkä tähän kaikkeen on neuvolan tätsä, joka aloitti jo ensimmäistä aikaa varatessani puhumaan siitä, kuinka on sitten hyvä valmistautua mahdolliseen keskeytykseen, kun saadaan seulonnan ja np-ultran tulokset. Hyvähän se on asiasta toki muistuttaa, mutta se sai oman olon kyllä tosi epävarmaksi. Tiedän, että riskit kasvavat kilpaa iän myötä ja lapset olisi hyvä tehdä nuorena, mutta kun tämä elämä nyt vain menee/meni näin. Itsekin maalailin mielessäni ties mitä piruja seinille, ennen kuin pääsin np-ultraan ja siellä todettiin kaiken olevan kunnossa. Töissäkin pitäisi kohta jo asiasta mainita, mutta en kehtaa :ashamed:

Mutta näillä mennään, yritän löytää positiivisempaa vaihdetta silmään.

Touhelo 12+6 (muistaakseni... :whistle: )
 
Voisin liittyä myös tänne 35+ odottajiin. Eli ikään on juuri tuo 35 ja kolmatta odotan viikoilla 5+0. Tasan viikko sitten sain tälle varmuuden CB digitestilla ja on edelleen sellainen epäuskoinen olo. Pitkään olen tärppiä odottanut, kun imetys on pitänyt hormonitoiminnan jäässä. Meillä on kaksi tyttöä, jotka ovat syntyneet elokuussa 06 ja 08. Ammatiltani olen yrittäjä ja päivät olen kotiäiti. Minun työ painottuu iltoihin ja viikonloppuihin, joten näin pystymme hoitamaan lapset kotona ja käymään molemmat miehen kanssa töissä.
Kovasti nyt vaan odotan kolmen viikon päästä olevaa neuvolaa, jotta pikkuista pääsisi ultralla kurkkaamaan. Varhaisultraan en varmaankaan ole menossa, kun meillä on neuvolassa oma ultra ja joka käynnillä vauvaa pääsee katsomaan.
-poni ja vielä nimetön masukki 5+0
 
Onnittelut ja Tervetuloa Touhelo ja Poni :flower: :heart: :heart:
Touhelo tosi ikävää tuollainen suhtautuminen jopa neuvolassa :hug: Itsekkin olin vielä 38v kun aloin odottaa ja kun pikkuneidin 1v neuvolassa tai 1,5v neuvolassa käytiin niin silloin jo terkka kyseli et kai työ teette pikkuneidille kaverin ;) Meillä siis meiheni kanssa 2 sarjaa eli teinit ja nyt pikkuneiti ja tuleva :heart: Kertaakaan en ole törm'nnyt siihen et katsotaan ikääni et olisin "liian vanha" ja syksyllä sentään täytän 40v ;)
älä ole siis moksiskaan vaan ole ylpeä raskaudestasi, siitä pienestä jota kasvattelet masussasi :heart:

Poni tuo imetys tuntui meilläkin olevan 100% ehkäisy ja tosiaan 6kk meni vielä lopetuksestakin ennenkuin meillä tärppäs ;) joillainhan se ei vaikuta mitenkään eli ollaan niin yksilöllisiä :) Ihanaa et joissakin neuvoloissa tuo ultra, meillä kun sitä ei ole eikä varmaan koskaan edes tule, sen verran pieni asiakaskunta ja kuntana köyhä :ashamed:

Nyt mentävä siivoilemaan, ei vaan huvittais.....motivaatio kateissa :/ Oltiin jo ainakin ulkoilemassa het nuorison kouluun viennein jälkeen et pari tuntii tuol pihalla vierähti et jotain hyvää tälle aamulle ;)
 
Onnea poni06 ja touhelo! Poni onkin tuolta kuumeilupuolelta tuttu nikki. Meillähän oli melkein samanikäiset lapset eli mullakin 06 (elokuu) ja 08 (tammikuu). Varasin ultran ens viikon perjantaille ihan vaan sen takia et haluan varmistaa et kaikki on hyvin. Eka neuvola on ens viikon keskiviikkona. Jännittää jo etukäteen se seula ja np-ultrakin kun kuopuksesta jäin seulassa kiinni ja jouduin lapsivesipunktioon kun riski oli korkea mutta onneksi oli väärä hälytys. Mahtaakohan siinä seulassa jäädä kiinni jo iän puolesta suurin osa kaikista yli 35 vuotiaista??? :whistle: . Viimeksi kun jäin kiinni niin olin 33v.
 
:flower: :flower: tervetuloa Touhelo ja Poni06 :flower: :flower:

Ilmoitelkaapa jos olisi listaan korjauksia.


Itse olin kolmea kuukautta vaille 40v kun sain Saran. Meillä täällä Kirkkonummella neuvolassa suhtautuivat ikä asiaan tosi hyvin. Sara täyttää jo tässä kuussa 1,5 v =)
 
Tervetuloa Touhelo ja Poni06 :flower: :heart:

Kiva saada uusia kypsempiä mammoja seuraksemme!

Aika ikävä neuvolatäti Touhelolla :/
Kyllähän sitä itekin miettii, että näin vanhana(ainakin minä kun tän raihnasen kropan kanssa taistelen) on rankempaa kun 5 v sitten esikon kanssa.

Ävm70: :ashamed: :ashamed: :ashamed: Muistanhan minä miten sulla oli alkuraskaudessa työnantajasi kanssa todella epämiellyttävää vääntöä. Ja jotta asiat menis vielä paremmin sain kuulla et joudun tekemään extraa tämän jo olevan päälle kun " ei ne muut tule tekemään, vaikka niiden pitäisi viime vuoden tiedot tehdä" Jep jep, tämänhän minä halusinkin kuulla :kieh: Lisää paskakuormaa vaan mun niskaan ja olan kohautuksella että kaikki tässä on lujilla...jep jep mutta te ette ole raskaana...*painokelvotonta tekstiä*
Tänään menee överiks taas...saa nähdä kauan jaksan..ja koska mut passitetaan pakkolepoon sairaalaan... :ashamed:
 
Moro! Täällä rv 8+1. Mulla on ollut pientä ällötysoloa viime viikkoina ja se on mennyt ohi aina syömällä jotain ja sitten taas tunnin parin päästä alkaa sama älllötys. Tänään kuuitenkin iltapäivästä lähtien ei olekaan ällöttänyt... siis nauratte varmaan kun teen ehkä tikusta asiaa :LOL: mutta kun huolestuin et miten se pahoinvointi noin voi kuin seinään loppua :whistle: . Onko raskaushormoni kenties vähenemässä...ennakoiko keskenmenoa! Eli keksinpä taas ikävän asian pohtia. Mies vaan naurahti kun sanoin ton :/ . Mutta miten teillä, että onko se pahoinvointi jatkunut samanlaisena pitkin päivää vai onko päivissä eroja että jonain päivänä ei ällötä ja toisena ällöttää? Kyl tää on aikamoista kun kaikesta tekee ongelman :ashamed: . Mut silti oon huolissani!!!!
 
Moikka Touhelo ja Poni06. :flower: :flower:

Kiva kuulla Poni06 että muitakin yrittäjiä on palstoilla, tosin itse olen jo ex-yrittäjä, ja aamu-TJ:t on tällä hetkellä 1 :D.

Mino. Kun itse olen (ex)työnantaja, niin itseltäni voin hyväksyä ylisuorittamisen, muttei olisi tullut kuuloonkaan työntekijöiltä. Sulla on oikeuksia, pidä niistä kiinni, niin muutkin tekevät! Masuasukki ensin!

Nyt valmistautumaan viimeistä työpäivää varten, taidan viedä pullaa koko poppoolle. Rentouttavaa viikonloppua!!!!

LK TJ 1 töissä - soronoo työelämä vähäksi aikaa :D :D
 
Erka: :LOL: Mulla oli kesto ällötys päällä vain nukkuessa ei ellottanut :x Kaamee kestokapula 24/7 mutta onneksi(kop kop koputtaa puuta) se näyttäisi jääneen taakseen kun 12 viikkoa suurin piirtein tuli täyteen ja heti jos ei koko aikaa ellottanut pohdin samoja kun sinä. Kuulunnee taudin kuvaan, välillä enemmän ja välillä vähemmän..Vaikka helpompaahan se olis jos ei itteään kyttäis koko ajan...mä en ainakaan siihen kyennyt :whistle: :ashamed: :saint:

Heh Olin tänään "vaan" tunnin överiä ja eilen vain kaksi tuntia :whistle: Tuntuu kun olisi ollut normipäivä vaan. :ashamed: Toivon mukaan huomenna pääsis tekeen normipäivän ja lähtemään ajoissa... Puhuin tänään pomon kanssa. Säästökuuri eli apuja en saa ja jos jään veks niin sitten miettivät mitä tekevät... :/ Tämän päivän säästöbudjetti; otetaan irti kaikki ja ajetaan ihminen ihan yli laidan ja sitten seuraava "nauta" kehiin vaan :headwall: Valitettavan yleistä... :kieh:

Pulla palleroinen se ilmoittelee kun sillä on nälkä..eilen kun oli vähän pidempi tauko eli söin lounaan myöhempään alkoi valtava kuplinta mahassa, ruokaa pöytää kerpele..ja niin se oli kiltisti syötävä niin johan vaimeni kuplinta..Pulla huolehtii mamista... :LOL:

Sain työkaverilta sille pieneks jääneet mammafarkut ja hämmästyksekseni ne mahtui vielä päälle...ei kyllä mene kauan ovat jo aika napakat alamassusta mutta pidän nyt niin kauan kun ne mahtuu. :whistle: He olivat ostaneet tosi mageen väriset Emmaljungat vaunut-ois kyllä mullekin kelvannut :LOL: Hankinnat ovat siirretty keväämmälle, meillä alkaa julkkari (julkisivuremontti)ja parveke siis poissa käytöstä joten säilytystilaa on rajoitetummin.Ei siis nurkkiin ylimäärästä tavaraa.Vinttikomero tursuaa jo :whistle:

Mino ja Pulla 16+2
 
Oli sitten pakko tulla fiilistelemään tänne vaikka oma vauva täytti viime sunnuntaina jo 4kk ja on nimeltään Arttu Taavetti. Äkkiä on tämä vauva-aika pojan kanssa mennyt. Ja mikä parasta, mitään ongelmia ei ole ollut vaan poika kehittyy koko ajan, hitaasti mutta varmasti. :D

Ihanasta iltarauhasta nauttiva

Olkkis ja Arttu 4kk
 
Huomenia! =)

Tervetuloa uusille! Ja täällähän karkaa viikot käsistä!!!! Äiti vm70 Olet jo 30 viikon paremmalla puolella ja Mino ja Amatikin ovat kahmineet viikkoja :hug:

Itse olen nauttinut seesteisestä keskivaiheesta ja selvistä vauvan potkuista :heart: Enää ne eivät ole niin satunnaisia ja säikyttäviä, vaan kunnon sarjatulitusta iltaisin. Jännää kun ne tuntuvat eri puolilla masua, on tilaa Heppulilla pyöriä. Vuotokin oli tauolla useamman päivän ja siitä ehkä riemastuneena olen touhunnut enemmän,ja nyt alkoi taasen tuhruttaa :( Odotan kuin kuuta nousevaa seuraava ultraa, ja se on 2 viikon päästä vasta!!! Saa selvyyttä missä mennään, onneksi vauvan sydän pumputtaa vahvasti; syke noin 140... Hmm... Kumpainehan on tulossa? Jos vaikka tällä kertaa kysyisi :p

Ihana nimi Olkkiksen pojalla!!! Perisuomalainen kunnon nimi!

Oliivitar ja Heppuli 18 POKS :heart:
 
Heipsan!
Kiitos Oliivitar :hug: Kyllä tässä tosiaan itsekkin ihmettelee minne tämä aika näin nopeesti menee :ashamed: Sinullakin juuri puoliväli ;) Muistahhan ottaa tosiaan auhallisesti et saatpi pidettyä nuo vuodot poissa, eipä nämä tekemiset tekemällä lopu ;)
Minollakin jo 4viikon päästä puol väli :heart:

Lintukoiralle Onnittelut äippälomalle pääsystä :flower: Pääset rakentamaan nyt pesää pienelle tulokkaalle ihan rauhassa :heart:

Olkkis ihanaa kun käyt moikkaamassa ja pikkumiehen kanssa mennyt hyvin. Ihana nimi :heart:

Mitenkäs on Erkan laita nyt? Koska olitkaan menossa sinne ultraan, olen käynyt lukemassa tuolla 40+ missä enemmit oletkin kirjoitellut mut ei vain raskausdementiaa kärsivänä muista et miten oli vai olitko menossa neuvolaan jossa ultra........

Kyllä nää yöt on risasia :ashamed: miks ei nyt sit saisi nukkua vielä kun voi eli tavallaan varastoon, ehtii sitä ihan riittävästi noita yöheräämisiä :headwall: Lisäks vielä näkee unia et tää on poika enkä rakasta sitä, sit kun herää niin sit itkettää ihan kamalasti etten osaa hyväksyä jos poikana syntyy :ashamed:

Meidän pikkuneidistä on nyt kertaheitolla tullut iso tyttö (2v4kk) :heart: Jätettiin riskillä vaippa kokonaan pois, jopa yövaippa kun en sit rupee illalla taistelemaan asiasta ja kun aamusin herää niin sit hetken päästä menee potalle. Muutaman päivän aikana olen oppinut tuon neitin suht säännöllisen "pissarytmin" ja kun ilmoittaa kiltisti et pitää päästä tai on menossa potallo kuten itse sen ilmaisee ;)

Mun piti mennä tänään hiihtää kun keskimmäinen treeneissä mut esikko lähtikin Lahteen shoppailemaan, on kyllä reissunsa ansainnut, illalla maalasi puoleen yöhön mökissä niin tarvitsee nyt sit katsoo et menenkö sit ollenkaan vaiko sit aamupäivästä vielä tähän lähelle kun ajettu meistä reilun kilometrin päähän ladut pellolle. Meili kovasti halajais ladulle, oli se niin ihanaa keskiviikkona =)

Nyt mentävä hieman siivoomaan, huomenna tulossa porukkaa kun tupperit ;) Palaillaan ja jaksuja kaikille :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 32 poks' :heart:
 
Meen näillä näkymin ultraan ens tiistaina. Ne raskausoireet on tosiaan laimentuneet huomattavasti ja muutos oli yhtäkkinen :eek: . Soitin neuvolaankin asiasta et miks ei oo enää huono olo vaikka vasta rv 8+4. Neuvolantäti ei pitänyt asiaa mitenkään outona tai ihmeellisenä. Sitten meniin taas lukemaan netistä vanhoja keskusteluja palstoilla hakusanazna raskausoireet loppuivat ja sain itseni hermostutettua uudestaan :attn: . Jos kaikki on hyvin niin sitten pääsen tosi helpolla jos oireet nyt jo helpottaa.
Nukuin viime yönä varmaan vaan tunnin kun esikolle (3v) nousi korkee kuume alkuyöstä. Ei oo nuhaa, yskää, kurkkukipua mutta kuumetta riittää. Meillä ei yleensä olla koskaan kipeenä niin huolestuttaa heti tuollainen. Sitten kun ei tuo edes syö kunnolla niin... :attn: Hän kjun on aina ollut tuollainen laiheliini ja huono syömään niin heti huolestuu kun ryuoka maistuu vielä tavallista huonommin ja paino laskee. No kattelen nyt pari päivää ja ens viikolla sitten täytyy toimia joa kuume vielä jatkuu.
Mulla on eka neuvola ens keskiviikkona ja samana päivänä kuopuksen 2v hammasläääkäri. Siellä neuvolassa ei varmaan rv9+1 vielä kuunnella sydänääniä :whistle: ???? Sitten ei tarttis mennä ultraan jos tietäis et sydänäänet kuulis keskiviikkona. Inhoon kuitenkin epävarmuudessa elämistä ja koska viimeksi gyne otti vain kelakorvausten jälkeen 40 euroo niin meen samalle uudestaan ja katotaan tilanne niin ei tartte np-ultraan asti mietttiä.
 
Taidanpa minäkin ilmoittautua tähän 35+ odottajiin.. Itselle tulee helmikuun alkupäivinä 39v täyteen. Iltatähden la. on 25.4. eli nyt olisi viikkoja 25+6(jos olen vielä laskuissa mukana..) Ennestään minulla on 9-vuotiaat kaksostytöt, joten onhan tämä melkein kuin ensimmäistä odottaisi :D Pikkuinen on siis minulle kolmas. Vauvan iskä asuu 160km:n päässä, joten yh:na vielä (ja edelleen ;) ) ainakin kesään saakka; muuttohommat jäissä ainakin koulujen loppuun saakka.
Paljon hankalampi olo jotenkin on jo nyt, kuin tuplilta koko aikana, tosi kipeitä venytys(?)kipuja ylävatsalla ollut siitä asti kun masu alkoi kasvaa.. Ja sitä kokoa muuten on!! No, maanantaina on äitipolin käynti, niin saavat katsoa, mikä tätä masua kasvattaa niin reippaasti. Jospa vain vettä vähän runsaammin.

Tämmöistä tähän alkuun :wave:
 

Yhteistyössä