35 v + odottajat, vol 5

Neuvolassa käyty ja voihan Grrrrrrrr........ painoo oli tullut yli kilo/vko, pissas protskut + ja hemppa enää 120 :headwall: :headwall: Se olisi lähettänyt mut äippäpolille jos verenpaine olisi ollut niissä lukemissa missä yleensä mut onneks verenpaine oli mitä ihanteellisin eli 130/67 siis ei edes lähtö ole ollut näin hyvä ;)
Vauveli ilmeisesti edelleen perätilassa eli ensviikolla uusi aika jolloin yrittää hahmottaa tuon tarjonnan ja jos edelleen sitä mieltä et perätila niin seuraavalle viikolle tilaa mulle äippäpolin jossa katsovat sen ultralla.
Mä en edelleenkään käsitä tuota painonnousua kun vielä perjantaina mulla vaaka näytti kiloa vähemmän ja viikonlopun aikana se nousi tuon toisen kilon, tuli kyl vedettyy juustonaksui ja muita herkkuja mut olen mä kuitenkin liikkunut, eilenkin olin hiihtämässä 5km lenkin :ashamed: Ei auta kuin tarkkailla kunnolla syömistä, pienentää annoksia ja yrittää liikkua vielä enemmän :ashamed: Anteeks tää omanapasuus mut nyt vaan alko niin ahistaa ja itkettää :'(
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 32+3 :heart:
 
Moikka!

Tervetuloa muuttohaukka :flower:. Vielä kerran pahoittelut erkan puolesta :'(...

Päivityksiä äippäloman 3. päivältä, omaa napaa eli neuvolakuulumisia:
Tänään oli neuvola aamulla, KUINKA ollakaan, auto ei sitten startannut pihalta. Kovemmilla pakkasilla ei ole ollut mitään ongelmaa; tietty juuri kun on sovittu meno jonnekin, niin muuten niin uskollinen auto teki tenän... Soitin pirssin, ja sen jälkeen neuvolaan että myöhästyn vähäsen, niin kävi ilmi että lääkäri oli sairastunut, ja neuvolantäti juuri parhaillaan peruuttamassa aikoja. Kun kerroin että taksi oli tilattu jo, päätettiin että käyn perustsekkauksessa... :D Ei mee näköjään muillakaan ihan putkeen :LOL:. Lääkäriaika siirtyikin sitten maanantaille.

Noh, neuvolassa todettiin että verenpaineet oikein hyvät (118/77), ja hemppakin oli noussut hälyttävästä 114 -> 125. Normaalihemppa huitelee tuolla 150 tienoilla, joten pudotusta on ollut aika paljon. Olen syönyt punaisia linssejä oikein urakalla, niissä on valtavasti rautaa, ja kiinnittänyt tosi paljon huomiota siihen mitä syön... Lisätietoa kaipaaville (jos hempat laskee) oli http://www.rautainfo.fi/index.php?k=6932 ihan loistava paketti - poimin ruokalistalle kaikkea mitä voi vain turvallisin mielin syödä. 2 viikon kuurin jälkeen oli tuo hemoglobiini noussutkin mukavasti.

Pikku miinus tuli painosta: paino oli tippunut yli puoli kiloa, kun sitä olisi pitänyt kertyä, ja nyt on raskauskiloja kertynyt vain 6,5 kg aloituspainosta. Niin on paha tuo närästys ja vauveli ihan tuossa rintalastan alapuolella, että vaikka ruoan laatuun on kiinnittänyt harvinaisen paljon huomiota, määrä on liian vähäinen. En vain pysty syömään, kun tuntuu että ruoka jää kiinni ruokatorveen, ja vauva potkaisee aterian takaisin suuhun siltä istumalta. Neuvolassa kehotettiin syömään vaikka kuinka vähän, mutta tunnin, kahden välein, että paino alkaisi taas nousta. Eli ävm70, painon kanssa tapellaan myös täällä... Jos pystyt syömään, niin ole tyytyväinen vaan (jos ei ole turvotusta/nestettä ) - tämä ruoan alas pakottiminen ja hillitön närästys ja oksetus aterian päälle tässä vaiheessa ei tunnu enää kivalta...

Siinäpä nämä kuulumiset, pitäisi varmaan alkaa kohta siivoamaan... Olen kyllä täysin rinnoin nauttinut äippälomasta ja kiireettömistä aamuista :D.

Jaksuja kaikille!!!! Ai ni ja olkkis, ihanaa kun pistäydyit päivittämässä kuulumiset - aivan ihana nimi pojallasi =) LK 35 + 3
 
Erka Voi miten ikävää ja surullista :snotty: :hug: Aivan kuin olisit vaistonnut ettei kaikki ole kunnossa, kun olit niin huolissasi. Jaksuja :hug:

Täällä ollaan oltu nettipimennossa, kun virus tunkeutui koneeseen ja hajoitti koko masiinan.
Raskaus on niin oireeton, että tuntuu ettei mahassa mitään olisikaan. Silti yritän olla luottavaisin mielin ja innolla odotan parin viikon päästä olevaa ekaa neuvolaa, jolloin pääsee pientä kurkkaamaan.
-Poni 6+0
 
Lintukoira: En mä täältä osaa poiskaan olla vaikka Arttu on syntynyt. Mulla on taas vauvakuume mutta saa nyt olla ihan rauhassa kun meidän perheessä alkoi nyt geenitutkimukset siitä miehen sydänsairauden perinnöllisyydestä joten pitää yrittää malttaa odottaa siihen asti että saadaan edes jotain tulosta siitä. Jos sieltä saadaan hyviä uutisia (eli sairaus ei periydy kovin voimakkaasti) niin sitten ajattelin lämmitellä miehen vielä yhteen muksuun... :D

Surullisia uutisia saaneille osanottoni ja :hug: En osaa edes kuvitella miltä teistä tuntuu kun itsellä on kaksi (ainakin toistaiseksi) tervettä muksua.

Että tällaista... Taidan tästä painua petiin. Arttu tekee hampaita eikä voi yhtään tietää etukäteen millainen yö tulee vaikka annoin särkylääkettä. Onneksi huomenna on jo perjantai niin saa sitten EHKÄ pe-la välisen yön nukkua rauhassa...

 
Omaa napaa ja neuvolalääkärillä käynti aamulla:
meidän neuvolassa ei ole (kunnon) ultraa, ja kokoarvio tehtiin vanhanaikaisesti kohdunpohjankorkeus mittaamalla ja tunnustelemalla päältä. Kohdunpohjan korkeus jäi 30 senttiin (32 cm = keskikäyrä ). Kokoarvioksi tuli 2,7 kg. Kun en aamulla ehtinyt tutkia, mitä näillä viikoilla (36+1) yleensä tuppaa kokoarvio olemaan, niin kysäisin ennen poislähtöä asiaa lähimmältä terkkarilta. Hän vastasi että 3 kg.

Ryntäsin autolle ja puhkesin itkuun. Kun raskauden aikana lisäpainoa on kertynyt tosi vähän (nyt 7 kg), ja syöminen on niin todella vaikeaa kun vauva ei ole yhtään tullut alaspäin, niin syytin itseäni kaikesta mahdollisesta ruuan kanssa pihtailusta, jonka takia vauva kärsii energian saannista ja alipainoisuudesta, eikä itkulle meinannut tulla loppua. Olin varma että vauva on alipainoinen ja pahasti kasvukäyriä jäljessä ja se on minun vikani. Jatkoin tihrustelua ja suuntasin parkkipaikalta sitten lähimpään kauppaan ostamaan kaikkia omia herkkuruokia, pullaa ja jäätelöä.

Pääsin ostosten kanssa kotiin, tilitin miehelle (joka on työmatkalla) kuinka huono äiti olen, söin jäätelöä lusikkatolkulla ja itkeä tihrutin. Kunnes kaivoin neuvolasta saadun kirjasen, jossa todettiin, että näillä viikoilla painoarvio on tasan 2700 grammaa. Ällistyin, totesin terkkarin muistaneen painon väärin ja soitin ilahtuneena siskolle. Sisko tyrmäsi kaikki painoarviot ja sanoi että heittoa saattaa olla tyyliin kilolla. Kun hän kuuli ettei painoarvio perustunut edes ultrakuvaan, ja alkoi nauramaan ihan katketakseen. Pyysi tarkistamaan netistä, kuinka hyvin arviot ovat pitäneet paikkansa. No niinhän sitten kävi ilmi, että millään ei voida saada luotettavaa painoarviota. Eikä vauva todellakaan ole edes pienikokoinen (siis arvion mukaan), ja jos olisikin sitä syntyessään, saa nopeasti synnyttyään kilot kiinni.

Syön kyllä ostamani pullat ja jätskit silti hyvällä omallatunnolla pois :).

Opetus: hormonit, huonosti nukuttu yö ja ensikertalaisuus kumuloi ihan käsittämättömiä reaktioita, erheitä sekä liioittelua. Onneksi itselle voi nauraa makeasti - ainakin jälkikäteen :LOL:.

LK 36+1
 
Lintukoira: :LOL: Ne hormoonit :LOL: Hyvä että edes jälkikäteen pystyy itelleen nauraan..nimimerkki kokemusta on. :whistle: :saint:

Täällä töissä tappotahti jatkuu..viime viikolla tuuraja oli opissa joten päivä venyi kun omat hommiin kului pidemmän aikaa kun juurta jaksain opetat...ja tänä aamuna todella epämiellyttävä nakki...ja minä kun olin kuvitellut lähteväni tänääna aiemmin kun mun pieni suuri miäs täyttää 5 v! :heart: :heart: Lähden, kaatukoot koko puulaaki hiivatti! :kieh:
Huomenna ois neuvola...saa nähdä joudunko pakkolepoon :ashamed: Viime yö meni 2 h välein herätessä kun duuniasiat painaa niin pahasti päälle... :'( :headwall:

Kiva, että Olkkis käy kuulumisia päivittämässä!

Mino ja Pulla 17+6
 
... ja voi miesparka, on ihan pihalla että mistäs nyt tuulee.. Jälkikäteen uskaltautuu kuitenkin toteamaan, että "No minä ajattelin, että sulla täytyy olla taas joku hormonimyrsky menossa..." :snotty: :D

Pois vaan Mino työpaikalta ajoissa - sen mitä olet aina yli, voit olla myös surutta jälkikäteen poissa. Jos joku tulee nokkaa koputtamaan, kopauta takaisin. Vähän lujempaa. :kieh:
 
Lintukoira: :LOL: meillä mies toteaa aika usein noin... :ashamed: :ashamed: :LOL: :saint:

Jep ajattelin (ja ilmoitinkin jo) että nyt tää lähtee hakemaan pientä suurta miestä kotio! :heart:
Meitsi osaa olla kyllät arpeen vaatiessa todella veemäinen biatch :whistle: Kysy vaikka mieheltä :LOL: :LOL: :whistle: :saint:
 
Huomenta!

lintukoira
kylläpäs suo on säikytelty vauvan kokoarviossa ja ihan suotta :hug: Silloin vasta kannattaa hiukan huolestua jos tuo kohdun korkeus mitat laahaa alle alimman käyrän tai sit hirmu korkeella ylimmästä ;) Joskus on hyvä pitää herkkupäiväkin :)

Mino hienoa et olet eilen lähtenyt kerrankin ajoissa töistä pois ;) Onnittelut teidän isolle pikkumiehelle :heart:
Voi kun neuvolassa kirjoitettaisiin sulle nyt kunnon saikku, eihän tuosta enää tule mitään :/ Ajat itsesti ihan loppuun :hug:

Meillä jyllää vatsatauti :ashamed: Itselläni koko viimeyön särki maha eikä tiennyt missä asennossa nukkuisi, tai eihän siitä nukkumisesta oikein mitään tullutkaan, nyttenkin mahaan koskee ja vatsa hiukan löysä, pikkainen kyllä liikkuu vilkkaasti vaik nyt sitä kyllä toivoisi että nukkuisi eikä yhtään mylläisi näin kovaa :ashamed: Esikoinen ilmoitti joskus 4 aikaan että kaikki tulee ylös, aamulla herätin keskimmäisen joka myös sano et kiertää, vatsa löysä ettei myöskään kykene kouluun :ashamed: Pikkuneitimme oli la-su välisenä yönä kun kuvittelin että kun lauantaina leivoin pullaa et neiti söi liikaa niitä et sen takia yöllä sit pari kertaa ökäs ja aamulla oli täysin kunnossa. Toivonkin että nuo meidän teinitkin nyt paranisivat tänpäivän aikana kun tää on niin sovittamista kun yhtä vessaa jakaa 3 suht samaan aikaan tarvitsevat niin on välillä ihmettelemistä :ashamed:
Mies nyt on ainoa joka ei vielä aamulla ainakaan valitellut vatsaansa et katsotaan nyt, ihme jos säästyy.....

Huomenna olisi neuvola, toivottavasti pääsen sinne ettei tarvitsisi perua kun nimenomaan aika varta vasten et terkan pitäis uudestaan kokeilla et kuinka päin tämä vauveli tuol masussa nyt on et pitääkö seuraavalla viikolla mennä äippäpolille ultraan tarkistukseen ;)

Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 33+3 :heart:
 
Huomenta masunkasvattajat :heart:

Täällä on flunssa kiusannut, onneksi vain nuhan ja päänsäryn muodossa. Merkillistä tässä vain on se, että minä sairastuin ensimmäisenä :eek: Olen Niiiin tottunut sairastamaan porukan viimeisenä. Täällä päin myös liikkuu oksutautia, taitaa olla koko Suomessa. SE on kyllä yksi kamalimmista taudeista mitä tiedän. Jaksua äiti vm70 :hug:

Jännitys kiristyy.... Perjantaina kauan odotettu rakenneultra!!! Ihaninta on nähdä Heppuli :heart: Kauheinta on jännätä, että kaikki on ok. En aikaisemmin ole ollut näin vauhko :ashamed: Noooh... Kohta voi laskea tunneissa, kun monitorilta näkee elämän ihmeellisyyden.

LK:lla Hormoonit jyllää :D Eikä ne kurjat jätä rauhaan edes vauvan synnyttyä... H-hetki lähestyy :heart: Ihanasti viikkoja! Minon pikkumiehelle raikuvat synttärionnittelut :flower:

Tervetuloa [/b]Muuttohaukka :wave:

Oliivitar ja Heppuli 19+4

 
Ävm70: Pikaista paranemista vatsatautiin. Se on taudeista kamalimpia. :headwall: Sitä ei soisi kenellekään. Onneksi harvoin joudun sen uhriksi mutta vuosi sitten ajattelin kuoleman korjaavan kun yön nukuin vessan lattialla kouristellen minuutin välein. :x Kaameeta!
Mitäs ne neuvolassa sanoivat?

Oliivitar: Oi pääsette jo rakenneultraan..voi että..meillä on aika 11.2 vasta, tuntuu ihan ikäisyydelle. Oletteko menossa 3D/4D ultraan?

Tänään ois neuvola..saa nähdä mitkä madonluvut sieltä tulee :ashamed: Verenpaine ja hemppa varmaan ties mitä... :ashamed: :ashamed: Uskaltaakohan sitä antaa mittauttaa.. :whistle: :saint:

Mino ja Pulla 18+0
 
No niin nyt on sitten varmaan alkuraskauden väsymys hyökännyt kunnolla päälle. Olen ihan uuvuksissa. En jaksanut eden muksujen kanssa lähteä aamulla ulos. Tuli heti huono omatunto. Äsken käytiin lenkillä nukutamassa pikkuinen ja esikoinen sai pulkan kyytiä. Masukin on jo niin pyöristynyt. Ollaan kolmen viikon päästä lähdössä Egyptiin ja ajattelin olevani siellä vielä ihan omissa mitoissa. Täytyy vaan nyt totutella tähän pyöreyteen :)
Vielä viikko neuvolaan ja ekaa ultraan. Menisipä päivät äkkiä :)

Ävm70 Jaksut sitten oksutaudin keskelle!
 
Kiitos kaikille!!!!
......... tuli hetkeks koneelle lukee mut istuminen on pahasta, makaamisessa alkaa särkee selkää, mikään ei ole hyvä :ashamed: Kiertäis ja tulis edes ylös niin voisi helpottaa mut EI; EI mitenkäänkään päin :headwall: Hirveitä polttoja masussa vain, miettinytkin jos ei ala iltaan mennessä helpottaa niin pitääkö oikeesti soittaa johonkin :ashamed: .....
....... menee maate, kun isot alkaa olee siin kunnos et pystyy vahtii pikkuneitiä, itseasiassa vahtineet kyllä vuorotellen koko päivän kun pikkuneiti onneks otti aamulla mun kans päikyt

Mino mulla siis huomenna neuvola jos vain toivonmukaan olen selvinnyt tästä ;)
 
Poni: :hug: Tiedätkö mulla ei tuo väsymys ole helpottanut ja mulla on viikot kuitenkin jo 18...Olenkin miettinyt että koska alkaa se energinen keskiraskaus-ei mulla vaan :headwall: Jaksuja väsymyksen kanssa! Se on syvältä! :hug:

ÄVM70 :hug: :hug: Pikaista parannusta ja toivotaan että olo ei äidy niin ettet pääsisi neuvolaan ja tarkastamaan pikkuisen asento.

Mullahan pieni suurimies oli perätilassa pitkään ja sinne jäi.Yrittivät kysyä, että kännettäisiinkö, sanoin sillä on isänsä luonne ei taatusti käänny(eikä kääntynyt) vaikka mitä tekisitte.:LOL: Niillä mentiin sektioon sitten.
 
Illanköllykkää! Tähän pikaisesti omaa napaa, ennenkuin uni yllättää... Viikko sitten kävin ä-polilla, painoarvio 1032kg :) kivan kokoinen, itse ihan yllätyin, kun kuvittelin olevan jotain 800g. Eilen neuvolassa mittaili kohdunpohjan korkeutta, lukema 29cm! Hiihteli ihan jonniinverran yläkäyrien yläpuolella. Siispä ryystin sokerilientä tänä aamuna labrassa..huomenna kyseltävä tuloksia nlasta.

Huomenna(?) lisää, nyt pötkälleen, että jaksaa herätellä koululaisia aamulla!

muuttohaukka ja typykkä 27+2
 
Huomenta!
Kyllä tässä taas alkaa elämä voittamaan =) =) Selkä makoomisesta kipeä ja masu hieman kiree mut muuten tuntuu et jess, se siitä, hirveetä oli, en toivo kenellekkään vastaavaa :/
Nyt aamusta pääsen sinne neuvolaan, neidit jää vielä kotiin parantelemaan ihteään kun niillä kans särkee kaikkiä jäseniä ja esikolla nousi illalla vielä kuumetta 38,5 vaik nýt aamulla 6 aikaan ei enää ollutkaan.

muuttohaukka eipä niissä sokereissa aina tarvitse mitään olla vaikka nuo sf-mitat olisikin yläkäyrällä tai painoa tulisi yhtäkkii reilummin. Toivotaan että saat hyvät tulokset ;)

Palaillaan, tulen jossain vaiheessa kertoilemaan neuvolakuumiseni ;)
Mino niin mitenkäs sulla se eilinen neuvola, oliko verenpaine noussut tuosta kamalasta ylityösarasta vaiko ei ja puhuttiinko ollenkaan saikusta kohdallasi?

Mukavaa pakkaspäivää kaikille, täällä taas -26,5 eivätkä luvanneet kamalasti helpotusta :/
 
Huomenta :)

Tänään onkin pinossa tiedossa neuvola-uutisia =) Itse kauhulla odotan seuraavaa neuvolaa, kun paino alkaa karkaamaan käsistä :ashamed: Tosin rauhallisemmalla tahdilla painoa tulee enemmän, kun hyötyliikunta jää vähäisemmälle, ja liikunta on kokonaan pois kuvioista; Niin ulkona kuin makuukammaristakin :whistle; Jos positiivisesti ajattelee, niin onpas vauvalla sitten varastoja mistä tankata maitoa :saint:

3D/4D ultra kiinnostaisi aivan mielettömästi!!! Olisihan se ainutlaatuinen tilaisuus elämässä, kun olen ajatellut tämän jäävän viimeiseksi vauvaksemme... Ikääkin tuli vuosi lisää alkukuusta. anjamarita :attn: päivitykseen voi muokata muhkeat 39!
En ole edes ottanut selville ultran hintaa tahi paikkaa, tiedän tosin hinnan pyörivän siellä 200 ? tienoilla, huih. No perjantaina, jos saan hyviä uutisia ja hyvän kuvan, olen autuas siitäkin. Vauvan potkut, jotka eilen illalla tunsin jo masun päältä :heart: kielivät kyllä vilkkaasta asukista. Onkin kiva arvuutella, miten päin ja millä mutkalla Heppuli milloinkin on.

Muuttohaukka Minullakin edessä sokerirasitus... Tosin pidän sitä lomana arjesta, kun pääsen nuokkumaan ja lukemaan lehtiä TK:n tiloihin ilman katrasta ;)

Oliivitar ja Heppuli 19+5
 
No niin, nyt olisi neuvolassakin käyty ;) Pikkanen on ehkä raivotarjonnassa, näin ainakin terkka epäili ja potkutkin tuntuneet enemmän navanseutuvilla kun vielä viimeviikolla enemmän tuol alhaalla. Ensviikolla vielä tarkistelee kokeilemalla ja sit katsotaan et onko tarvetta mennä äippäpolille ultraan ;)
Pissa oli puhdas mut ketoiinit oli 2 plussalla mut epäili et johtuu kuivumisesta, enhän mä eilen juonut oikeestaan yhtään mitään, puhumattakaan syömisestä. Verenpaine oli hieman kohollaan 135/ 75 mut sekin meni niissä uomissa missä liikuskellut. Hempan sanoi ottavansa vasta ensviikolla ja paino oli tippunut -1,2kg eli turvotusta lähtenyt kun viikko sitten tosiaan painoa oli tullut tuon 1,2kg/vko. Sf-mitta oli 32cm kun viimeeks 33,4 ja tämänkin laittoi samaisen turvotuksen häviämiseen :) Kaikenpuolin siis kaikki kunnossa :heart:

Oliivitar näin jälkikäteen syntymäpäivä Onnittelut :flower: Kyllähän se paino sitten lähtee ajan kanssa ja suht itsestään jos vain pystyy imettämään ja muutenkin. Nuo tätit jaksaa aina neuvolassa "vouhkata" tuosta painosta :( Vaikkakin kyllähän mä itsekkin siitä stressaan välillä :ashamed:
Meillekkin tämä on viimeinen vauveli ( vannomatta paras ) , itselläni tulee syksyllä 40 täyteen ja onhan meillä sitten ns. 2 sarjaa kuten muut ihmiset sen meille ilmaisee ;)

Mukavaa päivää kaikille :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 33+4 :heart:
 

Yhteistyössä