Helsingin Sanomat: "SDP ei peruisikaan sosiaalitukien leikkauksia, ja siihen on selvä syy"

vierailija
Vasemmistoliitolla on tietysti omat kikkansa. Se muun muassa kaivaisi ensi vuodelle ”harmaan talouden ja verovälttelyn torjunnasta” peräti puolen miljardin euron verotuotot."

En tiedä miksi tätä kutsutaan"kikaksi".
Arvioiden mukaan valtio menettää harmaan talouden seurauksena jotain 1mrd€ ja 14mrd€ väliltä vuosittain. (Sisäministeriö)
Verottaja on ilmaissut että on resurssipulaa ja talousrikoksien tutkiminen on ruuhkautunut, todennäköisesti samasta syystä.

Jostain syystä kuitenkin tämä rikollisuudesta johtuva tulonmenetys nähdään sitten ongelmana vain Vasemmistoliitossa.
Tämä.

vierailija
"Nyt tuntuvien sosiaaliturvaleikkausten voi kuitenkin tulkita kelpaavan Sdp:lle, sillä puolue ei niitä peruisi."

Ja tämä Muhosen tulkinta on Muhosen tulkinta.

"Oppositon vaihtoehtobudjetit ovat eräänlaista leikkirahalla pelaamista."

Aivan kuten hallituksen budjettikin. Varsinkin kun kaikki säästöt ja työllisyyden kasvut perustuu talouden kasvuun, jota ei tule ja jota leikkauspolitiikka vain kurjistaa.

vierailija
"Nyt tuntuvien sosiaaliturvaleikkausten voi kuitenkin tulkita kelpaavan Sdp:lle, sillä puolue ei niitä peruisi."

Ja tämä Muhosen tulkinta on Muhosen tulkinta.

"Oppositon vaihtoehtobudjetit ovat eräänlaista leikkirahalla pelaamista."

Aivan kuten hallituksen budjettikin. Varsinkin kun kaikki säästöt ja työllisyyden kasvut perustuu talouden kasvuun, jota ei tule ja jota leikkauspolitiikka vain kurjistaa.
Jos ei ole kasvua, niin sitten leikkaukset jatkuvat kunnes ei ole jäljellä mitä leikata.

vierailija
Riikka Purra on tänään saanut toruja liian hapokkaista puheistaan eduskunnan puhujapöntössä. Hän on kuin puberteetti-ikäinen teinityttö, jonka suu pitäisi pestä päivittäin saippualla.
Huomenna luultavasti hänen blogi on täynnä vielä tuhdimpaa settiä.

vierailija
Kuulisin itse sdp tämän enkä "hs analyysista". Itse juttu kun on maksumuurin takana ja leikkausista johtuen en maksa lukemisista niin vaikea sanoa asiasta mitään.
Demareilla nenee hyvin, ja persut ovat kusessa. Ei asian varmistamiseen tarvitse maksutonta lehden lukemista.
Persuilta puuttuu sivistynyt peruskäytös.
Jos ei pysty normaaliin kielenkäyttöön ja itsehillintään, seuraavissa vaaleissa istutte opposition penkeissä.

vierailija
Demareilla nenee hyvin, ja persut ovat kusessa. Ei asian varmistamiseen tarvitse maksutonta lehden lukemista.
Persuilta puuttuu sivistynyt peruskäytös.
Jos ei pysty normaaliin kielenkäyttöön ja itsehillintään, seuraavissa vaaleissa istutte opposition penkeissä.
Ai sen varmistamiseen että sdp ei peruisi leikkauksia? Itse haluan silti varmistua ihan itse asian tarkastamalla..

vierailija

Koittakaa nyt uskoa ettei vanhaan ole enää paluuta, vaan jokainen joutuu ihan itse kantamaan vastuuta omasta toimeentulosta.
Joko on valvontakamerat asennettu ja turvamies palkattu kun massoittain toimeentulostaan vastuuta kantavia lähtee etsimään elantoaan mistä löytää?

Yhteistyössä