*HUHTIKUUN MASUASUKIT*Joulukuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Gardenia:
Älkää nyt hyvät ihmiset sorkkiko itte sitä kohdunsuuta, jättäkää se lääkäreitten hommaksi :x minä en paljoa uskaltaisi myöskään ite mennä tökkimään, tiedä mitä saa aikaseksi kun ei ole koulutusta siihen hommaan eikä mitään tietoa. mutta en tosiaan menis työntään sormia sinne kokeilumielessäkään...)Ihan vaan ystävällisenä vinkkinä !
Minusta tuntuu että pieni kokeilu ei voi olla pahitteeksi koska enemmän kai se saa iskua siinä kun sitä pippeliä sinne tungetaan...
Enkä minäkään nyt ihan räpelöi sitä..Kunhan sen verran olen kokeillut että on pehmentynyt ja että se pää on hiukka aukinaisen oloinen...
Pahemmin ne lekurit sitä ronkkii :LOL:
Niin ja mulla ainakin löytyy noita hanskojakin että ei tartte sillä paljaalla sormella bakteereineen päivineen tutkia :D

Aika jännä miten hankalalta kuulostaa päästä saikulle..Itse olen miettinyt että jos joutuu hakeen aiemmin saikkua niin minä en kyllä pysty parin viikon saikulle edes jäämään ja siksi vähän kartankin sitä että menisin lekuriin..Jos minä jään saiklle niin se pitää luvata sitten mammalomaan asti..Yrittäjillä kun sekään ei ole niin helppoa et jää vain...
Mutta toivottavasti pystyy olla loppuun asti..

Liikkeiden laskemisesta..
Edellisissä raskauksissa ei kyllä ole tarvinnut alkaa laskemaan kun on ollut niin hirveää vilskettä että aivan kamala..Nyt tuntuu että muutamia potkuja ja ehkä yks sellanen hereillä olo hetki tuntuu päivässä..Kääntyilyjä kyllä tuntuu jen mut on kyllä puolet hiljasempi asukki ku edelliset..Sitte aina huolestuuki että onko kaikki ok..

Täällä vaivaa selkä ja yhä kaikki luut alapäässä..Huomaa ettei enää jaksa töitäkään samalla tavalla ku ennen.. Seisoskelu on pahinta ku alkaa huippaan niin et pyörtyminen ei ole kaukana. Alavatsaan alkaa pistää yleensä heti jos nostaa jotain tai vaikka huutaakaan tai muuten touhottaa.. Hirveesti ei suppareita vielä ole mutta niitäkin kuitenkin tulee..

Eikös täällä muuten ole ketään muuta joka epäilis ultrassa saatua sukupuoliennustetta?
Tai onko jollakin ennen ollut sellasta..
Minua ihmetyttää ihan hirveesti tää mun tunne.. Kun ei tosiaankaan tunnu siltä että se olis se poika mikä luvattiin..Ja tilatut vaatteet tuntuu et tulee väärän värisiä..
Vaikka ihan kiva kyllä olis se kolmas poika niin ainakin pojat sais hyvän leikkikaerin,muttakun en vain usko että on poika..
Joskus olen kuullut tälaisesta tunteesta jollakin ja äitini on hyvä esimerkki..
Äidillä kuoli masuun viimesillään vauva ja siitä oli sanottu monessa ultrassa että poika ja kun joutui synnyttämään vauvan olikin tyttö.. Satu nimellä oli puhutellut vauvaa koko ajan... Oli vain isälle todennut lopuksi että saduksihan se vain jäikin... :'( :'( :'(

Mutta nyt pitänee taas lopetella ettei tule kiirelähtöä töihin..
Hyvää päivänjatkoa kaikille masun kasvattajille!!
Laittakaas niitä masukuvia tänne taas kun niitä on niin ihana katsella!!!

Vaavimasu ja napukka 21+1
 
Liikkeiden laskemisesta: Mulle on jäänyt jostain lukemastani mielikuva että liikkeitä tuolla menetelmällä luotettavasti pystyy alkaa laskemaan vasta jostain viikolta 27-30 lähtien. Onhan se vauva vielä kovin pieni ja nukkuu paljon.
Tosin itsekin välillä mietin kun vauvalla on päiviä jolloin on hiljaisempi ja taas toisinaan ottaa sellaisia spurtteja, mutta liene kuuluu asiaan kun kuitenkin joka päivä liikuskelee.

Eilen tosin oli hauska seurailla aamulla kun maha pomppi vauvelin liikuskellessa. Tänään sitten toistaiseksi onkin hiljaisempi aamu.
Myöhemmin on kiva alkaa seuraamaan sitä vauvan rytmiä ja verrata sitä sitten syntymän jälkeiseen. Esikoisen aikana sain aika hyvää osviittaa siitä miten meillä tullaan valvomaan. :xmas: Vaikka eihän sekään kiveen kirjoitettu ole. ;)

Eilen jäin pohtimaan miehelle että mitenkähän sitä vauvaa osaa muulla nimellä kutsua kun nyt on ollut alusta saakka Beanie. Jotenkin eilisissä aatoksissa tuntui oudolta että joskus hällä on ihan oikea nimi, jolla kutsutaan. :saint: (tai ainakin pitäisi kutsua :D)
Noh, hölmöjä nää mun mietteet. :ashamed:
Mites muilla tuon asian suhteen? :wave:

Ruttana & Beanie 23+1 :heart:
 
Huomenta mammat :)

Kurjasta kelistä huolimatta täällä hymyillään leveesti :D Juuri kun eilen huolehdin ja valitin, ettei ole vauvan liikkeet tuntuneet KUNNOLLA pariin päivään ja olin jo lähdössä äippäpolille, niin sitten vauva olikin aamusta (tai siitä kun viestin tänne laitoin!) yöhön superaktiivinen - ja sama jatkuu edelleen, ihanaa :) Varsinkin illalla ja yöllä tuli iskuja joiden voimasta säpsähtelin ja säikähdin. Myös mies pääsi nauttimaan potkuista pitempään, kun vauva oli leikkisällä päällä ja tömäytteli miehen painalluksiin vastaukseksi kunnon potkuja. Enkä muuten taaskaan nukkunut hyvin, tällä kertaa koska vauva mylläsi huolella läpi yön. No, parempi näin kuin valvoa huolestuneena liikkeitä odottaen! Mut päätin etten enää edes yritä laskea liikkeitä, vaikka joku päivä ei niitä tuntuisi niiiiin paljon. Eihän tässä vaiheessa kaikki liikkeet edes tunnu ja toisaalta, vauvoillaki on varmaan väliin ei-niin-aktiivisia päiviä.

Vointi on mulla yhä erinomainen. Ei mitään muuta vaivoja kuin piinaava närästys. Päivän mittaan menee joku 5-10 kpl Rennietä ja eilen kuntosalilla yhtä selkäliikettä (piti olla pää alaspäin) tehdessä tuli jotku ihan karseet vatsanesteet ylös :x YÄK. Mut muutoin kaikki ok ja voin mm. käydä hikiliikkumassa yhä viitisen kertaa viikossa, kun ei oo suppareita, lantio- tai selkäkipuja.

Onnea hyvistä utrakuulumisista, ainakin Jouskis ja SuskiH79 olivat kai käyneet. Kohtahan varmaan koko porukka on niissäkin käynyt, pitkällä ollaan :)

miinulainen ja outison, jo on omituiset asenteet teidän lääkäreillä ja työnantajilla. toivottavasti saatte pikaisesti molemmat saikkua siihen äippäloman alkuun asti.

ruttana meillä myös mietitty samaa et miten sitä osaa sit joskus kutsua vauvaa "oikealla" nimellä :D

t. manna + lilli rv 23+1 :heart:
 
manna8: Ootko Gavisconia kokeillut tuohon närästykseen? On myös sallittu raskauden aikana ja mä totesin tehokkaammaksi kuin Rennien, koska tekee jonkinlaisen suojaavan "kerroksen" ja estää happojen nousemisen ylös asti. Suosittelen kokeilemaan. :wave:
 
Heipä hei.
Ens viiikolla ois tarkotus mennä 4D:hen.Pitääkö sinne nyt mennä rakko täynnä vai tyhjänä?
(.) Vatsa pyöristyy kovasti ja samoin vaa'an viisari kiihtyy yllättävän nopeasti nollasta seitenkuuteen..Turvotusta alkanut jonkin verran tulemaan.mm rystyset alkaa häviämään ja kengät puristaa.Oon verenpainetta seurannut kotosalla ja alle 140/90 jää. Aloin jo tossa toissaviikollla huolestua kun joka ilta tykytteli niin paljon ja siihen päälle vielä kaamee närästys,tuntu kuin joku ois kuristanut kaulasta!Karmee olo...Nyt tykyttelyt vähentyneet.

Liikkeistä vielä..Oon parisen viikkoa tuntenut liikkeet ihan selvästi ja kyllä tällä toukalla on oma rytminsä ja välillä on hiljaisempia päiviä välillä vilkkaita.Aínakin alkuviikosta hlääkärin tuolissa istuessa alkoi sellanen mylläkkä mahassa että!

Jaksamisia kaikille tässä joulukuisessa ilmassa...
 
Tervehdys kaikille!

Kirosin taas eilen tietokoneen kanssa, "aina" kun olen jotain tärkeää tekemässä, kuten laskujen maksu tai lomakkeiden täyttäminen, kone pimahtaa ja menee aivan tilttiin tai pimenee. Eilen päivällä pimeni, eikä suostunut toimimaan koko päivänä. Illalla, kun mies tuli töistä kotia, kone toimi tosi hyvin, mutta kun minä klikkasin ensimmäisen kerran koneesta, kone jumittui.. En yksinkertaisesti suostu toteamaan itseäni mämmikouraksi, sillä en ole. Mutta, meidän kone nyt sattuu olemaan miehelleni hyvä ja mulle erittäin surkea. Tästä syystä mies ei suostu hankkimaan uutta konetta... aarrgghh...

No niin, jospa sitä hieman rauhottuisi. Eilen, kun olin lasten (6hoitolasta+1oma) pihalla aamulla, mulle tuli kauhea ahdistus, ihan henki salpaantui, pyörrytti ja oksetti. Olo ei meinannut mennä ollenkaan ohi. Täytyi ihan riisua takki ja kaulahuivi pois jottei mikään kiristäisin kaulasta. Se oli aivan kauheaa. Sitä kesti noin 30min. Meinasin jo soittaa apua, mutta sitten pikku hiljaa olo rupesi tasaantumaan. Huh Huh.

Juu, tosiaan toimin perhepäivähoitajana (lapset päiväunilla, hetken rauha) ja kun oma 1,5vuotias tytär on sairastellut koko syksyn kahden viikon välein, pomo päätti että joko mä hoidan 3viikkoa 7.30-19 tai hän ottaa multa pois 3lasta ja tilalle ei anna enää uusia, sillä jään jo maaliskuun puolessa välissä äitiyslomalle. Kiristystähän tuo oli, mutta ei ollut varaa kieltäytyä. Mutta ajattelin pitää myös vuosilomiani ennen äippälomaa, ihan vain kiusalla kun noin kusipää tuo pomo. Mulla siis lapset ikähaarukalla 1.5v, 2v, 4v, 4v, 5v, 6v ja 7v. Eli raskasta on ollut.

Täytyy nyt katsoa kuinka kauan tuota työtä jaksaa tehdä, onneksi mulla 7 päivän loma jouluviikolla, saa siis rauhassa laittaa joulua kotona. Ja siihen on enää 2viikkoa, JESS. Odotan kyllä innolla joulua, saadaan koko perhe kasaan, siis ydinperhe, minä, mies, tytär ja miehen 2poikaa. Viime joulun viettivät oman äidinsä luona ja söivät aattona jauhelihakastiketta ja spagettia. Arvatkaa ovatko innoissaan kun saavat viettää aaton meillä. Saavat syödä jouluruokaa niin että navat paukkuu..

Juu, taidanpa mennä lukemaan päivän lehti ennen kuin ensimmäiset lapset heräävät ja sitten onkin jo välipalan aika.

Lunta odotellessa,
Manzu, 19+6
 
Happy79 Mulle ei annettu mitään rakkoon liittyviä ohjeita, enkä ees asiaa ajatellu. Muistan käyneeni tutkimuksen jälkee pisulla, mut täynnä rakko ei tosiaan ollu. En usko, että sil juurikaan on merkitystä :)

Onnea hyvistä ultrauutisista!!

Hei eiks kaikilla paikkakunnilla oo rakenneultra? Tästä oli vääntöä luennolla ja jotenki mä olin sitä mieltä, että kyllä on.

Säde ja poju 21+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Manzu:
Täytyy nyt katsoa kuinka kauan tuota työtä jaksaa tehdä, onneksi mulla 7 päivän loma jouluviikolla, saa siis rauhassa laittaa joulua kotona. Ja siihen on enää 2viikkoa, JESS. Odotan kyllä innolla joulua, saadaan koko perhe kasaan, siis ydinperhe, minä, mies, tytär ja miehen 2poikaa. Viime joulun viettivät oman äidinsä luona ja söivät aattona jauhelihakastiketta ja spagettia. Arvatkaa ovatko innoissaan kun saavat viettää aaton meillä. Saavat syödä jouluruokaa niin että navat paukkuu..

Manzu, 19+6
:'( Ihanasti kirjoitit. Olen todella iloinen perheesi ja lapsienne puolesta. Joskus kuulee kurjia tarinoita uusioperheistä( mitään yleistämättä) , niin tämä on oikein positiivinen hyvän mielen tuova kommentti. Ihanaa että lapset saavat oikean Joulun ruokineen :heart:
 
millipilli
Alkuperäinen kirjoittaja SädeI:
Hei eiks kaikilla paikkakunnilla oo rakenneultra? Tästä oli vääntöä luennolla ja jotenki mä olin sitä mieltä, että kyllä on.

Säde ja poju 21+6
Ei välttämättä ole. Nokialla esim. ei ollut vielä tähän syksyyn asti. Tai siis täällä oli yksi ultra, sai valita joko np- tai rakenneultran, mutta sitä kylläkään ei kerrottu että sen saa valita... ja laitteet oli niin huonot että rakenneultrassa kannatti käydä yksityisellä
 
Hah. Arvatkaas mitä kävi. Kävin tänään siel työterveyslääkärillä. En saanu firman omalle lääkärille aikaa ku vasta ens ti, ni ne anto mul täks pväks ajan jolleki toiselle, joka sit kirjotti saikkua ti asti. NOH. sit soitin pomolle että mul on ti (taas) lääkäri ja siit että mul on nlalääkärin lausunto siit et pitäs siirtää kevyempiin hommiin. Pomo oli ku eri mies, selitti että onhan meillä kevyempiä hommia vaikka miten paljon että ei muuta ku tuut ke töihin sit. Vähän mä jäin hoo moilasena kuuntelee sitä että hetkinen.. ei siel pari viikkoo sitte viel muita hommia löytyny.

Mulla on jotenki semmonen kutina persuksissa että se pomo, jonka kans en muutenkaa tuu toimeen, on keksiny jotai ikävää mun pään menoks. Aina tietysti parempi että on töitä, meinaan tää himas makaaminen alkaa jo kyrsiä, mut voiks se pomo oikeesti laittaa mut tekee töis mitä vaan? Siivoamaan?

Rv20+5
 
gardenia ;) No harm done.

Muillekin tiedoksi, soitin eilen neuvolantätille ja hän sanoi että tule huomenna käymään niin katsotaan. Tänään sitten kävin ja hän katsoi ja sanoi että kaikki on ihan kunnossa. Nimenomaa samanlaista kuin Sanni-Maria tuolla jo aiemmin kirjoitteli, että paikat on turvoksissa ja siksikin tuntuu niin erilaiselta. Mitään seksikieltoa tms. ei annettu. Olispa edes antanut kun on muutenkin niin hiljasta :LOL: Mä luulen että miehellä on vähän vaikea suhtautua nyt muhun, ei oikein uskalla "sisältyä" ;) .

(.) Olin tänään hammaslääkärissä, korjasivat reijän ja sain jo uuden ajan toukokuun puoleenväliin jolloin röntgenkuvataan leuka, ettei siellä ole ahtaissa hammasväleissä enemmänkin reikiä :( ja samalla katsotaan noi viisurit että kannattaako ne mahdollisesti poistaa kokonaan.

Huomenna mulla on se rakenneultran uusinta, viimeksi kun kaveri ol niin pieni ettei ultraaja nähnyt sydäntä kunnolla. Tai siis sydänkin oli niin pieni. Ihan hölmöä että edes ottivat mut silloin niillä viikoilla eli 18+3. Kun täällä tuntuu kaikilla muilla olleen paaaaljon myöhemmin. Huomenna on sit tasan 21 :heart:

Yksi ilta minäkin neuvottelin maha-asukkaan kanssa, muutaman kerran onnistuin tönäsemään oikeasta kohdasta ja hetken kuluttua vaavi potkaisi käteen kunnolla. Harmi että mies nukkui jo enkä hennonnut herättää.

 
Heip siskot! :D

Tässä teille ensinnäkin puolivälikuva tiistailta:


Sit närästyksestä mulla on todettu refluksitauti, mutta kaikkia ennakko-odotuksia vastaan se ei oo ärtyny nyt mitenkään, vaan närästää lähinnä kun maha on tyhjä, ja siihen on viel toistaiseks helppo lääke: syöminen. ;) Kyllä tiiän että se tästä lisääntyy se närästys, ja varmaan ruisleivän joudun jossain vaihees jättää väliin... Mut viel nautin ku voin. :)

).) Tänään ollu totaalinen vauvashoppailupäivä! Ensin varattiin äidin kanssa ompelukone jonka haen huomenna! :D Se ON vauvatarvike tässä huushollissa! :D Sitten äiti osti Punkerolle Lindexiltä ihanat 56-senttiset valkoiset velourhousut. Sit me käytiin Baby Ozissa, ja mä ostin harmaan hoitolaukun (ruskea olis ollu normaalihintainen, harmaan sai 10?:lla)! Ja nyt mies tulee sieltä haetun pinnasängyn ja patjan kanssa kotiin ihan just! :D Brio Basic sänky 89?!
Jee mä olen niin innoissani!!! :D
Nyt Punkeron olis parempi olla maanantaina parhainpäin! ;)

Laala ja Punkero rv 20+2
 
Eiks se laita odottavat äidit jotenki eriarvoseen asemaan ku kaikkialla ei anneta samanlaisia palveluita... Ultrat itestä ainaki tuntuu niin tärkeeltä, että yhtäkään en jättäis pois. :/

Teppana: täälläki "vähä" hiljasta :LOL:. Miestä kyl kiinnostaa, mut mä pelkään et siel on jotai tapahtunu ku tulee niitä supistuksia ja sit menee into :'( . Huomenna soitan sille terkalle ja puhun asiasta. Yritän vielä päästä lääkäriin jos vaikka osais rentoutua.

Laala sul onki jo iso masu :heart:
 
SädeI eli tosiaan, ei oo kaikkialla. Vuoden 2010 alustakohan se oli, et laki määrää, et jokaisen kunnan on tarjottava kaksi ultraa. Sitä ennen siis on kuntakohtaista. Mut onneks tuo laki tulee sit sillo voimaan, vuonna 2010 se ainaki oli, mut en tosissaa muista, et heti vuoden alustako se astuu sit voimaan vai myöhemmi =)

Ny tosiaan saatiin mekin kone takaisin, ni pääsen jossai vaiheessa teidä juttuihin ehk takaisin mukkaan.. Jahka ehdin kaikki lukea =)
 
Heippa kaikille!

Täältä tulee iloisia rakenneultra kuulumisia! =) Kaikki oli vauvelilla hyvin ja vastasi täysin viikkoja. Heilutteli meille kovasti ja saatiin heilutus kuva mukaankin ja monenmonta muuta ihanaa kuvaa. Ja voi pientä reppanaa, kun sille tuli hikka.. oli niin hassun näkönen kun masussa hikotteli :) Sukupuolta ei kysästy, kun täällä on muutamalle kaverille hermostuttu kun ne on kysyny, niin ajateltiin sitte pitää rauha maassa :D Mutta uskokaa vaan, niin mua rupes niin kovasti jännittää, että kumpiko siellä asustelee :D noh, vielä saa reilut 4 kk jännittää =) Pakko oli sitten päästä heti ostoksille taas, jotain vaatetta ja muutama helistin ja pehmosoittorasia tarttui mukaan :) Voi kyllä sitä niin odottaa, kun saa ruveta laittamaan kaikkea valmiiksi vauvelia varten!

Eilen tunsin taas pitkän aikaa liikkeitä kädellä masun läpi, mutta miehellä oli peli niin ei päässy kokeilemaan.. Se niin innokkaasti aina juttelee masulle ja yrittää tuntea liikkeitä, mutta eiköhän se pian :) Millä viikoilla teillä mies on tuntenu liikkeet masun läpi?

Sori, oma napaista tekstiä, mutta on niin onnellinen olo =) :heart:

Oikein hyvää vointia kaikille!

Sannismami ja masuvauva 19+4 :heart:
 
heippa taas.. rakenneultra on nyt takanapäin.. :D kaikki oli hyvin ja vaavi makoilee tuola kohdun pohjalla, joten ei ihme että on jatkuvaa pissahätää.. vastaa viikkoja 19+4 (menee samaan malliin kuin esikoisen kanssa)..sukupuolta kysyttiin mutta ei saanu kätilö hyvin selvää kun napanuora rullalla haarovälissä =) mutta ei se haittaa oli vaan taas ihanaa nähdä taas pikkuista..

laala kiva mahakuva

t. lumi-enkeli rv 20+2 :heart:
 
Heibba!

Huomenna on ultra!
Mulla oli rakenneultra kuukausi sitten,sen jälkeen aika on mennyt tosi nopeasti..kai sitä jännitti sen verran.Vaikka kyllä nytkin vähän jännittää :)

Supistuksista Mulla ei mun mielestä ole ollut yhtäkään mutta eilen maha pullistu sillee oudosti kun seisoin mutta se ei tuntunut kyllä yhtään miltään..Eli oisko se silti voinut olla supistus vai olikohan vauva joka vaan jotain kummallista duunas siellä?

Minkä takia se seksikielto saadaan?

Mies sanoi mulle tänään että olen sen mielestä nykyään tosi "sexy" kun on lantio leventynyt,tissit kasvanut ja se tykkää tosta isosta mahastakin..Niin suutuin sille sitten kun kävin jotain miettimään että enks mä sit ennen oo ollu sen mielestä seksikäs...Tajusin onneks pitää pääni kiinni,murjotin vaan koneella.Myöhemmin mietin että voi jeesus että tuskin se sitä millään pahalla tarkotti että eiköhän ollu kohteliaisuus ennemmin.Taitaa sitteki tää raskaus tehdä vähän herkäks :LOL:

Mun mielestä meillä Lahdessakaan ei ole ollut vielä muutama vuosi sitten kuin yksi ultraNyk. onneks on ne kaksi.

Outison Meillä oli töissä silleen että jos ei ollut joillekin töitä niin pomo pystyi laittaa esim. siivoomaan.Jos ei halunnut niin sitten sai lähteä kotiin palkattomalle.Mutta ei kai se sua raskaana olevaa naista kehtais laittaa siivoomaan siis tarkotan että eihän sekään mitään kovin kevyttä hommaa ole..tai riipuu tietty millasta siivousta.

Misstar 22+6
 
neuvola kuulumisia, tänään oli siis neuvola

pissa, ok
paino noussut 217g/viikko.
RR: 120/79
Hb: Ei mitattukkaan tällä kertaa, en tiiä miksi.
kohdunpohjankorkeus 15cm
sydämen syke n. 140

TinyAngel & Pikku Pirpana 19+0
 
sannismami Kiva juttu kun ultrassa kaikki hyvin. :heart: :heart:
Meillä ei ainakaan vielä ole mies tuntenut liikkeitä.Vaikka ei ole istukkakaan vaimentamassa liikkeitä.
Minäkin vain kaksi kertaa tuntenut käteen asti potkun. Muuten tunnenkin
möyrintää ja kutittelua melkein päivittäin...ja minulla nyt rv 19+0
 
onnea ultranneille!! :) kiva että on vauveleilla kaikki hyvin :heart: ite joutuu kitumaa vielä vähän aikaa.. 16.pvään asti.. :(

sannismami mie oon ite tuntenu aikamoisia potkuja jo päälle, mut sit aina ku ukko laittaa käden masulle ni samantie loppuu mylläys :D " kukas hitto toi on" :LOL:
päivittäin kyllä pikkuinen myllää ja kokoajan voimistuu liikkeet.. ihanaa :) jee huomenna ollaa täälläki jo puolivälissä!!! aika menee hurjaa vauhtia.. miettikää nyt, ei mee kauaa ku ollaa kaikki ihanat pikkuiset nyytit sylissä :heart:

ziki ja pontso 19+6
 
:D Ongelma se on tämäkin. Te, jotka joulukortteja lähetätte niin meinaatteko mainita lähettäjänä myös maha-asukin? Suurinpiirtein kaikki joille meiltä kortti lähtee tietää tulevasta perheenlisäyksestä, niin onkohan se sitten vähän turha vielä erikseen "ilmoittaa"? Toisaalta, kyllähän mä tietyille ihmisille laitan koirankin toivottajaksi joten miksen sitten tätä.. hmm.. :xmas: kaikenlaista sitää tuleekin mietittyä..
 
TinyAngel, joo mullakin istukka vas. takaseinämässä, että ei oo "tiellä", mutta eiköhän ne pian voimistu niin että mieskin tuntee =) Onnea ultraan, äkkiä se viikko hurahtaa!

Zikiziki, odottavan aika on pitkä.. :/ mutta pian se ultrapäivä koittaa, onnea :) joo monet on sanonu, että aivan kun pikkuinen lähtis karkuun, kun iskä tulee koittamaan :D ja sitte mietin, että tuntuuko ne ittellä kädessä jotenkin vahvemmilta sen takia kun tuntee ne sisälläkin..
Mutta kyllä kertakaikkiaan ihanaa, kun pikkuisen liikkeet voimistuu ja tuntuu jo päivittäin :) ja sitä odotan innolla kun masu rupeaa heilumaan :) :heart:

MisStar, onnea matkaan ultraan!

Nyt untenmaille :)
 
terveiset neuvolasta 22+5 on kaikki oli ok paitsi lääkäri kuunteli sydän äänii niin pikku sintti laittoi lisälyöntejä sydämmeen :( :( :( noh jouduin viettää neuvolassa 1½h kun niitä sydämmen äänii kuuneltiiin moneen otteeseen mutta sit se rauhottu muuten olis tullut lähtö kättärille tarkkailuun :| :| :| mutta onneksi kaikki oli hyvin loppujen lopuksi eikun 2vko:n päästä uudestaan neuvolaan
 
onnea hyviä ultrauutisia saaneille :flower:

ruttana kiitos vinkistä! täytyy ehdottomasti kokeilla tuota. olen niin kyllästynyt sekä närästykseen että rennieen jo... ehkä mun pitäs miettiä myös mitä syön, koska ilmeisesti tulinen ruoka, ruisleipä ja sitrushedelmät ei tee hyvää ja noi on mun herkkuja! :p

meillä mies tunsi vauvan liikkeet ekaa kertaa ehkä vkolla 21+. nyt vkolla 23 tuntuu liikkeet tosi usein jo masun päältä, vaikka mulla on toi vaimennin (=istukka) edessä :)

mä sain eilen jätettyä HR:än KELAn paperit. piti soittaa ite KELAankin, knu ei meidän HR:kään ymmärtäny kaikkee :D eli jos joku tarttee apua, voin yrittää tulkkaa kysymyksiä ja kertoo mitä niihin pitää vastaa. tosin erityisäitiysrahoista ym. en tiedä, mun tapaus oli tää perus, eli suoraan vakitöistä jään äippälomalle, normaalin verotuksen mukaan äitiysraha jne.

mukavaa melkein vkl ja hyvin vointeja kaikille!

t. manna + lilli 23+2 :heart:
 

Yhteistyössä