*HUHTIKUUN MASUASUKIT*Joulukuussa

onnea ultriin!! :)

voi itku ja hammasten kiristys! |O sain vasta aamulla viiden aikaa unen pääst kiinni, ku oli maailman pahin migreeni! ei auttanu paljoo panadoli :( oli kyl nii tuskainen yö.. ja sit viel kaiken lisäks jouduttii siirtää rakenneultra ens viikon tiistailta torstaille :( iha ku ei muuten sitä jo odottais ku kuuta nousevaa.. mut pakko oli siirtää et pääsee toi ukko mukaan sinne ku se nii kovi haluaa olla kaikessa mukana, ja hyvä niin :)

nii pitää teillekkin kertoo nyt ku perjantaina tuliki postissa lappu isännöitsijältä että meillä ollaan pidetty kova äänisiä juhlia ke-to ja to-pe yönä! WTF?!? kyllä meillä miun omasta mielestä ollaan ihan vaa nukuttu sillon (ellei meillä sitte unissaa oo tapana bilettää) :D soitin isännöitsijälle ja naama punasena huusin et jumakauta mie oon raskaana ja ukko käy töissä et ei oo kyllä meiltä kuulunu toi meteli (kaks viikkoo sit ollaa muutettu taloon) et tosi kiva olo tuli sitte siitäki.. :( no eilen aamulla lähin sitte koiraa ulkoiluttaa ni oliki jätetty paketti oven taa ja siinä oli anteeks pyyntö kortti valituksen tehneiltä naapureilta ja iso konvehtirasia ja suklaalevy!! no miehä annoin heti anteeks(omat suklaat just loppunu) :D mut et onneks osaavat sit kuitenki pyytää anteeks ku olivat vääriä ihmisiä syyttäny..

hohhoh jokoha ois valitusta tarpeeks tälle päivälle :D eilen saatii vauvelille hoitopöytä, pikkuhiljaa pitää alkaa keräilemää noit tarvikkeita..:) masussa mylläys kovenee päivä päivältä :heart: miul on muutes iha tyttöolo, vaik ukko on iha varma et poika tulee..

ziki ja pontso 20+3 :whistle:
 
Tsemppiä kipeytyneille!! Ja ultrauutisia odotellaan ;)

Zikiziki: tosi tyypillist, et uusia asukkaita syytellää. Mut ainaki tuli huono omatunto jos isännöitsijä kerto teijän tilanteest :p. Raskaana olevaa naista ei kannata suututtaa :D

Tässä just syön aino jätskiä. Suosittelen kaikille tätä raparperi-mansikkaa :whistle: . En kuitenkaa ollu viel tarpeeks lihonnu ku neuvolas mitattii :LOL: . Jees, tulin yövuorosta ja aamul ei oo tuntunu potkuja. Oli pakko oikee dopplerilla tarkistaa et beebis vielä kunnossa on ja siellä se sydän sykki :heart: . On varmaa yhtä väsyny yöstä ku äitinsä.

Säde ja poju 22+3
 
talvitie tyttö :D aiotteko muuten sailyttää salaisuutena syntymään asti?

meille EHKÄ tyttö tulossa, tai näin ultrassa vähän vaikutti, ja enkös mä eilen sit sortunu ostaan huuto.netistä yli 20-osaisen vstasyntyneen pikkutytön vaatepaketin :whistle: vaikka olin just vannonut et meille tulee vain neutraaleja värejä. juu, et se siitä lupauksesta mut yritän skarpata vähä paremmin kaikkien muiden hankintojen kohdalla , just joo :D
 
pitäs nähä talvitien kuva kokonaisuudessaan, eli vähä isommalta osalta ja tietää millane ol ennen raskautta.. Ku toisaalta ois poikamasu mut toisaalta näyttää tyttömasultakin hitusen.. Jos mie arvaan tyttöö ni oon vähemmistös :D
 
AAM
huih mitä oksennusstoori Vaavimasu :hug: ja mukaräyhäys- ja migreenitarinoita zikizikillä on ollut... :hug: ei käy kateeks meidän edelleen jatkuva yskä pojalla..

Voimia supisteluiden kanssa niistä kärsiville :(

Tuokaahan hyviä ultrakuulumisia niitä vartovat.. :)

). ) Tarkistin tuon HB asian ja kun tokalla kolmanneksella laskee alle 120 espoossa yleisesti on noi sitä mieltä että lisärauta on tarpeen (20rv:n jälkeen siis ) ennen sitä saa mennä sinne 110 mut sit alkuviikoillakin pitää ottaa jos menee sen 110 alle rv20..

Sit oma napa: Hemppa siis mulla 132, sf mitta 19,5cm vaava oli taas köllöttelemässä oikealla puolella kohtua tykkää siellä makoilla muutenkin :whistle: tai siis usein.. aamusin ainakin semmoi lonno siellä :D :LOL: huomaa missä neiti rötköttää..

Antoivat mukaan Kelapaprut ja niiden kanssa huomenna hr-ossulle käkkimään :) muistelisin että otin edellisistä kun tein niin kopiot vartan vasten ettei tarttis "kysellä tyhmiä" mutta taisin jättää ottamatta.. |O

Huomenna taas töihin, jos nyt sais sen "kehittymättömyyskeskustelunkin" pois alta pomon kanssa.. :ashamed: odotan "innolla" koko asiaa.

:wave: Nyt ukko nostamaan pedin pohjalta sii juu leidies..

AM & hippunen 22+0 POKS
 
AAM
SS musta ne postitetaan apaut samoihin aikoihin... jos siis on la mutta mene ja tiiä :D
me ei oteta pakkausta varmaan :| .. :whistle: ei niin paljoa siinä tarvitsemaa tavaraa.. ja niitä hypistelykamoja on kotona kaappi väärällään :D
 
Merkkaanpa minäkin itseni tähän joulukuun pinoon. On taas ollut semmoista hässäkkää ettei oo ehtiny ku pikaisesti lukaista muiden kirjotukset :) Suurimmalla osalla on ainakin mennyt mukavasti tämä keskiraskaus ja hyvä niin :heart: Täällä iskiaskipu vaivaa välillä aivan helekkaristi ja kovasti ku touhuaa niin johan alkaa supistelemaan =( Mutta sinnillä ja hampaat irvessä pitää jatkaa. Aion olla töissä äippäloman alkuun asti jos ei väkisin muuta määrätä :) Saahan sitä supistella vaikka kuinka paljon jos ei kohdunsuulla tapahdu muutoksia..
Hemoglobiinista: Mulla viime neuvolassa 110 ja oikeestaan tiesin että oli laskenu kun oli päänsärkyä ja väsymystä. Määrättiin lisärautaa ja nyt on ainaki olo ollut parempi. Neuvola on perjantaina seuraavan kerran =) Mukavaa taas päästä kuulemaan vauvan sydänäänet :heart:
Joko muut on tehny kaikkia ihania ostoksia vauvalle? On ollu ihan pakko ostaa muutamia sinisiä/vihreitä pikkuvaatteita :) Myöskin vaunut, pinnasänky ja sitteri on vauvalle jo oottamassa!
Talvitie joo ihan poikamassu sulla, on niin pysty :) Ihanasti näkyy jo!

Joululahjagallup Joko ootte joululahjat ostanu? Ite kävin just ostaan viimeset niin ei tartte sitte pahimmissa ruuhkissa pörräillä =)
Semmosia tällä kertaa.. Mukavaa joulunodotusta mammaystävät :heart:

annuli ja Martti 23+3
 
Minäkin postittelen perjantaina nuo kelan paprut ja odotan kyllä innolla äippäpakkausta. Aika suloisia vaatteita tämänkertaisessa pakkauksessa =) Mun käsittääkseni ne postitellaan hakemusten saapumisjärjestyksessä.. Tai ainaki meidän esikoisen kohdalla ootin suht samassa vaiheessa ystävän kanssa vauvaa ja postitin hakemuksen paljon aiemmin. Sain myös pakkauksen paljon aikasemmin kuin ystävä.. Mutta tiedäppä tuosta nykyään =) Kunhan tulee ennen vauvaa..
 
apua, miul tuli kauhee morkkis.. :ashamed: ku yöllä kärsin siit kauheesta migreenistä ni kiukkupäissää otin neljält yhen panadolin ja ku ei auttanu ni viiden aikaa otin toisen ja yhen buranan.. oonks mie iha kauhee ihmine? :( hirvee olo nyt ku vauva myllää masussa kauheesti, ni tuli tosi paha mieli ku meni sille aiheuttaa kauheen lääketokkuran.. :( vai oonks mie vaa nii tunteellisel päällä tänää?? :D
 
Talvitie: Tuosta kuvasta veikkaukseni on poika. :D

zikiziki: Huoh, niin tutun kuuloista, mutta hyvä että selvis. Itse aikoinani samassa tilanteessa heti muuton jälkeen oli alakerran naapuri soittamassa sunnuntai aamuna ovikelloani joskus ennen klo 8 :whistle: että oli kuulunut täältä yöllä meteliä ja musiikkia soitettu kovalla. Jep.. varmaan oli kun nukuttiin silloin. :kieh:
Ja eipä siihen jäänyt, mutta ei siitä sen enempiä.

ON: soittelin tuossa kättärille näistä supistuksista ja sain kehoituksen olemaan uudelleen yhteydessä mikäli jatkuu eikä para-tabs helpota. Ottavat sitten sinne tarkistukselle.
Mukavan tuntuinen kätilö oli puhelimessa.

Kelapaprut: Mulla odottaa hakemus edelleen. Tosin töihin oon jo toimittanut sinne kuuluvat paprut. Pitäis sinne tosin vielä soittaa ja kysyä tarkka ajanjakso mille maksetaan palkkaa äitiysloman alussa, jotta saisin senkin siihen hakemukseen täyttää. Ja sitten ei muuta kun netin kautta menemään. ;)
 
Allusmamma, nii juu ku teilhä o jo toine tulos..Meil eka ni sen puolesta ol itsestäänselvää meille, et pakkauksena se otetaan :)

Ruttana toivotaan, et supistukset helpottais!

Ja kyllähän äitiyspakkaukset vääjäämättäkin tulee saapumisjärjestyksessä. Kunnasta riippuen varmaan se odotusaikakin on joku 2-4vkoo. Mut eihä ne ny massana niitä postittele vaan sitä mukaa tosiaan ku hakemukset tulee :)

Mie oisin muutoin netin kautta laittanu hakemuksen menemään, mut en nähny mitään vastaavaa hyötyä siittä.. Ku kummiskin piti se todistus raskauden kestosta sinne toimittaa ni sama se oli sit täytellä ne paprut ja viiä kaikki sinne kerralla :) Isyysloman/rahan hakemus sit meneeki eriksee ku mies on kertaamas nyte..
 
Hani multa voi ton tyttöarvauksen ottaa pois :D Meinaa mul ei enää oo aikoihi ollu varma olo tytöstä. Ja kahesti poikaunia nähneenä mä oon menny sekasin ja alkanu miettii, et josko oiski poika :D Tyttöolo tulee jos mietin sykkeitä ja sitä, et karvat ei kasva nopeesti ja kaikkii muitaki pienii juttui... Mut sit toisaalta poikaolokin on kuvioissa ku on ollu nii helppo raskaus :D Eli saa sit nähä huhtikuussa, et kumpi sielt tulis :D
 
Zikiziki Mulla oli kanssa ja on vieläkin aika ajoin kovaa päänsärkyä, johtuen just tosta raudanpuutteesta. Joko sulla on mittailtu hemoglobiinia ja lisärautaa määrätty? Sekin vois nimittäin auttaa.. Ja mäkin oon ottanu burana 400mg kun ei oo ollu parasetamolia kaapissa :ashamed: Mut ei kai siitä suurempaa haittaa ole, kuhan ei päivittäin popsis..

Jee jee, ylihuomenna saa kans kela-paperit täyteltäväks ja pääsee taas taistelemaan sinne toimistolle :) Tulee taas astetta todemmaks tää raskaus :D
 
Piin viime nauvolakäynnillä oli 124 hemppa..en oo lisärautaa syöny.. tää on vaa nii inhottavaa..:( tuntuu et kohta varmaa käy taas särkemää, kävin äske pihalla vähä käppäilee, tuli vaa mielee et voi myös johtuu alhasesta vernepaineesta..

ziki ja pontso 20+3
 
Ultrakuulumisia...
Meillä oli yks tosi vilkas yhteistyökyvytön tyyppi masussa jolla kaikki rakenteet kohdallaan ja hyvin vastasi viikkoja (paino 344g). Syke oli 150.
Yritettiin sukupuolta kurkkia mutta ei näkyny viitteitä oikeen kumpaankaan suuntaan... :kieh: Joten ultraaja veikkaili tyttöä, mutta sanoi että voi ihan yhtä hyvin olla poika, ja kulkuset vähän myöhemmin sit vaan laskeutua. :LOL: Siellä se potki ja vilkutteli ja heilui muuten kauheesti mut millään ei meinannu liikkua sellaseen asentoon että sydäntä olis saanu katsottua. Ultraaja sit puolväkisin tuntui työntävän sen mahan läpi sopivaan asentoon...

Se virtsarakko täynnä menemisjuttu oli siis sellainen ku turkulaisten pinosta joku oli vissiin saanu uuden ajan ku ei ollu ollu rakko täynnä eikä ollu saatu hyvin kuvaa.... No se ultraaja sit sano, että joskus on hyvä et on rakko täynnä ja joskus hyvä että rakko tyhjä, että jos on paljon "mahanpeitettä" niin pitää olla rakko täynnä. Et parempi tietty että näin päin on varustautunu.. no sit se ultras hetken rakko täynnä (ja olo oli aika ikävä ku Punkero jo menomatkalla oli keksiny että virtsarakkoa on kiva potkia), ja totes että pisulle siitä. :LOL: Eli mulla sit pitiki olla rakko tyhjä. :LOL:

No mut nyt on tosi onnellinen olo taas kun kaikki oli hyvin ja oli tosi vilkas tyyppi. Sen verran viel ajattelin sit olla turhamainen että varaan ajan YTHS:lle jos siellä se gyne suostuis mulle selvittää kumpi on. Kuulemma parin viikon päästä pitäis selvemmin näkyä se asia. ;)

Niin ja viel nassukuva:


Laala ja villi Punkero rv 20+6
 
Mä kävin kans Mäntymäessä Turussa ultrassa ja siel sanottii et pitää olla rakko täynnä kun menee rakenneultraan.. no ensinnäki mul oli iha jäätävä hätä jo ennen ku ehdittiin ees sinne paikan päälle, ja sit siel oli ajat viel 45min myöhässä. sit ku päästiin sinne sisälle ni se ämmä lätisi jonnin joutavaa paskaa varmaan vartin ennen ku päästiin asiaan. ja sit se sanoki että sulla on kuule rakko niin täynnä että mee vessaan, pissaa ihan tyhjäks vaan. Ni wtf... hiukan otti päähän.. Ja ku kaiken lisäks tulee viel silleen että ku rakko tulee iha älytön täyteen ni sattuu iha sairaasti. eikä se lopu siihe et käy vessas, sit tuntuu viel pitkään ku ois kauhee hätä...

Tiiättekö turkulaiset muute onko runosmäessä nlalääkäriä?

Rv21+2
 
Olipas kiva lukea sukupuoliveikkauksianne! :D ;) Tosiaan sukupuolta yritettiin kyllä katsella rakenneultrassa, mutta vauvan jalat oli kokoajan tiukasti yhdessä :heart:. Sen perusteella siis ehkä hiukan tyttöolo vahvistui. Sykkeet taas vaikutti ennemmin poikasykkeiltä (125-145). Niin että saas nähdä! :)

Ja en tosiaan viitsinyt laittaa tähän koko kuvaa, kun tuli otettua pelkät rintsikat päällä. Täytyy yrittää muistaa seuraava kuva ottaa vähän säädyllisemmissä kamppeissa :D.
 
Hyvin kirjoitettu Talvitie tuo jalat tiukasti yhdessä. Meillä oli esikoinen aina jalat ristissä, ongelmien takia usein ultrattiin eikä koskaan saatu vilausta alapäästä ja tyttö tuli. Nyt tässä raskaudessa vauva on ultrattu kaksi kertaa viikoilla, joissa voi nähdä mahdollisesti sukupuolen ja kummallakin kerran jalat ovat olleet reteesti levällään ja suurella todennäköisyydellä poika tulossa. Meillä sitten ehkä on ainakin niin, että tyttö oli siveyden sipuli ja poika kovasti näyttämässä vehkeitään :LOL: :LOL: lopullisen varmistuksen saa sitten synnytyksessa
 
Tuosta jalkojen asennosta ultrassa... Jos on tyttö tai poika niin sen jalkojen asennon ei kuulemma pitäis häiritä, että taitava ultraaja osaa katsoa löytyykö munasarjoja. Että mun siskolla oli kuulemma siitä nähty että tyttö tulossa 100% varmuudella.

Itellä tosiaan nyt ihan arvauksien arvauksia. :kieh: No mut saapa jännittää vähän pidempään, saas nähdä jatkuuks jännitys siihen ultraan minkä ajattelin varata vaiko peräti synnytykseen asti. ;)
 
Ei hitto.. kirjotin äsken pitkät plörinät ja painoin tabulaattoria ja sen perään backspacea joten kaikki katosi tuuleen.. kilin kellot... :kieh:

Oltiin koko porukka, siis minä, mies ja koira mun vanhemmilla koko viikonloppu ja en ole koneella liiemmin viihtynyt.
Mulla on ihan mainio 11 vuotias pikkusisko. Nukuin hänen kanssaan nyt pari yötä kun mies valtasi siskon sängyn. Me tytöt voitiin helposti nukkua puhallettavalla patjalla siinä vieressä ;) koirakin nukkui vielä patjalla meidän kanssa. Kysyin sitten la-iltana siskolta että uskaltaako hän kokeilla josko vauva potkaisisi käteen. Tunsin sitten ison potkun itse ja siskokin sanoi että "joo, tunsin", sillä oikein silmät kirkastui :heart:. SIsko on ihan mainio tyttö. Meillä on 13 vuotta ikäeroa ja silloin kun hän oli vauva hoidin häntä tosi paljon. Olin monesti hänen kanssa kotona jo silloin pikkuvauvana, että äiti ja iskä pääsi kauppaan ja asioille. Meillä on aina ollut pikkusiskon kanssa semmonen tosi ihana lämmin side. Toki muutkin sisarukset on mulle supertärkeitä mutta tää nuorimmainen on kyllä ihan omaa maataan.

Perjantaina oli se sydämen uusinta kontrolliultra. Kaikki kunnossa, sydämessä läpät yms paikallaan. Sukupuolta ei kysytty.. Tulee kumpi tulee. Mä luulen että kun mä toivon poikaa niin tulokas on sitten kuitenki tyttö.

Lisäks sain vielä perjantaina turvakaukalon vihdoin ja viimein. Eli meillä on nyt sitten britax-römer baby safe plus, marcel värisenä. Minusta tuo oli halpa, maksoi 119?. Muuten mitään suurempaa ei vielä olekaan tullu hommattua...
 
Huomenet kaikille!

Talvitie
kyllä minä olisin poikamasun kannalla tuon kuvan perusteella..
Itseltänikin olen miettinyt että onko tämä masu nyt erilainen kuin edellisellä kerralla..
Minusta tuo masun perusteella arvailu on ihan turhaa kyllä kun riippuu ihan rakenteestakin että millainen se masu on,mutta kyllä joillakin on ihan erilainen masu pojista kuin tytöistä..

Nyt olis H&M paketti haettavana..Olis niitä pikkupoikien vaatteita...Mitä jos ne onki väärän värisiä...Kuiteski sadalla eurolla tilasin sieltä...Toivottavasti sitten ainakin tulis jollekki odottavalle tutulle poika niin sais myytyä ne..

Täällä oksennusrumba sitten meni nopeesti ohi onneksi..Itelle ei sit onneksi tullutkaan..Nyt sain sentäs 9h nukkua yöllä...
Silti tuntuu että univelkaa jäikin.. JA kaiken lisäks on taas sellanen olo että tänään taitaa pyörryttää..Just illalla mietinki et ei oo taas vähään aikaan ollu....Tuntuu ainaki just samalta ku aina aamulla ku se on tullu...Mikähän hiivatti siihen vaikuttaa...

Tuosta jalkojen asennosta..
Meilläkin on kaikki hyvin auliisti jalkoväliään esitelleet joten sen suhteen vois uskoa että tämäkin on poika,mutta.. Kaikki tuntuu aina sanovan et joko ei nähny haaroväliin tai et jalat ristissä/yhdessä niin et ei nää..ja yleensä se on ollut tyttö..
Huomenna olis ittelläki neuvola niin jospa ne ultrais sielä.. En malta oottaa et sais varmistettua ton sukupuolen..
Vauvalehden keskustelussa kun kyselin niin tuntui aika monelle käyneen kuitenkin niin että ultran "varma poika" olikin ollut tyttö.. Oli muka pallit näkynynt selvästi,mutta olikin jäänyt pallit matkanvarrelle ja tyttö syntynyt.. :LOL: Silti tuntuu että pitäis kai tollasen "varman lupauksen" olla pitävä..Ja pitihän se tosta kuopuksestakin paikkaansa..
Te varmaan jo kyllästytte tähän höpötykseen..Taidankin lopetella ja alkaa valmistautua töihin lähtöön...
Huomenna tulis sitten taas 22täyteen..On tullut melkein joka vko otettua kuvia masusta joten luultavasti huomennakin napsaisen taas kuvan..

Hyvää päivänjatkoa kaikille ja hyviä vointeja..

Vaavimasu ja napukka 21+6
 

Yhteistyössä