*HUHTIKUUN MASUASUKIT*Joulukuussa

Heippa. Täytyy nyt jotain tulla tarinoimaan kun pinon mokoma oli pudonnut jo seuraavalle sivulle, nyt tytöt ahkerasti kirjoittelemaan :D

Minä olen nyt 2 vkon sairaslomalla ja viikon päästä on kontrollikäynti lääkärille. Supistelut, selkäkivut tähän ajoi ja saa nähdä mitä jatkossa sitten. Toivoisin että saisin jo jäädä sitten kotiin loppuajaksi. Illat alkoi olemaan melko tuskaa kipuineen ja väsymyksineen. Kuitenkin pitäisi äidiksi riittää lapsille vielä iltaisin.

Vauvalle on pari vaatetta 4 bodya ja parit housut pesua odottelemassa kovin näkyvät väritykseltään poikavoittosia olevan, mutta tytön tullessa on varasto pullollaan tyttömäisempää vaatetta. Toisaalta olisi ihan kiva kun voisi alkaa peseskelemään tässä hissuksiin vaatetta lipastoon, kun vaan tietäisi mitä varastosta kaivaa. Toisaalta ne neutraalit värit voisi sieltä erikseen pestä alkuun odottamaan niin olisi vauvan tulo vähän "lähempänä" taas.

Tänään poksahtaa 24+ rv käyntiin ja aika hurja ajatus että ~15 vk niin vauvan syntymä olisi melkoisen lähituntumassa. Meillä eka syntynyt 38+ ja toka 37+ ja tämä 3. menee tietty 2 viikkoa yli :D

Ihania masukuvia olette laittaneet. Tässä vielä omanikin viime viikolta

Saapi komentoida sukupuoliarveluita mahan perusteella, niitä on hauska kuulla leikkimielellä :heart:

Iitanen


Lisäänpä viellä noita kivoja "mittareita" kattokaa nyt kuinka pitkällä me JO ollaan
=)
 
AAM
me ollaan ihan sika pitkällä ! sain eilen neuvolast just toisen lääkärineuvola-ajan ja sanoi terkka että sitten ollaankin jo 27 viikolla :eek: OLIN että täh ?!? joo uude vuoden jälkeen 14.01.09 on käynti ja sisätutkimus. tsiisus ja siitä sit pari kk niin jään pois äiskärille.. :x KULP !! ei sen näin nopsaan pitäny mennä...

AM & hippunen 22 :heart:
 
Luultavasti en mene enää töihin ennen äippälomaa.
Kohdunkaula oli lyhentynyt 0,5cm 2 viikossa ja on nyt 2,5cm mutta kiinteä ja pysyy kiinni yskäistäessä. Lääkäri konsultoi toista lääkäriä ja päästivät minut toistaiseksi kotiin vuodelepoon. Uskoisin, ettei tartte kauheasti enää lyhentyä kaula kun ottavat osastolle, koska nyt jo asiasta piti keskustella. Esikoista varrotessa jouduin osastolle vajaaksi viikoksi 22+5 viikoilla, jolloin kaulaa oli jäljellä saman verran, mutta yskäistäessä suu hieman aukeni. Keltarauhaspistos annetaan kerran viikossa viikolle 30 asti keskus-sairaalassa.

Että sellaista, arvatkaan vaan mitkä fiilikset on, kun kuitenkaan ei kukaan pysty synnytystä estämään korkeintaan hieman hidastamaan.. No täytyy toivoa, että menee täysaikaiseksi kuten meni esikkokin.

Onneksi on kannettava kone niin voi sängyssä näprätä konetta
 
täältä myöskin jaahassulle kohdunsuun kiinnipitäviä säteitä! (en voi sille mitään mutta mua hymyilyttää ajatus tuollasista säteistä, oon vissii kattonu liikaa jotain sci-fi juttuja :D )

Moon ollu ahkera. Oon tehnyt itse joulukortteja pitkästä aikaa ja niistä tuli kivoja. Vaikkakin suurin osa materiaalista on ostettu tiimarista ja vaan liimattu kartonkiin.. Ite tehty kuitenki. Tässä linkki jos haluatte vilasta http://www.japaninkippura.net/korttitehdas.html
 
Iitanen, mä oikein kauhistuin noita laskureita! Samalla mietin, että kohta on joulu, sit onkin jo uusi vuosi, ja sit on enää 2kk niin alkaa äippäloma (maaliskuun alku, siis)! Mihin tää aika on taas mennyt? (ja mulle ei oo tietääkseni vielä haettu sijaista, ei edes aloitettu, pomo taitaa luottaa siihen, että oon töis maaliskuuhun asti)

Jaahassu, tsemppiä sinne! Hyvä, että osaavat laittaa lepoon, eikä ainakaan jäädä ihmettelemään sen asian kanssa. Toivotaan, että asukki jaksaa pysyä yksiössään huhtikuulle asti!

Milkylle :flower: hyvistä ultrakuulumisista, samoin Laalalle tännekin pinoon!

Teppana, ihania kortteja! Mä ihastuin noihin poroihin heti. :D Porot on jees, niitä tulee aina kesäisin Lapissa kytättyä.

Huomenna onkin taas neuvolan vuoro, viimeks lupasivat kelan lippulappuja. Huoh, pääsee taas pitkästä aikaa sitten aktiivisten opiskeluaikojen pähkäilemään sen firman kaavakkeita. :/ Niin, ja paino on taas noussut kilolla, nyt +5. Ja eilen tein joulutorttuja, nam. Yksi tuossa odottaa syöjäänsä työpöydän kulmalla :kieh: .

ventti + viuhti 23+1

viuhdilla olis teille kovasti asiaa, kun just alkoi meuhkaaminen kun aloitin kirjoittamisen... mutta kun äiskä ei ymmärrä mitä se tuolla potkimisella haluaa sanoa :LOL:
 
nyt sitte huusin huutonetistä ison paketin ihan pienelle tytölle vaatteita. et ois pare pysyä tyttönä nyt sitte tai äiskä suuttuu :LOL:

jaahassu toivottavasti ei kohdunsuulla tapahdu enempää mutoksia. jos joudut osastolle niin kuka hoitaa esikoisen?
onneksi itsellä ei nyt näillä näkymin ole mitään ihmeellistä kun mun on pakko toi poika hoitaa, tuli mitä tuli :|
 
Ihania kortteja Teppana! Mahtava idea tuo virkattu (vai oliko se letitetty?) lumi tuolla porojen alla!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista milkystern!

Tosiaan kiva lukea noita sukupuolipohdiskeluja massun muodon ja vauvan asentojen perusteella :). Monet on tästä mun massusta sanoneet että ihan poikamassu, mutta tosiaan muuten tyttöfiilikset jatkuu. Sitäpaitsi esikoisestakin kaikki toitotti että selvä poika ja tyttöhän sieltä sittne syntyi :heart:.

Iitanen sinun massun asukasta veikkaisin kyllä pojaksi ;). Olikos teillä jo sukupuolesta tietoa?

Talvitie 23+6
 
Voi viulu, on pitkä aika kun olen kirjoitellut.Lukemassa kyll olen käynyt harva se päivä mutta on selkä vihoitellut niin vimmatusti että en ole jaksanut jotenkin ottautua kirjottaa :x
Olo on kun ryhävalaalla ja oman puntarin mukaan mulle olis nyt muutamassa viikossa paukahtanut 3 kg lisää painoa :headwall: , en ala!!!!!!!
Nyt tarttee ottaa itseään niskasta kiinni ja jättää ne hiivatin joulutortut muille.

Pitäs vielä jännittää ens maanantaihin asti kun vasta sitten on se "tarkastus"ultra ja kuinka ollakkaan mies on just silloin töissä eikä pääse mukaan.Saan sitt ihan yksin mennä sinne tärisemään, noh jospa kaikki olis kumminkin hyvin :(
Olen kamalia painajaisia nähnyt, ehkä alitajunnassa jotain jyllää...

tein viikonloppuna syntiä, söin aurajuustobroileria Abc:llä ja kotona muutaman siivun lämminsavulohta...mutta voi kun oli hyvää :p

Selkä on tosiaan ihan tohjona ja arvatkaa onko kiva kun lunta tulee tupaan asti ja esikoinen ihan himona haluaisi ajella pulkan kyydissä ja en jaksa pitkiä matkoja vetää....sitäpaitsi mua taas supistaa kun pikkasenkin rasitan itseäni!

Mulla muuten olis kanss ollut vuoden vaihteen jälkeen lääkäri mutta terkka sanoi että kannattaako tuota varata kun meet sinne sairaalaaan ultraan kumminkin...musta vähän outoa koska käsitin ett sairaalassa on siis vain ultra, eli ei mit.sisätutkimusta.

Tää oli nyt vaan omaa napaa mutta voimia kaikille joita supistelee, ottakaahan rauhallisesti.

Lis69 22+4
 
Terve kaikille :flower:

jaahassu: toivottavasti tilanne rauhoittuu. Mullahan oli kans sama tilanne kolmisen viikkoa sitten kun jouduin lepoon. Kohdunkaulaa käsikopelolla vajaa 2 cm jäljellä (ultralla onneksi 3 cm) ja ulkosuu auki sormelle, sisäsuu kuitenkin yskästessä tiukasti kiinni, kaulakanava pehmentynyt. Nyt kun olen ollut levossa, niin supistelut rauhoittuneet ja tilanne pysynyt ennallaan. Kuopusta odottaessa mulla oli kohdunsuu auki puolesta välistä 3 cm ja jouduin viikoksi vuodelepoon, vauva syntyi kuitenkin viikolla 41+0 :) . Joten en nytkään ole kauhian huolissani.

Mulla oli neuvola eilen. Verenpaine oli hieman koholla, pissa kuitenkin puhdas. Hb oli laskenut 117 (6 viikkoa sitten oli 130), joten ei ihme, että on hieman väsyttänyt ja päätä särkenyt. Nyt otan sitten rautaa. Paino noussut kokonaisuudessaan 7(!!) kiloa!! Käsittömätöntä, kun mulla on tuota pahoinvointia vieläkin lähes päivittäin, etten edes pysty herkuttelemaan. Edellisissä raskauksissa tullut kokoaikana 10 kiloa, se ainakin jää haaveeksi tässä odotuksessa. Olo on kuin valaalla. Vauvan syke liikkui lukemissa 147-150 ja sf-mitta oli pyöreät 20 cm :) .

Ylihuomenna on rakenneultra ja jännittää ihan sikana.

Miinulainen 20+2
 
AAM
Lis69 olipa outo heitto terkalta :| :/ tottakai minä ainakin haluan että kurkataan alas, ei siis minkään nautinnon takia :D :LOL: vaan oman mielenterveyden kannalta.. |O

Suppareiden kanssa voimia :hug: myös lisille sekä jaahassulle rennosti nyt..

). ) omalta neukkulakäynnistä unohdin mainita että lirkit oli ok ja paineet tosi jees kuten aina mutta käyrällä meen vähän yli keskiarvon mutta niin oli ykkösenkin kanssa :/ siitä se tasaantuu sitten. Vaavan syke kans 145-147 huitteilla.. :)
Painoa tullut se kolmisen kiloa alusta alkaen..
 
jaahassu toivotaan et lepo auttaa tilanteeseen! myös iitasella ja lis69:llä, ottakaahan niin iisisti kuin vaan mahdollista.

teppana ihania kortteja :) voi kun osaisi itsekin mut mä oon askartelussa täysi tumpelo enkä muutenkaan pätkääkään luova tapaus tolla saralla :|

hani mäkin ostin just huuto.net:stä ihan pienen tyttövauvan vaatepaketin :D ja mähän olen kieltänyt kaikkia ostamasta meidän pienelle TYTTÖkamaa, öö, niin ekana tietty itse sorruin :whistle:

milky ja laala onnea ultrista! :flower:

mullaki painoa tullu melkosesti, tänä aamuna näytti vaaka jo +6g, huhhuh... syön kyllä pääsääntösesti terveellisesti mut paljon(!!) ja kyllä herkkujaki joka päivä menee :ashamed: tosi vaikee vaan googlettaa tietoo mikä on normaali painonnousu näillä viikoilla :/ mut tuntuu et yläkäyrillä meen...

vauvan sukupuolesta ja jalkojen asennosta, niin ei kyllä meidän tyttö vaan ujostellu näyttää jalkoväliään :D samanlainen luonnonlapsi kuin isänsä ja ehkä vähän äitinsäkin... :D

t. manna + lilli 23+6 (huomenna poksuu viikot ja kuukaudet!)
 
Mikähä mussa o vikana ku mulle ei oo tullu ku puol kiloo vast lisää ja kummiskin rv 22+4 on mullakin.. (ok, ei sillai kyl yhtää kaipaa lisäkiloja ku koht varmaa mulle humpsahtaa kauheesti :D) Ku mie syön suklaatakin :ashamed: Eli epäterveellisesti myös joskus.. Siit pitäs kyl yrittää päästä irti. Ettei pikkune totu makeaan :D
 
painosta miulla oli sillo viime neuvolakerralla noussu paino jo 5 kiloo ja sillo oli 18+ :eek: kotia en oo suostunu ottaa vaakaa ku oisin joka päivä siin pälläämäs paljo tullu.. se on aina vaa aikamoine järkytys ku käy siel terkkarilla :D oon varmaa loppuvaihees kauhee sotanorsu :eek:

plösöziki ja pontso 20+4
 
hou,hou. Lahjoista joku kyseli, en ole ostanut kui vasta yhden. :ashamed: joka päivä on pitänyt mennä, mutta aina tulee tehtyä jotakin muuta.mä kuulun niihin joka vuotisiin jotka viimisinä päivinä juoksee kaupoissa naama punasena ja pinna kireenä. :D mun vanhemmat tulee suomeen vasta tammikuun puolella, joten anopilla kävästään aattona kylässä, tosin sielläkään ei ole mikään joulu meininki, joten aika vaisuksi taitaa jäädä.

Painosta kovaa vauhtia nousee paino, mutta eikös se suurin painon nousu ole vkoilla 20-24 ja sitten taas hidastuu..(ainakin kirjan oppien mukaan :LOL: )

Zikiziki tosta sotanorsu kuvauksesta tuli mieleen yksi raskaudesta kertova kijanen, joka mainitsi että on täysin ymmärrettävää ettei naiselle maistu välttämättä loppuraskaudessa seksi tai tunnu luonnolliselta, sillä sehän on kuin ryhävalas parittelisi delfiinin kanssa :LOL: :LOL: :LOL:

Ja sitten KELA prkl. lähettivät mulle postia etteivät ole saaneet mun raskaustodistusta, soitin sille ja kerroin että KAIKKI tarvittavat liitteet oli mukana, kysyivät olinko varmasti laittanut kaikki samaan kuoreen ja mä kerroin että en mä niitä mihinkään kuoreen laittanut vaan täytin ne tiskillä henkilökunnan jeesaamana ja annoin kaiken tarvittavan käteen sille eukolle ja kaiken piti olla selvää :kieh: :kieh: :kieh: soittavat torstaina mulle, täytyykö lähteä hakemaan neuvolasta uutta.arg.

häpyluu huutaa hoosiannaa päivä päivältä enemmän.huah. mies joutuu työntämään mut yöllä sängystä pissalle.liitokset on niin pirun kipiät. :|

muuten jaksellaan hyvin.voimia kaikille. jaahassulle ja muillekkin. =)
 
Juu ja mulle varmaa humpsahtaa joku parikytkiloo sit loppuajasta :D Oi kuin ihanaa... Nyt oli kilon verra noussu jotain kolmes vkossa.. Ku sillonha mulla laski paino raskaude alus vaikkei ollu ees mitää oksentelua tai muutakaa.. Saa nähä mite iso punkero must tulee jahka pääsee tuo painonnousu vauhtiinsa :D
 
Onnea milkystern hyvistä ultrakuulumista. :)
Iitanen: Pojalta näyttää mun mielestä tuo sun masu. ;)
Teppanalla ihania joulukortteja. :) Pitäisi insipiraatio saada aikaiseksi, josko saisi kerrankin itse tehtyä myös nuo joulukortit.
jaahassu: toivottavasti ei nyt liiaks liian aikaisin aukea kohdunsuu.

Mitäs muuta pitikään kommentoida..

Kelapaprut vein tänään ja tätsy siellä sanoi että tällä hetkellä saapi joutua odottelemaan pakkausta reilu 4 viikkoa. :/ Eihän siinä muuten mitään, mutta oon niin hätähousu odottaman että pääsis hypistelemään niitä vaatteita. :D :saint:
Ja voipa jopa mennä noin kuukautta ennen laskettua aikaa lähemmäksikin. :eek: eikä siis sen takia että ois ruuhkaa vaan ihan käytännön(?) vuoksi.

Mites te, joilla on noita nuorempia pieniä niin miten on yleensä tuo mennyt? Itsellä kun on aikaa se 13 vuotta niin ei oo silleen vertailupohjaa. :saint:

Ruttana & Beanie 23+6 :heart:
 
jaahassu Koita pitää kohdunsuu kiinni :)

Lis69 Mulla oli just ultra ja siellä lääkäri kysy että onko súpistellut tai ollut jotain vuotoja että sitten tehdään sisätutkimus jos on ollut..Mutta muussa tapauksessa ei.

Paino Mulle on tullut koko raskauden aikana lisää 5kg josta 2,5kg tullut kahden viime viikon aikana.Viikkoja nyt 23+4.

 
Tere mammat!

Viikonloppu tuli reissattua ja jouluostoksiakin pääsi muutamia tekemään. Kovin monta on kyllä vielä ostamatta, joten taitaa taas paniikki tulla tännekin niiden kanssa... Yleensä olen kyllä ollut asialla hyvissä ajoin mutta nyt vissiin tämä vauvan odotus vie huomion toisaalle.

Jyväskylän OzBaby teki erittäin positiivisen yllätyksen tarjonnallaan ja monilla alennuksillaan. Sain sieltä itselleni mekon tammikuussa oleviin miehen kaverin häihin. Eipähän tarvii enää stressata siitäkään että mitä mahtuu päälle. Nyt on kunnon mammajuhlamekko kaapissa odottamassa =)

Huomenna neuvola. Saas nähdä mitä sanovat näistä meitin supisteluista kun sen verran usein meinaa supistella ja ihan pikku tekemisistäkin... :/ Tuntuu myös että hemppa olisi laskenut kun väsyttää niiiiiin pirusti. Rautamehua yritän juoda aina silloin tällöin mutta se vaikuttaa mulla heti mahaan niin pitää yrittää nyt sitten ruisleipäillä jotta selviäis mahdollisimman vähällä rautalisällä. Mut ei tätä väsymystäkään kyllä töissä jaksa, joten katsotaan nyt mitä lukemat sanoo. Työnantajakin tänään vähän sanoi siihen suuntaan tänään että viisain jäädä hyvissä ajoin lomalle jos kroppa sanoo ettei jaksa. Otti minulta tänään allasjumpatkin itselleen ohjattavaksi kun olin eilisen supistusten takia kotona lepäilemässä :D Aivan ihana kyllä että noin suhtautuu vaikka mies onkin! Monesti on muistuttanut minua että raskaus on elimistölle jo itsessään fyysinen rasitus ja se on huomioitava.

Sanni-Maria ja pikkunen 25+3
 
Täällä yksi odottava lisää joukkoon iloiseen =)
Toinen lapsonen tulossa ja rakenne ultrakin on vasta 22pvä.... Ompa nii pitkä aika että näkisi pikkuisen :heart:
Esikoinen on tyttö ja iältään 2,5v... Kauhean innoissaan tulevasta vauvasta :D

Laskettu aika on 30.04.09 ja isukki innoissaan jännää et kumpi tulee =)No poikaahan se toivoo mutta sanoo et ei haittaa vaikka toinen tyttö tulisi :heart:

Mammuli85 ja epeli 19+5

 

Yhteistyössä