Neuvolalääkärit Vaihtelevia tosiaan on käytännöt. Täällä neuvolassa lääkäri tekee käsikopelolla arvion vauvan koosta ja äidin lantiosta jne, jos ilmenee huolia niin lähete polille tarkempiin tutkimuksiin. Kuulostaa vaan minusta vähän oudolta, jos ensisynnyttäjältä ei mitenkään/missään kohtaa katsella lantion kokoa suhteessa lapsen kokoon... oli käynnin nimitys sitten mikä vain.
Jasmin12 Onnea onnea :flower: =) Kiva kuulla että synnytys meni hyvin ja imetyshommelit on lähteneet käyntiin.
Lumi-15 Täällä alkanut jännittämään juuri tuo jos tämä lähteekin käyntiin vesien menolla. Eilen kävin vaatekaupoilla yksin ja tuli siellä mieleen että kauheeta jos vedet kosahtais lattialle keskellä kauppakeskusta. Jotenkin ei enää tee mieli ainakaan yksin lähteä ihmisten keskelle
Kierukka Täälläkin taitaa synnyttäneet saada kuparikierukan ilmaiseksi jälkitarkastuksen yhteydessä, hormonikierukka sitten pitää itse maksaa mutta se voidaan laittaa myös jälkitarkastuksessa. Itse en vielä yhtään tiedä mitä sitä valitsis... minipillerit ei houkuta, mutta vähän pelottaa tuo kierukanlaitto, sivuvaikutukset ja kuinka varma ehkäisyteho siinä sitten loppujenlopuksi on. :|
Neuvolakäynnit Täällä on joku käynti ilmeisesti nyt loppuajan joka viikko. Tällä viikolla lääkäri, ensi viikolla labra ja sitten viikolta 38 eteenpäin kerran viikossa käynti terveydenhoitajalla.
Kävin myös katselemassa meidän
synnytyssairaalan ohjeita synnyttäjille, vähän petyin kun ohjeet oli lähinnä asiakasmaksuista. Eli sairaalaan ei kannata mennä esim. klo 23 vaan vasta klo. 00,01, jos ei halua maksaa koko päivän maksua yhdestä tunnista
Nojoo... Minua vaan myös mietityttänyt osaanko sinne lähteä ajoissa, kun esikoinen syntyi myös aika sukkelaan. Onneksi on lyhyt matka, vain 5 km.
Joppu Niinpä niin, itsekkin käyn täällä kurkkimassa joko on tullut vauvauutisia