Huhtikuun hurmurit 2015 - Marraskuu-

POKS POKS POKS!
18+0 poksui eilen! Iik.
Puoliväli häämöttää :heart:
Vielä 2viikkoa rakenneultraan. En jaksaisi odottaa mitenkään!

Onko muilla lähtenyt lapsesta tuo vaatteiden ostaminen??
Meikällä on. Ja kovasti. Nyt 2viikkoa saanut hillittyä itseni, lähinnä syynä se ettei ole juuri rahaa laittaa :D palkka tulee pian, joten saa nähdä miten käy.
Neutraaleja vaatteita olen siis ostanut. Suurimmaksi osaksi ihan kirppiksiltä, mutta hennesiltä on tullut basic-vaatteita tilattua myös. Apua!!

Olen vaan niin onnellinen tästä kasvavasta kummusta ja olosta tällä hetkellä. Naama ei kuki, kynnet ja hiukset kasvaa hurjaa vauhtia. Muutenkin olo on loistava, ajoittaisia päänsärkyjä lukuunottamatta. Uni maistuu ja ai että, siitä mä tykkään :heart:

Hyviä vointeja myös muille! :heart:

ttaisku ja pikkunen 18+1
 
  • Tykkää
Reactions: Amaya
Pakko tulla testaamaan... Mun mies hankki mulle synttärilahjaksi tabletin. ? Hyvin näyttävät nämä sivut toimivan tälläkin.

Taustaillut olen lähes joka päivä, mut ku ei oo oikein mitään omasta navasta, niin kirjoittelu jääneet vähemmälle. Maha kasvaa ja liikkeitä on tuntunut. Nyt viikonlopun aikana ollut liikkeiden osalta kovin rauhallista. Lähes aiheuttanut ahdistusta, että onhan kaikki ok. Jotenkin tässä raskaudessa kaiken ok meneminen ei vielä tässäkään vaiheessa tunnu uskottavalta. Ahdistaa tällainen pessimismi!

Perjantaina rakenneultra ja jännittää jo nyt valtavasti. What if... no jospa sitten helpottaisi vähäksi aikaa...

Huomenna puoliväli ja POKS

Minnuli ja Nökö 19+6
 
"Eleea"
Kiitos Alaina. Huoli väistyy päivä päivältä. Silti kaipaan kovasti sitä ensikertalaisen naiivia suhtautumista siihen että kaikki menee hyvin. Meillä esikoinen oli iloinen yllätys vauva. Helppo raskaus, helppo synnytys, terve ja kaunis lapsi. Toisella kierroksella kaikki on mennyt täysin erilaisesti, joten pelko siitä, ettei kaikki myöskään pääty hyvin, piinaa jatkuvasti.

Vaunuista: Esikoisella meillä oli Emmaljungan Duo Edget ja rakastin niitä. Menivät niin moottorikelkkareiteillä kuin maanteilläkin. Onnistui juoksulenkitkin noilla hyökkäysvaunuilla. Tyttö nukkui 2-vuotiaaksi päikkärit pihalla rattaissa, joten tilavatkin ovat. Nyt asutaan kaupungissa, joten tänne Emmaljungat ovat turhankin jykevät. Varsinkin kauppoja kierrellessä menee ihan treenistä käännellä noita vaunuja, siksipä tällä hetkellä haaveilen Mutsyn I Go- vaunuista :)
 
Rakenneultrassa kävin aamulla ja oli ihanaa nähdä pienoinen toisen kerran :heart: Kuopus ja mies olivat mukana, esikoinen oli koulussa. Tuleva isosisko hämmästeli ruutua ja toisteli "minun vauva, minun vauva se on". Kätilöä tämä huvitti kovasti :D
Rakenteet olivat ok ja painoa papusella oli 343g. Ultra oli nopeasti ohi (25min) ja muistoksi saatiin jälleen muutama kuva. Verenpaine oli 125/64, mutta muut näytteet otetaan seuraavassa neuvolassa kuukauden päästä. Sain kuitenkin tarkistusajan ultraan 28viikolle istukan vuoksi. Istukka sijaitsee takana (kuten ajattelinkin) mutta suhteellisen lähellä kohdunsuuta. Toivottavasti nousee kasvun myötä ylemmäs, jotta ei vaikuta synnytykseen.

Liikkeet on jo niin selviä, että niitä ei voi olla tuntematta. Lapsista tämä on jännää, kun tuntee vauvan mylläyksen vatsan päältä :)

Supistuksia tuntuu aika paljon. Pidempi seisominen (esim. jouluverhojen silitys ja ripustaminen), lelujen kerääminen sekä seksi saivat kaikki aikaiseksi suht napakoita jomotuksia viikonloppuna. Kätilö sanoi, että tilanne on ok, kun ei tule vuotoja ja eivät muutu kipeiksi.

Pitää kommentoida myöhemmin muiden kuulumisia, nyt nukkumaan :)

Boomkaa ja papunen 20+1
 
Poks taas 18+0! <3 johan sitä ollaan jo pitkällä.

Huomasin eilen että mun nännipihat on suurentunu paljon ja mennyt tummaksi.. tästäki oon ihmeissään kun ei eka raskaudessa ollu tämmöstä muutosta..

Täälä ollaan kipeänä, lapsi ollu jo viikon ja mulle nousi sunnuntaina kuume ja nyt on kurkku niin kipeä että!! Finrexiä oon juonu vaikkei sitä suositellakkaan, mikään muu ei auta. Onneksi mies on tääl meitä hoitamassa, ei oo yhtään voimaa itkevän lapsen kans kun viikonlopun olin sen kans reissussa mummolassa kahestaa, koko viikonloppu valvottii ja lapsi itki vaan eikä päästäny mua hetkeksikään silmistä.

Oltiin viikonloppuna siis meillä kotona ja sisarukset sekä vanhemmat oli sitä mieltä että tyttö sieltä tulee. Äitillä on tyttöraskaudet ollu vaivattomia, niinkuin mulla nyt. En siltikään uskalla kuvitellakkaan että se vois olla tyttö. Vasta rakenneultran jälkeen alan uskoa jos tytöltä näyttää.

Huolettaa kun vauvan potkuja ei vieläkään tunnu, esikoiselta mieskin tunsi mahan päältä jo rv16. En syö normaalia enempää, oikeestaan vähemmän vaan, painonnousu kummittelee mielessä. Siksi huolettaa että kasvaakohan se sielä ollenkaan. En muistanut neuvolassa ottaa puheeksi ja seuraava aika on vasta tammikuussa. No, oli viime viikon neuvolassa painoa tullut jo 3,5kg joten kyllä sielä jotakin tapahtuu vaikken ylimäärästä söiskään. Tarvisin nyt kunnon puhuttelun että lakkaisin miettimästä painoa ja vain nauttisin olostani!

Ootteko muut pystyny juomaan kahvia? Pojan raskaudessa en voinut ees ajatella, nyt se on himo. Muutama kuppi menee päivässä, enempää ei uskalla. Myös kokis on himo niinkuin on ollu alusta asti. Sitä en juo kuin harvoin ettei hampaat mee.. eikö kehon pitänyt viestiä mikä on haitaksi vauvalle, kahvinkin pitäis kuvottaa. :)

Nyt veden keittoon että saadaan kurkulle helpotusta!
 
Eilenhän poksahti puoliväli! Tänään siis mennään rv 20+1 ja rakenneultrassa käyty. Kyllä sitä oli odotettukin. Kaikki hyvin eikä kyselty kumpi on tulossa, kun sillä ei ole merkitystä meille. Olen luullut tähän asti että istukka on takaseinämässä, mutta se onkin edessä. Tosin pari viikkoa on liikkeet tuntuneet, mutta istukka on sen verran ylhäällä että vauva kun potkii alavatsaan, niin kyllä tuntuu. :)
 
Hehkee keskiraskaus :D olen nyt parina päivänä nukkunut töiden jälkeen päiväunia, ja kuulemma kuorsaan kuin tukkijätkä! Lisäksi ihokarvat kasvaa kohisten. Että onneksi parisuhde on vakaalla perustalla eikä perustu siihen, että olisin jokin eteerisen kaunis taruolento :LOL:

ttaisku kertoi vaatteiden ostamisinnosta, olen pidätellyt itseäni enkä ole ostanut vielä ainuttakaan vaatetta tai tavaraa (niitä ollaan saatu jo varsin kivasti), muutaman kerran olen verkkokaupoissa kaikenlaista haalinut ostoskoriin, mutta päättänyt kuitenkin olla tilaamatta.

Keesha, en tunne vieläkään selkeästi liikkeitä, välillä semmoista möyrintää. Taitaa meidän poikanen viihtyä jalat sisäänpäin, ja jumppailla sinne. (Etuistukka)
Perjantaina kävin hakemassa influenssarokotteen avoimesta neuvolasta (täällä HUS-alueella on sellainen mahtava järjestelmä, että joka arkipäivä on joitakin neuvoloita muutaman tunnin ilman ajanvarausta olevina) ja samalla kuunneltiin sydänäänet, niin jaksaa olla luottavainen, vaikka liikkeitä ei tunnukaan.

Kahvia en ole juonut sitten heinäkuun, olen kyllä harkinnut kokeilevani uudestaan, mutta toisaalta olen jo tottunut olemaan ilman.

Kevis + poikanen 21+6
 
Itsekseni keskustelemisen uhallakin: POKS 22+0!

Kummallisella innolla odotan tuonne ilmestyväksi elokuisten ketjua, kun viime elokuussa ite jo oli "selkeesti" raskaana ja pahoinvoiva, onko muilla samaa?

Boomkaa pääsee kohta päivityshommiin, kun kuukin vaihtuu tästä harmaasta marraskuusta joulukuuhun.

Kevis + poikanen 22+0 (20 viikon kuluttua lapsonen on jo melkoisen suurella varmuudella sylissä! :heart: )
 
Olen yrittänyt käydä lukemassa teidän juttuja. Tuntuu, että viime viikot ovat menneet huomaamatta. Olotilakin on tasaantunut :)

Supistelut Ovat selvästi lisääntynyt. Heti, jos on raskaampi päivä töissä, niin tuntee kropassa. Maha tuntuu muutenkin taas kasvaneen hurjasti. Minkälainen se oikeesti on sit huhtikuussa?? Valtava!

Hankinnoista En ole ostanut vielä mitään. Mutta toisaalta lähes kaikki löytyy esikoisen jäljiltä. Vaatteita olen kyllä vilkuillut. Vauvanvaatteet on niin söpöjä!

Liikkeet tuntuu entistä selvemmin. Ihanaa mennä iltaisin nukkumaan, kun pikkuinen muistaa muutamalla potkulla <3 Liikkeiden suht.säännöllinen tunteminen on kyllä tuonut itselleni mielenrauhaa. Ihanaa tuntea oikeasti, että vatsan sisällä on elämää.

Lumi-15 19+3
 
Moikka pitkästä aikaa!

Olen käynyt joka päivä täällä kyttäilemässä keskusteluja, mutta jotenkin en ole saanut itsestäni tekstiä irti moniin päiviin.

Tosi monet (ilmeisesti melkein kaikki) jo tuntevat liikkeet. Se tuo mukavasti mielenrauhaa, että kaikki on kunnossa. Toivottavasti nekin joilla on ollut aiemmin tai tässä raskaudessa vastoinkäymisiä alkavat pian luottaa tulevaan. :heart:

Rakenneultrasta on tainnut kaikille tulla hyviä uutisia, en ole ainakaan huomannut että kenelläkään olisi ollut mitään huolenaiheita noussut ultran jälkeen. Meillä on ultra ensi tiistaina. Enää on kitkuteltava loppuviikko ja maanantai ja sitten päästään ihmettelemään pientä. :)

Eilen olin poissa normaalista työpisteestäni (toimisto=istumatyö) koko päivän jaloillani tekemässä erästä kenttätutkimusta. Voi, että miten jo puolen päivän aikaan aivan naatti. Mietin illalla, miten kukaan voi jaksaa raskauden loppuun saakka päivittäistä seisomatyötä / fyysisiä töitä. En kyllä yhtään ihmettele, että monet sellaista työtä tekevät jäävät sairaslomalle jo hyvissä ajoin ennen äitiysloman alkua. Itse olin jo yhden päivän jälkeen aivan rätti ja poikki, vaikka olen ns. hyväkuntoinen. Onneksi tänään on taas normipäivä töissä :whistle:

Mukavaa päivää kaikille. Nyt pitää yrittää saada nuo pikkupirpanat ylös sängystä.

T:pikku-Katti
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! Mekin päästään ultraan ensi viikon tiistaina, jännittää! Huomenna tulee tasan 20 viikkoa täyteen =)

Energisempi keskiraskaus on jo vähän koittanut, en ole enää niin vaivainen. Nyt on kiusana lähinnä huimaus, liekö verenpaineet alhaalla koska sokerit ainakin on kohdillaan eikä tankkaus auta. Voimat muutenkin ehtyy touhutessa aika helposti ja sitten jalat on ihan makaroonia... mutta olen sentään kävelylenkeille päässyt, 15 kilonen nassikka rattaissa tuo vaan vähän haastetta mäkiin jne, koiranremmi toisessa kädessä :) onneksi ei ole supistellut enää.

Hankinnat on aika mallillaan, puuttuu enää jalusta kaukalolle, adapteri kaukalolle ja sisaruslauta. Äitiysavustusta ootellessa... Ja sit tietty tyypin sukupuolesta riippuen joko pientä lisävarustelua vaatekertaan tai sitten vähän isompaa... Päätin jättää nyt matkarattaat hankkimatta, hankitaan sitten jos/kun tarvitaan. Vauvalle riittää vaunut kuitenkin ensalkuun. Hankittiin tuossa jo lipastokin vauvanvaatteille, mutta en sentään pesurumbaa ole vielä aloittanut :D
 
Pitkästä aikaa!

ihan oudolta tuntui kun luin viimeksi kirjoittamiani viestejä. Niissä huolehdin kun digi ei vielä näytä 3+ :D :D eteenpäin on menty! (ainakin viikot, ei ehkä huolehtimisen osalta)

Oon kirjoitellut nyt pelkästään fb-ryhmään, mutta käynyt aina lueskelemassa täältäkin kuulumiset. (laitoin kaikille jotka oli minulle laittanut pyynnön päästä fb-ryhmään, kaveripyynnön jotta lisäys onnistuu)

Pysyttelen varmaan jatkossakin enemmän taustalla, mutta oikein ihanaa ja turvallista odotusta kaikille huhtikuun hurmureille <3


jenniella & typy 21+4
 
Kysyisin teiltä muilta, joilla on kokemusta/tietoa emättimen eritteiden bakteeriviljelystä, että tarkoittaako tulos lactobacilli sekafloora +++, ettei emättimessä ole tulehdusta? llmeisesti lactobacilli on normaali löydös, mutta meinaako sekafloora, että emättimen eritteessä on muitakin pöpöjä seassa?

Kiitos! :)

Bebe ja pikkuinen 21+5
 
Iik!!! En tiedä oonkohan tänään tuntenu ensimmäisiä liikkeitä?? Jotenkin havainnu ne ja sitten onkin jo mennyt ohi ja yrittänyt keskittyä josko tuntuisi uudelleen, mutta eih!
Mistä sen sitte tietää kun ne oikeesti tuntuu?
Mies on enempi huolissaan kun ei vielä tunni, mutta sain kyllä vakuutetuksi, että ei niitä välttämättä kaikki tunne vielä ja istukka etuseinämässä vaikuttaa asiaan myös!

Jännää! Oispa ne :heart:

Runsas viikko rakenneultraan, en malta odottaa! :)

ttaisku ja pikkunen 18+4
 
ttaisku: ekojen liikkeiden tunnistaminen voi olla vaikeaa. Kun niitä tulee lisää, niin on helpompi tunnistaa ja liittää ne tuntemukset juuri vauvan möyrimiseksi.. Sitten niitä odotteleekin aina tiettyyn aikaan (itse esim. illalla sohvalla/sängyssä) :)

On kyllä ihanaa, kun tulee nyt noita rakenneultra-uutisia, siitä huomaa, että kuinka pitkällä tässä jo ollaan menossa! Toivotaan kaikille mukavia kuulumisia, kohta on kaikilla raskaus puolessa välissä :)

Huoh, menin juomaan tänään kahvia (pitkän tauon jälkeen ja vielä usemman kupposen). Olotila on ihan kauhea; vatsaa vääntää ja tekee pahaa. Vahingosta viisastuneena pysyttelen jatkossa teessä tai todalla pienissä kahvimäärissä :D
Ihanaa, että kohta vaihtuu joulukuu. Vielä kun tulisi hieman lunta ja pakkasta :)
 
Eilen oli lääkäriaika. Yllätyksenä sielläkin ultrattiin, Pätkis oli jo 14cm pitkä. Istukka etuseinässä, häiritsee siis liikkeiden tuntemista. Kuvia sain mukaan ja niissä lukee, että vastaa viikkoa 18+1 eli 5pv vähemmän kuin kalenterin mukaan.

joululahjoista ostatteko miehenne kanssa joululahjat toisillenne? Joko on ideaa lahjasta? Minä haluan antaa jotain ainakin. Varmaan ainakin tuon Kokovartalomies 3 dvd:N....
 
No nyt löytyy jo elokuun epelit 2015 -ketjukin, ollaanpa me ihanan pitkällä!

Taas olisin oireineni ihmettelemässä: onko muilla kauhee hiki ja kuuma helposti? Etenkin päivisin töissä oon ihan hiki hatussa ja selkä märkänä tosi helposti. Kyllä tämä ne kauheat (ilta)palelut voittaa, mutta hankala pukeutua niin että olisi mukavaa.

Joululahjat annetaan, ei vaan ole vielä tullut hyvää ideaa. Mietin myös jotain isyyspakkausta, sellaisesta on monessa ketjussa ollut puhetta. Kuulosuojaimet, joku "isin kulta" -body tms, mutta mitä muuta?

Kevis + poikanen 22+2
 
IsyyspakkausTein sellaisen esikoista odottaessa. Ja mies oli ihan häkeltynyt kun sai sen. Ei osannut ollenkaan odottaa sellaista :D Mulla oli pakkauksessa: joku isibody, isin vauvaopas (mies tykkäs paljon siitä), kirja vauvalle, kylpyankkoja, isi-paita miehelle, suklaata, energiajuomaa, tutti, korvatulpat ja olikohan muuta. Tein paperille vielä käyttöohjeet mihin tarkoitukseen tavarat oli. Oli kyllä yksi parhaista lahjoista miehen mielestä :) Kannattaa netistä etsiä. Siellä on paljon kaikkee isi-aiheisia tuotteita.

Lumi-15 & huomenna poksuu puoliväli rv20 (uskomatonta:))
 
  • Tykkää
Reactions: Kevätkaihonkukka
Moiks!

Voihan kankun puutuminen! Mulla on nyt tällä viikolla ilmentymyt VAIVA... Istuessa vasen pakara puutuu ihan supernopeeta.. Tosi ärsyttävää, kun esim autossa istuminen on tukalaa, kun ei pysty vaihtamaan asentoa.
Mistähän tämä mahtaa johtua? Voiko istuessa joku painaa jotain hermoa vai onko selkä vaan jumissa? :D

Kovin on hiljentynyt tämä ketju :/ harmillista! Onko kaik siirtynyt facebookin puolelle?

Ei tänne mitään uutta. Vapaa viikonloppu ja mä niin nautin :heart:
Huomenna poksuu 19+0 :heart:

ttaisku ja pikkunen 18+6
 
Heippa.

Pitipä tulla tänne leijumaan: tänään 20+0! Nyt alkaa vihdoin masukin jo erottumaan. Ihan kahden viineisen viikon aikana alkanut näkyä selvästi. :D

Tänään on ekat piparit leivottu lasten kanssa. Ja riisipuuro tulee iltapalaksi. Ilhanaa kun joulukuu on jo ovella.

T:pikku -Katti
 
Täällä alkaa ihan kohta 22 raskausviikko :)

Me lähdettiin perheen kanssa minilomalle. Luksusta kun saa lorvia yhden yön hotellissa ja mennä valmiiseen aamupalapöytään :D
Me laitettiin myös joulua lasten kanssa ennen lähtöä. Joulu tulee aina niin äkkiä, joten musta on ihana nauttia ja fiilistellä sitä oikein urakalla. Leivotaan, poltetaan kynttilöitä, kuunnellaan joululauluja, askarrellaan ja kaikkea mahdollista.

Mulla ei hikeä pukkaa, ennemminkin palelee jatkuvasti. Puutuminen on kyllä ihan jokapäiväistä. Esim. verenpainetta mitatessa käsi puutui heti. Jalkoja turvottaa jonkun verran iltaisin, sen huomaa kun näkyy sukkien painaumat nilkoissa.
Aika seesteinen olotila kuitenkin. Tiedän, että kannattaa nauttia tästä vielä suht kevyestä olosta ja pienistä vaivoista, koska loppuraskaudessa voi olla oikeasti vaikeaa.

äh, tämä tabletilla kirjoittaminen on niin hidasta, että pitää jatkaa kun pääsee tietokoneen ääreen.

Mukavaa marraskuun loppua kaikille! :)

Boomkaa ja papunen 20+6
 
Tuntuu tosiaan ketju hiljentyneen, onko kaikilla niin seesteistä keskiraskautta, ettei ole mitään kirjoitettavaa, vai viekö facebook monet kokonaan? Toivon, että täälläkin jatkuu keskustelut.

Ai kauhee tätä turvotusta, sukkien rajat näkyi mullakin illalla, ja äsken oli pakko kitkuttaa sormus pois, kun sormet on niin turvoksissa (ja puuduksissa). Syötiin eilen kylässä suolaista kinkkua, se varmaan vaikuttaa, mutta pitää tässä katsella tarkemmin syömisiä. Huomenna neuvolassa koitan muistaa kysellä lisävinkkejä. Vettä kannattaa ilmeisestikin juoda paljon, vaikka se vähän hassulta nesteturvotukseen tuntuiskin.

Onko muilla hampaat vaivanneet? Kävin hammastarkastuksessa kesällä juuru plussaamisen jälkeen, siellä laitettiin uusi paikka irronneen tilalle. Tällä viikolla sama hammas alkoi vihlomaan kauheasti, ja kävin yksityisellä hoidettavana (paikka uusittiin). En edes yrittänyt päästä julkiselle puolelle, kun työt eivät jousta, enkä halunnut yhtään odottaa, ettei mikään tulehdus vaaranna vauvaa. Ei sinänsä ihme, että hampaat oireilee, kun olen kuitenkin joutunut oksentamaan ainakin viikottain, ja tuoremehuja tulee juotua.

Kevis + poikanen 22+4
 
Taitaa tämä seesteinen keskiraskaus hiljentää ketjua, ja sitten näissä tosiaan yleensä porukka karkaa sinne fb-puolelle kokonaan... :/

Mulla ei nyt hampaat ole hirveästi vaivanneet, alussa kyllä vihloi kun oksenteli ja joutui syömään tiheästi. Ja langata pitää muistaa joka ilta, muuten iskee HETI ientulehdus. Tuo lankaaminen vaan tekee kipeää vaikka ei tulehdusta ole, liekö ikenet jotenkin herkät näin raskausaikana.. Mun pitäisi myös varata aika hammaslääkäriin kun raskaana saa sen yhden ilmaisen käynnin, mutta välillä on vielä oksennusrefleksi herkässä niin katselen joulun jälkeen sitten... en kyllä oksentele enää! :)

Verenpaine vaivaa nyt jostain syystä. Aina on ollut hyvät paineet, mutta liekö nyt jo vähän liian alhaiset.. ? yläpaine on 100 huipeilla ja alapaine 60>. Ainakin aamuisin huimaa ja etoo, vaikka sokerit on hyvät. Iltaisin ei vaivaa yhtä paljon.

Puutuminen öisin on tuttua, oli myös esikoisen aikaan. Alla oleva käsi puutuu aina. Hikoilua ei (vielä) ole vaan enempi palelua, mutta luin tuosta vaukirjasta juuri että hikoilu alkaa vaivaamaan ihan näillä viikoilla monia..

Niin ja jaetaan nyt sitten tämäkin uutinen että sain sitten ekan peräpukaman jo nyt :kieh: Kyllä sitä osasin odottaa kun ekalla kertaa tuli myös pari viikkoa ennen synnytystä, mutta että nyt jo??!! Sen muutaman viikon tuon vaivan kanssa kärvistelee kun lähtivät pois heti synnytyksen jälkeen, mutta jos se 20 viikkoa vaivaa nii voi pieksut. Kyllä tää toinen kierros on sitten niin mukava.... kaikki vaivat potenssiin kaksi. Mutta pieniä murheita nämä tietty loppujen lopuksi on, ei aleta liikaa valittamaan...

Vaa'alla kävin tänään, painoa on 60,4 kg. Lähtöpaino oli kai 53 kg. Mutta ihan kivasti nyt vähän hidastunut tuo painonnousu, kun alussa nousi aika reippaasti! :popcorn: Maha on jo ihan selvä pallo, ja tuo kohdun korkein kohta kyllä tuntuu hauskasti mahaa painellessa. Ylhäältä on vaan lötköä ja sitten navan alta alkaa kova pallura...

Tiistaina ultraan, tuun sitten kirjoittelemaan kuulumisia, toivottavasti hyviä sellaisia. Ja kyllä se sukupuolikin jo kovin kiinnostaisi... :)

äitii88 & mini rv 20+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä