Huhtikuun hurmurit 2015

LA / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala /sukupuoli

1.4.
Paulanna / 40+/ 4. & 5./ ? /NKL
Niinu88 / 25v / 2.laps / Kys
Siili SUhonen / 31 / 2 / NKL /?
Kevätkaihonkukka/34/1.lapsi/KOS
Pallofisu/33/2./HUS
Jmia / 21 / 3. /K-SKS / ?

2.4.
Hurika / 38 / 2. / OYS / ?
Kaneli78/ 35v/ 2.lapsi/ KOS

3.4.
Elsinen / 32 / 2. / - / ?

4.4.
Marena / 27 v. / 2. / K-SKS / ?
RouvaA / 22 / 2 / Js / ?


5.4.
BebeBanbino / 29v / 2. / KYS
jenniella / 26/ 1/ tays / ?
Millimenninkäinen / 31 / 4. / K-HKS/?

6.4.
Calypso / 38 / 3. / TYKS / ?
richi /26 / 1. / kos /?
pikkumuksu / 28 / 1. lapsi / KYS
neanna/ 24/ 1. / OYS? / ?
CVAD/32/2./Tays

8.4.
kolmevitonen ikää 35v./ kolmas lapsi/pkksk

10.4.
Sandelma / 33 / 3 / K-HKS tai HYS/?
ötökkä~ / 23 / 2. lapsi / TAYS / ?
Nauris86 / 28v / 2 / K-Pks.

11.4.
Uimis / 25v / 1. / SAS /?
tildanystävä/ 32/ 2. / TYKS / ?

12.4.
mimmu1986/ 28/ 2./ Tays/ ?
mabebe/ 29 / 2. /TYKS /
Boomkaa / 26 / 3. / ? / ?

13.4.
donnaliini / ?/ 2. / mks
HaLi80 / 33v /3. /? / ?

14.4.
Pirpa / 31v. / 2. / JS
Kati_ / 22 / 2 / K-PKS
Magorian/25/1./TAYS/?

15.4
Miramaru / 31 / 2. /
Maikki_ / 25 / 1. / ? / ?

16.4
tikru83 / 31 / 3 / satks / ?
Joppu / 33 / 1. / ? / ?
Minnuli77 / 36 / 2. / TYKS /poikaolo
Tuikkis3/3.lapsi/TYKS


17.4
Kazu87/27/sas
äitii88 / 25 v. / 2. lapsi / -
tamariini/32/1./KOS/?

19.4.
Liipa / 25 / 2. / OYS /
riksuu/20/1./TAYS/?

20.4.
Starangel / 33 / esikoinen / Nkl / ?
Silvia Logo/38v. / 2. / KOS/?
johannap / 23 / - / 2. / Tyttöolo

21.4.
veepu123 /25v. / 1./ HUS
Adii/21v./toinen lapsi/KOS tai NKL
naeli/25v/1./HYS/?
Puppe78/ 36/ 3. / ? / ?

24.4.
nööse / 25 / 1. / SEKS / ?
Minisport /28v. / 1./ KYS
Pikku-Katti / 30 / 3. / HUS

25.4.
keijuliini93 / 21 / 2 / K-PKS /?

26.4.
ttaisku / 24v / 1. / SATKS / ?

27.4.
ssann/23/2/JS

30.4.
Amaya/28v/2./K-Sks
Matunen /23v./ 1 / ? / ?
Susse90 / 24 / 2. / PHKS /?
Toiveessa3<3!!/38/3/TAYS/?

??
saanae/ 26 / 2. / hys /?
kotopulla / 26v / 4.lapsi / k-hks
n.12-14.4 / Rii-81 / 32 / 2. /
Minninkäinen /24 /2. /?/?
äitionnellinen / 22 v. / 2.lapsi /? / ?
Hilmaa / 32 v / 2. lapsi / TAYS
lumililja88/26v./2.lapsi/JS






synnytyssairaaloiden lyhenteet:
Js = jorvin sairaala
sas = salon aluesairaala
kos = kätilöopisto
nkl = naistenklinikka
ps = porvoon sairaala
lus = länsi-uudenmaan aluesairaala
ekks = eteläkarjalan keskussairaala
hys = hyvinkään aluesairaala
ias = iisalmen aluesairaala
k-hks = kanta-hämeen keskussairaala
k-pks = keski-pohjanmaan keskussairaala
kaks = kainuun keskussairaala
k-sks = keski-suomen keskussairaala
koks = kymenlaakson keskussairaala
kys = kuopion yliopistollinen sairaala
las = loimaan aluesairaala
lks = lapin keskussairaala
lpks = länsi-pohjanmaan keskussairaala
ls = lohjan aluesairaala
mks = mikkelin keskussairaala
oas = oulaskankaan aluesairaala
oys = oulun yliopistollinen sairaala
phks = päijät-hämeen keskussairaala
pkks = pohjois-karjalan keskussairaala
ras = raahen aluesairaala
sks = savonlinnan keskussairaala
seks = seinäjoen keskussairaala
satks = satakunnan keskussairaala
tays = tampereen yliopistollinen sairaala
tyks = turun yliopistollinen sairaala
vks = vaasan keskussairaala


Jos haluatte mukaan Huhtikuun Hurmurit Facebook ryhmään, niin laittakaa yksityisviestiä Zemarille tai Truudylle, ilmoita viestissä joko nimesi ja profiilikuvan kuvailu tai facebookissa käytössä oleva sähköpostiosoitteesi

Ketjuun mukaan tulijat!! Ilmottautuminen muodossa:
LA / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala /sukupuoli

Ja päivitykset muutenkin punaisella, kiitos! :)
 
Viimeksi muokattu:
Täältä toinen ilmottautuu mukaan:
3.4. / Elsinen / 32 / 2. / - / ?

Toista siis odotellaan. Ensimmäinen tuli yli kahden vuoden yrittämisen jälkeen ja tämä lähti helposti parin yrityskierron jälkeen. Esikoinen on nyt 1,5v joten ikäeroa tulee reilu 2v.
Vielä ollaan tietysti aika epävarmoin fiiliksin, että näinkö helposti tämä tällä kertaa kävi :)
 
Minä voisin myös ilmottautua mukaan :)

2.4. / Hurika / 38 / 2. / OYS / ?

Toinen täälläkin tulossa, kumpikin clomeilla. Ensimmäistä yritettiin kolme vuotta, tällä kertaa meni "vain" reilu vuosi. Itelläkin on vähän semmonen olo, että oikeestikko tää nyt sitten onnistui, olin jo henkisesti varautunut siihen, että ensi talvi menee hoidoissa....
 
Meillä ei aiempia edes yritetty, annettiin lupa tulla ja varsinaista vauvakuumetta ei ollut. Nyt oli kauhea vauvakuume ja 2. kierrosta tärppäs, jotenkin on outo olo kun piti "tehdä" lapsi :D

Onkos teillä sukupuolitoiveita? Meillä on jo kaksi tyttöä ja mies on halunnut aina pojan, toiveissa olis siis pikku poika tähän akkavaltaan :rolleyes:
 
Meillä on ennestään poika, joten olishan se ihanaa jos nyt tulis sitten tyttö, varsinki ku tämä jäänee viimeiseksi. Tosin toinen poikakin kelpaa vallan mainiosti. :D

Ittestä tuntuu taas ihan oudolta, että jotku tulee raskaaksi ihan sattumalta, kun noita kumpaakin on niin tekemällä tehty :)
 
Tiesin toisesta tytöstä jo tehdessä että nyt tärppää, tiesin tarkkaan myös lasketun ajan ja sitä ei muutettu ultrassa :D

Meillä tulee esikoiselle ja tälle tulevalle ikäeroksi 4v 1,5vk, jos on yhtään uskominen aiempiin raskauksiin niin saattaa syntyä puolta viikkoa etuajassa, eli lähes esikoisen syntymäpäivänä :)
 
Hurika - Meillä oli myös ekassa clomit + luget mukana, kylläkin vain osittain kun unohtelin niitä ottaa/laittaa ja siinä kierrossa piti tehdä myös inssi, vaan ei onnannut aikataulullisesti ovulaation kanssa. Sitten esikoinen päättikin just siitä kierrosta tulla kun tavallaan ei kunnolla edes yritetty... Eli ylläri oli :)
Tästä toisesta aattelin et varmaan myös tarviin jotain nappeja avuks. Katsotaan nyt sit menikö tää oikeasti näin helpolla ja vielä luomusti!

Meillä on esikoinen tyttö, eikä kyllä oo yhtään väliä kumpi tulee. Jotenki sitä vaan tytölle ois jo enemmän nimiä valmiina.

Onko teillä jo pahoinvointia tai muuta raskauteen liittyvää? Mulla ei paljon mitään, tänään oli ehkä sekavaa oloa aamusta ja huimausta kun raahasin tota typyä potalle. Verenpaineet lienee alhaalla taas. Kun on toi esikoinen tossa niin ei oikein ehdi tutkailee itseään niin paljoa ku viimeks, varsinki ku se eka oli niiiiiiiin odotettu niin se oli jotenki niin ihmeellistä ja kummallista et koko ajan tuntu joltain :)
 
Mulla on ollu rinnat arat pari viikkoa, mietin ensin että johtuko vaan siitä kun piti tuota 2-vuotiasta heilutella järvessä kun olkapääkin kipeyty, mutta kai se johtuu raskaudesta kun olkapääkin on jo terve :) Mutta aiemmista ei ollu tässä vaiheessa vielä mitään niin en edes odottanu mitään :)
 
Ehkäpä minäkin sitten tähän pinoon =)

1.4. / Ricardina / 30 / 1. / JS / ?

Meilläkään tärppi ei käynyt ihan sormia napsauttamalla. Plussa tuli lopulta ensimmäisen IVF:n tuoresiirrosta, mä en ovuloi luonnostaan joten siksi hoitoihin lähdettiin lähes heti yrityksen alettua.

Oireita on toistaiseksi lähinnä rintojen arkuus ja suurentuminen, ja erilaiset menkka- ja repäisykivut alavatsalla. Onneksi kivut tuntuisivat olevan vähenemään päin, ennen testiä olin ihan varma negasta kun kivut olivat ihan kuin aina ennen menkkojen alkua.

Onko teillä muilla "varma" olo raskauden jatkumisesta? Mua keskenmeno kyllä pelottaa, vaikka järjellä ajateltuna eihän siihen itse voikaan vaikuttaa. Ehkä sitten, jos alkuraskauden ultrasta löytyy syke, epävarmuus vähän helpottaa. Varasin ajan IVF-hoidon tehneelle klinikalle 2,5 viikon päähän, jolloin viikkoja olisi koossa 7+1. Myös neuvolaan soitin, ekan ajan sain vasta rv 9+1 mutta löytyyhän noi ravintosuositukset netistäkin =)

Me eletään jänniä aikoja kaikki =)

Ricardina 4+5
 
Minä ilmottaudun mukaan :D plussattu jo eilen tänään varmisteltu ja kunhan viivat vahvat/sekä vuotoa ei tule tällä kertaa uskallan digin tehhä, ei vielä kumminkaan..
mutta joo 6.4.2015/ HooKoo-82/ 31/ 7./ kys/?

oireita on vaikka muille antaa: etovaa pahaa ällö olo, mahaa nipistelee, valkkaria, oudot unet, pääkipu, väsyttää/paleltaa, tissit eläny jo kauan omaa elämää :D tuntuu että menkat alkaa, mutta vv sieltä vaa tulee. kahen viikon päähän varailen alkuraskauden ultraa yksityiseen :)




HooKoo & miniKoo 4+0rv
 
Viimeksi muokattu:
Täällä myös plussattu jo viikko sitten perjantaina ja viime perjantaina hcg 1151. Mitattu, koska hoitoalkuinen raskaus. La olisi 1.4 ja neljäs lapsi minulle, ensimmäinen muehelleni, ikää minulla jo 40+.
Tulen varmaan lukenaan tätä ketjua ihan mielenkiinnosta, kun samoilla raskausviikoilla muutkin menee.
Vointi on hyvä, mitä nyt välillä iskee huonoaoloa ja nälkä ja sitten ei mikään maistukaan. Rinnat arat ja turvonneet ja vatsassa turvotus lisääntyy iltaa kohden.
Ultraan olen menossa rv 6+2 yksityiselle ja mielenkiinnolla sitä odotan, kun klinikan mukaan hcg senverran korkea että voi olla jopa 2 kyytiläistä.
Neuvolaan soittelen sitten uä:n jälkeen.

Paulanna ja pavut rv 4+5
 
Oireista: Mullakin on ollu tuota etovaa oloa, josta arvasin jo ennen plussaa olevani raskaana, samoin ku eka kerrallaki. Nyt sentään tietää heti alussa, millä sen saa kuriin :)

Ricardina: Koko ajanhan se takaraivossa tahtoo jyskyttää se keskenmenon pelko, varsinki ku tiiän, että tuo mun ei-niin-nuori ikä nostaa riskiä. Varmaan kymmenen kertaa päivässä pitää käydä tarkistamassa, tuliko verta, vaan aina se on ollu vaan valkovuotoa (onneksi!).

Niin ja ikäeroa meillä tulee lapsille 3 v ja 8 kk.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Minäkin voisin ilmoittautua mukaan. :) Varman plussan tein eilen, tosin olin jo aika varma, että raskaana olen.

Minulla siis LA 4.4 / Marena / 27 v. / 2. / K-SKS / ?

Meillä siis toinen lapsi, ensimmäistä yritettiin 11 kuukautta ja oletin tämänkin vievän useamman kuukauden. Toisin kuitenkin kävi, ja nyt ensimmäisestä yrityskierrosta olen raskaana. Nyt vaan jäytää pelko, että kun nyt kävi näin helposti niin jotain pahaa varmasti tapahtuu... Muutenkin olen vielä aika hämmentynyt koko raskaudesta, kun tapahtui jotenkin niin nopeasti. Mutta eiköhän asiaan hetken päästä totu. :) Esikoinen on nyt 1v 2kk, joten hieman alle 2 vuotta tulisi ikäeroa. Hieman ehkä hirvittää miten selviän 2v uhmasta ja pienen vauvan hoidosta, mutta elämässähän täytyy olla haastetta! :D
 
Meille tää 7lapsi, miehelleni kolmas ja minulle seitsemäs :D Me ollaan uusperhe siis..
Mun ed.liitosta lapset 12v, 9v, 6v pojat ja tyttö:11v ja sitte nämä meidän yhteiset tytöt 2v uhmis ja 10kk pikkunen. kaikki asutaan saman katon alla :)


HooKoo & miniKoo 4+0rv
 
Viimeksi muokattu:
No nii varasin yksityiseen äsken (netin kautta) ultraan ajan ja 4.8. ois se sitten, sillon on 5+0rv :) viimeks kävin kun ootimme vaavia niin 5+1rv ultrassa ja se on mulle riittänyt, näkee ees että on oikeessa paikassa kasvamassa :heart: sen jälkeen ilmotan itseni äitiysneuvolaan :)
 
Uskallaudun jo mukaan, vaikka mieleeni on astunut pelko, että raskaus ei jatku normaalisti.

Edelliset menkat alkoivat 20.6. Sen mukaan laskettuna olisin jo rv 5+4. Oviksen pongasin tikutuksen, tuntemusten ja lämpöjen mukaan 13.7., joten oikeampi rv 4+1.

Ekaa haamujen esiäidin esiäitiä sain jo dpo 8 lähtien. Joka päivä alussa himotestaajana tikkuja lioitin ja pikku hiljaa viivaset vahvistuivat. Sunnuntai iltapäivänä (dpo 14) sain vähän reilun 4h pisusta Clearblue digiin: raskaana 1-2.

Aivan alussa ennen selkeää plussaa minulla oli jatkuva nälän ja lievän etovan olon sekoitus. Sitä jatkui monta päivää, mutta on lieventynyt lähes olemattomaksi. Nälkä tulee nyt kyllä nopsempaa ja ruoka maistuu tavallista paremmin. Silti huolettaa, onko masussa kaikki ok?!

Lohduttaudun sillä, että rintani ainakin ovat kosketusarat, mitä ne eivät olleet vielä ensimmäisten oireiden tultua. Huimaustakin on melko paljon. Väsymys myös piinaa tavallista enemmän. Aamut tuntuvat kaikkein unisimmilta.

Sekin auttaa ajattelemaan kaiken olevan kunnossa, koska tavallisia kovia kuukautiskipuja ei ole tullut, eikä vertakaan ole tullut missään muodossa.

Onkos teillä muilla aaltoilua oireiden kanssa? Tai onko kellään käynyt aiemmissa raskauksissa niin, että etova olo (tai joku muu oire) on väistynyt joksikin aikaa palatakseen taas takaisin myöhemmin?

Mietin, että reagoiko toiset herkemmin pieniinkiin määriin hcg veressä ennen kuin tottuvat siihen, jolloin oireetkin lievittyvät?!?

Minua tosiaan huolettaa nyt. Lapsi on kovin toivottu. Meillä ei mennyt kuin 3kk, 2. yk:ssa tärppäsi. Minulla on pco-tyyppiset munasarjat, joten pelkäsin ettei plussaa tule vielä aikoihin. Toisin onneksi kävi!

Mitenkä teillä muilla, kun olette tehneet digin menkkojen olettettuna alkamispäivänä, raksuttiko puikko sen minuutin ennen kuin tuli "raskaana"-teksti? Entä miettikö puikko viikkoja sen 3 minuuttia? Tietty aina ei voi vertailla raskauksia keskenään, koska hcg erittyy ja nousee jokaisella eri tavalla. Oon vaan hulluna huolesta, vaikka eihän se asiaa yhtään auta oli tilanne mikä hyvänsä. Ja tietty pisu ei ollut aamun yön yli muhinutta tavaraa, vaikka ohjeessa sanottiin, että oletettuna menkkojen alkamispäivänä testin voi tehdä myös päiväpisusta.

Laskurin mukaan LA 5.4.2015 / BebeBanbino/ 29v / 2. / KYS

Esikoisen kanssa ikäeroa tulisi lähes 10 vuotta. Siksi kai hötkyilen kuin tämä olisi ensimmäinen raskaus, niin vähän on muistikuvia ekasta raskaudesta. ;)
 
BebeBanbino: mulla tuli 4+1 neljän tunnin päiväpissasta kanssa "raskaana 1-2", lapsettomuusklinikalta sanoi että ihan normaalia. Tänä iltapäivänä taas 4h pissasta tulikin sitten se kaivattu 2-3, ja nyt siis päiviä koossa 4+5. Tsekkaa parinpäivän päästä uudestaan jos huolettaa, ja varmempi tulos tietty aamupissasta. Itse en ennen töitä tykkää testata.
 
Viimeksi muokattu:
varovasti ilmoitaudun mukaan :)

5.4/ jenniella/ 26/ 1/ tays/ ?


24.7 plussattu ja vielä 25.7 varmisteltu digillä.

Raskausoireita tuntuu olevan samaan tapaan kuin menkkojenkin aikana, jota toki olen ehtinyt friikata jo monta kertaa..
Maha turvonnut, pientä vihlontaa, polttelua jne. Ensimmäinen neuvola sovittu 3vkon päähän, mutta en ymmärrä miten kykenen sinne asti olemaan kun koko ajan mielessä vaan josko siellä ei "mitään" olekaan. Enkä ees tiedä otetaanko sillon vielä verikokeita tms.

Olenkin miettinyt pitäisikö varata aikaa yksityiseltä, verikokeeseen tai jopa ultraan? Osaakohan joku sanoa millä viikolla esim ultrassa mitään pystytään varmentamaan? Nyt ollaan siis vasta aivan alussa, viidennella viikolla.

Onnittelut kaikille plussasta <3


muok. hmm neljännellä vai viidennellä viikolla? :D laskurin mukaan 4+0
 
Viimeksi muokattu:
Hyppään minäkin mukaan. Aamulla plussa, näytti raskaana 1-2vk. Kotona hääräilee 5kk esikoislapsi. Kuukautisia ei juurikaan synnytyksen jälkeen tässä välissä tullut, joten en osaa laskettua aikaa sanoa, omien lskujen mukaan kuitenkin huhtikuun alkuun. :) Synnytyspaikkana Hyvinkää. Tsemppiä kaikille, toivottavasti saadaan paljon plussia! :)
 
Heippa, mäkin tulisin mukaan :)

4.4/ RouvaA / 22/ 2/ Js/ ?

Eli lauantaina plussasin ja kotoota löytyy valmiiksi 05/13 esikoistyttö. :)
Töihin oon palaamassa viikonpäästä mutta näemmä käyn siellä vaan muutaman kuukauden pöyrähtämässä välillä.

Tarrasukkia ja tsemppiä kaikille!
 
Ooh, toivon että tähän ryhmään pääsisin mukaan, vielä pitäs jonkun aikaa odotella ja katsoa kuin käy :)

Jenniella, jos varmistuksen raskauteen haluaa, suosittelen yksityisellä varhaisultrassa käyntiä. Neuvolassa asiaa ei sen kummemin varmistella vielä alussa, myöhemmin tulee vasta mukaan kuvioon sydänäänten kuuntelu jne. Itse kävin esikoista odottaessa varhaisultrassa viikoilla 7+ jotakin, oli pakko saada vähän mielenrauhaa :)
Ja jos viikkoja on 4+0, niin olet viidennellä viikolla :)
 

Yhteistyössä