Huhtikuun hurmurit 2015 - Lokakuu-

Huhtikuun hurmurit 2015

LA / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala /sukupuoli

1.4.
Paulanna / 40+/ 4. & 5./NKL/poikalupaus + ?
Niinu88 / 25v / 2.laps / Kys
Siili SUhonen / 31 / 2 / NKL /?
Kevätkaihonkukka /35 / 1.lapsi / KOS/poikaolo
Pallofisu/33/2./HUS
Jmia / 21 / 3. /K-SKS / ?
Katkarapu15 / 25v. / 1.lapsi / SEKS

2.4.
Hurika / 38 / 2. / OYS / ?
Kaneli78/ 35v/ 2.lapsi/ KOS

3.4.
Elsinen / 32 / 2. / - / ?

4.4.
Marena / 27 v. / 2. / K-SKS / ?
RouvaA / 22 / 2 / Js / ?
BebeBanbino / 29v / 2. / KYS

5.4.
jenniella / 26/ 1/ tays / ?
Millimenninkäinen / 31 / 4. / K-HKS/?

6.4.
Calypso / 38 / 3. / TYKS / ?
richi /26 / 1. / kos /?
pikkumuksu / 28 / 1. lapsi / KYS
neanna/ 24/ 1. / OYS? / ?

8.4.
kolmevitonen/ 35v./ kolmas lapsi/pkksk
Bumble/31v/2.lapsi/KOS

10.4.
Sandelma / 33 / 3 / K-HKS tai HYS/?
ötökkä~ / 23 / 2. lapsi / TAYS / ?
Nauris86 / 28v / 2 / K-Pks.

11.4.
Uimis / 25v / 1. / SAS /?
tildanystävä/ 32/ 2. / TYKS / ?

12.4.
mimmu1986/ 28/ 2./ Tays/ ?
mabebe/ 29 / 2. /TYKS /
Boomkaa / 26 / 3. / ? / ?

13.4.
donnaliini / ?/ 2. / mks
HaLi80 / 33v /3. /? / ?

14.4.
Pirpa / 31v. / 2. / JS
Kati_ / 22 / 2 / K-PKS
Magorian/25/1./TAYS/?
Rii-81/ 33v/ 2.lapsi/ KYS

15.4.
Miramaru / 31 / 2. /
Maikki_ / 25 / 1. / ? / ?
Pikkusirkku / 31 / 3. / KOS
nunnukka89/ 24v./ 2. /K-SKS

16.4.
tikru83 / 31 / 3 / satks / ?
Joppu / 33 / 1. / ? / ?
Minnuli77 / 36 / 2. / TYKS /poikaolo
Tuikkis3/3.lapsi/TYKS
nti_v/34/2./k-pks
Lisa L / 27 / toinen lapsi / TAYS /?

17.4.
Kazu87/27/sas
äitii88 / 25 v. / 2. lapsi / -

18.4.
Starangel / 33 / esikoinen / Nkl / ?
Pikku-Katti / 30 / 3. /HYKS
-minttu/ 29 / 3. / KYS

19.4.
Liipa / 25 / 2. / OYS /
riksuu/ 20/ 1. / TAYS/?
Lumi-15 / 30 / 2. /-

20.4.
Silvia Logo/38v. / 2. / KOS/?
johannap / 23 / - / 2. / Tyttöolo
nööse / 25 / 1. / SEKS / ?

21.4.
veepu123 /25v. / 1./ HUS
Adii/21v./toinen lapsi/KOS tai NKL
naeli/25v/1./HYS/?
Puppe78/ 36/ 3. / ? / ?

22.4
_mena/27v./3. ja 4./?
Karo86/28/1./TYKS/tyttöolo

24.4.
Minisport /28v. / 1./ KYS
[K]/23/1./JS

25.4.
keijuliini93 / 21 / 2. / K-PKS /?

26.4.
ttaisku / 24v / 1. / SATKS / ?
mustikka90/24/2/SEKS/

27.4.
ssann/ 23 / 2. / JS
Sitkeäsissi/27/5./KOS

28.4.
Keesha / 23 / 2. / Oys
Lumililja88/26v./2./JS

30.4.
Amaya/28v/2./K-Sks
Matunen /23v./ 1. / ? / ?
Susse90 / 24 / 2. / PHKS /?
Toiveessa3<3!!/ 38 / 3. / TAYS /?
Eeevp / 22 / 2. / OYS / Poikaolo

lasketun ajan tieto puuttuu
saanae/ 26 / 2. / hys /?
kotopulla / 26v / 4.lapsi / k-hks
Minninkäinen /24 /2. /?/?
äitionnellinen / 22 v. / 2.lapsi /? / ?
Hilmaa / 32 v / 2. lapsi / TAYS



synnytyssairaaloiden lyhenteet:
Js = jorvin sairaala
sas = salon aluesairaala
kos = kätilöopisto
nkl = naistenklinikka
ps = porvoon sairaala
lus = länsi-uudenmaan aluesairaala
ekks = eteläkarjalan keskussairaala
hys = hyvinkään aluesairaala
ias = iisalmen aluesairaala
k-hks = kanta-hämeen keskussairaala
k-pks = keski-pohjanmaan keskussairaala
kaks = kainuun keskussairaala
k-sks = keski-suomen keskussairaala
koks = kymenlaakson keskussairaala
kys = kuopion yliopistollinen sairaala
las = loimaan aluesairaala
lks = lapin keskussairaala
lpks = länsi-pohjanmaan keskussairaala
ls = lohjan aluesairaala
mks = mikkelin keskussairaala
oas = oulaskankaan aluesairaala
oys = oulun yliopistollinen sairaala
phks = päijät-hämeen keskussairaala
pkks = pohjois-karjalan keskussairaala
ras = raahen aluesairaala
sks = savonlinnan keskussairaala
seks = seinäjoen keskussairaala
satks = satakunnan keskussairaala
tays = tampereen yliopistollinen sairaala
tyks = turun yliopistollinen sairaala
vks = vaasan keskussairaala


Facebook-ryhmän ylläpito tiedottaa: Facebookissa olevaan Huhtikuun hurmureiden -ryhmään otamme uusia jäseniä 18.12.2014 asti. Ryhmä on salainen, eli sitä ei löydä eikä liittymistäsi ryhmään näe kuin ryhmään erikseen kutsutut jäsenet. Mukaan joukkoon iloiseen pääset laittamalla yksityisviestin nimimerkille Zemar tai jenniella. Kerro viestissä joko Facebookissa käytössä oleva sähköpostiosoitteesi (laitamme kutsun ko. osoitteeseen) tai nimesi ja kuvaile profiilikuvasi, jotta voimme pyytää sinut kaveriksi ja lisätä tämän jälkeen listalle. Tervetuloa!


Ketjuun mukaan tulijat!! Ilmottautuminen muodossa:
LA / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala /sukupuoli

Ja päivitykset muutenkin punaisella tai muuten tekstimassasta erottuvasti, kiitos!

Aiempaa keskustelua (heinäkuun lopulta syyskuun loppuun): http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2404334-huhtikuun-hurmurit-2015-a/
 
Viimeksi muokattu:
Nööse kyseli syyskuun ketjun puolella suhtautumista hiusväreihin raskauden aikana. Itse en värjää enkä värjäytä raskauden aikana hiuksia, aiemmin on ollut raitoja ja väriä, mutta nyt saa olla. Kertyvää kemikaalialtistusta haluan vähentää/minimoida, kun olen työni kautta kuitenkin kemikaalien kanssa tekemisissä.

Olen ehkä vähän tiukkapipoinen, mutta en myöskään laittaisi pikkulapselle kynsilakkaa, tai huulikiiltoa tms. mutta en kaikkia namuja olisi pois ottamassa, mieluummin tietysti jos mieltymys niihin syntyisi vasta myöhemmin, ei heti pikkuisena.

Helppohan se on periaatteita kertoa, kun ei vielä ole sen tositilanteen edessä :D

Kevis + itu 13+6
 
Mä en värjää hiuksia, mutta meidän neiti 3.5v. on saanut välillä kynsilakkaa. Tosin annan lakan kulua pois ja en käytä kynsilakan poistoainetta. Huuipunasta neiti haaveilee, mutta saa tyytyä huulirasvaan. Haaveilee myös korvisista, mutta ne saa vasta kun on koulussa.

Iskias vaivaa edelleen ja toivon kovasti että kipu jäisi pois.

Liikuntaa en pysty harrastamaan pahoinvoinnin takia. Heti kun alkaa helpottamaan, niin menen kokeilemaan vesijuoksua. Pakko saada painoa alas nyt raskausaikana.

Etova olo vaan jatkuu. Hammas on lohjennut ja pitäisi varata aika, mutta mee nyt sitten hammaslääkäriin oksentamaan :-(

Eilen unohdin poksua, kun nukahdin sohvalle kun tulimme kotiin ja vedin yöllä vielä 8h unetkin.
Tänään sitten nukahdin mummolassa, kun menin tyttöä herättämään päikkäreiltä ja kovasti odotan että kohta saan pään tyynyyn :-D

Silvia ja pikkuinen 11+1 ja eiliselle kovasti POKSahtelua.
 
Kiitos Kevis uudesta ketjusta :)

Hiustenvärjäys: Yleensä värjäilen pari kertaa vuodessa kampaamossa (tää on mun omaa saamattomuutta), joten samalla tahdilla jatkan näin raskaudenkin aikana. Yhdesti kerkeän värjäämään, jos nyt reipastun ja saan ajan varattua =)

Selkävaivat: Mulla on vasen puoli alaselästä ihan jumissa koko ajan. Töissä kipeytyy kun joutuu lapsia nosteleen, kantamaan, jne. Olo helpottaa kun mies hieroo, mutta selkä jumiutuu helposti uudestaan. Toinen mikä alkaa vaivaamaan raskauden edetessä on häntäluu. Se on aikoinaan vääntynyt hevosen selästä tippumisen seurauksena ja oireilee ikävästi raskauksissa.

Nukkuminen:Yleensä nukun kyljellään tai hieman vatsalle kääntyneenä. Toivottavasti mahan kasvaminen ei vielä hetkeen vaikuta asentoihin. Sitten saa taas tunkea tyynyä jalkojen väliin ja selän taakse ja, ja, ja, :D

Onnea kaikille muillekin ultrassa käyneille :) Toivottavasti kaikki loputkin, joilla se on vielä edessä, kuulevat siellä hyviä uutisia :heart:
 
Kävimme eilen nt-ultrassa. Masussa köllötteli rv 13+3 vastaava vaavin alku! Crl-mitta oli 72,9mm. Eli laskettu aika siirtyy 4.4.2015! <3

Oli hauska nähdä, miten pikkuinen nieleskeli lapsivettä ja heilutteli käsiään ja jalkojaan! Pikkuiset sääret ja jalkaterätkin olivat täydelliset! Pikkuisen sydän ja mahalaukku ovat asettuneet oikeille paikoilleen. Aivoissa on molemmat aivolohkot niin kuin pitää. Sivuprofiilissa nenäkin erottui todella selvästi! <3

Istukka on takaseinämässä, joten liikkeitä voipi senkin puolesta tuntea jo varhain.

Niskaturvotusta oli 2,1mm. Pikkuinen taisi olla unilla, kun piti häntä herätellä, jotta lääkäri sai mitattua turvotuksen kunnolla. Lääkäri tenttasi minulta, kuka on muuttanut la jo varhaisultrassa! Tämäkin ultraus oli nippanappa ajallaan, sillä eka crl-mitta antoi viikoiksi 13+6. Totesi että näin myöhäisessä vaiheessa turvotusta on hankala mitata. Veriseulassakin kävin liian myöhään, koska vu mukaan rv oli näytteenoton aikaan 11+6, eli viimeinen mahdollinen pv. Nyt kun la siirtyi 3 päivällä aiemmaksi, niin tulos ei enää ole niin varma. Sitäkin äimisteli, että mitenkäs nyt sitten ja miksi en aiemmin jo mennyt.. Huoh! Eipä terkka mitään ohjetta edes antanut, millä viikolla näytteet pitäisi antaa. Itse piti netistä tietoa etsiä ja juuri viimeiseen mahdolliseen ajankohtaan onnistuin näytteen antamaan, vaikkakin myöhään nyt jälkikäteen ajatellen.

Tuntui lääkärille olevan kova mietinnän paikka tuo seulojen väärä ajankohta. Minä sanoin hänelle, että kun kerta turvotus on normaalin rajoissa ja muutenkaan mitään epänormaalia hän ei havainnut, niin turha siitä on nyt kenenkään stressiä repiä. Varmistin vielä, että eiköhän ne luvut sitten heitä urakalla, jos niissä oikeasti jotain häikkää ilmenee.

Sitäkin mietin, että lääkäri ei taida olla ihan tällä vuosituhannella r-testien herkkyydessä. Sanoin, että ekan haalean plussan sain jo n. dpo 11 (vaikka jo dpo 9-10 oli jo haamulaista). Hänen mielestään on niillä rajoilla, voiko silloin mitään plussaa edes tulla! Näitä kyseli tarkkaan, kun mietiskeli vastaako vaavi varmasti viikkoja ovulaatiosta laskettuna, jonka olin tikuttanut.

Täytyy ajatella positiivisesti, että onpahan ainakin työhönsä ottautunut lääkäri! Hassua vaan, että asiakkaan pitää tietää asiat, joita koulutettujen ammattilaisten olettaisi osaavaan, sillä heidänhän se kuuluisi ohjeistaa äitejä, eikä niin että asiakkaalta tentataan terveydenhoitajien tekemisistä..

Mutta ennen kaikkea olen onnellinen meidän pienestä rakkauspakkauksesta! Koko eilisen päivän tuijottelin ja ihailin pikkuisen ultrakuvia! <3

BebeBanbino/ rv 13+3 / LA 4.4.2015
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Jes löysinpäs tän ketjun. :) näköjään on ilmestyny jo heinäkuussa mutta en oo hoksannu. Liityn siis mukaan! En pysty puhelimella kirjottaa punasella mut käyn myöhemmin muokkaa koneella tätä tekstiä. LA 28.4/ Keesha / 23 / 2 / Oys.
 
Moikka!

Maanantaina oli nt-ultra ja siellä kaikki hyvin! Pikkanen siellä kovin heilutteli ja vilkkaasti liikkui :) Turvotus oli 1,3 ja Crl-mitta oli 58,8mm. Vastas pari päivää isompaa mutta LA ei siirtynyt.

Hiusten värjäämisestä oli puhetta. Itse aion värjätä tai värjäyttää tässäkin raskaudessa hiukseni. Koitan kuitenkin vältellä muita "pahoja" kemikaaleja.

Iskias kivut on ainakin vielä itsellä pysynyt poissa mutta muistissa on vielä viime raskauden aikaiset tuskat! Tsemppiä kaikille jotka niiden kanssa joutuu jo tuskailee!

Selkä- ja niskavaivat on täälläkin jo pahat. Varmaan osa pahoinvoinnista johtuneekin siitä että niska ja hartiaseutu on ihan jumissa. Muuten pahoinvointi on jo onneksi helpottanut.

Nukkuminen onnistuu edelleenkin joka asennossa. Ja nukuttua tulisikin vaikka koko ajan. Toivon mukaan väsymyskin helpottaisi jo pian ettei tyttären tarvitse aina vaan kuunnella että äiti lepää nyt hetken :)

Mimmu ja pikkanen 12+3
 
Tähän mennessä olevat muutokset ja lisäykset viety listaan, mutta jos et pääse koneella laittamaan punaisella muutoksia, laita ne viestin alkuun tai loppuun selkeästi muusta tekstistä erottuvasti, on paljon helpompi poimia tiedot.

nti_v tuosta pinkan ensimmäisestä viestistä löytyy face-ohje: "Jos haluat mukaan Huhtikuun Hurmurit -Facebook-ryhmään, niin laita yksityisviestiä Zemarille tai Truudylle, ilmoita viestissä joko nimesi ja profiilikuvan kuvailu tai facebookissa käytössä oleva sähköpostiosoitteesi." Ryhmä on salainen, eikä liittyminen ym. näy muille. En tiedä, miten usein käyvät lukemassa täällä viestejä, mutta jos ei muutamaan päivään mitään kuulu, huikkaa täällä, niin joku face-ryhmässä oleva varmaan vinkkaa heille odottavista odottajista =) (itse en ajatellut liittyä face-ryhmään ainakaan vielä.)

Nukkumisesta: uni kyllä maittaisi, mutta mahallaan ei kyllä enää voi nukkua, tuntuu liian tukalalta. Mitähän siitä sitten tulee, kun selälläänkään ei voi loppuraskaudesta enää nukkua, miten sitä könyää kyljeltä toiselle?

Tänään saankin sanoa: POKS! 15.viikko käyntiin, ja puolen vuoden päästä onkin jännät ajat meneillään! :)

Kevis + itu 14+0
 
  • Tykkää
Reactions: nti_v
Hah, kevis tajus jo nyt tuon kuinka paljon helpompi se teksti on poimia joko punasena, tai alussa/lopussa :D On oikeasti tympeää etsiä jostain sieltä keskeltä tekstiä..

En oo värjänny hiuksia tammikuun jälkeen ja nyt oon aatellu sit kasvattaa oman värin kun on jo puolet tukasta ruskeana :) Siitä en tiedä miten meinasin jatkaa kunhan vauva syntyy, voi tulla houkutus värjätä jossain vaiheessa. Aiemmissakaan raskauksissa en oo värjänny.

Pääsenkin huomenna soittamaan neuvolaan, tuli ruskeaa vuotoa vessakäynnillä, ihan kunnolla jäi paperiin ja pari tippaa pönttöön asti. Vähän ollut tuntemuksia virtsatietulehduksesta ja tänään ostin karpalomehuakin, täytyy toivoa että johtuu vain siitä, eikä alkavasta keskenmenosta tai toisen kaksosen poistumisesta, koska oli niin kohdun perällä, etten jaksa uskoa että yksin tulee ulos jos on ulos tullakseen. Lisää huoliahan tähän vähän kaipasinkin :headwall: Parina päivänä on ollut kyllä paineen tunnetta kun suutuspäissäni olen noita kahta riiviötä komentanut, mutta jos nyt vaan uskottelen itselleni sen kusipöpön, niin en ehkä huolehtisi liikoja??

Jmia ja minimäkäräinen 14+0
 
Alan olla entistä varmempi, että masun liiketuntemukset ovat masuasukin aiheuttamia. Tänä iltana olen koneella istuessa tuntenut moneen otteeseen hentoa "nypytystä" alamasulla samalla alueella. Lähinnä iltasin nukkumaan käydessä olen aiemmin hennompia tuntemuksia saanut kyljelläni maaten. Eiköhän se meidän pikkuinen siellä jumppaa pikkuista kehoaan! :heart:

Hiuksia värjään normaalisti 1,5kk:n välein, joskus venähtää pidemmäksikin väli. Odotuksen aikana aion värjäillä, kun tukka alkaa näyttää tarpeeksi räjähtäneeltä. Varmasti sieltä jotain kemikaaleja voi imeytyä päänahan kautta, mutta kun miettii kaikkia esim. einesruokia (lisäaineet), kosmetiikkaa, hygieniatuotteita, keinotekoisia makeutusaineita, mitä niistä kertyy elimistöömme pitkin päivää! En ota murhetta hiusväreistä, kun en niillä lotraa mielettömästi. Samaten muiden tuotteiden kohdalla - kohtuus kaikessa!

Luulen että n. 3 vk sitten kärsin yhden päivän ajan iskias -kivusta. Kaupassa kokeilin uusia kenkiä ja kumarruin sitomaan niitä penkiltä. Siitäkös oikea pakaran seutu tuimistui! Semmoinen kipu oli aina kumartuessa eteenpäin, että piti yrittää eri asennosta sitoa nauhoja. Aiemmin en muista sellaista olleen, paitsi joskus lenkillä ennen raskautta pakaran seudulle vihloi, ei lihakseen vaan jonnekin syvemmälle sinne uumeniin. Jokunen ilta takaperin alaselkä oli kummasti kipuinen tietyissä asennoissa, tuntui että joihinkin asentoihin ei uskaltanut laikaan asettautua. Yön aikana kipu hävisi ja toivottavasti pysyykin poissa! :stick:

En pysty/osaa/uskalla nukkua enää mahallani. Jossain vaiheessa se alkoi aiheuttaa menkkamaista tuntemusta alamasulla. Olen nyt nukkunut kylkiasennossa tai kyljellään niin että masu painuu toisesta reunasta hiukan vasten patjaa, ja tietty selällään.

Seksielämä on pysynyt aktiivisena ja kumpikaan meistä ei pelkää, että siitä aiheutuisi vauvalle harmia. ;)

Nyt iltapuhiin ja unille! =)

Bebe ja pikkuinen 13+4
 
  • Tykkää
Reactions: tamariini
Mä kans nukahdan nyt joka paikkaan.
1kk ja äiti on aina mennyt lepäämään ja tyttö joutuu katsomaan leffaa. Tänäänkin vedin 1h iltapäikkärit ja nyt taas valmis nukkumaan.
Päätä särkee koko ajan. Taas on koko illan oksettanut ja hajut tekee pahaa. Ah tätä ihanaa oloa. Voi kun olisi jo huhtikuu, niin olisi enää vain väsynyt :-D
Mottasen kyllä sitä joka tulee mulle sanomaan, että raskaana on niin ihana olla. Mä nautin siitä lopputuloksesta kyllä.

Silvia ja pikkuinen 11+2
 
Kiitos uudesta ketjusta Kevis!

Iskias ilmeisesti meinaa olla täälläkin riesana, toisinaan selkä ei kestä yhtään eteenpäin kumartamista vaan iskee jumalaton kipu oikeaan pakaraan ja reiteen. En ole koskaan moisesta kärsinyt, joten nämä hetkittäiset kivut ovat senkin takia jotenkin tosi yllättäviä. Liikkumattomuus varmaan tuo lisänsä.

Hiustenvärjäyksestä olen itse luopunut jo muutamia kuukausia sitten, tarkoituksena kasvatella omaa väriä ja jos idea onkin ihan susi ja omaväri ihan karmea, niin varmaan johonkin raidoittelu ratkaisuun sitten päädyn. En muutenkaan liiemmin meikkaa tai lotraa kosmetiikalla vaan olen tässä vuosien saatossa hiljalleen hippiytynyt sen suhteen :D

Omaa varhaisultraa pitäisi malttaa odotella vielä puolitoistaviikkoa, tuntuupa pitkältä ajalta! Doppleria on satunnaisesti kotona käytelty ja nyt löytyy pikkuisen sykkeet todella helposti ja nopsasti, mieskin tykkää niitä kuunnella ja insinööriluonteena laskeskelee sitten aina sikiön sykkeitä. Ihana kuitenkin lukea toisten ultrakuulumisia täältä, kun omaa vielä saa odotella!
 
Kiitos uudesta ketjusta :flower:

Tsemppiä vuotelijoille! toivottavasti on harmitonta :/

Tänään ultraan ennen puoltapäivää, nyt kyllä jännittää :$ Onneksi mies pääsee mukaan kun sain ajan vaihdettua. Kokeilin nyt aamulla ekaa kertaa doppleria (tosi hyvä ajatus ultrastressiä ajatellen) enkä saanut kuulumaan kuin omia sykkeitä hitusen... Syitä voi olla toki monia muitakin kuin sikiön elottomuus, ehkä en osaa käyttää tuota, olen vain liian aikaisessa, en käyttänyt geeliä vaan vauvaöljyä...

Nyt tuo meidän 2 v. pikkuapina tuossa kovin "ultrailee" omaa mahaansa naama mietteliäänä :D Ensin "kaataa" öljyä masulle ja sit luurit jotenkuten päähän ja doppleria taputellaan masulle.. :D

Hiustenvärjäyksestä jne, mullakin on tapana hippeillä nää raskausajat, eli en värjää tukkaa ollenkaan tms. Vaikka en kyllä muutenkaan hirveästi lotraile kemikaaleilla kun saan niistä helposti ihottumaa ja päänsärkyä. Kaiken pitää olla hajutonta jne dödöistä pesuaineisiin.... Onhan noi hiusvärit ihan hirveitä myrkkyjä, itsekkin olen huomannut että nyt vuosien saatossa olen ehkä alkanut niille jo vähän herkistyä kun on alkanut päänahka kutista. Itseasiassa olisi varmaan hyvä jättää värjäilyt ihan kokonaan sikseen loppuelämäksi, ennenkuin tulee joku iso reaktio....

Mäkin kyllä sanoisin Silvia Logo että raskaus ei ole kovin ihanaa aikaa. No, esikosta toinen kolmannes meni tosi kivasti, mutta eka ja vika kolmannes... yyh.. Itse en ole viikkoihin enää voinut nukkua mahallaan pahoinvoinnin ja turvotuksen takia, pissalla pitää juosta pitkin yötä jne. Odotan myös jo kovin huhtikuuta, sit tosiaan väsyttää kun on vauveli sylissä, mutta pääsee eroon muista vaivoista :LOL:

Nyt on eilen ja tänään ollu jo ihan siedettävät olot, pahoinvointi on vähentynyt ja lähinnä kova närästys vaivaa iltaisin. Eli ehkä se hohdokas keskiraskaus astuu kohta kuvioihin.... :saint: Toivottavasti meillä kaikilla!

mini rv 11+6
 
Liikkeistä : tunnetpa tosi aikaseen liikkeet bebebambino :) Mahdollistahan se on, mutta ei ihan tavallista. Itse en kyllä tunne vielä mitään, vaikka molemmat ultrien mukaan kovia liikkumaan ovatkin ja kun dopplerilla kuuntelee niin häipyvät alta pois.

Hiuksia kyllä värjäytän kampaajalla muutaman kuukauden välein tai lähinnä raitoja. Muutoin mietin kyllä mitä kemikaaleja käytän ja lähinnä syömisten suhteen olen hyvin tarkka. Nyt kun lähdössä etelään niin täytyy olla vielä tarkempi siellä.

Vaivoja ei ole, paitsi väsymys mikä vaivaa 24/7. Mutta jos koko ajan touhuaa jotain, väsymys unohtuu. Salilla käyn ja vähän kevyemmin siellä liikkeitä teen. Takaraivossa on pakko liikkua, pelkään jos joutuu jossain kohti pakkolepoon, se kun kaksosten kanssa tuntuu aika yleistä olevan.

Hankntoja ollaan jo tehty, ne tuplakärryt ostettiin uutena: Emmaljungat. Muita tavaroita olen ostanut mm.tori.fistä, esim. kaksi kpl tuplaimetystyynyjä, vaatteita, lakanoita, koliikkikeinun. Turvaistuimet vielä hakusessa, yksi Emmaljunga löytyy, mutta siihen ei telakkaa, taidan päätyä joihinkin muihin missä telakat.
Kutonut olen myös itse mm.sukkia, lapasia, myssyjä ja muutaman haalarinkin. Ne on tehty langoista, minkä värit sopii molemmille. Nyt tulossa eka vaal.sininen haalari, kun ultrassa kätilö lähes varmasti sanoi toisen olevan poika.

HB:n kävin mittauttamassa alkuviikosta, mutta oli vielä hyvä väsymyksestä huolimatta.

Toivottavasti vuodot tässä vaiheessa ovat vaarattomia, inhottaviahan ne on, kun aina pelästyttävät. Monilla vain tuntuu vuotelevan jopa läpi raskauden.

Kaikille ihanaa lokakuuta ja onnea matkaan :heart:

T. Paulanna ja pavut 14+1
 
Hiustenvärjäyksestä. Just aattelin et pitää käyä värjäyttää oman väriseks nii ei tarvi värjäillä loppuaikana. Mulla luonnostaa tummat ja nyt on aika vaaleet nii hirvee juurikasvu näkyy jos ei värjäile.

Raskausaika on nii paha unien takia! Jaksan hyvin vielä oottaa mutta nytki unessa mulla oli niin ihanan pieni tyttövauva. Jännitän kumpi sit tulee ko esikoinen on poika. Tyttöä kovasti toivotaan, saa nähä sitte.. oon poikauniaki nähny, lapsen nimi oli jeesus :D

Oon päässy vielä helpolla, pahoinvointia ei oo näkyny, vaikka on mulla semmosta kuvotusta ollu pari vk, tuntuu vaan et pitäs oksennella ja jatkuvana voida pahoin että tuntuis et on raskaana. Tissit on vähä kasvanu ja vähä arat mutta ei muuta oiretta. Ei ees väsymystä. Täysin erilainen alkuraskaus siis ko esikoisesta. :)

Sydänäänet kuulin eka kerran neuvolassa maanantaina. Piti säikähtää jo ko ei meinannu löytyä ollenkaan. Helpotus oli suuri ku löyty, vaikkei kovin oireita olekkaan niin kyllä sielä pieni sydän sykkii :) kahden viikonpäästä np-ultra. Pitää keksiä esikoiselle hoitopaikka kun mukaan ei saa ottaa.

Meillä on muutto eessä tän kuun lopussa. Pakko päästä isompaan kotiin että pikkunenki mahtuu asumaan. Nykysin asutaan kolmestaa 50neliön kämpäs joten lisätila ei ois pahitteeks! Jännittää tuo muutto kun kahdessa päivässä pitäs saaha roinat siirrettyä. Toivotaan että saahaan paljon kantajia..

Keesha 10+2
 
Onpa ihanaa, että tunnet bebebambino liikkeet jo nyt. Huisia! :heart: Itsekin niitä koitan välillä kovasti kuulostella, mutta ei niin mitään tietoa vielä.

Kiitos Kevätkaihonkukka uudesta ketjusta!

Ja tervetuloa uusille. :)

Minä olen nyt alkanut harkitsemaan kotidopplerin hankkimista. Kahton saisinko kierrosta edullisesti yhden... Vielä viikko ultraan ja jotenkin olisi kiva koittaa jotain todistusaineistoa mahan olemassaolosta kaivella esiin jo ennen sitä. Muutakin kuin nuo turvotukset ja itkukohtaukset... :D Isäntä on koittanut aina välillä ihan vain korvalla kuulostella, mutta eihän nyt vielä mitään voi kuullakaan. Serkkuni kyllä suositteli vessapaperihylsyä, ja oli sitä mieltä, että yllättävän aikaisin voi kotikonsteinkin saada äänet kuuluviin. Noh, jos en doppleria saa, niin ehkä sitten aloitetaan hylsyleikit viikonloppuna. :LOL:

tamariini ja maha 11+6 (Jee! Huomenna pitäisi alkaa jo turvallisempi jakso!)
 
Viimeksi muokattu:
Ultrassa käyty ja pikkuisella kaikki hyvin :) Valitettavasti itse ultratilanne oli jotenkin niin kamala, että pillahdin itkuun kun päästiin ulos.

No, lääkärin puolustukseksi on sanottava että tottahan toki olen jo valmiiksi herkkämielinen, hormoonien jne takia. Odotushuoneessa jo nieleskelin kyyneliä kun kuulin miten ihan pieni vauva itkee jossain :D ja kun äiti tuli sen max 2 kk:tta vanhan kanssa ulos niin en voinut edes katsoa pienen itkuisia silmiä, kun itketti.... hää oli saanut rokotteita :|

Niino se ultratilanne. Minua jännitti jo valmiiksi tietty onko kaikki hyvin jne... Meidät kutsuttiin sisään ja siellä oli mieslääkäri + hoitaja. Ensin lääkäri kysyi että miten olet voinut, sanoin sitten heti siihen epäilen tulehdusta kun valkovuoto haisee niin pahalle. Lääkäri nauroi ja sanoi mutta siis niin, ei mitään verivuotoa kuitenkaan ole ollut? Vastasin että ei, jolloin lääkäri alkoi vaan käymään neuvolakorttia läpi. Kysyi sitten keskenmenosta että oliko siellä kohdussa nähty mitään elämää. Sanoin että ei, ainoastaan rippeet, jolloin lääkäri tuumas että justiinsa juu, mutta ei siis ole todettu sieltä alkiota. Niin, vastasin. Tuli vaan sellainen olo, että eikö se nyt sitten helvetti ole keskenmeno, ellei lääkäri ole sitä raskautta ehtinyt toteamaan.... :kieh:

Tämän jälkeen lääkäri käski ottaa "pöksyt pois" tuolille ja mennä tutkimuspöydälle. Törkkäs sen instrumentin sisään, kurkkas alapäähän oikeasti sekunnin ja totes ettei täällä mitään tulehdusta ole. Vai niin, totesin vaan vaikka tiedän että siellä on. Yksikään lääkäri ei ole vielä käsikopelolla sitä tulehdusta todennut vaikka ovat tutkineet paljon tarkemmin, vaan vasta labrassa on löydetty bakteeri johon olen saanut antibiootin. Hoitaja koitti silotella että raskausaikana se valkovuodon määrä vaan lisääntyy... JOOJOO, mutta kun eihän se ollut ongelma vaan paha haju! Kysyn nyt teiltä muilta odottajilta ihan suoraan, että haiseeko teidän muiden alapäät muka SILLILLE ja se on muka ihan normaalia??! Koska mulla haisee pesunkin jälkeen ja vaikea kuvitella että se on ihan normaalia!

Tässä vaiheessa mulla oli koko tilanteesta jo niin paha mieli, että nieleskelin kyyneliä. Hoitaja huomasi sen varmaan kun tuli ja silitti olkapäästä. Oikeasti kun tulet sinne vastaanotolle ja pitää olla siellä kaikkien edessä lettu levällään, puhua tosi nolosta alapään ongelmasta ja muutenkin mieli herkkänä että onko siellä kohdussa tervettä elämää vai ei ja sitten vastassa on tuollainen ylimielinen puupökkelö millä ei ole minkäänlaisia ihmissuhdetaitoja. :headwall: Koko ultra meni ihan ohi kun koitin vaan pitää itseni koossa, lääkäri vieressä puhuu monotonisesti kuin sanelukoneelle: tässä on pää, tässä neljä aivolohkoa, tässä selkäranka, mitta on tämä, tässä on munasarjat, tässä on raajat..... Valmis ja ulos! Hoitaja koitti kuitenkin olla tosi ystävällinen, pointsit siitä....

Ymmärrän että pitää olla tehokas ja ei minusta tarvitse lässyttää, mutta se että ensin ei kuunnella potilasta ollenkaan ja muutenkin vedetään koko homma läpi kuin liukuhihnalta niin jäi vähän paha maku. Vois vähän kuitenkin ajatella että sitä äitiä jännittää, se ei ole äidille ihan normitilanne olla siellä peppu paljaana ja se kohdussa oleva on oikeasti jollekkin rakas elävä olento eikä mikään "tossa on sen pää".

Ehtisin sitten jo googlaamaankin kys.lääkärin ja oli juttua että neuvolassa olis sanottu että muutkin äidit tulee sen ultrista itkien. Toisaalta oli myös kehuja, että on pätevä. Ja ilmeisesti sitten vähän kys. lääkärin päivästä kiinni, milloin on vittumainen ja milloin oikein hurmaava...

Onneksi kuitenkin rakenneultran tekee ilmeisesti sitten kätilö, ja ainakin esikoista ultras silloin tosi ihana kätilö. Joka oikeasti vähän käytti aikaa siihen että näytti vähän esim. kasvoprofiilia jne... :) Pääasia tietty että vauvalla on kaikki hyvin, ehkä oma mieli tästä pian jo vähän paranee ja voin laittaa kuvatkin lopulta jääkaapin oveen.. vielä en ole niitä voinut edes katsoa, kun tuntuu että ne vaan muistuttaa siitä ikävästä tutkimustilanteesta. Ja ehkä mä sitten vaan olen tottunut liian hyvään palveluun, koska ollaan siellä yksityisellä käyty ultrissa ja se mieslääkäri siellä on todella mukava aina!

Ainiin, papereista katsoin että nt oli 1,3 mm ja kooltaan vastas viikkoja 12+4, mutta LA ei muutu. :)

äitii88 ja mini rv 11+6
 
äitii88: Inhottavaa että ultraajasta ja käynnistä jäi paha mieli. Mutta onneksi pienokaisella kaikki hyvin!

Omat ultrakuulumiset: Tänään myös minulla vihdoin oli ultra. Kyllä taas jännitti ihan tarpeeksi, mutta kaikki siis hyvin! Tyyppi vastas viikkoja 12+3, mittaa 59 mm ja niskaturvotusta 0,9mm. Oli melkoisen vilkas kaveri kun teki kuperkeikkoja. Ei tätä vaan osaa sulattaa, että meillek tulee vauva. 7 vuotta sitten ekan kerran todella toivottu vauvaa ja nyt se oikeesti on tapahtumassa... huh, kuin lottovoiton olisi saanut tai ei... on tämä parempaa :heart:

Joppu & 12+3
 
  • Tykkää
Reactions: Kevätkaihonkukka
äitii88 No onpa inhpttavan kylmää kohtelua! Pitäisi pätevän lekurin tietää, että siellä on tulevat mammat itku kurkussa jo muutenkin ja tilanne on aika intiimi kaikin puolin, niin kohtelu pitäisi olla erityisen ystävällistä ja noh, kunnioittavaa.

Meille napsahti tänään ihan uusi ja yllättävä tieto viime viikkoisista verikokeista. Eli täällä ollaankin RH negatiivisia. Olen aika hämmentynyt vielä, koska en ollut tuosta asiasta onkinut mitään tietoja kun olin jotenkin niin varma, että eihän tuollainen minua koske. No, näemmä koskeekin. Veressä ei vielä ainakaan mitään vasta-aineita ollut ja ymmärsin lyhyen googlettelun perusteella, että se on hyvä juttu? Mutta siis verikokeisiin tulen joutumaan nyt pari kertaa ainakin uudelleen, mikä jo sinänsä inhottaa, koska meinasin pyörtyä edelliseenkin. Ja kyllähän tuo nyt yhden jännitysmomentin lisää tuo :/ Kellään kokemusta vastaavasta?
 
Ultratilanne oli tosiaan aika tunteet pinnassa -hommaa, odotusaulassa pikkasen kyynelehdin omaa vuora odottaessa, kun näin ultrahuoneesta tulevan pariskunnan käytävässä olevan niin onnellisen näköisi ja sitten se mies antoi pusun sille naiselle. Ja ite istuin yksin odottamassa vuoroa enkä vielä tiennyt mikä on oman pienen tilanne ja mies oli töissä. Onneksi itselle sattui tosi mukava kätilö ultraamaan.

Mun äiti on rh-negatiivinen, ilmeisesti ei aiheuta ekan lapsen kanssa mitään pulmia (yleensä), mutta mahdollisten seuraavien lasten kanssa (tai ennen seuraavaa raskaaksitulemista) piti jotenkin poistaa vasta-aineita tai miten olikaan, mutta asia on varmaan edistynyt siitä 35 vuoden takaisesta... :D

Kevis + itu 14+1
 
Me oltiin eilen ultrassa. Kaikki oli todella hienosti ja pikkunen siellä mennä viipotti lujasti. Hienosti oli tyyppi kasvanut. Pituutta 61mm. vastasi viikkoja 12+5 vaikka pitäis olla 11+5, mutta laskettua aikaa ei ainakaan vielä vaihdettu.

Kazu ja tyyppi 12+0 tai 13+0
 
  • Tykkää
Reactions: Kevätkaihonkukka

Yhteistyössä