Huhtikuun hurmurit 2015 -Tammikuu-

"pikkukolmonen"
Boomkaa, koitan jaksaa rekisteröityä täs jossain vaihees, sihen asti ilman.

Täällä ollaan ekaa kertaa viettääs saikkuiltapäivää. Liitoskivut alkaa äityä niin pahoiksi ettei tuosta istumatyöstä meinaa tulla mitään. Kävelystä sun muusta liikkumisesta puhumattakaan. Lämmin kauratyyny jalkovälissä on mun parhain ystäväni tällä hetkellä :D Huoh, viikkoja olis vielä eikä tämä ennenaikaisesti synny kuitenkaan Ehkä sitten synnytys on taas helppo kun kärvistelee sitä jo etukäteen.

Mulla oli juuri ylimääräinen lääkärintarkistus noiden liitoskipujen vuoksi. Kaks aikasempaa kun ovat alkaneet kypsyttämään paikkoja aika varhaises vaihees. No sen puoleen ei tällä kertaa niin hätää, ilmankos tuo kun vauveli majailee perätilassa. Pieni ressi iski, tiedän että on vielä hyvin aikaa kääntyä, mutta muut ovat olleet aktiivisuudestaan huolimatta aina rt-tarjonnassa koko ajan. Tämä taasen kököttää tuossa oikealla puolella eikä oo touhuskaan heittää volttia, potkii ja tonkii kyllä muuten. Mä en sektioon haluis kun muuten tuo synnyttäminen on ollu aikasemminkin "helppoa" ja nopeeta.

Sori tuli vähän tätä omaa napaa vaan, ei enää muista mitä piti kommentoida tuolta ylempää. Raskauden ihana sivuoire kun ei muista enää mitään :D

pikkukolmonen ja taitaa olla 30+6
 
Heipsan, eipä täälläkään mitään ihmeellistä ole tapahtunut hetkeen. Huomaan että nyt on alkanut puuskuttamaan, kun jotakin fyysistä tekee.

Vatsan muodosta on ollut keskustelua. Itselläni vatsa o tosi alhaalla. Tuntuu että tyyppi viihtyy välillä puoliksi poikittain, kun oikealla on välillä kunnon kohouma. Supistuksia täällä on ollut silloin tällöin, mutta yleensä vatsa vaan kovettuu hieman eikä tunnu muuten. Selkä tosin välillä kipeä. Mutta viikko kerrallaan tässä mennään ja katsellaan.
 
Hirmuisesti tullut tekstiä!

Sokerirasituksessa kärynneille:
Kurja juttu,mutta täytyy vaan ajatella että vaikka se kurjalta tuntuu niin on kuitenkin niin paljon pahempiakin kuin tuo Radi.... Ja synnytyksen jälkeen sitten helpottaa :) siihenhän ei meillä enää kovin kauaa ole :)

Mullekin napsahti sitten tuo Radi :( ruokavaliolla toistaiseksi mennään... Olisi kiva kuulla miten pärjäätte tuon sairauden kanssa....

Uusille kovasti tervetuloa :)
 
Moikka kaikille PITKÄSTÄ AIKAA!!

Oon ollut tosi laiska kirjottelemaan tai edes lukemaan huhtikuisia.. Lukenut noita "meidän kuu" -ketjuja enemmän. Noh totesin, että nyt voisi olla itselläkin jotain kerrottavaa taas.

Mulla on tullut supistuksia nyt on/off meiningillä joku pari viikkoa, kuitenkin päivittäin. Päätin sitten maanantaina, että tilaan neuvolalääkärin ja kävin siellä tiistaina. Lääkäriltä hieman huolestuttava diagnoosi, kohdunkaulaa jäljellä enää vajaa 2cm (norm mulla 4cm), antoi ehdottoman työskentelykiellon ja sairaslomaa 10.2. asti.
Noo, ilmoitin työnantajalle ja jouduin hönen käskystään menemään vielä työterveyslääkärille (joka ent. neuvolalääkäri), tämä totesi asian kerrottuani, että EI VOI OLLA MAHDOLLISTA!! Teki uuden sisätutkimuksen tosi kovakouraisesti ja sanoi, että "kohdunkaula ihan normaali, ei tämä sua estä työskentelemästä" ja kumosi sairasloman, mutta kirjotti kuitenkin kuumetaudista ja flunssasta 2 pvää lomaa.
Puhkesin itkuun kun astuin ulos huoneesta. Soitin esimiehelle uuden puhelun ja hän vaan raivosi. Sanoin, että en voi jättää asiaa tähän, että en tiedä ketä uskoa ja pitääkö oikeasti huolestua! Kuka olisi vastuussa jos se lähtisikin syntymään?!?!
Päätin soittaa äitiyspolille ja kysyä tilanteesta. He sanoivat, että vaativat sen lähetteen mutta päättivät tehdä poikkeuksen ja ottaa mut seuraavana päivänä sisään.
Menin keskiviikkona sinne ja siellä erikoislääkäri ultrasi sisä ja ulkokautta ja kohdunkaula sen perusteella normaali 4cm. He ottivat puikkotestin kuitenkin vielä kohdunsuulta ja se hälyttikin positiivista. Se ratkaisi tilanteen ja ehdoton työssäolokielto ja sairaslomaa 6.2. asti. Silloin kontrolli ja katsotaan tilanne uudelleen.
Työnantajan reaktio tähän kaikkeen oli todella tyrmistyttävä, enkä jaksa sitä nyt kokonaisuudessaan purkaa.
Alusta asti ketjussa mukana olleet varmasti muistavat mun kirjoitukset esimiehistäni.
Tein tänään ilmoituksen AVI:in ja myös sieltä oltiin sitä mieltä että työterveyslääkäri rikkoi "lakia" koska kumosi erikoislääkärin diagnoosin ja seuraukset olisivat voineet olla kohtalokkaat. Myös työpaikalleni tehdään tarkastus, koska kerroin sielläkin epäkohdista joita olen kokenut tämän 6kuukauden aikana. Tein lääkäristä myös ilmoituksen kyseisen lääkäritalon johdolle.

Kyseiseen työpaikkaan en aio enää astua jalallani eli aion hankkia sairaslomaa äitiysloman alkuun asti ja sen jälkeen olen virallisesti lomalla. En kuitenkaan aio irtisanoutua ihan vaan kiusaksi! Hah!

No anyways:
Mini kasvaa normaalisti ja viikkoja nyt 27+4. Eilisessä ultrassa kokoarvio oli 1kg :heart:
Viime torstaina neuvolassa 26+4 sf-mitta oli 24cm.
Sukupuoli edelleen kysymysmerkki ja se selviää sitten synnytyksessä heh!
Muuten kaikki hyvin ja supistuksista huolimatta oon virkeä. Nyt megaflunssa päällä ja sekin lisää supistuksia. Niitäkin seuraillaan. Mini potkii hurjana ja nyt hänen päänsä on kohti kohdunsuuta ja jalat kylkiluissa.
Rakkaus on jo niin suurta tätä pientä kohtaan ja lasken päiviä kun tavataan! :heart:

Suurimmat hankinnat tehty ja nyt vaan nautitaan.

En muista mitä piti kommentoida ja kenelle, mutta kaikkea hyvää odotukseen ja tsemppiä! Oon kyllä kuulolla, mutta facebook on vienyt mun huomion :D

ttaisku ja mini 27+4
 
No huh huh Ttaisku mitä oot joutunut kestää. En voi uskoa, että työnantaja voi mennä vaatimaan tarkistuskäyntiä työpaikkalääkärille. Raivostuttaa niin paljon sun puolests. Onneks oot laittanut asiaa eteenpäin. Jaksamisia koettelemusten keskellä!

Täällä myös supistelee välillä enempi ja välillä vähempi. Multa myös seurataan kohdunsuun tilannetta. Parin viikon päästä on tarkistiskäynti neuvolalääkärille.

Vauva mahtuu hyvin vielä pyörimään. Tällä viikolla tunsin selvästi pikkuisen jalan mahaani vasten <3

Tsemppiä meille kaikille! Taitaa jokaisella on enempi tai vähempi vaivoja ja murheita. Mutta ei tätä odotusta tosiaan kestä enää kauaa. Kunpa osaisi nauttia jokaisesta viime hetkestä <3
 
Ttaisku:
Huh huh! Eipä voi muuta sanoa! Ilmeisesti oot yksityisellä puolella töissä ja kun ite oon aina vannonu etten mene yksityiselle juurikin näistä syistä että joka asiassa taistellaan ja viilataan pilkkua! Niin raivostuttavaa.

Me saatiin jo iloisia vauvauutisia, tosin miehen sisko oli tällä kertaa asialla :) siispä meidän tytöt sai serkkupojan tänään. Ilta meni sitten lahjapakettia väsätessä joka lähtee postiin.
Odotettavissa on vielä kaksikin vauvauutista ennen tätä omaa h-hetkeä. Meillä kun on ollut raskaana nyt miehen puolelta kaksi ja oman veljen vaimo yhtäaikaa. Eli lasketut ajat peräkkäisinä kuukausina. Tammi,helmi,maalis ja oma heti 1.4. :) siinäpä on vauvoja kerrakseen. :heart:

Täällä taas yötä myöten valvotaan kun poitsu on ahkerana masussa ja tekee taas alkuyön urheilusuoritustaan. Elikkä odottelen taas kahteen-kolmeen että rauhottuu niin päästään nukkumaan. :p

Jasmin ja poitsu 31+2
 
ttaisku
Onpa kiva kuulla sustakin! :) Mietin tuossa yks päivä että mihinköhän olet kadonnut :)
Siis aivan älytöntä tuo työpaikkasi toiminta!
No onneksi tosiaan laitoit kampoihin! Paljon lepoa nyt jotta supistelut rauhoittuvat!

JASMIN -ihanaa! Vauvauutiset on aina ihania <3 teillä tosiaan vauvoja näyttää satelevan :D
 
Viimeksi muokattu:
Minisport: jos oikein ymmärsin, niin sillon kun kohdunkaula alkaa kehittyä, se alkaa erittää jotain nestettä ja sillä puikolla ottavat näytteen (vähän kuin kurkusta otetaan nieluviljely) ja se ilmoittaa, josko kohdunkaula on lähdössä kehittymään. Mulla se herjasi positiivista. :/

Soittelin äsken neuvolaan vihertävän valkovuodon vuoksi. Neuvolatätini soitti takaisin ja sanoi, että voi olla kyseessä ihan perus hiivatulehdus tai ei välttämättä mitään. Netistä tietty luin kaikkia kauhukertomuksia, että vihertävä ja kellertävä valkovuoto voi ennakoida bakteeritulehdusta, joka taas voi laukaista lapsivesien menon! Shit...
Sovittiin, että seuraan viikonlopun yli ja jos alkaa kutina nion haen Canestenia. Mikäli ei mene ohi, niin maanantaina uusi soitto.

Kerroin neukulle myös äitiyspolin terkut ja hän luki tietokannasta, että erikoislääkärikin oli merkinnyt kohdunkaulan pituudeksi sen 2cm. Eli sekin tuki neuvolalääkärin diagnoosia.
Tämän taidan ilmottaa myös lisäksi vielä siihen Lääkäritalon työterveyslääkärin "hoitovirheeseen".

Että pistää vihaksi!
Mutta nyt en aio stressata sitä. Tuntuu, että kaikesta tästä on vaan haittaa.

Oon niin happyhappy! Sain miehen kotiin neljän päivän pelireissulta :heart: ei ole ikinä tehnyt näin tiukkaa olla erossa. Laskin oikeen tunteja hah! Mun paraskaveri on kotona :heart:

Mä yritän aktivoitua myös tällä puolella jälleen! Oon superlaiskaksi tullut hehe!
 
äitii88 käytän mahapiikkejä näillä näkymin kuusi viikkoa synnytyksen jälkeen, että on sitä siinäkin. Mutta ennemmin 6 kuin 18 viikkoa :)

Kysyin tänään mieheltäni, että voisiko hän kokeilla kuuluuko vauvan sydänäänet jo vatsan läpi pelkällä korvalla ja hyvin kuulemma kuuluu. Alkoi itseä oikein ärsyttää, kun tuo oma korva ei mahan kuunteluun taivu, vaikka kuinka yrittäisi :D Mäkin haluan kuulla! On mulla kyllä doppler, mutta ei se ole sama asia.

Jokos huhtikuisilla alkaa olla vauvalle nimi keksittynä? Vai aikooko moni odottaa, että minkä näköinen veijari sieltä putkahtaa ja keksii vasta sitten?

Karo
 
Viimonen viesti tähän pinkkaan.. kohta ollaan helmikuussa :) ja tänään tasan 29+0!

ttaisku Käsittämätöntä että joku työnantaja voi olla noin härski vielä vuonna 2015 :O Hyvä että veit asian eteenpäin!

Karo86 No juu parempi noin :)

Oma napa: Neuvolasta terkka soitti tänään ja pääsin sokerirasituksesta läpi. Huh. Rauta-arvotkin katsoivat, rautavarastot ei kuulemma ole hupenemassa ja hemppakin oli 109, toki vähän laskenut.. rautalisän syöminen kuulemma ihan turhaa, ei auta tähän huimaukseen. B-vitamiinia taas suositteli katsomaan saanko tarpeeksi, sen pitäisi auttaa..

Aamupäivät siis menee edelleen sohvan pohjalla, iltaisin taas on vähän virkeämpi olo. Öisin häpyluulla tuntuu ihan hirveät liitoskivut, en pääse edes kääntymään kyljeltä selälle enää. Vessareissut on melko kankeita ja niitä saa tehdä MONTA! :D

Mutta aloitin vauvan vaatteiden pesun ja paikoilleen viikkailun, ensi kuussa ehkä vois jo sängynkin pistää kuntoon. Ei sitä tiedä kuinka kauan tässä enää jaksaa tätä vähääkään touhuta.. :) Pieni esikoinen kuitenkin uhmineen vie kiitettävästi voimia ja aikaa.
 
"Eleea"
Anteeksi, olen laiska kirjautumaan tänne..

Ttaisku.. Kun työnantaja kohtelee noin kurjasti, se satuttaa ja syvälle. Varsinkin jos on ollut hyvää pataa ja tehnyt kaikkensa työn eteen. Mulla on oli kurja kohtalo esikoisen kanssa, olin viikolla 28 jo 1cm auki ja kohdunkaulaa ei ollut juuri nimeksikään, joten jouduin sairaslomalle synnytykseen asti. Työnantaja oli jo ennen tätä oudosti vihjaillut, että minun kannattaisi aloittaa äippäloma varhennettuna. Sairaslomalapun jälkeen alkoi tapahtua ja pian minulle ilmoitettiin että yksikköni toiminta lopetetaan, minua pyydettiin irtisanoutumaan. Uskomaton keissi, meni kans liittoon ja muualle käsittelyyn. Mutta, hyvä että veit asian heti eteenpäin. Kaikki eivät uskalla. Toivottavasti saavat ansionsa mukaan. Ja että sinulla pysyisi kaveri matkassa loppuun asti!

Äiti88, kiitos myötätunnosta painevoivottelussa, niinhän se on että tälle ei mitään voi. Lääkäri puhui eilen vaihtoehdoista; joko työnkuva, jossa voi levätä makuullaan paineiden tipahtaessa tai sairasloma. Kumpikaan ei onnistu, joten tarkkailen nyt vointia hetken.

Vointeja kaikille! :)
 
Noniin, nyt on listaa päivitetty ja toivottavasti kaikki löytävät sieltä itsensä ja oikeilla tiedoilla :)

Tänne onkin ehtinyt tulla taas kovasti uutta tekstiä..Kaikille ei aina tule kommentoitua, mutta kaikkien kirjoitukset kyllä tulee luettua! :)

ttaisku: isot sympatiat sulle, on kyllä äärimmäisen ahdistavan kuuloinen tilanne :hug: hienoa kuitenkin, että olet vienyt asiaa eteenpäin. Toivottavasti kukaan muu ei enää joudu tuollaiseen pyöritykseen.

Vauvan asento: tämä on ollut helppo tapaus kun istukkakin on ollut takana. Pylly on ylhäällä, jalat hieman toiselle kyljellä ja pää alhaalla - edelleen. Päivärytmi on täälläkin hieman muuttunut; aktiivisin aika on nyt jo alkuillasta ja yöllä vauva malttaa nukkua mun kanssa yhtäaikaa. Tai sitten oon vaan niin väsynyt, etten herää möyrimiseen.. :D
Maanantaina olisi jälleen neuvola. Saapa nähdä, että mitä sinne kuuluu. Terveydenhoitaja on vaihtunut, mikä ei sinänsä haittaa. Jospa tämä uusi muistaisi ottaa ne pissanäytteet yms. muuta suht tärkeät asiat ;)

Radi, heittelevät verenpaineet, supistelut sekä selkä- ja liitoskivut eivät ole mitään mukavia vaivoja, joten paljon tsemppiä ja jaksamista kaikille. Aika kuluu nopeasti ja kohta meillekin alkaa sadella vauvauutisia :flower: :)

Boomkaa ja papunen 29+5
 

Yhteistyössä