Helmivauvat 2009

Mae
Mimona viikkoja siis pitäisi menkkojen mukaan olla 7+1, mutta itse(kin) vähän ajattelin että viikkoja olis vähemmän, vasta n.6 (voi olla vähän alle, vähän päälle).
Kyllä mulla vähän jo ahdistusta meinas lykätä kun se pahoinvointikin on vähentynyt/loppunut, nykyään vaan hajut ja hampaanpesu aiheuttaa yökkäyksen. Lääkäri sanoi, että pahoinvoinnin loppuminen ei ole usein hyvä merkki ja pahoinvointi useimmiten ensimmäisenä häviää, jos menee kesken. Rintojen arkuus ja turvotus reagoivat viiveellä. Mutta eihän tässä auta muuta kuin odotella se 1,5vk. Ellei sitten vuotoa ala ennen sitä tulemaan.
 
onko täällä ketään kenellä osa alkuraskauden oireista olisi loppunu tosi ajoissa?!
mietin vain onkohan se nyt ihan normaalia varmasti, että mun nippailut ja juiliminen katos eilen.. on mul nälkä,väsymys ja rintojen/nännien arkuus tallella mut..
kunhan häiritsee..

Dada ja esikoinen rv5+5
 
dada no mulla meni niin et ne tosi kovat nippailut loppui tossa kohdin, ja pari päivää siitä alkoi pahoinvointi ja öisin saattaa sattua nivusiin ja välillä juimii häpyluuta.. eli kipu muuttui ja tosiaan tilalle tuli pahoinvointi..
sinuna olisin ihan rauhassa, nauti kun ei satu.. =)

jennuli 6+6
 
Mae: Viikon heitto ei ole kovin iso eli uskotaan, että kaikki menee hyvin ja sikiö näkyy seuraavassa ultrassa. Musta tuntuu, ettei oireista voi oikein mitään päätellä. Voihan niiden loppuminen kertoa jotain, mutta yhtä usein kaikki on kuitenkin hyvin.
 
Täälläkin sillon tiistaina ultrassa ja neuvolassa käyty!
Mutta ultra temppuili eikä oikein näyttänyt kunnolla, kohdun sai puoliksi näkyviin ja hyvin epäselvä kuva oli, mutta kuitenkin sanoi että kyllä täällä pohjalla joku köllöttelee ja pituudenkin sai eli oli 14.5mm ja viikot vastasivat noin suunnileen oikeeta!
Ottaa kuitenkin uuden ultran ku oli niin epäselvä kuva. Uus ultra ja samalla lääkärineuvola on sit 10.7, sillon olis 10 viikko menossa...myös verikokeet ottavat samalla!
Mulla on tullu tämmönen pieni himo noihin karjalanpiirakoihin, en muistanu äsken kaupasta ostaa, nii jo lähti ukko niitä hakemaan :whistle:
Kesälomareissukin tuli perheen kera tehtyä...käytiin miehen setän mökillä ja samalla reisulla Ähtärin eläinpuistossa.
Muille ei olla vielä mitään kerrottu ku sille setän porukalle, ku meinas olla vähän aamulla paha olo ja meinas aamukahvit jäädä juomatta!
Jos sitten sen 10 päivän ultran jälkeen jos näkys paremmin...
Pahoittelut Kassulle sekä muille km saaneille :hug:
rv 7+5
 
Pahoittelut Kassulle ja Mimonalle. :hug:

Dada: Se on ihan normaalia et ne nippailut ja juilimiset loppuu välillä. Mulla ainakin ne kuuluu siihen ihan eka viikoille kun siellä jotkut hmmm... oisko ollu kohdunkannattimet venyy. Sitä juilimista tulee pitkin raskautta myöhemminkin, mut mulla ne tulee ainakin aina silleen "pyrähdyksissä" eikä koko ajan. Mikä on ihan kiva juttu ettei koko ajan särje. =)

Etova on olo on tullut nyt ihan kunnolla. Koko ajan pitäs syödä ettei oo huono olo. Oksentelua ei sentään oo vielä tullut, mutta kaikki hajut ottaa nenään... Jee, tästä se alkaa taas. =)

Ihana mies, toi tänä aamuna aamupalan sänkyyn kun oli niin heikko olo. :heart:

Pixie 7+0
 
Mä en käsitä itteeni...nyt on tullut kauhee pelko että mul o listeria!! :( ihan alussa söin sinihomejuustoa ja sellasii jauhelihapihvei että en tiiä olivatko ihan kypsiä!Muutenkin pelkään että jos en oo pessyt käsiä kunnol tai joku ruoka on ollu liian kauan huoneenlämmössä!!Tänään sit tuli yhtäkkiä nuhamaisia oireita!
Joo,taidan olla aika hysteerinen!!Taitaa mieli ja hormoonit tehä tepposet!!apuva!Tiedättekö ketään kellä olis ollu listeeria raskauden aikana?
 
Mae: toivottavasti kaikki olisi kunnossa. :hug:

Mimona: Olen pahoillani :hug: Itsellä tuulimunaraskaus (-01) ja se meni kesken joskus rv11. Kaavintaan jouduin vaikka paljon tuli vuotoa ja könttejä. Eli kun yöllä meni kesken niin aamusta soitin neuvolaa, joka käski ottamaan yhteyttä lääkäriin, joka laittoi naistetautipolille lähetteen, siellä ultrasivat ja totesivat, että tuulimuna ilmeisesti oli ja seuraavalle aamulle antoivat ajan kaavintaan. Mutta useinhan ei kaavintaa tarvita kuitenkaan.

Mulla tuli eilen verta myös... :eek: Mut se alko seksin aikaan, et en tiedä, josko joku sormi ym olisi tuolta raapaissut, sillä vuoto oli aivan kirkkaan punaista, eli ei sellaista mustaa/rusehtavaa mitä yleensä km:n yhteydessä tulee. ja sitä kestikin ihan sen pienen hetken. Tässä mietinkin, et suostuisiko ne tuossa kunnallisessa vilkaseen tuonne ihan jo ton veren tulon takia. Ja aiemmin ei ole verta tullut tolleen seksin aikana.... Ei meillä mitään kovakouraisia leikkejä leikitä :LOL:

...joo ei kyl paljoo eilen naurattanut...

-Kyrsä ja rv 5+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dada:
onko tääl ketään kuka olis vuotanu vähän viikol 5-6 nii että kaikki kuitenki on menny ihan hyvin/ sanottu ettei mtn hätää?? :eek: hitusen kasvo huoli masuasukista....... :ashamed:
Missä yhteydessä vuosi? Oliko tummaa vai kirkasta, tuliko paljon? kestikö kauan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dada:
äsken ihan vaan pisulla kävin (tosin viime yönä harrasteltiin s:iä josko se vaikuttaa)...
sit vuosi semmosta tummaa(ruskeaako?).. tai ei vuotanu mutta tuli pyyhkiessä..
ei kipuilua
Voi olla ihan normaalia. Mulla kun eilen vuosi kirkasta verta tilkan (seksin aikana) niin tänään pyyhkiessä tuli rusehtavaa paperiin. Eli se eilinen kirkas oli muuttunut tuolla tuhruksi. Jos sullakin oli seksin aikana kohdunsuu reagoinut jotenkin ja verta ei ollut tullutkaan kun ihan pari pisaraa (niin, ettet huomaa) ja nyt sit valunut alaspäin niin, että tuli paperiin pyyhittäessä.

Mulla kun oli keskenemeno niin tuli kun tykin suusta sitä verta ja loppua ei näkynyt...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dada:
onko tääl ketään kuka olis vuotanu vähän viikol 5-6 nii että kaikki kuitenki on menny ihan hyvin/ sanottu ettei mtn hätää?? :eek: hitusen kasvo huoli masuasukista....... :ashamed:
Mulla oli toisessa raskaudessa veristä vuotoa viikolla 7. Soitin terveyskeskukseen ja pyysin aikaa lääkärille, mutta eivät antaneet koska "luonto hoitaa alkuraskauden keskenmenot". Soitin kuitenkin toiseen terveyskeskukseen jossa pääsin lääkärille ja sain lähetteen ultraan. Kaikki oli hyvin ja nyt tuo minun keskenmenoni on 6-vuotias poika.
 
sleeping
Alkuperäinen kirjoittaja Dada:
onko tääl ketään kuka olis vuotanu vähän viikol 5-6 nii että kaikki kuitenki on menny ihan hyvin/ sanottu ettei mtn hätää?? :eek: hitusen kasvo huoli masuasukista....... :ashamed:
Mulla on tullut verenvuotoa kaikissa raskauksissa. Ekassa raskaudessa kun vuosin, juoksin päivystykseen ja siellä todettiin tuulimuna. Toisessa ja kolmannessa raskaudessa juoksin jälleen päivystykseen ja kaikki oli hyvin. Kaikki nää tapahtu noin 6-8 viikoilla ja missään vaiheessa ei ollut mitään kipuja. En muista tarkkaan kuinka paljon sitä vuotoa tuli. Olisikohan viime raskaudessa tullut pari päivää vähän, mutta sitten tuli oikein kunnolla ja silloin sitten menin päivystykseen. En yhtään ihmettelis, jos tässäkin raskaudessa tulisi jotain vuotoa, mutta nyt en kyl sitten panikoi ja juokse sairaalaan, vaan katson mitä tapahtuu. Toivon tietty ettei tulis, koska se on TOSI inhottavaa kun täytyy pelätä mitä tapahtuu!
 
Dada: Minun käsityksen (ja kuuleman) mukaan tuo alkuraskauden vuoto on yleistä. Minulla oli tuhruvuotoa kans, tasan 6+0 alkoi ja kesti neljä päivää. Olin tosi peloissani ja varma, että kesken menee. Siksi varasin alkuraskauden ultraan ajan yksityiselle ja kaikkihan siellä masussa oli hyvin. Pieni sydän sykki. :heart: Vuoto loppui samana päivänä, kun kävin ultrassa eikä ole enää näkynyt (koputtaa puuta). =) Älä siis murehdi. Uskon vahvasti, että mistään vakavasta ei ole kyse!
 
Ja sitten tähän moraali puoleen... Mitä tekisit jos työsi oltaisiin vakinaistamassa, kertoisitko työnantajalle raskaudesta ennen työsopimuksen tekoa?? Tilanne on se, että olen kohta ollut määräaikaisena 1,5-vuotta. Elokuun lopulla todennaköisesti työnantaja on vakinaistamassa työni. Epäilen, että jos kerron raskaudesta ennen ni työnantaja jatkaa työsopimusta vain vuodenvaihteeseen. Ja kun palailisin työelämään olisin taas pitkän ajan (ainakin vuoden) määräaikainen.
 
Sinituuli: Esikoisen raskaudesta jäin saikulle koulusta heti alussa kun oksensin pitkään. Ja melkeempä se siinä sairaslomalla meni koko lukukausi sitten. Onneksi olen sen jälkeen kaikki raskaudet ollut hoitovapaalla niin ei tarvitse saikkua ottaa, sillä kuopuksesta en olisi voinut olla työssä lainkaan. Ensiksi 7-24vko:t oksensin ja 17 viikosta alkaen alko supistelut, jotka kesti ihan pojun syntymään asti. Mutta raskaudet menee kaikki niin erilailla, et eihän sitä koskaan tiedä, että mitä tulemaan pitää.
Sinuna en kertoisi pomolle raskaudesta ennen vakinaistamista, ne osaa olla aika veemäisiä välillä...
 
Miks tääl ei ole muita yhtä aivottomia, jotka valvoo tähän aikaan? Mulla on tylsää ja haluan juttuseuraa. ja tyhmäkin olen kun huomenna olis vielä yhdet synttärit järkättävä ja pitäs jaksaa leikittää laumaa 5-7-vuotiaita poikia :kieh:
No tulipas taas purnattua.

Mitäköhän mä olen sekoillut koko päivän, mullahan on nyt jo 6+1, johonkin kirjoitin tänään 5+5... Aivan niin, aivoton...
 

Yhteistyössä