Helmimasut 2009 ~Syyskuussa~

Hormonimyllerryksistä Kyllä nyt naurattaa, kun eilen väitin, ettei mitään hormonimyllerryksiä ole ollut :LOL: Ensin illalla olin tosi väsynyt, ja aloin jostain mököttämään miehelle. Yleensä en mökötä lainkaan, niin että tää on kyllä uusi juttu, ja joku hormonimyrsky sekin oli, kun en edes muista, että miksi rupesin mököttämään :LOL: Sängyssä katteltiin telkkaria, mies yritti rupatella ja minä vaan mökötin, kunnes käänsin kylkeä ja rupesin "nukkumaan". Mutta mies on onneksi hyvin ymmärtäväinen näiden raskausjuttujen kanssa, ja alkoi hieroa päätä ja pussailla kaulaa, niin että enhän mä sitten enää jaksanut mököttää :D

Ja sitten rupesin katsomaan Grey's Anatomya, ja tietty rupesin itkemään ihan hulluna, kun siellä tuli keskenmeno :ashamed: :ashamed:

Että joo, ei täällä mitään hormonimyllerryksiä oo... :whistle:

mielihaluista: syön tosi paljon hedelmiä, niitä tekee koko ajan mieli, varsinkin vesimelonia ja nektariinejä. Onneksi verensokeri näyttää olevan normaali, ettei tartte hedelmien syöntä rajoittaa

liikkeistä Nyt tarviinkin kokeneempien apua: siis voiko ensikertalainen muka tuntea niitä jo viikolla 15? :eek: Äsken makasin sängyllä, ja yhtäkkiä tuntui kohdussa oikealla siltä, kun kaksi ilmakuplaa olisi poksahtanut rikki! En osaa sitä oikein muuten kuvailla. Sellainen hyvin kevyt ja nopea tuntemus, ikinä en eläissäni ole mitään sellaista tuntenut, tosi jänskä juttu. Miltä siis ne ekat liikkeet tuntuu? Tiedän kyllä olevani tosi herkkä, mulla on hirmuisen alhainen kipukynnys, josta varmaan kaikki nää mun alkuraskauden kivutkin ovat johtuneet, mutta voisko noi muka olla ekoja liikkeitä? Kaksi "poksahdusta", sitten ei mitään.

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 15+2 :heart:
 
Lentis, kyllä voi! Mulla on tuntunut noita kuplia viikosta 13+ ja pikkuhiljaa voimistuneet selkeämmin havaittaviksi. Ja siis ekaa täälläkin odotellaan, istukka kohdun takaseinässä. Siellä se lentäjän poika sua potkiskelee! :heart:
 
Kvart Över: oi kun ihana kuulla, että tosiaan saattoi olla "sitä aitoa oikeaa" tuo kuplien poksahtelu. oli vaan niin hassu tunne. Muttei kyllä oo sitten enää mitään tuntunut, vaikka kauhesti olen yrittänyt kuulostella :p Sepä se, kun siinä maatessa en "yrittänyt" tuntea mitään, vaan pääsivät aivan yllättämään :D Ja mullakin istukka takana korkealla, eli kyllä mä ainakin olen lukenut, että "takainen" istukka auttaisi noiden liikkeiden (tai siis poksahdusten ;) ) tuntemisessa :heart:
 
Korkkaanpa minäkin uuden pinon, hirmusti taas tullut tekstiä...

Ikägalluppiin: Täytin juuri 34v., eli niitä "ikäloppuja" mammoja :LOL:

Mulla kans ollut joitakin päiviä semmonen selittämätön v....tusolo! Ei pitäis minkään asian hirveesti harmittaman mutta jostain syystä vaan ottaa päähän.. Töissä semmonen olo että mikään ei kiinnosta, lähinnä pakkopullalta tuntuu koko homma. Olis vaan niin ihana olla kotona ja valmistella lastenhuonetta yms. Menis nyt vaan tää syksy nopsaan ja nää sadekelit siinä samalla. Mä oon jo pari vuotta ollut ns. tauon tarpeessa eli ehkä tää kypsyminen ainakin tohon duuniin johtuu siitä, mutta varmaan osasyyllisenä kans noi hormoonit :)

Tänään ollut taas pitkästä aikaa aika messevä päänsärky että sekin vielä.. Ja kohta tarttis mennä koiran kanssa lenkille tonne sateeseen, pöh. :(

Joo eiköhän siinä taas tullut valitusta tarpeeksi, onneksi on niin ihanaa odotettavaa tiedossa että kyllä tän jaksaa :heart:

ps. Meillä eka perhevalmennus ylihuomenna...

T.Rosinante+Pötkö 18+2
 
Täälläkin uuden pidon korkkaaja (tai olen kyllä lukenut, mutten vielä jättänut puumerkkiä)

Ikägallup: onneksi täällä on meitä "ikäloppuja" enemmänkin; olen nyt 33, mutta ennen vauvan syntymää pyörähtänee mittariin 34.

Hankinnoista: minä joku aika sitten kirjoitin uskaltavani vasta joulun jälkeen keskittyä hankintoihin, mutta mutta.... Viikonloppureissulta pääkaupungista tarttui mukaan yksi hupparipuku (56 cm), kaksi bodya (50 cm) ja kahdet puolipotkarit (56 cm) sekä kolmet sukat. Vähän niitä on ihan katsella; vaikkakin olo on hieman epäuskoinen, että niiden käyttäjä tosiaankin oleilee tuolla masussa...

Rakenneultrasta: Onkohan myöhäisestä ajankohdasta jotain haittaa? Äippäpolilla mulle kyllä vakuuteltiin, että päinvastoin: silloin kaikki rakenteet pystyy näkemään paremmin ja myös sen mahdollisen sukupuolen... Mulla nimittäin siirtyi ultra-aika eteenpäin ollen tasan 22+0. Meillä sen siis saa normaalipolihintaan (ennen 22 euroa, mutta tais olla uutinen hinnannoususta 25 euroon...)

Himot: mulla kauhea himo oikeaan ruokaan... Ei kait se muuten, mutta kun kokemuksesta tiedän, että silläkin saa kerättyä ylimääräisiä kiloja... Nytkin taitaa olla jo lähtöpainoon plus-merkkinen tulos, vaikka kävi pahoinvointien myötä useamman kilon "miinuksella". :kieh:

KössiKenguru: sulla on ihanan söpö maha.... ja pitäiskö sanoa pieni =)

Lorelai: Täälläkin yksi, joka rakastaa raikasta syysilmaa - pitäneekin lähteä kohta kävelylle...

Omaa napaa: Jotenkin nyt on vähän semmonen "ei muista olevansa raskaana" - olo. paitsi jos unohtaa syödä säännöllisesti paha olo yllättää vieläkin... Ja väsyttää. Saas nähdä onko hemi kuinka matalalla, kaikki kun väittää mun olevan kalpea kuin lakana. Neuvola ollut viimeksi kuukausi sitten ja seuraavaan vielä lähes kuukausi aikaa, mutta sittenhän sekin selviää... Maha ei vielä haittaa merkittävämmin, mutta vaatteissa olen joutunut siirtymään mammavaatteisiin tai normaalia isompiin vaatteisiin...

lillip 18+1
 
Niiskunenä itse asiassa nyt kun kysyit, huomaan, että mulla ei ole ollut pahoinvointia tänään ollenkaan!!!!!!!!!!!!!!!!!! WHAT?! Uskomatonta!!!! Ja niin tavattoman ihanaa :) On tästä levosta siis hyötyä!!!! Väsymykseen vaikutuksesta en osaa sanoa, kun olen aamupäivät vuoroin lukenut lehteä ja vuoroin nukkunut... en sitten tiedä olenko ensi viikolla pirteämpi töissä? Toivotaan... Mutta on tullut todelliseen tarpeeseen tää lepo! Päivisin kun toinen on koulussa ja toinen päiväkodissa, on saanut vain maata sohvalla. Enkä ole ikinä saanut nukuttua/osannut nukkua päikkäreitä mutta nyt ei mitään ongelmaa :snotty:

iästä täällä tuntuu olevan pino syyskuisia... niin minäkin :wave: kolmekymppiset edessä kuun lopulla... =)

himoista jo toista iltaa tekee hirmuisesti mieli napa-appelsiineja :p eikä meillä oo yhtään!!!! Pakko mennä huomenna hakemaan, niin pääsee siitäkin. Mun himot on tuollaisia "kertaluonteisia" että kun sen kerran tyydyttää, that`s it :)

Eipä muuta tällä kertaa, nyt seuraamaan Rakkauden anatomiaa =)

UÄ 14+3
 
En tiedä kärsinkö hormonimyllerryksestä mutta en jaksais esimiestäni yhtään!
Mulle tuli tänään ohje vaihtaa työhuonetta vuorotteluvapaalta palaavan tieltä. Ja mä olen aivan yhtä vakituinen työntekijä kuin tuo palaajakin joka pitää huonetta "omanaan". Se on sama huone josta lähdin viimeksi äitiyslomalle ja johon palasin (olin pois 1,5v). No korvaavaksi työtilaksi mulle ehdotettiin työpaikkamme pienintä huonetta jota kukaan ei siis ole huolinut. Vessan kohina kuuluu sinne ja poistumistie on kapea. Teen työtä psykiatrisessa avohoidossa ja potilaat on sen mukainen vaihteleva seurakunta. Tää on minusta ihan törkeyden huippu. Kieltäydyin siis siirtymästä pieneen huoneeseen. Jos pakottavat, soitan liittoon ja/tai haen saikkua. Eikös mulla oo siihen oikeutus vai keuhkoanko nyt liikaa? Tätähän on oivallista kysyä muilta hormonihirmuilta :D

Tuntuu vaan että tähän vaikuttaa se että olen jäämässä pian (lue joulun aikaan) pois työstä.

Argh. Omaan napaan ei muuta lisättävää kuin että se on pullistumassa ulospäin..

MG 18+1
 
Iltaa plikat,
meikä taas työmatkalla eli hotlassa. Kävin paikallisessa jumppalassa, jonka jälkeen Rossossa mähkäsemässä 'kevyen' bruchettan iltapalaksi :p ..notta fifti sixti.

Finttu Tissit edelleen tosi kipeet. Naama kukkii rajusti myös, siinäpä nuo isommat oireet sitten onkin.

Lentoemo Kiva kun uskaltauduit joukkoomme! =)

Jospi Pisti ihan hymyksi tuo itkupäivä, mulla oli niitä pari alummassa raskaudessa, mutta tätä nykyä herkistelen useinmiten vain kaikkia hellyyttäviä/ herkkiä asioita.
Mahaa juilii mullakin välillä.

WC:ssä käynnitkin on muute öisin vähentyny. Jopa kerta riittää.

Tatuka Mullaki kait si leppoisat hormonit, kun etupäässä olen vain hyväntuulinen, etenkin mieheni kanssa on kovin lupsakka meno :)

MinniG Voisitko keskustella pomosi kanssa ensin ihan aikuismaisesti ja rauhallisesti. Sano miltä susta tuntuu ja että sinusta ei ole reilua näin.

Nyt BB ja nukkumasa sit.

haavemamma ja nökerö 17+5
 
Rosinante: Mä olen kanssa täysin kyllästynyt töihini, ettei tästä työnteosta tule yhtään mitään! Mikään ei kiinnosta ja koitan itselleni vakuuttaa että kaikki johtuu väsymyksestä/pahasta olosta/hormonimyllerryksestä, mutta voi olla et sitä jotenkin on jo luovuttanut, kun tietää et pääsee piakkoin pois. Ainoa vaan, et mul on tulokseen sidottu palkkaus, eli pitäis kyllä jaksaa pusertaa... Mut ei vaan jaksa :kieh:
uusioäippä: Ihanaa, että olosi on parempi. Lepää nyt oikein kovasti ja jos siellä töissä tökkii ja olo on edelleen huono, niin muista sitten, että lepo auttaa!! :)
MinniG: Jotenkin mulla alkoi keittää sun puolesta :kieh: Mä tosin olen hieman herkässä tilassa töiden puolesta muutenkin, eli voi olla että rakentavampaa olisi tuo haavemamman ehdottama rauhallinen keskustelu. Muista nyt kertoa meille, miten tilanne etenee!

Ikägallup Täällä tuli kesällä 30v täyteen ja tämä pienokainen oli aivan maailman paras 30v-lahja!

(.) Jep jep, jäi sitten illan bb katsomatta kun nukkumatti tuli kahdeksen jälkeen! Oli mulla taas illalla 2 tuntia hereilläoloaikaa kotona :headwall: Voi kun vois kitata 100 kuppia kahvia päivässä, niin pysyis tää väsy aisoissa...
 
Apuva!

Juuri heräsin ja paikat oli aika märät ja vetiset. Voiko olla ihan normaalia valkovuotoa? Ei ollu ihan lakanoihin asti tullu, mutta lähellä :/ Oonko nyt ihan tyhmä? :ashamed: :D
Siis ajattelin että ei kai lapsivettä voi olla? Hui, kun kaikkee miettii...
 
Jospi: Kyllä mulla ainakin on tosi usein aamulla kaikki paikat ihan valkkarissa. Mä luulen, et on ihan normaalia. Mä oon melkein plussasta asti joutunu vaihtaan kahdet tai kolmet pikkarit päivässä, kun en tykkää käyttää noita pikkuhousunsuojia koko aikaa, kun ne hautoo.
 
Huomenta!

Odotan täällä, että neuvola-aika lähenis.. Klo 10 meen neuvolaan. Eilen oltiin rakenneultrassa ja huojennuksen/ilon kyyneleet valu silmistä, kun vauvalla oli kaikki ok :) Mies totes sitä ruutua kattoessaan et "näyttää ihan vauvalta" ja koko aamupäivän hän sit puhu kotonakin vaan meiän vauvasta :heart: Vauva painoi eilisten mittausten mukaan jo 273gr ja pituuttakin oli 25cm verran (hän ei suostunut oikomaan itteensä siten, et ois saanu jalkoja kerralla mitattua, joten jalkojen pituus tuli kahdessä "erässä"). Eilisen ultran ja mittojen mukaan LA ois 28.1. mut gyne sano, et pidetään se nyt edelleen siinä 26.1. sillä tuo kahen päivän heitto ei merkkaa mitään.
Ja nyt selvis, että istukka on mulla tossa edessä ja se vaikuttaa siihen, että en edelleenkään oo tuntenu liikkeitä (ja tänään on jo 19+2!!).
Illalla katseltiin sitten lasten (11v ja 13v) kans ultrakuvat (tällä kertaa saatiin 16 kuvaa mukaan), ja etenkin poika 11v oli kiinnostunu et miten paljon se 270gr on konkreettisesti. Niinpä me sit keittiövaa'alla etittiin keittiöstä tavaroita vaa'alle että saatiin tuo lukema täyteen ja sit vaan todettiin, et tän verran se vauva nyt painaa.
Seuraavaan ultraan (!!!) myös nämä isommat lapset tulee mukaan :) Nii-in, sitä minä en eilen ymmärtäny, kun tää mun gyne sano, että pitää tulla vielä 8-9 vkon päästä ultraan et hän tarkistaa kohdunkaulan/kohdun suun... Onko teillä muilla (jotka ette siis nyt esikoistanne odota) ollu KOLMEE ultraa raskausaikana?? Noh, ei se mua haittaa. 30? on pikkuraha siitä ilosta, kun näkee huitovat kädet ja pienet varpaat ruudulta.. Tuo seuraava ultra mulla on 30.10. eli rv 27+3

Selkäkipua on täälläkin ja ajattelin tänään kysyäkin neuvolassa, et missä vaiheessa on järkevää sitten pyytää sairaslomaa selän takia ja kuinka pitkään sinnitellä kipeellä selällä töissä. Mun työ on sekä seisoma että istumatyötä, ja etenkin tuolilta noustessa ja liikkeelle lähtiessä alaselkä on nii pirun kipee :(

Sitten olen huomannu, että täällä on muitaki BB-seuraajia.. Voi huh huh, sitä eilistä lähetystä..Joku jo kirjottiki, että oikeen yökötti ne kimppakivat. Kuin myös. Tyypit on ollu viikon talossa ja tollasta on meno jo tässä vaiheessa, nii mitähän on luvassa sitten marras-joulukuussa! Oon kattonu BB:ta joka vuos ja nyt jotenki on tullu sellane olo, että ei juurikaan huvita seurata -ja silti joka ilta katon :LOL:

Tajusin maanantaina töissä, että mulla ei oo enää ku vähä yli 3kk töitä jälellä ja sit alkaaki jo äippäloma (17.12. alkaen)! huih. Mitäs mä sitten teen päivisin/iltasin ku ei oo töitä??

Nyt tukkaa suoristelemaan ja pakkaamaan kamat työpäivää varten. Meen töihin suoraan neuvolasta, meillä onneks neuvolan saa työajaks eli mun työpäivän eka työtehtävä on käydä neuvolassa:) ai juu-u, meillä pitää käydä pissaamassa joka kerta purkkiin, siis ku menee neuvolaan.. Luulin, et se on yleinen käytäntö joka puolella SUomee mut ei taidakaan olla..

Nanada 19+2
 
Jospi: mulla oli eilen neuvola ja neuvolatäti puhui tuosta lapsiveden menosta (oli puhetta liikunnan estävistä tekijöistä). kertoi että tässä vaiheessa sitä lapsivettä on jo niin paljon, että jos se menee sen kyllä huomaa. Kastuu alushousut ja farkutkin ihan kunnolla.

iitukka: Mistä olet hankkinut kestovaippojen ompeluohjeet? Olisiko vinkkiä hyvästä nettisivusta? Kovasti kiinnostaa nuo kestovaipat, mutta on vielä ihan hepreaa mulle.

Liikkeet tunnettu ekan kerran viime perjantaina eli 16+6 =) Ihana tunne!

Verenpaineesta
: onko muilla havaittu alhaista verenpainetta? Mulla eilen neuvolassa paineet laskeneet selvästi ja parina päivänä selvästi huimannutkin ja korvat lukossa koko ajan. Neuvolatäti antoi ohjeeksi syödä salmiakkia, mutta kuinka paljon tuota uskaltaa syödä? Eilen menin illalla saunaan ja jouduin toteamaan että ei sovi yhteen tuon alhaisen verenpaineen kanssa. Kevyet löylyt otin ja loppuilta meni todella heikossa ja huonossa olossa. Onko muilla samanlaisia saunakokemuksia?

Kukka80 + masuonni 17+4
 
Kukka80: Noi sun verenpainetekstit oli kuin suoraa mun suusta! Saunassa mun täytyy olla varovainen, mutta kokonaan en suostu luopumaan. Eli miedot löylyt eikä kovin pitkäkestoiset ja tosi rauhallisesti nousee sieltä lauteilta. Muutenkin huippailee aika-ajoin, ja varovaisuutta vaan peliin. Neuvola mulla on vasta 3 viikon päästä, mutta täytyy ottaa siellä taas puheeksi. Ihanaa kun saa syödä salmiakkia :p :D
 
Kukka: Noista alhaisista verenpaineista on ollut useasti juttua, se on ihan yleinen raskausoire. Ei vaarallinen. Pitää vaan ottaa rauhallisemmin varsinkin saunomiset ja ylösnousemiset ettei vaan kaadu. Se saattaa johtua siitä kun lapsivesi vaihtuu jatkuvasti ja nestehukka tulee raskaana tosi helpolla. Lääkäri neuvoi juoda vettä paljon. Ja vissyä. Mulla kulkee vesipullo kokoajan mukana ja huimaus on helpottanut.

Tänne ei mitään uutta, mahakuvaa voisin päivitellä illalla kun siirryttiin seuraavalle kuukaudelle. =)

Pixie ja Pikkiriikki 16+0
 
Glow
Heippa!

työnteko ei kiinnosta täälläkään. Meillä on todella ressaava ja kireä ilmapiiri töissä. Ei auta ajatus että pääsee pois täältä vuoden vaihteessa. Ärsyttää, ei jaksa, tulee ressi. Siitä puheenolle, neuvolan täti sanoi tänään että supistelu voi tulla myös ressistä. Kehotti hakemaan saikkua heti kun siltä tuntuu. Sanoi että raskaus/vauva on nyt tärkein asia!!
Toinen ongelma on selkäkipu. Joudun istumaan töissä kokopäivän, seisoen töitä ei voi tehdä. Omalta paikalta ei oikeen voi poistua, ei voi seisoma/kävely taukoja pitää, niin usein kun tarvisi. Etenki kun porukkaa on nyt tosi vähän töissä. Tänäänki olen illan yksin :headwall:
Selkä ongelmiin neuvolasta suositeltiin tätä; http://www.terveystori.fi/~iX2yx0000001/?Y999=PIF&Y104=TYT%20308952-05
Aion tilata! Nimittäin eikös tuo ole ihan todella paljon edullisempi kuin mitä lastentarvike liikkeeissä?

verenpaine on ollut alusta asti matala täälläkin, eli huimaa ja pitää tosi varovasti nousta ylös. Saunomista mä rakastan, mut nykyään ei kestä kauaa olla.
Juon aika paljon vettä, kai se ehkä jotain auttaa. Toisinaan on pakko juoda laimeaa mehuakin tai vichyä kun pelkkä vesi alkaa tökkiä.

Päänsärky tuntuu hiipivän nyt taas kerran, onneksi otin panadolia mukaan!

väsyttää ajoittain paljon, syy siihen on laskenut hemppa. Ennen raskautta mulla oli aina jotain 140, tänään oli 119. En saanut vielä rautaa, mutta sain ohjeen hakea multi tabs raskaus vitamiineja apteekista.

Kävin siis tänään neuvolassa. Sydänäänet kuului, syke 150 :heart: Kovasti alkoi viuhtomaan siellä masussa, kun härittiin häntä :)
Aamulla tunsin liikettä ihan selvästi sängyssä maatessani.

Kohdunpohjan korkeus merkittiin korttiin nyt ekan kerran, n-1. Eli? jossan just ja just navan kohdalla se alkaa olla ja kuulema hyvin/sopivasti kasvanut.
Kovasti kyseltiin neuvolassa että millainen maha mulla oli esikoista odottaessa :)

mieliteot Mullakin tekee tosi kovasti mieli syödä kunnollista normaalia kotiruokaa. Tänään esim perunamuussi+palapaisti (se tosin oil kaupan valmis, töissä ) . Näkkileipä ja hapankorppu on kova sana! Samoin ne vihreät kirpeät omenat. Ja laku ja salmiakki! Niitä saan kyllä neuvolan mukaan syödä, verenpaineen takia. Mutta en uskalla paljon syödä kuitenkaan. Ainiin, puolukkahillo :p

Painoa on tullut peräti 800g lisää tähän mennessä.

Mun viimeviikkoinen (ja aiempi) oksentelu saattoikin olla joku vatsapöpö, sillä mieskin sitten okseteli mun jälkeen... Eikä mua enää oo 3 päivään oksettanu. Huh, huh.

Petipuuhat ei kiinnosta mua enää yhtään. Ei vaan tunnu kovinkaan seksikkäälle kun ajattelen että on vauva mahassa. Eiköhän tuota ehdi taas sitten myöhemmin kun on sen aika...
Mies ymmärtää sen. Haleja ja pusuja meillä saa kyllä :heart:

Nyt mun alko kauheesti tekee mieli salmiakkia, pitäsköhän piristää työiltaansa pienellä pussilla :D

Ainiin, nyt ne sit neuvolassa meneeki sen ihan ekan ultran lasketun ajan mukaan eli 15.2, koska merkkas kortiiin tänään et 16+3, menkkojen mukaan nyt ois 17+2. Vaikka nt ultrassa la olis 12.2 (viikot vastasi sitä ) . Nt ultrassa ne katto koneelta sen mun rv 8 käynnin, et oli laitettu et la ois 15.2. joten siksi kortissa on todennäköisin la se. Mutta, josko nyt odottelen kuukauden, sinne uuteen ultraan ja katotaan mikä päivä sieltä meille arvotaan :D
 
tatuka: Itse löysin nicky ja nelly- kaupasta sellaisen bodyn, missä on suljetut hihansuut. Muista en ole vielä löytänyt, vaikka olen etsinytkin urakalla.

Kössi: Meille myös tulossa kakkoselle ja kolmoselle "synttärilahjaksi" vauva :LOL: Neiti on syntynyt 11.2 ja kuopus 27.2 ja mulla siis LA 20.2 :D Typy vaan kaikille puhuu, et "kun mä täytän 5 vuotta niin äiti menee kesken mun juhlien synnyttään mulle vauvan" :heart: Hieman ehkä TOIVOTTAVASTI väärä käsitys neidillä... :whistle:

Mä eilen menin ja ostin vauvalle TOPPAPUVUN :eek: Lindexillä sellanen pussimallinen 56cm toppapuku. Ne 62cm näytti niin järkyn isoilta, ainakin noi pussimalliset, et ostin kuitenkin sen pienemmän...
Mulla on taas 2 päivää laatta lentänyt kaaressa monet kerrat ja närästää niin, ettei mitään rajaa. Nyt se tyttöolo heikentyy huimaa vauhtia.... Mulla ultra vasta kuukauden päästä |O Mut neuvolaan ei onneksi ole kun enää vajaa viikko :saint:

-kyrsä ja nappula 15+5
 
Mä oon tässä lukiessa vetänyt nassuun salmiakki-Sisuja ja huomasin, että tosiaan, menevät verenpaineen "hoitoon" :LOL: Mullakin alhainen RR, joten eikun sisua posken!

On muuten vauva vilkasta sorttia! Liikkeet tuntuu monet kerrat päivässä ja ovat aikamoista jumppaa!!!! Hui, eikö se nuku koskaan?? Ja mun mies sanoi olleensa rauhallinen vauva ja sellaisen minäkin kerrankin haluan :kieh: Heh, lohdullista vaan, että masussa kovasti pyöritään =)

Nuo kuulosti kyllä tod hyvälle, nuo bodyt missä suljetut hihansuut! Pitääkin huomenna etsiä kun muutenkin pakko käydä shoppailemassa tytölle balettiasua... Mitään en ole vielä vauvalle hankkinut, mutta tuollaisia bodyja ostaisin jos löytäisin. Muistan edellisistä, että ne tumput käsissä oli ihan toivottomat...

Ja nyt nauttimaan niitä napa-appelsiineja, hain heti aamulla kaupasta :LOL:

UÄ 14+4
 
päänsärky jatkuu taas. Tosin se vois olla tän nuhan kanssa käsikädessä nyt, tää flunssa vaan ei oo vieläkään oikein päättänyt alkaako se vai ei, toinen puoli tuntuu tukkoselta ja tuhisee ja yleisesti pöhlö olo,mut ei oo kunnolla vauhdissa. vielä.kopkop.
Meni tän viikon avoimet päiväkoditkin sitten sivu suun ku ei kehdattu lähtee muita tartuttamaan.

Ja nyt tietysti sataa ja on haraata. vaikka eipä tuonne ulos muutenkaan viittis nyt mennä,mut ihan masis olo ku niin pimeetä, eikä meille ees kukaan tuu käymään ku pelkäävät tautia. Tosin ei noita tuttuja niin hirveesti täällä olekaan ei sen puoleen. :( Kaksin sit pojan kanssa tässä nyhjätään.

Mun ihana rakas ystäväni, joka ei ollut siis alkuun ollenkana innoissaan vauva uutisesti, lupautu lähteen mun kanssa sit rakenneultraan :) ja synnyttämään :) Mietiskeli vaan et jos tulee lähtö kesken sen työpäivän,niin mitenkähän sen työnantaja mahtaa suhtautua, päiväkodissa on töissä. Sanoin et se on sit semmonen asia et mie soitan sille suppareissa ja karjun pää punasena et on se nyt kele jos se ei pääse sieltä lähtemään.. :saint:

Nyt lähden kaivamaan kaapista panadolia.

labello ja mytty 17+3
 
Kukka80 tässä aika kattava sivusto, löytyy TSI-osio ja sitten
keskustelupuolella lisää aiheesta ja siellä voi itsekkin kysellä.

www.kestovaippainfo.fi

Tästäpä pääsin aiheeseen, pikkuiselle ensimmäinen hankinta..
Kirpparilta kaksi kestovaippaa.. ja eilen kotiesittelystä
body ja potkuhousut. Kauampa maltoin odottaa.
Varsinkin kun nyt tullut pelko ettei masussa kaikki olekkaan
kunnossa.. tekis mieli käydä kuuntelemassa neuvolassa
että kuuluuko mitään vaan en kehtaa.
No, seuraava nla 29.9 että sitä sitten odotellessa.

iitukka ja helmi 15+4

 
Bodysta, jossa hihansuut suljettu. Löysin itse sellaisen Turun Stockmannilta. Maksoi 9,90?. Ostin noin 3-4 viikkoa sitten. Valkoinen väriltään ja vaalealla beesillä oli muistaakseni kirahvi ym. kuva.

iitukka: kiitos vinkistä, täytyy käydä lukemassa.

Kiitos verenpainevastauksista kaikille. Olo kummasti helpotti kun kuulee muiden kokemuksia :hug:
 
:wave:

Liikkeitä on vihdoin tuntunut mutta harvakseltaan...mut jeeee =)

Mulla oli myös verenpaine matala 105/55 mutta ihme kun ei pyörrytä, eikä näy tähtiä ekstrana
:eek:

G: Sykkeet?
Mulla on olleet tässä raskaudessa matalat, ekalla kerralla rv 12 oli max 140, nyt 17 ja risat oli max 145!! :eek: Ennen on aina ollut pienillä viikoilla 160+ ja siitä laskenut loppua kohden johonkin 140 tienoille mut nyt oli tosiaan luvut tuota luokkaa ja 130-135 ja käväisi vaan tuolla 145:ssä! Hmmm....

sadepäiväterkuin, Möökö ja murunen 17+3 :heart:
 
Sykkeistä: mulla vasta ensimmäisen kerran kuunneltiin viime torstaina, kun oli eka lääkärineuvola. Mun korviin kuulostivat kovin hitailta, mutta eihän mulla ole aiempaa kokemusta (sykkeitä olen tosin kuullut seinän läpi edellisessä työpaikassa). Lääkäri vain totesi, että hyvät on sykkeet ja merkkasi äitiyskorttiin plussan. En sitten tajunnut kysyä tarkemmin, mutta täytyy seuraavassa neuvolassa tai rakenneultrassa kysyä tarkemmin. Molemmat on loppukuusta, joten siinä seuraava etappi.

Koskas muilla on rakenneultria?

nimiko 15+6
 

Yhteistyössä