Helmimasut 2009 ~Syyskuussa~

Heip!
Mulla on nyt 18 viikkoa kasassa, ja nyt tuntuu, että maha on alkanu kasvaa hurjaa vauhtia. Vähän hirvittää, kun esikoinen oli suurikokoinen. Pitää kai ihan tosissaan alkaa vahtia tuota ruokavaliota. Mutta mä himoitsen edelleen kaikkea rasvaista ja makeaa... :(

Sf-mittaa ei ole vielä kertaakaan mitattu. Parin viikon päästä varmaan. Toivottavasti ei ole ihan mahdoton...

Jostain syystä liikkeitä tuntuu nyt vähemmän kuin vaikka pari viikkoa sitten. Ehkä kerran, pari päivässä.

Hammaslääkärin varasin minäkin vihdoin tänään. Ja miehelle myös. Tuleepa sekin asia vihdoin hoidettua.

 
millla meillä on sit samana päivänä rakenneultra :)

pilkkis mä luulin sut jo sieltä poistaneeni kerran, taas sohlannut jotain..

hammaslääkäriin en mene. en en en en en. pakko olis kyllä kun välillä juilii tuo hammas,mutta en mene,en yksinkertasesti uskalla. viimeks oon käyny 2005 tai 2006 ku ootin esikoista ja käski tulla imetyksen jälkeen uudelleen,mut en oo menny :ashamed:

himoja ei juuri ole enää, syön vaan kaikkee ihan hirveesti koko ajan ja ilonen oon ku tuo paino noussu 2kilolla :) saa noustakin ihan reippaammin nyt jos ei heti tippuis sit.

Muuten ei mitään uutta. kiukuttaa..
yritin kirjotella raskauspäiväkirjaa,mut en oikeen osaa päiväkirjaa pitää :D tyydyin sit tähän astiset tapahtumat listaan ranskalaisilla viivoilla ja pari lausetta sain aikaseks. harmittaa vaan ku viimeks en mitään kirjotellu,nyt ois niin kiva lukee ku mitään enää muista koska tapahtu mitäkin.

labello ja mytty 17+1

 
Syyskuuta mammat!

rakenneultrasta meillä siis täällä ei sellaista olekkaan, ainoastaan
np-ultra tuolla äippäpolilla ja thats it jos ei erikoisempaa ilmene.
Meillä kyllä sitten seuraava ultra varattu marraskuun lopulle
kun tarkistaavat istukan sijaintia. Niin ja 4D ultraan kyllä
menen ihan omakustanteisesti ja sen ajankohta on suunnnilleen
kuukauden päästä.

himoista mä himoitsen kunnon tuhtia täytettyä patonkia
ja kokista.. makea ei uppoa juurikaan kun siitä tulee huono
olo. Muutenkin tuntuu että nälkä olis koko ajan. Saa olla
tosi tarkkana mitä suuhunsa laittaa ettei paino turhaan nousisi,
toisin kuin labello jolla painon nousu toivottavaa.

hammaslääkäristä mä kävin jo keväällä hoitamassa
asian ennen hoitojen alkua ettei nyt tarvi raskausaikana
mennä. Minä myös tunnustaudun pelkääväni hammaslääkäriä
vaikka mulla onkin varmasti kaupungin helläkätisin lekuri,
puudutusta tulee reilut annokset ja pelonkin osaa hienosti
huomioida.

hankinnoista en ole vielä mitään ostanut, ehtiihän sitä
myöhemminkin. Olen jonkun verran käsityöihminen, ajattelin
muutamat kestovaipat värkätä tulokkaalle jos vaan
aikaiseksi saan.

iitukka ja helmi rv15+2
 
niiskunenä-78 peesaan sua TÄYSIN noissa oireissa :ashamed: terveydenhoitaja ylipuhui mut hakemaan saikkua ja nyt siis olen tämän viikon kotona. Sanoi, että nyt ajattelet itseäsi&vauvaa ja unohdat ne työt. Oli kyllä vaikeaa myöntää itselle, ettei pysty töitään tekemään. Ja lääkäri sanoi, että jos olotila ei yhtään helpota viikon levolla, niin sitten varmuudeksi tutkitaan verikokeita ja jotain...

Liikunta on kans jäänut täysin kun ei sohvalta jaksa nousta... :ashamed:

Jopa-73 meidän 5v-neiti on myös aivan yli-innoissaan tulokkaasta, on tartuttanut vauvavillityksen koko päiväkodin väkeen =) Ihanaa!

Että näin alkoi meidän syyskuu...parempia vointeja odotellessa...

UÄ 14+2
 
Heippa taas pitkästä aikaa!

Mä en jotenkin saa koskaan aikaiseksi kirjoittaa mitään, mutta seurailen teidän kuulumisia.

Pissanäyte meillä otetaan joka kerta.

Hankintoja en ole teyhnyt vielä mitään, mutta eipä tarttekkaan kummoisia kun kaikkea löytyy jo tytölle ja pojalle.

Liikkeet mulla tuntui ensimmäiset jo 14 viikolla ja sitten ne hävis viikoiksi ja tuntui taas ja taas hävis. Perjantaina kävin istten neuvolassa kuunnelluttamassa sydänäänet ja sieltä ne heti löytyi. Ja myllersikin kovasti kun paikka vaihteli koko ajan. Että siellä se edelleen onneksi on :heart: On kai vaan jossain takana ettei liikkeet kunnolla vielä tunnu tai sitten on istukka edessä. Välillä sentään nyt on vähän jotain tuntunut, mutta ei mitään säännöllistä. Edellisissä raskauksissa tuntui kyllä jo aiemmin ihan selvästi.

Iskias on taas harmikseni alkanut vaivaamaan ja jos lenkillä käy tai kävelee enemmän niin illalla ei tahdo liikkeelle päästä kun tulee niin pahat kivut tuonne alapäähän. Oisko ne sitten niitä liitoskipuja, niitäkin ollut kummassakin raskaudessa.

Ja yöllä joskus repii kylkiä hirveästi, kyljen kääntäminen on yhtä tuskaa, mutta tämäkin kai kuuluu asiaan. Joskus pitää mies herättää että auta mua että saan kyljen käännettyä.

Vessassa saa ravata kerran-pari yössä.

Rakenneultra ois 22.9 ja seuraava neuvola 29.9. Siellä saakin jo ne laput mitkä pitää kelalle toimittaa. Pakkausta en ajatellut nyt ottaa kun löytyy jo noita vaatteita ihan mukavasti.

Labelolle kiitos uudesta pinosta. Mulle voi synnytypaikaksi lisätä OYSin.

Kävin aamutuimaan poimimassa pari sankoa puolukoita. Saa nähä kuin kipee sitä on illalla.

Mutta nyt lasten kanssa ulos...

Tiitteräinen ja nimetön matkustaja 18+1
 
Onks teillä hei vieläkin tissit kipeet? Kun mulla on. Välillä on ihan kauheeta yrittää nukkua puolivatsallaan, kun nänneihin sattuu.
Ja sit mulle on ilmaantunu mustapäitä (tai jotain sen oloisia nyppyjä ) nännipihojen liki. Ei ole ennen ollut. Ja kyllä mä nykyäänkin suihkussa käyn. Ja nassu kukkii. :|
 
Kai minäkin uskaltaudun siirtymään hermoilijoiden pinosta tänne, kun viikkoja on kasassa peräti 15+1!

Pientä esittelyä niille, joihin en ole jo "tutustunut": Asun Italiassa, lapsi on minulle ensimmäinen ja italialaiselle miehelleni kolmas.
Italiassa ei ole mitään neuvolaa ja kätilöillä on muutenkin täällä tosi vähän töitä, melkein kaiken hoitaa suoraan gynekologi.

Itse käyn yksityisellä, vaikka julkisen puolen palvelut ovat kyllä suunnilleen samanlaisia kuin Suomessakin, ultria saisi kolme Italian valtion puolesta, kun taas yksityisellä gynellä minut ultrataan kerran kuukaudessa.

Tänään kävimme taas pikkuista ihailemassa, kovasti oli kasvanut puolentoista viikon takaisesta hätäultrasta, kun laukkasimme sairaalaan supistusten vuoksi 13+3. Silloinkin kaikki hyvin, ja myös tämä oma gyneni vahvisti, että kyse oli vain liiasta rasituksesta jihtuvista supistuksista, ei mistään sen kummemasta. Minulta oli löydetty enterokokki-tulhedus, johon olen jo saanut antibioottihoidon, mitään streptokokkia tai muuta supistuksia tunnetusti aiheuttavaa ei löytynyt. Pitää siis vain oppia lepäämään, helpommin sanottu kuin tehty ihmiselle, joka on tottunut liikkumaan ja repimään itseään joka suuntaan :D

Ennen raskautta olin ylpeä littanasta mahasta, jonka olin suurella vaivalla saanut aikaiseksi, mutta raskausmaha on tullut esiin tosi nopeasti, mikä on hyvin outoa näin ensikertalaiselle. Gynekin sanoi, että mahani on ulkoapäin kuukauden aikaansa edellä :LOL:

Osasyy voi olla niissä 2.5 lisäkilossa, jotka ovat kroppaan salakavalasti hiipineet raskaaksi tulon jälkeen. Syynä varmaan tuo supistusten aiheuttama pakkolepo ja liikunnan vähentäminen kipujen vuoksi myös alkuraskaudessa.

Nyt sitten jätän ihan kaikki herkut pois, katsotaan pysyykö paino sillä tavalla kurissa!

Käyn erikseen muuten laboratoriossa kerran kuussa, jossa mitataan kaikki veriarvot ja lisäksi tutkitaan verestä sytomegalovirus ja toksoplasmoosi, ettei vain olisi tullut tartuntaa näin raskausaikana. Virtsa testataan myös joka kerta eli siis n. kerran kuussa.

Rakenneultrassa käymme yksityisellä, samoin kuin kävimme np-ultrassa. Ja oma gyne siis ultraa kerran kuussa ihan vain tarkistaakseen, että sydän sykkii ja pikkuinen kasvaa niin kuin pitää.

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 15+1 :heart:
 
Nimiko, mä neulon! Yhden kypärämyssyn oon vauvalle tehnyt, siitä tosin tuli liian suuri ihan vastasyntyneelle, joten aloitin pienemmillä puikoilla ja ohuemmalla langalla saman uudelleen. Se kuitenkin jäi, kun innostuin jatkamaan yhtä kesken jäänyttä hupparia itselle. Sitten kun se valmistuu niin voisi paneutua kunnolla vauvan vaatteisiin. Haluaisin kyllä tietää sukupuolen ennen, niin tietäisi vähän minkä tyylisiä tekee. Vaaleanpunaisia nyt en muutenkaan halua neuloa, mutta jos on vaikka joku kovin tyttömäinen nuttu niin mielummin sitten tekisin pojalle jonkun toisen ohjeen mukaan. Yhdet vauvan neuleen osat mulla on valmiina, neuloin joskus kaverin vauvalle. En oikein välitä siitä ompeluvaiheesta, joten osiksi jäivät. Jospa nyt saisi ommeltua ne yhteen...

Labello, mulle sanoi lääkäri, että nenäsumutetta voisi huoletta käyttää. Sitä ainakin, missä lukee, että kysy lääkäriltä ennen käyttöä. En tiedä tollaisesta kyllä missä lukee erikseen että älä käytä. Kannattaa kysäistä jostain, mutta apteekissa varmaan sanovat vaan että älä käytä. Kun eivät halua olla vastuussa sellaisista, mitä ei ole varmasti todettu vaarattomiksi.

Liikkeet tuntuvat mulla enimmäkseen suunnilleen samassa kohdassa, eli vasemmalla aika alhaalla. Nyt tosin ihan muutaman päivän aikana on alkanut tuntua selkeämmin myös ihan suoraan edessä. Tuntuvat myös koko ajan kovempina ja perjantaina kun oltiin leffassa niin tyyppi oikein riehui tuolla. Kuuleeko ne tässä vaiheessa jo miten hyvin? Ajattelin, että jos siellä leffateatterissa oli kova meteli ja siksi kaveri yltyi muljahtelemaan oikein kunnolla. Tai sitten se vaan johtui siitä, että istuin niin kauan paikallani niin tunsin liikkeet hyvin.

Mä oon alkanut jaksaa paljon paremmin tehdä kaikkea taas. Eilen kävin pitkästä aikaa pitemmällä sauvakävelylenkillä ja ai että teki hyvää. Oon myös alkanut syömään sitä Obsidania, kun toisista rautalääkkeistä meni maha niin kipeäksi että pystyin ottamaan vaan joka toinen päivä tai harvemmin. Että jos niilläki olisi jotain merkitystä jaksamiseen.

Voimia niille, ketkä edelleen pahoinvointien kanssa joutuu olemaan! Toivotaan että ihan pikaisesti loppuvat!

KÖ ja PikkuB 16+6
 
Tuli noista pahoinvoinneista muuten mieleen, että kysyin gyneltä, että mahtaako olla sukuvika, kun mulla ei pientä kuvotusta kummoisempaa ollut (oikeastaan oli kysymys kuvotuksesta tiettyjä ruokia kohtaan, en saattanut syödä mitään makeaa, ja tätäkin kesti vain kaksi viikkoa), eikä myöskään äitini ole koskaan kärsinyt raskauspahoinvoinnista, ja gyne heitti, että hänen mielestään raskauspahoinvointi on lähinnä psykologista! :eek: Aikamoinen mielipide ;)
 
Liikkeistä: Täällä ei vieläkään mitään. :ashamed: Tai, muutaman kerran on tuolla vasemmalla alhaalla tuntunu "jotakin ihmeellistä", mutta liikkeiksi en vielä osaa niitä tuntea.

Pissanäytteestä: Täälläkin on otettu molemmilla neuvolakerroilla. Viime kerralla piti ihan vartavasten olla pissaamatta 4h, että ne sai otettua kaikki kokeet siitä pissasta. Jännä, ettei kaikilta oteta. Luulis, että tuo on ihan rutiini. :eek:

Hamppilääkäristä: Mä varasin ajan tarkastukseen, kun neuvolasta kehoittivat. Se on vasta kuukauden päästä.

Himot: Täällä himona on välillä hedelmät ja kasvikset, välillä kaikki suolainen. :p

Hankinnat: Mä oon ostellu jo vinon pinon vauvanvaatteita. Tutteja, tuttipulloja ja muutama lelukin on tullut hankittua. Suunniteltiin miehen kanssa, että eka iso hankinta (turvakaukalo) tehdään rakenneultran aikoihin.

Tinttu & Tiitiäinen 17+4
 
Heipä vaan kaikille!

Voi näitä hormooneja kun ne pistää pään ihan sekaisin. Eilinen ilta oli niin ihmeellinen ja omituinen että en ole vastaavaa koskaan aikaisemmin kokenu :LOL: No aloitin kunnon vollaamisen kun mies rupesi katsomaan leffaa kaverinsa kanssa, vaikka olisin halunnut katsoa ihan kahdestaan sen :) jonkin ajan yksin huoneessa mesoten ja itkien, mies oli sanonu sit kaverilleen, että josko poistuisit kun emäntä on hieman kireällä päällä :D No sainoahan ainakin leffan katsottua kullan kainalossa... Eikä siinäkään kaikki, sit mies halus kokeilla petipuuhia ja hyvinhän kaikki alkuun meni ennenkuin minua sit alko kusettamaan...siitäkös minä taas rupesin vuodattamaan kun pelkäsin että sattuu taas ja itkin kun en pysty antamaan miehelleni sitä mitä haluaa (no onneks mies sano että ymmärtää täysin ja että ei tarvitse enää jatkaa :heart: ). Sit ruettiin sohvalle kainalokkain ja mies pyysi anteeksi kun on itkettäny minua..ja arvaatkos?? KYLLÄ, purskahdin itkuun :LOL: itkin siis kun mies pyysi anteeksi että on itkettänyt vaikka ei oikeasti ole mitään tehnyt.

Mulla on vaate ongelma ollu aina, ei siis ole kunnollisia ja nättejä vaatteita... Nyt sit jokin aika sitten löysin farkut jotka näyttää mun päällä hyvältä, mutta enhän minä niitä voi enää käyttää kun ne kiristää ja puristaa ja aiheuttaa kipua mahaan. Eilen sit synttärirahoilla kävin henkkamaukalta ostamassa ihanat mamma pökät :heart: on tosi mukavat jalassa ja istuu hyvin.

Onko muilla vastaavanlaista kipuilua kohdussa, eli tuntuu kuin meidän masuasukkin tökkis mua neulalla, tuntuu tosi inhottavalta, joskus jopa koskee? Muutoin ei mitään kipuja ole ollut.

Jospi ja papu 16+2
 
Jospi: mulla ei ole ollut kipuja varsinaisesti kohdussa, mutta siellä, missä kuvitettelen olevan kohdunsuun, on minulla ollut ihan alusta saakka sellaisia kipuja kuin puukolla vedettäisiin. Enkunkielisiltä sivuilta löysin tietoa, jonka mukaan kohdun alaosakin on täynnä hermoja, jotka saattavat ärtyä kohdun kasvaessa. Koska nuo omat kipuni muistuttavat todella vahvasti niitä kipuja, joita minulla oli aikoinaan, kun tyrät painoivat jotain hermoa alaselässä, olen tehnyt itselleni tällaisen hermokipu-diagnoosin :D

Itse olen oikein odottanut, että koska ne varsinaiset hormonimyrskyt alkavat :whistle: Saatan hernostua hiukan helpommin kuin normaalisti, mutta koska olen yleensä todella pitkäpinnainen, olen raskausaikana muuttunut sitten korkeintaan "normaaliksi" :LOL: Sen sijaan olen aina ollut kova pillittämään, siis myös ennen raskautta, niin että itkeskelykin on lähestulkoon vähentynyt aiempaa verrattuna. Paitsi silloin pari viikkoa sitten kun juoksimme paniikissa sairaalaan, silloin itkin niin vuolaasti, etten meinannut millään lopettaa. Ehkä se itku sitten tyhjensi jotenkin padon, kun ei ole sen jälkeen itkettänyt ollenkaan :D
 
Laitanpa kans linkkiä masukuvaan, jos onnistuu http://www.aijaa.com/v.php?i=2650642.jpg Tänään otettu 17+4. Ihanat mummokalsarit... :LOL: Profiilissa on vielä edellinen kuva 14+ eipä oo maha hirveästi kolmessa viikossa kasvanut!

Ikäloput mammat...kuulun myös heihin! Esikoista odottaessa olin 25 ja silloin reilu kolmkymppiset kanssaodottajat tuntui aika vanhoilta ja "aikuisilta". :ashamed: Nyt ei kyllä yhtään tunnu siltä! :D Synttärit myös minulla tässä kuussa. :wave:

Liikkeitä tuntuu koko ajan enemmän. Öisin kun herään (nykyään aina viiden maissa |O ) enkä saa unta, niin laitan käden masun päälle ja tunnustelen. Ja kyllä tuntuu! Myös töissä hieman pääsee ajatukset harhailemaan, kun yhtäkkiä alkaa jytä mahassa. =)

Nyt täytyy mennä katsomaan, mitä ihmeen ryskettä lastenhuoneesta kuuluu tähän aikaan. :whistle:

Kössi 17+4
 
Kuulunko minäkin ikäloppuihin mammoihin?! Olen 33v. :LOL:

Painoa on tullut kaksi kiloa lisää ja musta se on oukei.

Liikkeitä tuntuu ja sitten taas ei.. ei kovin selkeitä elkeitä ole tällä tulokkaalla joka on alkanut vaikuttaa musta POJALTA (Ursula-nimi on jäänyt pois käytöstä..).. Rakenneultra on 10.9. ja sen jälkeen ennuste kerrotaan kaikille jotka vaan haluavat kuulla =)

Eipä muuta, toivottelen keveää syyskuun alkua teille!
MinniG 18+0
 
on teil ihania massuja :heart:

Nyt on niin paljon vastattavaa, että varmasti unohdan puolet.... :whistle:

Vaatemäärästä: Mä ajattelin hommata n. 10 vaate kokonaisuutta kokoa 56cm. yks 50cm kietasu body meillä on ja enempää en ajatellut ostavani kun noi 56cm ei ole olleet isoja nekään vastasyntyneellä. Meillä lapset siis 49cm, 50cm ja 51cm syntyessään. Se body, missä on ne suljetut käsiaukot on ihan LOISTAVA! niitä ei tainnut olla tuolloin 2,5v sitten lainkaan tai ainakaan minä en niihin törmännyt ikinä. Nyt kun sellaisen näin niin pakko oli ostaa ja ostan varmasti lisääkin jos vaan vastaan tulee. =) Meillä vauvalla YLEENSÄ vaihdettu 2 krt/vrk vaatteet + yöpuku, mutta eipä sitä tosiaankaan tiedä, että millainen pulatusautomaatti sieltä tuleekaan :saint:

Supisteluista: Eilen aamulla kuvittelin, että saan nukkua pitkään, mutta tosiaan heräsin 6.30 siihen kun oli kauhea pissahätä ja mahaan koski. Kävin vessassa ja kipu vaan yltyi pahemmaksi ja alkoi supistelemaan lujaa. Menin suihkuun ja olin siellä varmaan tunnin lievittämässä kipujani kuumalla vedellä. Pikkuhiljaa alkoi laantumaan suppailut ja menin jatkamaan uniani, tai siis koittamaan jatkaa... Päivä meni ihan ok. Illalla taas uskalsin kokeilla noita petihommia ja PASKAT! Alkoi supistelemaan niin paljon, että taas olin sen tunnin suihkussa kun sattu niin vietävästi.
Ja kaiken lisäks mä olen vielä niin TYHMÄ, etten mene äitipolille vaikka niin kehottivatkin. Viimeksi kun menin sinne samoilla oireilla rv 17+ niin sain lääkkeeksi LEPOA! Ekan supistustenesto piikin sain vasta rv 23+:lla. Koitan sinnitellä. Viime yökin meni suppailessa... Mies vaan totesi, että "tais tulla 5kk:n selibaatti..."
Tänään taas luin vanhoja vauvalehtiä (hyihyi kun kaks plussalla mainostaa vauvaa...) mutta siellä oli juttu, että ennenaikaisen synnytyksen riskillä elävistä naisista 85% synnyttää täysiaikaisen lapsen.

Pissanäyte: Meillä se on aivan ehdoton ja se kysytään aina ekaks "kävitkö vessassa?" Itse aina sen katson, et onko kunnossa.

hammaslääkäristä: Itselläni hoidettiin tämä loputon työmaa kuntoon alkuvuodesta ja samalla revittiin 3 viisaudenhammastakin pois. Yksi olisi jäljellä ja siihen olisi aika joskus syys-lokakuussa. KAUHEETA sehän siis ihan just :eek: Itse myös kammoan hammaslääkäreitä ja ne aina nauraa mulle kun menen sinne. Nytkin noista viisauden hampaista oli laitettu kiireellinen lähete, et ne poistettais ja se oli laitettu vuonna 2005 ja sit tosiaan vasta 2008 uskalsin näyttää naamaani hampulekurille.... :ashamed:

Itselläni joku ihmeen kiukku-väsy-masis-vaihe meneillään. :( Tuntuu, että kiukuttelen pienistäkin asioista ja menetän malttini. Tiuskin ja sit pillitän. Olen tositosi väsynyt ja siitä nämä oireet varmaankin johtuvat. Onneksi saan itseni aika hyvin tsempattua lasten aikana, etten heihin pura kiukkuani, mutta voi ukko parkaa kun joutuu kuunteleen mun kiukkusia puheluita pitkin päivää ja kun tulee kotiin niin tääl on joku äkäpussi sitä vastassa... No mul olis viikon päästä neuvola, et josko sit juttelis lisää jos vielä moinen olo!

eipä kai tässä muuta kun alkaa valmistautumaan bb:hen...

-kyrsä ja nappula 15+3
 
Heips vaan!

Ihanan kirpeä syyspäivä, olen aina jostain syystä tykännyt syksystä...

Kiitos muuten lentoemo aiemmasta vastauksestasi kun matkustamisesta/ruuasta ulkomailla kyselin =)

Hormoonit meikäläisellä vaikuttaa siten että olen normaalia leppoisampi ja naurukin on herkemmässä. Herkkäitkuinen olen ollut aina, jo vauvana pillahdin poruun aina kun joku vähän kovemmalla äänellä puhui, joten siihen tämä ei muutoksia ole tuonut, samalla lailla pillitän viäkin... :D Myös sellainen yleinen hermoilu ja turhasta huolehtiminen on jäänyt pois, jotenkin on vaan olo että kaikki kyllä järjestyy suuntaan tai toiseen. En kauheasti jaksa noista raha-asioistakaan stressata, vaikka tiukkaa tuleekin olemaan lainanlyhennysten jne. kanssa äitiys-ja vanhempainvapaan aikana... Vauveli saa mamman ajatukset ihan muihin sfääreihin näköjään :D :heart:

Kyrsä mistäs niitä kädet suojaavia nuttuja/bodeja sais ostettua? kuulostaa kovin käteviltä, kun ei ne tumput aina tahdo vaavin kädessä pysyä..

Niin,ja tietääkö kukaan mitään niistä Hauck-merkkisistä vaunuista? Kakkosvaunuisksi mummulaan olisin voinut harkita,kun suht edullisesti olis tarjolla,mutta kun en tosiaan merkistä sen enempää tiedä... Miehen kanssa tuli vaunuhankinnoista tässä puhetta ja hän ei ymmärrä ollenkaan miksi mä haluaisin vaunut uutena ostaa, hälle kelpais mitkä tahansa vahhat autotallin perällä lojuneet... Yritin siinä sitten selittää että vaunut tulee olemaan meikäläisen pääasiallinen kulkuväline ainakin vuoden verran, että kyllä niiden pitää olla hyvät ja rullaavat ja käytännölliset ja tietysti turvalliset. Meillä täällä pikkupaikkakunnalla ei tosiaan yleiset kulkuvälineet ole vaihtoehto, ja vaunuillahan niissäkin pitäis kulkea... Sitäpaitsi välimatkat on varsin mukavat,jotta joka paikkaan pääsee kävellenkin. Mikäs sen parempaa liikuntaa... Oman auton ajattelin joko myydä tai ainakin laittaa seisontaan äippäloman ajaksi, eipä tarvis kalliita vakuutuksia pienistä tuloista sinä aikana maksella. Eikä tuo bensakaan nyt liian halpaa ole...

liikkeet täälä on hävinneet sen viimeviikkoisen myllerryksen jälkeen. en osaa kovin huolissaan olla,kun melko aikastahan se jo oli ne tuntea, tais Väiski vaan olla sillon hyvässä kohdassa kutittelemaan, josko sittemmin kääntynyt tai jotain... Eiköhän ne liikkeet sieltä kohta ala selvemmin ja säännöllisemmin tuntumaan... :)

Nyt pihalle happea haukkaamaan ennen iltavuoron alkua! Jaksamista kaikille! B)

Tatuka+Väiski 16 tasan

Ps. meillä rakenneultra olis 25.9, jännityksellä odotellaan, aiotaan kysyä josko näkyy onko väiski tosiaan väiski vai pitääkö alkaa tyttönimellä kutsumaan... :D
 
Huomenia!
Liikkeistä Ehkä tuntuu ehkä ei. Empä oo oikee varma vielä. Paremmin möykky tuntuu ku makaa selällään. Sillo näkee et maha muuttaa muotoa välil.

Tissikivuist Kyl mul on viäl tissit kipeet, varsinki jos niihin koskee ni on arat.

Pissanäytteest Meil otetaa neuolas joka kerta ja siit muistutetaan ennenku pääsee huoneeseenkaan.

Ikälopuks en itteeni iha viäl tunne :D ehin täyttää 31 tänä vuonna ennen synnytystä. Joskus 10vuat sit ajattelin et 30 ikävuoden jälkeen ei enää voi raskaaks tulla kun on jo vanha :LOL: nyt on raja noussu :D

Rakenneultra Meil on vast lokakuun alus se, eli iäl on pitkä aika odotella.

Paino Mul on muutaman päivän aikana tullu pari kiloo lisää ja se on kyl tullu vaa syömisest, nyt täytyy hellittää herkkujen veteleminen ettei räjähdä käsiin niinku edellisis raskauksis :eek: en haluu enää sellast laihdutusurakkaa.
15+4
 
Tuskailin tässä äkkiä kasvanutta mahaani. Näin sitten sellaista unta, että sain siamilaiset kaksoset. Huh. Olivat kaulan alueelta toisissaan kiinni ja päät oli vähän päällekkäin niin, että toisen kasvot oli hieman lintassa. Synnytyksestä en muistanut mitään. Kyselin, että olenko näitä yrittänyt alakautta synnyttää. Maha oli sitten leikattu nätisti kolmesta kohtaa auki...
Nyt nämä kivat unet jo sitten alko...

Jospin hormoniongelmat kuulosti vähän liian tutuilta. Olen muutenkin aika ailahteleva. Nyt kaikki tunnetilat on vähintään potenssiin kaksi. Melkein viikon on ollu miesparka tosi kovilla. Esikoisen (1 v 3kk ja kotihoidossa) kanssa on sentään pysyny tunteet kurissa, mutta mies joutuu ottamaan kaiken niskaansa. Ainakin kolmena peräkkäisenä iltana olen itkutellut ihan turhasta. Ja mun tunteenpurkaukset ei todellakaan ole ollut mitään pieniä. Tämä onkin ehdottomasti mun pahin raskausoire, oli jo ensimmäisessä raskaudessa. Kivut ja muut epämukavuudet on tämän rinnalla pientä. Parisuhteessa on pieni kriisinpoikanen, kun en hallitse tuntojani yhtään eikä mies jaksa niitä loputtomiin ymmärtää... Onneksi sentään tietää, että tämä menee ohi noin viidessä kuukaudessa. Muuten voisi olla välirikko edessä.

Muuten täällä voidaan hyvin. Hyviä vointeja myös muille!
 
helou!!
Mä kyllä yhdyn Jospin hormooni oireisiin, täällä pieninkin negatiivinen tai surullinen asia ni kyllä itkua turahtaa.. taikka sitten onnellinnen asia, eli toisin sanoen oli asia mikä hyvänsä, itkua tuhrautetaan.. eikä kukaan ymmärrä ku sanon ettei mikää oikeesti ole hätänä, kunhan itken vaa..

Rakenneultraan pitäis varailla aikaa, täytyypi kartottaa noi Jyväskylän yksityiset mitkä niitä tekee ja millä hinnalla.. no siinä mulla operaatio täksi päiväksi.

tavaroita ollaan saatu ja ostettu tutuilta ja tutun tutuilta, ei olis enää ku vaunujen ostot sitten edessä.. Hyvin jo tässä vaiheessa kerätty.. mitään en kuitenkaan kotia uskalla vielä tuoda.. Taikauskoinen kun olen.

Viikko alko hyvin: jäin viikoksi sairaslomalle selkäkivun takia, ei paljoo pysty noita kotipalveluhommia tekemään tällä hetkellä.. :D

BB:tä tulee ikävä kyllä seurattua 24/7 netistä, toinen osapuoli ei oikeen taho ymmärtää mikä siinä nii kiinnostaa... noh en minäkää eilisen ryhmäseksin jälkeen. Oikeen alko yököttämään koko touhu.. no mitäs ensimmäisenä sitten aamulla teinkään, hahah laitoin koneen päälle ja aukasin bb:n.. voi luoja... noh.. menee ne päivät näinkin.

Noh viikko jatkukoon auringon paisteessa!!
-Audriina ja kutittelija 16+6
 
Vaatteista: 50 cm on lahjaksi saatu muistaakseni yksi vaatekerta, ja se meni päälle kaksi viikkoa (lapsi 50 cm/3kg). 56-senttisiä oli jokunen, mutta enempi sitten 62 cm, nopeasti sekin koko oli sopiva ja menivät vähän pidempään päällekin. Liian isot haalarin hihat solmin hiuslenkeillä kiinni... Yöpukua en ole vauvoilla ensi kuukausina käyttänyt ollenkaan, aamuisin on vaihdettu vaatteet ja niillä nukuttu myös seuraava yö, ellei ole puklu- ym. vahinkoja käynyt. Eli periaatteessa kerran päivässä vaatteidenvaihto, käytännössä monesti useamminkin.

Sisarusten reaktiot: No ne olivat paremmat kuin uskalsin toivoakaan! Olivat molemmat todella innoissaan, myös siitä, että kuopus on saamassa sisaruksen "syntymäpäivälahjaksi". Tosin esikoinen ensin sanoi, että "nyt kyllä huijaat". :) Jouduin näyttämään ultrakuvat ja sitten vasta uskoivat. Ja toivekin on selkeä: pikkusisko. Tänään esikoinen jo pohdiskeli kaikenlaista, kuten minkäköhän väriset silmät sille tulee ja tuleekohan sille tumma vai vaalea tukka. On kyllä niin älyttömän herttaista se lapsen aito uteliaisuus ja ilo. :heart:

Ruokahimot: Mulla on käynyt melkeinpä päinvastoin, eli kun normaalisti himoitsen mm. sipsejä tosi usein ja mussutankin niitä, niin nyt on naposteluhimo kadonnut melkein tyystin! Tulee varmaan syötyä terveellisemmin kuin tavallisesti, koska yleensä olen paljon juurikin "ruokahimojeni" armoilla ja kun liikun paljon niin en senkään vuoksi jaksa stressata siitä sipsin syönnistä... :D Mutta nyt ei tee edes mieli. On jotenkin niin ähky olo usein, että pystyy syömään pieniä annoksia vain.

Ai, jossain päin paistaa...täällä tulee vettä kaatamalla.

Kössi 17+5
 
Glow
No enhän mä voinut olla kirjottamatta tänäänkään :D
Täytyy pitää vähän taukoa töistä etten ihan liikaa rasitu.
Selkä ei kestä tätä istumista kokopäivää, ei millään :attn:
Sain sen juuri huomata. Ei auta kävelyt ja jumppailut, aikansa kun tässä istuu niin se kyllä tuntuu. Ihan tuskan hiki tuli äsken kun alkoi selkään koskea pikkuhiljaa kovemmin...

Olin reipas ja kävelin tänään töiihin! Mä rakastan raikasta syys ilmaa.

Mistä semmoisia bodeja saa missä saa kädet "piiloon" ?


pissanäyte pitää antaa neuvolassa ihan joka kerta, ehdottomasti. Kun vaan taas muistaisin tuon huomis aamuna.

Flunssa taitaa tehdä tuloaan, pötypuhetta se etteikö muka raskaana olevaan tarttuisi!
Esikoista odottaessa olin kyllä terve ja voin hyvin lähes koko raskausajan. Toista se on nyt tämän kanssa.

Mullakin on tässä kuussa synttärit :)
Esikoisen synttäri juhlat vietetään myös tässä kuussa, kun ens kuussa ollaan Thaimaassa!! En vaan tajua vieläkään et oikeesti lähdetään reissuun! Niin kauan aikaa sitten varattiin matka. Mulla ei oo hirveesti vaatetta sinne reissuun! toki topit ja t-paidat menee,mut alaosat? mulla on 1 lyhyt hame ja 1 shortsit, mitkä tajusin kesä alesta mamma puolelta ostaa. Bikinien yläosa ei mahdukaan enää :D tosi harmi...

liikettä ei ole juurikaan tuntunut eilen eikä tänään :/

väsymys tulee edelleen salaman iskusta, vähän reippaampi olo on silti nyt kuin ihan alussa. Unettomia aamuyöitä on silloin tällöin. Viimeyönä heräsin miettimään työasioita enkä saanut millään enää unta.

Tämmöstä tänään. Oli varmaan paljonkin mitä piti kommentoida mutten enää muista kaikkea.
 
Uusioäippä: Ai kuinka fiksu neuvola teillä! Onko väsymys yhtään helpottanut kun olet saanut olla kotona? Mun täytyy jutella kanssa syyskuun lopulla neuvolassa uudelleen tästä, jos ei lopu millään. Mä kun juttelin väsymyksestä ja kivuista yms, niin neuvolantäti oli vaan, et jossain tilanteessa vois miettiä lääkärille menoa, mut tyyliin "koita kestää!" Kun sen asenne on tuollainen, niin en mä kehtaa minnekään lääkäriin mennä. Jos olis ollut vähän kannustavampi, niin olisin jo sata kertaa käynyt lääkärissä!
Lorelai: Vai että selkäkipua pukkaa sielläkin :/ Mulla on nyt 2 päivää ollut selkä ihan kamala, ja tänään ei töissä ole oikein pystynyt istumaan. Olen koittanut seisoa, istua satulatuolilla, venytellä ja jumpata välissä, mutta ei. Istuminen särkee selkää, samoin jos seison kauan. :headwall: :headwall:
Mielialoista ja niiden heittelyistä kärsitään täälläkin :wave: Mä en kestä yhtään asiakkaita, siis mulla palaa totaalisesti jokaisen kanssa hermot. Ihan hyvä, kun olen asiakaspalveluhommissa :LOL: Tänäänkin melkein aloin yhdelle huutamaan kun ärsyynnyin ja sydän hakkasi tuhatta sen episodin aikana. Itku ei ole sinänsä kovin herkässä, mutta nauru on. Mä saatan alkaa nauraa ilman syytä ihan tolkuttomasti ja siitä ei tule loppua. Ja sitten kun se nauru loppuu, niin saatan alkaa taas nauramaan sitä että äsken nauroin kamalasti ilman mitään syytä. Siinä on kuulkaas miehellä kestämistä :LOL: :LOL:

Niisku ja pikkukaveri 16+4
 
Moro pitkästä aikaa..oon kyllä ahkerasti käynyt lukemassa juttuja, mutta en oo saanu aikaseks kirjottaa mitään.

Onko kellään kokemuksia Emmaljungan Cerox-rattaista? Semmoset aateltiin ostaa pehmeellä kopalla.

pirppis79 ja kompura 16+2

niin ja labello jos kehtaat voit muuttaa mulle la 15.2.
 

Yhteistyössä