Helmimasut 2009 ~Syyskuussa~

Moi!
Meillä meni viimeyö valvoessa ku tuolle pienemmälle tuli nuha! Heräs noin puolen tunnin välein itkemään, mikä pahenti myös tietenkin nuhaa! Varmaan jokunen yö menee!

mieltekojen listalla on liha ihan ykkösenä ja varsinkin sianliha :eek: ku meillä yleensä vähärasvaisia kaikki! Ja sit oikeestaan suolanen syöminen ja ihan normaali kotiruoka.

rakenneultra meillä on 15 päivä eli vajaan 2 viikon päästä sillon on rv 19 tasan. Meillä myös kunta siis tarjoaa sen nt ultran ja rakenneultran, mutta meidän neuvolassa ei ole minkään valtakunnan ultralaitteita, niin joudutaan käymään kysissä äitipolilla ja tietenkin menee se pkl maksu kummastakin kerrasta, mikä vissiin nyt tosiaan noussut siihen 25 ?

Eilen ja tänään ollut mahassa hiljaisempaa :/ :wave: rv 17+2
 
Heippahdus! :wave:

karvatonkoira Meil tuli kans poitsulle viime yönä nuha ja hän heräs neljän aikaan,eikä enää nukahtanu!Meil oltiin pikkasen väsyneitä koko perhe! |O

Tänään taas supisteli jonkun verran,mutta meni onneks sit ohi! Paha olo on nyt ollu jonkun aikaa pois ja tänään maistu jopa pitsa..kylläpä olikin hyvää! :p

Sellanen body ois kyl kätsy,täytyykin metsästää sellasta!

Masussa kaveri vaan myllää! :LOL: Eilen ja tänään tuntunut ihan selkeitä potkuja! :heart:
Nyt kattomaan salkkaireita! :wave:

Tyypin äippä ja Iitu-Einari 17+2
 
Hyvää iltaa!

Neuvolassa kaikki hyvin:) Mun paino oli noussu 600g kuukaudessa, eli kuulemma iha normia. Sain myös tukivyön neuvolasta lainaan kun kerroin selkävaivoista. Pitää nyt sit vaan ottaa kokeiluun joku päivä, ehkä jo huomenna töihin.
Verenpaine oli nyt 110/64 eikä hemoglobiinissakaan ollu valittamista (139). Toi mun neuvolatäti on kyllä tosi kiva:) SF-mittakin otettiin ja heti menin sinne yläkäyrälle =) vaikka ei mun mielestä mun masu nyt niin iso vielä oo, että ylintä käyrää pitäis mennä.. Seuraava neuvola on sit 1.10. ja sillon saan sitte Kelan paperit, jotta voin hakee äitiyspakkausta ja äitiyspäivärahaa...

Tänään tuli töihin yks, joka palas kesälomaltaan. Hän ei vielä tiennyt raskaudestani, mutta heti minut nähtyään tuli onnittelemaan ja kysy, koska saan vauvan kun näkyy jo niin selvästi.. Heh, ja ku omasta mielestä maha on kutakuinkin "normaali" (oon normaalistiki pyöreähkö ja lievästi ylipainonen)..

Tänä iltana olin myös ekaa kertaa mammajumpassa. Se oli iha tavalline jumppa, mut tempo oli ehkä hivenen matalampi ja liikkeet oli ehkä helpompia.. Eikä vatsalihasliikkeitä tehty ollenkaa. Kyllä mä nyt tuolla ajattelin jatkossaki käydä, vaikka oletin sen ehkä olevan hieman toisenlainen...

Nanada 19+2
 
Lillip: Tänks! =) Yritän töissä vielä säilyttää salaisuuden pari viikkoa, että ehtisi rakenneultran käydä. Yhdelle työkaverille kyllä kerroin ja hän vaan totesi, että no ei mitään huomaa.

Kyrsä: Juu meidän likatkin aprikoivat, että jospa vauva syntyisikin kuopuksen synttäripäivänä. Olin ihan, että no ei välttis juuri silloin kuitenkaan... :LOL:

Sykkeistä: Mun mielestä 140 ei oo erityisen matala? Eiks se ole se poikasyke? ;) Mun muksuilla on ollut tämä kolmas mukaan luettuna siinä 150 kieppeillä sykkeet.

Vitsit kun olen nukkunut huonosti viime aikoina, varmaan viiteen tuntiin jäänyt yössä. :eek: No, töissä on niin kiire, ettei siellä ehdi väsymystä tuntemaan.

Kössi 17+6
 
Glow
sykkeistä "huuhaa testin" mukaan alle 140 ->poika, yli 140->tyttö. Harmi etten nyt mistään löydä esikoisen aikaista neuvolakorttiani! Oli se mukana ekassa neuvolassa ja sitten se katosi :headwall: olis niin kiva nyt vertailla kaikkea. Pakko kääntää talo ylösalasin jos se löytyisi.
Tässä vielä linkki testiin ja kiinalaiseen kalenteriin; http://www.geocities.com/huuhaat/testi.html
Kerran ton jo laitoinkin...

Mäkin oon nukkunu tosi huonosti tälläviikolla (taas). En keksi muuta kun kamala ressi töistä. Ja selkäkipu, taas tänä aamuna olin neljästä eteenpäin hereillä ja mietin asioita...
Lähdenpä tänään lääkärille itkemään työoloja ym. :ashamed:
 
Huomenta!

Selkäkivuista Siis mulla on nyt viimeisen viikon aikana alkanut selkä sattua tosi helposti. Paikka on yleensä alaselässä siinä luiden päällä. Ärsyttää et jo pienen kävelyn jälkeen alkaa sattumaan... Pyöräily aiheuttaa ongelmia heti ja varsinkin tämä töissä päätteen edessä istuminen on pepusta! Tosin siihen voi vaikuttaa myös motivaatiopuute ja silkka evvk-fiilis. Täällä jotkut on saaneet tukivyön lainaksi, onkohan niitä kaikilla neuvoloilla?!

Työmotivaatiosta Onko kellään sellaista fiilistä nyt ettei työt voisi vähempää kiinnostaa ja mitä olette tehneet asialle?! Lasketteko vaan tunteja ja päiviä odottaen milloin "piina" loppuu?! :whistle: :p Mä en ihan oikeasti voisi vähempää välittää duuneista... Koko ajan väsyttää, selkä sattuu, nälättää ja sitten vielä närästää. Tästä tuli oikea ON-valivalivali!!! Eilen kun pääsin töistä kotiin (illalla seiskalta) niin olin niin väsynyt et painuin koirien iltatoimien jälkeen suoraan nukkumaan ja aamulla kun heräsin viideltä niin houkutus pistää kello kiinni oli suuri. Jos sitten sunnuntaina saa nukkua =)

Eilen unohdin työkaverin nimen... Siis ihan kokonaan! En vaan muistanut kuka hän oli vaikka tasan sen tiedän. Illalla mies ihmetteli mitä oikein teen kun puhuin hänen kanssa puhelimessa ja piti tarkastaa yksi paperi, mutta minä vaan etsin ja sanon et odota mun täytyy löytää eka mun puhelin... :whistle: Näitä riittää :LOL: :LOL:

Väsynyt Caro + asukki 16+2
 
Caro79: Voi vitsi mä hihittelin tuota sun unohtelua :LOL: Muutenkin tuo sun teksti tuntui niin kovin kovin tutulta =) Mä olen kanssa sekoillut viime päivinä. Mm pari kertaa on vissyt lentäneet pitkin seiniä kun ei pysy lasi/pullo käsissä ja kännykin on saanut kyytiä muutamaan otteeseen. Onneks ei ole hajonnut :ashamed:
Selkäkivuista: Tääl kanssa on selkä ollut muutamana päivänä kipeänä ja viime yönä heräsin jo särkyyn yölläkin. :kieh: Tää ainakin 8 tuntia päivässä istumista päätteen edessä + siihen päälle 1h/suuntaansa työmatkaa on aika myrkkyä tuolle selälle! En oikein pysty tekemään tässä mitään kun koko ajan sattuu kaikissa eri asennoissa. :/
Työmotivaatiota ei ole täälläkään OLLENKAAN, siis ei voisi vähempää kiinnostaa! En saa yhtään mitään tehtyä ja tässä vaan mietiskelen, koska pitäisin jääneet kesälomat sekä viikon talviloman. Luonnollisesti en halua niitä jättää kovin loppuun, ettei vaan jää pitämättä :D Mutta kyllä tähän työmotivaatioon kovasti vaikuttaa myös se, että selkään sattuu, väsyttää vietävästi ja koko ajan on ällötys muutenkin päällä :x

Niisku ja ökkiotus 16+6
 
sykkeistä sano neuvolatäti sano vaan että oikeen tasasesti ja vahvasti kuuluu ja kun kysyin paljonko oli,niin naurahti "ettei edes tajunnut katsoa kun kuulosti vaan niin hyvällä,oisko ollut 140", eli mun poikaolo eikun vahvistuu :D kaikki nuo huuhaa testitkin kovasti poikaa näyttäis ja esikoisestakin pitivät paikkansa..

Viime yönä näin sit ensimmäisen vauva unen ja siinä oli kyllä tyttövauva....tai ainakin pinkkiin oli puettu.

Esikoinen (2v4kk) sai taas äitin hyvälle tuulelle äsken. Käytiin kakkavaippa vaihtamassa ja puin sit pojalle housut jalkaan,niin tämä totes,että "hyvä äiti,olit taitava,osasit pukea minut!" :LOL: Monta kertaa tulee aina vessan ovelle taputtamaan ja toteaa,et "olitpa äiti reipas kun teit pisun pönttöön" :D On alkanut tulla ihan tosi hauskoja juttuja tuon naperon suusta ja joskus kyllä kaupassa tekisi mieli vajota maan alle.... B)

labello ja mytty 17+4
 
Glow
Sairaslomaa tuli taas.
Mulla on aamulla selkä yleensä ok, vaikka nukkumaan käydessä olisi kipeä. Päivän mittaa kun töissä istuu, on tuskaa. Joskus sattuu sinne alas oikeelle (ihan pakaran yläkohtaan ) jonnekin "syvälle" kun kävelee. Ja toisinaan vaikkei kävelekään. Kerroin kyllä lääkärissä ikävistä työoloista muutenkin.

Sykkeistä vielä. Löysinpäs sen pojan aikasen neuvolakortin. Korttiin ei oo merkattu kun pari lukemaa, muissa on vaan +. Mut ne lukemat on alle 140! (136, 139 ) . Silloin poikaa oottaessa mulla oli alusta asti ihan "poika olo" .
Pitänee ottaa kortti neuvolaan mukaan ens kerralla, kun eilen täti kyseli et minkä kokoinen maha mulla pojasta oli. Kattelin et käyrä meni keskellä ensin ja sit lopussa siinä alimman viivan kohalla.

Painoa oli tullu sillon tähän vaiheeseen jo 3kg, nyt on tullu just just se 1 kg.
Mut nyt oli mun lähtöpaino enemmän :headwall:
Ressi nyt jo siitä, et lähteekö kilot yhtä helposti, kun ekan raskauden jälkeen. Laitan lähtemään!! Hyvinhän se imetys ja päivittäinen lenkkeily kyllä ne vei aikanaan. Uimassakin muistaakseni ahkerasti kävin. Toki tässä raskauden aikanakin pitäisi liikkua, ainut liikunta mitä nyt mielelläni harrastan on kävely.
Täällä kun ei taida olla mammajumppaa, en oo nähny missään, olis ollu kiva mennä.

Kyllä taas väsymys iski näin iltapäivällä! Ei viitti enää tähän aikaan nukkua päikkäreitä.
 
sleeping
Hei!

Tänään kävin ostamassa pinnasänkyyn uuden reunasuojuksen ja siihen sopivan pussilakanasetin. Beigeä ja Nalle puhia. Sopii sitten tytölle sekä pojalle. Meillä on tuo vanha reunapehmuste, mutta mä myyn sen pois.

Mä olen ollut taas hirveän väsynyt. Ei jaksa yksinkertaisesti mitään tehdä. Turhauttavaa! ja kun ei mitään jaksa tehdä, niin en jaksa lähteä poikien kanssa edes ulos. Ja sitten pojat vaan tappelevat ja mä kiristelen hermoja ja välillä kun oikein on tilanne päällä niin alkaa supistelemaan. Mä niin vihaan tätä väsymystä!! :ashamed:

mieliteoista: Mulla ei ole varsinaisesti mitään mielitekoja, ei ollut aiemmissa raskauksissakaan. Hampurilaisaterioita tekis välillä mieli, mutta onneks en ole sortunut niihin kuin pari kertaa raskauden aikana.

BBtä katsotaan tääläkin, mutta sekin harmittaa että se tulee niin myöhään telkkarista. Meille ei hankita mitään 24/7:ää

Selkäkipuja ei varsinaisesti ole, mutta kun joskus jaksan siivota niin huomaan selän kipeytyvän tosi helposti. Mun polven takia kun ei oikein voi kyykistellä niin kaikki nostaminen täytyy tehdä selän voimin. Ehkä on siksi hyvä, ettei edes jaksa siivota.... onneks ei käy vierata kovin usein niin saa ollakin hiukan sotkuista...

Taas pojat riehuu... missä se mieskin viipyy...
 
Nyt täytyy taas tulla jättämään puumerkki!

Ihanaa, just sain koko talon siivottua ja tuoksuu puhtaalle!

Mieliteoista; mulla kaikki maitotuotteet, lähinnä jogurtti(ei makea), maito ja piimä. piimää voisin juoda purkin suusta suoraan koko litran B) Mutta täytyy vaan katsoa rasvaton malli, ettei turhaan kerry.

BB; mä en seuraa, mulle riittää kun työkaverit kertoo töissä parhaat palat sitten.

ON; mun pahoinvointi alkaa olla ikävää paikotellen, työkaverit katsoi vähän erikoisesti sillä olin aamulla kuin liidulla maalattu.Lääkärillä kävin muissa asioissa ja samalla kyselin että mitä apuja olisi 24/7 krapulalle joka valtaa elämän.. No se eka että sehän loppuu 14 viikon kohdilla, mä sitten vaan sanoin että joo, kiva että valistit mutta olen kohta jo puolivälissä!! sitten vaan katsoi ja sanoi että ei hän olisi osannut edes kuvitella että olen edes raskaana, vaikka hän on ollut naistentautien osastolla raskaiden naisten lääkärinä!! Tuumasi vaan että kun ei tota kerrosta ole muutoinkaan rasvaa että taas joudun painokontrolleissa juoksemaan.Niinkuin viimeksikin. Hyvän kokoinen lapsi oli mutta itse olin 5 kiloa miinuksella lähtööni ja tässä varressa aika paljon, sillä kaupungilla kävelyllä ollessani tuttuni pysähtyi juttusille ja kysyi, olenko ollut kunnossa ja rivien välistä kyseli olenko vakavasti sairas, kun olin ihan raaskun laiha :(
Mutta nyt lääkäri käski palata "astialle", jos ei energia riitä töihin ja ei vointi ala kohenemaan.Ja sanoipa pari sanaa mun töistä ja saikusta.Eli enpä voi vauvamasulla ylpeillä :/

Eilen hypistelin vauvan vaatteita, tarvin oikeestaan pikku bodeja pari, puolipotkareita pari, ja jotain vaatekokonaisuuksia pari.PAITSI jos onkin tyttö.Ensi viikkkoa odotellaan siis kuumeisesti!!Joko selviän todella vähillä hankinnoilla tai sitten massiviset hankinnat käyntiin!!

Mutta nyt lähden lukemaan vauva lehtisiä, aikani ratoksi.

sini 18+3



 
Voi voi, nyt nää hormonmyrskyt sitten ovat saapuneet yhtä vauhtia hurrikaanien kanssa :/ Taas itkin pitkät itkut puhelimessa miehelle, syynä kaikki mahdollinen... Kun en enää tunne vauvan liikkeitä, kun unohdin ilmoittautua ajoissa yliopistolle, kun uutta keittiötä ei tuodakaan tällä viikolla niin kuin sovittu, vaan vasta joskus kuun lopulla, jolloin emme edes ole kotona sitä vastaanottamassa... Ja tietenkin sitä, että mies on poissa monta päivää, olin jo ehtinyt tottua pitämään miehen kotosalla, kun tuli joka ilta kotiin, mutta nyt sitten tuli pitkästä aikaa 4 päivän reissu, joka tuntuu tietty ihan kauhean pitkältä.

Mutta olipa kiva itkeä kunnolla pitkästä aikaa :D

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 15+4 :heart:
 
Terppa!
Yritin ottaa tuossa sitä masuprofiilia mutta akku loppui kamerasta ja kun äippä sisustanut asuntonsa uudelleen(olen siellä nyt lomailemassa)niin en löydä laturia, pitää kohta kysäistä niin jos huomenna kerkiis ottaa ja laittaa :)
Ensi viikolla vihdoin ja viimein oman hoitajani neuvola, en malta odottaa et pääsee kuulee sydänäänet vaikka tietääkin et hengissä kaveri on ku välillä mesoaa siihen malliin massussa et pitää rauhoitella... Rakenneultra aika tuli samassa kirjeessä kuin np-ultra, rakenne on 3.10 kättärillä. Ystävä tulee mukaan katselemaan, hän vaan tokaisi yksi ilta tuossa kun oltiin kahvilla että milloin sulla on ultra voin tulla mukaan. Kiva ettei tarvii yksin siellä hehkutella vaan voi jonkun kanssa katsella.... Ihania ystäviä on.
Mulle iski pieni onkelma, äiti ei lähdekään mukaan synnytykseen koska sanoi ettei voi katsoa vierestä lapsensa kipuja. Ymmärrän hyvin ja en siitä loukkaantunut(pariksi tunniksi vain). Mutta ei oikein ole pohjoisessa sellaisia ystäviä jotka sopisi sinne mukaan, Helsingissä niitä olisi ainakin pari.. Mutta kunhan nyt viikonloppuna kysyn vanhempaa isosiskoa olisiko hän halukas.. Saa nähdä. Ei oikein doulakaan innosta kun olisi kiva et tukihenkilö olisi LÄHEINEN/sukulainen. Onhan tässä aikaa järjestellä.
Nyt ku on katellu noita vauva- ja sairaalan syke-dokumenttia niin aina kun joku synnyttää ja kuuluu se vauvan eka rääkäisy niin mie alan vollottaa ihan niagarana. :LOL: En malttais odottaa millään että saan oman perhoseni käsivarsille ja aloittaa uutta elämää hänen kanssaan :heart: :heart:
Ainiin, ja olen lokakuussa kaasona yhelle ystävälle, puku sovitellaan vasta viime hetkillä kun maha vielä kasvaa. Ja morsiamen vanhemmat maksaa siis puvun, kampauksen ja meikkauksen! Pääsen olemaan prinsessana, saan tumman viininpunaisen aika avonaisen pitkän mekon mikä tulee korostamaan vatsaa :D Järjesti myös kirkonmenot niin että pääsen istumaan penkille toimituksen ajaksi, ja polttaritkin suunnitellut siten että minutkin huomioitu joka tilanteessa vaikka ainut mamma olen siellä sitten. Ja ei minua muiden esim. alkoholin käytöt haittaa, osaavat käyttäytyä silleen ettei ole vielä alkanut rassaamaan minua limunlitkijää :D Laitan varmaan sitten facebookiin sieltä kuvia....
Nyt kokeilemaan saunaa pitkästä aikaa miten sietää, en ole kyl koskaan(lapsenakaan)viihtynyt 5-10minuuttia pitempään saunassa et vartissa valmis :LOL: Syksyä kaikille!
 
Iltaa,
mulla ollu aika työntäyteinen viikko. Tänään onkin si särkeny päätä ja ollu öklö olo. Olen huomannu että kahvista tulee välillä heikkis :(

Työmotivaatio On mullakin kiven takana. Enkä kyllä hirveesti stressaa kun voisinhan olla vaikka saikullakin, mutten kuitenkaan ole vaan sitkeesti hommissa vaan, niin teen sitten välttämättömimmän. Odotan TODELLA kun saa jäädä kotiin.

Lorelai Toi raskausvyö on tosi edullinen, mä katoin samantyyppistä Hki Bebesistä niin hinta oli jotain reippasti yli 40e.

Oltiin miehen kanssa sauvomassa tänään puoli tuntia, oli ihana ilma ja raitis syyshönky teki tosi kutaa öklöoloon. Ny BB :p

haavemamma ja nökerö 18+0
 
Lorelai Kävitkö työterveyslääkärillä? Mietin vaan et jos menen sinne valittamaan selkäkipua niin mahtaako ne siihen mitään sanoa. Käskee venytellä ja antaa päivän saikkua. Haluan kiitos vaikka sen kuus viikkoa!!!! Sitten taas mulla on kyllä muutenkin helposti niskat ja selkä jumissa eli tietävät sen sielläkin ettei liity pelkästään raskauteen. Odottelen vaan milloin pää ei käänny ja migreeni alkaa niin josko sitten kehtaisi mennä... :p

Kauanko muuten aiotte olla vielä töissä?!

Mä jään viimeistään joulukuun alusta pois, mutta aiemminkin käy kyllä mulle... Kertokaa vaan enemmän tänne palstalle mistä syystä olette saaneet saikkua ja kuinka kauan niin... :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: Joo, eikä edes hävetä ajatella näin kun nykyinen duuni on entinen sieltä pois jäätyäni niin ei tuota motivaatiota tai muutakaan ole jäljellä tipan tippaakaan! kahdeksan vuotta siellä istui migreenin kanssa ja milloin missäkin flunssassa kehtaamatta ottaa saikkua ja nyt en kyllä enää koe mitään tarvetta siihen... Mut siis irtisanottu raskausilmoituksen jälkeen ja asia on nyt selvitystilassa. Meillä oli kyllä yt:t menossa, mutta meistä ketään ei pitänyt irtisanoa. Näin pomo sanoi itse aamulla että vaan yksi piti osa-aikaistaa. Pari tuntia mun ilmoituksen jälkeen se osa-aikaistaminen oli kuitenkin muuttunut irtisanomiseksi. Joka oli päätetty jo aikaa sitten kuulemma. Uskoo ken haluaa... Sillä nyt jäljelle jäävät kaksi eivät voi sairastaa saatika pitää lomiaan... :LOL: :LOL: :LOL:

Iloista alkavaa päivää kaikille (säästä huolimatta)!
 
Caro: Valitettavasti täällä töissä täytyy kai olla äitiysloman alkuun, joka siis on kai joskus tammikuun puolessa välissä, kun la on 13.2. Täytyy ihan katsoa kelan sivuilta tarkemmin! Mutta olen kyllä päättänyt, että jään saikulle aiemmin, jos sille tarvetta on ja jos lääkäri vaan on armollinen :saint:

Nyt tulee taas omaa napaa, mutta mä koitin tilata neuvolan kautta lääkäriä, että pääsisin tästä selästä valittamaan ja lisäksi oikeastaan ensisijaisesti siitä, että mun oikealle alavatsaan sattuu kuin puukonisku jokainen askel kun kävelen. Ei siis ole meikäläisellä mitään reipasta kävelyä! Just reilu viikko sitten olin viimeksi neuvolassa ja sanoin siellä vatsakivuista ja se täti vaan naureskeli ja sanoi et kuuluu asiaan. No nyt tosiaan olisin halunnut LÄÄKÄRILLE mutta lopputulos on se, et se neuvolatäti sanoi, et tuu tänne mun luo niin katsotaan sitten tilannetta. Ja jos tarvetta on niin hän laittaa lähetteen lääkärille. Prkl*** kun mä makaan työpaikalla lattialla kun selkään sattuu ja se hieman helpottaa ja mummotkin menee ohituskaistaa ohi kun ei pysty kävelemään :kieh: :kieh: ja se ei vaan päästä mua lääkärin puheille. Tänään siis menen sen luo taas, jotta se voi naureskella mulle ja jos se sen tekee, niin mun on PAKKO varata aika yksityiselle koska mä haluan ammattilaisen mielipiteen mun tilasta :kieh: :kieh: ! Mites teillä muilla, onko teidän neuvolantädit mukavia ja asiallisia? Tää mun täti on ihan miellyttävä eli hymyilee ja on ihan mukava, mutta se anti muuten on aivan syvältä :headwall:
Huh, tulihan taas purkaus :ashamed: Taitaa olla tunteet vähän pinnassa :snotty:

Niisku ja pikkukaveri 17+0
 
Hellou!

Komppaan täysillä kaikkia työmotivaation puutteesta kärsiviä!! :D Ei kyllä juurikaan vähempää vois kiinnostaa. Ja eilen lisäksi tuli työsuojeluvastaava töissä sanomaan että ehdottomasti jätät heti tekemättä nämä kaksi työvaihetta,kun ei tiedetä mitä aineita niiden aikana ilmaan erittyy... No joo, muuten ihan kiva,mutta sattuvat olla aika oleellisia vaiheita mun työssä, enkä nykyistä hommaani pysty ilman niitä hoitaa :headwall: :headwall: Mitäs nyt sit? Täytynee odotella ensviikkoon kun pomon pomo tulee lomilta ja pyytää sit siirtoa muihin hommiin. En vaan kuollaksenikaan keksi meidän tehtaalta mitään muutakaan hommaa jossa ei tarvis nostella, kantaa tai suorittaa em.kahta kiellettyä vaihetta... Ehkä ne pistää mut toimistoon siirteleen papereita pinosta A pinoon B... :LOL: :LOL:

Sairaslomalle en vielä haluis jäädä, kun laskeskelin että jos lokakuun puoleenväliin sinnittelis töissä, niin sit ois enää 3kk äippäloman alkuun, ja sillon vois jo jäädä vaik kokonaan pois,kun 3kk saisin sairaslomalta palkan kta.lla, eikä tarvis kelan kanssa asioida siitä aiheesta lainkaan... Oonko siis VÄHÄN laskelmoiva..?? :p :/ Tosin ei mul tällä hetkellä vielä ainakaan ole mitään sellasta vaivaa,minkä takia noin pitkää lomaa ois ootettavissa, mutta ehtiihän niitä kremppoja täs tulla.. :D Iskiasta odotellessa siis... :LOL: :LOL:

Syke oli viime neuvolassa 155 rv:llä 14... tietääkö sit noin tiheä syke tyttöä joidenkin testien mukaan? Mulla kun on edelleen se vahva poika-olo... :) Meillä on 5vkoa väliä ton viime neuvolan ja seuraavan, eli [/b]rakenneultran kanssa, joka on sit 25.9 rv19+2. Musta tosi pitkä väli ilman kontrollia, varsinkin kun sillon reilu vko sitten niitä liikkeitä tunsin ja sen jälkeen ei mitään... Kohta varmaan käytävä neuvolassa sydänäänet kuuntelemassa, että saa mielenrauhan... :/

Josko kattois eilisen Housen nauhalta ennen töihin lähtöä, se on ihan ykkönen!! :p

tatuka+väiski 16+3
 
Mitähän edellisessä ton tummennuksen kanssa oikeen sekoilin.. :kieh:

Pirppis yötöiden poisjättämisestä sanoi mulle neuvolan täti vaan että "jossain vaiheessa" ne lopetettava... Melko epämääräistä, mutta vois luulla että on vähän myös tapauskohtaista koska ne lopettaa. Varmaan riippuen muusta kunnosta ja jaksamisesta yleensä... Itse mieluusti lopettaisin ne vaikka heti :D :D ..... Viimeistään kai sitten kuitenkin n.kk ennen äippälomaa, ainakin kaverilla oli näin, tosin on ihan eri alalla kuin mä...

tatuka
 
Heips!
työmotivaatio täälläkin kateissa, ainut vaan, että olen vielä hoitovapaalla kotona. Mulla olis tänään siivouspäivä eikä millään viittis |O mutta pakkohan se on! Eli hoitovaapalta jään sit tammikuun alulla äitiyslomalle!
Mutta sillon ku töissä olin viimeks tuota toista odotin, niin kyllä ne viimeset kuukaudet ja viikot tuntui tosi pitkiltä olla töissä! Ja mä alotinkin äitiysloman sen 50 päivää aikasemmin! Ja senhän saa itse valita milloin alotaa eli 30-50 päivää ennen la:ta! Jos alottaa vaan sen 50 pv aikasemmin niin se on sit sieltä loppupuolelta pois!
Maanantaina olis neuvola, sitä odotellen :wave:
 
Tatuka: mulla on kans KUUS viikkoa väliä ton edellisen ultran ja seuraavan neuvolan välillä. Munkin mielestä on kohtuuton aika, ainakin näin alussa ensikertalaiselle (ja puhumattakaan, kun ei ole meillä luomuraskaus). Sit on taas vajaa kolme siihen rakenneultraan.
Finttu 15+2
 
Glow
Caro Kävin työterveyslääkärillä.
Mieluummin pitäisi käydä neuvolan kautta lääkärillä tai terveyskeskuksessa.
Niihin ei saa aikaa niin pian kuin työterveyteen.
Selkäkipuja mulla oli jo ennen raskautta silloin tällöin ja niihin auttoi semmoinen rentouttava lääke. Nyt selkää koskee kyllä päivittäin ja raskauden myötä on tullut se outo toispuoleinen alaselkä kipu, joka taas oli aika paha kun kävin aamulla lenkillä. Mut ajattelin että kävelyn on pakko tehdä hyvääkin. Ainakin tuo ihana ilma tekee hyvää mielelle! Niin, sairaslomaa tuli nyt 9 päivää. Mulla on vielä siihen perään vapaa viikonloppu. Sitte 2 päivää töitä ja terveyskeskuslääkärille aika. Mä varasin alkuviikosta ton (terveyskeskus) lääkäri ajan. Soitin ja sanoin ajanvaraukseen vähäsen mikä on tilanne, mut sanoin ettei asialla ole niin kova kiire, joten aika meni pitkälle. Lääkäreitä on kuulema saikulla ja ajanvaraaja halusi mulle "tietyn" lääkärin.
Meinasin sinnitellä sinne aikaan asti, mutta en voinut. Senverran tuskaa oli istua töissä.
Neuvolan täti on mukava. Hänkin kun sanoi että se on nyt vauva ja minä mitä pitää ajatella ensisijaisesti. Eikä saisi ressata...
Vielä reilu vuosi sitten töissä kävin sinnikäästi, eikä se ollu yhtään näin vaikeaa siellä olla kuin mitä on viimeaikoina ollut.

äitiysloma Mä olin ajatellu alottaa varhennettuna eli sen 50pv aiemmin. Mutta toisaalta, se on sit loppupäästä pois. Itselle kyllä parempi vaihtoehto olisi aloittaa se heti kun saa, ei tarvis ressata että onko sitä sit saikulla lopussa kuinka paljon. Esikoista odottaessa olin noin kuukauden ennen ä-loman alkua saikulla (supisteli, niin että mulla oli kohdunsuu hivenen auki).
Ongelma on nyt vaan se, että jos tosiaan mun laskettuna aikana pidetäänki tästä lähtien 15.2, niin 154 vrk on täynnä 12.10, jolloin olen Thaimaassa, josta kotiudun 1.11. Eli, en ehdi lokakuun aikana toimittaa töihin todistusta raskaudesta. Eikö se pitäisi toimittaa/ilmoittaa 2kk ennen ä-loman aloittamista? Jos vien sen marraskuussa, voin jäädä lomalle vasta tammikuussa? Enkä joulukuussa, kuten olin ajatellut.
Jos la pidettäisiin 9.2, se 154vrk tulisi täyteen 6.10, ehtisin juuri ennen reissuun lähtöä saada lapun töihin!
Katsoin kelan laskurilla että ä-rahakausi alkaisi 12.1.09, tai varhennettuna 15.12.08 (jos la 15.2).
Pitänee kysyä töistä, että voinko mitenkään sopia aloittavani loman jo joulukuussa, vaikka voin tuoda sen lapun vasta marraskuussa.
Mulle työnantaja maksaa palkan 3 ekalta kuukaudelta.
Mäkin olen niin loppu työpaikkaani, että voisin jäädä lomalle heti :LOL:
Luojan kiitos meillä on toi Thaimaan reissu, 3 viikkoa! Eli on kesälomaa säästetty sinne.

absa mullakin on ultra 3.10 :) kauheen aikasin, 8.15 !! mut eipähän tarvi jännityksellä odottaa sitä sit aamusta asti, kun se on heti aamulla.
Silloin varmaankin saan vielä varmistuksen tuohon laskettuun aikaan, et minkä mukaan tässä nyt mennään. Ekassa ultrassa tuli toi 15.2 mut neuvola silti meni 9.2 (menkkojen mukaan), patsi täl viikolla neki vaihtu sit laskee viikkoja ton myöhemmän mukaan... Mä nyt ite meen kuitenki vähä vielä ton aiemman mukaan...

Mulla on joku siivousvimma. Taas piti jo aamulla imuroida ja pyyhkiä pölyjä ja lattiaa. En vaan voi sietää nyt yhtään sotkua :whistle:
Ja aattelin et kivempi se on miehenki varmaan tulla siistiin ja raikkaaseen kotiin töistä...
Vaikka se sanookin että "ainahan tääl on siistiä" ja että "älä nyt kokoajan rasita iittees".

Mäkin tirautan itkun tosi herkästi nykyään jos jossain telkkari ohjelmassa synnytetään ja kun vauva rääkäsee ekan kerran.
Miehelle vedin herneet nenään eilen, kun ei se sanonu hyvää yötä :D no siis tietysti sen pitäisi sanoa mulle ensin ja mun vasta sitten... voi hyvänenaika :LOL: onneks se jaksaa ymmärtää, mutta kuinkahan kauan... en itsekään aina ihan ymmärrä itseäni. Muisti tuntuu olevan aika onneton ja pää pehmenny muutenkin.

Mun tekis mieli jo ostaa se puuttuva patja pinnasänkyyn ja petivaatteita+reuna pehmuste. Yritän jättää noita hankitoja talveks...

Oli pakko tilata netistä H&M, muutama mammapaita, kun ei kaupassa ollu kokoja.
 
Mae
Pirppis Mulle sanoi työterveyslääkäri, että yöt lopetettava HETI. Ovat kuulemma riski ns. terveellekin ihmiselle saati sitten raskaana olevalle. Tosin en ole niitä jättänyt pois koska työpaikka vaihtuisi ja se olisi selän kannalta taas pahempi. Lopetan yöt joulukuun alussa, jolloin on viimeiset yöt ja jouluaattona viimeistään jään äitiyslomalle (eli heti kun vaan mahd.), ehkä jo aikaisemminkin jos pidän lomat pois ennen äitiyslomaa.

Itkuherkkä olen näköjään minäkin. Tuli tänään itkut, kun poika 3v. pissasi auton turvaistuimen :LOL: Syyhän se on tietysti tuokin ;)

Mä lähden valmistautumaan vihkitilaisuuteen, enää vajaa 2 tuntia siihenkin koitokseen ;)
 

Yhteistyössä