Helmimasut 2009 ~marraskuussa~

26.1.2009
nanada (31v).....................???..................esikoinen

31.1.2009
Bianca...............................EKKS.................05/07.....poikaolo
Miss Blue (27v)................... SAS.................neljäs

1.2.2009
zelda.........( clomit).............???.................-98,-01,-05
Rosinantte............... ..........SAS.................esikoinen .....poikaolo
rimpuli 1-10.2.08.................???.................2km
mimosa28................... ........???..................07/97, 05/00,01/05
Tiitteräinen.........................OYS..................kolmas
höpsötys(32v)....................kaks.................03/02 POIKALUPAUS
Keltamo...............................EKKS..................tyttö 04/06
Bumble-bee(28v).................SATKS................esikoinen

2.2.2009
Minni G.............................. TYKS..................8/06.....poikaolo TYTTÖLUPAUS??
siniraita.....................???.................... viides, KM -05 TYTTÖLUPAUS
manina................................HYS...........
Matma(27v)........................KOKS.................toinen TYTTÖLUPAUS
lillip(33v)..............................???...................neljäs
Meikku.................................???...................esikoinen

3.2.2009
aply................................. KAKS................03/07 POIKALUPAUS
RasuNaamari(25v)............SEKS.................04/04 & 06/07
Jana85........................... ...???...............
trionäiti (26v)....................???.....................01/03, 04/04, 10/07
Heidi-...............................OYS...................esikoinen TYTTÖLUPAUS
Jolie.................................. K-SKS................esikoinen
annis84.............................kättäri...............esikoin en..TYTTÖLUPAUS

4.2.2009
Heksamiina.. (IVF).......... TAYS .....
mina78............................SEKS...................11/99
zelda...............................OYS..........
jaana25.................. .... .. KYS...................11/03, 11/05, km 3/08..tyttöolo->TYTTÖLUPAUS
Tinttu (20v)...(Clomit).......KAKS.................esikoinen.....tyttöolo->POIKALUPAUS
Mangusti80.......................TYKS.........
Orchid x2..........................KOS/H..............poika 01/06,enkelipoika 06/07
hepu79............................kättäri.................tyttöolo
Helmivauva09......... .......LKS......................neljäs POIKALUPAUS??

5.2.2009
KössiKenguru.(30+v)........NKL..................kolmas
haavemamma73(35v)..( clomit)..PHKS......esikoinen.......poikaolo->TYTTÖLUPAUS
luppana.............................KYS..................pojat 05 ja 07
Kismet7...........................SATKS...............tyttö-03............poikaolo->POIKALUPAUS
toukka 2008............ ........PHKS ........esikoinenPOIKALUPAUS
Kutri-80.............................PHKS..................esikoinen

6.2.2009
savu......................... ....... ???.............
Brierhip............................. TAYS.......02/06 & 08/07
mamukki(28v)....................TAYS................esikoinen..poikaolo->TYTTÖLUPAUS

7.2.2009
Martta75...7-10.2.2009....???........... ...
Neiti22..............................PHKS.................esikoinen
Kukka80(28v)....................TYKS.................esikoinen
Lastwish...........................Kättäri...............viides
pinja87(21v).................... LPKS.........10/6, km5/08...poikaolo
Soikku-83..........................KS-KS.................esikoinen
iiris83................................???......................esikoinen

8.2.2009
Mammutti-Mamma........... HYS....................-98 ja -99
Mööko............ ..................SEKS..................Viides...poikaolo
labello(23v)..................... KYS...........poika04/06.......poikaolo->TYTTÖLUPAUS

9.2.2009
Karvatonkoira(30v)......... KYS.................02/04, 07/07..POIKALUPAUS
Laa(22v)..........................KOKS..................08/07.........poikaolo
tyypin äippä (27v)...........SATKS..................poika 03/07......tyttöolo->POIKALUPAUS

10.2.2009
Taavetti81............... ....... ???.................... esikoinen
muumiska................ ...... ???......................neljäs, KM 2/08
millla................................KAKS.................. POIKALUPAUS
Rosa84............................???.....................toinen
Glow (26v)................... KOKS...........10/03..........tyttöolo->POIKALUPAUS
KvartÖver(29v)........ ...... KOS ...................esikoinen....poikaolo->TYTTÖLUPAUS

11.2.2009
fariini...................... ...... ÅCS.....................12/05 & 07/07
Audriina..........................KS-KS..................esikoinen POIKALUPAUS
Nigella(32v)...............naistenklinikka.........esikoinen..poikaolo-> TYTTÖLUPAUS
Jouhanna.........................???......................poika 11/06 POIKALUPAUS

12.2.2009
Aamue(19v)....................SATKS........................esikoinen POIKALUPAUS

13.2.2009
Niiskunenä -78(30v).....K-HKS..................esikoinen..tyttöolo->POIKALUPAUS
Hepsis.........................naistenklinikka.......toinen..POIKALUPAUS
Phoebs.........................PHKS.....................esikoinen

14.2.2009
Tiiu87...14-16.2.09..........SEKS...................esikoinen
nasu07............................KAKS...................esikoinen
jospi................................KYS......................esikoinenTYTTÖLUPAUS
hemuliina........................???.......................viides

15.2.2009
pirppis79................. .... OYS......................esikoinen..POIKALUPAUS

16.2.2009
Lumikello75................... LKS..........................viides
tiivi87.............................???......................
jennuli (28v)..................PHKS........................esikoinen
Bourriquet(29v]............naistenklinikka..........esikoinen
mutzi81...................... ...K-SKS......................kolmas,eka yhteinen
iiro78.............................???.........................toinen
cockeri...........................???......................POIKALUPAUS
lilli84.............................kättäri.................eikoinen POIKALUPAUS

17.2.2009
Caro79.......... (IUI).........TYKS.....................esikoinen POIKALUPAUS
tatuka(35v)................... .TAYS.....................toinen...........poikaolo
Maya82(26v).........(IVF)..TYKS............tuplat,esikoiset....tyttö+poikaolo
nimiko(36v).....................kättäri...................esikoinen
Mippu85...........................L-pks....................09/05
Emsa...........................naistenklinikka..........esikoinen..poikaolo ->TYTTÖLUPAUS

18.2.2009
Mabbe............................KAKS....................toinen, -03
jonniina..........................PKKS.....................KM
Pixie............................... TAYS.....................toinen............poikaolo
Pixiedust(35v)............... K-HKS...................esikoinen
minnasp(24v).................kättäri...................tuplat,toinen ja kolmas
unikeko80......................SÖS(ruotsi)......................
äippä-83.........................???........................pojat04/06 ja 09/07 POIKALUPAUS
Miinuska77......................???........................esikoinen

19.2.2009
kuupas........................ ..HUS......................12/07...........tyttöolo
sasuliini87(21v).............PKKS......................tyttö 10/06 POIKALUPAUS
Mytty09(29v)...................PHKS...................esikoinen TYTTÖLUPAUS?

20.2.2009
sinituuli.(28v)..................TYKS.................... neljäs
Kyrsä (24v)................... K-HKS....................neljäs...............tyttöolo->TYTTÖLUPAUS
JeJa(30v).......................TYKS.....................kolmas
tyttö-nen(18v)...............KOKS....................esikoinen
kikka74...........................jorvi......................toinen,1998
vantti74(34v)..................???......................esikoinen
kuume82......................TAYS.....................esikoinen

21.2.2009
Sini74......................... ..Jorvi............tyttö 05/2005
LuNaria(30v).. ..............SEKS......................08/07
iitukka(30v).( IVF).. ......PHKS................toinen, 8/06.......tyttöolo

22.2.2009
EllaMaaria.....................EKKS....................esikoinen
Lillukka71(37v).............K-HKS...................07/07......poikaolo?
lentoemo76.................italia......................esikoinen...poikaolo>TYTTÖLUPAUS
jopa73(35v)...................kättäri.......... .....toinen, 11/02 POIKALUPAUS

23.2.2009
absa(23v).......................KYS.....................esikoinen POIKALUPAUS
smirgelin.........................SAS.....................esikoinen
pur(28v)..........................???.....................esikoinen...tyttöolo->TYTTÖLUPAUS
Viviska.............................kät.....................esikoinen

24.2.2009
Sleeping (26v)............... NKL...................pojat -04 ja -06...poikaolo
Marry..............................???....................esikoinen
Huanita...........................KOS...................esikoinen...poikaolo>POIKALUPAUS

25.2.2009
Abu (26v)....................... HYS...................toinen, 10/07
Prilli (37v).......................???....................kolmas
Mae...........(clomit)..........KOKS............... poika08/05.........tyttöolo->POIKALUPAUS
Finttu...(icsi)....................???...................esikoinen

26.2.2009
kimallus......................naistenklinikka.......12/07
PirjoKyllikki85.................???....................kolmas,eka yhteinen POIKALUPAUS
ronttuli08......................???.................... POIKALUPAUS
vimi(23v)..................................OYS..............esikoinen, poikaolo

27.2.2009
uusioäippä......................TYKS.................kolmas,eka yhteinen TYTTÖLUPAUS
Naru................................???...................poika 07
Charlott(21v)...................KYS..................esikoinen TYTTÖLUPAUS
Virme(24v).......................OYS.................esikoinen
Miiuliini85(23v).................SEKS................esikoinen
Tuulikki73(35v)................Irlanti...............esikoinen
conne(33v)................OAS/OYS........pojat10/00, 03/03,10/05..tyttöolo?->POIKALUPAUS
AngelaAnakonda...............PKKS...................tyttö-05 TYTTÖLUPAUS
Kareliini(25v)......................VAS.................esikoinen TYTTÖLUPAUS
Seranzu...............................HYS..........poika-94,tyttö-97,eka yhteinen

28.2.2009
Kärppänä heinälatoon.....TAYS...............
tuulen sydän....................???...................kolmas
paveliina..........................TYKS.................09/07

???
Eliza82...................???................
marilin............................??? .....
tripletti meillä.................???....................neljäs
shannah........................???
jenni1............................???....................toinen TYTTÖLUPAUS

Yhteensä 143 onnellista odottajaa!

Huonoja uutisia saaneet
Taaperot x4..............KM......................12/04, 12/05. 1/07, 3/08 ->Uusi LA toukokuussa 2009!!
rytinä....................17.6.KU....................toinen
Dada.........................KM.......................esikoinen
Mimona...................tuulimuna...............toinen
Illuusia......................KM........................toinen
nasumasu.................KM........................toinen
kassu........................KM........................viides ja kuudes
hilmuska...................KM........................01/07
Tittan........................KM........................esikoinen
Angelmum............ ..KM rv14+....06/00, 07/03, enkelipoika 11/06
Ursus maritimus.....Kohtukuolema rv23+ (turner).............kuudes/ 6/95, 1/98, 2/00, 11/02 ja 8/05. (+ 3/07 sijoitettulapsi )

Aiemmat ketjut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1073303 (linkki kerhoon)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1062475
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1090321
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1120208 http://kaksplus.fi/keskustelu/t1153716
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1184246

Ilmotelkaa muutoksista tai virheistä niin lisäilen/korjailen

Kiitti LABELLO taas uudesta pinosta :) toi mun "tyttölupaus" lukee tolleen hauskasti tossa, mut ei sil niin väliä, ajattelin vaan, et jos et ole huomannut :)

Mun piti kommentoida tuohon pinnasängyn pienentämiseen: meillä on kaikilla kolmella ollut ensisänkynä kehto (n.3-4kk), mutta nyt ei sitä otettu kun ei meidän varastoon olisi tuo pinnis mahtunut ja kotiin ei mahdu molemmat... Joten kasattiin pinnis siis jo viikkoja sitten valmiiksi. Meillä on sellainen korkea pinnasuojus, jolla pienennän sen sängyn silleen, et ekaks vauvan voi laittaa siihen sänkyyn poikittain, eli käytännössä suojaan vaan 1/3 koko sängystä sillä pinnasuojalla.... tajusikohan kukaan.... Taidan testata sitä ja ottaa kuvan, jonka linkitän sit tännekkin jos jotain kiinnostaa :D

Meillä on ollut vauhdikas päivä, ollaan pelastettu lintu rappukäytävästä, heitetty uikkarikassi vahingossa roskalaatikkoon ja lähdetty uimaan, palattu hakemaan uikkareita ja pestattu siihen hommaan vielä naapurin mies kun itse en ylettynyt.... :LOL: Uinnin jälkeen haettiin pizzat ja neiti alkoi oksentamaan... Postissa olivat hukanneet mun paketin ym mukavaa B)

-kyrsä ja nappula 24+0

Kiitos Labellolle uudesta pinosta :flower:

Ja KYRSÄlle näköjään mukavia pikku kömmähdyksiä sattunu :D mutta niinhän se menee että jotain kun sattuu niin ei mikään muukaan onnistu!

Kohta olis aika käydä vaihtamassa nastarenkaat, sen jälkeen kavereiden kihlajaiset... hekin ovat vauvaa jo pitkään toivoneet, mutta sitä ei heille ole vielä suotu. Ikääkin ystävälläni vasta 20 ja nyt menossa lapsettomuustutkimuksiin. :ashamed: Tämä minunkin raskaus sattu just sillälailla, että hän oli saanut keskenmenon, niin arvaatkaa kun olin iloisia uutisia menossa kertomaan, niin jäikin ne sitten kertomatta...ja pitkään meni ennenkuin uskalsin kertoo (hän tosin oli jo huomannut kuvagalleriasta minun yhteisöni vauvatulossa...) Tihrustellen sen sitten loppujen lopuksi kerroin :| Voi kunpa heillekkin joskus tämä ihanuus koittaisi :heart:

No mutta tämä aamu on taas jotenkin keljuttanu, miehelle tiuskin vaikka ei ole mitään pahaa tehnyt...ja kun ei ole mitään syytä miksi keljuttaa :ashamed: hormoonit....

Tänään laitoin vauvan vaatteet koneeseen peseytymään niin saa sitten kaappiin ne laitettua :)

Aah, kohta on jo muuten isänpäivä, oletteko mitään isyyspakkauksia tehneet? Mulla on isoimmat hommattu; kuten teräsmieslogolla varustettu ISÄ paita ja sit pikku body jossa lukee i :heart: DAD, sekä kumiankat isälle ja tyttärelle ja vauvan käyttöopas kirjanen...lisäksi tulee sit kumihanskat, suojalasit, energiajuomaa ja leffaliput. Tais jotain muutakin olla mut ei nyt tule mieleen, on mulla lappu jossain missä ne on ylhäällä. Sitten haen KELAsta kirjekuoren johon kitjotan kelanpäätöksiä myötäilevän: "teille on myönnetty isyyspakkaus" päätöksen ja toimitus 9.11 :) Annan nämä sit aamukahvin kera ;)

mutta nyt laittamaan pilkettä silmään ja eikun menoksi...

Jospi ja Papuliina 25+0

Kyrsä joo mä en käsitä mikä tuossa listassa tökkii sun kohdalla, sama juttu Pur. Teille se iskee ö:n paikalle tuommosen ihme söherön, yritin sitä pariin otteeseen korjata,sama oli jo viime listassa,mut en käsitä miks se tekee noin. kertokaa jos tiedätte mitä sille pitää tehä?!

Kyrsän eilinen päivä ollut kyllä aika mielenkiintonen :LOL:

sormusjumista vielä sen verran,et tosiaan saishan nuo olla irrotettavissa,jos turvotuksia tulee nyt. ja muutenkin, eiköhän ne jouda kohta roskiin jo muutenkin, on sit sahautettava ne irti vaan. :(

Täällä vaan sataa vettä :( taas on pari tippaa ikkunassa ja lämmintä näyttäs mittari 5asttta, eli ei toivookaan lumesta :( Toisaalta sit se tulis heti kohta hirmunen sohjo eikä sekään kiva oo.

seisomalauta onko jollain jo kokemusta? Meillä olis noihin emmaljungiin hankittava se ja tahdon kyllä mahdollisimman isopyöräisen.siltikään en tajua miten sillä voi pääsät lumessa sit eteenpäin.

labello ja mytty 25+6

Kiitos taas Labellolle listasta! Onpa meitä paljon.

Raskausoireet: Samaa on alkanut esiintyä kuin ed. kerroilla, eli en enää pysty kurottelemaan kahdella tai edes yhdellä kädellä ylöspäin, kun alkaa huimata. Varmaan päähän ei enää riitä verta entiseen malliin. Kiva vaan, kun olen tällainen pätkä ja ihan normaali arki esim. astioitten ottaminen edellyttää kurottelua. Onko mulla samaa? Silmissä vaan pimenee hetkeksi. :whistle:

Joku kysyi tuolla aiemmassa pinkassa vauvan hikasta. Itse en ole vielä tuntenut. Koska hikkailun pitäisi alkaa tuntua? Muutenkin ehdin tuossa jo huolestua vauvan hiljaisuudesta, kun oli tuntejakin lähes liikkumatta. Eilen meni jostain kello yhdestä alkuiltaan asti, etten tuntenut kuin pari satunnaista hentoa potkua ja muuten täysi hiljaisuus. :eek: Illalla sitten alkoi kunnon jumpat ja sama meno on jatkunut myös tänä aamuna. Että ehkä vauva vaan nukkui univelkoja pois. :LOL:

UÄ: Jaksuja sinne! Toivottavasti vauva ei vielä ole ulos pyrkimässä.

HM: Voit hyvinkin olla laskettelukunnossa jo maaliskuun lopulla. Kun olet ilmeisesti liikkunut aika aktiivisesti koko raskauden, niin se nopeuttaa synnytyksestä toipumista. Mutta tietty näistä asioista ei koskaan voi olla varma ja vauvatkin on niin erilaisia.

Maksalaatikkoa olen syönyt noin kaksi kertaa koko raskauden aikana. Ja hyvällä omallatunnolla. Puolikkaassa paketissa ei varmasti ole maksaa kuin murusia, lähinnähän se on riisimössöä, vaikka onkin saarioisten äitien tekemää. :D Maksamakkaraa on tullut syötyä vähän useammin, mutta ei sitäkään tule ostettua kuin max kerran kuussa.

Voikaahan mammat paksusti. B)

Kössi 26+2

Labello, mä en ainakaan tajua et miks se välillä laittaa noita söheröitä. Sama homma oli tuolla kuumepuolella joskus, ihan mahdotonta saada tiettyjä kirjaimia jotenkin peräkkäin.. Ihme ohjelma :p Jos haluat, niin voidaan kokeilla niin, että mä "päivitän" listan tosta ja sitten jos saan ne pois niin sä kopioita sen mun tekemän listan takaisin? Ja sitten mä taas poistan oman listani :D Tajusiko kukaan..? :)

Mä oon koittanut yhtä seisomalautaa ja tulin silloin siihen tulokseen (talvi oli myös), että 3,5-vuotias sai kävellä ilman lautaa... Ei tullut mitään siitä lykkimisestä lumessa. Toki voi myös tehdä niin, että jos on sulaa niin pitää lautaa siinä ja sohjokohdassa sitten lapsi kävelemään ja lauta ylös. Tästä on kyllä aikaa nelisen vuotta, että ehkä ne laudat on kehittyneet sen jälkeen.

Aika ruma ilma täälläkin, kova tuuli ja märkää. Plääh.

Mutta onneksi sai nukkua! Ihanaa oli, vaikka heräsinkin "jo" ysiltä :)

Jospi, mulla on myös varattuna muutama asia isyyspakkaukseen. Pitää vielä ensi viikolla täydentää se loppuun että voi sitten sunnuntaina antaa. (Toivottavasti mun mies ei käy täällä lukemassa tai menee yllätys ihan mönkään!) Ajattelin ostaa kylpytarvikkeet vauvalle, että isä voi sitten hoitaa kylvettämisen ja lisäksi on lastenlaulu-CD, energiajuomaa, korvatulpat, tuttipullo, iso sikari ja pieni pullo hyvää konjakkia varpajaisia varten.

KÖ&Taotao 25+4

Hei vaan täältäkin!

Listaan voi minulle laittaa sairaalaksi Pohjois-Karjalan keskussairaalan eli PKKS. Kiitos Labellolle suuresta työstä!

Pari yötä sitten säikäytti kun supisteli ihan tajuttomasti ja pitkään ja seuraavana päivänä oli alapää sen tuntuuinen että nyt pulpahtaa ulos. Lääkärille sitten vaadin pääsyä kun viime raskaudessa jouduin saikulle supistelun ja kohdunsuun pienen aukeamisen takia. No kaikki oli ok, kohdunkaulaakin 6 cm! Ihmettelen vaan miten voi paikat olla niin kipeät vaikkei ole mitään tulehdusta... Tutkimukset koski kovasti.

Minä olen ihan hermoraunio ja hermoan miehelle ihan hirveästi...Olen oikea marttyyri kun "hoidan koko talouden" yksin. Mies rukka vähän ihmeissään että mikä tuolla on:) Ihan kuin ei omaa osaansa tekisi ja minä touhuan kokoajan jotain vaikkei tarvitsisi ja sitten väsyttää.

Lainasin vauva ja kaksplus -lehtiä kirjastosta ja iski ihan paniikki mitä kaikkea sitä onkaan unohtunut! Ja täältä olen saanut innon jo että pitäisi laitella vauvan kamat jo paikalleen vaikka melkein 4kk pitää vielä odotella:) No mutta on selkeästi ainakin mielessä mistä joulun jälkeen aloitan, mitä pitää tehdä ja missä kaikki kamat on. Vauva -stressin pukkasi:)

Jaahas, jatkanpa vielä vähän touhuamista.

Angela rv22

Seisomalaudasta: Meill on ollut kovassa käytössä seisomalauta. Kunnon talvikeleillä meillä oli pulkka mukana, mutta jos yhtään sulaa niin laudalla menty. sillä emmaljungan omalla ja sillä mennään vielä ensvuosikin :) Meidän lapset ovat seisoneet siinä 2v-3,5v. Kuopus täyttää helmikuussa 3v, et varmaan se eka talvi mennään pulkalla (JOS ON LUNTA) ja sit suurimmaks osaks kävellään ja välillä vaan "levähdetään" laudalla :)

labellolle piti vielä sanoa, et ei toi "söherrys" mitään haittaa :) En tosin tiedä, et miten sen saisi edes pois, et anna olla vaan :)

Mä lupasin teille kuvan mun viritelmästä pinnasänkyyn. Eilen illalla sen pikaseen kyhäsin, et viimeistely puuttuu, mut se idea selvii tästä kuvasta:

Eli vauva laitetaan poikittain sänkyyn aluksi
:saint:

-kekseliäs kyrsä ja nappula 24+1

Kiitos Labellolle uudesta pinosta :flower:

Täällä lepäillään ja kattellaan mihin tilanne kehittyy... Lentoemolähinnä huolta aiheuttaa just noi vihlonnat ja toisaalta raskausmyrkytystä EHKÄ ennakoivat oireet. Yritän olla positiivinen ja luotan ett tää on jotain ohimenevää.

Angela eiks mulla ja sulla oo tänään tasan rv 23??

Kyrsä Kiitos loistavasta vinkistä pinnasänkyyn!!!!

Isyyspakkausta väsäilen...tähän mennessä ostettu iskälle muki, baby girl -nalle, tutteja... vielä pitäis ostaa sellainen body ku isukki kerran katteli (lukikohan siinä ett "I listen to Led Zeppelin with my dad"), korvatulpat, energiajuomaa, sisuaski, sikari&konjakki.... kääk, mitäköhän muuta olin miettiny??

Lauantaita kaikille :wave: :heart:

UÄ ja tyttö 23+0

Iltaa,
Kyrsälle kiitos turvakaukalo vinkistä ja tuo pinnisvirityshän on mainio :) Meille tulee kyllä ensin kehto jossa ystävättäreni on pienenä nukkunut, eli kulkee heidän suvussa, mutta saan sen lainaan, muuten tuo ideasi olisi heti käytössä täällä.

Sleeping Suotta tosiaan hätäillä, tuskin tuotteissa ole mitään ongelmaa tänäpäivänä :)

pinja Iskä yökkäri oli jotain 20e, mutta sattui olemaan sinä päivänä kaikki tuotteet -30%, eli pääsin hiukka edukkaammin.

Kössille Kiitos, ehkä sittenkin pääsen tyttöjen ski-reissulle, jollen sitten ole niin väsynyt tai muuten vaan en kykene jättää nökeröä ja isukkia keskenään kotiin :p

Tällä viikolla olenkin ollut kuntoilun suhteen tosi laiska, kerran vaan sauvakävelyllä ja that´s it :( no kenties siitä johtuen olen ollut super väsyksissä. Pe 2 x 30 min päikkärit ja illalla klo 21.30 silti unten maille. Huh huh. Pe tuli myös verta nenästä :eek:
Tänään vietiin vene talviunille ja oli aika hyytävä keli +2°c ja räntää alkoi sataa juuri kun päästiin maihin. Nyt sohvan pohjalle miehen kainaloon :)

Leppoisaa lauantaita kaikille :)

hm ja nöksy 26+2

heipä hei kaikille.

Kyrsä kätevä keksintö toi pinnasängyn "supistaja". täytyy alkaa heti viritellä kun vaan löydän jostain mieleisen pehmusteen pinnikseen. Mistä olette ostaneet omanne ja löytyykö jostain mahdollisesti retro kuvioisia?

kauan odotetun äippä pakkauksen sain eilen ja kyllä oli kiva katsoa ja tutkiskella. yllätyin ihan positiivisesti tavaran paljoudesta. haalari vaan taitaa olla tosi iso ekana talvena. mietin tässä mahtaako se mahtua enää seuraavana vai onko parempi antaa se käyttöön jollekkin muulle...

kuntoilusta onko teillä sellaisilla jotkut sykerajoitukset, jotka käyvät ohjatuissa jumpissa, vesijumpissa tms.? mitkä on itsellä turvalliset rajat, jotta sikiö ei kärsisi hapen puutteesta? sykemittari on aina käytössä, mutta ne turvalliset rajat mietityttää... tällä hetkellä olen pitänyt rajana, että kauaa ei saa olla niin hengästynyt etteikö pystyisi samalla puhumaan.

mammajoogasta kokemuksia? voiko vielä näillä viikoilla alkaa joogatouhut, kun sellaista en ole ennen harrastanut, mutta nyt tekisi mieli kokeilla kun kuntosalilla rehkiminen aiheuttaa supistulua... mutta mökkiintyäkkään en aijo ennen kun on pakko.

minulla aina näitä kysymyksiä piisaa, mutta olen kiitollinen kaikille vastaajille.

mukavaa viikonlopun jatketta teille kanssasisaret ja vauvelit! =)

-soikku ja minttu rv 26+0

Hei!

Lokakuussa iski väsymystä niin, etten ole käynyt palstalla varmaan pariin viikkoon! En jaksanut edes selata viime kuuta vaan hyppään uudelleen mukaan nyt. Mulla oli hb 96 mikä selittää jotain.. oli myös lainaneuvotteluita ja asuntohaaveita, tehtiin kirjallinen tarjouskin mutta myyjät alkoi ahneiksi ja eivät sitä hyväksyneet. Nyt jotenkin luovutin ja aattelin että ehkä vauva saa tulla ennen kuin jaksan muuttoja aatella. Ensi vuonna olen taatusti sitä mieltä että olis kannattanu muuttaa ennen vauvan tuloa :D Mutta kun ei ole sitä unelma-asuntoakaan saatu.

Muutoin vointi on hyvä ja viikko sitten ultrassa vielä veikattiin vauvan sukupuolta. Lääkäri totesi, että vauva on 60% varmuudella tyttö. En siis lähtenyt rimpsumekkoja ostelemaan vaan nyt sit jännätään synnytykseen saakka. Mulla on noita ultria vielä terveydellisistä syistä edestä, mutta päätettiin ettei sukupuolta enää kysellä. M uuroin vauva oli keskikäyrällä viikkoihin nähden ja painoa oli siis 900g. Liikkeissään hän on kovin rauhallinen, mutta niin oli esikoinenkin.

Muiden asioita lähden kommentoimaan kunhan ketju taas pitenee ja pääsen mukaan juttuihin!

Hyviä vointeja kaikille!
MinniG 26+4

soikku: itse ostettiin toi pinnasuoja aikanaan hobbyhallista ja on ollut sen jälkeen yhdellä kaverillani ja yllätyksekseni sain sen takasin :) Mutta onhan niitä vaikka minkä kuvioisia. Huuto.netistä löytyy monenlaista ja ihan vauvatarvike liikkeistä ja marketeistakin löytää aika kivoja. =)

Kyrsä: jep. täytyy tutustua uudelleen huuto.netin valikoimiin jos sieltä nyt löytyisi jotain minunkin mieleen. rimpsujuttuja oli viimeksi vain tarjolla tai vaaleanpunaista -tai sinistä. ja kun en sukupuolta vielä tiedä niin väärän värisen ostaisin minun tuurillani =)

tuollainen valkoinenkin olisi ihan hyvä.
tai sitten käyn katselemassa alan tarvike kauppoja kun seuraavan kerran pääsen kaupunkiin.

Glow
Tervehdys!
Eilen illalla kotiuduttiin reissusta. Reissussa oli mukavaa, rentoa, kivaa ja hauskaa. Meillä oli oikeesti kahdestaan tosi kivaa =)
Mutta, ihana tulla kotiin! Etenki kun täällä oli äiti käyny siivoamassa. Oma sänky, oma suihku, aah...
Ja, mä tykkkään tosta raikkaasta, vaikkakin kylmästä säästä. Mulle kelpaa oikeestaan sää kuin sää :D

Kotiinpäin lento oli eilen muuten ok, mutta vihloi alapäästä ylemmäs ihan hirveesti :/
Ja sitten supisteli ja niihin heräsin tänä aamunakin. Onneksi on tiistaina valmiiksi lääkäriaika koksissa.
Pari viikkoa matkasta meni raskauden kannalta todella hyvin. Aurinkoa jaksoi ottaa ihmeen paljon, välillä kun kävi vedessä. Vika viikko alkoi olla vaikeempi. Yöllä, kylkeä kääntäessä koko huone vaan pyöri silmissä! Ja vähän huono olo, mut ei ainakaan siellä tullu mitään oksennus tms. tautia. Oltiin kyllä tarkkoja mitä syötiin ja varmaan maitohappobakteeri tableteista ja käsi desinfiointi aineen ahkerasta käytöstä oli hyötyä.
Krabille ja Khao Lakiin voisin lähtee uudestaan! Lasten kanssa :)
Khao Lakin hotelli oli tosi hieno! Rauhallinen paikka.

Ei muuta kun joulua odottelemaan nyt seuraavaksi :xmas:

Vauvan liikkeet tuntuu päivittäin ja kovaa ja paljon!! ja ilmeisesti se on hikka mikä toisinaan tuntuu.

Appiukko osti jo innoissaan ihanat matkarattaat meille :D
Pirteät vihreet + musta lämpöpussi. Varmaan tulee jo kevättalvella käytyä sen verran appiukon ja anopin luona ym. että noi on hyvät.

Sunnuntaita,

käppä laitettu taas puts kliin kun 14.30 on näyttö, toivottavasti tulisi enempi porukkaa kun viimeksi ei ollut ketään. Eli koko asuntoa myytäessä on käynyt tasan yksi pariskunta, erikseen sovitussa näytössä. Ei hyvältä näytä! Nyt näkyy olevan todella huono aika myydä asuntoa :eek:

Minnig Hemppa täälläkin hipoo sataa eli kohtalotoveri vilkuttaa :wave: Retaferin syön öisin ja Ferronolia päivällä, huomenna neuvolalekurilla selvinnee onko lähtenyt hempat nousuun. Olen syönyt jo usean kk rautaa, mutta nyt tuota Ferronolia vielä lisänä, josko se imeytyisi paremmin. Siinä on näköjään myös B-vitskua.

Soikku Yleisen säännön mukaan syke ei saisi nousta yli 150 pidempään kuin 15 minuuttia. Olen kuitenkin huomannnut että itsestä tuntuu parhaalta suunnilleen 130-140 syke. Mulla kans aina sykemittari, mutta nyt se on alkanut sekoilemaan, eli joko patteri tai sitten se ei saa jotenkin kunnolla mitattua kun maha kasvanu..vai voiko se mennä sekaisin esim vauvan sykkeestä? ..en tiedä mutta en luota siihen enää.

Paino alkaa lähennellä 80 kg |O |O HUh huh, todella possuolo, eli n 9 kg tullut. Joten lähdenkin tästä sauvakävelylle, sitten nopskaa suihku ja kissan kanssa naapuriin evakkoon näytön ajaksi.

Mukavaa sunnuntaita!!

hm ja nökerö 26+3

Kiitos labellolle uudesta pinosta! :)

Soikku: Mä tilasin pinnasänkyyn pehmusteen netistä. http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=463 <--- Tollasen tilasin. :) Melko kallis kyllä oli, pakko myöntää. Ostin samaan sarjaan vielä pussilakanan ja tyynyliinan. Toi pehmuste on semmonen, että yltää koko sängyn ympäri.

Lorelai: Tervetuloa takaisin kotosuomeen! =)

Emsa: Onnea hirmuisesti teille molemmille!

Isyyspakkauksesta: Mulla on jo pakkauksessa: Kylpypyyhe, kumiankka, voiteita vauvalle, kylpynestettä, kuvakirja, sit netistä tilasin "Papa is the best"- sarjan tuttipullon, tutin ja tuttinauhan. Tarkoitus olis vielä ostaa miehelle viskipullo, lakupiippuja (kun ei sikareitakaan polta), sisuja, isä- aiheinen t-paita, bokserit tai sukat (tai kaikki) ja vauvalle joku esim. "isän kulta" - body. H&M:llä oli semmoinen ihana paita+housut joissa luki "I look just like dad", jonka oisin halunnut isyyspakkaukseen, mutta mies oli mukana kun sen ostin joten en laita sitä pakkaukseen. Ja sitten jos jotain hupijuttuja vielä keksisi. =)

Tiistaina olis kontrolliaika äitipolille. Lääkäri kattoo ton kohdunkaulan tilanteen ja samalla on sit lääkärintarkastus eli päästään vauvaa tsiikailemaan. :heart: Toivottavasti sais noita liikkumislupia enempi niin pääsis kauppaan!

Tinttu & Ukkeli rv 26+4

No niin, huomasin sitten että olin kirjoittanut ekan kirjoitukseni vielä lokakuun pinon puolelle.. no sieltä se kuitenkin löytyy! Kerron tässä vielä tarkemmin mun odotuksesta, eli nyt ollaan vkolla 23+2 ja kaikki mennyt kohtalaisen hyvin, jos ei lasketa tätä väsymystä ja alkuraskauden kamalaa pahoinvointia. Tällä viikolla oli neuvola ja kaikki oli ihan ok, paitsi että hemoglobiini tullut rytinällä alas, nyt oli 115. Vauvan liikkeet tuntuu aina vaan selvemmin ja aikalailla on tullut voimaa potkuihin =) Ens viikolla on tosi jännät paikat kun ollaan menossa 4d-ultraan, tuntuu ihan uskomattomalta nähdä pikkuinen niin selvästi. Toivottavasti on hintansa veroinen tutkimus (209?+15? dvd tampereella). Onko muilla kokemuksia 4d-ultrasta? Kuinka olette muuten jaksaneet käydä töissä nyt odotusaikana? Mä en kovinkaan hyvin, nyt just päättyy 2 vkon saikku ja pitäis taas mennä yrittään sinne töihin. Mun työ on raskasta henkisesti ja fyysisesti (hoitoalalla). Esimieheltä olen toivonut ettei mun tarvisi tehdä enää iltavuoroja ja vkonloppupäivystyksiä, koska ne on todella kuormittavia. Kuitenkin niitä vuoroja vaan laitetaan työlistoihin ja oon ihan hermona, koska kaikilla alueilla meidän kaupungissa pitäis olla samanlaiset toimintatavat päivystyksien suhteen jos on raskaana, ettei niitä tarvisi enää tehdä loppuraskaudessa :|

Uusi pino korkattu :wave:
Eli mukana ollaan vaikken paljoa kirjottelekkaan.

Helmi potkii ja möyryää vilkkaasti ja masu senkun kasvaa.
Ihanaa, tätä on jo odotettu! Raskaus näkyy jo selvästi muillekkin.
Olo on ihan ok, ei mitään kummempia. Lantion seutu tahtoo
välillä kipeytyä mutta sepä kuuluu asiaan.

Vointeja vaan kaikille syksyn tuuliin!

iitukka ja helmi 24+1

pur
Kareliini tervetulo ja Lorealille kans tervetuloa alku talven raikkauteen.

Mieliteot Mä oon ihan ihmeissäni kun mun alkuraskauden paprika himo on muuttunu chilihimoksi. Chiliä ja valkosipulia työnnän ihan jokapaikkaan. Ja cayannepippuria. Oisko sitte joku elimistön superpuhdistus mulla tarpeen. Niin ja noin kerran viikossa tulle IHAN PAKKO SSADA limua, vaikka muuten en kyllä limuja juo, sitä en oo keksiny mitä siitä voin tarvita mutta PAKKO on joka kerta käydä hakemassa.

Harsoliinoja ätitini on ommellu meille vinon pinon vauvaa silmällä pitäen. Mulla on täällä näpit syyhynny kun ne ois niin käeviä vaikka mihin :LOL:

Labello
Mulle ainakin riittää kun kaikki oleellinen pinossa on, ei haittaa yhtään pikku extrat ;) . Anna sen pinon olla vaan ja iso kiitos vaan sen ylläpidosta.

Isyyspakkaukseen
tilasin jo Bill Cosbyn Isän Homma ja jostain jos viel löytäisin sen Rakkauden Nimissä kirjan. Ajattelin liittää viel turvaistuimen käyttöohjeen ja muita käyttöohjeita mukaan. Pyykkipoika, korvatulpat, asperiinia, kumihanskat, pikkusikariaski, tulitikut, pieni viskipullo, nikotiinipurkkaa, battery... (pientä ja tarpeelista) Tytölle väsään ite kirppisbodystä isäaiheisen jutun. Katsitaan nyt mitä kaikkee täs siihen saa haalittuu. Mut kaiken kuitenki kruunaa ite tehty kortti.

Mulla oli tosi hyvä Lokakuu, toivottavisti saan jatkaa samaan mallin.

Voimia sitä tarvitseville!

Pur + Likka 24+6

Sunnuntaita kaikille!

No nyt sitten kävi mullekin se että koko pitkän rotlan kirjoitettuani kaikki hävis yks kaks! Jusst.

Eli tärkeimmät:

Isyyspakkausta täälläkin väsätty, annan tod.näk. jo isänpäivänä jos ehin saamaan valmiiksi. Vauvalle ostin "My dad rocks"-oloasun ja iskälle sitten ne perusjutut; korvatulpat, suklaata, pyykkipoika, kumihanskat, sikareita ja tervasnapsipullo (ainoa väkevä mistä mies tykkää ). Jotain kivaa pitäis keksiä vielä lisäksi.

Kelasta tuli äitiysrahapäätös+äippäpakkauspäätos torstaina, vielä kun tulis postista lappu että pääsis pakkausta hakemaan....

Silmätulehdus alkaa pikkuhiljaa helpottaa, huomenna loppuu viikon kuuri. Jos nyt sitten viimein loppuis tämä melkein 2 kk:n sairastelukierre... Töistä onneksi vuosilomaa ens viikko, alan olla jo NIIN kypsä että oksat pois. Iltaisin on ihan loppu ja häntäluu vihloo niin että jalka meinaa mennä alta, väsyttää ja stressin takia tuntuu että päässä suhisee vielä illallakin. Aion ihan surutta rutista saikkua loppuajaksi marraskuun tokaviikon lääkärinneuvolassa. Ei voi olla vauvallekaan hyväksi että äiti on kuin perseeseen ammuttu karhu.. :kieh:

Vointeja kaikille! Siirryn lukemaan lainaamiani Kaksplus- ja Vauva-lehtiä.. =)

T.Rosinante+Pötkö 27+0

Yhteistyössä